Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140224/ |
Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64 |
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140224/35995-N-2014.html |
<p class="kh_header"><b>Łomianki: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w Łomiankach Dąbrowie cz.I ulica:Ludowa,Akacjowa,Długa,działka nr 486/10,508,484/4:w ramach Zakresu 2 Kontrakt 8;Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w Łomiankach Dąbrowie cz.I-ulica:Młocińska,Akacjowa,Kwiatowa,Słoneczna,Graniczna,Kalinowa,Konwaliowa,łącznik pomiędzy Konwaliowa,a Rataja, Sezamowa, Rataja, w ramach Zakresu 2 Kontrakt 9;Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w Łomiankach Dąbrowie cz. I-ulica:Partyzantów,Wesoła,Sportowa,Świerkowa,w ramach Zakresu 2 Kontrakt 10</b><br> <b>Numer ogłoszenia: 35995 - 2014; data zamieszczenia: 24.02.2014</b><br> OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p> <p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p> <p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p> <p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p> <p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Łomiankach sp. z o.o. , ul. Rolnicza 244, 05-092 Łomianki, woj. mazowieckie, tel. 22 7513504, faks 22 7517035.</p> <ul class="kh_indent_1"> <li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zwik-lomianki.pl</li></ul> <p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: ZAMAWIAJĄCY SEKTOROWY - SEKTOR WODNY.</p> <p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p> <p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p> <p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w Łomiankach Dąbrowie cz.I ulica:Ludowa,Akacjowa,Długa,działka nr 486/10,508,484/4:w ramach Zakresu 2 Kontrakt 8;Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w Łomiankach Dąbrowie cz.I-ulica:Młocińska,Akacjowa,Kwiatowa,Słoneczna,Graniczna,Kalinowa,Konwaliowa,łącznik pomiędzy Konwaliowa,a Rataja, Sezamowa, Rataja, w ramach Zakresu 2 Kontrakt 9;Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w Łomiankach Dąbrowie cz. I-ulica:Partyzantów,Wesoła,Sportowa,Świerkowa,w ramach Zakresu 2 Kontrakt 10.</p> <p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p> <p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia jest jednym z zadań przedsięwzięcia pn.: Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowejna terenie Gminy Łomianki. 42.1. Szczegółowy zakres inwestycji w ramach Zakresu 2 Kontrakt 8 - Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w Łomiankach Dąbrowie cz.I - ulica: Ludowa, Akacjowa, Długa, działka nr 486/10, 508, 484/4 w tym w szczególności polegająca na wykonaniu: 42.1.1. sieci wodociągowej wraz z armaturą w ww. ulicach, składającej się z: a) Odcinków sieci wodociągowej PE 100 SDR 17 O 110 o długości łącznej około - 845 m, b) Odcinków sieci wodociągowej PE 100 SDR 17 O 160 o długości łącznej około - 768 m, c) Odcinków odrzutów od przewodu głównego do granic nieruchomości gruntowej PE 100 SDR 11 O 40 zzasuwami (69 szt). o długości łącznej około - 276,5 m, d) Odcinków sieci wodociągowej PE100 SDR 17 O 90 od przewodu głównego do hydrantów o łącznej długościokoło - 31 m, e) Zestawów hydrantowych z zasuwami - 13 szt. f) Zasuw wodociągowych liniowych DN100 - 16 szt. g) Zasuw wodociągowych liniowych DN150 - 10 szt. 42.1.2. sieci kanalizacji grawitacyjnej i sieci kanalizacji tłocznej, składającej się z: a) Odcinków sieci kanalizacji grawitacyjnej PVC-U O 200 klasa S o długości łącznej około - 1 386,5 m, b) Odcinków sieci kanalizacji tłocznej PE 100 SDR 17 O 110 o długości łącznej około - 195 m, c) Odcinków odrzutów grawitacyjnych od kolektora głównego do granic nieruchomości gruntowej PVC-U O 160klasa S o długości łącznej około - 253 m, d) Studni kanalizacyjnych O 425 - 33 szt. e) Studni kanalizacyjnych O 1 200 - 42 szt. f) Studni kanalizacyjnych O 1 200 z zasuwą odcinającą przed przepompownią ścieków - 4 szt. g) Studnia betonowa DN1200 rozprężna - 2 szt. h) Studnia betonowa DN1000 - 2 szt. i) Przepompowni ścieków O 1 500 z kompletnym uzbrojeniem, szafą sterowniczą i włączeniem do zewnętrznejsieci elektroenergetycznej (wykonanie przyłącza energetycznego) - 2 szt. 42.2. Szczegółowy zakres inwestycji w ramach Zakresu 2 