JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140414/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140414/126768-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Chełmiec: Usługa szkoleniowa z zakresu: Aktywizacja edukacyjna w ramach Ośrodka Pomocy Społecznej w Chełmcu Mój sukces w moich rękach - program aktywizacji zawodowej w gminie Chełmiec - współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 126768 - 2014; data zamieszczenia: 14.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Chełmcu , ul. Marcinkowicka 6, 33-395 Chełmiec, woj. małopolskie, tel. 018 440 46 27, faks 018 440 46 27.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.chelmiec.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> Nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa szkoleniowa z zakresu: Aktywizacja edukacyjna w ramach Ośrodka Pomocy Społecznej w Chełmcu Mój sukces w moich rękach - program aktywizacji zawodowej w gminie Chełmiec - współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Usługa szkoleniowa z zakresu: Aktywizacja edukacyjna w ramach Ośrodka Pomocy Społecznej w Chełmcu Mój sukces w moich rękach - program aktywizacji zawodowej w gminie Chełmiec - współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.
Pakiet I: Kurs Przedstawiciela handlowego z prawem jazdy kat B dla 5 osób
Pakiet II: Kurs Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej dla 5 osób
Pakiet III: Kurs Florystyka dla 2 osób
Pakiet IV: Kurs Magazyniera z operatorem wózka jezdniowego dla 4 osób
Pakiet V: Kurs Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych dla 3 osób
Pakiet VI: Kurs Operator koparko-ładowarki kl. III dla 2 osób
Pakiet VII: Kurs  Kucharz małej gastronomii dla 1 osoby
Pakiet VIII: Kurs język angielski dla 11 osób
Postanowienia wspólne. Zamówienia obejmują w zakresie merytorycznym i organizacyjnym:
1. Przygotowanie przez Wykonawcę programu oraz harmonogramu zajęć teoretyczno - zawodowych i przedstawienie ich do zatwierdzenia przez Zamawiającego najpóźniej na 2 dni przed podpisaniem umowy. Harmonogram zajęć powinien zawierać: tematykę zajęć, liczbę godzin, miejsce realizacji szkolenia oraz nazwisko osoby prowadzącej zajęcia w każdym dniu szkolenia. 
   Harmonogram zajęć praktycznych, który powinien zawierać: wykaz osób odbywających praktykę w danym miejscu, tematykę zajęć, liczbę godzin zegarowych, miejsce realizacji zajęć praktycznych oraz nazwisko osoby prowadzącej zajęcia (opiekuna stanowiskowego) w każdym dniu szkolenia na 2 dni przed rozpoczęciem w/w zajęć.
2. Prowadzenie szkolenia zgodnie z programem i harmonogramem szkolenia.
3. Prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia stanowiącej: dziennik zajęć edukacyjnych zwierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, protokół z egzaminu, rejestru wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji 
4. Systematyczną ocenę postępów uczestników szkolenia, indywidualizacji, kształcenia wobec osób mających trudności w procesie nauczania.
5.  Zapewnienie sali szkoleniowej do przeprowadzenia zajęć, wyposażonej w odpowiednią liczbę miejsc i stolików dostosowaną do ilości osób szkolonych wraz z zapleczem sanitarnym.
6. Program szkolenia powinien gwarantować uczestnikom kursu solidne i profesjonalne przygotowanie teoretyczno-praktyczne do egzaminów i do podjęcia pracy oraz uwzględnić zróżnicowany poziom umiejętności i kwalifikacji zawodowych.
7. Zapewnienie odpowiedniego wyposażenia sal: flipchart lub tablica klasyczna czy magnetyczna, sprzęt audiowizualny.
8. Uczestnik kursu pisemnie potwierdzi odbycie praktyki zgodnie z tematyką zawartą w programie praktyk.
9. Wykonawca zobowiązuje się do Promowania Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki poprzez umieszczenie w miejscu odbywania szkolenia, na wszystkich materiałach związanych z przeprowadzeniem szkolenia,  w szczególności na dokumentach dotyczących przebiegu realizacji szkolenia; materiałach szkoleniowych; wydawanych dyplomach /certyfikatach lub innych zaświadczeniach/ logo Unii Europejskiej,  Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacji: Szkolenie realizowane jest w ramach projektu Ośrodka Pomocy Społecznej w Chełmcu, pt. Mój sukces w moich rękach - program aktywizacji zawodowej w gminie Chełmiec - współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. 
10. Bieżącego informowania Zamawiającego o przypadkach nieobecności osób na szkoleniu w trakcie jego trwania.
11. Zapewnienie możliwości kontroli przebiegu szkolenia uprawnionemu pracownikowi GOPS.
12. Wydania uczestnikom szkoleń z wynikiem pozytywnym, stosownych zaświadczeń /lub innych dokumentów/ w terminie do 7 dni po ukończeniu kursu.