Kontrakt 9 - Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i sieciwodociągowej w Łomiankach Dąbrowie cz.I - ulica: Młocińska, Akacjowa, Kwiatowa, Słoneczna, Graniczna,Kalinowa, Konwaliowa, łącznik pomiędzy Konwaliowa, a Rataja, Sezamowa, Rataja w tym w szczególności polegająca na wykonaniu: 42.2.1. sieci wodociągowej wraz z armaturą w ww. ulicach, składającej się z: a) Odcinków sieci wodociągowej PE 100 SDR 17 O 110 o długości łącznej około - 1764 m, b) Odcinków sieci wodociągowej PE 100 SDR 17 O 160 o długości łącznej około - 733 m, c) Odcinków odrzutów od przewodu głównego do granic nieruchomości gruntowej PE 100 SDR 11 O40 zzasuwami ( 144 szt.)o długości łącznej około - 638,5 m d) Odcinków sieci wodociągowej PE100 SDR 17 O 90 od przewodu głównego do hydrantów o łącznej długościokoło - 41,5 m, e) Zestawów hydrantowych z zasuwami - 19 szt. f) Zasuw wodociągowych liniowych DN100 - 25 szt. g) Zasuw wodociągowych liniowych DN150 - 11 szt. 42.2.2. sieci kanalizacji grawitacyjnej i sieci kanalizacji tłocznej, składającej się z: g) Odcinków sieci kanalizacji grawitacyjnej PVC-U O 200 klasa S o długości łącznej około - 2365,5 m, h) Odcinków sieci kanalizacji tłocznej PE 100 SDR 17 O 110 o długości łącznej około - 163,5 m, i) Odcinków odrzutów grawitacyjnych od kolektora głównego do granic nieruchomości gruntowej PVC-U O 160klasa S o długości łącznej około -676,5 m, j) Studni kanalizacyjnych O 425 - 88 szt. k) Studni kanalizacyjnych O 1 200 - 58 szt. l) Studni kanalizacyjnych O 1 200 z zasuwą odcinającą przed przepompownią ścieków- 2 szt. g) Studnia betonowa DN1200 rozprężna - 1 szt. h) Przepompowni ścieków O 1 500 z kompletnym uzbrojeniem, szafą sterowniczą i włączeniem do zewnętrznejsieci elektroenergetycznej (wykonanie przyłącza energetycznego) - 1 szt. 42.3. Szczegółowy zakres inwestycji w ramach Zakresu 2 Kontrakt 10 - Budowa sieci kanalizacji sanitarnej isieci wodociągowej w Łomiankach Dąbrowie cz.I - ulica: Partyzantów, Wesoła, Sportowa, Świerkowa w tym w szczególności polegająca na wykonaniu: 42.3.1. sieci wodociągowej wraz z armaturą w ww. ulicach, składającej się z: a) Odcinków sieci wodociągowej PE 100 SDR 17 O 110 o długości łącznej około - 723 m, b) Odcinków odrzutów od przewodu głównego do granic nieruchomości gruntowej PE 100 SDR 11 O 40 zzasuwami (38 szt.) o długości łącznej około - 161,5 m, c) Odcinków sieci wodociągowej PE100 SDR 17 O 90 od przewodu głównego do hydrantów o łącznej długościokoło - 9,5 m, d) Zestawów hydrantowych z zasuwami- 9 szt. e) Zasuw wodociągowych liniowych DN100 - 7 szt. 42.3.2 sieci kanalizacji grawitacyjnej i sieci kanalizacji tłocznej, składającej się z: a) Odcinków sieci kanalizacji grawitacyjnej PVC-U O 200 klasa S o długości łącznej około - 682,5 m, b) Odcinków odrzutów grawitacyjnych od kolektora głównego do granic nieruchomości gruntowej PVC-U O 160klasa S o długości łącznej około - 157 m, c) Studni kanalizacyjnych O 425 - 17 szt. d) Studni kanalizacyjnych O 1 200 - 19 szt. 42.8. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac budowlanych polegających na: 1) Budowie sieci wodociągowej wraz z armaturą w ww. ulicach oraz włączenie wybudowanej sieci do miejskiejinfrastruktury wodociągowej w Łomiankach. 2) Budowie sieci kanalizacji grawitacyjnej i tłocznej wraz z uzbrojeniem oraz przepompowni ścieków orazwłączenie wybudowanej sieci do miejskiej infrastruktury kanalizacyjnej w Łomiankach. 3) Wykonanie systemu monitoringu pracy wszystkich przepompowni. 4) Odbudowanie nawierzchni dróg i terenów prywatnych po przeprowadzonych pracach wodociągowo-kanalizacyjnych do stanu istniejącego przed rozpoczęciem prowadzenia robót, ze szczególny uwzględnieniemterenów właścicieli prywatnych zgodnie z warunkami zawartymi w specyfikacji technicznej wykonania iodbioru robót, stosownych pozwoleniach na zajęcie pasa drogowego dla odpowiednich ulic oraz zgodnie wymaganiami Burmistrza Łomianek dotyczącymi prac polegających na odtworzeniu dróg po robotach wodno-kanalizacyjnych. 5) Kompleksowej obsłudze geodezyjnej. 6) Uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. 