13. Przekazania Zamawiającemu w terminie 7 dni po zakończeniu szkolenia:
oryginałów list obecności,
oryginałów list potwierdzających odbiór posiłków
imiennego wykazu osób, które nie ukończyły szkoleń,
kserokopii dziennika zajęć, 
protokołu z egzaminu końcowego,
kompletu materiałów dydaktyczno - szkoleniowych z których korzystali uczestnicy szkolenia,
potwierdzenia odbioru materiałów dydaktycznych przez uczestników szkolenia,
kserokopii świadectw /zaświadczeń i certyfikatów/ potwierdzających ukończenie przez  uczestników szkolenia,
potwierdzenia odbioru świadectw przez uczestników szkolenia.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Do 50% wartości zamówienia</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.58.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 8.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 28.07.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie wymagane</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający żąda zgodnie z art. 20 ust 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy /Dz.U. 2008 Nr 69 poz. 415/ wpisu Wykonawcy do rejestru instytucji szkoleniowych. Zamawiający dokona sprawdzenia w systemie elektronicznym Syriusz www.ris.praca.gov.pl prowadzonym przez Wojewódzkie Urzędy Pracy czy Wykonawca posiada aktualny na dany rok kalendarzowy wpis do rejestru instytucji szkoleniowych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>udokumentowanie w okresie ostatnich 3 lat (a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonania, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również wykonywania, minimum 1 usługi  polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia dla Ośrodków Pomocy Społecznej lub Urzędów Pracy lub Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie o tematyce objętej przedmiotem zamówienia w danej części zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>rozpatrywane będą oferty, w których Wykonawca oświadczy o dysponowaniu odpowiednim potencjałem technicznym</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>rozpatrywane będą oferty, w których Wykonawca oświadczy o dysponowaniu osobami zdolnymi do wykonania zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>rozpatrywane będą oferty, w których wykonawca oświadczy, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty tylko i wyłącznie w sytuacji gdy konieczność wprowadzenia takiej zmiany wynikać będzie z sytuacji, której nie można było wcześniej przewidzieć lub gdy zmiana ta będzie korzystna dla zamawiającego</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.chelmiec.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Chełmcu, ul. Marcinkowicka 6, 33-395 Chełmiec.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Chełmcu, ul. Marcinkowicka 6, 33-395 Chełmiec, dziennik podawczy.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Pakiet I:  Kurs przedstawiciela handlowego z prawem  jazdy kat. B dla 5 osób.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pakiet I:  Kurs przedstawiciela handlowego z prawem  jazdy kat. B dla 5 osób 
1. Cel szkolenia: Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności do pracy w zawodzie przedstawiciela handlowego oraz uzyskanie kompetencji dla zwiększenia mobilności zawodowej oraz teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi w zakresie kategorii B prawa jazdy do egzaminu państwowego.
2. Zamawiający skieruje 5 uczestników projektu na kurs przedstawiciela handlowego z prawem jazdy kat. B w wymiarze 90 godzin łącznie dla każdego uczestnika.
3. Liczba godzin ogółem: 30 godz. zegarowych z zakresu przedstawiciela handlowego i 60 godz. dla prawo jazdy kat. B. Liczba godzin ogółem podana przez Zamawiającego nie obejmuje godzin egzaminu.
4. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia: od dnia podpisania umowy do najpóźniej 27.06.2014r.
5. Treść nauczania: 
a) Moduł I - Przedstawiciel handlowy  - 30 godz.
podstawowe pojęcia i umiejętności przedstawiciela handlowego,
techniki sprzedaży i pozyskiwania klientów,
przeprowadzenie prezentacji produktu,
komunikacja, zachowania komunikacyjne, 
prowadzenie rozmowy, negocjacje handlowe,
organizacja czasu pracy,
b) Moduł II - kurs prawa jazdy kat. B - 60 godzin
Program i liczba godzin szkolenia w zakresie kursu prawo jazdy kat. B powinien być zrealizowany zgodnie z programem szkolenia zawartym w Ustawie Prawo o ruchu drogowym z dn. 20.06.1997 r. (Dz.U. z 2005 r. Nr 108 poz. 908 z późn. zmianami) oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 27.10.2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania  uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów             i egzaminatorów  (Dz.U. z 2005 r., nr 217, poz. 1834 z późn. Zmianami);
Liczba godzin zajęć dla każdego uczestnika szkolenia wynosi 60 godzin  zegarowych zawierających:  30 godzin zajęć teoretycznych, 30  godzin zajęć praktycznych.
6.  Wymaga się aby zajęcia szkoleniowe odbywały się wyłącznie w dni robocze (poniedziałek - piątek). 
7.  Miejsce odbywania szkolenia: miasto Nowy Sącz.
8.  Zajęcia teoretyczne powinny zaczynać się nie wcześniej niż o godz. 8.00, kończyć nie później niż o godzinie 16.00
9.   Zajęcia praktyczne nie powinny trwać dłużej niż do 19.00.
10. Liczba godzin zajęć teoretycznych powinna obejmować przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych tygodniowo.
11. Wykonawca zobowiązany jest do pokrycia kosztów pierwszego egzaminu państwowego uczestnikom szkolenia, którzy ukończyli szkolenie i zdali egzamin wewnętrzny.  
12. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia:
bezpłatne materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika  szkolenia ( np. podręcznik kierowcy kat. B, testy egzaminacyjne w formie papierowej  i  w formie elektronicznej) oraz inne podręczniki, związane z tematyką szkolenia, które zostaną ujęte w koszcie szkolenia  i po jego zakończeniu przejdą w posiadanie absolwentów w/w szkolenia. 
warunki pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa  i higieny pracy.
niezbędne badania lekarskie, których koszt zostanie wliczony w ogólny koszt szkolenia.
uczestnikom szkolenia w module zajęć teoretycznych catering w postaci jednego ciepłego posiłku każdego dnia kursu, w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią ciepłego posiłku - posiłek w formie drugiego dania ( np. ziemniaki, mięso, surówka).
uczestnikom szkolenia w module zajęć teoretycznych przerwy kawowe w postaci bufetu każdego dnia kursu w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią bufetu - kawa, herbata, cukier, śmietanka, słodki poczęstunek.  
ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem, których koszt zostanie wliczony w ogólny koszt szkolenia.
13. Zamawiający wymaga: 
aby moduł przedstawiciela handlowego prowadził/li wykładowcy posiadający wykształcenie uprawniające do prowadzenia tego rodzaju kursu,
aby każdy kursant po zrealizowaniu części teoretycznej szkolenia jeździł samochodem nie mniej niż 2 godziny dziennie.
aby zajęcia teoretyczne prowadził/li wykładowcy posiadający ważną legitymację instruktora nauki jazdy kat. B oraz   posiadał/li    co najmniej  2 lata stażu  pracy   w zawodzie  związanym z tematyką szkolenia.
aby zajęcia  z  praktycznej jazdy samochodem prowadzone były przez instruktorów nauki jazdy na kategorię  B, posiadających stosowne uprawnienia  tj. ważna legitymacja instruktora nauki jazdy kat. B  oraz   posiadali    co najmniej  2 lata stażu  pracy w zawodzie  związanym  z tematyką szkolenia.
aby Wykonawca dysponował potencjałem technicznym koniecznym do wykonania zamówienia,  tj. samochodami przystosowanymi do nauki jazdy kategorii B. 
14. Szkolenie winno zakończyć się  egzaminem wewnętrznym oraz wydaniem:
- zaświadczenia
- certyfikatu z logo Unii Europejskiej  i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki potwierdzającego  ukończenie szkolenia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.12.00-0, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 27.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Pakiet II: Kurs Sprzedawcy z obsługą kasy fiskalnej dla 5 osób.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pakiet II: Kurs Sprzedawcy z obsługą kasy fiskalnej dla 5 osób
1. Celem szkolenia jest nabycie przez kursanta wiedzy i umiejętności praktycznych niezbędnych do podjęcia pracy jako sprzedawca.
2. Zamawiający skieruje 5 uczestników projektu na kurs Sprzedawcy z obsługą kasy fiskalnej.
3. Liczba godzin ogółem: 60 godziny zegarowych zajęć.
4. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia: od dnia podpisania umowy do 27.06.2014r.
5. Treść nauczania: 
Minimalny zakres programu powinien zawierać następujące zagadnienia:
a) Moduł I - Sprzedawca  - 40 godz.
podstawowe zadania i obowiązki sprzedawcy
prezentacja produktu i techniki sprzedaży
podstawy towaroznawstwa handlowego
dokumentacja handlowa
organizacja czasu pracy,
podstawowe zasady wystawiania faktury
elementy i rodzaje faktur
b) Moduł II - Obsługa kasy fiskalnej - 20 godz.
budowa i zasady działania kasy fiskalnej
sprzedaż i wykonywanie raportów na kasie fiskalnej 
praktyczna obsługa kasy fiskalnej
6. Wymaga się aby zajęcia szkoleniowe odbywały się wyłącznie w dni robocze (poniedziałek - piątek). 
7.  Miejsce odbywania szkolenia: miasto Nowy Sącz.
8. Zajęcia powinny zaczynać się nie wcześniej niż o godz. 8.00, kończyć nie później niż o godzinie 16.00
9. Liczba godzin zajęć powinna obejmować przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych tygodniowo.
10. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia:
odzież ochronną oraz niezbędne narzędzia pracy podczas odbywania zajęć praktycznych, warunki pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie szkolenia; 
dostęp do kasy fiskalnej na zasadzie 1 osoba - 1 stanowisko
niezbędne materiały szkoleniowe, które zostaną ujęte w koszcie szkolenia i po jego zakończeniu przejdą w posiadanie absolwentów w/w szkolenia (np. książkę, podręcznik związany z tematyką zajęć)
niezbędne badania lekarskie, których koszt zostanie wliczony w ogólny koszt szkolenia.
catering w postaci jednego ciepłego posiłku każdego dnia kursu, w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią ciepłego posiłku - posiłek w formie drugiego dania ( np. ziemniaki, mięso, surówka).
przerwy kawowe w postaci bufetu każdego dnia kursu w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią bufetu - kawa, herbata, cukier, śmietanka, słodki poczęstunek. 