42.9. Opis przedmiotu zamówienia szczegółowo opisany jest w dokumentacji projektowej wykonawczej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót oraz w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamówienie musi być wykonane zgodnie z SIWZ, umową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, dokumentacją projektową wykonawczą i budowlaną, wiedzą techniczną, sztuką budowlaną obowiązującymi przepisami. Ogłoszenie o zamówieni dotyczące niniejszego postępowania zostało przekazane do DUUE w dniu 20.02.2014 roku..</p> <p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż do 10% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul> <p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.11.12.00-0, 45.11.12.91-4, 45.11.12.40-2, 45.20.00.00-9, 45.22.00.00-5, 45.23.13.00-8, 45.23.21.00-3, 45.23.21.52-2, 45.23.24.10-9, 45.23.24.23-3, 45.23.24.52-5, 45.23.32.20-7, 45.23.31.42-6, 45.23.32.52-0.</p> <p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p> <p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br> <p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p> <p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p> <p><b>III.1) WADIUM</b></p> <p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium w wysokości 150 000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych).</p> <p><b>III.2) ZALICZKI</b></p> <p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p> <ul class="kh_indent_1"> <li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie konkretyzuje przedmiotowego warunku. Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych</p> </li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnieina warunku nastapi na podstawie wykazania się przez Wykonawcę odpowiednim doświadczeniem tj.: w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał (ukończył) co najmniej jedną robotę budowlaną lub kilka robót budowlanych, której/których przedmiotem było : -wykonanie kanału sanitarnego grawitacyjnego PVC o długości co najmniej 2000 m i średnicy co najmniej O 200 mm; wykonanie, co najmniej 1 pompowni ścieków sanitarnych o średnicy co najmniej O 1500 mm, -wykonanie przewodu wodociągowego o długości co najmniej 2000m i średnicy co najmniej O 110 mm.</p> </li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie konkretyzuje przedmiotowego warunku. Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych</p> </li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku nastapi na podstawie wykazania się przez Wykonawcę: Wykonawca, musi dysponować co najmniej jedną osobą: zdolną do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. musi wskazać następującą osobę: Kierownik Budowy musi posiadać co najmniej 5 lat doświadczenia (licząc do dnia składania ofert) pełniąc funkcję kierownika budowy oraz musi posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie: sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych uprawniające do kierowania robotami budowlanymi wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (lub uprawnienia w zakresie sieci i instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych wydane na podstawie wcześniej obwiązujących przepisów, wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie pełnienia funkcji Kierownika Budowy). Liczba osób 1.</p> </li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie wykazania przez Wykonawcę, iż osiągnął roczny obrót lub posiada zobowiązania i należności, za okres nie dłuższy niż trzy ostatnie lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, nie mniejszy niż 3 000 000 ,00 zł (słownie: trzy miliony złotych) w każdym roku obrotowym. Wykonawca musi wykazać posiadanie środków finansowych lub zdolność kredytową, w kwocie nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych). Wykonawca musi posiadać opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Suma gwarancyjna polisy nie może być mniejsza niż 3 000 000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych).</p> </li></ul></li></ul> <p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p> <p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p> <ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;"> <li style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,oraz dowody określające czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykaz musi zawierać jedną robotę budowlaną lub kilka robót budowlanych, której/których przedmiotem było : wykonanie kanału sanitarnego grawitacyjnego PVC o długości co najmniej 2000 m i średnicy co najmniej O 200 mm; wykonanie, co najmniej 1 pompowni ścieków sanitarnych o średnicy co najmniej O 1500 mm wykonanie przewodu wodociągowego o długości co najmniej 2000m i średnicy co najmniej O 110 mm,;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li> </ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p> <ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;"> <li style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li> </ul> <p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p> <ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li> </ul> <p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p> <p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p> <p class="bold">III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p> <ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;"> <li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li> </ul><p class="bold">III.4.3.2)</p> <ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;"> <li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li> </ul><p class="bold">III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p> <ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;"> <li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li> </ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p> <p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p> <p>Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający żąda od Wykonawcy udowodnienia Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, Oświadczenie nr 4 powierdzające zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu trzeciego, sposób ich wykorzystania, charakter łączących go z podmiotem trzecim stosunków oraz zakres i okres udziału podmiotu trzeciego przy wykonywaniu zamówienia oraz dokumentów. Jeżeli wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), Wykonawca oprócz pisemnego zobowiązania do udzielenia zasobów (załącznik nr 8a) oraz Oświadczenia nr 4 (załącznik nr 8 do SIWZ), składa również odpowiednio dokumenty, o których mowa w pkt. 8.6 - 8.9 SIWZ a jeśli podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia - również dokumentów, o których mowa w pkt. 9 SIWZ w odniesieniu do tych podmiotów, w związku z pkt. 10 SIWZ.Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada również sprawozdanie finansowe albo jego części, (a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres), dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b Ustawy, potwierdzającą spełnienie warunku określonego w pkt. 7.1.4.1. SIWZ Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b Ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową w kwocie nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych), wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na opłaconą polisę innych podmiotów, a w przypadku jej braku na inny dokument potwierdzający, że podmiot trzeci jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia, z których korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b Ustawy suma gwarancyjna polisy nie może być mniejsza niż 3 000 000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych). Do polisy należy dołączyć dowód jej opłacenia. W przypadku powoływania się na podmiot trzeci: w odniesieniu do tych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, dokumenty, o których mowa w pkt. 9.1 - 9.6 SIWZ, potwierdzające nie podleganie wykluczeniu z postępowania. Ponadto do Oferty należy dołączyć: Wypełniony i podpisany Formularz Ofertowy Wykonawcy o treści zgodnej z określoną we wzorze (wypełnione wszystkie pozycje poszczególnych rubryk) - załącznik nr 1 do SIWZ; 11.2. Tabela elementów scalonych - sieć wodociągowa dla Zakresu 2 kontrakt 8 - stanowiący Załącznik nr 10 do SIWZ. Tabela elementów scalonych - sieć kanalizacyjna dla Zakresu 2 kontrakt 8 - stanowiący Załącznik nr 10A do SIWZ. Tabela elementów scalonych - sieć wodociągowa dla Zakresu 2 kontrakt 9- stanowiący Załącznik nr 11 do SIWZ. Tabela elementów scalonych - sieć kanalizacyjna dla Zakresu 2 kontrakt 9 - stanowiący Załącznik nr 11A do SIWZ. Tabela elementów scalonych - sieć wodociągowa dla Zakresu 2 kontrakt 10- stanowiący Załącznik nr 12 do SIWZ. Tabela elementów scalonych - sieć kanalizacyjna