11. Zamawiający wymaga: 
aby szkolenie prowadził/li wykładowcy posiadający wykształcenie uprawniające do prowadzenia tego rodzaju kursu,
12. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia szkolenia  zgodnie z przedstawionym     Zamawiającemu programem i harmonogramem szkolenia oraz warunkami podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych - rozporządzenie MEN z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. Poz. 186).
13. Szkolenie winno zakończyć się  egzaminem wewnętrznym oraz wydaniem:
-  zaświadczenia 
certyfikatu z logo Unii Europejskiej  i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki potwierdzającego  ukończenie szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 27.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Pakiet III: Kurs Florystyka dla 2 osób.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pakiet III: Kurs Florystyka dla 2 osób
1. Celem szkolenia jest nabycie przez kursantów wiedzy i umiejętności praktycznych  niezbędnych do podjęcia pracy w zawodzie florysty.
2. Zamawiający skieruje 2 uczestników projektu na kurs Florystyka.
3. Liczba godzin ogółem: 100 godzin zegarowych teoretyczno-zawodowych i praktycznych dla każdego uczestnika zawierających:
Moduł I zajęcia teoretyczno - zawodowe
-20 godzin zajęć z zakresu florystyki
Moduł II zajęcia praktyczne
- 80 godzin zajęć z zakresu florystyki
4. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia: od dnia podpisania umowy do 27.06.2014r.
5. Minimalna treść nauczania: 
Moduł I teoretyczno-zawodowy obejmujący 20 godzin zegarowych,
organizacja stanowiska i miejsca pracy zgodnie z zasadami BHP, i p.poż.
charakterystyka pracy florysty,
organizowanie zaopatrzenia w materiały wykorzystywane w kwiaciarni, wdrażanie najnowszych trendów florystycznych,
pozyskiwanie zleceń na wykonywanie zleceń florystycznych,
zasady doboru barw w tworzeniu kompozycji florystycznych,
podział i przegląd roślin ozdobnych wykorzystywanych do dekoracji, układania wiązanek, 
rodzaje materiałów  dekoratorskich wykorzystywane w bukieciarstwie, dekoratorstwie,
pielęgnacja kwiatów ciętych i doniczkowych
obsługa klienta z wykorzystaniem aktywnych metod sprzedaży,
realizacja płatności gotówkowych i bezgotówkowych oraz reklamacje,
marketing i reklama w handlu kwiatami,
kultura osobista i etyka zawodowa na stanowisku florysty,nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktu z klientem, 

Moduł II  - praktyczny - obejmujący 80 godzin zegarowych zajęć praktycznych w kwiaciarni.
przygotowywanie materiałów roślinnych i nieroślinnych do ekspozycji oraz wykonywania różnego rodzaju wyrobów florystycznych i ich sprzedaży
pielęgnowanie i ochrona roślin ozdobnych, kwiatów ciętych i doniczkowych
wykonywanie dekoracji komunijnych i ślubnych (wiązanki, bukiety, dekorowanie samochodów ślubnych,  kościoła, sal weselnych),
wykonywanie dekoracji świątecznych,
florystyka żałobna,
wykonywanie kompozycji z kwiatów i roślin suchych, wykonywanie kompozycji kwiatowych w naczyniach,
wykonywanie stałej roślinnej dekoracji wnętrz,
wykonywanie dekoracji wnętrz - stołów, wystaw, witryn sklepowych na różne okazje, uroczystości okolicznościowych,
wykonywanie dekoracji przestrzennych wielkoformatowych.
przygotowywanie stanowiska pracy zgodnie z wymogami bezpieczeństwa i higieny pracy,
porządkowanie stanowiska pracy,
6. Wymaga się aby zajęcia szkoleniowe odbywały się wyłącznie w dni robocze (poniedziałek - piątek). 
7.  Miejsce odbywania szkolenia: miasto Nowy Sącz, 
8. Zajęcia powinny zaczynać się nie wcześniej niż o godz. 8.00, kończyć nie później niż o godzinie 16.00
9. Liczba godzin zajęć powinna obejmować przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych tygodniowo.
10. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia:
odzież ochronną oraz niezbędne narzędzia pracy podczas odbywania zajęć praktycznych; 
warunki pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie szkolenia,
niezbędne materiały szkoleniowe, które zostaną ujęte w koszcie szkolenia i po jego zakończeniu przejdą w posiadanie absolwentów w/w szkolenia( np książkę, podręcznik związany z tematyką zajęć)
niezbędne badania lekarskie, których koszt zostanie wliczony w ogólny koszt szkolenia,
catering w postaci jednego ciepłego posiłku każdego dnia kursu, w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią ciepłego posiłku - posiłek w formie drugiego dania ( np. ziemniaki, mięso, surówka).
przerwy kawowe w postaci bufetu każdego dnia kursu w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią bufetu - kawa, herbata, cukier, śmietanka, słodki poczęstunek. 
ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem, których koszt zostanie wliczony w ogólny koszt szkolenia.
11. Zamawiający wymaga: 
aby szkolenie prowadził/li wykładowcy posiadający wykształcenie uprawniające do prowadzenia tego rodzaju kursu,
12. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia szkolenia  zgodnie z przedstawionym     Zamawiającemu programem i harmonogramem szkolenia oraz warunkami podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych -  rozporządzenie MEN z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. Poz. 186).
13. Szkolenie winno zakończyć się  egzaminem wewnętrznym oraz wydaniem:
-  zaświadczenia 
certyfikatu z logo Unii Europejskiej  i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki potwierdzającego  ukończenie szkolenia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 27.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Pakiet IV: Kurs Magazyniera z Operatorem wózka jezdniowego dla 4 osób.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pakiet IV: Kurs Magazyniera z Operatorem wózka jezdniowego dla 4 osób
1. Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do pracy jako magazynier oraz uzyskania uprawnień do obsługi wózka jezdniowego.
2. Zamawiający skieruje 4 uczestników projektu na kurs Magazyniera z Operatorem wózka jezdniowego.
3. Liczba godzin ogółem: 80 godzin zegarowych teoretyczno-zawodowych, w tym 15 godzin zegarowych zajęć praktycznych dla każdego uczestnika.
4. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia: od dnia podpisania umowy do 27.06.2014r.
5. Minimalna treść nauczania: 
Moduł I: 60 godzin
Typy stosowanych wózków jezdniowych
Budowa wózka 
Czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy z wózkami
Czynności operatora w czasie pracy wózkami
Wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa
Wiadomości z zakresu BHP
Wiadomości o dozorze technicznym
Moduł II: 20 godzin
- gospodarka magazynowa
- podstawowa dokumentacja magazynowa
- obowiązki magazyniera w świetle przepisów
- omówienie wymagań dotyczących pomieszczeń magazynowych oraz sprzętu pomocniczego - ze względu na rodzaj magazynowego towaru
- prace pomocnicze w tym sprzęt pomocniczy związany ze składowaniem 
6. Wymaga się aby zajęcia szkoleniowe odbywały się wyłącznie w dni robocze (poniedziałek - piątek). 
7.  Miejsce odbywania szkolenia: miasto Nowy Sącz.
8. Zajęcia powinny zaczynać się nie wcześniej niż o godz. 8.00, kończyć nie później niż o godzinie 16.00
9. Liczba godzin zajęć powinna obejmować przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych tygodniowo.
10. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia:
odzież ochronną oraz niezbędne narzędzia pracy podczas odbywania zajęć praktycznych; 
warunki pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie szkolenia,
niezbędne materiały szkoleniowe, które zostaną ujęte w koszcie szkolenia i po jego zakończeniu przejdą w posiadanie absolwentów w/w szkolenia( np książkę, podręcznik związany z tematyką zajęć)
niezbędne badania lekarskie, których koszt zostanie wliczony w ogólny koszt szkolenia,
catering w postaci jednego ciepłego posiłku każdego dnia kursu, w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią ciepłego posiłku - posiłek w formie drugiego dania ( np. ziemniaki, mięso, surówka).
przerwy kawowe w postaci bufetu każdego dnia kursu w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią bufetu - kawa, herbata, cukier, śmietanka, słodki poczęstunek. 
ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem, których koszt zostanie wliczony w ogólny koszt szkolenia.
11. Zamawiający wymaga: 
aby szkolenie prowadził/li wykładowcy posiadający wykształcenie uprawniające do prowadzenia tego rodzaju kursu,
12. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia szkolenia  zgodnie z przedstawionym     Zamawiającemu programem i harmonogramem szkolenia oraz warunkami podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych -  rozporządzenie MEN z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. Poz. 186).
13. Szkolenie winno zakończyć się  odpowiednim egzaminem  oraz wydaniem:
zaświadczenia 
certyfikatu z logo Unii Europejskiej  i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki potwierdzającego  ukończenie szkolenia.
Zaświadczenia kwalifikacyjnego Urzędu Dozoru Technicznego - uprawniające do obsługi urządzeń transportu bliskiego - wózki jezdniowe podnośnikowe z wyłączeniem specjalizowanych.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 27.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Pakiet V: Kurs Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych dla 3 osób.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pakiet V: Kurs Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych dla 3 osób
1. Cel szkolenia: Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do podjęcia pracy w charakterze opiekuna osób starszych i niepełnosprawnych. 
2. Zamawiający skieruje 3 uczestników projektu na kurs Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych w wymiarze 150 godzin zegarowych.