dla Zakresu 2 kontrakt 10- stanowiący Załącznik nr 12A do SIWZ. W przypadku podpisania oferty, oświadczeń lub innych dokumentów przez osoby inne niż wskazane w odpowiednim rejestrze, do oferty należy dołączyć Pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań Jeżeli Wykonawca, który składając ofertę w niniejszym postępowaniu zamierza powołać się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W takiej sytuacji Wykonawca wypełnia i załącza do oferty formularz - Urządzenia / materiały równoważne - stanowiący Załącznik nr 13 do SIWZ. Dowód wpłacenia obowiązkowego wadium - za wyjątkiem wadium wniesionego w formie pieniądza W przypadku, gdy ofertę podpisują osoby, których upoważnienie do reprezentacji nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych załączonych do oferty, wymaga się, by Wykonawca dołączył do oferty pełnomocnictwo do podpisania oferty w formie oryginału lub kopii uwierzytelnionej notarialnie. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, dotyczy również spółek cywilnych, o ile stosowne zapisy nie wynikają z treści umowy spółki. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione w pkt. 9 SIWZ składa każdy z Wykonawców oddzielnie. Pozostałe dokumenty mogą być przedstawione przez jednego Wykonawcę lub wspólnie przez wszystkich członków konsorcjum. W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia, ocena wymagań określonych w pkt. 7.1. SIWZ, będzie dokonana łącznie w stosunku do Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, natomiast ocena wymagań określonych w pkt. 7.2. SIWZ, będzie dokonana odrębnie w stosunku do Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.</p> <p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p> <p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p> <p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p> <p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p> <p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p> <p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p> <p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p> <p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p> <p>Paragraf 23 wzoru umowy pn. zmiana umowy 1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy chyba, że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania następujących zmian w umowie i określa ich warunki: a) Wprowadzenie do przedmiotu umowy (zamówienia) i do dokumentacji projektowej zmian, o których mowa w art. 36a ust. 5 i ust. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r, Prawo budowlane (t.j Dz. U. z 2013 r, poz. 1409). b) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy, określonego w § 3 niniejszej umowy, jest możliwa w przypadku zaistnienia zmian zagospodarowania przestrzennego działek - posesji będących w zasięgu przedmiotowej sieci, w wyniku których nastąpi konieczność wprowadzenia nieistotnej zmiany w projekcie, polegającej np. na zmianie trasy przyłączy wodociągowych i/lub kanalizacyjnych; c) Zawieszenie terminu realizacji zamówienia, określonego w § 3 niniejszej umowy, w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z: a. Wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych oraz ich skutków, uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych. Fakt wystąpienia niniejszych okoliczności musi być niezwłocznie potwierdzony w dzienniku budowy wpisem dokonanym przez kierownika budowy, potwierdzonym przez inspektora nadzoru inwestorskiego. b. Wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć w chwili zawarcia umowy pomimo zachowania należytej staranności, np.: przyczyny techniczne tj. kolizje z niezinwentaryzowanym uzbrojeniem podziemnym lub innymi obiektami. Fakt wystąpienia niniejszych okoliczności musi być potwierdzony w dzienniku budowy wpisem dokonanym przez kierownika budowy potwierdzonym przez inspektora nadzoru inwestorskiego. c. W przypadku odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, w tym odmowy udostępnienia przez właścicieli, posesji do celów realizacji inwestycji - termin realizacji przedmiotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, jednak nie dłużej niż okres trwania tych okoliczności. d) W przypadku wejścia w życie zmiany przepisów w zakresie wysokości podatku od towarów i usług (VAT) mających