3. Liczba godzin ogółem: 150 godzin  teoretyczno-zawodowych i praktycznych dla każdego uczestnika projektu.
a) 50 godzin zajęć teoretyczno-zawodowych - Moduł I
b) 100 godzin zajęć praktycznych  - Moduł II
4. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia: od dnia podpisania umowy do 27.06.2014r.
5. Treść nauczania: 
a) Moduł I teoretyczno-zawodowy obejmujący 50 godzin zegarowych:
zakres i rodzaje pomocy prawnej, zdrowotnej i socjalnej państwa,
zasady opieki w placówkach opieki społecznej,
wybrane zagadnienia z psychologii ogólnej i społecznej,
podstawy psychologii rozwojowej,
pedagogika specjalna z elementami nauczania specjalnego,
podstawy gerontologii,
organizacja pomocy społecznej,
wybrane zagadnienia z rehabilitacji,
elementy komunikacji interpersonalnej,
organizowanie środowiska i otoczenia podopiecznego,
pierwsza pomoc przedmedyczna,
kultura osobista i etyka zawodowa,
b) Moduł II  - praktyczny - obejmujący 100 godzin zegarowych zajęć praktycznych w Domach Pomocy Społecznej, lub innych placówkach rehabilitacji i opieki medycznej. Zamawiający oczekuje, że po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą przygotowani do wykonywania następujących zadań:
pomagania i towarzyszenia podopiecznemu w codziennych czynnościach z zakresu samoobsługi i higieny osobistej,
podstawowego pielęgnowania podopiecznych, chorych i niepełnosprawnych,
pomaganie przy usprawnieniu ruchowym chorego/niepełnosprawnego,
kontaktowania się z różnego rodzaju instytucjami i organizacjami społecznymi w celu rozwiązywania problemów zdrowotnych, materialnych, mieszkaniowych, rodzinnych i prawnych podopiecznego,
aktywne uczestniczenie w procesie rehabilitacji i aktywizacji podopiecznego oraz wykonywanie określonych zadań pod nadzorem lekarza bądź terapeuty, 
udzielenie pierwszej pomocy w sytuacjach zagrożenia zdrowia lub życia podopiecznego, 
6. Wymaga się aby zajęcia szkoleniowe odbywały się wyłącznie w dni robocze (poniedziałek - piątek). 
7.  Miejsce odbywania szkolenia: miasto Nowy Sącz, teren gminy Chełmiec
8. Zajęcia powinny zaczynać się nie wcześniej niż o godz. 8.00, kończyć nie później niż o godzinie 16.00
9. Liczba godzin zajęć powinna obejmować przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych tygodniowo.
10. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia:
odzież ochronną podczas odbywania zajęć praktycznych; 
warunki pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie szkolenia; 
niezbędne materiały szkoleniowe, które zostaną ujęte w koszcie szkolenia i po jego zakończeniu przejdą w posiadanie absolwentów w/w szkolenia(np. książkę, podręcznik związany z tematyką zajęć)
niezbędne badania lekarskie, których koszt zostanie wliczony w ogólny koszt szkolenia.
catering w postaci jednego ciepłego posiłku każdego dnia kursu, w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią ciepłego posiłku - posiłek w formie drugiego dania ( np. ziemniaki, mięso, surówka).
przerwy kawowe w postaci bufetu każdego dnia kursu w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią bufetu - kawa, herbata, cukier, śmietanka, słodki poczęstunek. 
ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem, których koszt zostanie wliczony w ogólny koszt szkolenia.
11. Zamawiający wymaga: 
aby szkolenie prowadził/li wykładowcy posiadający wykształcenie uprawniające do prowadzenia tego rodzaju kursu,
12. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia szkolenia  zgodnie z przedstawionym Zamawiającemu programem i harmonogramem szkolenia oraz warunkami podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych - z rozporządzenie MEN z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. Poz. 186).
13. Szkolenie winno zakończyć się  egzaminem wewnętrznym oraz wydaniem:
-  zaświadczenia o jego ukończeniu 
certyfikatu z logo Unii Europejskiej  i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki potwierdzającego  ukończenie szkolenia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 27.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Pakiet VI: Kurs Operatora  koparko - ładowarki kl. III dla 2 osób.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pakiet VI: Kurs Operatora  koparko - ładowarki kl. III dla 2 osób
1. Celem szkolenia jest nabycie przez kursantów wiedzy i umiejętności praktycznych niezbędnych do podjęcia pracy operatora koparko - ładowarki w zakresie III klasy uprawnień.
2. Zamawiający skieruje 2 uczestników projektu na kurs Operatora koparko - ładowarki kl. III.
3. Liczba godzin ogółem: 202 godziny zegarowe zajęć teoretyczno-zawodowych i praktycznych dla każdego uczestnika zawierających:
a) 116 godzin teoretyczno - zawodowych
b) 86 godzin praktycznych
4. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia: od dnia podpisania umowy do 27.06.2014r.