zastosowanie w czasie realizacji niniejszej umowy, wynagrodzenie brutto Wykonawcy za część robót wykonywaną po tym terminie ulegnie stosownym zmianom natomiast wartość wynagrodzenia netto pozostanie bez zmian, np. zmiana wynagrodzenia. e) W przypadku wprowadzenia przez producenta sprzętu lub Wykonawcę nowego produktu, sprzętu, urządzenia, usługi odpowiadających sprzętowi, urządzeniu lub usłudze objętej przedmiotem Umowy, lub wprowadzenie poprawek (update/patch etc), np. zmiana terminu, przedmiotu umowy. f) W przypadku zmiany w strukturze i organizacji Zamawiającego, które mają wpływ na zakres i termin prac Wykonawcy lub termin Odbioru, np. zmiana terminu, przedmiotu umowy. g) W przypadku problemów realizacji innych projektów/umów, uniemożliwiających realizację umowy, zgodnie z określonymi pierwotnie terminami lub powodujących, że realizowanie umowy zgodnie z określonymi pierwotnie terminami jest nieracjonalne technicznie, organizacyjnie lub finansowo, np. zmiana terminu, przedmiotu umowy 3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt. a) - zmiana będzie możliwa w przypadku jej akceptacji przez projektanta oraz Zamawiającego i będzie wynikała ze zmian ustaw lub rozporządzeń regulujących realizację przedmiotu zamówienia lub będzie niezbędna ze względu na konieczność prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z przyszłym sposobem użytkowania. Jeżeli w wyniku wprowadzonych zmian do przedmiotu umowy i do dokumentacji projektowej wynikną roboty zamienne/zaniechane niezbędne do wykonania, nie nastąpi zmiana wynagrodzenia należnego Wykonawcy, z tytułu rozliczenia ryczałtowego. Wynikłe roboty zamienne/zaniechane Wykonawca wykona w ramach wynagrodzenia, o którym mowa w § 16 umowy. 4. Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy w sytuacji, o której mowa w ust. 2 pkt. b) będzie możliwa w przypadku złożenia przez Właściciela posesji pisemnego wniosku do Zamawiającego dot. zmiany trasy budowanego przyłącza wodociągowego i/lub kanalizacyjnego. Wiosek wymaga akceptacji Zamawiającego. W przypadku zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w zakresie, o którym mowa w ust. 2 pkt. b) umowy, strony ustalą nowy termin realizacji przedmiotu umowy w formie pisemnego aneksu do umowy. 5. W przypadkach wystąpienia opóźnień, o których mowa w ust. 2 pkt. c) strony ustalą nowy termin realizacji, przy czym minimalny okres przesunięcia terminu zakończenia robót będzie równy okresowi zawieszenia. 6. Zawieszenie, o którym mowa w ust. 2 pkt. c) zostaje zniesione w przypadku ustania okoliczności powodujących jego zaistnienie. Fakt ustania okoliczności, o których mowa w ust.2 pkt. c) musi być potwierdzony w dzienniku budowy wpisem dokonanym przez kierownika budowy potwierdzonym przez inspektora nadzoru inwestorskiego. 7. Zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga zachowania formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności z zastrzeżeniem ust. 8. 8. Poniższe zmiany Umowy nie wymagają zachowania formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności, a zostaną dokonane poprzez pisemne zgłoszenie potwierdzone przez drugą stronę Umowy: a) zmiana na stanowisku kierownika budowy, b) zmiana na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego, c) zmiana na stanowisku koordynatora umowy, d) zmiana konta bankowego Wykonawcy, e) zmiana adresu Wykonawcy.</p> <p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p> <p><b>IV.4.1)</b> <b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zwik-lomianki.pl<br> <b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> ZAKŁAD WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI W ŁOMIANKACH SP. Z O.O., UL. ROLNICZA 244, 05-092 ŁOMIANKI.</p> <p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.04.2014 godzina 09:30, miejsce: ZAKŁAD WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI W ŁOMIANKACH SP. Z O.O., UL. ROLNICZA 244, 05-092 ŁOMIANKI - BIURO OBSŁUGI KLIENTA - SEKRETARIAT JEDNOSTKI REALIZUJĄCEJ PROJEKT - POKÓJ NA PARTERZE.</p> <p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p> <p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na terenie Gminy Łomianki. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko..</p> <p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>