5. Treść nauczania: 
Minimalny zakres programu powinien zawierać następujące zagadnienia:
Użytkowanie eksploatacyjne 
Dokumentacja techniczna 
Bezpieczeństwo i higiena pracy 
Podstawy elektrotechniki
Silniki spalinowe 
Elementy hydrauliki
Budowa koparko-ładowarek
Technologia robót 
Zajęcia praktyczne
6. Wymaga się aby zajęcia szkoleniowe odbywały się wyłącznie w dni robocze (poniedziałek - piątek). 
7.  Miejsce odbywania szkolenia: powiat nowosądecki.
8. Zajęcia powinny zaczynać się nie wcześniej niż o godz. 8.00, kończyć nie później niż o godzinie 16.00
9. Liczba godzin zajęć powinna obejmować przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych tygodniowo.
10. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia:
odzież ochronną oraz niezbędne narzędzia pracy podczas odbywania zajęć praktycznych,
warunki pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie szkolenia; 
niezbędne materiały szkoleniowe, które zostaną ujęte w koszcie szkolenia i po jego zakończeniu przejdą w posiadanie absolwentów w/w szkolenia (np. książkę, podręcznik związany z tematyką zajęć)
niezbędne badania lekarskie, których koszt zostanie wliczony w ogólny koszt szkolenia.
catering w postaci jednego ciepłego posiłku każdego dnia kursu, w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią ciepłego posiłku - posiłek w formie drugiego dania ( np. ziemniaki, mięso, surówka).
przerwy kawowe w postaci bufetu każdego dnia kursu w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią bufetu - kawa, herbata, cukier, śmietanka, słodki poczęstunek. 
ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem, których koszt zostanie wliczony w ogólny koszt szkolenia.

11. Zamawiający wymaga: 
aby szkolenie prowadził/li wykładowcy posiadający wykształcenie uprawniające do prowadzenia tego rodzaju kursu,
12. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia szkolenia  zgodnie z przedstawionym 	Zamawiającemu programem i harmonogramem szkolenia oraz warunkami podnoszenia 	kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych - rozporządzenie MEN z 	dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. 	U. Poz. 186).
13. Szkolenie winno zakończyć się  odpowiednim egzaminem oraz wydaniem:
-  zaświadczenia o jego ukończeniu 
certyfikatu z logo Unii Europejskiej  i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki potwierdzającego  ukończenie szkolenia.
Świadectwa potwierdzającego pozytywny wynik egzaminu wydanego przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego
Książeczki operatora maszyn roboczych.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 27.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Pakiet VII: Kurs Kucharz małej gastronomi dla 1 osoby.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pakiet VII: Kurs Kucharz małej gastronomi dla 1 osoby
1. Cel szkolenia: Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do podjęcia pracy w charakterze kucharza małej gastronomi.
2. Zamawiający skieruje 1 uczestnika projektu na kurs Kucharz małej gastronomi w wymiarze 100 godzin zegarowych.
3. Liczba godzin ogółem: 100 godzin  teoretyczno-zawodowych i praktycznych dla każdego uczestnika projektu.
a) 40 godzin zajęć teoretyczno-zawodowych - Moduł I
b) 60 godzin zajęć praktycznych  - Moduł II w zakładach gastronomicznych, stołówkach, restauracjach 
4. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia: od dnia podpisania umowy do 27.06.2014r.
5. Treść nauczania:
Minimalny zakres programu powinien zawierać następujące zagadnienia:
-   obowiązujące podstawowe normy i przepisy  w gospodarce żywnościowej w tym : przepisy sanitarno - epidemiologiczne, p.poż, BHP;
- wiadomości na temat organizacji stanowisk pracy , wyposażenia  i obsługi narzędzi, maszyn stanowiących wyposażenie placówek gastronomicznych; 
 - zasady prawidłowego żywienia;
-  charakterystyka procesów technologicznych; 
- obliczanie wartości odżywczej i energetycznej potraw wraz z  oceną jakościową  surowców, półproduktów i gotowych potraw;
- przyrządzanie posiłków- śniadanie, obiad, kolacja, aranżacje i prezentacje potraw;
- organizacja stołów bankietowych; 
- sporządzanie kalkulacji cenowych przygotowania posiłku, produktu gastronomicznego;
- planowanie i organizowanie pracy na stanowisku;
- etyka zawodowa na stanowisku kucharza małej gastronomii;
-  organizacja usługi cateringowej zgodnie z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy;              
- rodzaje usług gastronomicznych ; 
-  wiadomości na temat organizacji, planowania oraz  przeprowadzania  usług cateringowych (szkoleń, bankietów, konferencji, imprez w plenerze ); 
-  sporządzanie kalkulacji cenowych   usług cateringowych, oraz ich rozliczanie. 
6. Wymaga się aby zajęcia szkoleniowe odbywały się wyłącznie w dni robocze (poniedziałek - piątek). 
7.  Miejsce odbywania szkolenia: miasto Nowy Sącz, teren gminy Chełmiec
8. Zajęcia powinny zaczynać się nie wcześniej niż o godz. 8.00, kończyć nie później niż o godzinie 16.00
9. Liczba godzin zajęć powinna obejmować przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych tygodniowo.
10. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia:
odzież ochronną podczas odbywania zajęć praktycznych; 
warunki pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie szkolenia; 
niezbędne materiały szkoleniowe, które zostaną ujęte w koszcie szkolenia i po jego zakończeniu przejdą w posiadanie absolwentów w/w szkolenia(np. książkę, podręcznik związany z tematyką zajęć)
niezbędne badania lekarskie, których koszt zostanie wliczony w ogólny koszt szkolenia.
catering w postaci jednego ciepłego posiłku każdego dnia kursu, w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią ciepłego posiłku - posiłek w formie drugiego dania ( np. ziemniaki, mięso, surówka).
przerwy kawowe w postaci bufetu każdego dnia kursu w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią bufetu - kawa, herbata, cukier, śmietanka, słodki poczęstunek. 
ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem, których koszt zostanie wliczony w ogólny koszt szkolenia.
11. Zamawiający wymaga: 
aby szkolenie prowadził/li wykładowcy posiadający wykształcenie uprawniające do prowadzenia tego rodzaju kursu,
12. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia szkolenia  zgodnie z przedstawionym Zamawiającemu programem i harmonogramem szkolenia oraz warunkami podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych - z rozporządzenie MEN z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. Poz. 186).
13. Szkolenie winno zakończyć się  egzaminem wewnętrznym oraz wydaniem:
-  zaświadczenia o jego ukończeniu 
certyfikatu z logo Unii Europejskiej  i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki potwierdzającego  ukończenie szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 27.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Pakiet VIII: Kurs Języka angielskiego dla 11 osób.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pakiet VIII: Kurs Języka angielskiego dla 11 osób
1. Cel szkolenia: Celem szkolenia jest nabycie umiejętności posługiwania się językiem angielskim w stopniu średnio-zaawansowanym. 
2. Zamawiający skieruje 11 uczestników projektu na kurs języka angielskiego w wymiarze 90 godzin lekcyjnych.
3. Liczba godzin ogółem: 90 godzin lekcyjnych teoretyczno-praktycznych dla każdego uczestnika projektu.
4. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia: od dnia podpisania umowy do 28.07.2014r.
5. Treść nauczania powinna być dostosowana do poziomu wiedzy uczestników kursu sprawdzona na podstawie początkowego testu.
6. Minimalna treść nauczania:
słownictwo (dom, dane personalne, szkoła, praca, życie rodzinne, żywienie, zakupy, życie towarzyskie, nauka i wiedza, przyroda, państwo i społeczeństwo) 
gramatyka (czasy i konstrukcje zdaniowe, rzeczowniki, przedimki, zaimki, przymiotniki, przysłówki, spójniki zdań złożonych współrzędnie i podrzędnie, przyimki, liczebniki)
rozumienie wypowiedzi (rozumienie ze słuchu oraz tekstu czytanego)
tworzenie wypowiedzi ustnej i pisanej
6. Wymaga się aby zajęcia szkoleniowe odbywały się wyłącznie w dni robocze (poniedziałek - piątek). 
7.  Miejsce odbywania szkolenia: miasto Nowy Sącz.
8. Zajęcia powinny trwać w godzinach między 8.00, a 14.00. 
9. Zajęcia powinny odbywać się trzy razy w tygodniu po 3 godziny lekcyjne (45 minut). Na każde 3 godziny ma przypadać dodatkowo 15 minut przerwy.  
10. Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia:
warunki pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie szkolenia; 
niezbędne materiały szkoleniowe, które zostaną ujęte w koszcie szkolenia i po jego zakończeniu przejdą w posiadanie absolwentów w/w szkolenia m.in.: Książka do nauki języka angielskiego, ćwiczenia do nauki języka angielskiego, słownik polsko - angielski i angielsko - polski, materiały szkoleniowe zostaną przedstawione Zamawiającemu do zatwierdzenia. 
niezbędne badania lekarskie, których koszt zostanie wliczony w ogólny koszt szkolenia.
przerwy kawowe w postaci bufetu każdego dnia kursu w którym osoba uczestniczy. Zamawiający rozumie pod postacią bufetu - kawa, herbata, cukier, śmietanka, słodki poczęstunek. 
11. Zamawiający wymaga: 
aby szkolenie prowadził/li wykładowcy posiadający wykształcenie uprawniające do prowadzenia tego rodzaju kursu,
12. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia szkolenia  zgodnie z przedstawionym Zamawiającemu programem i harmonogramem szkolenia oraz warunkami podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych - z rozporządzenie MEN z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. Poz. 186).
13. Szkolenie winno zakończyć się  egzaminem wewnętrznym oraz wydaniem:
-  zaświadczenia o jego ukończeniu
- certyfikatu z logo Unii Europejskiej  i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki potwierdzającego  ukończenie szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.58.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 28.07.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com